Kun laitan funktion 6x^2−10 Geogebraan, muuttaa ohjelma funtion muotoon 2x(x^2-5).
Tuon funktion kuvaaja on täysin erilainen kuin antamani.
Geogebra näyttää kuvaajat väärin.
8
652
Vastaukset
- d5r6t7y8u
GeoGebran versio 4.0.34.0.
- martta00
ei ainakaan mulla muuta
- viivanpituus
Johtuisko tuosta liian pitkästä viivasta? "−" ei ole miinusmerkki "-".
- d5r6t7y8u
Joo, siitähän se johtui. :) Aika pässi olen.
- MitäänTietämätön
Tuo on kyllä ihan oikea matemaattinen miinusmerkki. Eli ei tavuviiva, väliviiva jne, joita myös käytetään "miinusmerkeinä".
Geogebran pitäisi kyllä antaa ainakin selkeä virheilmoitus, jos se ei hyväksy Unicode Character 'MINUS SIGN' (U 2212). Käytetyn selaimen merkkien asetukset voivat tietysti sotkea ja muuttaa mitä vain. - viilatutviivat
MitäänTietämätön kirjoitti:
Tuo on kyllä ihan oikea matemaattinen miinusmerkki. Eli ei tavuviiva, väliviiva jne, joita myös käytetään "miinusmerkeinä".
Geogebran pitäisi kyllä antaa ainakin selkeä virheilmoitus, jos se ei hyväksy Unicode Character 'MINUS SIGN' (U 2212). Käytetyn selaimen merkkien asetukset voivat tietysti sotkea ja muuttaa mitä vain.Laskuissa kannattaa käyttää sitä miinusta minkä löytää numeronäppikseltä. Viivojahan on ainakin neljää eri pituutta: - – — ―
- MitäänMistäänTietämätön
viilatutviivat kirjoitti:
Laskuissa kannattaa käyttää sitä miinusta minkä löytää numeronäppikseltä. Viivojahan on ainakin neljää eri pituutta: - – — ―
Kun tiedät kaiken, kerro miten Geogebra tulkitsee tuon merkin. Joku sallittu operaatiomerkki sen mielestä, mutta mikä?
- päättelinviivasta
MitäänMistäänTietämätön kirjoitti:
Kun tiedät kaiken, kerro miten Geogebra tulkitsee tuon merkin. Joku sallittu operaatiomerkki sen mielestä, mutta mikä?
En tiedä kaikkea. En tiedä edes mikä tuo Georgebra on. Nähtävästi joku funktioplotteri. Pisti vaan tuo "vikaviiva" silmään aloituksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713