Jos rekattu kirjoittaa puskasta

miksi-näin

onko se automaattisesti trollaamista? Jos haluaa jostakin aiheesta kirjoittaa ei-rekattuna, silti rehellisesti, jopa rehellisemmin kuin rekattuna, miksi sitä pitäisi kutsua trollaamiseksi? Viittaan tässä pikkiksen aloitukseen, jossa kurppien väitettiin trollaavan orgasmi-ketjussa.

63

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei se varsinaisesti trollaamista ole mutta ei se ihan rehellistäkään ole jos ei omalla nikillään voi esittää niitä kantojaan keskusteluun, silloinhan sitä "virallisella" nikillään ikäänkuin luo itsestään puhtoisemman kuvan kuin mitä onkaan. Siellä yhdessä ketjussa joku puskailijanainen ilmoitti haluavansa ampua minut nallin ja viinamiehen ohella, pidän tuota lausuntoa merkkinä siitä että jotain on tullut tehtyä oikein, olen ainakin ollut rehellinen mielipiteissäni enkä ole puskissa piilotellut niin kuin muutamakin "hyviksenä" esiintyvä.

• miksi-näin

Se, että kirjoittaa puskista tekee tosiaan sen vaikutelman, että kaikki naispuskat ovat sama henkilö tai ainakin kavereita keskenään, sama juttu miehissä. itsekin olen näin sortunut joskus luulemaan ja se on ollut paha virhe. Siksi puskista on pidemmän päälle haitallista kirjoittaa. Mutta tietyissä arkaluontoisemmissa aiheissa mielestäni täysin ymmärrettävää. Jos ei esim. ole etsimässä palstalta seksiseuraa, mutta haluaa jakaa kokemuksensa tästä aiheesta, se on järkevämpää kuin kirjoittaa nikillä.

Oikeastaan varattujen kannattaisi sinkku-palstalla kirjoittaa pelkästään puskista, niin kukaan ei turhaan ala heitä vongata.

• miksi-näin kirjoitti:

Se, että kirjoittaa puskista tekee tosiaan sen vaikutelman, että kaikki naispuskat ovat sama henkilö tai ainakin kavereita keskenään, sama juttu miehissä. itsekin olen näin sortunut joskus luulemaan ja se on ollut paha virhe. Siksi puskista on pidemmän päälle haitallista kirjoittaa. Mutta tietyissä arkaluontoisemmissa aiheissa mielestäni täysin ymmärrettävää. Jos ei esim. ole etsimässä palstalta seksiseuraa, mutta haluaa jakaa kokemuksensa tästä aiheesta, se on järkevämpää kuin kirjoittaa nikillä.

Oikeastaan varattujen kannattaisi sinkku-palstalla kirjoittaa pelkästään puskista, niin kukaan ei turhaan ala heitä vongata.

Joo no itse en suosittele puskailua oikeastaan kenellekään koska vaikka se voi tuntua että puskasta voi laukoa mitä vaan puskailijat kuitenkin monesti ovat myös tunnistettavissa. Ei tarvita kuin joku sana joka tuo mieleen rekatun ja se synnyttää mielikuvan että se sen kirjoitti, tällä kertaa vaan puskasta. No voihan se lukija erehtyäkin niin sitäkin kautta sitten tulee oikeastaan vaan haittaa rekatulle siitä että puskaili tai joku muu synnytti mielikuvan hänestä. Siinä mielessä rekkautumispakko ihan ok ettei sitten synny ainakaan niin helposti väärinkäsityksiä.

• kysyisinvielätätä
        Harmaaritari kirjoitti:

Joo no itse en suosittele puskailua oikeastaan kenellekään koska vaikka se voi tuntua että puskasta voi laukoa mitä vaan puskailijat kuitenkin monesti ovat myös tunnistettavissa. Ei tarvita kuin joku sana joka tuo mieleen rekatun ja se synnyttää mielikuvan että se sen kirjoitti, tällä kertaa vaan puskasta. No voihan se lukija erehtyäkin niin sitäkin kautta sitten tulee oikeastaan vaan haittaa rekatulle siitä että puskaili tai joku muu synnytti mielikuvan hänestä. Siinä mielessä rekkautumispakko ihan ok ettei sitten synny ainakaan niin helposti väärinkäsityksiä.

Aiotko siinä vaiheessa rekata Naisasialuuserin? Onko sinusta trollaamista, jos kirjoittaa palstalle usealla nikillä?

• kysyisinvielätätä kirjoitti:

Aiotko siinä vaiheessa rekata Naisasialuuserin? Onko sinusta trollaamista, jos kirjoittaa palstalle usealla nikillä?

Nal taitaa olla rekattu jo. Valitettavasti joudut pettymään kun ei olla sama henkilö. Joo, kyllä kai sekin on jos ei ole muilla tiedossa se ja vetää ikäänkuin kahta persoonaa salassa.

• ci329cs

Aika vainoharhaista kuvitella että kaikki rekkaamattomat ovat sivunikkejä. Voin vakuuttaa etten ole kenekään näkyvän palstapersoonan sivunikki vaan täysaikainen puskailija. Ei vaan kiinnosta profiloitua näkyvästi tällä palstalla.

"puskailijanainen ilmoitti haluavansa ampua minut nallin ja viinamiehen ohella"

Kun ketjun aiheena oli "naiset jos olisitte rintamalla ja näkisitte palstamiehiä niin keneen aseesi kiikaritähtäin osuisi ja pam ja tiedät ettei sitä palstamiestä enään olisi" niin vastain esitettyyn kysymykseen nimeämällä kolme mielestäni ärsyttävintä palstapersoonaa. Jokainen omasta syystään. Ja olin ainoa joka edes nimesi ketään. Topikissa pysyminen lienee siis nykyään etikettivirhe?

Tohdin vastata noin koska pidän erittäin epätodennäköisenä että koskaan päädyttäisiin tilanteeseen missä oikeasti oltaisiin rintamalla palstamiesten kanssa.

• trolli-trollinenko

Täällä tuntuu sana "trollaaminen" tarkoittavan jokaiselle vähän eri asiaa. Joillekin se on trollaamista, jos joku puska on eri mieltä kuin mitä itse on ja väittää vastaan tai esittää kritiikkiä. Toiselle se on sitä, että epäilee, että joku ei kirjoita rehellisesti, vaan valehtelee mielipiteensä tai esim. sukupuolensa. Joillekin trollaaminen on tosiaan sitä, että kirjoittaa puskasta, vaikka olisi rekattu nikki, eikä kirjoittajaa näin ollen pysty harmittavasti identifioimaan. Miksi muuten pitäisi tietää kuka on puskassa, mitä sillä on väliä anonyymillä palstalla?

• Tunnistatrolli

On puskassa tai ei niin trollaamisena pidetään netissä kaikkia sellaisia keskusteluita jotka ovat erimieltä kuin itse on.
        Virallinen trolli taas on sellainen jolla on niin oma rekattu nikki mutta joka trollaa puskasta tai jopa vastailee itselleen kuin luodakseen kuvan että useampi olisi hänen kanssaan samaa mieltä. Hän myös mielellään paukuttaa omia trolli tekstejään.
        Täällä on yksi tietty narsisti trollinainen joka on suuremman osan puska huuteluiden takana. Hänet nimenomaan tunnistaa itsekehu kirjoituksista, tietystä kirjoitustyylistä ja sanoista ja omien tekstiensä peukuttamisesta. Paras tuntomerkki hänen keskusteluihin on se että hän luulee olevansa joka asiassa oikeassa ja vain hänen elämässään kaikki menee aina hyvin.

• monimutkaista
        Tunnistatrolli kirjoitti:

On puskassa tai ei niin trollaamisena pidetään netissä kaikkia sellaisia keskusteluita jotka ovat erimieltä kuin itse on.
        Virallinen trolli taas on sellainen jolla on niin oma rekattu nikki mutta joka trollaa puskasta tai jopa vastailee itselleen kuin luodakseen kuvan että useampi olisi hänen kanssaan samaa mieltä. Hän myös mielellään paukuttaa omia trolli tekstejään.
        Täällä on yksi tietty narsisti trollinainen joka on suuremman osan puska huuteluiden takana. Hänet nimenomaan tunnistaa itsekehu kirjoituksista, tietystä kirjoitustyylistä ja sanoista ja omien tekstiensä peukuttamisesta. Paras tuntomerkki hänen keskusteluihin on se että hän luulee olevansa joka asiassa oikeassa ja vain hänen elämässään kaikki menee aina hyvin.

Tämä ei voi pitää paikkansa, koska minä olen nainen, joka kirjoittaa puskasta ja tunnistan muita trollinaisia puskista myös. Eli puskanaisia ja puskamiehiä on useita, mutta ihmiset linkittävät puskat helposti yhteen, etenkin saman sukupuolen edustajat. Itse kirjoitan myönteisemmät asiat itsestäni puskasta, koska rekattuna en kehtaa. Silti ne asiat ovat tosia. kielteiset asiat kirjoitan mielummin rekattuna, eli annan rekattuna itsestäni negatiivisemman kuvan kuin oikeasti olen.

• Fanipoikasi
        monimutkaista kirjoitti:

Tämä ei voi pitää paikkansa, koska minä olen nainen, joka kirjoittaa puskasta ja tunnistan muita trollinaisia puskista myös. Eli puskanaisia ja puskamiehiä on useita, mutta ihmiset linkittävät puskat helposti yhteen, etenkin saman sukupuolen edustajat. Itse kirjoitan myönteisemmät asiat itsestäni puskasta, koska rekattuna en kehtaa. Silti ne asiat ovat tosia. kielteiset asiat kirjoitan mielummin rekattuna, eli annan rekattuna itsestäni negatiivisemman kuvan kuin oikeasti olen.

Moikka mylmyr mä ainakin tunnistat sut aina<3

• monimutkaista
        Fanipoikasi kirjoitti:

Klassinen esimerkki, jolloin puskasta erehdytään pahasti :) Eikös mylmyr kirjoita rekatulla nikillä Puma?

• Rauhaa_palstalle

Itse kirjoitan toisella palstalla ja sinne aikoinaan rekisteröintiä teinkin ja en todellakaan halua sitä nimimerkkiä täällä käyttää koska ei kuulu kenellekään missä asun sillä en todellakaan halua että minun oikeat ystävät saa tietää että käyn sinkku palstalla. Tai että edes käyn Suomi 24 sivuilla.

Enkä halua että minun koti ovelle tulee joku palsta ihminen pimpottaa ovikelloa. Eli toisin sanoen en luota ihmisiin oikeastaan lainkaan. Hih. Mun motto että jos ei ole mitään hyvää toisesta sanottavaa taitaa nyt saada kolauksen.

