Miten selitätte evouskovat, että lajeja ei enää

evouskoville

synny uusia vaan entisetkin häviävät?
60% selkäranhallisista on kuollut sukupuuttoon muutamassa kymmenessä vuodessa. Mikäs kumman evoluutio se on ei elämää kehitä vaan hävittää?

54

1049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä kysymys, taitaa evoluutio tehdä tepposet 😂

      • Msjdhgjhasgag

        Taitaa olla iltarunkun aika, kun omat jutut naurattaa taas?


      • Msjdhgjhasgag kirjoitti:

        Taitaa olla iltarunkun aika, kun omat jutut naurattaa taas?

        No, meneppä sitten runkulle vaan 😏


      • sage8.ei.kirj

        Uskovat ja muut ihmiset ovat ahneuksissaan pilanneet maailman ilmaston ja meret ja hävittäneet mm. osan sademetsistä ja muut turvapaikat eläimiltä niin ettei eläimistö enää lisäänny.

        Myös uskonnot ja köyhyys yhdessä ovat vaikuttaneet siihen, ettei ehkäisy toimi ja maailman väestö on räjähtänyt ylisuureksi ja sekin vaikuttaa, ettei määrätyt lajit enää lisäänny.


      • sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Uskovat ja muut ihmiset ovat ahneuksissaan pilanneet maailman ilmaston ja meret ja hävittäneet mm. osan sademetsistä ja muut turvapaikat eläimiltä niin ettei eläimistö enää lisäänny.

        Myös uskonnot ja köyhyys yhdessä ovat vaikuttaneet siihen, ettei ehkäisy toimi ja maailman väestö on räjähtänyt ylisuureksi ja sekin vaikuttaa, ettei määrätyt lajit enää lisäänny.

        Vai on ihminen nujertanut alkuliman eikä se tuota enää uusia lajeja😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Vai on ihminen nujertanut alkuliman eikä se tuota enää uusia lajeja😂

        Heh heh, tiedemies olet.


      • sage8 kirjoitti:

        Heh heh, tiedemies olet.

        Ei sadut tiedemiestä vaadi eikä edes muikun paistoa 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei sadut tiedemiestä vaadi eikä edes muikun paistoa 😂

        Tunnustit itsesi sadunkertojaksi.


      • sage8 kirjoitti:

        Tunnustit itsesi sadunkertojaksi.

        En lerro mutta totean, että evoluutio on satua ja suuri kusetus 🤔


      • Ei.luotu.eikirj
        usko.vainen kirjoitti:

        En lerro mutta totean, että evoluutio on satua ja suuri kusetus 🤔

        Evoluutio on luonnossa havaittu ilmiö jota evoluutioteoria kuvaa. Yhtään parempaa selitystä tälle . havaitulle ilmiölle ei ole vielä kehitetty.

        Se että sinä et siihen usko, ei millään tavalla muuta todellisuutta.


      • Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Evoluutio on luonnossa havaittu ilmiö jota evoluutioteoria kuvaa. Yhtään parempaa selitystä tälle . havaitulle ilmiölle ei ole vielä kehitetty.

        Se että sinä et siihen usko, ei millään tavalla muuta todellisuutta.

        Juu, juu ja sinäkin olet varmaan sen tuotos😉


      • Ei.luotu.eikirj
        usko.vainen kirjoitti:

        Juu, juu ja sinäkin olet varmaan sen tuotos😉

        Kerrankin puhut totta! Niin olet muuten sinäkin ;)


      • Ei.luotu.eikirj

        Niin olenkin, kuten sinäkin. Et voi tätä mitenkään kiistää vaikka laittaisit kuinka monta hymiötä.


      • Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Niin olenkin, kuten sinäkin. Et voi tätä mitenkään kiistää vaikka laittaisit kuinka monta hymiötä.

        Et sinä minusta 🐵🙈🙉🙊🐒 saa vaikka kuinka jankutat. Etsi lajitoverisi muualta,


      • Ei.luotu.eikirj
        usko.vainen kirjoitti:

        Et sinä minusta 🐵🙈🙉🙊🐒 saa vaikka kuinka jankutat. Etsi lajitoverisi muualta,

        En minä sinusta apinaa ole tekemässä. Et näytä edes tietävän miten evoluutio toimii, niin mikä sinä olet sitä kritisoimaan. Kuten olen sinulle jo sanonut; ottaisit edes selvää asioista mistä höpöttäisit.

        Ja mikä sinä luulet olevasi minua määräämään? Ottaako tuo todellisuuden pako noin koville?


      • Ei.luotu.eikirj

        Wau, todella aikuismaista "keskustelua" taas sinulta. Onko aihe taas liian vaikea sinulle?


      • viimeinen.tuomio.2
        Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Wau, todella aikuismaista "keskustelua" taas sinulta. Onko aihe taas liian vaikea sinulle?

        Käänteinen evoluutio eli perse edellä Hyvän ja Pahan Tiedon puuhun toimii taas usko.vaisen kohdalla,,,

        Sanojakaan ei saa "keskusteluun" enää aikaan... ja noista hymiöistäkin 89% on varmasti kirjoitusvirheitä :D


      • Lapsettaa?


      • TuskanParahdus

        Kristityt häviävät argumenteissa kaikkialla. Kaikissa asioissa mihin uskontonsa liittävät.
        Syykin on yksinkertainen, kristinusko ei ole totta.


      • TuskanParahdus kirjoitti:

        Kristityt häviävät argumenteissa kaikkialla. Kaikissa asioissa mihin uskontonsa liittävät.
        Syykin on yksinkertainen, kristinusko ei ole totta.

        Yritä nyt vain puolustaa sitä alkulimaasi 😉


      • Ei.luotu.eikirj
        usko.vainen kirjoitti:

        Yritä nyt vain puolustaa sitä alkulimaasi 😉

        Ja mitä sillä on tekemistä evoluution kanssa? Taas ylpeänä levität tietämättömyyttäsi. Eikö sinua yhtään hävetä tuo sinun jatkuva valehtelu ja tietämättömyys?


      • Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Ja mitä sillä on tekemistä evoluution kanssa? Taas ylpeänä levität tietämättömyyttäsi. Eikö sinua yhtään hävetä tuo sinun jatkuva valehtelu ja tietämättömyys?

        Monellako nikillä hääräät tässä ketjussa vain onko sinulla taas pakkokommentointi päällä kaikkiin kommentteihini😉❓


      • Ei.luotu.eikirj
        usko.vainen kirjoitti:

        Monellako nikillä hääräät tässä ketjussa vain onko sinulla taas pakkokommentointi päällä kaikkiin kommentteihini😉❓

        Minä käytän ainoastaan tätä nikkiä, eikä minulla ole tarvetta piiloutua muiden nikkien taakse. Tämä koska otan täyden vastuun mitä tänne kirjoitan.

        "vain onko sinulla taas pakkokommentointi päällä kaikkiin kommentteihini"
        Sanoo mies joka ei pitänyt omaa lupaustaan olla vastaamatta enään minulle. Olet säälittävä tapaus :D


      • Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Minä käytän ainoastaan tätä nikkiä, eikä minulla ole tarvetta piiloutua muiden nikkien taakse. Tämä koska otan täyden vastuun mitä tänne kirjoitan.

        "vain onko sinulla taas pakkokommentointi päällä kaikkiin kommentteihini"
        Sanoo mies joka ei pitänyt omaa lupaustaan olla vastaamatta enään minulle. Olet säälittävä tapaus :D

        Sinulla menee taas todella honosti kun alat laittaa sanoja minun suuhuni. Sinun ruikulipaskasi alkaa kyllästyttää jo joten otahan joku toinen välillä paskomisesi kohteeksi😉


      • Ei.luotu.eikirj
        usko.vainen kirjoitti:

        Sinulla menee taas todella honosti kun alat laittaa sanoja minun suuhuni. Sinun ruikulipaskasi alkaa kyllästyttää jo joten otahan joku toinen välillä paskomisesi kohteeksi😉

        Missä olen laittanut sanoja suuhusi? Niin en missään, vaan itse taas valehtelet lähimmäisistä.

        Mutta ehkä sinun kannattaisi muuttaa tuota asennettasi, niin et saisi hylkiön kohtaloa kakilta muilta tämän palstan käyttäjiltä.


    • 7y6t5r

      Ihmisen toiminta aiheuttaa lajien katoamista. Kyllä te sen tiedätte. Ihminen on myrkkyä luonnolle.

      • Emme voi mitään sille, että menehdytään. Se ei tarkoita sitä, ettei evoluutiota olisi.

        Esimerkiksi hyttysiä on tuhansia eri lajeja, kaiketi evoluution seurauksena. Ja jos kaikki olisi ilman ihmistä, niin ei luonnolla olisi mitään hätää.


      • Lslslslsl

        Miksei uusia lajeja tule tilalle jos evoluutio niitä kehittää? Kohta kaikki kuilee sukupuuttoon jos evoluutio ei ala hommiin.


      • Lslslslsl kirjoitti:

        Miksei uusia lajeja tule tilalle jos evoluutio niitä kehittää? Kohta kaikki kuilee sukupuuttoon jos evoluutio ei ala hommiin.

        En itse tiedä kuin yhden uuden kasvilajin, joka putkahti esiin viime vuonna. Eli ainakin jotain.


      • Heh. Kaikella on pitkä prosessi. Tuotakin uutta kasvin alkua seurattiin kauan ennen kuin jotain ilmaantui.


    • asdfghhg

      Noo ennen käyskenteli niityllä lehmä nyy se on asfaltoitu ja tilalla peltilehmä.
      Mailmassa on tilaa rajallisestti mee joudutaan jakamaan olemassaoleva tila eläinten mustien ja valkoisten ihmisten kesken.

    • hysshyssevoluutio

      Ei evoluutiota saa ihmetellä. Jos niin teet olet vain typerä, etkä ymmärrä tieteellisiä tosiasioita. Mitkä ovat erittäin hienoja ja viisaita asioita. Ne eivät vain toimi käytännössä.

      Älä nyt tosiaan vain ala ihmettelemään, miten merestä ei nouse eläimiä maalle tai maalta mene mereen tai miksi apinat ei ala kävelemään kahdella jalalla. Tai miksi sitä kuuluisaa sopeutumista ei tapahdu kun sitä kerran miljardeja vuosia on tapahtunut. Ja sinä aikana ollut varmasti paljon suurempia järkytyksiä kuin mitä ihminen nyt maapallolla. Ja tänne asti selvitty.

      Äläkä sorru siihen tyhmyyteen, että ihmettelisit miksi ei pystystä sopeutumaan ilmastomuutokseen, jos kerran jääkausista yms. on selvitty ja luonto säilyttänyt moninaisuutensa.

      Kaikki johtuu vain siitä että et ymmärrä tieteestä mitään. Olet siis tyhmä. Niin tyhmä, että et pysty edes lukemalla viisastamaan itseäsi etkä tulla tajumaan pohjimmiltaan evoluutiota ja sen teorioita. Epäilysi on vienyt pohjan oikealta tiedolta ja siten et voi sitä koskaan saavuttaa.

      • ho-hoi-alkulima

        Miksei sieltä alkulimasta enää nouse uusia lajeja? Missä se alkulima nyt luuraa?


      • Tiedostus
        ho-hoi-alkulima kirjoitti:

        Miksei sieltä alkulimasta enää nouse uusia lajeja? Missä se alkulima nyt luuraa?

        Kurkistapa alkkareihisi, uskon soturi.


    • TuskanParahdus

      Ei voi kuin hämmästellä kristittyjen välinpitämättömyyttä elämän monimuotuisuuden tuhoutumiselle tällä pienellä pallolla missä elämme. Jälleen yksi vahva argumentti miksi kristinusko on tuhoava ja haitallinen ideologia.

      Mielikuvitusjeesus ei ole tulossa takaisin laittamaan kaikkea uusiksi. Planeettamme on ainoa ja ainutlaatuinen. Me ja jälkeläisemme eivät saa toista mahdollisuutta.

      • Upo

        Alkulimaa nyt liedelle ja lajeja räjäyttelemään.


      • eivät-elintilaa-veis

        Kyllä jatkuvastti syntyy uusia lajeja musta aafriikkalainen ja valkoinen eurooppalainen = uusi laji?
        Kun kehitystä tapahtuu esimerkiksi 2000 vuotta (sinäänsä lyhyt ajanjakso?) niin uusi "pentuhan" voi olla oikee väri paletin kirjo?
        Pitäs vaan hävittää noi ylimääräiset jotka vain tasaisen harmaita.


      • pikalimaa.kehiin
        eivät-elintilaa-veis kirjoitti:

        Kyllä jatkuvastti syntyy uusia lajeja musta aafriikkalainen ja valkoinen eurooppalainen = uusi laji?
        Kun kehitystä tapahtuu esimerkiksi 2000 vuotta (sinäänsä lyhyt ajanjakso?) niin uusi "pentuhan" voi olla oikee väri paletin kirjo?
        Pitäs vaan hävittää noi ylimääräiset jotka vain tasaisen harmaita.

        Hankkikaa jostain pikalimaa, aika käy vähiin.


    • Pohtiva

      Jälleensyntymisen teorian rationaalinen ja filosofinen perusta on siinä, että on olemassa evolutionaarinen prinsiippi maan luonnossa, ja toiseksi, että on olemassa yksilöllinen sielu syntyneenä kehittyvään luontoon. Jollei olisi olemassa todellista yksilöllistä sielua, evoluutio olisi vain kaikki-sielun leikkiä ja yksilö olisi vain ajallinen muodostuma, joka alkaisi ja loppuisi yhdessä ruumiin kanssa. Jälleensyntymää ei tarvittaisi tällaisessa evoluutiossa. Evoluutio olisi mekaanista ilman välttämättömyyttä tai merkitystä. Vasta jos on olemassa yksilöllinen sielu tai henki, joka ei ole riippuvainen ruumiista, jälleensyntyminen tulee mahdolliseksi. Välttämättömäksi sen tekee samanaikainen sielun evoluutio luonnossa. Sielun evoluutiolla maallisessa luonnossa on kaksinainen luonne. Toinen on fyysisen evoluution näkyvä prosessi, jolla on syntymä koneistonaan ja jota ylläpidetään perinnöllisyyden avulla. Samaan aikaan tapahtuu sielun evoluution näkymätön prosessi, jonka välineenä on jälleensyntyminen nousevassa sarjassa muotoja ja tietoisuutta.

      • Todellisuus.on.totta

        >>..ja yksilö olisi vain ajallinen muodostuma, joka alkaisi ja loppuisi yhdessä ruumiin kanssa.>>

        Mikähän viittaa muuhun kuin juuri tähän?


    • Lajiutuminen on niin hidasta, ettei sitä huomaa. Sukupuutto on niin nopeata, että sen huomaa.

      • Juuri näin. Tosin esim. banaanikärpäsen kohdalla voi (jos pidetään esim. eri ravinnolla) voidaan laboratoriossa saada aikaan kaksi lajia vain kahdeksassa sukupolvessa, mikä tarkoittaa reilua kolme kuukauden ajanjaksoa.


      • Lajiutuminen 😏 Missä Raamatussa puhutaan lajiutumisesta?


      • PorvariPasi
        usko.vainen kirjoitti:

        Lajiutuminen 😏 Missä Raamatussa puhutaan lajiutumisesta?

        Miksi Raamatun tähän vedit?


      • PorvariPasi kirjoitti:

        Miksi Raamatun tähän vedit?

        Se on täysin minun ja hänen välinen asia.


      • aiheetta.enempään
        PorvariPasi kirjoitti:

        Miksi Raamatun tähän vedit?

        Jos ei muuta lue, ei kai siitä voi puhuakaan.


    • Ihmisten.paljous

      Lajit kuolevat koska niiltä loppuu elintila.

      Ihminen ja ihmisen tuotantoeliöt (kasvit ja eläimet) vievät elintilan muulta luonnolta. Ihmiskunta on jo tuhonnut yli 80 prosenttia luonnonvaraisista nisäkkäistä (yksilömäärä) ja puolet kaikista maakasveista. Vaikka luonto on etupäässä muuta kuin nisäkkäitä, niin nisäkkäiden massasta 36% on ihmisiä ja jopa 60 prosenttia on meidän karjaamme. Linnuista 70% on tuotantoeläimiä.

      Tietenkin pitää muistaa, että maailma on kasvien. Maapallon biomassasta kasveja on 82%. Seuraavaksi suurin ryhmä on bakteerit, joiden 13%. Hyönteiset. hämähäkit, kalat, linnut, nisäkkäät mahtuvat viiteen prosenttiin.

      • Eiklös sen evolution pitäis kehittää jalit selviämään kaikissa olosuhteissa ja muokata niitä ympäsistön mukaan eikä antaa kuolla ?


      • uikuta.muualla
        usko.vainen kirjoitti:

        Eiklös sen evolution pitäis kehittää jalit selviämään kaikissa olosuhteissa ja muokata niitä ympäsistön mukaan eikä antaa kuolla ?

        Suklaatehtaan jalitko?


      • uikuta.muualla kirjoitti:

        Suklaatehtaan jalitko?

        Nyt varmaan saan sinulta terävän vastauksen.
        Eikös sen evolution pitäis kehittää lajit selviämään kaikissa olosuhteissa ja muokata niitä ympäristön mukaan eikä antaa kuolla ? Sillähän perustelette mm. lajien syntyä.


      • Pudis55
        usko.vainen kirjoitti:

        Nyt varmaan saan sinulta terävän vastauksen.
        Eikös sen evolution pitäis kehittää lajit selviämään kaikissa olosuhteissa ja muokata niitä ympäristön mukaan eikä antaa kuolla ? Sillähän perustelette mm. lajien syntyä.

        No sitähän se tekeekin, esim fundisuskovaiset kuolevat elinkelvottomina sukupuuttoon, pikkuhiljaa.


      • Pudis55 kirjoitti:

        No sitähän se tekeekin, esim fundisuskovaiset kuolevat elinkelvottomina sukupuuttoon, pikkuhiljaa.

        Voi voi kun tilastot soittavat aivan jotain muuta 😉


      • Pudis55
        usko.vainen kirjoitti:

        Voi voi kun tilastot soittavat aivan jotain muuta 😉

        Siinä vasta tilastonikkari, salli minun nauraa.


      • Pudis55 kirjoitti:

        Siinä vasta tilastonikkari, salli minun nauraa.

        Ei minun mitään tarvitse nikkaroida. Tukimukset osoittavat, että konservatiivisten kristittyjen määrä kasvaa ja liberaalien vähenee 🙂


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      28
      1818
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1180
    3. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      111
      880
    4. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      807
    5. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      52
      795
    6. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      23
      765
    7. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      762
    8. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      740
    9. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      716
    10. Mulla on ihan hirveä ikävä sua

      Ja sitten kun me taas nähdään, tai jos, niin mua vaan pelottaa että sinä inhoat sitä että mulla on tunteita sinuun.
      Ikävä
      47
      709
    Aihe