Vainot alkaneet

Aikakäyvähiin

131

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ProfetiaToteutui

      Juuri näinhän Jeesus ennusti: "Pitäkää varanne, sillä ihmiset [kuvaannollisesti] vievät teidät oikeuden eteen ja [ikään kuin] ruoskivat teitä synagogissaan." (Matt. 10:17)

      • ProfetiaToteutui 11.12.2018 3:50

        <>Juuri näinhän Jeesus ennusti: "Pitäkää varanne, sillä ihmiset [kuvaannollisesti] vievät teidät oikeuden eteen ja [ikään kuin] ruoskivat teitä synagogissaan." (Matt. 10:17)><

        Ja ennusti tapahtumat kuvaannllisesti seuraajiensa elinajalle ja kirjaimellisesti aina niinä aikoina kun Vt-seura näin esittää.


    • eiolevainoja

      Rikollisuutta on aina ollut. En näe tässä mitään sen kummempia vainoja. Näitä nyt valitettavasti tulee ja menee, ehkä syylliset saadaan kiinni.

      • paapomista

        Eihän kenenkään saleja saa polttaa, mutta yleisesti ottaen jeppulat pääsevät liiankin helpolla. Esimerkiksi hengelliseen väkivaltaan viranomaiset eivät halua puuttua pitkällä tikullakaan. Vainojen sijaan heitä paapotaan. Että sellaisia Jeesuksen ennustuksia.


      • Anonyymi

        Niin kauan pitäköön suunsa supussa, kun maksavat salailustaan sakkoja USA:n hallitukselle. Kunhan itsekin avautuvat omista rötöksistään, on heillä oikeus ruveta valittamaan "vainoista", jos heitä vastaan vielä hyökätään.
        Kauanko itse siedätte tätä?


    • petos-kyseessä

      Jos joltakin yritykseltä rupee vahingossa palamaan useita tehdassaleja tuon tuosta niin kyllä vakuutuspetos ensimmäisenä tulee mieleen. Valvonta kameroita joka paikassa ja ei mitään tietoa sytyttäjästä. Palaneen-käry haisee vahvasti

      • kiinnostaatietää

        Mahtaako noita saleja olla vakuutettu missään päin maailmaa? Olen antanut itseni ymmärtää, että ainakaan Suomessa näin ei olisi.


      • Valitettavasti

        Kyllä ne ymmärtää rahan päälle: Lähettäkööt vakuutuksista säästyneet rahat pääkonttoriin. Höynäytetyt tekee vahingon satuttua kuitenkin omaan laskuun sulle uuden. Myyt sen sitten, jos homma hiipuu.


      • Anonyymi

        Rahaa pitää saada sakkojen maksamiseen. Lasten jätskirahat eivät ole lisänneet tuloja tarpeeksi.
        Pääkonttorihan omistaa jokaisen valtakunnansalin. Pitäkää hyvää huolta haltuunne uskotusta leiviskästä.


    • Vainoavainoa

      Minua jehovan todistajat ovat vainonneet jo vuosia.

      • kiinnostaatietää

        Ilmoita asiasta paikalliseen seurakuntaan tai pistä jokin kieltolappu oveen, niin ongelmasi on ratkaistu.


      • Vainoavainoa
        kiinnostaatietää kirjoitti:

        Ilmoita asiasta paikalliseen seurakuntaan tai pistä jokin kieltolappu oveen, niin ongelmasi on ratkaistu.

        Olen ilmoittanut. Ei auta mitään.


      • Vainoavainoa

        Eikä minun tarvitse ilmoittaa mitään paikalliseen seurakuntaan.Ne jotka käyvät ovillani ovat sieltä paikallisesta seurakunnasta ja heille sanominen pitää riittää.Ilmoittakoot he sinne seurakuntaan.Minä en tanssi tämän porukan pillin mukaan.


      • Kaikkihyvin

        Kannattaa pyytää niitä viemään poistuessaan roskapussi pihan roskalaatikkoon, kun kerran kehuvat itsensä hyväkäytöksisiksi vartiotorneissaan.
        Se on winn-winn juttu. Roskat pääsevä roskien paratiisiin ja sinä niistä eroon. Todistajat ovat tyytyväisiä kun ovat saaneet olla kuten vartiotorni on kertonut heidän olevankin.


      • entämiten
        Kaikkihyvin kirjoitti:

        Kannattaa pyytää niitä viemään poistuessaan roskapussi pihan roskalaatikkoon, kun kerran kehuvat itsensä hyväkäytöksisiksi vartiotorneissaan.
        Se on winn-winn juttu. Roskat pääsevä roskien paratiisiin ja sinä niistä eroon. Todistajat ovat tyytyväisiä kun ovat saaneet olla kuten vartiotorni on kertonut heidän olevankin.

        Miten ne jäätelörahat?


      • Niinpäti

        Vartiotorniseura kerjää erilaisin nimikkein, esim. "hengellisistä kirjoituksista" on maksettava jonkinlainen tekijänoikeusmaksu, joita kirjoituksia sitten edelleen on vartiotornikaupustelijain myytävä.
        Kiinteistöt, lahkon valtakunnalsalilaitokset ovat varsin moninaisen puliveivauksen asia rahan kokoamiseksi. Niiden rakentamiseksi kerätään kokoon rahat, sitten lahko jotenkin onnistuu vielä velkaantumaan saman määrän vartiotorniseuralle, jota on ruvettava maksamaan takaisin ja siis joutuu säännöllisen kerjäystoiminnan piiriin.
        Jos muistaa oikein, niin vartiotorniseura sanoo vastaavansa vakuutuksista, mutta sitä varten on taas kerättävä rahaa. Johanneksenpojan kotisivuilla on näistä.
        Sitten viimeisin, jos ei sen jälkeen ole tullut uutta, on kerjätä lahkolaislasten jäätelörahat, siis lapsille annetut taskurahat. Jotta lahkolainen voisi uskotella itselleen, ettei anna seuran kerjätä ja vetää itseään höplästä, kirjoittaa vartiotorni, että kysymyksessä on lasten kasvatus epäitsekkääksi. Voi tosiaan odotella että sitten tulee vartiotorniseuralta lastenkasvatusmaksu seuraavaksi, tilillepanot.


    • Kristitty

      Maailmallisten apuun turvautuvat.
      Lahko poliisin apuun.
      Poliisi yleisöltä toivoo vihjeitä.
      Jos minun kämppäni poltettaisiin, menisin vain erämaahan rukoilemaan 40 vuorokaudeksi.

    • HOOHOHOO!
      Viiteen jeesus-liiteriin "hyökätty". Kaikkiaan liitereitä on maailmanlaajuisesti reilut 100000 (hämäysseurakuntia vajaa 120000). Se on 0,05 promilllea koko määrästä. Eli yksi kahdestakymmenestä tuhannesta. Mitäpä muuta kuin että suunta on minusta oikea.

    • mainosvaltuutettu

      Taitaa tuo vaino olla itse aiheutettua kotikutoista, se mikä tuon on synnyttänyt on todettavissa esim. tätä palstaa lukiessa.

      En sano että palsta on huono vaan nimenomaan hyvä, kuin myös veljeseuran ja Jopon toiminta ne ehkäisevät tällaista toimintaa, sillä paha olo pitää saada purkaa pois, jotta hyvä tulee tilalle.

      Tällä tavoin se ei ole hyvä, sillä seuraukset tekijöille ovat vain ikävää ikävän päälle, kun rangaistus koittaa.

      Seura saattaisi havahtua näistä ja muuttaa jotakin, mitä en kuitankaan usko, koska nämä kuitataan saatanan hyökkäyksinä, sen enempää miettimättä.

      Kuplat puhkeavat sisältä, ulkoiset "vainot" demonisoidaan. Jeesuskin taisi uudistaa uskoa sisältäpäin.

      Raadollisuudessaan voisin sanoa, kuin kolukiusaamisessa, että epäoikeudenmukaisuudessa toiset alistuvat, riistävät hengen itseltään ja toiset alistetut haluavat tuoda ongelmaa ilmi vielä traakisemmin seurauksin,
      onneksi on myös selviytyjiä.

      Voihan se olla että olen väärässä taas kerran, mutta en viimeisen kerra.

    • Noniinnoon

      Jaa, muistaako joku aikaa jolloin kristityiksi itseään tituleeraavia EI olisi jossain päin maailmaa kiusattu tai vainottu? Katsos sellaisia ne Jeesuksen ennustukset tuppaavat olemaan. Sopivat vähän joka aikaan niin kaikille riittää täristävää.

      Noin muuten ei ole mikään ihme, että perheitä rikkova kultti joutuu välillä kohtaamaan traumatisoimiaan ihmisiä myös tällaisten tapausten tiimoilta. Ihme olisi se, että kellään ei koskaan menisi vati totaalisesti nurin kultin kammottavien sääntöjen takia.

    • ev.lut

      Kaikki tihutyö on todella ikävää.

      Jehovan Todistajat ovat päässeet helpolla.
      Kirkkoja on poltettu jo kauan.

      Tunnen heikäläisiä. Ja jos tulee esille vakuutuspetos niin en ylläty.
      Tässä lahkossa on niin paljon ihmisiä, yksilöitä, että en kannata katsoa ihmiseen vaan järjestön oppiin. Tunnen monta todella kilttiä ja hyväntahtoista, mutta myös sisältä täysin mätiä, mut ulkopuolisille mukavia.

      Ev.Lut. kirkon kaste- ja konfirmaatiotilanteissa vala annetaan Jumalalle.
      Tämä lahko vannoo valan järjestölle eikä Jumalalle.
      Lisäksi heillä on eri Jumala kuin Kristityillä.
      Heidän Jumalalla on enkeli poikana.
      Musujen Jumalalla on 3 tytärtä.
      Kristittyjen Jumalalla on Jumala poikana.

      Huomatkaa ero, se on todella olennainen asia - Kuka on Jumalasi!
      Pyhän Hengen siirtäminen pois Jumalan palveluksesta on iso virhe.

      Muistan, kun yksi JT melkein hyökkäsi kadulla silmilleni, kun puhuin hänelle Pyhästä Hengestä. Hän sanoi, että olen hindu. Vain hindut kuulemma uskovat kolmiyhteseen Jumalaan. Osuva väittämä sinänsä, että siellä missä nyt hindulaisuus on valalla niin oli ennen sama Jumala kuin Abrahamilla. He palvelivat Jumalaa, joka oli henki. Jonkin ajan kuluttua aasiassa alettiin palvelemaan veistoksia epäjumalina, ja Jumala jatkoi matkaa.

      Ihmiset ovat aina nähneet Isän vain Pojan lävitse. Isä on niin Pyhä, että lihassa elävä ihminen kuolee hänen edessä. Jeesus voi tulla ihmisen lähelle lihassa ja hengessä. Vrt. Mooses ja Paavali.

      Ei muuta, kun että olkaa tarkkana niiden Jehovan todistajien kanssa.
      Taitavat olla just sitä sakkia, josta Paavali varoitti:
      Room. 10:2 2 Voin todistaa, että he ovat täynnä intoa Jumalan puolesta, mutta heiltä puuttuu ymmärrys.

      • ev.lut 11.12.2018 21:00

        <>Kaikki tihutyö on todella ikävää.><

        Alkaen ihmiskunnan historian ensimmäisitä tihutöistä.

        <>Jehovan Todistajat ovat päässeet helpolla.
        Kirkkoja on poltettu jo kauan.><

        Rooman vallan aikaan ei ollut Vt-seuraa eikä jehovantodistajia, mutta hieman myöhemmin oli kymmenkunta paavillista ristiretkeä, kattaen ihan Suomenkin.

        <>Ev.Lut. kirkon kaste- ja konfirmaatiotilanteissa vala annetaan Jumalalle.
        Tämä lahko vannoo valan järjestölle eikä Jumalalle.
        Lisäksi heillä on eri Jumala kuin Kristityillä.
        Heidän Jumalalla on enkeli poikana.
        Musujen Jumalalla on 3 tytärtä.
        Kristittyjen Jumalalla on Jumala poikana.><

        Yhteistä kaikille on se, että kukaan ei ole kyennyt osoittamaan jumalansa olemassaoloa.

        <>Huomatkaa ero, se on todella olennainen asia - Kuka on Jumalasi!
        Pyhän Hengen siirtäminen pois Jumalan palveluksesta on iso virhe.><

        Joulupukki ilman Petteri punakuonoa on kuin HK-blöö ilman suomalaista sinappia.

        <>Ei muuta, kun että olkaa tarkkana niiden Jehovan todistajien kanssa.
        Taitavat olla just sitä sakkia, josta Paavali varoitti:
        Room. 10:2 2 Voin todistaa, että he ovat täynnä intoa Jumalan puolesta, mutta heiltä puuttuu ymmärrys.><

        Näin se menee, jokaiselta Raamattua heiluttavalta porukalta, joka ei tunnista Jeesuksen paluujullikkaa, puuttuu ymmärrys.


      • Ale_ale
        Hasta_luego kirjoitti:

        ev.lut 11.12.2018 21:00

        <>Kaikki tihutyö on todella ikävää.><

        Alkaen ihmiskunnan historian ensimmäisitä tihutöistä.

        <>Jehovan Todistajat ovat päässeet helpolla.
        Kirkkoja on poltettu jo kauan.><

        Rooman vallan aikaan ei ollut Vt-seuraa eikä jehovantodistajia, mutta hieman myöhemmin oli kymmenkunta paavillista ristiretkeä, kattaen ihan Suomenkin.

        <>Ev.Lut. kirkon kaste- ja konfirmaatiotilanteissa vala annetaan Jumalalle.
        Tämä lahko vannoo valan järjestölle eikä Jumalalle.
        Lisäksi heillä on eri Jumala kuin Kristityillä.
        Heidän Jumalalla on enkeli poikana.
        Musujen Jumalalla on 3 tytärtä.
        Kristittyjen Jumalalla on Jumala poikana.><

        Yhteistä kaikille on se, että kukaan ei ole kyennyt osoittamaan jumalansa olemassaoloa.

        <>Huomatkaa ero, se on todella olennainen asia - Kuka on Jumalasi!
        Pyhän Hengen siirtäminen pois Jumalan palveluksesta on iso virhe.><

        Joulupukki ilman Petteri punakuonoa on kuin HK-blöö ilman suomalaista sinappia.

        <>Ei muuta, kun että olkaa tarkkana niiden Jehovan todistajien kanssa.
        Taitavat olla just sitä sakkia, josta Paavali varoitti:
        Room. 10:2 2 Voin todistaa, että he ovat täynnä intoa Jumalan puolesta, mutta heiltä puuttuu ymmärrys.><

        Näin se menee, jokaiselta Raamattua heiluttavalta porukalta, joka ei tunnista Jeesuksen paluujullikkaa, puuttuu ymmärrys.

        Näin kommentoi rikkinäinen ihminen.
        Hänen oli kuitenkin aivan pakko kommentoida, vaikka todellista sanomaa hänellä ei ollutkaan.
        Näin on Jumalan olemassa olo todistettu, että jokaisella on sisäinen Jumalan kaipaus.
        Välillä suurempi ja välillä pienempi.


      • Ale_ale kirjoitti:

        Näin kommentoi rikkinäinen ihminen.
        Hänen oli kuitenkin aivan pakko kommentoida, vaikka todellista sanomaa hänellä ei ollutkaan.
        Näin on Jumalan olemassa olo todistettu, että jokaisella on sisäinen Jumalan kaipaus.
        Välillä suurempi ja välillä pienempi.