En halua että mun vakio palstalle missä mieluummin käyn tulee Täältä ketään käymään.

Olen sinkku muttei kaikkien mun tuttujen tarvitse tietää että olen kyllästynyt olemaan yksinään. Ei se heille kuulu. En jaksa omalla Lempi palstalla kuulla kuinka noloa olla sinkku. No olen sinkku mitä väliä.

Luotan kissoihin enemmän kuin ihmisiin.

• Palstalle_rauhaa
        Rauhaa_palstalle kirjoitti:

Itse kirjoitan toisella palstalla ja sinne aikoinaan rekisteröintiä teinkin ja en todellakaan halua sitä nimimerkkiä täällä käyttää koska ei kuulu kenellekään missä asun sillä en todellakaan halua että minun oikeat ystävät saa tietää että käyn sinkku palstalla. Tai että edes käyn Suomi 24 sivuilla.

Enkä halua että minun koti ovelle tulee joku palsta ihminen pimpottaa ovikelloa. Eli toisin sanoen en luota ihmisiin oikeastaan lainkaan. Hih. Mun motto että jos ei ole mitään hyvää toisesta sanottavaa taitaa nyt saada kolauksen.

En halua että mun vakio palstalle missä mieluummin käyn tulee Täältä ketään käymään.

Olen sinkku muttei kaikkien mun tuttujen tarvitse tietää että olen kyllästynyt olemaan yksinään. Ei se heille kuulu. En jaksa omalla Lempi palstalla kuulla kuinka noloa olla sinkku. No olen sinkku mitä väliä.

Luotan kissoihin enemmän kuin ihmisiin.

Joskus on helpompaa puhua vaikeista asioista niin ettei sinua tunnisteta. Esimerkiksi jos joku sairastaa adhd niin eihän sitä halua että kaikki saa sen tietää.

Tai jos satut olemaan olemaan niitä harvoja ihmisiä jotka ei halua lapsia ikinä tai et halua harrastaa ikinä seksiä niin jos kirjoitan omalla nimimerkillä niin saan kuulla kuinka omituinen ihminen olen ja kuinka Jumala halveksii mua ja jne.

On paljon asioita mistä on vaikeaa puhua rekisteröitynä koska kuka nyt haluaa kertoa että joskus toivoo salaa että ei olisi ikinä edes syntynyt ja nuorempana kun yritti itsemurhaa? Niin ei kukaan halua että kukaan saa tietää tuollaista koska ne kuuluu menneisyyteen ja siihen mitä pahaa aikoinaan tapahtui ja miksi särkyi.

• Mylmyreikirj
        Fanipoikasi kirjoitti:

Ei ollut minä. Minä kirjoitan nnainnen ja mylmyr nimimerkeillä. Enkä ole kirjoitellut pitkiin aikoihin kuin jotain yksittäisiä viestejä hyvin harboin. Hei vaan.

• Mylmyreikirj
        monimutkaista kirjoitti:

Klassinen esimerkki, jolloin puskasta erehdytään pahasti :) Eikös mylmyr kirjoita rekatulla nikillä Puma?

En kirjoita Puma merkillä.

• lisäänikkejä
        Mylmyreikirj kirjoitti:

Ei ollut minä. Minä kirjoitan nnainnen ja mylmyr nimimerkeillä. Enkä ole kirjoitellut pitkiin aikoihin kuin jotain yksittäisiä viestejä hyvin harboin. Hei vaan.

Ja NainenRuudunTakaa yms yms......

• Myllm
        lisäänikkejä kirjoitti:

Ja NainenRuudunTakaa yms yms......

No en. Mulla on vain tuo nainnenn ja mylmyr ... En kirjoita Nainen Ruudun takaa nimimerkillä.

• Jahah

Kyllä kirjoitat. Olet sen aiemmissa viesteissäsikin myöntänyt. Olet myös multinikkinä monien muiden kirjoitusten takana, koska majailet palstalla jatkuvasti ja poistavat myös sinua kritisoivia viestejä, kun siinä missä muut tunnetut palstakirjoittajat antavat kriittisten viestien olla.

• Myllm
        Jahah kirjoitti:

Kyllä kirjoitat. Olet sen aiemmissa viesteissäsikin myöntänyt. Olet myös multinikkinä monien muiden kirjoitusten takana, koska majailet palstalla jatkuvasti ja poistavat myös sinua kritisoivia viestejä, kun siinä missä muut tunnetut palstakirjoittajat antavat kriittisten viestien olla.

Mä en käy palstalla kun harvoin enää. Vielä harvemmin kirjoitan. Ei kerkiä näes. Elämässä kaikkee kivaa. Sori, et tuotan taas kerran pettymyksen 😁 . Hyvää Joulua kumminkin.

• Eimeneläpitaaskaan
        Myllm kirjoitti:

Mä en käy palstalla kun harvoin enää. Vielä harvemmin kirjoitan. Ei kerkiä näes. Elämässä kaikkee kivaa. Sori, et tuotan taas kerran pettymyksen 😁 . Hyvää Joulua kumminkin.

Tuota samaa väität joka kerta, mutta jokaiseen vähänkään sinuun liittyvään avaukseen olet aina vastaamassa tunnin parin sisään, vaikka avauksen otsakkeestakaan ei asiaa tietoon saa. Joten turha valehdella "käyn harvoin"
        Olet 24/7 palstalla koska elämässäsi ei ole mitään muuta kuin netissä istumista NainenRuudunTakana muut;D

• Mä koen trollaamisen ikään kuin harhauttamisena tai härnäämisenäkin..oikeestaan provosointiahan härnääminen on. Eikä trollaamista..

Mut toisten nimissä kirjoittelua pidän erityisesti trollaamisena...en puskassa kirjoittamista. Jotkut tykkää kirjoittaa puskista ja ei se mua häiritse...kukin olettaa mitä lystää. Turhaa se on koittaa kaikkia vakuuttaa, uskoo tai on uskomatta.😀

Öitä!

• Ihan hel-ve-tin ärsyttävää,jos sitä käyttää muiden ahdisteluun ja vittuiluun. Yleensä pölvästipuska jättää tunnistettavia merkkiä jälkeensä,helppo yhdistää:) Joskus on parempi olla anonina jos tietää että saa paskasateen niskaan mutta oli pakko kertoa mielipide.

• Viihdyn tuvassa, en puskassa. Siellä on vain lintulauta talitinteille.

Tästä edespäin vastaan myös vain niille palstakirjoittajille, jotka ovat rekisteröityneet tunnistettaviksi.

Muuten katson ylimääräiset hillujat ja himmastelijat trolleiksi, joille en korvaani lotkauta.

Joku linja pitää olla.

• Palstalle_rauhaa

Harmi että et voi ymmärtää miksei kaikesta asioista voi puhua rekisteröitynä.

En halua että mun rakkaat ihmiset jotka eivät tiedä että yritin kauan sitten itsemurhaa mutta onneksi epäonnistuin.

Miksi kaataa heidän niskaan tuskaa?

Kysynkin näin haluaisiko muka joku saada tietää Täältä palstalta että hänelle tärkeä ihminen on halunnut aikoinaan kuolla?

Miettikää miten järkyttävää se olisi. Tiedän että jos mulle tärkeä ihminen saisi tietää ton niin hän pelkäisi että yritän uudestaan, mutta sain silloin opetuksen ja päätin etten enää ikinä vaivu niin alas.

Onko väärin haluta suojella tärkeän ihmisen tunteita? Miksi hänen pitäisi kärsiä ja pelätä mun puolesta?

• Tuohan muuten on aika hyvä ajatus. Jos oletetaan että kukaan rekattu ei koskaan vastaisi yhdenkään rekkaamattoman viestiin, ei vaikka mieli tekisi. Se ensialkuun kyllä loisi klikkiytymistä kun rekatut vain keskenään höpisisi mutta pitkässä juoksussa pakottaisi rekkautumattomat rekkautumaan jos tahtovat osallistua. Puskahuuteluista tulisi turhia kun ei kukaan niitä noteeraisi ja ainakin alkuun puskia kiukuttaisi :D. Joo, aika hyvä ajatus sinällään. laitetaan harkintaan liittyminen tukikampanajaan.

Nyt pitää taas mennä nukkumaan, hyviä öitä misspönttikselle :)

• Palstalle_rauhaa kirjoitti:

Harmi että et voi ymmärtää miksei kaikesta asioista voi puhua rekisteröitynä.

En halua että mun rakkaat ihmiset jotka eivät tiedä että yritin kauan sitten itsemurhaa mutta onneksi epäonnistuin.

Miksi kaataa heidän niskaan tuskaa?

Kysynkin näin haluaisiko muka joku saada tietää Täältä palstalta että hänelle tärkeä ihminen on halunnut aikoinaan kuolla?

Miettikää miten järkyttävää se olisi. Tiedän että jos mulle tärkeä ihminen saisi tietää ton niin hän pelkäisi että yritän uudestaan, mutta sain silloin opetuksen ja päätin etten enää ikinä vaivu niin alas.

Onko väärin haluta suojella tärkeän ihmisen tunteita? Miksi hänen pitäisi kärsiä ja pelätä mun puolesta?

No eihän sinun tarvitse hyvä ihminen omaa nimeäsi siihen änkeä!

Mutta rekisteröityä voit, vaikka päivänkakkaraksi tai miksi hyvään salottisipuliksi.

Mutta älä hiimaile mustana merkkinä. Minut on jo pilattu palstalla, siksi luotankin enää tuttuihin näkyviin (vanhoihin) rekattuihin.

• Rauhaa_palstalle

Siinä on mun syy miksen voi kirjoittaa rekisteröitynä tänne. Koska en halua tuskaa tuottaa hänelle joka on mulle kaikista tärkein ja sen voin sanoa että se ihminen ei ole kukaan teistä vaan ihminen jonka takia jaksan aamuisin yrittää mun elämän muuttaa.

Hän ei saa ikinä tietää kuinka surullinen ja onneton oikeasti olen. Hän on syytön mun fiilikseen.

Rakastan häntä enemmän kuin itseäni ja en halua että hän pelkää menettävän minut.

• Harmaaritari kirjoitti:

Tuohan muuten on aika hyvä ajatus. Jos oletetaan että kukaan rekattu ei koskaan vastaisi yhdenkään rekkaamattoman viestiin, ei vaikka mieli tekisi. Se ensialkuun kyllä loisi klikkiytymistä kun rekatut vain keskenään höpisisi mutta pitkässä juoksussa pakottaisi rekkautumattomat rekkautumaan jos tahtovat osallistua. Puskahuuteluista tulisi turhia kun ei kukaan niitä noteeraisi ja ainakin alkuun puskia kiukuttaisi :D. Joo, aika hyvä ajatus sinällään. laitetaan harkintaan liittyminen tukikampanajaan.

Nyt pitää taas mennä nukkumaan, hyviä öitä misspönttikselle :)

No hyviä öitä unelias... :)

Minä vaan sillä, että saisin itselle jonkun rodin tähän osallistumiseen, ja toisaalta, kyllä se voisi kannustaa jokaista pitäytymään omassaan (merkissä). Olisi jotenkin rehdinpää.

Mjaa, ei välttämättä toimi, mutta...

noh arvostus se on toisen silmissä ansaittava aineettomassakin. Niin mahdottomuuksia
        täälläkin on viime ajat viljelty.

Katsotaan.

• Rauhaa_palstalle kirjoitti:

Siinä on mun syy miksen voi kirjoittaa rekisteröitynä tänne. Koska en halua tuskaa tuottaa hänelle joka on mulle kaikista tärkein ja sen voin sanoa että se ihminen ei ole kukaan teistä vaan ihminen jonka takia jaksan aamuisin yrittää mun elämän muuttaa.

Hän ei saa ikinä tietää kuinka surullinen ja onneton oikeasti olen. Hän on syytön mun fiilikseen.

Rakastan häntä enemmän kuin itseäni ja en halua että hän pelkää menettävän minut.

Joo.o. Sinä teet niin kuin sinusta hyvälle näyttää.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Joo.o. Sinä teet niin kuin sinusta hyvälle näyttää.

Jep. Oikeassa olet ja osasit perustella miksi kannattaa laittaa nimimerkin siniseksi. Tosin tämä nimimerkki kuten varmaan arvaat en käytä siellä missä asun jotta kukaan ei voi tulla mun oven taakse pimpottaa.

En halua kutsumattomia vieraita kylään ja olen vain mä.

• JossainMuualla

No voi viher-kettu nyt taas.

Menen hankkimaan elämän tai vaikkapa uuden naikkosen.

Harrastakaa loiskiehuntaa keskenänne.

• Katfamiljen

Tämä on täydellinen nimimerkki mulle. Kertoo minusta paljon. Kertoo elämän filosofiasta. Ei kuitenkaan paljasta missä asun. Ihanan nimimerkin keksin ekaks suomeksi mutta tyhmältä se kuulosti.

• En voi olla vanha kun tässä taannoin vahingossa löysin tämän palstan. En etsi mitään seuraa täältä. En halua että eräs tyhmä heppu mun kotikaupungin palstalta tulee tätä höpisee pimeitä ja haukkumaan mua millä milläkin tavalla.

Olen siellä jättäytynyt sivuun kun olen kyllästynyt kun siellä kaikkia haukutaan.

Mun elämä on ihan tarpeeksi hankalaa että mulle siellä enää kitistään.

Oikeastaan mun nimimerkki kertoo minusta aika paljon.

• mitäkukakoskamiksi

Eihän se ole trollaamista jos kirjoittaa jotain ilman omaa nimimerkkiä, se on trollaamista jos sen tekee tarkoituksella ärsyttääkseen. Mutta kyllä ihmisen pitäisi saada sanoa mielipiteensä ilman että heti leimataan trolliksi, palstallakin on väkeä kenestä monet varmastikin ovat eriävää mieltä niin miksei sitten saisi sanoa mieltään.

• wanhaämmä

Hyviä pointteja trollaamisesta. Mazy taisikin jo kirjoittaa, että enemmänkin on kyse provosoinnista kuin oikeasta trollaamisesta. Provosointi on välillä kohdallaan ;)

Sinisellä normaalisti kirjoittelevat puskista huutelijat tunnistaa aina lopulta. Aika nolosti laskee sellaisen kirjoittajan arvo palstakaverina mun silmissäni, munatonta ja pahantahtoisen ihmisen toimintaa, jos toista käy piilosta haukkumaan. Jos ei voi omalla nikillään mielipiteitään kirjoittaa, sitten ei kommentoida ollenkaan. Mulla toimii tuo periaate. Toisaalta ymmärrän, jos ei joistain omista asioistaan halua kirjoittaa omalla nikillään, mutta on ihan eri asia keskustella asiallisesti vaikkapa seksistä puskista kuin käydä kaatamassa kerätyt katkeruudet ja pahat olot toisten niskaan. En ole vielä käynyt lukemassa Nallin orgasmikeskustelua...

Pönttiksellä oli hyvä idea, ei vastailla rekkaamattomille. Tuon vuoksi voisin ihan rekisteröityä. Hankin vain prepaid-liittymän ensin... ;) Pitkään aikaan en vastaillut epämääräisille puskista huutelijoille ollenkaan. Se on siistimpi tapa kuin kuitata takaisin. Musta on tosi raukkamaista rääkyä tunnistamattomana puskista, kuvitellen suojaavansa sillä pientä itseään... niin saatanpa osoittaa ettei se tomppeli olekaan niin piilossa kuin kuvitteli olevansa.

Mun ei tarvitse miellyttää ketään, en ole täällä huomion perässä, en kehujen, en kiitosten... Sen puolesta voin kirjoittaa sen mitä kirjoitan ihan omalla nikillä ja olla julkimulkku.

• Nytenymmärrä

Miksei voi kirjoittaa puun takaa? Miksi pitää mennä puskaan?

• Itsensä hillitseminen on minulle tärkein arvo, kertoo ihmisestä kaiken. Koen nimimerkittä kirjoittamisen epärehelliseksi ihmiseksi, jos kumminkin omistaa nimimerkin.

En sinäänsä itse haluaisi sellaista ihmistä lähelleni, joka ei pysty hillitsee itseänsä se on hyvin vaarallinen.

• Mun koti paikkakunnalla ei rekatut alkoi meitä sinisiä kiusaamaan. Se oli mun lempinimi merkki rekattuna mutta erehdyin kerran eräällä palstalla haukkuu tätä paikka kuntaa missä asun niin enköhän saanu koti paikkakunnan palstalla kiukkua ku selitin toisella palstalla miksen voinu puhua omasta elämästään.

• häivähdys.mustaa

Kertoo siitä että henkilöllä on joku häveliäisyys, ei kehtaa ihan mitä tahansa sanoa tunnistettavalla nikillä. Pelottavia on sellaiset jotka laukoo omissa nimissään ties mitä. Ne varmaan sanoo livessäkin toisille päin naamaa kaiken.

• Kasvojenmenetysköpelotta

Ei se sitä kerro vaan sen että henkilö elää kahta persoonaa. Tekeytyy rekattuna (ehkä ei aina) asialliseksi mutta trollina sitten laukoo mielellään asiattomuuksia toisia kohtaan.
        Rehellisellä asiallisella ihmisellä ei ole tarvetta trollailla rekatun ulkopuolella ellei sitten pura katkeruuttaan ja vihaa näin puskista muihin joita kohtaan tuntee kaunaa olkoon asia sitten henkilöön tai politiikkaan tai ihan mihin vaan linkittyvää. Jos ei tunnistettavana pysty näistä puhumaan on silloin takana jotain muuta.
        Miksi rekisteröidä nikkiä ja esiintyä tunnistettavana jos ei ole selkärankaa pysyä nikkinsä kanssa aina? Halveksittavimpia ovat juuri nämä rekatut puskailijat jotka vastailevat itselleen ja plussailevat omia kirjoituksiaan.

• dsfsdfdfs
        Kasvojenmenetysköpelotta kirjoitti:

Ei se sitä kerro vaan sen että henkilö elää kahta persoonaa. Tekeytyy rekattuna (ehkä ei aina) asialliseksi mutta trollina sitten laukoo mielellään asiattomuuksia toisia kohtaan.
        Rehellisellä asiallisella ihmisellä ei ole tarvetta trollailla rekatun ulkopuolella ellei sitten pura katkeruuttaan ja vihaa näin puskista muihin joita kohtaan tuntee kaunaa olkoon asia sitten henkilöön tai politiikkaan tai ihan mihin vaan linkittyvää. Jos ei tunnistettavana pysty näistä puhumaan on silloin takana jotain muuta.
        Miksi rekisteröidä nikkiä ja esiintyä tunnistettavana jos ei ole selkärankaa pysyä nikkinsä kanssa aina? Halveksittavimpia ovat juuri nämä rekatut puskailijat jotka vastailevat itselleen ja plussailevat omia kirjoituksiaan.

Mitä te kumpikin selitätte? Olit aina samalla nikillä tai et, tämä on anonyymi palsta joka tapauksessa. Vasta kun joku tulee oikealla nimellä sanomaan asiat kuten ajattelee niin voi nostaa hattua. Pikemminkin asia on niin, että näitä juttuja eivät uskalla livenä sanoa vaan pitää piiloutua nimimerkin taakse.

• dsfsdfdfs kirjoitti:

Mitä te kumpikin selitätte? Olit aina samalla nikillä tai et, tämä on anonyymi palsta joka tapauksessa. Vasta kun joku tulee oikealla nimellä sanomaan asiat kuten ajattelee niin voi nostaa hattua. Pikemminkin asia on niin, että näitä juttuja eivät uskalla livenä sanoa vaan pitää piiloutua nimimerkin taakse.

Siihen riittä kuva mistä tunnistaa.

• kaikkihutsuja

Harmaaritarin yksinäisyys siviilissä on helppo uskoa.

• Miksi pitää laittaa kuvan? En halua mun kotia esittää.

• Kyllähän mä puskasta kirjoitan tällaiselle palstalle tietyt asiat.Aivan sama, olenko sitten joku trolli tai en. Koska mut on jo joidenkin kirjoittelijoiden toimesta ilmeisesti tunnistettu eli nimi ja sometilit on tiedossa, niin en ole mikään täysidiootti (enää:D) ja ala vaikka perheenjäsenistäni, parisuhteestani tms.tällä nikillä mitään paljasteluja tekemään. En tietenkään tarkoita tunnistajalla mitään Elisakettua jonka olen tavannutkin, vaan niitä jotka on onkineet tiedot ilmeisesti stakkaamalla ja yhdistelemällä asioita.
      Tiedän kyllä, että minut tunnistaa ajoittain puskasta, mutta se ei haittaa, oleellista on, ettei mua voi todistetusti kuitenkaan yhdistaa tähän rekattuun nikkiin jossain asioissa, jotka voisivat vahingoittaa teoriassa läheisiäni. Ja sitä kautta ehkä itseänikin.
      Miehen Logiikassa joku otti asiakseen aina poimia vanhoista teksteistäni jotain ns. paljastavaa, jossa kerroin vaikka opiskeluistani, työstäni, parisuhteestani, lapsistani ja laittoi sen otsikoksi,kun halusi käsitellä nikkiä "yksinkertainen blondi". Niistä ajoista olen sentään jotain oppinut, vaikken edelleenkään jaksa tätä niin vakavasti ottaa. Tiedän, että se on aika pienenpieni piiri, joka tätäkin palstaa oikeasti lukee. Ei suinkaan koko Suomen kansa:)

• faarao

Uusia tulee ja menee kokoajan tällekin palstalle, siihen ei kannata luottaa että vain pienenpieni piiri lukee ja kommentoi tätä. ajattele montako ihmistä suomessa asuu ja laske siitä yksi promille joka käy täällä.

• faarao kirjoitti:

Uusia tulee ja menee kokoajan tällekin palstalle, siihen ei kannata luottaa että vain pienenpieni piiri lukee ja kommentoi tätä. ajattele montako ihmistä suomessa asuu ja laske siitä yksi promille joka käy täällä.

No siinä yksi syy miksi harkita mitä rekattuna kirjoittaa ja mitä jättää puskiin. Kannattaa pysyä tylsähkönä tyyppinä, niin ketään ei kiinnosta:D

• werjodmklswergd

Rekisteröimättömänä tosin voi olla enemmän itsenään kuin nimimerkillä joka on monille ikäänkuin feikkihahmo jota pitää ylläpitää. Mutta trollaus on taas yksi "muotisana", jos et jostain tyypistä pidä ja sen sanot niin heti olet trolli.

• Juurikin näin. Sitä tulee väkisin feikkihahmoksi, koska elämästä noin 45% pitää jättää kertomatta, ellei halua olla tunnistettava ja paljastella elämästään liikoja. Helpointa ja järkevintä olisi vaihtaa nikkiä noin vuoden välein ja paljastaa aina eri asioita, niin että kukaan ei tunnista, että kyseessä on sama henkilö kuin näiden edellisten nikkien takana. Uskon, että jotkut tekeekin näin. Itse olen oman nikkini tavallaan ajanut loppuun. Rajat paljasteluissa on jo paukkuneet ja enää ei voi kuin höpistä ympäripyöreää diipadaapaa. Olen kuitenkin liian laiska aloittamaan alusta uuden nikin kanssa, koska suomi24 ei enää varsinaisesti kiehdo kirjoitusympäristönä. Nyt vaan sit hiivutaan pikkuhiljaa:) Tai kirjoitellaan puskassa. Senkin osaan tehdä joko tunnistettavasti tai ei-tunnistettavasti, fiiliksen mukaan. Kuten varmaan moni muukin.

• Huomasin eilen jos yrität tehdä uutta profiilia, nykyään pitää antaa puhelinnumero. En muuten varmana anna..

• wanhaämmä

Sitähän se vaatii. Myös vanhalle rekisteröidylle nimimerkille, kun en ollut käyttänyt sitä yli puoleen vuoteen. Siksi ei nyt ole tehnyt mieli rekisteröityä. Täytyis hankkia prepaid-liittymä, jos aikoo jatkossa kirjoitella. Omaa nimeäni ja numeroani en taatusti anna Allerille.

• wanhaämmä kirjoitti:

Sitähän se vaatii. Myös vanhalle rekisteröidylle nimimerkille, kun en ollut käyttänyt sitä yli puoleen vuoteen. Siksi ei nyt ole tehnyt mieli rekisteröityä. Täytyis hankkia prepaid-liittymä, jos aikoo jatkossa kirjoitella. Omaa nimeäni ja numeroani en taatusti anna Allerille.

Täysin järjetöntä! Jo se että ei voi vaihtaa nimeä ollenkaan ja nykyään edes kuvaa, on pakko tehdä uusi profiili jos aikoo freesiytyä. Ajattelin olla "peppis" uusi nimi ekan kerran koko aikana, taitaa jäädä haaveeksi sitten. En todellakaan anna puhelinnumeroa(joka muutenkin on salainen) jollekkin allerille niin kuin sanoit. Se että joutuisi hankkimaan jonkun prepaid liittymän vain sen takia että voi tehdä profiilin johonkin s24:een menee jo överiksi. Ovatko nämä niitä paljon puhuttuja uusia muutoksia??

• wanhaämmä
        peppupupu kirjoitti:

Täysin järjetöntä! Jo se että ei voi vaihtaa nimeä ollenkaan ja nykyään edes kuvaa, on pakko tehdä uusi profiili jos aikoo freesiytyä. Ajattelin olla "peppis" uusi nimi ekan kerran koko aikana, taitaa jäädä haaveeksi sitten. En todellakaan anna puhelinnumeroa(joka muutenkin on salainen) jollekkin allerille niin kuin sanoit. Se että joutuisi hankkimaan jonkun prepaid liittymän vain sen takia että voi tehdä profiilin johonkin s24:een menee jo överiksi. Ovatko nämä niitä paljon puhuttuja uusia muutoksia??

Vähän pelkään että tietojen antaminen koskee jatkossa kaikkia. En tiedä mitä ne kuuluisat muutokset lopulta ovat, mutta jos tää touhu kovasti muuttuu tästä niin saavat pitää tunkkinsa..

• wanhaämmä kirjoitti:

Vähän pelkään että tietojen antaminen koskee jatkossa kaikkia. En tiedä mitä ne kuuluisat muutokset lopulta ovat, mutta jos tää touhu kovasti muuttuu tästä niin saavat pitää tunkkinsa..

Kovasti ovat muuten lässyttäneet niistä muutoksista jo pitkän aikaa mutta missään ei näy? Palvelu vaan huononee ja huononee koska muutoksia tulossa mutta mikään ei muutu. Samaa paskaa muidenkin kanssa,gmail pilalla,outlook pilalla,fb totaalisesti pilalla,kik pilalla..Mikä helvetin into on tehdä kaikista toimivista äpeistä ja sivuista pelkkää toimimatonta paskaa. Mikään ei enää ole simppeliä,mitään ei löydä helposti. Yhden s.postin lähettämiseen menee monta klikkailua,sivun lukemiseen järkyttävä määrä scrollailua ja X-ien pois klikkailua,ikoneita ja tabeja ruutu täynnä ja mikään ei toimi,mitään ei korjata. Miksi miellyttävästä ja helposta netin käytöstä tehtiin tällaista,ketä tämä palvelee?

• kiskaltasaa

Numeroita saa kiskalta vaikka kuinka monta, toki jollei muuta käyttöä ole kuin tänne rekisteröityminen niin onhan kuusi euroa ylihintaa tästä.

• kiskaltasaa kirjoitti:

Numeroita saa kiskalta vaikka kuinka monta, toki jollei muuta käyttöä ole kuin tänne rekisteröityminen niin onhan kuusi euroa ylihintaa tästä.

prepaid olisi sinänsä hyvä olla käytössä,jos jotain tapahtuu. mutta ajatus siitä että joutuu ostamaan sen että voi tehdä hikisen profiilin forumille on typerä,ei saisi olla noin.

• wanhaämmä
        peppupupu kirjoitti:

prepaid olisi sinänsä hyvä olla käytössä,jos jotain tapahtuu. mutta ajatus siitä että joutuu ostamaan sen että voi tehdä hikisen profiilin forumille on typerä,ei saisi olla noin.

Jos uskottelee itselleen, että se prepaid on tosi kätevä vanhaan puhelimeen ihan varuiksi, jos käytössä olevalle tapahtuu jotain, tippuu pyttyyn, koskeen, maalipurkkiin, sadevesikaivoon tai ajaa autolla yli.. Silloin sitä voisi näppärästi käyttää myös palstalle rekisteröitymiseen :D

• wanhaämmä kirjoitti:

Jos uskottelee itselleen, että se prepaid on tosi kätevä vanhaan puhelimeen ihan varuiksi, jos käytössä olevalle tapahtuu jotain, tippuu pyttyyn, koskeen, maalipurkkiin, sadevesikaivoon tai ajaa autolla yli.. Silloin sitä voisi näppärästi käyttää myös palstalle rekisteröitymiseen :D

niin..just tota mä tässä ajattelin,syttyi lamppu kaalin yläpuolelle"mitä jos mä vähän käyttäisin sitä muuhunkin,pitäisköhän ostaa.." :D oikeesti,onhan se hyvä jos on prepaid varulla,eikös siinä ole aika pitkä käyttöaika?:) mä just muistin et oli muitakin saitteja johon tartti numeron niin vois ne samalla ^-^

• kelpaako-lankanumero

Mitä ne puhelin numerolla tekee? En edes kirjoita puhelimella palstalle. Vaan tietokoneella.

• wanhaämmä kirjoitti:

Mä oon antanu ainoan oman puh.numeroni tänne samoin kuin nimenkin, samoin muillekin foorumeille joihin oon rekisteröitynyt. Facebookis on numero näkyvillä, numero ei ole salainen, se haittaisi töitä jos olisi salainen.
        Koskahan sitä häiriköintiä alkaa tulla puhelimeen tai kotiosoitteeseen, vielä ei ole näkyny ei kuulunu.
        Nimi on tunnettu läpi suomen, varmasti joka kylästä löytyy joku joka tuntee tai tietää mut, ihme on jos täällä ei kukaan ole tunnistanu mutta mitä väliä vaikka tunnistaisikin?

• meneehänniitä
        peppupupu kirjoitti:

Mulla on muutaman viime vuoden aikana ollut ehkä 5-6 eri prepaidia oman liittymän lisäksi, kännykässä ollut ns. oma numero ja kakkoskorttina prepaid sekä tabletissa oma kortti.

• NainenRuudunTakaa

Mitä väliä?

Miksi on niin iso väli sillä kuka sanoo jotain, kun kuitenkaan ei voi varmuudella tietää millainen tyyppi sen rekatunkaan nimimerkin takana on.

Itseäni lähinnä huvittaa, kun näen "omaa" nimimerkkiäni muidekin käyttäneen. Ei pidä palstaa niin vakavasti ottaa - tai voi toki jos haluaa mutta pitää elää sen kanssa ettei muut ota.

• Mua huvitti tuo ..mitä väliä.. jonka kirjoitit.
        Olin just ite kirjoittanu samat sanat 10 sekuntia aikaisemmin kun luin tuon. :)
        Ajattelin että ei voi tulla noin nopeasti kommenttia.

Huvittaa myös nähdä kun nimimerkkiä lainataan, yleensähän sen huomaa heti tekstistä että jahas joku taas vitsailee toisen nimimerk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      61
      3757
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3000
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2914
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      366
      1970
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1141
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1125
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      949
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      47
      931
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      108
      918
    Aihe