Filosofian merkitys yksilölle

Filosofia saa minut nukkumaan hyvin. Kun ennen nukkumaan menoa luen filosofista kirjaa nukahdan helposti. Luen paljon samoja filosofisia suosikkikirjojani uudelleen ja uudelleen, koska jos kirja on tuttu, nukahdan sitäkin helpommin.

Voiko parempaa merkitystä löytää filosofialle?

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JustNii

Voihan niillä filosofisilla kirjoilla sytyttää vaikka takan.

• Tuohon käyvät muutkin kuin filosofiset kirjat. Minulla nukahtamista varten pitää olla nimenomaan filosofisia suosikkikirjojani.

• outoa_meininkiä

Tjaa. Minulla on juuri päinvastoin. Aamulla herätessä luen filosofista kirjaa ja herään vasta sitten kunnolla päivään, ja oikeastaan koko elämään. Ilman filosofiaa sitä vain nukkuisi koko elämänsä ymmärtämättä mistään mitään.

• Illalla nautittuna filosofialla on selvät positiiviset terveysvaikutuksen hyvän unen ansiosta. Varmaan myös aamulla nautittuna, mutta muista syistä. Mielestäni filosofian positiivisia terveysvaikutuksia ei ole riittävästi tuotu esille.

• Tähän asiaan pitäisi kiinnittää vakavasti huomiota!

• toivoryynänen

Mihin asiaan.

Siihenkö, jotta luet filosofista kirjaa ennen nukkumaan menoasi. Tai siihen, jotta nukahdat pian lukemisesi aloitettuasi. Tai siihen, jotta sinulla on useita filosofisia kirjoja ( mitäköhän nekin lienevät ). Tai siihen jotta nukut hyvin. Tai siihen, jotta muiden ihmisten pitäisi olla edes jotenkin kiinnostuneita sinusta ja sinun maailmanymmärryskokemuksistajättämisistä. Ei maailmalla ja siinä esiintyvillä elollisilla ole mitään tarvetta olla kiinnostuneita sinun elämästäsi. Saatikka jotta sillä olisi mitään merkitystä tai edes väliä niinku filosofisesti. Kässääks.

Ilmoittaudu johonkin tosi-TV sarjaan ehdolle. Silloin sinulla on edes pieni mahdollisuus päästä kertomaan omista filosofisista otaksumisista muille ihmisille. Tämähän on asia joihin muiden pitäisi kirjoittamasi mukaan kiinnittää vakavasti huomiota.

• toivoryynänen kirjoitti:

Mihin asiaan.

Siihenkö, jotta luet filosofista kirjaa ennen nukkumaan menoasi. Tai siihen, jotta nukahdat pian lukemisesi aloitettuasi. Tai siihen, jotta sinulla on useita filosofisia kirjoja ( mitäköhän nekin lienevät ). Tai siihen jotta nukut hyvin. Tai siihen, jotta muiden ihmisten pitäisi olla edes jotenkin kiinnostuneita sinusta ja sinun maailmanymmärryskokemuksistajättämisistä. Ei maailmalla ja siinä esiintyvillä elollisilla ole mitään tarvetta olla kiinnostuneita sinun elämästäsi. Saatikka jotta sillä olisi mitään merkitystä tai edes väliä niinku filosofisesti. Kässääks.

Ilmoittaudu johonkin tosi-TV sarjaan ehdolle. Silloin sinulla on edes pieni mahdollisuus päästä kertomaan omista filosofisista otaksumisista muille ihmisille. Tämähän on asia joihin muiden pitäisi kirjoittamasi mukaan kiinnittää vakavasti huomiota.

Hienoa, että kiinnitit asiaan huomiota.

• tosimeininkiä

Voiko parempaa merkitystä löytää filosofialle? - Voi.

Filosofia saa minut heräämään. Filosofia, jota en kylläkään lue mistään, vaan ajattelen, saa tiedostamaan itseni ja ajatukseni. Elän sen vuoksi parempaa ja onnellisempaa elämää kuin ilman filosofiaa.

Määrittelisin siis filosofi = onnellinen ihminen.

• Maailma muuttuu. Nykyisin ymmärretään paremmin hyvän yöunen merkitys.

• kummatapaus

Minulle paras keino nukahtaa ja turvata hyvä unenlaatu, on sulkea pois mielestä kaikenlainen pähkäily, pohtiminen, teorisointi, elämäntavat, ideologiat, Internet jne. Mikä onkaan parempaa ja mieltä keventämpää, kuin viettää tunti pari ennen nukkumaan menoa siivoamalla mieli päiväsaikaisesta informaatiotulvasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      145
      6816
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      150
      5806
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      121
      4978
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      44
      4557
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3945
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3111
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      55
      3050
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2552
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2320
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      16
      2253
    Aihe