        Ale_ale 11.12.2018 23:19

        <>Hänen oli kuitenkin aivan pakko kommentoida, vaikka todellista sanomaa hänellä ei ollutkaan.><

        Jäi sitten lukematta mitä kirjoitin. Jeesus lupasi palata seuraajiensa elinaikana. Se on Raamatun UT:n sanoma. Monilta tuo ymmärrys puuttuu.

        <>Näin on Jumalan olemassa olo todistettu, että jokaisella on sisäinen Jumalan kaipaus.><

        Onko tuolla sisäisellä kaipauksella samalla todistettu kaikkien lukemattomien ja täysin toistensa kanssa ristiriitaisten jumalien olemassaolot? Jos ei, niin miksi ei?


      • kiinnostaatietää

        Samaa mieltä olen siinä että kaikista uskonnoista pitää jokaista sen jäsentä kohdella yksilönä. Itse olen viime aikoina tutustunut Raamattuun entistä tarkemmin ja tullut siihen johtopäätökseen, että pelastus on avoinna ihan jokaiselle joka uskoo Jeesukseen. Mihinkään uskonnolliseen järjestöön kuuluminen ei takaa pelastusta, vaan ainoastaan usko Jeesuksen sovitusuhriin. Kyseessä on ilmainen lahja, joten sitä ei voi ansaita mitenkään, ei edes silloin vaikka meidän tekomme olisivat kuinka jaloja tahansa.

        Tällä palstalla tuodaan kovasti esille Jehovan todistajien vääriä opetuksia ja kyllähän niitä on. Mutta niin on kaikilla muillakin, joten jos todistajalle sanoo, että kannattaa vaihtaa uskontoa, niin mihin hänen pitäisi vaihtaa? Lähes kaikki muut kristilliset uskonnot opettavat esim. mainitsemaasi kolminaisuusoppia, joka on täysin vastoin sitä, mitä Jeesus itse opetti.

        Pointti on kuitenkin se, että jos yritetään etsiä täydellistä uskontoa, jonka kaikki opit ovat totta, niin sellaista ei vain löydy. Eli päätelmä on se, että on jokaisesta yksilöstä itsestään kiinni, ottaako pelastuksen vastaan vai ei. Jos ihminen uskoo aidosti Jeesukseen ainoana pelastuksen lähteenä, niin onko sillä sitten väliä, mihin uskontoon kuuluu? Joku viisaampi voi vastata tähän, mutta itse olen taipuvainen ajattelemaan, että välttämättä näin ei ole.

        Moni Jehovan todistaja on uskossaan vilpitön, karttaa kaikkea pahaa mitä pitääkin ja tuottaa hengen hedelmää elämässään. Mutta vastaavia yksilöitä löytyy myös muistakin kristillisistä uskonnoista. Monesti olen pohtinut, miksi pelastuksen ovi ei voisi olla avoin heille kaikille?

        No, onneksi ei toisaalta tarvitse liikaa pohtia, kun tuomintavalta on kuitenkin Jeesuksella, ei ihmisillä. Ainoa mikä on varmaa, on se että jokainen saa tasan sen tuomion kuin ansaitsee.


      • voihan_sitä_kokeilla
        kiinnostaatietää kirjoitti:

        Samaa mieltä olen siinä että kaikista uskonnoista pitää jokaista sen jäsentä kohdella yksilönä. Itse olen viime aikoina tutustunut Raamattuun entistä tarkemmin ja tullut siihen johtopäätökseen, että pelastus on avoinna ihan jokaiselle joka uskoo Jeesukseen. Mihinkään uskonnolliseen järjestöön kuuluminen ei takaa pelastusta, vaan ainoastaan usko Jeesuksen sovitusuhriin. Kyseessä on ilmainen lahja, joten sitä ei voi ansaita mitenkään, ei edes silloin vaikka meidän tekomme olisivat kuinka jaloja tahansa.

        Tällä palstalla tuodaan kovasti esille Jehovan todistajien vääriä opetuksia ja kyllähän niitä on. Mutta niin on kaikilla muillakin, joten jos todistajalle sanoo, että kannattaa vaihtaa uskontoa, niin mihin hänen pitäisi vaihtaa? Lähes kaikki muut kristilliset uskonnot opettavat esim. mainitsemaasi kolminaisuusoppia, joka on täysin vastoin sitä, mitä Jeesus itse opetti.

        Pointti on kuitenkin se, että jos yritetään etsiä täydellistä uskontoa, jonka kaikki opit ovat totta, niin sellaista ei vain löydy. Eli päätelmä on se, että on jokaisesta yksilöstä itsestään kiinni, ottaako pelastuksen vastaan vai ei. Jos ihminen uskoo aidosti Jeesukseen ainoana pelastuksen lähteenä, niin onko sillä sitten väliä, mihin uskontoon kuuluu? Joku viisaampi voi vastata tähän, mutta itse olen taipuvainen ajattelemaan, että välttämättä näin ei ole.

        Moni Jehovan todistaja on uskossaan vilpitön, karttaa kaikkea pahaa mitä pitääkin ja tuottaa hengen hedelmää elämässään. Mutta vastaavia yksilöitä löytyy myös muistakin kristillisistä uskonnoista. Monesti olen pohtinut, miksi pelastuksen ovi ei voisi olla avoin heille kaikille?

        No, onneksi ei toisaalta tarvitse liikaa pohtia, kun tuomintavalta on kuitenkin Jeesuksella, ei ihmisillä. Ainoa mikä on varmaa, on se että jokainen saa tasan sen tuomion kuin ansaitsee.

        Jehovan todistajille sillä on väliä, mihin uskontoon kuuluu. Jos pidät tapanasi kertoa, ettei uskontokunnalla ole oikeasti väliä, tulet aina olemaan ulkopuolinen siinä porukassa.

        Jehovan todistajat kohdistavat kyllä ns. rakkauspommitusta heidän uskonnostaan kiinnostuneisiin, mutta tämä yleensä edellyttää sitä, että kiinnostunut myötäilee Jehovan todistajien opinkappaleita ja on valmis ottamaan oppia heiltä vastaan.


      • kiinnostaatietää
        voihan_sitä_kokeilla kirjoitti:

        Jehovan todistajille sillä on väliä, mihin uskontoon kuuluu. Jos pidät tapanasi kertoa, ettei uskontokunnalla ole oikeasti väliä, tulet aina olemaan ulkopuolinen siinä porukassa.

        Jehovan todistajat kohdistavat kyllä ns. rakkauspommitusta heidän uskonnostaan kiinnostuneisiin, mutta tämä yleensä edellyttää sitä, että kiinnostunut myötäilee Jehovan todistajien opinkappaleita ja on valmis ottamaan oppia heiltä vastaan.

        Monet puhuvat tuosta rakkauspommituksesta, mutta miten se käytännössä ilmenee? Onko kyse vain siitä, että kun joku kiinnostunut tulee salille, niin seurakunnan jäsenet tulevat tervehtimään ja kenties vaihtamaan muutaman sanan?

        Jos kyse on vain tuosta, niin en oikein ymmärrä, miten se eroaa siitä, että jos joku menee vaikka uudelle työpaikalle ja työkaverit tulevat tervehtimään ja esittelemään itsensä? Eikö kyse ole pikemminkin hyvistä tavoista kuin rakkauspommituksesta?

        Omien kokemuksien mukaan täällä Suomessa saa enemmänkin ihmetellä miksi niin harvat menevät ylipäätään tervehtimään ja tutustumaan uusiin ihmisiin, oli sitten kyse kiinnostuneista tai vierailevista todistajista. Olen itsekin kokenut sen, että jotkut eivät edes päin katso kun menevät ohi. Ehkä suomalaisella luonteenlaadulla voi tosin olla jotain tekemistä asian kanssa.

        Ja kyllä, Jehovan todistajat uskovat edustavansa ainoa oikeaa uskontoa ja niin uskovat monet muutkin. Se, että onko kyseisellä uskolla Raamatullisia perusteita, onkin kokonaan toinen asia.


      • Jonnaitsen

        kiinnostaatietää 12.12.2018 4:51

        "Monet puhuvat tuosta rakkauspommituksesta, mutta miten se käytännössä ilmenee? Onko kyse vain siitä, että kun joku kiinnostunut tulee salille, niin seurakunnan jäsenet tulevat tervehtimään ja kenties vaihtamaan muutaman sanan?"

        -Yksi lahkoa esittelevä kirja ilmaisee salille tulevasta näin. "häntä kohdellaan kuin suurlähettilästä"
        -Ovityössä se rakkauspommitus alkaa jo sillä hymyllä, mikä siis on koulutettu ja vaadittu työvaruste, eikä ilmaise tunteita.
        Oven avaajan asunto kehutaan ja avaaja imarrellaan, puhutaan muuten mukavia. asujaa tarkkaillaan ja jos tämä antaa näin kutitella itseään, saa kohta kutsun todistajakotiin kahvillekin. siellä kahvia hörppiessä oletetaan olevan vähemmän herkkä esittämään kiusallisia kysymyksiä vartiotornista, mutta toki kristinopin kannalta yllättävimmät lahkoasiat saavat odottaa vuoroaan.
        Kaikkihan tähtää siihen, että asuja itsekin rupeaa sitten antamaan rakkauspommitusta ovelta ovelle värvättäviä etsien.

        "Jos kyse on vain tuosta, niin en oikein ymmärrä, miten se eroaa siitä, että jos joku menee vaikka uudelle työpaikalle ja työkaverit tulevat tervehtimään ja esittelemään itsensä? Eikö kyse ole pikemminkin hyvistä tavoista kuin rakkauspommituksesta?"
        -Esittelyssä ei tosiaan ole sellaista tarkoitushakuisuutta, kuin "rakkauspommituksessa" joka ei siedä uskonnollista kielteisyyttä, mutta muuten on todistajat ohjelmoitu olemaan loukkaantumatta ja jatkamaan, tekemään uusia yrityksiä.

        -Jos tuntuu kummalta, niin harvoin rakkauspommitus tehoaakaan. Suomen joka kodissa tulee käydä, jäseniä oli max noin 20.000, nettikeskustelun aikakausi tiputtanut alle 18.000:een, huomioiden lasten lahkoon kavattaminen, on värväysmenestys oikeastaan loppunut.

        "Omien kokemuksien mukaan täällä Suomessa saa enemmänkin ihmetellä miksi niin harvat menevät ylipäätään tervehtimään ja tutustumaan uusiin ihmisiin, oli sitten kyse kiinnostuneista tai vierailevista todistajista"
        -Todistajilla on itse asiassa keskuudessaan mökötettävät, vanhimman nimeämät, lahkorikkeen vuoksi eristetyt. Sellaiset jotka eivät kykene ovityöhön (koska siellä aina joskus saa kuulla suorat sanat kun sattuu lahkoasioita tunteva ovelle) ovat ei-suotavaa seuraa, tässä tapauksessa merkitys on jokseenkin kuin sana ilmaisee, yleensä lahkoslangin kanssa ei niin olekaan.

        " onko kyseisellä uskolla Raamatullisia perusteita, onkin kokonaan toinen asia. "
        -Monessakin lahkoa käsittelevässä kirjassa todetaan Raamatun väärentäminen (UM -kirjaksi sanottu) sekä erinäisiä Raamatun vastaisuuksia


      • kiinnostaatietää kirjoitti:

        Samaa mieltä olen siinä että kaikista uskonnoista pitää jokaista sen jäsentä kohdella yksilönä. Itse olen viime aikoina tutustunut Raamattuun entistä tarkemmin ja tullut siihen johtopäätökseen, että pelastus on avoinna ihan jokaiselle joka uskoo Jeesukseen. Mihinkään uskonnolliseen järjestöön kuuluminen ei takaa pelastusta, vaan ainoastaan usko Jeesuksen sovitusuhriin. Kyseessä on ilmainen lahja, joten sitä ei voi ansaita mitenkään, ei edes silloin vaikka meidän tekomme olisivat kuinka jaloja tahansa.

        Tällä palstalla tuodaan kovasti esille Jehovan todistajien vääriä opetuksia ja kyllähän niitä on. Mutta niin on kaikilla muillakin, joten jos todistajalle sanoo, että kannattaa vaihtaa uskontoa, niin mihin hänen pitäisi vaihtaa? Lähes kaikki muut kristilliset uskonnot opettavat esim. mainitsemaasi kolminaisuusoppia, joka on täysin vastoin sitä, mitä Jeesus itse opetti.

        Pointti on kuitenkin se, että jos yritetään etsiä täydellistä uskontoa, jonka kaikki opit ovat totta, niin sellaista ei vain löydy. Eli päätelmä on se, että on jokaisesta yksilöstä itsestään kiinni, ottaako pelastuksen vastaan vai ei. Jos ihminen uskoo aidosti Jeesukseen ainoana pelastuksen lähteenä, niin onko sillä sitten väliä, mihin uskontoon kuuluu? Joku viisaampi voi vastata tähän, mutta itse olen taipuvainen ajattelemaan, että välttämättä näin ei ole.

        Moni Jehovan todistaja on uskossaan vilpitön, karttaa kaikkea pahaa mitä pitääkin ja tuottaa hengen hedelmää elämässään. Mutta vastaavia yksilöitä löytyy myös muistakin kristillisistä uskonnoista. Monesti olen pohtinut, miksi pelastuksen ovi ei voisi olla avoin heille kaikille?

        No, onneksi ei toisaalta tarvitse liikaa pohtia, kun tuomintavalta on kuitenkin Jeesuksella, ei ihmisillä. Ainoa mikä on varmaa, on se että jokainen saa tasan sen tuomion kuin ansaitsee.

        kiinnostaatietää 12.12.2018 1:31

        <> Itse olen viime aikoina tutustunut Raamattuun entistä tarkemmin ja tullut siihen johtopäätökseen, että pelastus on avoinna ihan jokaiselle joka uskoo Jeesukseen. ><

        Kiinnostaa tietää miten saadaan nivottua saumattomasti yhteen sekä avoinna oleva pelastus että Jeesuksen lupaus palata silloisten seuraajiensa elinaikana. Etenkin kun ottaa huomioon, että Raamatun Jeesus sitoi vielä paluunsa ajankohdan sellaiseksi, että häntä kuullut ylipappikin olisi elossa paluun hetkellä. Tämä sijoittaa paluun noin 2000 vuoden taakse, jonka joku saattaa nähdä ongelmana.


      • voihan_sitä_kokeilla
        kiinnostaatietää kirjoitti:

        Monet puhuvat tuosta rakkauspommituksesta, mutta miten se käytännössä ilmenee? Onko kyse vain siitä, että kun joku kiinnostunut tulee salille, niin seurakunnan jäsenet tulevat tervehtimään ja kenties vaihtamaan muutaman sanan?

        Jos kyse on vain tuosta, niin en oikein ymmärrä, miten se eroaa siitä, että jos joku menee vaikka uudelle työpaikalle ja työkaverit tulevat tervehtimään ja esittelemään itsensä? Eikö kyse ole pikemminkin hyvistä tavoista kuin rakkauspommituksesta?

        Omien kokemuksien mukaan täällä Suomessa saa enemmänkin ihmetellä miksi niin harvat menevät ylipäätään tervehtimään ja tutustumaan uusiin ihmisiin, oli sitten kyse kiinnostuneista tai vierailevista todistajista. Olen itsekin kokenut sen, että jotkut eivät edes päin katso kun menevät ohi. Ehkä suomalaisella luonteenlaadulla voi tosin olla jotain tekemistä asian kanssa.

        Ja kyllä, Jehovan todistajat uskovat edustavansa ainoa oikeaa uskontoa ja niin uskovat monet muutkin. Se, että onko kyseisellä uskolla Raamatullisia perusteita, onkin kokonaan toinen asia.

        Rakkauspommitus on suorastaan ylenpalttista ystävällisyyttä, huomiota ja kiinnostusta toisen kuulumisia ja elämää kohtaan. Rakkauspommitettavaa myös kutsutaan aterioille, illanviettoihin ym. menoihin. Hänet saadaan tuntemaan itsensä tärkeäksi, millä voi olla suuri vaikutus erityisesti huonolla itsetunnolla varustettuihin ihmisiin.

        Varmasti rakkauspommituksen taustalla on myös aitoa iloa siitä, että joku on kiinnostunut Jehovan todistajien uskonnosta ja ottaa askelia polulla jäsenyyttä kohti. Toisaalta kyseessä on myös Jehovan todistajien kulttuuriin kuuluva asia: näin on tapana toimia, eikä kiinnostuneita kohtaan sovi olla tyly, saati kylvää heidän mieleensä epäilyksen siemeniä. Rakkauspommituksesta muodostuu joidenkin kohdalla ikävä ansa, ja vasta myöhemmin he huomaavat, millaiseen porukkaan todellisuudessa tuli liityttyä.

        Etkö sitten ole itse kokenut Jehovan todistajien rakkauspommitusta? Kuitenkin vaikuttaa, että olet heidän uskonnostaan kiinnostunut, mutta et ole siinä mukana.


      • Ale_ale
        Hasta_luego kirjoitti:

        Ale_ale 11.12.2018 23:19

        <>Hänen oli kuitenkin aivan pakko kommentoida, vaikka todellista sanomaa hänellä ei ollutkaan.><

        Jäi sitten lukematta mitä kirjoitin. Jeesus lupasi palata seuraajiensa elinaikana. Se on Raamatun UT:n sanoma. Monilta tuo ymmärrys puuttuu.

        <>Näin on Jumalan olemassa olo todistettu, että jokaisella on sisäinen Jumalan kaipaus.><

        Onko tuolla sisäisellä kaipauksella samalla todistettu kaikkien lukemattomien ja täysin toistensa kanssa ristiriitaisten jumalien olemassaolot? Jos ei, niin miksi ei?

        Hyvä, että olet lukenut Evankeliumia.
        Jatka lukemistasi Apostolien tekoihin ja Ilmestyskirjaan.
        Asia selviää, että Jeesus sanoi tulevansa opetuslasten luo heidän elinaikanaan ja niin teki, useasti.


      • Ale_ale
        kiinnostaatietää kirjoitti:

        Samaa mieltä olen siinä että kaikista uskonnoista pitää jokaista sen jäsentä kohdella yksilönä. Itse olen viime aikoina tutustunut Raamattuun entistä tarkemmin ja tullut siihen johtopäätökseen, että pelastus on avoinna ihan jokaiselle joka uskoo Jeesukseen. Mihinkään uskonnolliseen järjestöön kuuluminen ei takaa pelastusta, vaan ainoastaan usko Jeesuksen sovitusuhriin. Kyseessä on ilmainen lahja, joten sitä ei voi ansaita mitenkään, ei edes silloin vaikka meidän tekomme olisivat kuinka jaloja tahansa.

        Tällä palstalla tuodaan kovasti esille Jehovan todistajien vääriä opetuksia ja kyllähän niitä on. Mutta niin on kaikilla muillakin, joten jos todistajalle sanoo, että kannattaa vaihtaa uskontoa, niin mihin hänen pitäisi vaihtaa? Lähes kaikki muut kristilliset uskonnot opettavat esim. mainitsemaasi kolminaisuusoppia, joka on täysin vastoin sitä, mitä Jeesus itse opetti.

        Pointti on kuitenkin se, että jos yritetään etsiä täydellistä uskontoa, jonka kaikki opit ovat totta, niin sellaista ei vain löydy. Eli päätelmä on se, että on jokaisesta yksilöstä itsestään kiinni, ottaako pelastuksen vastaan vai ei. Jos ihminen uskoo aidosti Jeesukseen ainoana pelastuksen lähteenä, niin onko sillä sitten väliä, mihin uskontoon kuuluu? Joku viisaampi voi vastata tähän, mutta itse olen taipuvainen ajattelemaan, että välttämättä näin ei ole.

        Moni Jehovan todistaja on uskossaan vilpitön, karttaa kaikkea pahaa mitä pitääkin ja tuottaa hengen hedelmää elämässään. Mutta vastaavia yksilöitä löytyy myös muistakin kristillisistä uskonnoista. Monesti olen pohtinut, miksi pelastuksen ovi ei voisi olla avoin heille kaikille?

        No, onneksi ei toisaalta tarvitse liikaa pohtia, kun tuomintavalta on kuitenkin Jeesuksella, ei ihmisillä. Ainoa mikä on varmaa, on se että jokainen saa tasan sen tuomion kuin ansaitsee.

        "Tällä palstalla tuodaan kovasti esille Jehovan todistajien vääriä opetuksia ja kyllähän niitä on. Mutta niin on kaikilla muillakin, joten jos todistajalle sanoo, että kannattaa vaihtaa uskontoa, niin mihin hänen pitäisi vaihtaa? Lähes kaikki muut kristilliset uskonnot opettavat esim. mainitsemaasi kolminaisuusoppia, joka on täysin vastoin sitä, mitä Jeesus itse opetti. "

        Olen sitä mieltä, että jokaisen seurakunnan puhdistus sekä tietysti myös likaantuminen alkaa seurakunnan sisältä. Jos näin ei tapahdu niin Jeesus puuttuu asiaan. Näkemykseni mukaan ihmisten pitää kuunnella Jumalaa, että kenen on aika lähteä perustamaan uusi seurakunta tai vaihtaa seurakuntaa ja kenen on aika jäädä odottamaan sisäisen puhdistuksen aikaa.'
        Olen sitä mieltä, että vaikka Jeesuksen tarkoitus on perustaa vain yksi seurakunta niin tässä maailmassa se ei oikein toimi. Parempi olisi pitää pieniä yhteisöjä, jotka kaikki tuntevat toisensa ja näin ollen lähimmäistä on helpompi auttaa. Nyt monet kirkkokunnat ja JT:t, Helluntalaiset jne. ovat niin isoja yhteisöjä, että lähimmäisestä huolehtiminen on kevyttä, ja suurin taloudellinen apu menee järjestön byrokratian pyöritykseen.

        Toinen seikka mihin haluan puuttua on kolminaisuusoppi.
        VT:ssä mm. Daavid, Jesaja, Mooses puhuvat Pyhästä Hengestä ts. Herran Hengestä. Raamatun kirjoitusten perusteella Pyhä Henki vaikutti profeettojen kautta.
        Kun Johannes kastoi Jeesuksen, hän sai Pyhän Hengen. Tämä itsessään ei näyttänyt olevan kansalle yllättävää. Asia muuttui UT:ssa, että Jeesuksen tulemisen jälkeen Pyhän Hengen voi saada kaikki, jotka ovat päättäneet seurata Jeesusta.

        Tuo kolminaisuusoppi on siis ollut aina. Tosin Wikipedian yms. tietojen mukaan esitys/käsitysmuoto vaihtelee.
        Pohjimmiltaan asia on kuitenkin sama: ISÄ - POIKA - PYHÄ HENKI.


      • Ale_ale kirjoitti:

        Hyvä, että olet lukenut Evankeliumia.
        Jatka lukemistasi Apostolien tekoihin ja Ilmestyskirjaan.
        Asia selviää, että Jeesus sanoi tulevansa opetuslasten luo heidän elinaikanaan ja niin teki, useasti.

        Ale_ale 12.12.2018 18:30

        <>Jatka lukemistasi Apostolien tekoihin ja Ilmestyskirjaan.><

        Olen jatkanut ja useammankin kerran.

        ><Asia selviää, että Jeesus sanoi tulevansa opetuslasten luo heidän elinaikanaan ja niin teki, useasti.><

        Nyt on jokin ongelma väitteessäsi kun Jeesuksen lupaamat yliluonnolliset merkit paluulleen eivät toteutuneet ewnnen kuin ylipappi ja Jeesuksen seuraajat kuolivat. Sitten Ilmestyskirjassa Jeesusta odotellaan pian palaavaksi ja UT:n vanhimmissa kirjeissä haikaillaan Jeesusta edelleen palaavaksi, siis parhaimmillaan ajanlaskumme toisella vuosisadalla. Siihen asti mitä Raamattu kattaa ajallisesti, niin Jeesus ei palannut tavalla, jolla Jeesuksen odotettiin palaavan. Mihin sinun esittämät sinun jeesuspalaamiset sijoittuvat ajallisesti?

        Mua kiinnostaa edelleen väitteesi jumalan olemassaolon todistelusta, josta kysyin:

        "Onko tuolla sisäisellä kaipauksella samalla todistettu kaikkien lukemattomien ja täysin toistensa kanssa ristiriitaisten jumalien olemassaolot? Jos ei, niin miksi ei?"

        Oliko liian tungettelevaa kysyä perusteluja väitteellesi?


      • Ale_ale
        Hasta_luego kirjoitti:

        Ale_ale 12.12.2018 18:30

        <>Jatka lukemistasi Apostolien tekoihin ja Ilmestyskirjaan.><

        Olen jatkanut ja useammankin kerran.

        ><Asia selviää, että Jeesus sanoi tulevansa opetuslasten luo heidän elinaikanaan ja niin teki, useasti.><

        Nyt on jokin ongelma väitteessäsi kun Jeesuksen lupaamat yliluonnolliset merkit paluulleen eivät toteutuneet ewnnen kuin ylipappi ja Jeesuksen seuraajat kuolivat. Sitten Ilmestyskirjassa Jeesusta odotellaan pian palaavaksi ja UT:n vanhimmissa kirjeissä haikaillaan Jeesusta edelleen palaavaksi, siis parhaimmillaan ajanlaskumme toisella vuosisadalla. Siihen asti mitä Raamattu kattaa ajallisesti, niin Jeesus ei palannut tavalla, jolla Jeesuksen odotettiin palaavan. Mihin sinun esittämät sinun jeesuspalaamiset sijoittuvat ajallisesti?

        Mua kiinnostaa edelleen väitteesi jumalan olemassaolon todistelusta, josta kysyin:

        "Onko tuolla sisäisellä kaipauksella samalla todistettu kaikkien lukemattomien ja täysin toistensa kanssa ristiriitaisten jumalien olemassaolot? Jos ei, niin miksi ei?"

        Oliko liian tungettelevaa kysyä perusteluja väitteellesi?

        Ei ole tungettelevaa kysyä.

        Jokaiseen ihmiseen on istutettu kaipuu Jumalan luo.
        Se ei ole uskonnosta kiinni vaan kaipaus Jumalan luo esiintyy monin eri tavoin.
        Jokainen meistä kokee Jumalan omasta näkökulmasta. Se on normaalia.

        "Aivosumu" sotkee ajatukset ja antaa paholaiselle mahdollisuuden iskeä kiilansa väliin ja vääntää suora yhteys kieroon. Nyt pahinta aivosumua aiheuttaa media. Iltapäivälehdet, netti ja tv tuovat verkkokalvoille kuvia, jotka eivät ole mielenterveydelle hyväksi. Aikoinaan uskon pahinta aivosumua aiheuttannen toistuvat sodat ja nälänhädät sekä kulkutaudit ym. pelot.

        Vaikka uskontoja on useita ja ne eroavat paljonkin toisistaan, niin silti niillä on sama viesti: Universumi on ihmistä korkeampi ja lopulta päättää kohtalomme.
        Ateistitkin sanovat, että karma kostaa!
        Puunhalaajatkin sanovat, että luontoäiti kostaa!
        Kristitytkin sanovat, että Jumala kostaa!

        Tuonhon Jeesuksen paluuseen sanon vielä sen verran, että tutki nyt tarkemmin, koska olet jo lähellä vastausta. En halua viedä sinulta sitä ihanaa !AHAA! elämystä.
        Pyydä Jumalaa avaamaan sinulle kirjoituksia niin näet itse, että siellähän se vastaus lukee aivan selvästi.

        Aina, kun lähestyy Jumalaa niin pitää muistaa, että Jumala on Pyhä.
        Jumala tuntee luotunsa eikä vaadi meitä tutkimaan kryptisiä kirjoituksia.
        Paholainen viekottelee meitä tutkimaan erilaisia mysteerejä, jotta saadaan aikaan sitä "aivosumua"! Kaikista näistä kerrotaan Raamatussa.
        Etsi Jeesusta niin hän lähestyy sinua ja lähettänee Pyhän Hengen sinulle oppaaksi.

        Siunausta matkaan!


      • kiinnostaatietää
        Hasta_luego kirjoitti:

        kiinnostaatietää 12.12.2018 1:31

        <> Itse olen viime aikoina tutustunut Raamattuun entistä tarkemmin ja tullut siihen johtopäätökseen, että pelastus on avoinna ihan jokaiselle joka uskoo Jeesukseen. ><

        Kiinnostaa tietää miten saadaan nivottua saumattomasti yhteen sekä avoinna oleva pelastus että Jeesuksen lupaus palata silloisten seuraajiensa elinaikana. Etenkin kun ottaa huomioon, että Raamatun Jeesus sitoi vielä paluunsa ajankohdan sellaiseksi, että häntä kuullut ylipappikin olisi elossa paluun hetkellä. Tämä sijoittaa paluun noin 2000 vuoden taakse, jonka joku saattaa nähdä ongelmana.

        Jos usko on aitoa ja asiaa tutkii läpikotaisin, niin todellisuudessa mitään ongelmaa ei ole. Jeesushan ei millään voinut luvata palata kuulijoidensa elinaikana, koska hän ei itsekään tiennyt paluunsa ajankohtaa.

        Hän ei milloinkaan luvannut palata pian, vaan äkisti tai yllättäen ja hän nimenomaan korosti valveilla olemisen merkitystä, jonka voimme havaita myös Paavalin kirjoituksista.

        Usko on myös sitä, että ne jotka ovat noudattaneet käskyä pysyä hereillä, tulevat pelastumaan. Minä henk.kohtaisesti kyllä kestän sen pilkan, että Jeesuksen paluu on "viipynyt" jo lähes 2000 vuotta. Ei sillä ole merkitystä vaikka "viipyisi" vielä toiset 2000 vuotta.

        Viimeistään 4000 vuoden ihminen on jo kuollut sukupuuttoon, joten sitä ennen on tapahduttava jotakin tai sitten ateistit ovat olleet todistetusti oikeassa. Eli hyvin on vielä aikaa odottaa.


      • Ale_ale kirjoitti:

        Ei ole tungettelevaa kysyä.

        Jokaiseen ihmiseen on istutettu kaipuu Jumalan luo.
        Se ei ole uskonnosta kiinni vaan kaipaus Jumalan luo esiintyy monin eri tavoin.
        Jokainen meistä kokee Jumalan omasta näkökulmasta. Se on normaalia.

        "Aivosumu" sotkee ajatukset ja antaa paholaiselle mahdollisuuden iskeä kiilansa väliin ja vääntää suora yhteys kieroon. Nyt pahinta aivosumua aiheuttaa media. Iltapäivälehdet, netti ja tv tuovat verkkokalvoille kuvia, jotka eivät ole mielenterveydelle hyväksi. Aikoinaan uskon pahinta aivosumua aiheuttannen toistuvat sodat ja nälänhädät sekä kulkutaudit ym. pelot.

        Vaikka uskontoja on useita ja ne eroavat paljonkin toisistaan, niin silti niillä on sama viesti: Universumi on ihmistä korkeampi ja lopulta päättää kohtalomme.
        Ateistitkin sanovat, että karma kostaa!
        Puunhalaajatkin sanovat, että luontoäiti kostaa!
        Kristitytkin sanovat, että Jumala kostaa!

        Tuonhon Jeesuksen paluuseen sanon vielä sen verran, että tutki nyt tarkemmin, koska olet jo lähellä vastausta. En halua viedä sinulta sitä ihanaa !AHAA! elämystä.
        Pyydä Jumalaa avaamaan sinulle kirjoituksia niin näet itse, että siellähän se vastaus lukee aivan selvästi.

        Aina, kun lähestyy Jumalaa niin pitää muistaa, että Jumala on Pyhä.
        Jumala tuntee luotunsa eikä vaadi meitä tutkimaan kryptisiä kirjoituksia.
        Paholainen viekottelee meitä tutkimaan erilaisia mysteerejä, jotta saadaan aikaan sitä "aivosumua"! Kaikista näistä kerrotaan Raamatussa.
        Etsi Jeesusta niin hän lähestyy sinua ja lähettänee Pyhän Hengen sinulle oppaaksi.

        Siunausta matkaan!

        Ale_ale 12.12.2018 22:33

        <>Jokaiseen ihmiseen on istutettu kaipuu Jumalan luo.><

        Ihanko todella aivan jokaiseen? Kuinkahan suuri osuus istutuksesta on kulttuurillista tekoa, ennen kun elo oli hankalaa ilman yhteisön uskonnon ja jumalan omaksumista.

        <>Se ei ole uskonnosta kiinni vaan kaipaus Jumalan luo esiintyy monin eri tavoin.><

        Joten nyt sitten ilmeisesti vastasit kysymykseeni, eli kaikki maailman lukemattomat jumalat ovat logiikkasi perusteella olemassa, Lentävä Spaghettihirviö mukaan lukien.

        <>Tuonhon Jeesuksen paluuseen sanon vielä sen verran, että tutki nyt tarkemmin, koska olet jo lähellä vastausta.><

        Mielestäni olen löytänyt vastauksen, sitä vahvistaa se, että uskovaiset kiertelevät ja kaartelevat tai vaikenevat kun kysyn yksityiskohtaisemmin asioista. Eli näin sinä:

        <> En halua viedä sinulta sitä ihanaa !AHAA! elämystä.><

        Ja vielä jatkat:

        <>Pyydä Jumalaa avaamaan sinulle kirjoituksia niin näet itse, että siellähän se vastaus lukee aivan selvästi.><

        Mitä nyt ihan Raamatun uskiskenttää tarkastelee, niin väitetty jumala tuntuu noille rukoilijoille avanneen pelkän selittelykakofonian.


      • kiinnostaatietää kirjoitti:

        Jos usko on aitoa ja asiaa tutkii läpikotaisin, niin todellisuudessa mitään ongelmaa ei ole. Jeesushan ei millään voinut luvata palata kuulijoidensa elinaikana, koska hän ei itsekään tiennyt paluunsa ajankohtaa.

        Hän ei milloinkaan luvannut palata pian, vaan äkisti tai yllättäen ja hän nimenomaan korosti valveilla olemisen merkitystä, jonka voimme havaita myös Paavalin kirjoituksista.

        Usko on myös sitä, että ne jotka ovat noudattaneet käskyä pysyä hereillä, tulevat pelastumaan. Minä henk.kohtaisesti kyllä kestän sen pilkan, että Jeesuksen paluu on "viipynyt" jo lähes 2000 vuotta. Ei sillä ole merkitystä vaikka "viipyisi" vielä toiset 2000 vuotta.

        Viimeistään 4000 vuoden ihminen on jo kuollut sukupuuttoon, joten sitä ennen on tapahduttava jotakin tai sitten ateistit ovat olleet todistetusti oikeassa. Eli hyvin on vielä aikaa odottaa.

        kiinnostaatietää 13.12.2018 0:47

        <>Jos usko on aitoa ja asiaa tutkii läpikotaisin, niin todellisuudessa mitään ongelmaa ei ole.><

        Nimenomaan näin ja silloin kriittisesti läpikotaisin käyty aiemppi pelkkä muuttuu tiedoksi kun ongelmaa ei enää ole. Eikä myöskään tarvitse selitellä esimerkiksi tällaista harhaa:

        <> Jeesushan ei millään voinut luvata palata kuulijoidensa elinaikana, koska hän ei itsekään tiennyt paluunsa ajankohtaa.><

        Ihan aluksi voi todeta, että Raamatun Jeesus kykeni puhumaan mitä mieleen juolahti, ihan siinä missä muutkin ihmiset. Toisekseen Jeesus puhui palaavansa aikana, jolloin paluulupauksen kuulijoita oli elossa ja piti olla Raamatun mukaan ylipappikin. Viittaat ilmeisesti Jeesuksen sanoihin päivästä (24-tuntinen vuorokausi, hemera) ja hetkestä (kellonaika, hora). Noilla kahdella ei ole mitään oleellista merkitystä Jeesuksen lupaukseen, joka Raamatun tekstien mukaan viittasi vuosien päähän.

        <>Hän ei milloinkaan luvannut palata pian...><

        Takaraja oli muutama elossa oleva seuraaja ja vaikka vielä elossa oleva ylipappi, siis kyse oli hyvinkin vuosista. Ilmestyskirjassa sitten palautellaankin Jeesusta pian kun alkoi käydä ilmeiseksi, ettei Jeesus palannutkaan lupaamansa mukaisesti.

        <>...valveilla olemisen merkitystä, jonka voimme havaita myös Paavalin kirjoituksista.><

        Kuten Paavalinkin kirjoituksista voi havaita, niin Paavali odotti Jeesuksen palaavan Paavalin oman elinaikana. Raamatun Jeesus petti Paavalin siinä missä monet muutkin aikalaisensa


    • gal5

      Täällä jotkut toistavat sanaa rakkauspommitus. (Ilmeisesti vanha tuttava, joka ei enää käytä omaa nimimerkkiään) Ilmeisesti hän ei ole koskaan lukenut hengen hedelmistä, joista Paavali kirjoitti Galatalaisille 5: 22: "Toisaalta hengen hedelmä on rakkaus, ilo rauha, pitkämielisyys, huomaavaisuus, hyvyys, usko, lempeys, itsehillintä."
      Ilmeisesti lihan teot ovat kirjoittajalle arvokkaampia. Ne mainitaankin jakeissa 19-21. Niissä mainitaan mm. vihanpuuskat, riita, kinastelut, jakaumat, lahkot ym.
      Tämä hyvän kääntäminen pahaksi ja pahan hyväksi näyttää ilmenevän myös tässä asiassa.

      • kiinnostaatietää

        Totta, usein valitetaan siitäkin, että todistajat auttavat veljellistä rakkautta osoittaen luonnononnettomuuksien uhreiksi joutuneita uskontovereitaan.

        Eli tässäkin hyvä todellakin käännetään pahaksi, mikä osoittaa tällaisten henkilöiden vaikuttimet, jotka näkevät lähimmeisenrakkauden vääränlaisena käytöksenä.

        Mikähän mahtaisi olla oikea tapa ottaa kiinnostuneet vastaan, ettei syyllistyisi rakkauspommitukseen?


      • valerakkaus

        Rakkauspommitus eroaa hengen hedelmistä sillä tavalla, että se on ehdollista: jos et "edisty" Jehovan todistajista kiinnostuneena ja ota askelia lahkoa kohti, rakkauspommitus hiipuu. Jos alat kysellä oppien perustaa kriittiseen sävyyn, rakkauspommitus vedetään kokonaan pois. Kyseessä on siis loppujen lopuksi pelkkä keino värvätä jäseniä.

        Kriittisyys ei ole kiellettyä.

        1. Tess. 5:21 Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää.

        "Kaikkeen" sisältyy myös hallintoelimen opetus. Jehovan todistajissa sitä ei kuitenkaan sovi koetella.


      • valerakkaus
        kiinnostaatietää kirjoitti:

        Totta, usein valitetaan siitäkin, että todistajat auttavat veljellistä rakkautta osoittaen luonnononnettomuuksien uhreiksi joutuneita uskontovereitaan.

        Eli tässäkin hyvä todellakin käännetään pahaksi, mikä osoittaa tällaisten henkilöiden vaikuttimet, jotka näkevät lähimmeisenrakkauden vääränlaisena käytöksenä.

        Mikähän mahtaisi olla oikea tapa ottaa kiinnostuneet vastaan, ettei syyllistyisi rakkauspommitukseen?

        "Totta, usein valitetaan siitäkin, että todistajat auttavat veljellistä rakkautta osoittaen luonnononnettomuuksien uhreiksi joutuneita uskontovereitaan. "

        Eihän siinä mitään pahaa ole. Toisaalta eipä Vartiotorni-seuraa köyhäinavusta silti tunneta ja jopa hyväntekeväisyyteen osallistuminen esitetään Vt-seuran julkaisuissa kielteisessä valossa. Olisi kai tarkoitus, että jäsenet mieluummin lahjoittaisivat yksinomaan lahkolle - jopa ne paljon puhutut jäätelörahat.

        Köyhäinapu oli kuitenkin todellisuudessa keskeinen osa varhaiskristittyjen toimintaa.

        Gal. 2:10 Heidän köyhiään meidän vain tuli muistaa, ja niin minä olen ahkerasti tehnytkin.


      • kiinnostaatietää
        valerakkaus kirjoitti:

        "Totta, usein valitetaan siitäkin, että todistajat auttavat veljellistä rakkautta osoittaen luonnononnettomuuksien uhreiksi joutuneita uskontovereitaan. "

        Eihän siinä mitään pahaa ole. Toisaalta eipä Vartiotorni-seuraa köyhäinavusta silti tunneta ja jopa hyväntekeväisyyteen osallistuminen esitetään Vt-seuran julkaisuissa kielteisessä valossa. Olisi kai tarkoitus, että jäsenet mieluummin lahjoittaisivat yksinomaan lahkolle - jopa ne paljon puhutut jäätelörahat.

        Köyhäinapu oli kuitenkin todellisuudessa keskeinen osa varhaiskristittyjen toimintaa.

        Gal. 2:10 Heidän köyhiään meidän vain tuli muistaa, ja niin minä olen ahkerasti tehnytkin.

        Raamatun mukaan köyhiä tulisi auttaa silloin kun he sitä todella tarvitsevat, jotta kukaan ei käyttäisi tuota apua väärin. Olisi moraalitonta ottaa vastaan hätäavuksi tarkoitettua ruokaa tai muita tarvikkeita, jos niille ei ole todellista tarvetta.

        Toisekseen, jos joku on avun tarpeessa, niin ensisijainen vastuu hänen huolehtimisestaan on omaisilla ja sen jälkeen vasta muilla seurakunnan jäsenillä. Raamattuhan antaa siitäkin vakavan varoituksen, että jos ei pidä huolta omaisistaan, niin on silloin pahempi kuin se, jolla ei ole uskoa.


      • valerakkaus
        kiinnostaatietää kirjoitti:

        Raamatun mukaan köyhiä tulisi auttaa silloin kun he sitä todella tarvitsevat, jotta kukaan ei käyttäisi tuota apua väärin. Olisi moraalitonta ottaa vastaan hätäavuksi tarkoitettua ruokaa tai muita tarvikkeita, jos niille ei ole todellista tarvetta.

        Toisekseen, jos joku on avun tarpeessa, niin ensisijainen vastuu hänen huolehtimisestaan on omaisilla ja sen jälkeen vasta muilla seurakunnan jäsenillä. Raamattuhan antaa siitäkin vakavan varoituksen, että jos ei pidä huolta omaisistaan, niin on silloin pahempi kuin se, jolla ei ole uskoa.

        Jehovan todistajan esim. Suomessa on turha odottaa Vartiotorni-seuralta taloudellista apua, oli hänen tilanteensa miten tiukka tahansa. Sen sijaan järjestö jatkuvasti kerjää rahaa. Voitko kuvitella varhaiskristittyjen toimineen noin?


      • kiinnostaatietää
        valerakkaus kirjoitti:

        Jehovan todistajan esim. Suomessa on turha odottaa Vartiotorni-seuralta taloudellista apua, oli hänen tilanteensa miten tiukka tahansa. Sen sijaan järjestö jatkuvasti kerjää rahaa. Voitko kuvitella varhaiskristittyjen toimineen noin?

        Varhaiskristittyjen seurakunnat pitivät huolta köyhistä, mutta sekin vasta sen jälkeen jos heidän omaisensa eivät siihen pystyneet. Nykyisin se menee todistajilla niin, että jos joku joutuu taloudelliseen ahdinkoon niin muut seurakunnan jäsenet auttavat kukin kykyjensä ja mahdollisuuksiensa mukaan. Tai niin ainakin pitäisi toimia ja olen myös nähnyt, että tuollaista apua on annettu. Jos heillä on rakkaus keskuudessaan, niin tuo on mitä parhain tapa osoittaa se.

        Suomessa on se hyvä tilanne, että täällä harvat ovat niin pahassa pulassa, etteikö heillä olisi varaa elämän välttämättömyyksiin. Apu on yleensä muunlaista, esim. pihan hoitoa, kaupassa käyntiä ja kaikkea muuta käytännön asioiden hoitamista. Mutta näissäkin on se edelleen muistettava, että ensisijainen vastuu on omaisilla ja vasta sitten muilla ihmisillä. Pointtina tässä on se, ettei seurakuntaa ja sen jäseniä kuormiteta liikaa, koska heilläkin kaiken sen avun antamisen lisäksi on huolehdittava myös omista ja perheensä asioista ja kerroinkin jo edellisessä viestissä, mitä niiden laiminlyömisestä seuraa.

        Tässä asiassa on turha syytellä Vt-seuraa, sillä seurakuntajärjestely on olemassa myös sitä varten, että sieltä saa tarvitsemaansa apua. Mitään rahastoja tällaista tarkoitusta varten ei toki ole, vaan silloin punnitaan se veljellinen rakkaus.


      • suamitäänkiinnosta
        kiinnostaatietää kirjoitti:

        Varhaiskristittyjen seurakunnat pitivät huolta köyhistä, mutta sekin vasta sen jälkeen jos heidän omaisensa eivät siihen pystyneet. Nykyisin se menee todistajilla niin, että jos joku joutuu taloudelliseen ahdinkoon niin muut seurakunnan jäsenet auttavat kukin kykyjensä ja mahdollisuuksiensa mukaan. Tai niin ainakin pitäisi toimia ja olen myös nähnyt, että tuollaista apua on annettu. Jos heillä on rakkaus keskuudessaan, niin tuo on mitä parhain tapa osoittaa se.

        Suomessa on se hyvä tilanne, että täällä harvat ovat niin pahassa pulassa, etteikö heillä olisi varaa elämän välttämättömyyksiin. Apu on yleensä muunlaista, esim. pihan hoitoa, kaupassa käyntiä ja kaikkea muuta käytännön asioiden hoitamista. Mutta näissäkin on se edelleen muistettava, että ensisijainen vastuu on omaisilla ja vasta sitten muilla ihmisillä. Pointtina tässä on se, ettei seurakuntaa ja sen jäseniä kuormiteta liikaa, koska heilläkin kaiken sen avun antamisen lisäksi on huolehdittava myös omista ja perheensä asioista ja kerroinkin jo edellisessä viestissä, mitä niiden laiminlyömisestä seuraa.

        Tässä asiassa on turha syytellä Vt-seuraa, sillä seurakuntajärjestely on olemassa myös sitä varten, että sieltä saa tarvitsemaansa apua. Mitään rahastoja tällaista tarkoitusta varten ei toki ole, vaan silloin punnitaan se veljellinen rakkaus.

        Aivan, Jehovan todistajat -lahko ei pidä huolta köyhistä. Apua antavat heidän ystävänsä, kuten he ilman lahkoon kuulumistakin tekisivät. Seurakunnan kolehtikirstu on pyhä. Siitä ei liikene moiseen turhuuteen.


      • valerakkaus
        kiinnostaatietää kirjoitti:

        Varhaiskristittyjen seurakunnat pitivät huolta köyhistä, mutta sekin vasta sen jälkeen jos heidän omaisensa eivät siihen pystyneet. Nykyisin se menee todistajilla niin, että jos joku joutuu taloudelliseen ahdinkoon niin muut seurakunnan jäsenet auttavat kukin kykyjensä ja mahdollisuuksiensa mukaan. Tai niin ainakin pitäisi toimia ja olen myös nähnyt, että tuollaista apua on annettu. Jos heillä on rakkaus keskuudessaan, niin tuo on mitä parhain tapa osoittaa se.

        Suomessa on se hyvä tilanne, että täällä harvat ovat niin pahassa pulassa, etteikö heillä olisi varaa elämän välttämättömyyksiin. Apu on yleensä muunlaista, esim. pihan hoitoa, kaupassa käyntiä ja kaikkea muuta käytännön asioiden hoitamista. Mutta näissäkin on se edelleen muistettava, että ensisijainen vastuu on omaisilla ja vasta sitten muilla ihmisillä. Pointtina tässä on se, ettei seurakuntaa ja sen jäseniä kuormiteta liikaa, koska heilläkin kaiken sen avun antamisen lisäksi on huolehdittava myös omista ja perheensä asioista ja kerroinkin jo edellisessä viestissä, mitä niiden laiminlyömisestä seuraa.

        Tässä asiassa on turha syytellä Vt-seuraa, sillä seurakuntajärjestely on olemassa myös sitä varten, että sieltä saa tarvitsemaansa apua. Mitään rahastoja tällaista tarkoitusta varten ei toki ole, vaan silloin punnitaan se veljellinen rakkaus.

        Järjestöltä ei kuitenkaan saa mitään. Jos omaiset tai seurakuntalaiset eivät pysty auttamaan tai halua auttaa, se on sitten siinä. "Pidä itsesi lämpimänä ja syö hyvin, omalla kustannuksellasi", toteaa maailmanlaajuista media- ja kiinteistöbisnestä pyörittävä Vartiotorni-seura.

        Niin, mutta Suomessa sosiaaliturva. Miten Jehovan palvelijat pärjäisivät, jos ei Saatana pitäisi heistä huolta? ;)

        Erilaisia selityksiä Jehovan todistajilla kyllä riittää, kun hyväntekeväisyydestä ja sen välttelystä on kyse. Vertailun vuoksi, kirkolta voi saada muutakin kuin lämmintä kättä.

        https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kuka-voi-saada-diakonia-avustust-1


    • Pirjonpulssi

      Ale_ale 12.12.2018 18:47

      " Lähes kaikki muut kristilliset uskonnot opettavat esim. mainitsemaasi kolminaisuusoppia, joka on täysin vastoin sitä, mitä Jeesus itse opetti. "

      Esim. Jeesuksen jumaluus on väistämätön pelastusopin kannalta.
      2 Korintt. 5:19 " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä "

      -Kun lahko on kopsannut adventisteilta muinoin opin Jeesuksesta enkeli Mikaelina, merkitsee se, että Jumala murhaa ristillä viattoman enkelin. Jotta vartiotorni kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu.

      Joh. 20:28 Silloin Tuomas sanoi: »Minun Herrani ja Jumalani!» 29 Jeesus sanoi hänelle: »Sinä uskot, koska sait nähdä minut.

      Pyhä Henki ilmoitetaan Jumalaksi Raamatussa
      APT 5:3-4 "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä?...Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle"

      5 Moos 6:4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi

      • kerrojostiedät

        "Esim. Jeesuksen jumaluus on väistämätön pelastusopin kannalta.
        2 Korintt. 5:19 " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä ""

        Kuoliko Jumala, kun Jeesus kuoli?


      • Mätiedän
        kerrojostiedät kirjoitti:

        "Esim. Jeesuksen jumaluus on väistämätön pelastusopin kannalta.
        2 Korintt. 5:19 " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä ""

        Kuoliko Jumala, kun Jeesus kuoli?

        Ei Jeesus kuollut muuta kuin ruumiillisesti. Hä oli hengessä elävä ja kävi saarnaamassa kuolleille.


      • kerrojostiedät
        Mätiedän kirjoitti:

        Ei Jeesus kuollut muuta kuin ruumiillisesti. Hä oli hengessä elävä ja kävi saarnaamassa kuolleille.

        Jos vain ruumis kuoli, millä tavalla tuo pohjimmiltaan eroaa Vartiotornin opetuksesta? Molemmissa kuolee luotu olento, ihmisruumis. Ei Jumala.


    • Tähhäh

      kerrojostiedät 13.12.2018 16:07

      "Esim. Jeesuksen jumaluus on väistämätön pelastusopin kannalta.
      2 Korintt. 5:19 " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä ""
      Kuoliko Jumala, kun Jeesus kuoli?
      -------------

      Lahkolaiselle on oleellista pohtia mielettömyyttä, että lahkojehova tappaa viattoman enkelin. Sitten kuoliko tämä taikka ei, vartiotorni jehovakanavana sanoen puhuu ihmisen vapahdetun.
      Kuinka sinä ymmärrät tämän

      • kerrojostiedät

        Nikeajumala tappaa viattoman ihmisen, Jeesus Nasaretilaisen ruumiin. Pyhän Hengen ja Marian pojan.


      • Velvuutti

        kerrojostiedät 13.12.2018 17:04

        "Nikeajumala tappaa viattoman ihmisen, Jeesus Nasaretilaisen ruumiin. Pyhän Hengen ja Marian pojan. "

        -Niin, todistajat opetetaan vain pitäytymään vartiotornissa.
        Jouluevankeliumista voisit aloittaa, käydä joulukirkossakin.

        Tuo Jumalan poika ilmoitetaan, Joh. 1:1, Jumalaksi.

        Mutta tuossa yllä näkyy Pirjonpulssi ottaneen jakeen Pyhästä Hengestäkin:

        Pyhä Henki ilmoitetaan Jumalaksi Raamatussa
        APT 5:3-4 "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä?...Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle"

        Pyhän Hengen pilkasta varoitetaan Raamatussa erikseen , kai sen tiedät ?

        2 Korintt. 5:19 " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä ""

        -Se on Jumalan Sana. Kristitylle. Ota tai jätä. Jos otat, sinulle on luvattu pelastus.


      • kerrojostiedät
        Velvuutti kirjoitti:

        kerrojostiedät 13.12.2018 17:04

        "Nikeajumala tappaa viattoman ihmisen, Jeesus Nasaretilaisen ruumiin. Pyhän Hengen ja Marian pojan. "

        -Niin, todistajat opetetaan vain pitäytymään vartiotornissa.
        Jouluevankeliumista voisit aloittaa, käydä joulukirkossakin.

        Tuo Jumalan poika ilmoitetaan, Joh. 1:1, Jumalaksi.

        Mutta tuossa yllä näkyy Pirjonpulssi ottaneen jakeen Pyhästä Hengestäkin:

        Pyhä Henki ilmoitetaan Jumalaksi Raamatussa
        APT 5:3-4 "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä?...Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle"

        Pyhän Hengen pilkasta varoitetaan Raamatussa erikseen , kai sen tiedät ?

        2 Korintt. 5:19 " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä ""

        -Se on Jumalan Sana. Kristitylle. Ota tai jätä. Jos otat, sinulle on luvattu pelastus.

        "Tuo Jumalan poika ilmoitetaan, Joh. 1:1, Jumalaksi. "

        Tuo Jumalan poika itse ilmoittaa Isän olevan ainoa tosi Jumala, Joh. 17:3.

        "Pyhän Hengen pilkasta varoitetaan Raamatussa erikseen , kai sen tiedät ? "

        Siksipä en pilkkaakaan. Huomautan vain, että Jeesuksen kastetilaisuus oli vähän outo, kun taivaasta kuuluva ääni tunnusti hänet pojakseen, vaikka oikea siittäjä laskeutui kyyhkysen muodossa pään päälle.

        "-Se on Jumalan Sana. Kristitylle. Ota tai jätä. Jos otat, sinulle on luvattu pelastus. "

        Ou jee, tällaista mä oon aina halunnu. Mutta millainen takuu tuohon pelastukseen sisältyy?


    • IloinenAntiteisti

      Pistän 1000 euroa likoon, että "tuhatvuotiskausi" ei ole alkanut vuoteen 2029 mennessä. Jos joku pitää ehtona mukaanlähtemiselle, voin panostaa enemmänkin.

      Jehovan todistajat, pistelkääs viestiä. Helppoa rahaa tiedossa. On sitten enemmän lahjoitettavaa Jesselle ja 144000:lle.

      • mainosvaltuutettu

        Ei me sinus rahojasi, Rakkauttasi me.


    • SiivuSanna

      kerrojostiedät 13.12.2018 16:07

      "Kuoliko Jumala, kun Jeesus kuoli?"

      -Kiinnitä huomiota, että lahkosi, vartiotornisi ei neuvo sinua puolustamaan Jeesuksen enkeli Mikaeliksi nimeämistään. se neuvoo sinua siirtymään muihin konsteihin.
      --------
      kerrojostiedät 13.12.2018 17:04

      "Nikeajumala tappaa viattoman ihmisen, Jeesus Nasaretilaisen ruumiin. Pyhän Hengen ja Marian pojan. "
      -Tämä haiskahtaa jo Jumalan Sanan pilkalta.
      Sillä edellä oli esitetty Raamatusta sinulle jakeet:
      -Joh. 20:28 Silloin Tuomas sanoi: »Minun Herrani ja Jumalani!» 29 Jeesus sanoi hänelle: »Sinä uskot, koska sait nähdä minut.
      -Pyhä Henki ilmoitetaan Jumalaksi Raamatussa
      APT 5:3-4 "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä?...Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle"
      -5 Moos 6:4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi

      -Näitä jakeita jotkut kristityt yhdistävät Pyhän Kolminaisuuden nimelle. Se ei ole välttämätöntä, vaan asian ymmärtäminen.
      En voisi kaupitella vartiotornia, joka neuvoo pilkkaamaan Jumalan Sanaa.
      Kuten et sinä voi puolustaa Jeesusta Mikaelina.
      Joulumieltä sinulle.

      • Kuuseenkävyksi

        Niinpä.
        Siinä onkin ajateltavaa.
        Joulumieltä minunkin puolestani.


      • kerrojostiedät

        ""Nikeajumala tappaa viattoman ihmisen, Jeesus Nasaretilaisen ruumiin. Pyhän Hengen ja Marian pojan. "
        -Tämä haiskahtaa jo Jumalan Sanan pilkalta. "

        Valita Paavalille. Hänen mukaansa Jeesus oli ihminen.

        1. Tim. 2:5 Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.


      • TuliTeija

        Vartiotornisi valehtelee sinulle.
        Tiit. 2: 13 "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä"
        -Paavalin kirjeestä

        (1 Tim. 2:5 - sinun täytyy lukea filippiläiskirjeen "otti orjan osan" -vaikka vartiotornisi kieltääkin sen sinulta.
        Jeesushan oli oli orjana, myös ihmisen osassa)

        -älä sinäkään valita. ota Jeesus vastaan.


      • kerrojostiedät
        TuliTeija kirjoitti:

        Vartiotornisi valehtelee sinulle.
        Tiit. 2: 13 "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä"
        -Paavalin kirjeestä

        (1 Tim. 2:5 - sinun täytyy lukea filippiläiskirjeen "otti orjan osan" -vaikka vartiotornisi kieltääkin sen sinulta.
        Jeesushan oli oli orjana, myös ihmisen osassa)

        -älä sinäkään valita. ota Jeesus vastaan.

        "Jeesushan oli oli orjana, myös ihmisen osassa"

        Jeesus ei kuitenkaan ollut orjan osassa enää ylösnousseena. Silti hän sanoi, että hänellä on sama Jumala kuin ihmisillä.

        Joh. 20:17 Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo.

        Vielä vähemmän Jeesus oli orjan osassa taivaallisessa, korotetussa asemassaan. Silti Paavali kirjoitti, että Jeesuksella on Jumala.

        Ef. 1:17 Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet

        Mistä lähtien Jumalalla on ollut Jumala?

        "-älä sinäkään valita. ota Jeesus vastaan."

        Heitä sinäkin Jeesus pois.


      • Nakkelitar

        "Jeesus ei kuitenkaan ollut orjan osassa enää ylösnousseena. Silti hän sanoi, että hänellä on sama Jumala kuin ihmisillä."
        -Mutta yleensä Jeesus puhui taivaan Isästä. Nimeä "Jehova" ei Jeesus käyttänyt koskaan.

        Snl 8:22-31, mistä löytyy maailman luomiskertomus Jeesuksen itsensä kertomana (lainauksia K. O. Syvännön "Vanhan testamentin käännösvirheistä"):
        jae 22 Vanhan suomalaisen käännöksen (Biblia) mukaan: "Minä olen ollut Herran oma
        hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä." Kirkkoraamattuun
        tämä on käännetty virheellisesti: "Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua." Heprealaisessa alkutekstissä ei ole luoda-sanaa lainkaan. Englantilainen King James kääntää tämän alkutekstin mukaisesti: "The Lord possessed me in the beginning". Oikea suomenkielinen käännös kuuluu:"Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien."

        "Silti Paavali kirjoitti, että Jeesuksella on Jumala."
        -Paitsi että viestisi yläpuolisesta viestistä voit lukea:
        Tiit. 2: 13 "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä"
        -Paavalin kirjeestä

        -Sinulla taitaa olla viestimallit, joihin teet vain hyvin vähän muutoksia. Keneltä muuten ?

        Tuo Ef. 1:17 tulee ymmärrettäväksi ajatellen Jeesusta ihmisenä, joka eli puhuteltujen tuntemana.


      • kerrojostiedät
        Nakkelitar kirjoitti:

        "Jeesus ei kuitenkaan ollut orjan osassa enää ylösnousseena. Silti hän sanoi, että hänellä on sama Jumala kuin ihmisillä."
        -Mutta yleensä Jeesus puhui taivaan Isästä. Nimeä "Jehova" ei Jeesus käyttänyt koskaan.

        Snl 8:22-31, mistä löytyy maailman luomiskertomus Jeesuksen itsensä kertomana (lainauksia K. O. Syvännön "Vanhan testamentin käännösvirheistä"):
        jae 22 Vanhan suomalaisen käännöksen (Biblia) mukaan: "Minä olen ollut Herran oma
        hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä." Kirkkoraamattuun
        tämä on käännetty virheellisesti: "Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua." Heprealaisessa alkutekstissä ei ole luoda-sanaa lainkaan. Englantilainen King James kääntää tämän alkutekstin mukaisesti: "The Lord possessed me in the beginning". Oikea suomenkielinen käännös kuuluu:"Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien."

        "Silti Paavali kirjoitti, että Jeesuksella on Jumala."
        -Paitsi että viestisi yläpuolisesta viestistä voit lukea:
        Tiit. 2: 13 "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä"
        -Paavalin kirjeestä

        -Sinulla taitaa olla viestimallit, joihin teet vain hyvin vähän muutoksia. Keneltä muuten ?

        Tuo Ef. 1:17 tulee ymmärrettäväksi ajatellen Jeesusta ihmisenä, joka eli puhuteltujen tuntemana.

        ""Silti Paavali kirjoitti, että Jeesuksella on Jumala."
        -Paitsi että viestisi yläpuolisesta viestistä voit lukea:
        Tiit. 2: 13 "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä"
        -Paavalin kirjeestä"

        Tuon voi luea niinkin, että odotetaan kahden eri olennon - Jumalan ja Jeesuksen - ilmestymistä.

        Lukutavasta riippumatta Tiit. 2:13 ei silti poista Ef. 1:17:ää, joka myös kuuluu Uuden testamentin kaanoniin.


    • Reinoraine

      Eihän tuo ole paljon mitään, Malawissa aikoinaan oli hieman vainoa. Mutta nykyaikana sitä ei ole lahkolaisiin. Nykyään vainoa kokevat poliittiset vangit ympäri maailmaa, heitä kidutetaan vankiloissa kaikin mahdollisin tavoin. Pelkän epäilyksen takia useimmiten, vaikkei mitään olisi tehnytkään, eikä osallistunut mihinkään. Maailma on vainoharhainen!

    • hgfdsdfgtyuio

      Kun vainot alkavat, ateistit saa kovaa kyytiä!

    • Sepputar

      kerrojostiedät 15.12.2018 14:59

      Tiit. 2: 13 "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme
      ""Silti Paavali kirjoitti, että Jeesuksella on Jumala."
      -Paitsi että viestisi yläpuolisesta viestistä voit lukea:
      Tiit. 2: 13 "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä"
      -Paavalin kirjeestä"

      ""Tuon voi luea niinkin, että odotetaan kahden eri olennon - Jumalan ja Jeesuksen - ilmestymistä ""

      -Niin, taikka se on pakko vartiotorniuskonnon todistajan lukea niin.
      Mutta kristitty ei niin voi tehdä. Esim. siitä syystä että seuraava jae:
      14 " hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät "

      -Ja joka tapauksessa on vartiotorniuskonnon pyhä lehti vartiotorni tiennyt Jeesuksen jo palanneen,
      vuosina 1874 ja 1914.
      Näkymättömänä.
      Kristittyjen Jeesus palaa Raamatun mukaan : " Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan", Matt. 24:30
      -Mitä sinulla on sitä vastaan että ottaisit Jeesuksen vastaan ?

      • kerrojostiedät

        "Mutta kristitty ei niin voi tehdä. Esim. siitä syystä että seuraava jae:
        14 " hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät ""

        Et kuitenkaan osannut vastata kysymykseen kuoliko Jumala, kun Jeesus kuoli.

        - Jos kuoli, eikö se tee Jumalasta kuolevaisen?
        - Jos ei kuollut, millä tavalla oppisi pohjimmiltaan eroaa Vartiotornin opista, jonka mukaan vain täydellinen ihminen kuoli?


      • Suplikaatto

        Jeesus on Raamatussa Jumala, kuten Joh. 1:1 ilmoittaa, se on tuon jakeen ainoa tieto, sanoma.

        Jeesus on vartiotorniuskonnossa adventisteilta aikoinaan kopsattu enkeli Mikael, merkiten, että Jumala murhaa viattoman enkeli Mikaelin ristillä, jotta vartiotorni kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu. Tätä merkitystä ei vartiotorni kirjoita esiin, koska se saisi lukijan ihmettelemään kirjoittajan mielenterveyttä.

        Vartiotorni sen sijaan epäilee niiden mielenterveyttä, jotka ovat noudattaneet vartiotorniohjetta kirjoittautua vartiotorniseuran kortistoon taivaaseen menoa varten.

        Lainaa kirjastostasi Katekismus ja perehdy kristinoppiin laajemmaltikin. Se on Lutherin kirjoittama.
        Tiesithän, että vartiotorniseura on kirjoittanut Lutherin jehovantodistajaksi myös ?


      • kerrojostiedät
        Suplikaatto kirjoitti:

        Jeesus on Raamatussa Jumala, kuten Joh. 1:1 ilmoittaa, se on tuon jakeen ainoa tieto, sanoma.

        Jeesus on vartiotorniuskonnossa adventisteilta aikoinaan kopsattu enkeli Mikael, merkiten, että Jumala murhaa viattoman enkeli Mikaelin ristillä, jotta vartiotorni kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu. Tätä merkitystä ei vartiotorni kirjoita esiin, koska se saisi lukijan ihmettelemään kirjoittajan mielenterveyttä.

        Vartiotorni sen sijaan epäilee niiden mielenterveyttä, jotka ovat noudattaneet vartiotorniohjetta kirjoittautua vartiotorniseuran kortistoon taivaaseen menoa varten.

        Lainaa kirjastostasi Katekismus ja perehdy kristinoppiin laajemmaltikin. Se on Lutherin kirjoittama.
        Tiesithän, että vartiotorniseura on kirjoittanut Lutherin jehovantodistajaksi myös ?

        Jeesuksen itsensä mukaan Isä on ainoa todellinen Jumala (Joh. 17:3). Miksi Johanneksen evankeliumin tulkinnanvarainen prologi on sinulle arvokkaampi kuin Jumalasi omat sanat?


      • SuutarinMiina

        Jeesus otti vastaan Tuomaan uskontunnustuksen

        Joh. 20:28 Silloin Tuomas sanoi: »Minun Herrani ja Jumalani!» 29 Jeesus sanoi hänelle: »Sinä uskot

        -Miltä sinusta tuntuu, että vartiotorniuskontosi ja pyhä vartiotornilehtesi valehtelee sinulle ?

        (Joh. 1:1 ei ole "tulkinnanvarainen", se on Jumalan Sana)


      • Metsopasso

        Niin, Lutherin on jehovakanavaksi itsensä nimennyt lahkojohto kirjoittanut jehovantodistajaksi.

        Luther on tunnettu teologi, joka on myös arvostanut Pyhän kolminaisuuden opin etuja Raamatun sanoman ymmärrettäväksi tekemisessä.

        Mutta kerrojostiedät, miten Katekismuksen luku sujuu ?


      • kerrojostiedät
        SuutarinMiina kirjoitti:

        Jeesus otti vastaan Tuomaan uskontunnustuksen

        Joh. 20:28 Silloin Tuomas sanoi: »Minun Herrani ja Jumalani!» 29 Jeesus sanoi hänelle: »Sinä uskot

        -Miltä sinusta tuntuu, että vartiotorniuskontosi ja pyhä vartiotornilehtesi valehtelee sinulle ?

        (Joh. 1:1 ei ole "tulkinnanvarainen", se on Jumalan Sana)

        Kokeilepa sovittaa nämä yhteen:

        Joh. 20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut.
        Joh. 1:18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.

        Siis Jeesus ei ole Jumala.

        "(Joh. 1:1 ei ole "tulkinnanvarainen", se on Jumalan Sana)"

        Eikö Joh. 17:3 sitten ole Jumalan sanaa? Millä perusteella valikoit sen, mikä Raamatussa on Jumalan sanaa ja mikä ei?


      • kerrojostiedät
        Metsopasso kirjoitti:

        Niin, Lutherin on jehovakanavaksi itsensä nimennyt lahkojohto kirjoittanut jehovantodistajaksi.

        Luther on tunnettu teologi, joka on myös arvostanut Pyhän kolminaisuuden opin etuja Raamatun sanoman ymmärrettäväksi tekemisessä.

        Mutta kerrojostiedät, miten Katekismuksen luku sujuu ?

        "Mutta kerrojostiedät, miten Katekismuksen luku sujuu ? "

        Jouduin kouluaikoina tankkaamaan sitä ihan tarpeeksi. Nykyään en pidä kiinnostavana, enkä ole lukenut.


      • JoulunSalli

        kerrojostiedät 17.12.2018 15:55

        Katso tuota Johnneksen 1 lukua.
        1:1 Sana oli Jumala, Jeesus siis oli Jumala
        1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta

        Tuo 1:18 saadaan sopusointuun ottaen mukaan myös filipp.kirjeen 2:7 "Hän otti orjan muodon
        ja tuli ihmisten kaltaiseksi"
        Elikkä Jeesuksesta näki vain orjan muodon, tarkoittaa 1:18.

        Olipa hyvä että otit esiin ja sait tietää.

        Hepr.kirjeen 1:5 Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: – Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: – Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani. 6 Kun Jumala jälleen tuo Esikoisensa maailmaan, hän sanoo: – Kaikki Jumalan enkelit kumartakoot häntä.

        -Tuosta näet kuinka mahdoton on vartiotornin erehdys sanoa Jeesusta enkeliksi.


      • kerrojostiedät
        JoulunSalli kirjoitti:

        kerrojostiedät 17.12.2018 15:55

        Katso tuota Johnneksen 1 lukua.
        1:1 Sana oli Jumala, Jeesus siis oli Jumala
        1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta

        Tuo 1:18 saadaan sopusointuun ottaen mukaan myös filipp.kirjeen 2:7 "Hän otti orjan muodon
        ja tuli ihmisten kaltaiseksi"
        Elikkä Jeesuksesta näki vain orjan muodon, tarkoittaa 1:18.

        Olipa hyvä että otit esiin ja sait tietää.

        Hepr.kirjeen 1:5 Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: – Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: – Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani. 6 Kun Jumala jälleen tuo Esikoisensa maailmaan, hän sanoo: – Kaikki Jumalan enkelit kumartakoot häntä.

        -Tuosta näet kuinka mahdoton on vartiotornin erehdys sanoa Jeesusta enkeliksi.

        "Elikkä Jeesuksesta näki vain orjan muodon, tarkoittaa 1:18."

        Jos Tuomas näki vain ihmisen, miten se muka auttoi häntä uskomaan, että Jeesus on Jumala? Jeesus vieläpä sanoo, että uskot koska näit. Mitä Tuomas siis uskoi? Mitä hän näki?

        "-Tuosta näet kuinka mahdoton on vartiotornin erehdys sanoa Jeesusta enkeliksi."

        Nikea on myös erehtynyt nostaessaan Jeesuksen tosi Jumalaksi Isän rinnalle, vastoin Jeesuksen omaa todistusta (Joh. 17:3) ja Paavalin selviä sanoja

        1. Kor. 8:6 meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät.

        "Vain yksi" tarkoittaa ettei muita ole. Kuka tuo ainoa Jumala Paavalin mukaan on? Jeesusko?


      • JolttisJaana

        "Jos Tuomas näki vain ihmisen, miten se muka auttoi häntä uskomaan, että Jeesus on Jumala?"

        -Näin ulkopuolisena, siinä on edellä 25 jae: " Toiset opetuslapset kertoivat hänelle: »Me näimme Herran.» Mutta Tuomas sanoi: »En usko. Jos en itse näe naulanjälkiä hänen käsissään ja pistä sormeani niihin ....25 Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: »Rauha teille!» 27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: »Ojenna sormesi: tässä ovat käteni

        -17:3 ei voi kumota esim. Joh. 1:1 -jaetta, silloinhan Joh. 1:1 olisi kannattanut jättää pois. Eikö niin. Jeesus puhui orjan osassa, filipp. 2:7.

        -Korintt.kirje on Paavalin kirjoittama. Saman joka kirjoitti: "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä" (Tiit. 2:13)

        -Myös 2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

        -Eikö niin


      • kerrojostiedät
        JolttisJaana kirjoitti:

        "Jos Tuomas näki vain ihmisen, miten se muka auttoi häntä uskomaan, että Jeesus on Jumala?"

        -Näin ulkopuolisena, siinä on edellä 25 jae: " Toiset opetuslapset kertoivat hänelle: »Me näimme Herran.» Mutta Tuomas sanoi: »En usko. Jos en itse näe naulanjälkiä hänen käsissään ja pistä sormeani niihin ....25 Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: »Rauha teille!» 27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: »Ojenna sormesi: tässä ovat käteni

        -17:3 ei voi kumota esim. Joh. 1:1 -jaetta, silloinhan Joh. 1:1 olisi kannattanut jättää pois. Eikö niin. Jeesus puhui orjan osassa, filipp. 2:7.

        -Korintt.kirje on Paavalin kirjoittama. Saman joka kirjoitti: "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä" (Tiit. 2:13)

        -Myös 2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

        -Eikö niin

        Jos Tuomas näki vain ihmisen ja puhui ihmiselle, miksi hän olisi nimittänyt ihmistä Jumalaksi? Sehän olisi ollut jumalanpilkkaa, eikö niin? Kuten Jeesuskin totesi, Tuomas uskoi sen perusteella mitä näki. Tuomas siis näki ylösnousseen Jeesuksen, ei vähempää muttei enempääkään.

        " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa "

        En ole vielä vastausta saanut kysymykseen, kuoliko Jumala kun Jeesus kuoli, eikä vastausta taida tullakaan. Tuo lainaamasi kohta ei kuitenkaan poista sitä, että niin Jeesuksen kuin Paavalinkin mukaan vain Isä on Jumala. Huomaa myös Ilmestyskirjan kohta, jossa Kaikkivaltias-arvonimi liitetään vain Herra Jumalaan, ei Karitsaan (Jeesukseen):

        Ilm. 21:22 Temppeliä en kaupungissa nähnyt, sillä sen temppelinä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, hän ja Karitsa.


      • Vanamoinen

        "Jos Tuomas näki vain ihmisen ja puhui ihmiselle, miksi hän olisi nimittänyt ihmistä Jumalaksi? "
        -Joh. 20:28 Silloin Tuomas sanoi: »Minun Herrani ja Jumalani!» 29 Jeesus sanoi hänelle: »Sinä uskot - Jeesus otti vastaan tunnustuksen. Hän ei ollut lahkolainen, eikä valehdellut.

        " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa "
        -Käsitän, että tuo Kristuksen jumaluus tuossa oli puheenaiheena, ja tuossa se on ilmaistu ilmenevällä tavalla.

        "kuoliko Jumala kun Jeesus kuoli,"
        -Mitä itse arvelet ?
        Sinun tulisi itsesi opiskella myös. Tuolla on mainittu Katekismus, vartiotorniuskonnon jehovantodistajaksi sanoman Lutherin kirjoittama.

        On sinun ongelmasi, vaikka vartiotorniuskonnon tuottama, jos Paavalin sanoessa Jeesusta Jumalaksi, (Tiit. 2:13) hän ei mielestäsi sitä kuitenkaan ole. Niin se on Sanassa sittenkin sanottu. Eikö niin. Kuten Joh. 1:1.
        Ei ilm. tarkoita kumota muuta Raamatun sisältöä.


      • kerrojostiedät
        Vanamoinen kirjoitti:

        "Jos Tuomas näki vain ihmisen ja puhui ihmiselle, miksi hän olisi nimittänyt ihmistä Jumalaksi? "
        -Joh. 20:28 Silloin Tuomas sanoi: »Minun Herrani ja Jumalani!» 29 Jeesus sanoi hänelle: »Sinä uskot - Jeesus otti vastaan tunnustuksen. Hän ei ollut lahkolainen, eikä valehdellut.

        " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa "
        -Käsitän, että tuo Kristuksen jumaluus tuossa oli puheenaiheena, ja tuossa se on ilmaistu ilmenevällä tavalla.

        "kuoliko Jumala kun Jeesus kuoli,"
        -Mitä itse arvelet ?
        Sinun tulisi itsesi opiskella myös. Tuolla on mainittu Katekismus, vartiotorniuskonnon jehovantodistajaksi sanoman Lutherin kirjoittama.

        On sinun ongelmasi, vaikka vartiotorniuskonnon tuottama, jos Paavalin sanoessa Jeesusta Jumalaksi, (Tiit. 2:13) hän ei mielestäsi sitä kuitenkaan ole. Niin se on Sanassa sittenkin sanottu. Eikö niin. Kuten Joh. 1:1.
        Ei ilm. tarkoita kumota muuta Raamatun sisältöä.

        Tuomaksen epäilyksessä oli kyse vain siitä, ovatko toiset nähneet Jeesuksen. Ja vain tähän Jeesus vastasi. Muu asiaan liitetty on nikealaista tulkintaa, eikä sitenkään tulkittuna poista Raamatusta niitä paljon lukuisampia kohtia, joiden mukaan Jeesus ei ole Jumala.

        ""kuoliko Jumala kun Jeesus kuoli,"
        -Mitä itse arvelet ? "

        Mitä sinä arvelet? Minä en ottanut esiin lainausta, josta tämä kysymys lähti.


      • Mikaelparka

        "Tuomaksen epäilyksessä oli kyse "
        -Joh. 20:28 Silloin Tuomas sanoi: »Minun Herrani ja Jumalani!
        ------------

        - 2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

        Jeesuksen jumaluuden osoitus Jehovan meille antaman järjen ainoana vaihtoehtona.

        Vartiotorniuskonnossa Jehova tulee paikalle kuin western -filmissä, kysyy kuka on viaton ?
        No enkeli Mikael tietysti. Jehova vetää coltin kotelostaan, ampuu tämän.
        Sitten Jehova sanoo kaikenkarvaisille pankkiryöstäjille, palkkionmetsästäjille ja murhamiehille, että te olette nyt vapahdetut, kun sain tuon Mikaelin päiviltä.


      • Komplikaatio

        Tuo vertaus filmiin on myös osuva, vaikka epäröin filmivertauksia itsensä kaikkivaltiin osalta.


      • SelväAsia
        JolttisJaana kirjoitti:

        "Jos Tuomas näki vain ihmisen, miten se muka auttoi häntä uskomaan, että Jeesus on Jumala?"

        -Näin ulkopuolisena, siinä on edellä 25 jae: " Toiset opetuslapset kertoivat hänelle: »Me näimme Herran.» Mutta Tuomas sanoi: »En usko. Jos en itse näe naulanjälkiä hänen käsissään ja pistä sormeani niihin ....25 Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: »Rauha teille!» 27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: »Ojenna sormesi: tässä ovat käteni

        -17:3 ei voi kumota esim. Joh. 1:1 -jaetta, silloinhan Joh. 1:1 olisi kannattanut jättää pois. Eikö niin. Jeesus puhui orjan osassa, filipp. 2:7.

        -Korintt.kirje on Paavalin kirjoittama. Saman joka kirjoitti: "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä" (Tiit. 2:13)

        -Myös 2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

        -Eikö niin

        Tulkinta "Tuomas kiroili" on kiemurtelua sen edessä, että Tuomas näki Jumalan Jeesuksessa, näkymättömän Jumalan kuvassa. Jeesus = Jumala on jo ylitulkintaa.


      • kerrojostiedät
        Mikaelparka kirjoitti:

        "Tuomaksen epäilyksessä oli kyse "
        -Joh. 20:28 Silloin Tuomas sanoi: »Minun Herrani ja Jumalani!
        ------------

        - 2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

        Jeesuksen jumaluuden osoitus Jehovan meille antaman järjen ainoana vaihtoehtona.

        Vartiotorniuskonnossa Jehova tulee paikalle kuin western -filmissä, kysyy kuka on viaton ?
        No enkeli Mikael tietysti. Jehova vetää coltin kotelostaan, ampuu tämän.
        Sitten Jehova sanoo kaikenkarvaisille pankkiryöstäjille, palkkionmetsästäjille ja murhamiehille, että te olette nyt vapahdetut, kun sain tuon Mikaelin päiviltä.

        "Vartiotorniuskonnossa Jehova tulee paikalle kuin western -filmissä, kysyy kuka on viaton ?
        No enkeli Mikael tietysti. Jehova vetää coltin kotelostaan, ampuu tämän.
        Sitten Jehova sanoo kaikenkarvaisille pankkiryöstäjille, palkkionmetsästäjille ja murhamiehille, että te olette nyt vapahdetut, kun sain tuon Mikaelin päiviltä."

        Nikea-uskonnossa Jumala ampuu itseään yhteen kolmesta päästään, parin päivän päästä paketoi pään jesarilla kuntoon ja sanoo ihmisille, että nyt olette vapahdetut. Kun ihmiset kysyvät, mikä ihmeen logiikka tässä oli, Jumala vastaa, että ette tajuaisi kuitenkaan.


      • Uhvatin

        No nythän tiedämme sitten Nikeankin.

        Kristinuskossa, Raamatussa on yksi Jumala, mutta Jumala puhuu, myös Pyhän Hengen ja ennenkaikkea Jeesuksen kautta.
        (vartiotorniuskonto neuvoo vartiotornikaupustelijoita kertomaan Raamatun Jumalan kolmeksi jumalaksi, ja erityisesti Jeesuksen osalta väärentänyt Raamatun, UM -pamfletiksi, Jeesuksen jumaluuden poistamiseksi (Joh. 1:1). Kyllä uskontojohto tietää, ettei kirja väärentämällä Jeesus muutu, mutta johto katsoo sen välivaiheeksi jäätelörahojen kerjäämisen prosessissa)

        Raamatussa Jumala kielsi pahan, synnin, ja kun Jumala osoittaa rakkauttaan, Jumala sovittaa ihmisen puolesta synnin, Jumalan tahdon vastaisuuden.


    • Satmantura

      kerrojostiedät 18.12.2018 23:40

      Mikaelparka kirjoitti:
      "Tuomaksen epäilyksessä oli kyse "
      -Joh. 20:28 Silloin Tuomas sanoi: »Minun Herrani ja Jumalani!
      ------------

      - 2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

      Jeesuksen jumaluuden osoitus Jehovan meille antaman järjen ainoana vaihtoehtona.

      -------------------
      Eikös tähän seuraa Jumalanpilkkaa:

      " Jumala ampuu itseään yhteen kolmesta päästään, parin päivän päästä paketoi pään jesarilla kuntoon ja sanoo ihmisille, että nyt olette vapahdetut. Kun ihmiset kysyvät, mikä ihmeen logiikka tässä oli, Jumala vastaa, että ette tajuaisi kuitenkaan. "

      Eihän Jumala ole kolmipäinen, eikä Jumala puhu noin. Raamattu on Jumalan Sana.

      surku kirjoittajaa

      • Asiaterikseen

        Kristityn kannalta tuo on jumalanpilkkaa.

        Mutta vartiotorniuskonnossa on eri jumala, eri pyhät julkaisut, eri pyhät asiat, eri ansiot asioihin suhtautumisessa.
        vartiotorniuskonnoitsijan tuleekin pilkata kristityn Jumalaa.

        Esim. ajankohtaan nähden todettakoon, että kristityn Jumalan pojan, Jumalan, Joh. 1:1, syntymäjuhlaa on erityisesti parjattava. myös syyttämällä kristittyä sellaisesta, mitä vartiotorni on kirjoittanut muinaisuskonnoista.


      • Paipapum

        " ..joh 20 ; 28 .."
        Tutkijat ovat todenneet , että tuo -Tuomas-kohta , samoinkuin ns , lähetyskäskyt ovat kirjoitettu yli 600 vuotta myöhemmin kuin muu teksti ; Eka helluntaina seurakunta sai Voiman taivaalta , ..
        tässä Tuomas-kohdassa Jeesus kävelee seinien läpi ja puhaltelee henkeä . Henki- sana esiintyi alkukirkon teksteissä -350 vuotta ajanlaskua myöhemmin , - siis noin Paavi Julius I ; n aikana ,


      • KotsaKalle

        Paipapum siteeraa samaa kirjoittajaa, vartiotorna, joka on aikoinaan kieltänyt jäsenistöltään rokotukset, nyt vaatii jäsenistöltään, että sitä ei saa myöntää.
        Väärentänyt Raamatun. Turunen on koonnut kymmenisen asiantuntijalausuntoa väärennöksestä kirjaansa. Eikä siinä kaikki. Oppinut Barclayn lausunnon, että kyseessä on törkeä väärennös, on vartiotorni edelleen väärentänyt muotoon, että Barclay muka kehuisi väärennöstä.

        Kun vartiotorniuskonnossa opetetaan vartiotornikaupustelua, on mukana oppi teokraattisesta sodankäynnistä, elikkä tulisi valehdella lahkon edun vuoksi.
        Alakohtaohje tähän on, että jos et pysty muuttamaan vartiotornityrkyteltävän mieltä, yritä edes saada aikaan epävarmuus tai epäilys asiaan. -Jotenkin vain tuli tämä alakohta mieleen tuosta Paipapumista.

        Paipapum uskoo täyttäneensä osansa vartiotornin määräämästä värväystyötä tälle päivälle.


    • PysykääHereillä

      Vainossa punnitaan Todistajien uskollisuus Jehovalle

      • Vainoavainoa

        Evankelisten kristittyjen uskoa koetellaan juuri sen mukaan mitä raamatussa sanotaan. Heitä vainotaan Jeesus nimen vuoksi. Viime vuonnakin satoja evankelisia kristittyjä tapettiin. Jotkut jopa ristiinnaulittiin.
        Jehovan todistajille sanotaan: " soo. . .soo. . ja se on mielestänne vainoa.
        Ja sanotaanko raamatussa että vainotaan Jehova nimen vuoksi? Missä kohtaa?


      • sooooooo
        Vainoavainoa kirjoitti:

        Evankelisten kristittyjen uskoa koetellaan juuri sen mukaan mitä raamatussa sanotaan. Heitä vainotaan Jeesus nimen vuoksi. Viime vuonnakin satoja evankelisia kristittyjä tapettiin. Jotkut jopa ristiinnaulittiin.
        Jehovan todistajille sanotaan: " soo. . .soo. . ja se on mielestänne vainoa.
        Ja sanotaanko raamatussa että vainotaan Jehova nimen vuoksi? Missä kohtaa?

        Tiedätkö, mitä evankelista tarkoittaa? Hyvän uutisen kertoja, Jeesuksen tapaan. Hän ja hänen opetuslapsensa kertoivat Jumalan valtakunnan hyvää uutista ovelta ovelelle ja toreilla ja teillä.
        Tämän esimerkin seuraajia vainottiin silloin ja meidän päivinä.
        Joten soo....soo, mitä se tarkoittaaneekaan.


    • Peljästykää

      Saa käsityksen, että Jehova varoittaa verensiirtokiellon murhista, pedofiliasuojelusta, lapsiuhrien heitteille jätöstä, että Jehovan nimessä kerjätään lasten jäätelörahat, että Jeesus olisi käynyt moittimassa joulun viettoa, että mennään povaamaan maailmanloppua peljästymättä
      5 Moos 18:20-22 kieltoa. ...

      Krisitylle Raamatussa olisi ohje: Tee parannus.
      Vartiotornikaupustelijalle se merkitsisi lahkon jättämistä

    • Hehhehheh

      Vainot alkaneet Suomessakin.
      JT miehet joutuvat siviilipalvelukseen, jaksamista heille.

      • ei_tuntemattomia

        Kyllä he jaksavat, pahemmistakin on selvitty. Esim. keskitysleireistä. Pohjois-Koreassa ja monissa maissa. Parhaillaan Venäjälläkin.

        Millaisissa vainoissa nimim. Peljästykää on ollut mukana. Kenties hän kuuluukin vainoojiin. Sitäkin on monenlaista. Suullista ja kirjoituksin. Jumalan päävastustaja käyttää kaikkia mahdollisia keinoja. Ne kaikki ovat tunnettuja.


      • Vainoavainoa
        ei_tuntemattomia kirjoitti:

        Kyllä he jaksavat, pahemmistakin on selvitty. Esim. keskitysleireistä. Pohjois-Koreassa ja monissa maissa. Parhaillaan Venäjälläkin.

        Millaisissa vainoissa nimim. Peljästykää on ollut mukana. Kenties hän kuuluukin vainoojiin. Sitäkin on monenlaista. Suullista ja kirjoituksin. Jumalan päävastustaja käyttää kaikkia mahdollisia keinoja. Ne kaikki ovat tunnettuja.

        Yhtä ainoaa Jehovan todistajaa ei ole Pohjois-Koreassa. Keskitysleireissä oli pää asiassa juutalaisia ja vammaisia. Oma joukkonsa oli Raamatuntutkijat ja ihan pieni murto osa Jehovan todistajia.
        Ja missä kohden raamatussa kielletään siviilipalvelus? Kerro.


    • Tosiaankin

      ei_tuntemattomia 1.3.2019 12:30

      "Kyllä he jaksavat, pahemmistakin on selvitty. Esim. keskitysleireistä. "
      -Tarkoitat varmaan juutalaisia ? Hehän perustivat itselleen valtionkin keskitysleirikokemuksesta välittämättä.
      Ja puolustusvoimansa pelaa.
      Jehova selvästikin on siunannut.

      • ei_tuntemattomia

        Korjaus: Etelä-Koreassa nuoret JT miehet, ovat istuneet pitkiä vankilajaksoja puolueettomuutensa vuoksi. Äskettäin heidät vapautettiin. Joissakin maissa on kuollut vankiloissa ruoan puutteen ja huonon kohtelun vuoksi.

        Keskitysleirissä heillä oli lila kolmio rinnassa. Äskettäin paljastettiin muistolaatta heidän kunniakseen. Kaupungin johtaja( ei JT) kertoi todistajien rohkeudesta ja halustaan auttaa muita vankeja.
        Eräs toinen henkilö ( ei JT) mainitsi heidät parhaiten käyttäytyneinpinä vankeina, jotka säilyttivät tyyneytensä.
        Eikö olisi fiksua ottaa selvää asioista, ennenkuin kirjoittelee asioista, joista ei tiedä mitään. Olisiko niin, että kirjoittaja mielellään osallistuisi vainoojan mukana heidän toimiinsa? Sen verran vihaa ilmenee kirjoituksissa. Toivottavasti ei.


      • Espotson

        Minkä merkityksen "ei_tuntemattomia" antaa sille että lahkolaisilla oli lila kolmio rinnassa ?
        Kysyn kun se on esiintuotu.

        Monia kiinnostaa, että lahko järjesti 30 -luvulla konventin Berliinissä, jossa oli koristelu hakaristilipuin. Mutta kerropa siitä lisää. Sehän oli lahkojohdon omaa organisointia.
        keskitysleirit olivat hakaristimiesten organisoimia.


      • velkaa

        Jokaisella ryhmällä oli oma tunnuksensa keskitysleireissä. He eivät alistuneet Hitlerin tahtoon, eivätkä tervehtineet hakaristiä. Sen vuoksi heitä kuoli n. 1500 poltettuna tai kidutettuna, mutta säilyi heitä elossakin kertomaan tapahtumista. Kidutuksiin osallistuivat suurien lahkojen edustajat, jotka sanoivat olevansa kristittyjä. Oli siis kiduttajat ja niitä joita pidettiin nälässä ja joiden ihmisyys ei ollut mitään heille.
        Tämän suuren lahkon edustajat ovat yhä voimissaan ja käyttävät vaikustusvaltaansa yhä toisinajattelijoiden mielivaltaiseen kohteluun. Hakaristimiehet Hitler mukaanlukien kuuluivat tuohon suureen lahkoon. Heillä on paljon verta käsissään.


      • Leirikauhut

        velkaa 2.3.2019 10:52

        "Jokaisella ryhmällä oli oma tunnuksensa keskitysleireissä "
        -Kun et tiedä, niin yksilöilläkin oli oma tunnusnumero tatuoituna.

        "He eivät alistuneet Hitlerin tahtoon, eivätkä tervehtineet hakaristiä. Sen vuoksi heitä kuoli n. 1500 poltettuna tai kidutettuna"
        -Juutalaisia tapettiin yli miljoona jo Aushwitzin leirissä. Muuten kuolema ei tullut polttamalla vaan ruumiit poltettiin. Tappamiseen käytettiin kaasua.

        " Kidutuksiin osallistuivat suurien lahkojen edustajat, jotka sanoivat olevansa kristittyjä "
        -Kidutus oli epäolennaista. Mutta kerro miten vartiotornisi sen selittää. (yleensä tiedetään että vangit kuolivat aliravitsemukseen työvelvollisuuden täyttämisessä, tuhoamisleireissä suoraan kaasutukseen).

        "He eivät alistuneet Hitlerin tahtoon, eivätkä tervehtineet hakaristiä. "
        -Lahkokonventti 1933 Berliinissä mielisteli Hitleriä hakaristilipuilla.

        Franke oli Vartiotorniseuran Saksan haaratoimiston valvoja, joka myöhemmin piti puheen kokemuksistaan JT:na olosta Kolmannessa Valtakunnassa. Tähän sisältyi hänen muistelunsa vuoden 1933 JT-konventista Berliinissä, jolloin VT-seuran toiminnot kiellettiin ja monia JT:ia alettiin lähettää keskitysleireille. Franke sanoi olleensa "järkyttynyt" saapuessaan vuoden 1933 Berliinin konventtiin, jossa "Julistus" esiteltiin samalla kun rakennus oli koristeltu hakaristilipuin ja avauslaulu oli harvoin laulettu Raamatuntutkijoiden laulu, jonka sävelmä oli sama kuin Saksan kansallislaulussa. http://www.oocities.org/valaisija/h_natsi2.htm

        -On merkillistä, että jokseenkin aina kun mainosvaltuutettu kehuu tai puolustaa lahkoa, löytyy todisteet päinvastaisuudesta. Saako tämä ajattelemaan miksi vartiotorni kieltää itsenäisen ajattelun, miksi se kieltää rivitodistajia lukemasta tätäkin foorumia.


      • Silmätaukivaikiinni

        Tosiaan lahko kieltää itsenäisen ajattelun.
        Turunen on ottanut kirjaansa vartiotornin suoran sitaatin ajattelukieltoon vartiotornia lukiessa.


    • Rahanarvoisiahanne

      Leirikauhut 2.3.2019 11:49

      "He eivät alistuneet Hitlerin tahtoon, eivätkä tervehtineet hakaristiä. Sen vuoksi heitä kuoli n. 1500 poltettuna tai kidutettuna"
      -Juutalaisia tapettiin yli miljoona jo Aushwitzin leirissä. Muuten kuolema ei tullut polttamalla vaan ruumiit poltettiin. Tappamiseen käytettiin kaasua.


      "He eivät alistuneet Hitlerin tahtoon, eivätkä tervehtineet hakaristiä. "
      -Lahkokonventti 1933 Berliinissä mielisteli Hitleriä hakaristilipuilla.

      Franke oli Vartiotorniseuran Saksan haaratoimiston valvoja, joka myöhemmin piti puheen kokemuksistaan JT:na olosta Kolmannessa Valtakunnassa. Tähän sisältyi hänen muistelunsa vuoden 1933 JT-konventista Berliinissä, jolloin VT-seuran toiminnot kiellettiin ja monia JT:ia alettiin lähettää keskitysleireille. Franke sanoi olleensa "järkyttynyt" saapuessaan vuoden 1933 Berliinin konventtiin, jossa "Julistus" esiteltiin samalla kun rakennus oli koristeltu hakaristilipuin ja avauslaulu oli harvoin laulettu Raamatuntutkijoiden laulu, jonka sävelmä oli sama kuin Saksan kansallislaulussa. http://www.oocities.org/valaisija/h_natsi2.htm
      -------------------

      Saiko vartiotorniseura entiset kiinteistönsä takaisin sodan jälkeen Saksassa ?
      Edellä olevasta näkee, että se on ujostelematta niitä vaatinut tuomiten hakemuksessaan rahan nimessä vielä hakaristinkin.

    • Eikiitosjeesus

      Miten niin alkaneet. Ainahan uskovaiset on ihmisiä vainonneet.

      • Erittäinkin

        Lahkohan käsittelee kritiikkiä vainona. Sitten vartiotorni jatkaa, että se on ennustettu Raamatussa, ja vartiotorni on siten oikeassa ja järjestelmäasioiten päättyminen on erittäin pian.


    • Filologikus

      Usko.Toivonen 4.3.2019 12:46

      9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
      ( Matt. 24. KR 33/38 )
      -----------------------------------

      Nykyjänsä on toki niin, että useimmat kansat eivät tiedä mikä "jehovantodistajat" on.
      Eikä sitä vartiotornia paineta kaikilla kielillä.
      Tämä on vain yksi tyypillinen piirre vartiotorniseurassa: Maailmanlopun ennustustensa vuoksi se on kautta aikojensa kertonut vartiotornia julistetun kaikkialle (se muuttaa tietoisesti sanan "kansoille" sanaksi "kaikkialle". Ja kehuu niiden kielten määrän, joille vartiotorni käännetään. Mutta se käännetään joka vuosi enemmille kielille. Elikkä se ei ole kaikille kielille painettu, eikä paineta vieläkään).

      • Usko.Toivonen

        Jaa, mutta kun en ole kirjoittanut vt-seuran julistuksesta, vaan Herran Jeesuksen Kristuksen todistajista.

        Julistus tapahtuu siis nimessä Jeesus Kristus.
        Siinä nimessä vainot alkoivat heti alkuseurakunnan muodostumisen alussa.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. KR 33/38 )

        2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. ( 1. Kor. 1. KR 33/38)

        Eli Jeesuksen nimessä vainotuista on kysymys.

        40. Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt. 5. KR 33/38 )


      • Paipapum
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Jaa, mutta kun en ole kirjoittanut vt-seuran julistuksesta, vaan Herran Jeesuksen Kristuksen todistajista.

        Julistus tapahtuu siis nimessä Jeesus Kristus.
        Siinä nimessä vainot alkoivat heti alkuseurakunnan muodostumisen alussa.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. KR 33/38 )

        2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. ( 1. Kor. 1. KR 33/38)

        Eli Jeesuksen nimessä vainotuista on kysymys.

        40. Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt. 5. KR 33/38 )

        "..Kristuksesta jeesuksesta ;..."
        kymysys kuuluu ; Khristos , voittaja oli syyrialaisen , auringonjumala Solin arvonimi , Rooman armeija palvoi ensimmäisellä vuosisadalla Solia ,
        Itse asiassa siinä , kun uhrattiin Solille , palvottiiin Keisarin Geniusta , ja , oliko jeesus Kreikkalainen ?


      • Lukemallahansitä

        Lue jouluevankeliumi, niin tiedät.
        Muuten, siinä enkeli ilmoitti suuren ilon.
        Luukas 15:23 ilmoittaa ilon juhlan aiheeksi.
        Joulu taas sijoitettiin kalenteriin, jotta tilalla ollut pakanajuttu unohtuisi.
        Tuossa onnistuttiin.
        Vain jehovantodistajat puhuvat pakanajutusta, kun kristityt iloitsevat Jeesuksen syntymästä.
        Mutta eikös se ole heillä kasteen edellytys, kastetta ei myönnetä ellei pysty puhumaan pitkään pakanajumalista, niiden palvontamenoista, ynnä muusta vastaavasta pakanaelämöinnistä


      • Anonyymi
        Lukemallahansitä kirjoitti:

        Lue jouluevankeliumi, niin tiedät.
        Muuten, siinä enkeli ilmoitti suuren ilon.
        Luukas 15:23 ilmoittaa ilon juhlan aiheeksi.
        Joulu taas sijoitettiin kalenteriin, jotta tilalla ollut pakanajuttu unohtuisi.
        Tuossa onnistuttiin.
        Vain jehovantodistajat puhuvat pakanajutusta, kun kristityt iloitsevat Jeesuksen syntymästä.
        Mutta eikös se ole heillä kasteen edellytys, kastetta ei myönnetä ellei pysty puhumaan pitkään pakanajumalista, niiden palvontamenoista, ynnä muusta vastaavasta pakanaelämöinnistä

        Jobin kirjan lopussa Job saoo , ettäJos hänolisi kumartanut aurinkoa , kuuta tai tähtiä , hän olisi kieltänyt korkeuden Jumalan , " Persialaiset Maagit , tähdistäennustajat , muka toivat Kultaa , sitsuketta ja mirhamia tallissa syntyneelle Lapsukaiselle , Ja tähti seikkaili taivaalla , , siis miljoonien valovuosien päästä ..
        Laps... Höö , ant .. siis tarina on sama kuin Mithran , hänkin syntyi tallissa , ja nytkin viellä Paavin hienoa hattumössää sanotaan Mithraksi .
        Se pakana- sana syntyi KreikkalaisPiispojen kynästä , alunperin se oli sana "Poganyi " joka tarkoitti aluksi maanviljelijää , jota herrat nimitti sanalla " -Paskainen , " -
        Sitten sana muotoutui oppineitten suussa sanaksi " Paskiainen , " ja Roomassa sanaksi "Paganus , Ulkopuolinen ,


      • Anonyymi

        " Ja tähti seikkaili taivaalla , , siis miljoonien valovuosien päästä .. "

        -Sinulla on varmaan mielessä se Alcyon -tähti, jossa vartiotorni ilmoitti jehoovansa kortteerin olevan (ilmoittajana vartiotorni, ei enkeli).
        Se tähti muuten on lähempää katsottuna aurinko sekin, mikä olisi tullut kertoa ihan, niin no, ainakin jos olisi kirjoittaja tiennyt. Vai tiesikö mutta salasi ?

        Vartiotorni uudestaanmajoitti jehoovansa ja kirjoitti, että olisi epäviisasta sijoittaa jehova johonkin tähtitaivaan kohtaan. Mutta koska juuri se itse oli niin tehnyt, teki se siis epäviisaasti, eli oli epäviisas, toisin sanoen tyhmä. Niin, tyhmäksi sanoo itsensä lehtesi toimittaja. Mutta käännä sivua, niin se onkin "jehovakanava".


    • Anonyymi

      Ei todellakaan ole alkaneet

    • Anonyymi

      JEHOVAN PÄIVÄ ON KÄSILLÄ!

      • Anonyymi

        Kyllä. Aivan kohta Hän tekee lopun amerikkalaisesta pilkkaajalahkosta joka on ottanut ilman Hänen lupaansa nimen Jehovan todistajat. Oikeammin heidän nimensä pitäisi olla Jehovan häpäisijät.
        Eikö olekin siksi järkevää ajatella, että Hän kyllästyy tuon lahkon touhuihin?
        Siihen on myös ylitsepursuavaiset todisteet.


    • Anonyymi

      Onneksi lehdissämme sanotaan, ettei ketään koetella enempää kuin pystyy kestämään. Jehova on varannut sellaisiin tilanteisiin poispääsytien, ja se helpottaa minua. Ilmeisesti pervot ja sairaat ihmiset olisivat valmiit tekemään meille mitä vain, jos vain pystyisivät.

      • Anonyymi

        Mutta alaikäisiä lapsia saa kohdella? Niinkö?
        Järjestössä näitä pervoja ja sairaita on ollut ihan liiaksi asti ja nyt näitä pervoja ja sairaita suojellaan järjestössä, pimittämällä arkistoja.

        Jehova on ilmeisesti varannut nyt poispääsyn tällaisesta pimittämisestä ja arkistot avautuvat ja lasku tulee olemaan sitä luokkaa että valtakunnansalit ja haaratoimistot menee myyntiin.
        Kas kun kerättävät jäätelörahat ovat silkkaa pelleilyä.

        Vai oletko sitä mieltä että arkistojen avajaiset on väärin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta alaikäisiä lapsia saa kohdella? Niinkö?
        Järjestössä näitä pervoja ja sairaita on ollut ihan liiaksi asti ja nyt näitä pervoja ja sairaita suojellaan järjestössä, pimittämällä arkistoja.

        Jehova on ilmeisesti varannut nyt poispääsyn tällaisesta pimittämisestä ja arkistot avautuvat ja lasku tulee olemaan sitä luokkaa että valtakunnansalit ja haaratoimistot menee myyntiin.
        Kas kun kerättävät jäätelörahat ovat silkkaa pelleilyä.

        Vai oletko sitä mieltä että arkistojen avajaiset on väärin?

        Mitäs tuohon Jehovan todistajat sanotte.


    • Anonyymi

      Kauanko siedätte? Kysykää arvoisalta keisariltanne Leinoselta, vaikka hän tuskin pystyy vastaamaan, kun ei esimerkiksi ole kuullut karttamisesta ja syrjinnästäkään mitään, vaikka asiaa häneltä jatkuvasti tiedustellaan.

      • Anonyymi

        Hellitä välillä maanista vainoamistasi. Kuka itseäsi vainoaa, vai oletko itse aktiivinen vainoaja?
        Ilkeämielinen jatkuva manipoloiva kirjoittelusi ei tuota tulosta kuitenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellitä välillä maanista vainoamistasi. Kuka itseäsi vainoaa, vai oletko itse aktiivinen vainoaja?
        Ilkeämielinen jatkuva manipoloiva kirjoittelusi ei tuota tulosta kuitenkaan.

        Hyväksytkö sen että pedofilia-asiakirjoja ei luovuteta oikeudelle.

        Vastaa nyt kerrankin tähän kysymykseen.


    • Anonyymi

      Anonyymi 24.5.2019 8:30

      "Onneksi lehdissämme sanotaan, ettei ketään koetella enempää kuin pystyy kestämään."

      -Päinvastoin. Lahkolaisten omat kertomukset kertovat. Esim. nuori, joka kertoi vanhemmalle suhteestaan ikäiseensä nuoreen, saadakseen apua, sai vastauksen että asia otetaan esille oikeuskomiteassa, ja asia päättyi nuoren itsemurhaan.

    • Anonyymi

      KIITOS JEHOVA JUMALA

      • Anonyymi

        Eipä kestä. Muista lahjoittaa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe