hyvää adventtia kaikille ;)

Oxford

Ette taida viettää joulua kun Petri Paavola ei anna. Mutta kuitenkin hyvää joulua

23

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja kaikki helluntailaiset voisivat Raamatustaan etsiä, missä kohtaa Raamattua käsketään viettää omasta päästä keksittyjä juhlia, adventtia ja joulua.

      • judaistille

        Lue Raamattuasi edes vähän:

        Kol. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan johdosta,

        Mutta sinähän siis tuomitset syömisistä ja juomisista ja juhlistakin !!!

        Et väitä pätkääkään Raamatun ohjeista !

        Kol. 2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja ON LIHALLISEN MIELENSÄ PAISUTTAMA !!


      • judaistille kirjoitti:

        Lue Raamattuasi edes vähän:

        Kol. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan johdosta,

        Mutta sinähän siis tuomitset syömisistä ja juomisista ja juhlistakin !!!

        Et väitä pätkääkään Raamatun ohjeista !

        Kol. 2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja ON LIHALLISEN MIELENSÄ PAISUTTAMA !!

        Kannattaa perehtyä myös Raamatun alkukieleen, eikä sokeasti seurata Raamatun kääntäjiemme väännöksiä.

        “Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.” (Kol. 2:16,17)

        Ilmeisesti kuvitellaan, että Paavali tässä kumoaisi sapatin. Huomatkaa mitä Paavali tässä sanoo, älköön kukaan tuomitko teitä sapatin viettämisestä. Voimme tulkita tämän niin, että älköön kukaan tuomitko teitä siitä, että oikein vietätte sapattia. Paavali ei siis todellakaan kumoa tässä sapattia. Hän ei sano, että älkää viettäkö sapattia, vaan että älä anna kenenkään tuomita sinua sapatin vietostasi. Kenties oli liikkeellä sapatin viettoa kyttääviä sapattipoliiseja, jotka tuomitsivat herkästi sapatinviettäjiä. Seuraava jae jatkuu “jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.” Alkukielessä ei kuitenkaan ole sanaa “vain”, joten voimme lukea että nämä juhlat ovat todellakin tulevaisten varjo.

        Huomaa myös, että alkukielessä olla-verbi on preesenssissä. Sapatit ja juhlat siis ovat edelleen tulevaisten varjo. Jos sapatit olisi kumottu, tässä tulisi lukea, että “jotka olivat tulevaisten varjo”. Mutta kuten tiedämme, sapattia tai juhlia ei ole kumottu.

        Jakeen viimeinen lause on hämäävä, “mutta ruumis on Kristuksen”. Se ei tunnu oikein istuvan tähän jakeeseen, ja hyvästä syystä. Alkukielessä nimittäin ei ole lainkaan sanaa “on”. Se kuuluu siis “mutta ruumis Kristuksen”. Kun luemme molemma jakeet 16 ja 17 yhdessä, tässä onkin järkeä. Jae kuuluu siis “Älköön kukaan tuomitko teitä… mutta Kristuksen ruumis”. Parempi käännös olisi “Älköön kukaan tuomitko teitä… paitsi Kristuksen ruumis.” Paavali siis tässä sanoo, että älkää antako kenenkään pakanan tuomita teitä sapatin vietostanne, ainoastaan Kristuksen ruumis, eli seurakunta, saa teidät tuomita. Huomaamme siis, että Paavali ei todellakaan tässä kumoa sapattia, juhlia tai ruokasäädöksiä.


      • lopeta.jo.antikristus
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kannattaa perehtyä myös Raamatun alkukieleen, eikä sokeasti seurata Raamatun kääntäjiemme väännöksiä.

        “Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.” (Kol. 2:16,17)

        Ilmeisesti kuvitellaan, että Paavali tässä kumoaisi sapatin. Huomatkaa mitä Paavali tässä sanoo, älköön kukaan tuomitko teitä sapatin viettämisestä. Voimme tulkita tämän niin, että älköön kukaan tuomitko teitä siitä, että oikein vietätte sapattia. Paavali ei siis todellakaan kumoa tässä sapattia. Hän ei sano, että älkää viettäkö sapattia, vaan että älä anna kenenkään tuomita sinua sapatin vietostasi. Kenties oli liikkeellä sapatin viettoa kyttääviä sapattipoliiseja, jotka tuomitsivat herkästi sapatinviettäjiä. Seuraava jae jatkuu “jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.” Alkukielessä ei kuitenkaan ole sanaa “vain”, joten voimme lukea että nämä juhlat ovat todellakin tulevaisten varjo.

        Huomaa myös, että alkukielessä olla-verbi on preesenssissä. Sapatit ja juhlat siis ovat edelleen tulevaisten varjo. Jos sapatit olisi kumottu, tässä tulisi lukea, että “jotka olivat tulevaisten varjo”. Mutta kuten tiedämme, sapattia tai juhlia ei ole kumottu.

        Jakeen viimeinen lause on hämäävä, “mutta ruumis on Kristuksen”. Se ei tunnu oikein istuvan tähän jakeeseen, ja hyvästä syystä. Alkukielessä nimittäin ei ole lainkaan sanaa “on”. Se kuuluu siis “mutta ruumis Kristuksen”. Kun luemme molemma jakeet 16 ja 17 yhdessä, tässä onkin järkeä. Jae kuuluu siis “Älköön kukaan tuomitko teitä… mutta Kristuksen ruumis”. Parempi käännös olisi “Älköön kukaan tuomitko teitä… paitsi Kristuksen ruumis.” Paavali siis tässä sanoo, että älkää antako kenenkään pakanan tuomita teitä sapatin vietostanne, ainoastaan Kristuksen ruumis, eli seurakunta, saa teidät tuomita. Huomaamme siis, että Paavali ei todellakaan tässä kumoa sapattia, juhlia tai ruokasäädöksiä.

        Siinä lukee sapatti oli vain TULEVAISTEN VARJO !

        Miksi ohitat TAAS tämän ?

        Hepr. 9:10 vaan jotka(eri uhrit), niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan LIHAN SÄÄNTÖJÄ, jotka OLIVAT voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.


      • lopeta.jo.antikristus
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kannattaa perehtyä myös Raamatun alkukieleen, eikä sokeasti seurata Raamatun kääntäjiemme väännöksiä.

        “Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.” (Kol. 2:16,17)

        Ilmeisesti kuvitellaan, että Paavali tässä kumoaisi sapatin. Huomatkaa mitä Paavali tässä sanoo, älköön kukaan tuomitko teitä sapatin viettämisestä. Voimme tulkita tämän niin, että älköön kukaan tuomitko teitä siitä, että oikein vietätte sapattia. Paavali ei siis todellakaan kumoa tässä sapattia. Hän ei sano, että älkää viettäkö sapattia, vaan että älä anna kenenkään tuomita sinua sapatin vietostasi. Kenties oli liikkeellä sapatin viettoa kyttääviä sapattipoliiseja, jotka tuomitsivat herkästi sapatinviettäjiä. Seuraava jae jatkuu “jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.” Alkukielessä ei kuitenkaan ole sanaa “vain”, joten voimme lukea että nämä juhlat ovat todellakin tulevaisten varjo.

        Huomaa myös, että alkukielessä olla-verbi on preesenssissä. Sapatit ja juhlat siis ovat edelleen tulevaisten varjo. Jos sapatit olisi kumottu, tässä tulisi lukea, että “jotka olivat tulevaisten varjo”. Mutta kuten tiedämme, sapattia tai juhlia ei ole kumottu.

        Jakeen viimeinen lause on hämäävä, “mutta ruumis on Kristuksen”. Se ei tunnu oikein istuvan tähän jakeeseen, ja hyvästä syystä. Alkukielessä nimittäin ei ole lainkaan sanaa “on”. Se kuuluu siis “mutta ruumis Kristuksen”. Kun luemme molemma jakeet 16 ja 17 yhdessä, tässä onkin järkeä. Jae kuuluu siis “Älköön kukaan tuomitko teitä… mutta Kristuksen ruumis”. Parempi käännös olisi “Älköön kukaan tuomitko teitä… paitsi Kristuksen ruumis.” Paavali siis tässä sanoo, että älkää antako kenenkään pakanan tuomita teitä sapatin vietostanne, ainoastaan Kristuksen ruumis, eli seurakunta, saa teidät tuomita. Huomaamme siis, että Paavali ei todellakaan tässä kumoa sapattia, juhlia tai ruokasäädöksiä.

        Joten lopeta jo valheittesi levittäminen ja Raamatun opetusten vääntäminen kieroon, sinä valheen isän lapsi !

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.


      • lopeta.jo.antikristus kirjoitti:

        Siinä lukee sapatti oli vain TULEVAISTEN VARJO !

        Miksi ohitat TAAS tämän ?

        Hepr. 9:10 vaan jotka(eri uhrit), niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan LIHAN SÄÄNTÖJÄ, jotka OLIVAT voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Alkukielessä ei ole ollenkaa sanaa vain, joten voisimme aivan yhtä hyvin kääntää, että ne ovat todellakin tulevaisten varjo, jos kerran lisäilemme Jumalan pyhään sanaan omia sanojamme.

        Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saamme rikkoa kymmentä käskyä ja häpäistä sapatin?

        Lue koko heprealaiskirje. Kirjeen koko pointti on siinä, että Jeesus voi toimia ylipappina Melkisedekin järjestyksen mukaan, häntä eivät koske Aaronin pappeuden säädökset. Siinä ei sanota, että nyt Toora on kumottu ja saa tappaa, varastaa ja tehdä huorin.


      • lopeta.jo.antikristus
        Kristitty.net kirjoitti:

        Alkukielessä ei ole ollenkaa sanaa vain, joten voisimme aivan yhtä hyvin kääntää, että ne ovat todellakin tulevaisten varjo, jos kerran lisäilemme Jumalan pyhään sanaan omia sanojamme.

        Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saamme rikkoa kymmentä käskyä ja häpäistä sapatin?

        Lue koko heprealaiskirje. Kirjeen koko pointti on siinä, että Jeesus voi toimia ylipappina Melkisedekin järjestyksen mukaan, häntä eivät koske Aaronin pappeuden säädökset. Siinä ei sanota, että nyt Toora on kumottu ja saa tappaa, varastaa ja tehdä huorin.

        Lopeta jo nämä loputtomat valheittesi levittämiset !

        Samaa rikkinäistä vinyylilevyn kehää jauhat maailman tappiin asti, vaikka näkäkin asiat on sinulle jo kymmeniä kertoja kerrottu ja selitetty !


      • lopeta.jo.antikristus kirjoitti:

        Lopeta jo nämä loputtomat valheittesi levittämiset !

        Samaa rikkinäistä vinyylilevyn kehää jauhat maailman tappiin asti, vaikka näkäkin asiat on sinulle jo kymmeniä kertoja kerrottu ja selitetty !

        Kerro nyt vain, jos Toora ei koske pakanoita, missä kohtaa Raamattua kerrotaan alkuseurakunnan rikkoneen ainuttakaan Tooran käskyä? Ja miksi ihmeessä juutalaiset eivät syyttäneet heitä tästä opetuksesta?

        Kerro nyt vain, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saamme rikkoa kymmentä käskyä ja häpäistä sapatin?

        Ja joko uskot, että alkukielessä ei ole sanaa "vain", sapatit ja juhlat ovat siis todellakin varjo, ne eivät ole mikään "vain" varjo.


      • Sivustavaan
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro nyt vain, jos Toora ei koske pakanoita, missä kohtaa Raamattua kerrotaan alkuseurakunnan rikkoneen ainuttakaan Tooran käskyä? Ja miksi ihmeessä juutalaiset eivät syyttäneet heitä tästä opetuksesta?

        Kerro nyt vain, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saamme rikkoa kymmentä käskyä ja häpäistä sapatin?

        Ja joko uskot, että alkukielessä ei ole sanaa "vain", sapatit ja juhlat ovat siis todellakin varjo, ne eivät ole mikään "vain" varjo.

        Olet lakihenkinen ja sinut on ilmeisesti aivopesty seurakunnassasi uskomaan, että olet yksi niistä etuoikeutetuista, jotka valmistavat tietä Herran tulemiselle. Ajat vain seurakuntasi oppia. Milloin ajauduit noin irti elävästä Kristuksesta, että sanasi kääntyivät sanaa vastaan, eivätkä kirjoituksesi ojenna oikeaan, vaan pois oikeasta. Lakihenkisyys on vienyt sinut harhaan.


    • Jouluntähti

      Hyvää Joulua aloittajalle ja kaikille kristityille!

      Hoosianna!

      Jouluntähti on ehdoton! 🌗🌠🌟

    • Erkinnimimerkki

      Jotkut haluaa kulkea varjossa.
      Esimerkiksi sapatin varjossa tai jopa pimeydessä.

      • Jotkut haluavat noudattaa kymmentä käskyä ja jotkut eivät.


      • lopeta.jo.antikristus
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jotkut haluavat noudattaa kymmentä käskyä ja jotkut eivät.

        Jotkut haluavat elää lain orjina, ikeen alla !

        Gal. 4:30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."

        Eli orjattaren pojat eivät peri siis Jumalan valtakuntaa, eli eivät ole perillisiä !!!

        Ja koettavat siis vain pystyttää omaa vanhurskauttaan !

        1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.


      • lopeta.jo.antikristus kirjoitti:

        Jotkut haluavat elää lain orjina, ikeen alla !

        Gal. 4:30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."

        Eli orjattaren pojat eivät peri siis Jumalan valtakuntaa, eli eivät ole perillisiä !!!

        Ja koettavat siis vain pystyttää omaa vanhurskauttaan !

        1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

        Kerro missä kohtaa Raamattua Jumalan pyhän, vanhurskaan ja hyvän lain noudattamista kuvataan orjuudeksi? Luku ja jae kiitos.

        Room. 10:4 on kreikan sana telos käännetty loppu, vaikka se tarkoittaa oikeammin päämäärää, Kristus on siis lain päämäärä, ei suinkaan loppu.

        Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Toora olisi kumottu, tai että se olisi loppunut, tai että se olisi paha, julma ja hirmuinen orjuuden ies, vaan Raamattu sanoo, että Toora on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12).


      • VapaudestaKäsin
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro missä kohtaa Raamattua Jumalan pyhän, vanhurskaan ja hyvän lain noudattamista kuvataan orjuudeksi? Luku ja jae kiitos.

        Room. 10:4 on kreikan sana telos käännetty loppu, vaikka se tarkoittaa oikeammin päämäärää, Kristus on siis lain päämäärä, ei suinkaan loppu.

        Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Toora olisi kumottu, tai että se olisi loppunut, tai että se olisi paha, julma ja hirmuinen orjuuden ies, vaan Raamattu sanoo, että Toora on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12).

        En viitsi tästä alkaa väittelemään. Mutta itse asiassa Apt.15:10 puhuu kyllä lain (pikkutarkasta) noudattamisesta ikeenä. Ja Galatalaiskirjeen 4. ja 5. luku puhuvat sitoutumisesta (koko) lain noudattamiseen orjuutena. Siinä ajatus meni, että "jos ympärileikkautatte itsenne, olette velvollisia täyttämään koko lain", ja tämä on orjuutta. En tiedä, miten siitä sitten käytännössä eroaisi ajatus, että ei ympärileikkauteta itseään, mutta sitoudutaan yhtä vahvasti koko lain noudattamiseen, kaikkine käskyineen. Käytännössä ei eroa. Mutta: en välitä tästä väitellä. Kunhan vain totesin.


      • lopeta.jo.antikristus
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro missä kohtaa Raamattua Jumalan pyhän, vanhurskaan ja hyvän lain noudattamista kuvataan orjuudeksi? Luku ja jae kiitos.

        Room. 10:4 on kreikan sana telos käännetty loppu, vaikka se tarkoittaa oikeammin päämäärää, Kristus on siis lain päämäärä, ei suinkaan loppu.

        Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Toora olisi kumottu, tai että se olisi loppunut, tai että se olisi paha, julma ja hirmuinen orjuuden ies, vaan Raamattu sanoo, että Toora on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12).

        Etkö osaa enää edes lukea ???

        21 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
        24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
        29 Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
        30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

        24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.

        Siis luonnollinen Israel elää lain orjana, siis laki annettiin Siinailla !!!

        17 Silloin Mooses vei kansan leiristä Jumalaa vastaan, ja he asettuivat vuoren juurelle.
        18 Ja koko Siinain vuori peittyi savuun, kun Herra astui sille alas tulessa, ja siitä nousi savu niinkuin pätsin savu, ja koko vuori vapisi kovasti.
        19 Ja pasunan ääni koveni kovenemistaan. Mooses puhui, ja Jumala vastasi hänelle jylinällä.
        20 Ja Herra astui alas Siinain vuorelle, vuoren kukkulalle, ja Herra kutsui Mooseksen vuoren kukkulalle; ja Mooses nousi sinne ylös.

        Kuinka monta kertaa nämä yhä uudestaan ja uudestaan pitää yhä näyttää ????????????????????

        Eli lakiliitto vie lain orjuuteen !!!!!!!!!!!!

        Uusi liitto taas tekee vapaaksi vapaiksi meidät uuden liiton uskovat !!!

        Oletko siis oikeasti näin tyhmä, että IHAN KAIKKI pitää sinulle kädestä pitäin näyttää ja rautalangasta vääntää ???

        Eikö kapasiteettisi oikeasti riitä mihinkään ?

        Onko sinulle siis vain teelusikalla annettu, vai mistä on kyse kaiken aikaa ???????

        Jos olet vain teelusikalla saanut, niin sitten sinulta ei voi enempää vaatiakkaan, onko siis näin ???


    • VapaudestaKäsin

      Hyvää Joulun aikaa myös sinulle. Ja ei Paavola täällä kovin monelle ole mikään "oppi-isä", joten ei hänen joulukannanotoillaan ole täällä niin merkitystä. Ja jos hän itse ei halua viettää joulua, niin no problem. Eihän joulunvietosta ole annettu Raamatussa mitään käskyä, joten kristitty voi aivan hyvin jättää joulun myös viettämättä, jos niin kokee.

      • paavolalaisuus

        Kyllä opettajana toimivan kannanotolla on merkitystä !

        Hän on itse vastuussa niin Jumalalle kuin seurakunnalle opetuksistaan ja omasta esimerkistään !

        Eli jos aletaan syyllistää väärin joulun viettäjiä ja luoda uskoviin pelkoja asian suhteen, niin silloin ei rakenneta vaan hajoitetaan !

        Raamatun mukaan ei kenenkään tulisi uskovaa tuomita mistään ruuista ja juomista eikä juhlista, vaan sellaisen toiminnan sanotaan olevan ihmisen oman lihansa paisuneisuuden aikaansaamaa.

        Kol. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan johdosta,

        20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
        23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

        Siis tuollaiset syömisten ja juomisten ja juhlien viettämisien kieltäminen, on vain ja ainoastaan ilman mitään ravoa ja tyydyttää vain lihaa eli paisuttaa sitä lihaa, jota tulisi päinvastoin kuolettaa !

        Kol. 2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja ON LIHALLISEN MIELENSÄ PAISUTTAMA !

        Eli jos on lupa jättää viettämättä jotain juhlaa tai olla syömättä ja juomatta jotakin, niin pitää olla täysi vapaus toimia päinvastoinkin ja viettää juhliaan ja syödä ja juoda sitä minkä hyväksi kokee Herrassa !!!

        Nythän tämä ei toteudu Paavolan opeissa, vaan hän siis syyllistää uskovia väärin esim joulun vietosta ja luo pelkotiloja uskoviin asian suhteen.


    • PasiToivonen

      >>Kerro nyt vain, jos Toora ei koske pakanoita, missä kohtaa Raamattua kerrotaan alkuseurakunnan rikkoneen ainuttakaan Tooran käskyä? Ja miksi ihmeessä juutalaiset eivät syyttäneet heitä tästä opetuksesta?>>

      Paavalin ensimmäinen kirje Korinttolaisille:

      1. Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.

      Eivät kivittäneet.

      • SeSanaSeisooVahvana

        Kyseessä on nk. Valkoinen Perkele, Saatana valkeuden vaatteissa, joka haluaa häiritä ja pilkata kristittyjen suurta juhlaa ja viedä jouluilon.

        "Jos täyttyisikin maailma nyt valheen enkeleistä,
        Niin Pimeys ei kuitenkaan voittoa saisi meistä.
        Ne raivotkohot vaan ja syöskööt kiukkuaan,
        He saanehet jo on Herralta tuomion,
        Ne yksi sana kaataa."


    • PasiToivonen

      Eilen helluntaiseurakunnassa laulettiin Hoosiannaa ja syötiin kinkkua. Itse en koskenut kinkkuun , söin kalkkunaa. Maahanmuuttajille kelpasi kinkku.


      "Georg Joseph Vogler, myös Abbé Vogler (1749–1814) oli saksalainen säveltäjä. Hän oli katolinen pappi ja pedagogi, joka harrasti yksinkertaisia messusävellyksiä. Hän toimi muun muassa kapellimestarina Tukholmassa 1786–1799. Voglerin sävellyksistä tunnetuin Suomessa on Hoosianna, jota lauletaan adventin alkaessa."

      -Wikipedia

    • Joulu kuuluu suomalaiseen kristilliseen elämään. Joko maassa maan tavalla tai maasta pois.

    • Enkelilenteli

      Sen kun jatkatte tappelua ja väittelyä ja annatte näin taas kerran fiksun kuvan uskovaisista! :) Minä sytytän kynttilän, rauhoitun ja hiljennyn viettämään adventin aikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      92
      4687
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      85
      3969
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

      "Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      153
      3735
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2638
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      132
      2582
    6. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      43
      2161
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2067
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1850
    9. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1719
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1717
    Aihe