Mitähän mahtaa selvällä suomenkielellä tarkoittaa, kun todetaa että henkilö vaikuttaa eutyymiseltä? Kuvausta käytti fysioterapeutti tutkimuskertomuksessaan.
Olen etsinyt sanalle selitystä vaikka mistä, mutta vielä en ole vastausta löytänyt.
Mitä tarkoittaa
6
22039
Vastaukset
- "psykologi"
eutymia: sanan alkuperäinen merkitys iloisuus, taloudellinen hyvinvointi, vakaa mieli
Siis tarkoittaa normaalia mielenvirettä, johon ei liity mielialan kohoamista tai depressiota. (euthymic=Normal mood. The absence of mood elevation (hyperthymia or mania) or depression (hypothymia or dysthymia).
Termiä käytetään myös väärin kuvaamaan masentuneen mielialan vastaista mielialaa, siis ylivireistä epänormaalia mielenvirettä.
thymos= mieli
eu= hyvä, hyvin, vakaa- ....
hyvin kopioitu
- "psykologi"
.... kirjoitti:
hyvin kopioitu
joo, hain termiä englanninkielisistä nettiensyklopedioista kun suomen kielellä sitä ei löytynyt.
Sanalla viitataan psykiatriassa SIIS MYÖS kaksisuuntaisen mielialahäiriön normaalin mielialan vaiheeseen (maaninen- eustyyminen - depressiivinen). Tästä yhteydestä sana oli tuttu, mutta sen etymologia epäselvä. - eutyyminen
Paljon kiitoksia vaivan näöstä. Asia tuli selväksi ja elämä jatkuu eutyymisesti.
- Anonyymi
eutyyminen kirjoitti:
Paljon kiitoksia vaivan näöstä. Asia tuli selväksi ja elämä jatkuu eutyymisesti.
Jep. Et päässyt eläkkeelle.
- Anonyymi
Normaali, rauhallinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731641
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361216- 621115
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html188909- 43841
- 68757
- 49750
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244533681- 119644
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79620