Mitä halauat kysyä palstalaiselta,

helmiä_sioille

mutta et ole ikinä uskaltanut kysyä?

Ps. Paskamäki ei ole tervetullut tänne... :D

160

2178

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eimitäänkysyttävää

      Katos, joku muukin kyllästynyt paskamäen lässytyksiin. Käsittämättömän rasittava jätkä multinikkeineen. Toivottavasti pysyy poissa!

      • Miksi pysyisi pois? En ole mennyt mihinkään.


      • helmiä_sioille
        Palstamäki kirjoitti:

        Miksi pysyisi pois? En ole mennyt mihinkään.

        Et teitenkään, olet perskärpänen.. :D


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        Et teitenkään, olet perskärpänen.. :D

        Harvoin minä vaivaudun kunnioittamaan läsnäolollani sinun ketjujasi, nyt olen päättänyt antaa sulle mahdollisuuden.

        Joku tällä palstalla on sinua kehuskellutkin (olisiko Mariaaaaaa), niin mietin että minäkin annan sinulle mahdollisuuden näyttää hyviä puoliasi. Ei mulla ole syitä vihoitella sinulle, voidaan olla puolestani muodollisesti palstakollegoita.


      • wanhaämmä
        Palstamäki kirjoitti:

        Miksi pysyisi pois? En ole mennyt mihinkään.

        Olit niin tohkeissasi toiminnosta, jolla voi poistaa keskustelijan omasta ketjustaan. Tuliko mieleesi, että se poistettava voit olla sinä itse? Sen verran sitkeästi gentsun ketjuihin kirjoittelet vaikka sua ei toivoteta tervetulleeksi, että on tainnut sellainen vaihtoehto unohtua? ;)


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Olit niin tohkeissasi toiminnosta, jolla voi poistaa keskustelijan omasta ketjustaan. Tuliko mieleesi, että se poistettava voit olla sinä itse? Sen verran sitkeästi gentsun ketjuihin kirjoittelet vaikka sua ei toivoteta tervetulleeksi, että on tainnut sellainen vaihtoehto unohtua? ;)

        Tosissako pohdit että minua haittaisi jos gentsu blokkaisi minut ketjuistaan?

        En surkuttelisi asiaa.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Harvoin minä vaivaudun kunnioittamaan läsnäolollani sinun ketjujasi, nyt olen päättänyt antaa sulle mahdollisuuden.

        Joku tällä palstalla on sinua kehuskellutkin (olisiko Mariaaaaaa), niin mietin että minäkin annan sinulle mahdollisuuden näyttää hyviä puoliasi. Ei mulla ole syitä vihoitella sinulle, voidaan olla puolestani muodollisesti palstakollegoita.

        No.. Helmiä.sioille on ollut minulle aina ystävällinen. Myös musamaku yhdistää.


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        No.. Helmiä.sioille on ollut minulle aina ystävällinen. Myös musamaku yhdistää.

        En minäkään gentsua vihaa. Olen valmis jatkamaan palstailua ilman vihanpitoa heti kun gentsukin on siihen valmis.


      • helmiä_sioille
        Palstamäki kirjoitti:

        En minäkään gentsua vihaa. Olen valmis jatkamaan palstailua ilman vihanpitoa heti kun gentsukin on siihen valmis.

        Sä et nyt taida ihan tajuta...

        En minä sinua vihaa. Et sinä, eikä kukaan muukaan täällä ole vihani arvoisia. Enkä minä sinua estä palstailemasta, en edes yritä sitä. Olet vaan mielestäni palstaspede siinä, missä pentutehtailija on palstaspedeliina. En erityisemmin pidä teistä eikä teidän kanssa kiinnosta keskustella mistään, koska kummallakaan teistä ei ole mitään järjellistä sanottavaa ja olette kaiken lisäksi helvetin huonoja kuuntelijoita. Ilmankos täällä viihdytte, missään muualla ette saisi "ääntänne" kuuluuviin... :D Ketään ei kiinnostaisi... :D


    • Pönttikseltä ja Elisaketulta haluasin kysyä, mitä he tekevät työkseen, mutta en ole uskaltanut kysyä, vaikka he ovat puhuneet jotain työstä tulemisesta. Pönttiksestä en tiedä, mutta elisakettu taitaa olla jollain sairaanhoitoalalla tai poliisi. Tunkeilevaa - mitä teet työksesi olen monta kertaa halunut naisilta kysyä Lahdessa asuvalta LadyZorroltakin olisi halunut tietää - missä hän on töissä? Aikaisemmin hän on ollut lastentarhatäti, mutta entä nyt. En uskalla kysyä, sillä ne työt kuuluvat yksityiselämään.

      • Oon nyt osastolla siivoojana. :)

        Lai lai laikkarina...


      • Oon nyt osastolla siivoojana. :)

        Lai lai laikkarina...


      • hieno.ammatti
        mazy kirjoitti:

        Oon nyt osastolla siivoojana. :)

        Lai lai laikkarina...

        oletko siivousalan koulussa ja eikö se ole aika vaikea koulu ja tosi arvokasta työtä teet


      • hieno.ammatti kirjoitti:

        oletko siivousalan koulussa ja eikö se ole aika vaikea koulu ja tosi arvokasta työtä teet

        Kohta olen jo koulun käynnykin, ei se ole vaikeaa..en ainakaan koe vaikeaksi. Alussa nyt tiettykin tuntui vaikealle..:)

        Lähinnä kemia ja materiaalit ja niiden yhteensopiminen oli alkuun semmosta mitä tartti miettiä, mutta ko kärryille pääsee se on sitten helppoa. Sairaalassa tietysti hygieniatasojen kanssa on erityisen tarkkaa...ei voi fuskata taikka käypi pian kalpaten. :)


      • arvostan.suuresti
        mazy kirjoitti:

        Kohta olen jo koulun käynnykin, ei se ole vaikeaa..en ainakaan koe vaikeaksi. Alussa nyt tiettykin tuntui vaikealle..:)

        Lähinnä kemia ja materiaalit ja niiden yhteensopiminen oli alkuun semmosta mitä tartti miettiä, mutta ko kärryille pääsee se on sitten helppoa. Sairaalassa tietysti hygieniatasojen kanssa on erityisen tarkkaa...ei voi fuskata taikka käypi pian kalpaten. :)

        hieno ammatti sinulla ja teet tosi arvokasta ja tärkeää työtä


      • arvostan.suuresti kirjoitti:

        hieno ammatti sinulla ja teet tosi arvokasta ja tärkeää työtä

        Juu, niin omastakin mielestä vaikka moni ei tuota työtä arvosta miksikään enneko hukkuu paskaan ja bakteereihin. :)


      • raskaan.työn.raatajia
        mazy kirjoitti:

        Juu, niin omastakin mielestä vaikka moni ei tuota työtä arvosta miksikään enneko hukkuu paskaan ja bakteereihin. :)

        totta ja siivoojia tekisi mieli pussata ja aika seksyjäkin on ja niin siivoojat on yleensä hyviä vaimoja niin tykkään siivoojista


      • raskaan.työn.raatajia kirjoitti:

        totta ja siivoojia tekisi mieli pussata ja aika seksyjäkin on ja niin siivoojat on yleensä hyviä vaimoja niin tykkään siivoojista

        Nonii, samaa sanotaan kokeista ja hoitajista. :D


      • vai.onko
        mazy kirjoitti:

        Nonii, samaa sanotaan kokeista ja hoitajista. :D

        vai sanotaanko


      • vai.onko kirjoitti:

        vai sanotaanko

        Niin oon kuullu sanottavan. ..hyvä kun akka on etevä kokki tai hoitajia pidetään yleensä hoivaajina ja erinomaisina huolenpitäjinä. ..monet uskomukset istuu tiukassa. :)

        Todellisuus saattaa olla luultua karumpaaaa.. x)


      • mazy kirjoitti:

        Niin oon kuullu sanottavan. ..hyvä kun akka on etevä kokki tai hoitajia pidetään yleensä hoivaajina ja erinomaisina huolenpitäjinä. ..monet uskomukset istuu tiukassa. :)

        Todellisuus saattaa olla luultua karumpaaaa.. x)

        Ainakin itse oon kohdannut hoitajana monesti ihmisiä, joilla on vahvasti käsitys kutsumuksesta ja luotaisesta hoivavietistä. osin tottakin...


      • FHL:lle; sanotaan nyt vaikka niin, että työskentelen valvontatehtävissä.


      • mazy kirjoitti:

        Juu, niin omastakin mielestä vaikka moni ei tuota työtä arvosta miksikään enneko hukkuu paskaan ja bakteereihin. :)

        Ja,siivoushommissa sä näet heti oman kättes työn,jäljen:) Siivousduuni on kyllä yks vähiten arvostetuista duuneista, ja fakta tosiaan on,ilman siivoojia jengi hukkuis paskaan hyvin pian. Mä olin harjottelijana siivoojana terveyskeskuksessa/sairaalassa kans,oli mukavaa hommaa(mutta raskasta!) paitsi ruumishuoneen siivous uuuh..


      • peppupupu kirjoitti:

        Ja,siivoushommissa sä näet heti oman kättes työn,jäljen:) Siivousduuni on kyllä yks vähiten arvostetuista duuneista, ja fakta tosiaan on,ilman siivoojia jengi hukkuis paskaan hyvin pian. Mä olin harjottelijana siivoojana terveyskeskuksessa/sairaalassa kans,oli mukavaa hommaa(mutta raskasta!) paitsi ruumishuoneen siivous uuuh..

        Nimenomaan, näkee heti tuloksen ja tietää pitävänsä yllä kaikkien muidenkin terveyttä, viihtyisyyttä ja taloudellista puoltakin silmällä pitäen ei tarvitse tehdä materiaalihankintoja niin usein, kun paikat pidetään asiallisella siivouksella, aineilla ja välineillä kunnossa. Säännöllisesti.☺️

        Ja työt ei lopu koskaan, jos ei tule irtisanotuksi tai lopeta itse.🤣


      • mazy kirjoitti:

        Nimenomaan, näkee heti tuloksen ja tietää pitävänsä yllä kaikkien muidenkin terveyttä, viihtyisyyttä ja taloudellista puoltakin silmällä pitäen ei tarvitse tehdä materiaalihankintoja niin usein, kun paikat pidetään asiallisella siivouksella, aineilla ja välineillä kunnossa. Säännöllisesti.☺️

        Ja työt ei lopu koskaan, jos ei tule irtisanotuksi tai lopeta itse.🤣

        Onhan se vähän kiireistä, raskastakin. Mä pääsen vielä helpolla, kun en kierrä kaikissa vuoroissa ja olen vielä opiskelijan asemassa. Mutta tosi mielenkiintoista, kun se sisältää muutakin kun siivoamista.

        Entinen ammatti ja koulutus pohjalla vähän vielä helpottaa työympäristöön sopeutumista...☺️

        Tää keikka loppuu, kun valmistun...ellen sitten työllisty opintojen jälkeen tuonne..


      • mazy kirjoitti:

        Nimenomaan, näkee heti tuloksen ja tietää pitävänsä yllä kaikkien muidenkin terveyttä, viihtyisyyttä ja taloudellista puoltakin silmällä pitäen ei tarvitse tehdä materiaalihankintoja niin usein, kun paikat pidetään asiallisella siivouksella, aineilla ja välineillä kunnossa. Säännöllisesti.☺️

        Ja työt ei lopu koskaan, jos ei tule irtisanotuksi tai lopeta itse.🤣

        Tuli muistoja mieleen,nämä hommat silloin kun olin vielä nuori ja elossa,ei zombi;) Ne jotka miettivät,onko kalman hajua olemassa,vastaan kyllä on hrrr..
        Aivan,siivous työtä pitäisi arvostaa enemmän,siivoojat tekevät tärkeämpää työtä kuin vaikka jotkut hiton rallikuskit! Urheilun voisi lopettaa tai ainakin palata normaalitasolle,pussi jyviä palkaksi. Oikean tärkeän työn tekijöille parempaa palkkaa. Ja varsinkin sairaalasiivoojat..teillä on paljon vastuuta,tiedät mitä mitä voi tapahtua jos vähän fuskaatte ^-^ Onks sulla muuten sama,jotenkin innostuu kun saa pläräillä monien pesuaineiden ja pullojen kanssa?:D

        Ja totta,siivoushommia riittää maailman tappiin asti!:)


      • peppupupu kirjoitti:

        Tuli muistoja mieleen,nämä hommat silloin kun olin vielä nuori ja elossa,ei zombi;) Ne jotka miettivät,onko kalman hajua olemassa,vastaan kyllä on hrrr..
        Aivan,siivous työtä pitäisi arvostaa enemmän,siivoojat tekevät tärkeämpää työtä kuin vaikka jotkut hiton rallikuskit! Urheilun voisi lopettaa tai ainakin palata normaalitasolle,pussi jyviä palkaksi. Oikean tärkeän työn tekijöille parempaa palkkaa. Ja varsinkin sairaalasiivoojat..teillä on paljon vastuuta,tiedät mitä mitä voi tapahtua jos vähän fuskaatte ^-^ Onks sulla muuten sama,jotenkin innostuu kun saa pläräillä monien pesuaineiden ja pullojen kanssa?:D

        Ja totta,siivoushommia riittää maailman tappiin asti!:)

        Juu, palkkaus on huono...saisi olla parempi. Kalman haju on olemassa, haju on helppo tunnistaa. Kappelikin voi tuoksahtaa kalmalle... Joskus vanhasta ja sairaasta ihmisestä puskee läpi ns. kuolevan haju...ootko huomannut?

        Kyllä mä kaikki puhdistusainepurkit aina plärään läpi, mutta eihän niitä monia ylläpitosiivouksessa ees tarvita. Pari kolme erilaista ainetta pääasiassa.☺️

        Nykyään ei vaihdella jatkuvasti ainetta,mikä joskus oli kuulemma ihan tavallista. Ei ole havaittu olevan hyötyä...vanhemmilla siivoojilla on vielä jotakin tiukkoja traditioita. ☺️

        Mut konkareilta oppiikin paljon...kivaa olla opiskelemassa ja erilaisten tyyppien kanssa. Mut sairaala ei kyllä työpaikkana ehkä ole mun paikka pidemmän päälle,vuorotyö ei muksujen takia oikeen onnistu...


      • elisakettu kirjoitti:

        FHL:lle; sanotaan nyt vaikka niin, että työskentelen valvontatehtävissä.

        Eli aikaisemmin kertomasi sopii vartijan tehtäviin? Ei tarvitse kertoa tarkempaan. Eilen en ollut täällä illalla, sillä kaveri oli vierailulla luonani. Valitettavasti missasin keskustelun. :(


      • mazy kirjoitti:

        Onhan se vähän kiireistä, raskastakin. Mä pääsen vielä helpolla, kun en kierrä kaikissa vuoroissa ja olen vielä opiskelijan asemassa. Mutta tosi mielenkiintoista, kun se sisältää muutakin kun siivoamista.

        Entinen ammatti ja koulutus pohjalla vähän vielä helpottaa työympäristöön sopeutumista...☺️

        Tää keikka loppuu, kun valmistun...ellen sitten työllisty opintojen jälkeen tuonne..

        Itsekin olen ollut siivousalalla. En ole ollut vain sanomalehtitoimittaja vaan kerran kysyin yhdestä firmasta töitä huoltomiehenä ja sitä kautta eksyin siivojaksi. Työtä vailla olleena sanoin, että muukin homma kelpaa. Sen jälkeen ei tarjottu mitään huoltomiehen työtä vaan löysin itseni yllättäin Helsinki-Vantaan lentokentältä siivoojana. Syksyllä tein toimittajan keikkahommia, mutta talvella olin siivooja. Mielenkiintoista oli se, että siivoojana tienasi enemmän kuin jonkinlaisena freelancertoimittaja/työtön yhdistelmällä. Siivojana tulolähde oli varma ja muutamia kuukausi sain asua Helsingissä kohtalaisen edullisesti. Sitten edullinen asunto lähti alta niin vaihdoin firman sisällä työpaikan toiseen kaupunkiin, josta sai helpolla edullisemman asunnon kuin pääkaupunkiseudulla. Siellä toisessa kaupungissakin olin hetken kesällä siivooja, joten jotain kokemusta minulla on siivoojatöistä.

        Miten ajauduit alalle?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Itsekin olen ollut siivousalalla. En ole ollut vain sanomalehtitoimittaja vaan kerran kysyin yhdestä firmasta töitä huoltomiehenä ja sitä kautta eksyin siivojaksi. Työtä vailla olleena sanoin, että muukin homma kelpaa. Sen jälkeen ei tarjottu mitään huoltomiehen työtä vaan löysin itseni yllättäin Helsinki-Vantaan lentokentältä siivoojana. Syksyllä tein toimittajan keikkahommia, mutta talvella olin siivooja. Mielenkiintoista oli se, että siivoojana tienasi enemmän kuin jonkinlaisena freelancertoimittaja/työtön yhdistelmällä. Siivojana tulolähde oli varma ja muutamia kuukausi sain asua Helsingissä kohtalaisen edullisesti. Sitten edullinen asunto lähti alta niin vaihdoin firman sisällä työpaikan toiseen kaupunkiin, josta sai helpolla edullisemman asunnon kuin pääkaupunkiseudulla. Siellä toisessa kaupungissakin olin hetken kesällä siivooja, joten jotain kokemusta minulla on siivoojatöistä.

        Miten ajauduit alalle?

        Miehiä on meilläkin koulussa useampia opiskelemassa alaa. Se on ennen ollut ala mihin pääsi ilman koulutusta melkein kuka vaan, johonkin pääsee vieläkin. Mun äiti ja anoppikin on ollut siivoojia. Äiti oli talkkarikin samaan aikaan. Monet on tehnyt siivoushommia, jotenka en yllättynyt kun tuon kerroit!😃

        Mutta monissa paikoissa vaaditaan nykyään jo koulutusta. Siksi kouluttaudun..

        Onhan siinä paljon muutakin oheistoimintaa, riippuu työkohteesta.😊

        Mitenkö päädyin? No en kaipaa enää hoitotyötä ja jatkuvaa henkistä prässiä mikä siinä väistämättä vastassa on...voin jättää työt työpaikalle, enkä vie kotiin mukana. Säilyy mielenkiinto lapsiinkin paremmin, kun ei 24/7 kähnää ensin vieraitten ja sitten omien kanssa, mikään terveydenhoidon työ ei taas nappaa yhtään hoitajana. Joten teen sitä mikä nappaa.😃


      • mazy kirjoitti:

        Miehiä on meilläkin koulussa useampia opiskelemassa alaa. Se on ennen ollut ala mihin pääsi ilman koulutusta melkein kuka vaan, johonkin pääsee vieläkin. Mun äiti ja anoppikin on ollut siivoojia. Äiti oli talkkarikin samaan aikaan. Monet on tehnyt siivoushommia, jotenka en yllättynyt kun tuon kerroit!😃

        Mutta monissa paikoissa vaaditaan nykyään jo koulutusta. Siksi kouluttaudun..

        Onhan siinä paljon muutakin oheistoimintaa, riippuu työkohteesta.😊

        Mitenkö päädyin? No en kaipaa enää hoitotyötä ja jatkuvaa henkistä prässiä mikä siinä väistämättä vastassa on...voin jättää työt työpaikalle, enkä vie kotiin mukana. Säilyy mielenkiinto lapsiinkin paremmin, kun ei 24/7 kähnää ensin vieraitten ja sitten omien kanssa, mikään terveydenhoidon työ ei taas nappaa yhtään hoitajana. Joten teen sitä mikä nappaa.😃

        MInä muuten en tiennyt sinun olevan entinen LadyZorro... Zönggö... Epäilin aikaisemmin, mutta ei ollut selvinnyt varmasti.

        Itse en ilmeisesti koskaan tule olemaan siivooja, jota olin yhtenä vuonna monta kuukautta ja seuraavana vuonna vielä kesätöissä. MIeluummin olisin kesätöissä sanomalehtitoimittaja. Mutta toisaalta kyllä siitä toimesta jonkinlaisen toimeentulon saa ja vähemmän stressaava se on kuin toimittajan työ. Siivotessa kyllä voi olla välillä kiire ja se vaatii jonkin verran fyysistä kuntoa.

        Itselleni ne kuukaudet siivoojana olivat ihan opettavaisia. Pääsin mielenkiintoisiin paikoihin ja näki erilaisista näkökulmista maailmaa. Olin töissä muun muassa poliisi- ja oikeustalolla siivoojana sekä monessa muussa paikassa. Mielenkiintoisen työn olet valinnut, vaikka palkallisesti sitä ei kauheasti arvosteta ellet koulutettuna pääsee siivoamaan paperitehdasta. Siellä siivoojallakin on hyvät palkat.

        Hyviä viikonloppua!


      • Jaaha, ai semmonen kiinnostaa. No valvon minäkin. Se on tavallaan valvontahommaa.


      • hieno.ammatti kirjoitti:

        oletko siivousalan koulussa ja eikö se ole aika vaikea koulu ja tosi arvokasta työtä teet

        Samalla alalla jo pitkään, vaikka pitkä koulutus. En vaan saanut omalta alalta töitä. Vihaan työtäni, ja olen siihen lopen kyllästynyt. Työpaikan hierargiassa olen alinta kastia.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Jaaha, ai semmonen kiinnostaa. No valvon minäkin. Se on tavallaan valvontahommaa.

        Kiitos lisäyksestä. Tarkemmin arvioiden sellaisia töitä taitaa olla paljonkin. Mitäs kuuluu?


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Samalla alalla jo pitkään, vaikka pitkä koulutus. En vaan saanut omalta alalta töitä. Vihaan työtäni, ja olen siihen lopen kyllästynyt. Työpaikan hierargiassa olen alinta kastia.

        Mikset vaihda alaa, jos olet kyllästynyt työhösi. Voi sitä mennä koulunpenkille ja hankkia jostain uuden ammatin. Yksi sukulainen opiskelee esimerkiksi parhaimmillaan sairaanhoitajaksi, vaikka on sitä ennen saanut matkailualan koulutuksen.

        Toisaalta ehkä sinua helpotti se, että sait kertoa kyllästymistä ja vihaasi työtäsi kohtaan? Nyt on helpompi tehdä sitä jälleen?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Kiitos lisäyksestä. Tarkemmin arvioiden sellaisia töitä taitaa olla paljonkin. Mitäs kuuluu?

        Erikoisala ja erikoisalojen/-tilanteiden nainen heh.

        Mitäpä tässä. Odottelen bikinikelejä ja salsailen sukat viistossa.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Erikoisala ja erikoisalojen/-tilanteiden nainen heh.

        Mitäpä tässä. Odottelen bikinikelejä ja salsailen sukat viistossa.

        Et vaan kuulu Salsa de Este -ryhmään? Joensuussa on yksi "Idän Salsa" harrastajien ryhmä, johon itse meinasin liittyä. Tai ehkä olisin mennyt sinne seuraavana torstaina, mutta minulla on samaan aikaan toinen harrastus. Itse innostuin heidän markkinointitilaisuudessaan salsa-musiikista. Tanssitti ja kiinnostui harrastamaan sitä. Mitä se salsailu sukat viistossa tarkoittaa?

        Bikinikelejä saat odottaa oivan tovin ellet mene ulkomaille lämpöön. Oletko käynyt jossain etelän auringossa?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Mikset vaihda alaa, jos olet kyllästynyt työhösi. Voi sitä mennä koulunpenkille ja hankkia jostain uuden ammatin. Yksi sukulainen opiskelee esimerkiksi parhaimmillaan sairaanhoitajaksi, vaikka on sitä ennen saanut matkailualan koulutuksen.

        Toisaalta ehkä sinua helpotti se, että sait kertoa kyllästymistä ja vihaasi työtäsi kohtaan? Nyt on helpompi tehdä sitä jälleen?

        Varmaan suurin syy on mukavat työkaverit, työ on lähellä, ja saan päättää työaikani itse.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Et vaan kuulu Salsa de Este -ryhmään? Joensuussa on yksi "Idän Salsa" harrastajien ryhmä, johon itse meinasin liittyä. Tai ehkä olisin mennyt sinne seuraavana torstaina, mutta minulla on samaan aikaan toinen harrastus. Itse innostuin heidän markkinointitilaisuudessaan salsa-musiikista. Tanssitti ja kiinnostui harrastamaan sitä. Mitä se salsailu sukat viistossa tarkoittaa?

        Bikinikelejä saat odottaa oivan tovin ellet mene ulkomaille lämpöön. Oletko käynyt jossain etelän auringossa?

        En kuulu, mutta haluaisin (älä sinäkään emmi),
        ja sukat viistossa oli vain hetken kuvaus :)

        Aurinko on siellä, missä minäkin.

        (hymyä)


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Varmaan suurin syy on mukavat työkaverit, työ on lähellä, ja saan päättää työaikani itse.

        Siinä on monta hyvää syytä: mukavat työkaverit, työ on lähellä ja saa päättää työaikansa itse. Itselläni on vähän sama valinta kirkon suhteen mukavia seurakuntalaisia, asun melkein kirkon vieressä ja ei tarvitse mennä jumikseen kello 10 aamulla vaan saa huomenna nukkua pitkään ja käydä jopa ravintolassa syömässä ennen jumista, joka on kello 15 vasta.

        Mitä puuhaat viikonloppuisin? Itse luen kirjoja ja katselen televisiosta futista. Lisäksi ajoittain surffaan täällä palstoilla.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        En kuulu, mutta haluaisin (älä sinäkään emmi),
        ja sukat viistossa oli vain hetken kuvaus :)

        Aurinko on siellä, missä minäkin.

        (hymyä)

        Syy siihen, että en jätä samaan aikaan olevaa torstain harrastusta - on nuori nainen. Haluan tavata häntä ajoittain toisaalta torstaina. Jos hän olisi siellä salsaryhmässä niin ilman muuta minusta tulisi "Idän Salsan" jäsen. Joskus paljon aikaisemmin harrastin vähän tanssimista, joten mielenkiintoinen salsa kiehtoo. Jos olisi rahaa niin menisin katsomaan sitä salsaa paikan päälle Cuba nimiseen paikkaan. Siellä paistaisi aurinko ja saisi olla shortseissa sekä t-paidassa.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Siinä on monta hyvää syytä: mukavat työkaverit, työ on lähellä ja saa päättää työaikansa itse. Itselläni on vähän sama valinta kirkon suhteen mukavia seurakuntalaisia, asun melkein kirkon vieressä ja ei tarvitse mennä jumikseen kello 10 aamulla vaan saa huomenna nukkua pitkään ja käydä jopa ravintolassa syömässä ennen jumista, joka on kello 15 vasta.

        Mitä puuhaat viikonloppuisin? Itse luen kirjoja ja katselen televisiosta futista. Lisäksi ajoittain surffaan täällä palstoilla.

        Kiitos kysymästä. Olen ollut viime aikoina vähän down. Miljoona asiaa jäänyt tekemättä. Se on masentanut lisää. Tapaan tänään muuten kristityn tätini. Soittelemme usein, mutta olen nähnyt
        hänet viimeksi kaksi vuotta sitten. Kyllä hän aina yrittää käännyttää tyyliin raamatulla päähän, mutta en anna sen haitata.


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Kiitos kysymästä. Olen ollut viime aikoina vähän down. Miljoona asiaa jäänyt tekemättä. Se on masentanut lisää. Tapaan tänään muuten kristityn tätini. Soittelemme usein, mutta olen nähnyt
        hänet viimeksi kaksi vuotta sitten. Kyllä hän aina yrittää käännyttää tyyliin raamatulla päähän, mutta en anna sen haitata.

        Mariaaaaa: "Tapaan tänään muuten kristityn tätini. Soittelemme usein, mutta olen nähnyt
        hänet viimeksi kaksi vuotta sitten. Kyllä hän aina yrittää käännyttää tyyliin raamatulla päähän, mutta en anna sen haitata."

        MInulla oli yksi ystävä, joka löi minua Raamatulla päähän. Olin saanut päähäni sen, että seksi on vapaata. Kirjoitin siitä kaverille, joka Meksikosta löi päähäni Raamatulla, että ei ole. Minulla on kymmenen käskyä, joita erityisesti noudatan. Hetken olin vapaa, mutta sitten vaihto-opiskelijana Amerikan mantereella ollut ystävä hakkasi Raamatulla päähän. Kokemuksen perusteella itse en halua lyödä ketään Raamatulla päähän. Miten se uskovainen täti yrittää käännyttää lyömällä Raamatulla päähän?


      • mä.tiedän.tämän
        elisakettu kirjoitti:

        FHL:lle; sanotaan nyt vaikka niin, että työskentelen valvontatehtävissä.

        Olet 112.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Mariaaaaa: "Tapaan tänään muuten kristityn tätini. Soittelemme usein, mutta olen nähnyt
        hänet viimeksi kaksi vuotta sitten. Kyllä hän aina yrittää käännyttää tyyliin raamatulla päähän, mutta en anna sen haitata."

        MInulla oli yksi ystävä, joka löi minua Raamatulla päähän. Olin saanut päähäni sen, että seksi on vapaata. Kirjoitin siitä kaverille, joka Meksikosta löi päähäni Raamatulla, että ei ole. Minulla on kymmenen käskyä, joita erityisesti noudatan. Hetken olin vapaa, mutta sitten vaihto-opiskelijana Amerikan mantereella ollut ystävä hakkasi Raamatulla päähän. Kokemuksen perusteella itse en halua lyödä ketään Raamatulla päähän. Miten se uskovainen täti yrittää käännyttää lyömällä Raamatulla päähän?

        Mielipiteet ovat vähän lieventyneet siitä, mitä ne olivat ennen. Aikoinaan hän piti minua saatanan riivaamana. :) Ymmärrän hänen huolensa siitä, että päädyn helvettiin.


      • FaithHopeLove

        Kävin ostaa makkaraa. Kohta survon ne perseeseeni.


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Mielipiteet ovat vähän lieventyneet siitä, mitä ne olivat ennen. Aikoinaan hän piti minua saatanan riivaamana. :) Ymmärrän hänen huolensa siitä, että päädyn helvettiin.

        Onneksi uskoon voi tulla vanhempalla iällä Jumalan siihen vetämänä. Minun uskon siihen, että tämän päivän ateisti voi olla tulevaisuudessa uskovainen. Jumala vetää uskoon ja ei siinä uskovaisen tarvitse Raamatulla päähän lyötä. Tietysti uskovainen voi olla Jumalan väline uskoon tulossa. Suotta ei ole maailmassa lähetyssaarnaajia?

        Hyvää viikkoa Sinulle!


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Onneksi uskoon voi tulla vanhempalla iällä Jumalan siihen vetämänä. Minun uskon siihen, että tämän päivän ateisti voi olla tulevaisuudessa uskovainen. Jumala vetää uskoon ja ei siinä uskovaisen tarvitse Raamatulla päähän lyötä. Tietysti uskovainen voi olla Jumalan väline uskoon tulossa. Suotta ei ole maailmassa lähetyssaarnaajia?

        Hyvää viikkoa Sinulle!

        Olisi toisaalta vähän raukkamaista tulla uskoon kuolinvuoteella. Muut ovat kuitenkin maksaneet koko ikänsä kirkollisveroa, ja eläneet Herran kurissa ja nuhteessa. Helvetissä olisi myös enemmän tuttuja. Tai kyllä niitä nyt varmaan aina löytää.. Hyvää viikkoa myös Sinulle! Aina mukavaa keskustella.


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Olisi toisaalta vähän raukkamaista tulla uskoon kuolinvuoteella. Muut ovat kuitenkin maksaneet koko ikänsä kirkollisveroa, ja eläneet Herran kurissa ja nuhteessa. Helvetissä olisi myös enemmän tuttuja. Tai kyllä niitä nyt varmaan aina löytää.. Hyvää viikkoa myös Sinulle! Aina mukavaa keskustella.

        Mariaaaaa: "Olisi toisaalta vähän raukkamaista tulla uskoon kuolinvuoteella."

        Jeesuksella oli vertaus siitä, että yksi viinitarhanomistaja palkkasi työntekijöitä. Kaikki saivat saman denarin palkaksi, vaikka jotkut tekivät töitä 12 tuntia ja jotkut vain yhden tunnin. Tämän perusteella uskoin voi tulla viimeisenä elinvuotenaan ja saada saman palkan kuin lapsuudesta tai nuoruudesta asti uskossa ollut. Viime hetkellä uskoontulleet pääsevät samalla tavalla Taivaaseen? Mitä olisit muuten halunut minulta kysyä? Itse halusin kysyä sinulta, että - oletko sinkku?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Mariaaaaa: "Olisi toisaalta vähän raukkamaista tulla uskoon kuolinvuoteella."

        Jeesuksella oli vertaus siitä, että yksi viinitarhanomistaja palkkasi työntekijöitä. Kaikki saivat saman denarin palkaksi, vaikka jotkut tekivät töitä 12 tuntia ja jotkut vain yhden tunnin. Tämän perusteella uskoin voi tulla viimeisenä elinvuotenaan ja saada saman palkan kuin lapsuudesta tai nuoruudesta asti uskossa ollut. Viime hetkellä uskoontulleet pääsevät samalla tavalla Taivaaseen? Mitä olisit muuten halunut minulta kysyä? Itse halusin kysyä sinulta, että - oletko sinkku?

        En ikävä kyllä etsi täältä seuraa. Treffipalstoilla näkee heti toisen elämäntilanteen, välimatkan jne.

        Moni nuori nainen tuntuu olevan ihastunut sinuun. Oletko ajatellut parisuhdetta tai lapsia?


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        En ikävä kyllä etsi täältä seuraa. Treffipalstoilla näkee heti toisen elämäntilanteen, välimatkan jne.

        Moni nuori nainen tuntuu olevan ihastunut sinuun. Oletko ajatellut parisuhdetta tai lapsia?

        Mariaaaaa: "Moni nuori nainen tuntuu olevan ihastunut sinuun. Oletko ajatellut parisuhdetta tai lapsia?"

        Menneisyydessä niitä naisia on ollut ihastunut ja silloin minulla on muutaman kerran ollut vauvakuume. Yhden kanssa oli mahdollinen avioliitto hakusessa, mutta olimme liian erilaisia. Totta puhuen lähiaikoina minuun ei ole ihastunut kuin yksi lukiolaistyttö ja hänenkin suhteen oli epävarma suuren ikäeromme takia ja en ottanut hänen tarjoamaa puhelinnumeroa vastaan. Yksi nainen, jonka luokse menen sunnuntaina, pitää luonaan raamattupiiriä. Joten en mene hänen luoksensa minään poikakaverina tai edes poikakaveriehdokkaana. Sitten on joku naiskaveri, jossa ollaan vain kavereita. Oikeastaan olen hetkellä olen ikusinkku, joka ei ole rakentamassa parisuhdetta ja tekemässä niitä lapsia.

        Se lukiolainen oli 18-vuotias ja menossa ylioppilaskirjoituksiin maaliskuussa 2017, mutta minusta tuntuu, että meillä oli liian paljon ikäeroa ja annoin suhteenaloittamispallon hänelle eli en ottanut vastaan tarjottua puhelinnumeroa vaan annoin hänelle sähköpostiosoitteeni. Siihen en koskaan häneltä saanut viestiä ilmeisesti sen takia, että hän katsoi parhaimmaksi keskittyä kaksi viikkoa myöhemmin alkaviin kirjoituksiin.

        Olen sinkku ja ehkä se tilanne ei lähiaikoina muutu, sillä tällä hetkellä keskityn opintoihin yliopistossa ja ensimmäisen kirjani viimeistelyyn vuonna 2019.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Mariaaaaa: "Moni nuori nainen tuntuu olevan ihastunut sinuun. Oletko ajatellut parisuhdetta tai lapsia?"

        Menneisyydessä niitä naisia on ollut ihastunut ja silloin minulla on muutaman kerran ollut vauvakuume. Yhden kanssa oli mahdollinen avioliitto hakusessa, mutta olimme liian erilaisia. Totta puhuen lähiaikoina minuun ei ole ihastunut kuin yksi lukiolaistyttö ja hänenkin suhteen oli epävarma suuren ikäeromme takia ja en ottanut hänen tarjoamaa puhelinnumeroa vastaan. Yksi nainen, jonka luokse menen sunnuntaina, pitää luonaan raamattupiiriä. Joten en mene hänen luoksensa minään poikakaverina tai edes poikakaveriehdokkaana. Sitten on joku naiskaveri, jossa ollaan vain kavereita. Oikeastaan olen hetkellä olen ikusinkku, joka ei ole rakentamassa parisuhdetta ja tekemässä niitä lapsia.

        Se lukiolainen oli 18-vuotias ja menossa ylioppilaskirjoituksiin maaliskuussa 2017, mutta minusta tuntuu, että meillä oli liian paljon ikäeroa ja annoin suhteenaloittamispallon hänelle eli en ottanut vastaan tarjottua puhelinnumeroa vaan annoin hänelle sähköpostiosoitteeni. Siihen en koskaan häneltä saanut viestiä ilmeisesti sen takia, että hän katsoi parhaimmaksi keskittyä kaksi viikkoa myöhemmin alkaviin kirjoituksiin.

        Olen sinkku ja ehkä se tilanne ei lähiaikoina muutu, sillä tällä hetkellä keskityn opintoihin yliopistossa ja ensimmäisen kirjani viimeistelyyn vuonna 2019.

        Olisit taatusti loistava kumppani ja hyvä isä. Oletko ihan varma, että haluat heittäytyä jo nyt ikisinkuksi? "Lisääntykää, ja täyttäkää maa.." :)


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Olisit taatusti loistava kumppani ja hyvä isä. Oletko ihan varma, että haluat heittäytyä jo nyt ikisinkuksi? "Lisääntykää, ja täyttäkää maa.." :)

        Mariaaaaaa: "Olisit taatusti loistava kumppani ja hyvä isä. Oletko ihan varma, että haluat heittäytyä jo nyt ikisinkuksi? "Lisääntykää, ja täyttäkää maa.." :) "

        Minusta tuntuu siltä, että isyys ei ole minun juttuni enää. Joskus nuorempana ostin vauvalehtiä ja sitten kysyin ensimmäiseltä vauvanäidiksi sopivalle tuntuvalta naiselta, että "saanko kosia?". Koska olimme ulkomaalaisessa seurassa niin kysymys kuului "May I propose you?" Muutaman kuukauden katsoimme yhdessä tulisiko meille joskus se "Will you marry me?" Myöhemmin kirjoittelin laulun "Tahdon tahdon saada vauvan niin kuin Aada. Aada ompi ihana, minä aivan pihalla..." Voit kokeilla laulaa tuo sävelellä "Tuiki, tuiki tähtönen". Laulussa oli monta säkeistö vauvoista ja tein siitä myös englanninkielisen version, mutta sitä ei voi tänne laittaa, sillä ylläpito poistaa sen, koska englantia ei hyväksytä täällä. Yhden virkeen voi laittaa, mutta ei sen pitempiä juttuja?

        Ikisinkkuna on hyvät puolensa. Esimerkiksi saan jutella silloin tällöin Joensuun söpöimmännäköisen kuopiolaisen kanssa tai jutella jonkun ulkomaalaisen böönan kanssa. Jos olisi varattu ei Joensuun söpöimmännäköistä kuopiolaista oikein hyväksyttäisi tai sitä ulkomaalaista böönaa. Saa olla puolivallaton poikamies yliopistolla, josta valitettavasti valmistuu ilmeisesti muutaman vuoden päästä. Nyt saa jutella ilmeisesti edellisen kevään ylioppilaan kanssa yliopiston ravintolassa useamman kerran. Vaikka itse ei ole syntynyt vuonna 1999 niin kuin tämä Joensuun söpöin kuopiolainen - saa olla hänen seurassaan, sillä juttelutasolla homma toimii. Käytännössä ei kannata vääntää mitään suhdetta siihen tai vakiintua jonkin toisen kanssa, sillä jostain syystä se Söpöin ja se ulkomaalainen bööna tuntuu seurana tyydyttävältä, sillä silloin voi puhua jostain Suomen luonnosta, ilmastosta böönan kanssa tai yhteisestä luennostamme sen Söpöimmän kanssa.

        On niitä joitakin naistuttavia, mutta ei halua ottaa vastuuta lapsista tässä vaiheessa. Tulevaisuus sitten toisenlainen ensivuosikymmenellä, kun on maisteri ja lähtenyt pois siitä ympäristöstä eli yliopistolla, missä niitä ulkomaalaisia böönia ja söpöjä kohtaa. Sitten uusi elämä, mutta tässä vaiheessa lapsia kaipaa sekä naisen kaipuun täyttää ulkomaalainen bööna ja joku söpö jostain luennolta. Huomenna aamulla mahdollisesti olen taas luennolla, jossa tämä Söpö on. En ole minä valmis isyyteen ja ei takuuvarmasti se Söpö tai Bööna sellaista tässä vaiheessa ajattele. Elämässä voi olla vastakkaisen sukupuolen kanssa myös valtava valikoima erilaisista tuttavuuden muodoista?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Mariaaaaaa: "Olisit taatusti loistava kumppani ja hyvä isä. Oletko ihan varma, että haluat heittäytyä jo nyt ikisinkuksi? "Lisääntykää, ja täyttäkää maa.." :) "

        Minusta tuntuu siltä, että isyys ei ole minun juttuni enää. Joskus nuorempana ostin vauvalehtiä ja sitten kysyin ensimmäiseltä vauvanäidiksi sopivalle tuntuvalta naiselta, että "saanko kosia?". Koska olimme ulkomaalaisessa seurassa niin kysymys kuului "May I propose you?" Muutaman kuukauden katsoimme yhdessä tulisiko meille joskus se "Will you marry me?" Myöhemmin kirjoittelin laulun "Tahdon tahdon saada vauvan niin kuin Aada. Aada ompi ihana, minä aivan pihalla..." Voit kokeilla laulaa tuo sävelellä "Tuiki, tuiki tähtönen". Laulussa oli monta säkeistö vauvoista ja tein siitä myös englanninkielisen version, mutta sitä ei voi tänne laittaa, sillä ylläpito poistaa sen, koska englantia ei hyväksytä täällä. Yhden virkeen voi laittaa, mutta ei sen pitempiä juttuja?

        Ikisinkkuna on hyvät puolensa. Esimerkiksi saan jutella silloin tällöin Joensuun söpöimmännäköisen kuopiolaisen kanssa tai jutella jonkun ulkomaalaisen böönan kanssa. Jos olisi varattu ei Joensuun söpöimmännäköistä kuopiolaista oikein hyväksyttäisi tai sitä ulkomaalaista böönaa. Saa olla puolivallaton poikamies yliopistolla, josta valitettavasti valmistuu ilmeisesti muutaman vuoden päästä. Nyt saa jutella ilmeisesti edellisen kevään ylioppilaan kanssa yliopiston ravintolassa useamman kerran. Vaikka itse ei ole syntynyt vuonna 1999 niin kuin tämä Joensuun söpöin kuopiolainen - saa olla hänen seurassaan, sillä juttelutasolla homma toimii. Käytännössä ei kannata vääntää mitään suhdetta siihen tai vakiintua jonkin toisen kanssa, sillä jostain syystä se Söpöin ja se ulkomaalainen bööna tuntuu seurana tyydyttävältä, sillä silloin voi puhua jostain Suomen luonnosta, ilmastosta böönan kanssa tai yhteisestä luennostamme sen Söpöimmän kanssa.

        On niitä joitakin naistuttavia, mutta ei halua ottaa vastuuta lapsista tässä vaiheessa. Tulevaisuus sitten toisenlainen ensivuosikymmenellä, kun on maisteri ja lähtenyt pois siitä ympäristöstä eli yliopistolla, missä niitä ulkomaalaisia böönia ja söpöjä kohtaa. Sitten uusi elämä, mutta tässä vaiheessa lapsia kaipaa sekä naisen kaipuun täyttää ulkomaalainen bööna ja joku söpö jostain luennolta. Huomenna aamulla mahdollisesti olen taas luennolla, jossa tämä Söpö on. En ole minä valmis isyyteen ja ei takuuvarmasti se Söpö tai Bööna sellaista tässä vaiheessa ajattele. Elämässä voi olla vastakkaisen sukupuolen kanssa myös valtava valikoima erilaisista tuttavuuden muodoista?

        Ahaa. :) Kiitos perusteellisesta vastauksesta. Jos olet tyytyväinen elämääsi, ja sinut asian kanssa, niin kaikki on hyvin! Rakkaus voi kuitenkin yllättää ihan koska tahansa. Silloin suunnitelmat saattavat muuttua.


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        Ahaa. :) Kiitos perusteellisesta vastauksesta. Jos olet tyytyväinen elämääsi, ja sinut asian kanssa, niin kaikki on hyvin! Rakkaus voi kuitenkin yllättää ihan koska tahansa. Silloin suunnitelmat saattavat muuttua.

        Niin voi olla, mutta kun yllättäin tapasin n. 18-vuotiaan lukiolaisen vuonna 2017 maaliskuussa - niin hänen minua lähestyminen puhelinnumeroineen tuli yllättäin. Silloin tulin kotona ajatelleeksi, että olen onnellinen ihan sinkkuna. Toisaalta oli innostunut ja katsoin useasti päivässä sähköpostiani, sillä oikeastaan kyseinen nainen lähestyessä minua oli varma siitä, että olin häneen myös ihastunut. Ihastuminen oli monenpuolista, joten mielelläni olisin ollut hänelle poikakaveri ja pitänyt häntä sylissäni, mutta toisaalta tunsin silloin olevani onnellinen sinkkuna. Kaipasin ja en kaivannut elämääni rakkautta, sillä olin sinkkuna ihan onnellinen.

        Rakkaus voi tosissaan yllättää, sillä huomasin tammikuussa 2016 ihastuneeni tähän lukiolaiseen bussissa, jossa sattumalta hän istui vieressäni. Silloin minulla viikon pääpyörällä, mutta sitten tajusin, että hän oli silloin vasta lukion toisella ja ilmeisesti vasta 17-vuotias. Hautasin hänen suhteen haaveet ja rakastuin kuukautta myöhemmin helmikuun lopussa toiseen naiseen, joka oli realistisempi. Koskaan en kertonut tunteistani tälle naiselle, sillä minä koin, että en ole oikea kumppani hänelle. Oli ihanaa olla monta kuukautta rakastunut, vaikka oli vain tunteittensa kohteen kanssa vain puheluväleissä. Sitten saman vuoden lopussa marraskuussa 2016 tuijottelimme toisiamme nätisti ihastuneena silmiin sen lukiolaisen kanssa, mutta ongelma olisi se, että olin ollut pitkään häneen aikaisemmin ihastumisen jälkeen rakastunut toiseen naiseen. Minulla ei ollut vain tunteita yhteen naiseen vaan en ottanut lukiolaisen puhelinnumeroa vastaan myös siksi, että sydämeeni oli päässyt yllättäin yksi nainen.

        Joten peräkkäisinä kuukuausina (tammi- ja helmikuu 2016) pääni meni yllättäin täysin pyörälle ja olin suunnattoman onnellinen. En ollut suunnitellut kahta voimakasta ihastumista etukäteen vaan tunteet tulivat yllättäin. Oletko sinä rakastunut tai ihastunut? Nyt pitää lähteä luennolle, anteeksi siksi ei enempää.


    • 75447895

      Haaveiletko suhteessa ollessasi jostakin toisesta? Miksi?

      • En haaveile, siks ko ei ole tarvista. Mun on hyvä olla tässä missä oon. Siis sen ihmisen kanssa kenen kanssa nyt oon. :)

        Joskus kyllä heitän vitsinä Alan Walker fantasia juttua. . mut oikeasti ei ole fantasioita eikä muita mielessä. :)


      • helmiä_sioille

        En.


      • Seksin puutteessa on haaveillut myös puun oksasta, onneksi suihku olemassa💕💕


      • pitkätukka-68
        valtakunta kirjoitti:

        Seksin puutteessa on haaveillut myös puun oksasta, onneksi suihku olemassa💕💕

        Entä mitä tuumit ihmisestä joka kehuu parisuhteensa ihanuutta?


      • pitkätukka-68

      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Entä mitä tuumit ihmisestä joka kehuu parisuhteensa ihanuutta?

        Kyllä se on totuus ihanuus on parisuhteeni mutta en petä vaikka himot olisi kuinka suuret alholin lopetin juurikin tämän syyn vuoksi etten tee mitään ajattelematonta.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Kyllä. https://www.youtube.com/watch?v=zlPU_OxlULU

        Ei tämä ehkä, mut sana oli "fuula".

        Mikä on fuula?
        Oon nähnyt tuon monesti mutta esim tuo ei ole realistinen kuva pitää osata priorisoida
        Kuin siten lapset tekee muuta sinä aikana kun keskityt esim koulutöihin tai siivoamiseen se tilanne häiritty siltikin mikä tuosta tekee epärealistisen jatkuvaa häiriötä tekemisiin on isossa lapsi perheessä.Eikä siinä tollaiseen kannata alistua kun lapsien ehdoilla pitää mennä eikä omien.


      • pitkätukka-68
        valtakunta kirjoitti:

        Mikä on fuula?
        Oon nähnyt tuon monesti mutta esim tuo ei ole realistinen kuva pitää osata priorisoida
        Kuin siten lapset tekee muuta sinä aikana kun keskityt esim koulutöihin tai siivoamiseen se tilanne häiritty siltikin mikä tuosta tekee epärealistisen jatkuvaa häiriötä tekemisiin on isossa lapsi perheessä.Eikä siinä tollaiseen kannata alistua kun lapsien ehdoilla pitää mennä eikä omien.

        Fuula on valhe.

        Tässä nykyajan fuulaa:
        https://www.youtube.com/watch?v=zlPU_OxlULU


      • pitkätukka-68


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Oho, laitoinkin tom jo yöllä.

        Mut toi on sitä valheelista.

        Tää on varmasti monen työn ikäisen ongelma äiti ja isukin . Myöhästyminen ei ole minusta uhkaus vaan seuraus jos viivytellään vaan tuo jäljempi kun koirarepii nahatkin. Oliko nyt edes tuo sopivaa???😱
        https://m.youtube.com/watch?v=TKTxTbCDPjU

        Kyllähän enne sadutkin oli raaempia😱


      • pitkätukka-68

      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Tätähän se elämä nykyään on https://www.youtube.com/watch?v=41kbXHMUEB0

        Noh me ollaan pahimmat(nykysuoron mukaan) kun emme anna edes fortnitee pelata sekä on peliaika erikseen.

        Minecraht meillä jyrää lapset ei ole Facebookissa tai käytetä noita.

        Ruoka pöydässä aterioidessaan kellään ei ole koskaan taplettiin tai puhelinta.
        Ja puhelimen käyttökin rajoitettu lapsilla ja sovellukset koodien takana

        Meillä on tiukka linjaus
        Lomat on sit rennompia.


      • valtakunta kirjoitti:

        Noh me ollaan pahimmat(nykysuoron mukaan) kun emme anna edes fortnitee pelata sekä on peliaika erikseen.

        Minecraht meillä jyrää lapset ei ole Facebookissa tai käytetä noita.

        Ruoka pöydässä aterioidessaan kellään ei ole koskaan taplettiin tai puhelinta.
        Ja puhelimen käyttökin rajoitettu lapsilla ja sovellukset koodien takana

        Meillä on tiukka linjaus
        Lomat on sit rennompia.

        Siis nykynuorison mukaan😂


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Tätähän se elämä nykyään on https://www.youtube.com/watch?v=41kbXHMUEB0

        Päin vastoin tuntuu että painostetaan esim koulu maailmasta liittyy WhatsAppiin ja olen sit se joka ”unohdetaan” ilmoittamisen minulle.

        En minä silti rupea noihin painostuksesta huolimatta.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Tätähän se elämä nykyään on https://www.youtube.com/watch?v=41kbXHMUEB0

        Facebookissa saman juttu unohtaa ilmoittamaa erikseen minulle myös suku. Ei haittaa tässä on muutenkin ongelmia itselläkin muistaa niin en edes jaksaisi sukujuhlissa norkoilla.

        Nyt on tehtävä toinen koe alue kun jo on pian koe. Toivotaan että keretään käymään läpi koe alue. Omani vikani on kun on niin paljon niin siirrän vain tekemistä eteenpäin. Nyt on ympäristötieto koe alue eilen 3.5h käytin uskonnon alueeseen ei se mitään opin itsekin samalla.
        Mutta todella rakasta poika jo 5luokalla kuitenkin. Toivotaan että kehittyy itsehoitamaan tai meen vielä lukion tai jatko-opiskelua hänen kanssaan tällein kortein.

        Kunhan edes itse oppisi kun saada edes tekemään on todella haastavaa mutta tiedon tärkein saada perille,on se tärkein. Kyllä varmasti motivaatio kasvaa kun löytää sellaisen alan mistä tykkää niin ei ole enää motivaation kanssa ongelmia ja itsesäätelyssä.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Tätähän se elämä nykyään on https://www.youtube.com/watch?v=41kbXHMUEB0

        Pohjan päälle hänellä mahdollista rakentaa elämä siten kun haluaa kun arvostus nousee ja heti palkinto kuin palkka sen verta suuri kuin haluaa ryhtyä tekemään töitä.


      • pitkätukka-68

        Nyt vähän petyin valtakuntaan. Tuli muutamakin paha yhdys sana virhe ja muitakin kieliopillisia.
        Muuten ihan asiaa, mut pientä skarppausta toivoisin.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Nyt vähän petyin valtakuntaan. Tuli muutamakin paha yhdys sana virhe ja muitakin kieliopillisia.
        Muuten ihan asiaa, mut pientä skarppausta toivoisin.

        Niih. Yhdyssana virheet on todella yleisiä. Äidinkieltä en pysty itse opiskella , enkä sen puoleen auttaa mutta eipä se poikakaa saa harjoituksia niihin.itselle liian vaikeata kun paljon sanoja jota en ymmärrä ja unohdan sitten niiden merkitys käytössä. Äidinkieli ja Enkku on ovat hyvin vaikeita kieliopillisesti.
        Joiden sääntöjä minun hyvin vaikea sisäistää käytäntöön.
        Yhdyssanat virheet johtuu nopeasti kirjoittelusta joten en niin pahasti niistä stressaa enkä jaksa perehtyä virheitä aina korjaan.

        Aina voi epävarmana korjata siten, ottamalla selvää itse.
        Eipähän moni muukaan pilkun tarkkaa osaa ja virheitä sattuu myös opettajalle.yhdyssanet ovat vielä helpot kun ne sisäistää. Niiden harjoituksia löytää.

        Jos opettaja rankaisee meitä turhaa kyllä otan sitten ylempään yhteyttä.


      • pitkätukka-68
        valtakunta kirjoitti:

        Niih. Yhdyssana virheet on todella yleisiä. Äidinkieltä en pysty itse opiskella , enkä sen puoleen auttaa mutta eipä se poikakaa saa harjoituksia niihin.itselle liian vaikeata kun paljon sanoja jota en ymmärrä ja unohdan sitten niiden merkitys käytössä. Äidinkieli ja Enkku on ovat hyvin vaikeita kieliopillisesti.
        Joiden sääntöjä minun hyvin vaikea sisäistää käytäntöön.
        Yhdyssanat virheet johtuu nopeasti kirjoittelusta joten en niin pahasti niistä stressaa enkä jaksa perehtyä virheitä aina korjaan.

        Aina voi epävarmana korjata siten, ottamalla selvää itse.
        Eipähän moni muukaan pilkun tarkkaa osaa ja virheitä sattuu myös opettajalle.yhdyssanet ovat vielä helpot kun ne sisäistää. Niiden harjoituksia löytää.

        Jos opettaja rankaisee meitä turhaa kyllä otan sitten ylempään yhteyttä.

        Kirjoitusvirheitä nyt sattuu kaikille, en mä.siitä stressaa. Olen silti vähän kielioppinatsi, koska mun tytär on ruotsinkielinen. Kyllähän hänen pitää osata hyvää suomea.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Nyt vähän petyin valtakuntaan. Tuli muutamakin paha yhdys sana virhe ja muitakin kieliopillisia.
        Muuten ihan asiaa, mut pientä skarppausta toivoisin.

        Opettaja on juurikin sitä varten, enkä taas kotikoulua ole hyväksynyt tai päättänyt. lääkärit psykologit kun sosiaalitaidot pojalla heikot.
        Ovat tällä tavoin halunnut rauhoittaa poikaa käyttämään paremmin olla kotihoidossa erikseen.


        Erityislapsi tarvitsee enemmän tukea kuin saa Kun pistää kotikouluun en voi hallita opettajan yliopiston koulutusta Aleksis kiven kirjaopilla Olisin muuten ottanut pojan kotikouluun.

        Opiskelu tarvitsee kokeneemman ”tulkin”mutta en kohta tiedä pitääkö minun olla neuropsykologi, puheterapia vai opettaja opiskelu on erittäin rankkaa.

        Poika ei saanut kuin harjoiteltua huonosti yhden kappaleen koe alueesta vaikka teki 10 kpl ja sivuja ainakin 20joista teki todella yhden aukeaman.

        Eli vielä 18 sivua.
        Myös oli pitkä päivä takana toivotaan huomenna menevän enemmän.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Kirjoitusvirheitä nyt sattuu kaikille, en mä.siitä stressaa. Olen silti vähän kielioppinatsi, koska mun tytär on ruotsinkielinen. Kyllähän hänen pitää osata hyvää suomea.

        Minulla on myös vaikeuteni minun isäni oli töissä kaiken aikaa ei neuvomassa, eikä tukemassa.
        ja itse en osannut arvostaa koulunkäyntiä lapsena (kuin ei poikanikaa)se vasta tuli aikuisuudessa kun pitää opiskella että on varaa. Köyhänä elämiseen oppineena ei tarvitse kuin ruokaa ja vaatteita myös leluista luopuminen täyttyi muiden saada iloita niistä ja se toi iloa mulle sydämeen sain joulurahaa ostin vain rahoilla muille en itselleni

        Olen tankannut sanoja,ehkä jonain päivä opin niiden merkityksen käytännössä, sekä miten muistan kieliopin uusien sanojen kera mutta työni on hyvin lapsitäytteistä.

        Dysfasia on siitä ikävä uusien sanojen oppiminen minulla on hidasta🤔 mikä vaikuttaa myös muistisääntöjen hallinnan vaikeutena, jos en muista sanoja niiden sanojen sisältävä tarkoitus.Sääntö vaikea muistaa ja varsinkin kun ei kukaan joka neuvois ja muistuttaa.

        Sen vuoksi en muita kieliä osaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Opettaja on juurikin sitä varten, enkä taas kotikoulua ole hyväksynyt tai päättänyt. lääkärit psykologit kun sosiaalitaidot pojalla heikot.
        Ovat tällä tavoin halunnut rauhoittaa poikaa käyttämään paremmin olla kotihoidossa erikseen.


        Erityislapsi tarvitsee enemmän tukea kuin saa Kun pistää kotikouluun en voi hallita opettajan yliopiston koulutusta Aleksis kiven kirjaopilla Olisin muuten ottanut pojan kotikouluun.

        Opiskelu tarvitsee kokeneemman ”tulkin”mutta en kohta tiedä pitääkö minun olla neuropsykologi, puheterapia vai opettaja opiskelu on erittäin rankkaa.

        Poika ei saanut kuin harjoiteltua huonosti yhden kappaleen koe alueesta vaikka teki 10 kpl ja sivuja ainakin 20joista teki todella yhden aukeaman.

        Eli vielä 18 sivua.
        Myös oli pitkä päivä takana toivotaan huomenna menevän enemmän.

        Kirjoitin huonosti minä tein 20sivua eli 10kappaletta
        Ja poika luki puolessa tunnissa aukeaman eli yhden kpl huonosti ja käyntiin kysymykset läpi erityisen vaikeaa on jos töitä tehnyt toisen eteen paljon ja toisen motivaatio keskittymiseen surkealla pohjalla. Mutta pikkuhiljaa tullaan perästä. Olen sanonut että sinun pitää itsekin osallistua.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Kirjoitusvirheitä nyt sattuu kaikille, en mä.siitä stressaa. Olen silti vähän kielioppinatsi, koska mun tytär on ruotsinkielinen. Kyllähän hänen pitää osata hyvää suomea.

        Kuin mieskin sanoi minulle että” raahaat hevosen juottopaikalle hänen puolestaan, et voi pakotta sitä juomaan jos se ei halua.


    • helmiä_sioille
      • Pitkätukka-68

        Tai sit huomenta. https://www.youtube.com/results?search_query=Hyvää yötä ja huomenta
        Rakastan tätä.

        Näin tän yhtyeen muuten ekan kerran 1990 Hertzigan Vanhalla kansakoululla (jossa Pelle treenas vuonna 1979). En tykänny silloin, musta ne matki Neljää ruusua.


    • Kaikille palstananaisille pitäisi esittää kysymys "Kuinka monen miehen käyttämä olet?" ja vastausten tulisi jäädä näkyviin niiden poalstaprofiilin tietoihin. Tietenkin koska kaikkien lähtökohtaisesti oletataan valehtelevan satunnailukugeneraattori voisi lisätä jokaisen vastaukseen jokin luvun väliltä 10-50 ja sitten se saatu lukema jäisi profiiliin tiedoksi kuin tatti nakottamaan.

      • Edelleen 7 miehen ja yhtään en ole unohtanut laskuista pois, eikä yhtkään tule enempää. :D


      • 12121212121212
        mazy kirjoitti:

        Edelleen 7 miehen ja yhtään en ole unohtanut laskuista pois, eikä yhtkään tule enempää. :D

        Eli 7 10=17, ja tämä on 17. kerta kun sanot ettei enempää tule?


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Eli 7 10=17, ja tämä on 17. kerta kun sanot ettei enempää tule?

        Miehiä on ollut se 7 ja se seitsemäs on nykyiseni eikä enempää miehiä tule olemaan. En tiiä miksi tässä asiassa pitäisi puijata? Onhan sitä jo tuossakin hurumycket. :D

        17 ei olis ikinä riittänyt aika eikä rahkeet, "hyvä" ko nää olen saanu kampitettua itkä on kertynyt lukuun. Mä katsos en kuulu-/nut niihin suosikki tyttöihin koskaan, joilla olis liuta ukkoja mistä valkkaa. Johan näissä viimisessä 3:ssa on kulunut vuosia 21-vuotta. :D


      • helmiä_sioille
        12121212121212 kirjoitti:

        Eli 7 10=17, ja tämä on 17. kerta kun sanot ettei enempää tule?

        ja mä oon paljon useamman naisen käyttämä paska...


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        ja mä oon paljon useamman naisen käyttämä paska...

        Ja miehillä on tapana aina liioitella, palstan panomiehiltä satunnaislukugeneraattori voisi huoletta poistaa 50-100 vastauksesta ja siltikin sinne jäisi lapin lisää :D


      • helmiä_sioille
        Harmaaritari kirjoitti:

        Ja miehillä on tapana aina liioitella, palstan panomiehiltä satunnaislukugeneraattori voisi huoletta poistaa 50-100 vastauksesta ja siltikin sinne jäisi lapin lisää :D

        Se on mulle aivan sama kuin monta poistat. Todellisuus on, ikävä kyllä, jotain muuta,. Olen aika loppuunkäytetty mies...


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ja miehillä on tapana aina liioitella, palstan panomiehiltä satunnaislukugeneraattori voisi huoletta poistaa 50-100 vastauksesta ja siltikin sinne jäisi lapin lisää :D

        Heh, montas naista sulla on on ollut tai panoja? :D


      • mazy kirjoitti:

        Heh, montas naista sulla on on ollut tai panoja? :D

        Enpä kerro, lällällälläää :D En kuitenkaan ole likikään siinä määrin kulahtanut kuin gempsu. Siinä käyttöhommassa vääjääämättä nainen väljenee ja miehellä paikat kuluu, sehän on selvää :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Enpä kerro, lällällälläää :D En kuitenkaan ole likikään siinä määrin kulahtanut kuin gempsu. Siinä käyttöhommassa vääjääämättä nainen väljenee ja miehellä paikat kuluu, sehän on selvää :D

        Toi oli jo tiedossa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Enpä kerro, lällällälläää :D En kuitenkaan ole likikään siinä määrin kulahtanut kuin gempsu. Siinä käyttöhommassa vääjääämättä nainen väljenee ja miehellä paikat kuluu, sehän on selvää :D

        Siis ,ettet kerro jätät aina sanomatta kun menee 20 kymmenelle TA tuhansiin sit se on 0.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Enpä kerro, lällällälläää :D En kuitenkaan ole likikään siinä määrin kulahtanut kuin gempsu. Siinä käyttöhommassa vääjääämättä nainen väljenee ja miehellä paikat kuluu, sehän on selvää :D

        Jaaha, pihtaat tiedolla. :D


      • mazy kirjoitti:

        Jaaha, pihtaat tiedolla. :D

        Meillä pihtareilla on kunnia ja omatunto tallella, koskee sekä miehiä että naisia :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Meillä pihtareilla on kunnia ja omatunto tallella, koskee sekä miehiä että naisia :D

        Nonii, ei sitä nyt kaikille piä ruveta jumppamatoksi eikä joystickiksi. :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Meillä pihtareilla on kunnia ja omatunto tallella, koskee sekä miehiä että naisia :D

        Minullakin on kunnia jäljellä sekä omatunto mutta pihtari en ole ukkoselleni.

        Muille sit kerron asioita osittain yritän estää muiden tekemästä samoja virheitä kuin minä olen tehnyt.

        Se on hyvä ettei sinulla ole mitään omantunnon päälle jäännyt mistä olisi pitänyt myös muita valistaa.

        Todennäköisesti sinulla on ollut rakastava perhe joka on myös ohjannut sinua elämän alussa hyvin.


      • helmiä_sioille
        mazy kirjoitti:

        Nonii, ei sitä nyt kaikille piä ruveta jumppamatoksi eikä joystickiksi. :D

        Harmis on neitsytpoikarunkkari, Hänen ulosantiin perustaen, on asia harvinaisen selvä. Ei ole naisten kans ollut tekemisissä. Miehistä en ota kantaa... :D


      • valtakunta kirjoitti:

        Minullakin on kunnia jäljellä sekä omatunto mutta pihtari en ole ukkoselleni.

        Muille sit kerron asioita osittain yritän estää muiden tekemästä samoja virheitä kuin minä olen tehnyt.

        Se on hyvä ettei sinulla ole mitään omantunnon päälle jäännyt mistä olisi pitänyt myös muita valistaa.

        Todennäköisesti sinulla on ollut rakastava perhe joka on myös ohjannut sinua elämän alussa hyvin.

        Juu, sulla onkin silleen eri juttu kun olet vakituisessa suhteessa, omalta kumppanilta ei tarvitsekaan pihdata ja silit säilyy kunnia.

        No joo, eipä ole vanhemmissa valittamista, hyvin on hommansa hoitaneet.


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        Harmis on neitsytpoikarunkkari, Hänen ulosantiin perustaen, on asia harvinaisen selvä. Ei ole naisten kans ollut tekemisissä. Miehistä en ota kantaa... :D

        Aivan niin gentsu aivan niin :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juu, sulla onkin silleen eri juttu kun olet vakituisessa suhteessa, omalta kumppanilta ei tarvitsekaan pihdata ja silit säilyy kunnia.

        No joo, eipä ole vanhemmissa valittamista, hyvin on hommansa hoitaneet.

        Sillä elämän alulla erittäin iso merkitys kun lähdet sitä elämää käynnistää. Olisin voinut eksyä erittäin huonoihin poluihin . Onneksi ihmisiin tutustuminen oli erittäin heikkoa kun liian vapaa ympäristö olisi voinut minusta ihan erilaisen.


      • Ilmiannoilla sinut.


      • Siis tässä kohtaan pitäisi sano, ilmoitin sinut eteenpäin.


      • trolli

        No niin justiinsa!
        Kaikilta kilteiltä & kunnollisilta ja fiksulta miehiltä haluan kysyä; eikö äiti opettanut edes joskus teitä pitämään se leipäläpeänne kiinni, varsinkin silloin kun ette tiedä varsinaisesti siitä keskustelu kumppanistanne mitään henkilökohtaista.
        Silloin ei myöskään niitä negatiivia arvioita pitäisi jatkuvalla syötöllä ko henkilöstä esille panna.

        Rauha... sen kun viskot paskaa; mulla on sadeasu ja sydvest!

        Hyvää yötä ja kauniita unia!


      • trolli
        valtakunta kirjoitti:

        Siis tässä kohtaan pitäisi sano, ilmoitin sinut eteenpäin.

        Minusta tuntuu ett mä tulen ilmiantamaan sinut! Parisuhteessa oleva 6(kuuden) lapsen äiti häiriköi illat sinkkupalstalla; ilmiantamalla vissiin joka toisen joka jotain palstalle kirjoittaa!

        Eikö sun pitäisi tähyillä jossain muualla niitä ilmiannon kohteita? Miks sä olet sinkkujen riesana?
        Parisuhdepalstalla, Naisten Logikassa, Avoliitto, Romantiikka, tai vastaavalla?

        Eikö ne moderaattorit ollenkaan ihmettele, kun ilmiantoja sulta lähtee kuin urakka työläiseltä liukuhinalta? Ihme touhua tälläinen. Annas kun mä arvaan, sä ilmoitat varmaan ett mä kiusaan.


      • trolli kirjoitti:

        Minusta tuntuu ett mä tulen ilmiantamaan sinut! Parisuhteessa oleva 6(kuuden) lapsen äiti häiriköi illat sinkkupalstalla; ilmiantamalla vissiin joka toisen joka jotain palstalle kirjoittaa!

        Eikö sun pitäisi tähyillä jossain muualla niitä ilmiannon kohteita? Miks sä olet sinkkujen riesana?
        Parisuhdepalstalla, Naisten Logikassa, Avoliitto, Romantiikka, tai vastaavalla?

        Eikö ne moderaattorit ollenkaan ihmettele, kun ilmiantoja sulta lähtee kuin urakka työläiseltä liukuhinalta? Ihme touhua tälläinen. Annas kun mä arvaan, sä ilmoitat varmaan ett mä kiusaan.

        noh ilmoitin nyt valheesi.


      • trolli kirjoitti:

        Minusta tuntuu ett mä tulen ilmiantamaan sinut! Parisuhteessa oleva 6(kuuden) lapsen äiti häiriköi illat sinkkupalstalla; ilmiantamalla vissiin joka toisen joka jotain palstalle kirjoittaa!

        Eikö sun pitäisi tähyillä jossain muualla niitä ilmiannon kohteita? Miks sä olet sinkkujen riesana?
        Parisuhdepalstalla, Naisten Logikassa, Avoliitto, Romantiikka, tai vastaavalla?

        Eikö ne moderaattorit ollenkaan ihmettele, kun ilmiantoja sulta lähtee kuin urakka työläiseltä liukuhinalta? Ihme touhua tälläinen. Annas kun mä arvaan, sä ilmoitat varmaan ett mä kiusaan.

        Onneksi ne näkee sun harhasi.


      • trolli kirjoitti:

        Minusta tuntuu ett mä tulen ilmiantamaan sinut! Parisuhteessa oleva 6(kuuden) lapsen äiti häiriköi illat sinkkupalstalla; ilmiantamalla vissiin joka toisen joka jotain palstalle kirjoittaa!

        Eikö sun pitäisi tähyillä jossain muualla niitä ilmiannon kohteita? Miks sä olet sinkkujen riesana?
        Parisuhdepalstalla, Naisten Logikassa, Avoliitto, Romantiikka, tai vastaavalla?

        Eikö ne moderaattorit ollenkaan ihmettele, kun ilmiantoja sulta lähtee kuin urakka työläiseltä liukuhinalta? Ihme touhua tälläinen. Annas kun mä arvaan, sä ilmoitat varmaan ett mä kiusaan.

        Kunnianloukkaus tuohan on ,syytellä väärää puuta.


      • wanhaämmä
        Harmaaritari kirjoitti:

        Meillä pihtareilla on kunnia ja omatunto tallella, koskee sekä miehiä että naisia :D

        Hah! Harmis siinä vanhana isona lutkana itse... Eipä taas unohdeta, että harrastat niitä yhden illan kännipanoja.


      • valtakunta kirjoitti:

        Siis ,ettet kerro jätät aina sanomatta kun menee 20 kymmenelle TA tuhansiin sit se on 0.

        Taitaa olla kokematon mies mutta eiköhän noi jututkin jo sen paljasta: p


      • voipinna olla tai sit on tyylin yksi tai max kaksi naista ollut jolloin ei kyllä voi jaella neuvoja:) jotenkin vaan menee yli noi jutut nykyään,jatkuvat linkkailut "naiset on paskoja" vibaisiin uutisiin,haahuilu jostain menneen ajan naisista vaikka ei edes tiedä minkälaista oli silloin(ja silti kuolailee jotain moderneja muovi"naisia" jossain pinup rytkyissä.) Ja vapaa-aika palstalla lätisten ton yhen kanssa. Ei silleen et kiinnostais mut ei kyllä anna kovin kokenutta kuvaa ^-^


      • peppupupu kirjoitti:

        Taitaa olla kokematon mies mutta eiköhän noi jututkin jo sen paljasta: p

        Parempi juttu se on kuin tautien syövyttävä.🤩


      • valtakunta kirjoitti:

        Parempi juttu se on kuin tautien syövyttävä.🤩

        Että ei ole tautien syövyttävä.


      • pitkätukka-68
        mazy kirjoitti:

        Edelleen 7 miehen ja yhtään en ole unohtanut laskuista pois, eikä yhtkään tule enempää. :D

        Itse en ole nainen, mut aloin tossa yks päivä kirjaamaan. Olen monen nimen unohtanut, kaikkien nimeä en kai kysynytkää.
        Lasku jatkuu, kun moni tärkeäkin unohtuu.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Itse en ole nainen, mut aloin tossa yks päivä kirjaamaan. Olen monen nimen unohtanut, kaikkien nimeä en kai kysynytkää.
        Lasku jatkuu, kun moni tärkeäkin unohtuu.

        Toiset ehtii enemmän ja rohkenee ja tahtoo enemmän...😃

        Mä oon aina ollut silleen romantikko, että oon kokenut seksin kuuluvan seurusteluun ja mä en syty helposti seksuaalisesti. Eli vähän vaadin tuntemista pohjalle ja tunnetta toista kohtaan. Se seksuaalinen vetovoima kehittyy sitten niiden tunteiden myötä, jos on kehittyäkseen. Tai jää kaveruusasteelle...

        Nuorempana tuli ryhdyttyä enemmän suinpäinkin seurustelemaan, vaikkei juttu oikein tuntunut alunperinkään luontevalta. Eihän ne kauan kestäneet, vaikka useampia kuukausia pääasiassa. Jos vaikka aika tekis tutuksi ja jotenkin tunteet syvenis...ekat 4 suhdetta meni jotenkin noin. Ihastuksina, loput kolme olen jo kokenut rakkaussuhteina ja ne kestikin vuosia, ne pari jo päättynyttäkin.

        Oon kyllä huomannut, että ihmisissä on erilaisia tyyppejä ja niitä jotka ei tarvi seksiin muuta kun seksin tarpeen ja toisen jolla sama tarve. Eikä jälkeenpäin vaivaa mitenkään, vaikka niitä olis liuta..mulla taas tuommonen ois mahdotonta.

        Mä otan miehet aina liian vakavasti.🤣

        Joko ihmisinä tai ja kavereina tai kumppaneina. Mut en pysty näkee vaan lihanpalana...tai heittäytymään spontaanisti kaulaan. 🤣


      • "Huhuu Harmis, tulehan vänkäämään, härpiti-härpiti! :D"

        Ei jaksa nyt. Peppiksen pään on varmaan homekämppä sekoittanut ja sä pelkästään provoilet niin annan olla, säilyy rauha palstalla :D


      • pitkätukka-68
        mazy kirjoitti:

        Toiset ehtii enemmän ja rohkenee ja tahtoo enemmän...😃

        Mä oon aina ollut silleen romantikko, että oon kokenut seksin kuuluvan seurusteluun ja mä en syty helposti seksuaalisesti. Eli vähän vaadin tuntemista pohjalle ja tunnetta toista kohtaan. Se seksuaalinen vetovoima kehittyy sitten niiden tunteiden myötä, jos on kehittyäkseen. Tai jää kaveruusasteelle...

        Nuorempana tuli ryhdyttyä enemmän suinpäinkin seurustelemaan, vaikkei juttu oikein tuntunut alunperinkään luontevalta. Eihän ne kauan kestäneet, vaikka useampia kuukausia pääasiassa. Jos vaikka aika tekis tutuksi ja jotenkin tunteet syvenis...ekat 4 suhdetta meni jotenkin noin. Ihastuksina, loput kolme olen jo kokenut rakkaussuhteina ja ne kestikin vuosia, ne pari jo päättynyttäkin.

        Oon kyllä huomannut, että ihmisissä on erilaisia tyyppejä ja niitä jotka ei tarvi seksiin muuta kun seksin tarpeen ja toisen jolla sama tarve. Eikä jälkeenpäin vaivaa mitenkään, vaikka niitä olis liuta..mulla taas tuommonen ois mahdotonta.

        Mä otan miehet aina liian vakavasti.🤣

        Joko ihmisinä tai ja kavereina tai kumppaneina. Mut en pysty näkee vaan lihanpalana...tai heittäytymään spontaanisti kaulaan. 🤣

        Seksi on yleensä kyllä kivaa, mut parasta se on ihmisen kanssa jota rakastaa. Huonointa on kun pelkästään panee, eikä muiita edes sen nimeä. Vaginansisäinen itsetyydytys.

        Musta on ihanaa katsoa kun tonen nauttii. Silloin on kyse rakastelusta eikä panosta.


      • pitkätukka-68
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        Seksi on yleensä kyllä kivaa, mut parasta se on ihmisen kanssa jota rakastaa. Huonointa on kun pelkästään panee, eikä muiita edes sen nimeä. Vaginansisäinen itsetyydytys.

        Musta on ihanaa katsoa kun tonen nauttii. Silloin on kyse rakastelusta eikä panosta.

        En tiiä miten osaat svenskaa, tää tuli mieleen. Aika limanen mut tykkään.
        https://www.youtube.com/watch?v=N4SyEYN3Id4


      • wanhaämmä
        Harmaaritari kirjoitti:

        "Huhuu Harmis, tulehan vänkäämään, härpiti-härpiti! :D"

        Ei jaksa nyt. Peppiksen pään on varmaan homekämppä sekoittanut ja sä pelkästään provoilet niin annan olla, säilyy rauha palstalla :D

        Nössö! Herran rauhaa sitten vaan... >:-(


      • pitkätukka-68
        Harmaaritari kirjoitti:

        Enpä kerro, lällällälläää :D En kuitenkaan ole likikään siinä määrin kulahtanut kuin gempsu. Siinä käyttöhommassa vääjääämättä nainen väljenee ja miehellä paikat kuluu, sehän on selvää :D

        Paitsi et lihakset treenaantuu käytettäessä. Tämä koskee niin pimppiä ku pippeliäkin.

        Käyttämätön löystyy.


    • noomitenon

      Oletko koskaan rakastanut ylipainoista naista?

      • pitkätukka-68

        Tein lapsen ylipainoisen naisen kanssa. Lapsi ei ole.


    • Onko palstan naiset ollut ihastuneita minuun?

      • Juuh, joskus on jokunen ollu...mäkin vähäsen kauan sitten... :)


      • mazy kirjoitti:

        Juuh, joskus on jokunen ollu...mäkin vähäsen kauan sitten... :)

        Joskus vähäsen ja?


        :-)


      • super-ytm kirjoitti:

        Joskus vähäsen ja?


        :-)

        No ei siitä sen enempää ole kerrottavaa. ..:DD


      • En.


      • Jakita
        valtakunta kirjoitti:

        En.

        Mistä maasta olet kotoisin?


      • Jakita kirjoitti:

        Mistä maasta olet kotoisin?

        Suomesta.


      • Jakita kirjoitti:

        Mistä maasta olet kotoisin?

        Ja nyt sit,mistä itse olet?





      • peppupupu

        En ihastu palstalaisiin..tai ihmisiin yleensäkkään : p


      • mazy kirjoitti:

        Jos kiinnostaa lukaista, niin tämä on aika mielenkiintoista...

        https://www.yhteishyva.fi/hyva-olo/suomalaiset-geenit-ovat-ainutlaatuisia/05562197

        Uniikit finskit...

        Mä olen jo kauan toitottanu tuota,suomi on siitä erikoinen maa että täällä on huomattava ero vaikka länsi-ja itäsuomalaisen välillä,ihan ulkonäössäkin..erot ovat huomattavia:) Kaikki tietenkin johtuu eri maiden/geenien sekoittumisesta,ollaan silleen mukavasti keskellä: p Sitten sairaudet..ikävä kyllä idästä on löytynyt harvinainen lihasrappeutuma geeni,musta tuntuu et mun broidilla on toi:/


      • peppupupu kirjoitti:

        Mä olen jo kauan toitottanu tuota,suomi on siitä erikoinen maa että täällä on huomattava ero vaikka länsi-ja itäsuomalaisen välillä,ihan ulkonäössäkin..erot ovat huomattavia:) Kaikki tietenkin johtuu eri maiden/geenien sekoittumisesta,ollaan silleen mukavasti keskellä: p Sitten sairaudet..ikävä kyllä idästä on löytynyt harvinainen lihasrappeutuma geeni,musta tuntuu et mun broidilla on toi:/

        Heh, huomaa jo vaikka ihan tässä omassa perheessäkin tuon erilaisuuden. Niinkun jo mun ja mieheni välillä, hän on lännestä mä täältä päijät-hämeestä...mun isän suku on vuosisatojen saatossa kulkeutunut keski-euroopasta tänne...äidin suvusta taas idemmästä.

        Mummu aina sano olevansa osapuoli ryssä, vaikka ei sen vanhemmat kumpikaan mitään venäläisiä ollu...mutta varmaan sieltä on tännepäin valuneet...ulkonäkö tukis mummun puheita...

        Mut eroja huomaa ulkonäössä, ihossa jne.☺️


      • mazy kirjoitti:

        Heh, huomaa jo vaikka ihan tässä omassa perheessäkin tuon erilaisuuden. Niinkun jo mun ja mieheni välillä, hän on lännestä mä täältä päijät-hämeestä...mun isän suku on vuosisatojen saatossa kulkeutunut keski-euroopasta tänne...äidin suvusta taas idemmästä.

        Mummu aina sano olevansa osapuoli ryssä, vaikka ei sen vanhemmat kumpikaan mitään venäläisiä ollu...mutta varmaan sieltä on tännepäin valuneet...ulkonäkö tukis mummun puheita...

        Mut eroja huomaa ulkonäössä, ihossa jne.☺️

        Mun äidin äidillä oli aivan aito musta tukka, vaaleansinivihreet pienet hiukan vinot silmät. Aika slaavilaisen naisen näköinen...korkeat poskipäät...jne


      • Jakita
        valtakunta kirjoitti:

        Suomesta.

        Ihanks totta. Ajattelin sinun kyllä olevan esim. Aasiasta suomeen tuotuja sun kielitaidon puutteista päätellen.


      • Jakita kirjoitti:

        Ihanks totta. Ajattelin sinun kyllä olevan esim. Aasiasta suomeen tuotuja sun kielitaidon puutteista päätellen.

        minun kohdallani perusopetus on ollut väärä ja näin ollen odotin 5luokkaa dysfasia luokalle.
        Yhteiskunnan väliin putoaja.


      • Jakita kirjoitti:

        Ihanks totta. Ajattelin sinun kyllä olevan esim. Aasiasta suomeen tuotuja sun kielitaidon puutteista päätellen.

        Mun sukujuureni on pysynyt vain Suomessa kun sisko on tettänyt sukujuuri tutkimuksen.
        Minä olenkin pohjois-Suomesta kotoisin.


      • jakita
        valtakunta kirjoitti:

        Mun sukujuureni on pysynyt vain Suomessa kun sisko on tettänyt sukujuuri tutkimuksen.
        Minä olenkin pohjois-Suomesta kotoisin.

        Ahaa. Olen aina ollut siinä kuvitelmassa, että olet ulkomaalainen, mutta kyse onkin sairaudesta: Puheen ymmärtämisen tai tuottamisen vaikeus(dysfasia)

        Itseasiassa ihan sillä aloin kysellä kun ajattelin, että jos olet Aasialaista syntyperää, niin sinähän olisit voinut toimia jonkinlaisena välittäjänä ja tulkkina, että oltais saatu kateltua minulle sopiva nainen tänne Suomeen sieltä Thaikuista tai Filippiineiltä, mut tää homma ei nyt sitten onnistu:D
        Minä alan pikkuhiljaa menettää toivoni näiden Suomalaisten naisten suhteen.


      • jakita kirjoitti:

        Ahaa. Olen aina ollut siinä kuvitelmassa, että olet ulkomaalainen, mutta kyse onkin sairaudesta: Puheen ymmärtämisen tai tuottamisen vaikeus(dysfasia)

        Itseasiassa ihan sillä aloin kysellä kun ajattelin, että jos olet Aasialaista syntyperää, niin sinähän olisit voinut toimia jonkinlaisena välittäjänä ja tulkkina, että oltais saatu kateltua minulle sopiva nainen tänne Suomeen sieltä Thaikuista tai Filippiineiltä, mut tää homma ei nyt sitten onnistu:D
        Minä alan pikkuhiljaa menettää toivoni näiden Suomalaisten naisten suhteen.

        Kuinka paljon oot kokeillut esim chattailua?
        Yksi mies löysi sinkkubileistä naisen kaunis oli

        Mitäs naista oikein etsit? Mitäs alueita olet havaroinut?


    • Kaikysyäsaa

      Onko paskamäki rassannut vieraan naisen koloa?

    • mitälaatua

      Oletko käyttänyt huumeita?

      • helmiä_sioille

        Joo, olen. Turha kokemus, olis voinut jättää välinkin...


    • pitkätukka-68

      Ingenting.

      olen niin itsekeskeinen.

    • kakkali

      MIksi palstalaiselta pitäisi kysyä mitään. Odottaako muka joku saavansa vastauksen ja jos se tulisikin olisiko se edes vastaus kysymykseesi. Tämä palsta toimii kuin junan vessa en tarkoita teknisesti mutta sen minkä ulostat saat sen naamallesi takuuvarmasti jos reikään kurkit.
      ja kannattaa muutenkin pysyä kauempana koska roiskuu vähän reiän ulkopuolellekkin.
      Tämä on tälläistä pissa ja kakkaleikkiä suurelta osin. Vastaukset kannattaa katsoa palstan ulkopuolelta,

    • kettulaatikossa

      Aloittajalta haluan kysyä minä vuonna muutit Neuvostoliitosta Suomeen?

      • näin-lasken

        Koska Genio on syntynyt joskus 70-luvun puolessa välissä, arvelisin, että muutti äitinsä kanssa Virosta Suomeen 70-80-luvun vaihteessa.


      • näin-lasken kirjoitti:

        Koska Genio on syntynyt joskus 70-luvun puolessa välissä, arvelisin, että muutti äitinsä kanssa Virosta Suomeen 70-80-luvun vaihteessa.

        Ottamatta muuhun kantaa niin tuohon aikaan ei todellakaan niin vain muutettu Neuvostoliitosta länteen. Todennäköisempi ajankohta on 80-90 -luvun vaihde.


    • ylkä

      trollilta alakko oleen.

    • En mie sitä uskalla kysyä :D

    • lääkeleidi

      Kysyisin pikkukakkoselta että oletko opiskellut lääketiedettä?

      Vastasit sillä toisella palstalla kahteen kysymykseen hyvin nopeasti.

      Tarkistin mitä kirjoitit kystisen fibroosin mutaatioista, meni hetki että löysin tiedon englanninkielisestä tietokannasta. Koska vastausaika oli niin lyhyt, et voinut mitenkään googlettaa asiaa.

      Myös diagnoosivastauksesi oli mielestäni osuva ja hyvin perusteltu.

      • fiberglass

        Hällä on itsellään sellainen?


    • Teknodonna

      Haluaisin kysyä Donnalta elääkö hän mielestään mielenkiintoista elämää.

      Tiedä sitten vastaako tuo.

      (Hihitystä)

      • Vaikutuksiamielekkyyteen

        Vastaisin, että kyllä. Mutta lisäisin option, mikä huomioi alkoholin määrän veressä.


      • Teknodonna
        Vaikutuksiamielekkyyteen kirjoitti:

        Vastaisin, että kyllä. Mutta lisäisin option, mikä huomioi alkoholin määrän veressä.

        Mjoo

        Ihan skidi darra päällä, mutta sehän on jo klassikko.

        (Naurua)


    • gotmojo

      Ei ole kysyttävää. Minulla on sen sijaan paljon vastauksia ja liikennevaloja suojateineen.

      (R)

    • KunhanKysyn

      Vieläkö ExPua mylvii täällä, vai onko saanut porttikiellon?
      Onko harmaaritari sen veli?

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe