Maailma muuttuu, niin myös työelämä

Selkänahka

Tuntuu vaikealta uskoa, että meillä suomessa olisi työvoimapula.
1. Jokaiseen paikkaan, johon olen hakenut on ollut satoja hakemuksia
2. Aikana jolloin ei ollut pulaa työvoimasta, sanoin esimiehelle, "täällä maksetaan huonoa palkkaa, alan katsella uutta paikkaa". Siitä tunti, pomo soitti ja sanoi, "olen miettinyt palkkaasi, sitä voisi korottaa".

Tilanne 1. vuonna 2018: Pomo sanoi: "tässä sinulle uusi työ, palkka tosin 700€/kk pienempi", sanoin etten ole tuosta kiinnostunut: siihen pomo: "Siis kieltäydyt tarjotusta työstä".
Tilanne 2. vuonna 2018: Töitä ihan hirmuisesti, päivät vaan venyvät, että saan hommat tehtyä... Pomo sanoo: "tässä sinulle kaksi uutta projektia hoidettavaksi"... Irtisanoudun... mitä sanoo pomo?..... Ei yhtään mitään... ei kiinnostanut tietää, miksi lähden.... ei yhtään myötätuntoa... vuosien työkokemuksella ei ollut mitään merkitystä.

3

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TimppaTurusta

      Työpaikat muuttuneet kaikella kunnioituksella vastenmieliseksi

      Ei kosketa tietenkään kaikkia paikkoja.

    • Palkka-ale_menossa

      Muutamaa uutta työpaikkaa olen kysellyt, palkkani laskisi noin 600-1000€/kk... mitä helvattia!!!! Samaan aikaan kun meillä suomessa hinnat nousevat 10-20% vuosivauhtia, niin palkat laskevat samaa vauhtia... olemmeko jo saaneet Viron kiinni palkkauksessa? Tamperekin meuhtoo, ettei korottanut veroäyriä (vaikka velkaantuu kaupungeista ehkä eniten suomessa, kiitos tulevan rahareikäratikan), mutta samaan aikaan korotti 160€:lla kiinteistöveroa ja keksi lisäksi hulevesimaksun 50€, jonkunhan se ratikka on maksettava.

      • seuraavaTESkierros

        Olipahan keksitty heitto. Tämän vuoden (2018) lokakuussa inflaatio oli 1,5 %. Eli varsin lievä inflaatiotaso. Eivät hinnat nouse ollenkaan 10-20 % vuosivauhtia. Inflaatio 1,5 % on se tämänhetkinen faktataso. Inflaatiolla yksinkertaistaen tarkoitetaan tuotteiden, palveluiden hintojen nousua. Viimeksi inflaatio oli 10% tasolla vuonna 1984. Vuonna 1980 lähes 14% inflaatioila mentiin. Silloin hinnat nousivat kohisten suhteessa ostovoimaan. Vuonna 2011 inflaatio käväisi hetken 4% tasolla. Vuosina 2015-2016 inflaatio oli jopa negatiivinen. Varmasti seuraavilla TES kierroksilla palkkoja tullaan nostamaan reilustikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe