Outoja mustelmia...

Miten himpskatissa voi pohkeeseen tulla tällainen mustelma itsestään..?

https://aijaa.com/A67rUG

Netistä yritin tietoa etsiä, mutta jaa...wff..

63

2856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123d123123f

demoni löi sua nyrkillä koska oot niin paska

• Onpa tosi rankan näkoinen mustelma. Oletko huomaamattai kolhaissut itseäsi, tai kaatunut/kompastunut jotain päin (siis huonekalua, terävää kulmaa, tai jotain konetta päin)?

• Niin mustakin..siis minustakin..on musta. Ja en ole kolhinut, enkä kännipäissäin törmäillyt.

Että sikäli outoa, eikä se ole edes kipiä..

• Wwuwuw kirjoitti:

Niin mustakin..siis minustakin..on musta. Ja en ole kolhinut, enkä kännipäissäin törmäillyt.

Että sikäli outoa, eikä se ole edes kipiä..

Jos se on itsestään tullut, joku ihon sisäinen verenpurkauma, kannattaa käydä näyttämässä sitä lääkärille/ terveydenhoitajalle. Vaikka se ei ole kipeä, silti siellä voi olla ongelma, joka vaatii hoitoa. Milloinka sinulta on viimeksi otettu verikokeet?

• tosi..typy kirjoitti:

Jos se on itsestään tullut, joku ihon sisäinen verenpurkauma, kannattaa käydä näyttämässä sitä lääkärille/ terveydenhoitajalle. Vaikka se ei ole kipeä, silti siellä voi olla ongelma, joka vaatii hoitoa. Milloinka sinulta on viimeksi otettu verikokeet?

Joku kuus vuotta sitten..about.

Hei mä kävin just ottamassa influenssarokotteen..ääh, ei se siihen liity..

• Wwuwuw kirjoitti:

Joku kuus vuotta sitten..about.

Hei mä kävin just ottamassa influenssarokotteen..ääh, ei se siihen liity..

Ok. Noh, tarkkaile tilannetta. Jos tuo pahenee ja/ tai mustelmia tulee lisää, on syytä käydä tarkistuttamassa asia.

• Juu, kyllä mä noita luin itsekin...

Ai pottua syödä?..

Outoa vaan ykskaks bongata tommonen ruhje, tai ruhjeen näkönen mustelma koivesta..

Mä en ole syönyt niitä B12- vitamiineja vähään aikaan, sitten taas noita muita mitä siinä lueteltiin, niin olen.. Tai valkosipulia ihan noin muuten vain..

• sdfdfds
        Wwuwuw kirjoitti:

Juu, kyllä mä noita luin itsekin...

Ai pottua syödä?..

Outoa vaan ykskaks bongata tommonen ruhje, tai ruhjeen näkönen mustelma koivesta..

Mä en ole syönyt niitä B12- vitamiineja vähään aikaan, sitten taas noita muita mitä siinä lueteltiin, niin olen.. Tai valkosipulia ihan noin muuten vain..

No jos niitä alkaa tulla useasti ja noin isoja niin lääkäriin?

• Wwuwuw kirjoitti:

Juu, kyllä mä noita luin itsekin...

Ai pottua syödä?..

Noissa minusta annettii ymmärtää että ohut veri aiheuttaa tuota niin siitä voisi päätellä että raudan puutetta. Tuosson tommonen:

http://vegaaniliitto.fi/www/sites/default/files/esitteet/rautaesite.pdf

Toisaalta palstalla kyökkistelyn sijaan vois olla ihan hyvä käydä mittauttaan veriarvot, ne varmaan antais jotain viitettä asiaan.

• kuka.tietää

Eikös sulla ollut ongelmia anemian kanssa? Vaikuttaako se mustelmien syntyyn?

• Mä en tiedä, mutta testamentti on valmiina.

🤗

• Juurikin verianemia taidettiin mainita jossain kun goooklasin asiaa.

• trolli
        Harmaaritari kirjoitti:

Juurikin verianemia taidettiin mainita jossain kun goooklasin asiaa.

Ei kun akuutti leukemia on pahanlaatuinen veren valkosolujen syöpä, joka etenee nopeasti. Tavallisimpia leukemiapotilaiden oireita ovat väsymys, kuume ja vuoto-oireet, esimerkiksi ien- ja nenäverenvuodot, sekä itsestään ilmaantuvat, joskus kookkaatkin mustelmat.

• Elluhalloyb

Just näin..
        Jos mustelmia tulee vaan....
        Voi olla merkki..verisyövästä..
        Mut toiset ihmiset saa mustelmia..herkästi...👍🙂

• Kolhu? Hyytymistekijöissä ongelmia? Vitamiinien puutetta? Vanheneminen? 😋

Jos hyytymistekijöissä on puutteita tulee mustelmia helposti pitkin poikin ja verenvuotoja,verenpurkaumia ts.purppuraa.

Jos en väärin muista, niin diabeteskin voipi altistaa mustelmille...?

Käytätkö paljon omega 3?

• Korjaan petekiat ei purppura.😃

• Kalanmaksaöljytabletin otan aina kun muistan..

Mutta nyt hoksasin yhden jutun.. Joskus aiemmin ihmettelin kun vas. sisäreidessä oli sellainen nätin pyöreä mustelma..No sitten tajusin että istun usein tässä sängyllä ja sohvassa risti-istunnassa ja nojaan kyynärpäällä reittä vasten, juuri siihen samaiseen kohtasn..Vastaavasti tää pohje osuu just jalkaterän päälle. Siinä jos tunninkin istuu, niin voi kai tommonen jälki tulla..

• Wwuwuw kirjoitti:

Kalanmaksaöljytabletin otan aina kun muistan..

Mutta nyt hoksasin yhden jutun.. Joskus aiemmin ihmettelin kun vas. sisäreidessä oli sellainen nätin pyöreä mustelma..No sitten tajusin että istun usein tässä sängyllä ja sohvassa risti-istunnassa ja nojaan kyynärpäällä reittä vasten, juuri siihen samaiseen kohtasn..Vastaavasti tää pohje osuu just jalkaterän päälle. Siinä jos tunninkin istuu, niin voi kai tommonen jälki tulla..

Nojatuolissakin istun jalat ristissä...siis näin.. En tosin noin hartaan näkösenä..
        https://kajozendo.files.wordpress.com/2013/01/dsc_1033.jpg

Tuo mustelma menee ihan tän jalkaterän mukaisestikin..Hyvä kun selvisi. Onhan tuo tuossa ennenkin voinut olla, en silleen itteeni tiiraile. Aamulla sen huomasin, mutta sitten ihan kuin tuolla kissalla, niin mun huomio keskittyi johonkin toiseen asiaan ja ensimmäinen juttu ..puf..pyyhkiytyi mielestä. Ukko siitä sitten iltasella huomautti ja sen huomiokyky taas on samaa tasoa mitä ankalla..

• Wwuwuw kirjoitti:

Kalanmaksaöljytabletin otan aina kun muistan..

Aika tumma mustelma, kunnon vuoto..tuli mieleen, että omegoja jos paljon syö ravinnossa ja purkista ne voi vaikuttaa vuototaipumukseen herkentävästi.

Sit Eds Ehlers-Danlosin syndroomassa tulee mustelmia herkästi, mut on myös paljon muita hankalia oireita...tuskin sitä nyt kumminkaan.

Tuleeks usein tommosia mustia mustelmia? Aika häjy...

• Wwuwuw kirjoitti:

Nojatuolissakin istun jalat ristissä...siis näin.. En tosin noin hartaan näkösenä..
        https://kajozendo.files.wordpress.com/2013/01/dsc_1033.jpg

Tuo mustelma menee ihan tän jalkaterän mukaisestikin..Hyvä kun selvisi. Onhan tuo tuossa ennenkin voinut olla, en silleen itteeni tiiraile. Aamulla sen huomasin, mutta sitten ihan kuin tuolla kissalla, niin mun huomio keskittyi johonkin toiseen asiaan ja ensimmäinen juttu ..puf..pyyhkiytyi mielestä. Ukko siitä sitten iltasella huomautti ja sen huomiokyky taas on samaa tasoa mitä ankalla..

Mä istun samanlaisessa lootusasennossa melkein aina, kun mahdollista mut mulle ei tuu mustelmia...🤔

Aika herkäst sul tulee näköjään kummiskin. Seurailehan tilannetta, jookos?☺️

• mazy kirjoitti:

Mä istun samanlaisessa lootusasennossa melkein aina, kun mahdollista mut mulle ei tuu mustelmia...🤔

Aika herkäst sul tulee näköjään kummiskin. Seurailehan tilannetta, jookos?☺️

Täytyy seurailla. Joo, tuo asento tulee ihan luonnostaan..Iän myötä noita mustelmia vissiin helpommin tulee..

• Wwuwuw kirjoitti:

Täytyy seurailla. Joo, tuo asento tulee ihan luonnostaan..Iän myötä noita mustelmia vissiin helpommin tulee..

Hyvä, toi asento on jotenkin rento ja luonteva. Ikääntyminen voi vaikuttaa, mut joku syy siihinkin on jos noita tulee.

Wuhweli laita semmonen peitto moninkerroin siihin jalkaterän ja pohkeen tai reiden väliin. Jos se pehmentäis?😊

• Wwuwuw kirjoitti:

Eikä ikinä ennen itestään noin isoa ole tullu..

• mazy kirjoitti:

Hyvä, toi asento on jotenkin rento ja luonteva. Ikääntyminen voi vaikuttaa, mut joku syy siihinkin on jos noita tulee.

Wuhweli laita semmonen peitto moninkerroin siihin jalkaterän ja pohkeen tai reiden väliin. Jos se pehmentäis?😊

Joo, mä just laitoin..siis sen peiton..

• hellempää.seksiä

en haluaisi pelotella mutta verisyöpä niin tulee outoja mustelmia eli mene heti lääkäriin tai ehkä olette miehesi kanssa harrastaneet liian rajua seksiä ehkä miehesi rutisti pohjettasi liian lujaa hekuman huipulla kumpikin ja ette muista siinä tuoskinnasta mitään muuta että ihanaa oli ja nyt mistä mustelma

• pitkätukka-68

On myös naisia, jotka kertoo et "kaikki miehet pahoinpitelee"
      He ovat niitä naisia, joille ei kelpaa muunlaiset. Jos kelpuutat vain pahoinpiteljät, niin heitä saat
      .

• lempeä_herätys

Ukkosi tekemä fritsu se on.

• Kerberosdogi

Ilmiselvä kissascabies...morbiditeetti 100%

• ÄtmiToteaa

Wohveli menee nyt äkkiä lääkäriin, ettei vaan olisi kuolio.
      En halua pelotella, mut ei Kai wohveli halua jalkaa menettää.
      Jos se on kuolio, eikä sitä hoida, niin kuolio leviää ja jalka alkaa mätänemään, kun kuollutta kudosta kehittyy.
      Käy nyt hyvä wohveli lääkärissä.

• Veljelläni on verenvuototauti, ja minulla taipumus siihen. Jaloissa usein tuollaisia mustelmia ilman syytä. Eivät myöskään ole kipeitä. Jotkut lääkkeet aiheuttavat myös noita.

• Onko sulla verenpainelääkitystä?

• Ei ole mitään lääkityksiä.

• .. Käy Näyttää Lääkärillä.. Niin Saat Ainaskin MiälenRauhan.. Jos se Rupee Arpomaan, niin sano Sil ettet Tullut Arpajaisiin.. Jos se ei ole Vakuuttava, niin Sano Si, että Kilautetaanko Kaveril.. Jne.. ;P

• .. Kumpikohan Tällä kertaa Typotteli.. Minä vai Näppis.. ;P

#OikoLukijaSaaPaikan

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Kumpikohan Tällä kertaa Typotteli.. Minä vai Näppis.. ;P

#OikoLukijaSaaPaikan

Meinasiko vahingossa tulla selkokielistä tekstiä :D

• Harmaaritari kirjoitti:

Meinasiko vahingossa tulla selkokielistä tekstiä :D

.. Onks Sullakin Menkat Piällänsä tai Joku Hemmetin PeeÄmÄs?.. ;D

Hahah teitä. Nuuska. Ne yleensä synkronoituu. Harmiksellakin voi olla.

(naurua)

Ei kun tuli vaan mieleen :D Älä ny loukkaannu :D

• misspönttöuuni kirjoitti:

Hahah teitä. Nuuska. Ne yleensä synkronoituu. Harmiksellakin voi olla.

(naurua)

"Voi Olla".. Kyllä sillä taas on Joku MutruMutrunMutrun.. ;D

.. En Mä mitään Loukkantunu.. Kuhan Pohrin.. Ääneen.. ;D

Siinä kaksi suloista...

https://www.youtube.com/watch?v=V7FFXVZCFlA

Kaksi nallukkaa vähän kuin te. Pikkusen on toista käpälällä kokeiltava...

(naurua)

• trolli
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. En Mä mitään Loukkantunu.. Kuhan Pohrin.. Ääneen.. ;D

Terve, toistaiseksi ....pohtisiko suomennoksen tälle? ...PeeÄmÄs?.. ;D

• misspönttöuuni kirjoitti:

Siinä kaksi suloista...

https://www.youtube.com/watch?v=V7FFXVZCFlA

Kaksi nallukkaa vähän kuin te. Pikkusen on toista käpälällä kokeiltava...

(naurua)

Oho...Ei äijiä paljoa pelottanu..Nuo ku ois vähän käpälällä heilauttanu, niin olis pää irti..

.. Kumpikohan Tällä kertaa Typotteli.. Minä vai Näppis.. ;P

#OikoLukijaSaaPaikan

Kukaan ei tuon sekamelskan seasta huomaa typoja..

Tiedoksesi.

• Wwuwuw kirjoitti:

Kukaan ei tuon sekamelskan seasta huomaa typoja..

Tiedoksesi.

.. AikaMoista Mitätöintiä.. ;D

.. Noh.. Mä Tairan olla sit Ihan Oikee.. VäliTilaOlento.. MrNoBody.. ;D

.. AikaMoista Mitätöintiä.. ;D

.. Noh.. Mä Tairan olla sit Ihan Oikee.. VäliTilaOlento.. MrNoBody.. ;D

.. AiNiin.. Kiitos TiedonAnnosta.. =)

• trolli kirjoitti:

Terve, toistaiseksi ....pohtisiko suomennoksen tälle? ...PeeÄmÄs?.. ;D

.. Kelpaaks Muiren Pohrinnat?.. ;P

https://areena.yle.fi/1-660868

.. Siinä Jotain.. ;P

• flowersreally

Pyydät peruslabrat (plus sen ferritiinin) terkkarista tai työterveyshuollosta, onhan ne muutenkin syytä katsoa jos kuus vuotta jo väliä ja myös sen matalan hempparin takia. Sulla voi myös olla matalat trombosyytit (huomattavasti yleisempää kuin esim leukemia, jota nyt ei kannata ihan mustelman perusteella epäillä).

• .. Meitin OmaLääkäri.. =)

.. Meitin OmaLääkäri.. =)

.. Ei sit ollut Kettuilua.. Tai mitään Muutakaan Vastaavaa.. ;P

• flowersreally

.. Ei sit ollut Kettuilua.. Tai mitään Muutakaan Vastaavaa.. ;P

Höh.

• flowersreally kirjoitti:

Höh.

.. Paitsi, jos Haluut.. Niin.. ;D

• trolli

Niin tietty, oot oikeassa ett tykillä ammuin, mutt sairaus on joskus niin nopea, ett pitää heti toimia kun jokin hälyyttävä oire siitä ilmaantuu.
        "voi myös olla matalat trombosyytit"... mutt terveellä ihmisellä niitä on enemmän mitä edes välttämättä tarvitsee. Siks silloin, kun itse olin vielä täysin terve -> kävin luovuttamassa verta säännöllisen epäsäännöllisesti 1-2 kertaa vuodessa.

Parempi pelästyttää kuin pitää "suukkusupussa"... kyseessä saattaa olla jotain salakavalaa, minkä hoito on aloitettava välittömästi.
        Toivon totiseti ett olen pahemman kerran väärässä... tällä kertaa!

• flowersreally

.. Paitsi, jos Haluut.. Niin.. ;D

Höh.

• Juu mulla on kyllä tarkotus mennä tässä lähiaikoina...ens vuonna..

Taas mä istun tässä risti-istunnassa...tyynyn laitoin nyt väliin ettei jalkaterä paina pohjetta..

• flowersreally
        Wwuwuw kirjoitti:

Juu mulla on kyllä tarkotus mennä tässä lähiaikoina...ens vuonna..

Taas mä istun tässä risti-istunnassa...tyynyn laitoin nyt väliin ettei jalkaterä paina pohjetta..

Tänä vuonnakin ehtii vielä.

Höh.

.. Höh?.. ;D

Tänä vuonnakin ehtii vielä.

Alkoi vähän jo kaikki verisyövät pelottaa sen verran, että mietin tarkemmin mitä on tullut tehtyä... Tuo meidän kisuli, Hallitus, MadamPompidou jne.. raapaisi vahingossa mennä viikolla mun silmäluomen turvoksiin ja siihen otin viikon tulehduskipulääkekuurin...ihan omin neuvoin, sama kuuri neuvottiin ottamaan tähän jalan nyrjähdykseen ( nivelsiteet)..

Sen lääkkeen sivuvaikutukset mm..

"Joskus saatta esiintyä myös päänsärkyä, huimausta, pyörrytystä, verenvuotoa, haavaumia, mustelmia, näköhäiriöitä, kuulohäiriöitä, tinnitusta, hikoilua, ihottumaa tai muita iho-oireita."

• flowersreally

.. Höh?.. ;D

Joo. ;)

• flowersreally
        Wwuwuw kirjoitti:

Alkoi vähän jo kaikki verisyövät pelottaa sen verran, että mietin tarkemmin mitä on tullut tehtyä... Tuo meidän kisuli, Hallitus, MadamPompidou jne.. raapaisi vahingossa mennä viikolla mun silmäluomen turvoksiin ja siihen otin viikon tulehduskipulääkekuurin...ihan omin neuvoin, sama kuuri neuvottiin ottamaan tähän jalan nyrjähdykseen ( nivelsiteet)..

Sen lääkkeen sivuvaikutukset mm..

"Joskus saatta esiintyä myös päänsärkyä, huimausta, pyörrytystä, verenvuotoa, haavaumia, mustelmia, näköhäiriöitä, kuulohäiriöitä, tinnitusta, hikoilua, ihottumaa tai muita iho-oireita."

Joo, voi olla lääkkeistäkin. Seuraa, väheneekö mustelmat kuurin lopettamisen jälkeen, jos ei, niin sitten lääkäriin lähiaikoina, jos kyllä, niin sitten ehkä ensi vuonnakin ehtii. (osa kipulääkkeistä ohentaa verta, se voi jonkun aikaa kuurin lopettamisen jälkeen jatkua muttei viikkotolkulla kumminkaan)

Joo. ;)

.. Nii.. =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1354
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1158
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      722
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33