Jeesus on siivottu pois jo joulukorteistakin

surillista

Kirjakaupoissa ja tavarataloissa ei ole ollenkaan hengellisiä joulukortteja.
Jeesus on siivottu omasta juhlastaan kokoaan pois.
Mutta onneksi kristillisistä kirja- ja nettikaupoista niitä saa.

106

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä lähetän aina Pipliaseuran 2-osaisen kortin missä on jouluevankelimi ✨🌟

      • aina_sama_virsi

        Minä lähetän saunavihtamaisen suvivirsi joulokortin kaikille muslimivihaajile. Panes usko.vainen osoitesta tuleeen niin saat kortin.


      • Mistä niitä saa? Itse huomasin viime viikolla, että joulukorttivalikoimassani oli kaiken maailman tonttujuttuja, mutta en löytänyt oikeastaan kuin enkeliaiheisen kortin, joka oli vähän uskonnollinen. Uskonnollista korttia tarvitsin viime viikon maanantaina, kun kävin vierailulla uskovaisen naisen kanssa. Hänelle minulta piti olla uskonnollisaiheinen kortti, mutta Tiimarin loppuunmyynnnissä olleitten korttien joukossa ei Jeesus aihesia kortteja ollut vuosia sitten. Enkeleitä oli joukossa, mutta ei muuta.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Mistä niitä saa? Itse huomasin viime viikolla, että joulukorttivalikoimassani oli kaiken maailman tonttujuttuja, mutta en löytänyt oikeastaan kuin enkeliaiheisen kortin, joka oli vähän uskonnollinen. Uskonnollista korttia tarvitsin viime viikon maanantaina, kun kävin vierailulla uskovaisen naisen kanssa. Hänelle minulta piti olla uskonnollisaiheinen kortti, mutta Tiimarin loppuunmyynnnissä olleitten korttien joukossa ei Jeesus aihesia kortteja ollut vuosia sitten. Enkeleitä oli joukossa, mutta ei muuta.

        Pipliaseurasta ja kristillistä kirjakaupoista ja nettikaupoista.
        Esim. Ilonpolku on nettikauppa missä on hyvät valikoimat hengellisiä kortteja ja muuta.
        https://www.ilonpolku.fi


      • usko.vainen kirjoitti:

        Pipliaseurasta ja kristillistä kirjakaupoista ja nettikaupoista.
        Esim. Ilonpolku on nettikauppa missä on hyvät valikoimat hengellisiä kortteja ja muuta.
        https://www.ilonpolku.fi

        Kiitos! Ensivuonna kenties ostan jotain tuolta? Sukulaisille jaan sitten ensijoulusta lähtien niitä tonttukortteja, joita taitaa olla kymmenittäin ellei satoittain.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Kiitos! Ensivuonna kenties ostan jotain tuolta? Sukulaisille jaan sitten ensijoulusta lähtien niitä tonttukortteja, joita taitaa olla kymmenittäin ellei satoittain.

        Älä jaa kenelläkään mitään höpöhöpö-tonttukortteja. Vaan kaikille evankeliumikortti. Sillä varmistat omalta osaltasi , että myös vielä uskosta osattomat lukevat jouluevankeliumin. Mainio tilaisuus evankelioida.
        Heitä tonttukorttisi pahvikeirrätykseen 🌟✨


      • usko.vainen kirjoitti:

        Älä jaa kenelläkään mitään höpöhöpö-tonttukortteja. Vaan kaikille evankeliumikortti. Sillä varmistat omalta osaltasi , että myös vielä uskosta osattomat lukevat jouluevankeliumin. Mainio tilaisuus evankelioida.
        Heitä tonttukorttisi pahvikeirrätykseen 🌟✨

        Meinasin vuoden päästä jouluna laittaa sukulaisille luontoarvan ja jonkun tonttukortin, johon kirjoitan hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta!

        Ainoa tosi uskova kortinsaajista taitaa olla isosiskoni. Toinen siskoni ja hänen miehensä ovat ateisteja! Ei heille voi mitään evankeliumikortti voi antaa! Loukkaantuvat vielä! Kunhan ensijouluna muistan kaikki aikuisiakin. Lapsille pitää kait jotkut lahjat ostaa, jos on rahaa, mutta aikuisille luontoarpa ja tonttukortti.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Meinasin vuoden päästä jouluna laittaa sukulaisille luontoarvan ja jonkun tonttukortin, johon kirjoitan hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta!

        Ainoa tosi uskova kortinsaajista taitaa olla isosiskoni. Toinen siskoni ja hänen miehensä ovat ateisteja! Ei heille voi mitään evankeliumikortti voi antaa! Loukkaantuvat vielä! Kunhan ensijouluna muistan kaikki aikuisiakin. Lapsille pitää kait jotkut lahjat ostaa, jos on rahaa, mutta aikuisille luontoarpa ja tonttukortti.

        Tottakai sinä voit antaa kenelle hyvänsä Jouluna evankeliumikortin🤓
        Jos olet uskova sinun on tunnustettava värisi.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Tottakai sinä voit antaa kenelle hyvänsä Jouluna evankeliumikortin🤓
        Jos olet uskova sinun on tunnustettava värisi.

        usko.vainen: "Tottakai sinä voit antaa kenelle hyvänsä Jouluna evankeliumikortin🤓
        Jos olet uskova sinun on tunnustettava värisi."

        Kyllä se on niin, että lähimmäisiä ja sukulaisia pitää rakastaa. Tehkää toisille niin kuin haluaisitte itsellenne tehtävän. Kyllä ne muut tulee huomioita ja olla kohtelias sukulaisille. Ei täysateisti ole tyytyväinen, jos saa Jeesus kortin jouluna?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        usko.vainen: "Tottakai sinä voit antaa kenelle hyvänsä Jouluna evankeliumikortin🤓
        Jos olet uskova sinun on tunnustettava värisi."

        Kyllä se on niin, että lähimmäisiä ja sukulaisia pitää rakastaa. Tehkää toisille niin kuin haluaisitte itsellenne tehtävän. Kyllä ne muut tulee huomioita ja olla kohtelias sukulaisille. Ei täysateisti ole tyytyväinen, jos saa Jeesus kortin jouluna?

        Jos Jeesus ja Paavali olisvat olleet "kohteliaita" missä me nyt olisimme 😉❓
        Sinä häpeät uskoasi etkä halua noudattaa Jeesuksen opetusta.
        Miksi sinä muuten annat ateistille joulukortin, Jouluhan on Jeesuken syntymäjuhla 🤔❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos Jeesus ja Paavali olisvat olleet "kohteliaita" missä me nyt olisimme 😉❓
        Sinä häpeät uskoasi etkä halua noudattaa Jeesuksen opetusta.
        Miksi sinä muuten annat ateistille joulukortin, Jouluhan on Jeesuken syntymäjuhla 🤔❓

        Toivotan hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta ateistille siskonmiehelle! Hän viettää ateistista joulua siskoni kanssa. Lapset heidän perheessään ei kuulu kirkkoon, mutta muissa perheissä kuuluvat. Siskon perhettä lukuunottamatta ollaan luterilaisia, mutta vain minä ja isosisko ovat tosiuskovaisia. Kyllä se suku ja perhe tulee otta huomioon sekä olla pilaamatta toisten joulua, joillain uskovaisella pakkosyötöllä. Uskovaisen äidin elossa olessa luettiin aina jouluevankeliumi ja kortitkin taisivat olla uskonnollisempia.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Toivotan hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta ateistille siskonmiehelle! Hän viettää ateistista joulua siskoni kanssa. Lapset heidän perheessään ei kuulu kirkkoon, mutta muissa perheissä kuuluvat. Siskon perhettä lukuunottamatta ollaan luterilaisia, mutta vain minä ja isosisko ovat tosiuskovaisia. Kyllä se suku ja perhe tulee otta huomioon sekä olla pilaamatta toisten joulua, joillain uskovaisella pakkosyötöllä. Uskovaisen äidin elossa olessa luettiin aina jouluevankeliumi ja kortitkin taisivat olla uskonnollisempia.

        Ateistien Jeesuksen syntymäjuhta 😂
        Mieti omaa uskoasi jos noin koet.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ateistien Jeesuksen syntymäjuhta 😂
        Mieti omaa uskoasi jos noin koet.

        No, sanotaan, että minua ja siskoani lukuunottamatta joulu on seremonioita ja yhteenkerääntymistä ilman uskoa. Nähdään siskon maaseutu "kartanossa" Uudellamaalla kerran vuodessa toisensa yhdessä. Silloin tällöin näkee muita, mutta kaikille se kerääntyminen "kartanoon" tapahtuu vain kerran vuodessa kaikkein läsnäollessa. Ei sellaista hetkeä voi pilata uskovaisella tyrkyttämisellä. Äidin elossa ollessa 20-luvullani vielä luettiin Raamattusta jouluevankeliumi ja ynnä muuta. Isä eli siinä touhussa puolikrisitittynä mukana. Lapsuudessa joskus käytiin kirkossa, mutta äidin kuoleman jälkeen uskonnollisuus jäi. Lasten riemu leluista joulupukkeineen ja joulukinkku yhteenkerääntymisineen on keskiössä.

        Siskon naapurissa oli hevostallit, mutta nyt ne on tyhjillään, kun ratsastava naapurikartanon neito lähti pois opiskelemaan. Äidin kuoleman jälkeen Jeesus jäi joulustamme pois, vaikka siskolla kävi joskus alkuaikoina mielessä jouluevankeliumin luku. Siellä Uudellamaalla sitä joulua on vietetty tämä vuosisadalla ilman Jeesusta.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        No, sanotaan, että minua ja siskoani lukuunottamatta joulu on seremonioita ja yhteenkerääntymistä ilman uskoa. Nähdään siskon maaseutu "kartanossa" Uudellamaalla kerran vuodessa toisensa yhdessä. Silloin tällöin näkee muita, mutta kaikille se kerääntyminen "kartanoon" tapahtuu vain kerran vuodessa kaikkein läsnäollessa. Ei sellaista hetkeä voi pilata uskovaisella tyrkyttämisellä. Äidin elossa ollessa 20-luvullani vielä luettiin Raamattusta jouluevankeliumi ja ynnä muuta. Isä eli siinä touhussa puolikrisitittynä mukana. Lapsuudessa joskus käytiin kirkossa, mutta äidin kuoleman jälkeen uskonnollisuus jäi. Lasten riemu leluista joulupukkeineen ja joulukinkku yhteenkerääntymisineen on keskiössä.

        Siskon naapurissa oli hevostallit, mutta nyt ne on tyhjillään, kun ratsastava naapurikartanon neito lähti pois opiskelemaan. Äidin kuoleman jälkeen Jeesus jäi joulustamme pois, vaikka siskolla kävi joskus alkuaikoina mielessä jouluevankeliumin luku. Siellä Uudellamaalla sitä joulua on vietetty tämä vuosisadalla ilman Jeesusta.

        Sinuna menisin Herran eteen ja rukouksessa pyytäisi Häntä tutkimaan uskosi 🤓


      • aina_sama_virsi kirjoitti:

        Minä lähetän saunavihtamaisen suvivirsi joulokortin kaikille muslimivihaajile. Panes usko.vainen osoitesta tuleeen niin saat kortin.

        Toisaalta siis Jeesus-kortteja saa vähällä vaivalla.

        Jeesus on myyttinen hahmo, joka on saanut jopa "syntymäpäivän".


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        usko.vainen: "Tottakai sinä voit antaa kenelle hyvänsä Jouluna evankeliumikortin🤓
        Jos olet uskova sinun on tunnustettava värisi."

        Kyllä se on niin, että lähimmäisiä ja sukulaisia pitää rakastaa. Tehkää toisille niin kuin haluaisitte itsellenne tehtävän. Kyllä ne muut tulee huomioita ja olla kohtelias sukulaisille. Ei täysateisti ole tyytyväinen, jos saa Jeesus kortin jouluna?

        "Ei täysateisti ole tyytyväinen, jos saa Jeesus kortin jouluna?"

        Ei hetkauta suuntaan eikä toiseen? Miksi kummassa tuo aiheuttaisi mielipahaa?


      • Jos koet Jeesuksesta ja uskostasi puhumisen tyrkyttämisenä et taida olla elävässä uskossa vaan elät uskonnollista elämää silloin kun se ei muita haittaa.
        Rukoile, että Jumala synnyttää sinut uudesti ja saat elävän uskon, aamen.


      • No kyse on tietysti jostain muusta Jeesuksen "omasta juhlasta". Kuka tietää mistä. Tuskin Jeesuskaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos koet Jeesuksesta ja uskostasi puhumisen tyrkyttämisenä et taida olla elävässä uskossa vaan elät uskonnollista elämää silloin kun se ei muita haittaa.
        Rukoile, että Jumala synnyttää sinut uudesti ja saat elävän uskon, aamen.

        usko.vainen: "Rukoile, että Jumala synnyttää sinut uudesti ja saat elävän uskon, aamen."

        Ryhdyin nukkumaan. Luin Isä meidän -rukouksen ja pienen rukouksen. Sen jälkeen rukoilin Jeesusta tulemaan elämääni ja uudustamaan elämäni - tai jotain sellaista. Sinun sanasi siis vaikuttivat, kun kuulin ne ennen nukkumaan menoa. Sen jälkeen ei nukkutanutkaan, sillä mietin sitä uutta elämää Jeesuksessa Kristuksessa.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        usko.vainen: "Rukoile, että Jumala synnyttää sinut uudesti ja saat elävän uskon, aamen."

        Ryhdyin nukkumaan. Luin Isä meidän -rukouksen ja pienen rukouksen. Sen jälkeen rukoilin Jeesusta tulemaan elämääni ja uudustamaan elämäni - tai jotain sellaista. Sinun sanasi siis vaikuttivat, kun kuulin ne ennen nukkumaan menoa. Sen jälkeen ei nukkutanutkaan, sillä mietin sitä uutta elämää Jeesuksessa Kristuksessa.

        Rukoilen puolestasi.


      • a-teisti kirjoitti:

        "Ei täysateisti ole tyytyväinen, jos saa Jeesus kortin jouluna?"

        Ei hetkauta suuntaan eikä toiseen? Miksi kummassa tuo aiheuttaisi mielipahaa?

        No, ehkä se voin tehdä sillä tavalla, että ei ärsytä. Esimerkiksi ostan kaikille samanlaisen uskonnollisaiheiseen kortin ja toivottelen sillä hyvää joulua. Jos se on kaikille sama niin voisin itse hyväksyä sen ateistina. Itse olin ateisti nuorempana ja myös myöhemmin agnostikko - silloin en välttämättä olisi halunnut kuulla uskon tyrkkyttämistä, kun en ollut edes kirkon jäsen. Tämän takia en halua jouluna tyrkyttää uskonnollista materiaalia sukulaisille, kun olen epävarma siitä miten he siihen suhtautuisivat. Ei uskonnollinen kortti voi kivana tonttukorttina tuottaa ateistille ja tämän puolisolle iloa ainakin siitä, että saivat jotain joululahjaa ja joku muisti heitä lämpimästi jouluna.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Älä jaa kenelläkään mitään höpöhöpö-tonttukortteja. Vaan kaikille evankeliumikortti. Sillä varmistat omalta osaltasi , että myös vielä uskosta osattomat lukevat jouluevankeliumin. Mainio tilaisuus evankelioida.
        Heitä tonttukorttisi pahvikeirrätykseen 🌟✨

        Liitätkö joulukortteihisi myös uskosta osattomien solvauksia, kun niitä muutenkin innokkaasti harrastat?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos Jeesus ja Paavali olisvat olleet "kohteliaita" missä me nyt olisimme 😉❓
        Sinä häpeät uskoasi etkä halua noudattaa Jeesuksen opetusta.
        Miksi sinä muuten annat ateistille joulukortin, Jouluhan on Jeesuken syntymäjuhla 🤔❓

        Miten arvattavaa, että heti pääsit lahkosi oppiin jatkuvan saarnaamisen pakosta ja kehität siitä riidan itseäsi paljon fiksumman uskovan kanssa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos koet Jeesuksesta ja uskostasi puhumisen tyrkyttämisenä et taida olla elävässä uskossa vaan elät uskonnollista elämää silloin kun se ei muita haittaa.
        Rukoile, että Jumala synnyttää sinut uudesti ja saat elävän uskon, aamen.

        Miksi ihmisen elämän pitäisi haitata muita? 😮

        Olet kyllä tuhannet kerrat todistanut tämän elämänfilosofiasi jossa haittaaminen on tärkeää, ei sen puoleen. Sosiaaliset taidot ovat näköjään lahkossasi pelkkä rasite, tai ainakin sinä olet tulkinnut että ovat.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        No, ehkä se voin tehdä sillä tavalla, että ei ärsytä. Esimerkiksi ostan kaikille samanlaisen uskonnollisaiheiseen kortin ja toivottelen sillä hyvää joulua. Jos se on kaikille sama niin voisin itse hyväksyä sen ateistina. Itse olin ateisti nuorempana ja myös myöhemmin agnostikko - silloin en välttämättä olisi halunnut kuulla uskon tyrkkyttämistä, kun en ollut edes kirkon jäsen. Tämän takia en halua jouluna tyrkyttää uskonnollista materiaalia sukulaisille, kun olen epävarma siitä miten he siihen suhtautuisivat. Ei uskonnollinen kortti voi kivana tonttukorttina tuottaa ateistille ja tämän puolisolle iloa ainakin siitä, että saivat jotain joululahjaa ja joku muisti heitä lämpimästi jouluna.

        Sinulla taitaa olla joku kompleksi uskostasi 🤔 Eihän se ole mitään tyrkyttämistä jos sinä annat kristillien kortin Jeesuksen syntymäjuhlana. Ethän sinäkään koe tonttukortteja joulupukin ja tonttujen tyrkyttämisenä ❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla joku kompleksi uskostasi 🤔 Eihän se ole mitään tyrkyttämistä jos sinä annat kristillien kortin Jeesuksen syntymäjuhlana. Ethän sinäkään koe tonttukortteja joulupukin ja tonttujen tyrkyttämisenä ❓

        Tyrkyttäminen ei ole minusta hyvää. Sanotaan, että kerran sain idean China-partysta. Yksi perhe oli menossa Kiinan lähetystyöhön, miksi minä kutsuin heidän luoksensa kuusi kiinalaista tohtori-opiskeijaa. Pääajatuksia oli kolme: tarjota Kiinaan menevälle parille keskustelukontaktia, tarjota kiinalaisille seurustelupaikan keskenään ja kolmanneksi toimiva vähän lähetystyössä puhuen Jeesuksesta.

        Lähetyssaarnapari oli ollut Aasiassa mualla lähetystyössä, miksi hän tyrkyttänyt uskoa ollenkaan. Aikaa Jeesukselle oli 20-30 sekunnin kysymys, että "oletteko kuuleet Jeesuksesta", johon kiinanlaiset sanoivat "olemme kuulleet". Enempää evankelioitu, vaikka parin elämän päätarkoitus lasten lisäksi oli lähetystyö. Samalla tavalla minä haluan tarjota Partyn "jossa kaikilla mukavaa" (joulupartyn) ja jossain sivusuin kysyn jotain uskonnollista lähetystyön merkeissä tältä ateisti-siskolta ja siskon mieheltä - mutta en missään nimessä tyrkyttäisi kristillisiä joulukortteja. Evankeliumia ei minusta tarvitse julistaa kovinkaan aggressiivisesti vaan lähimmäisen huomioiden.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Tyrkyttäminen ei ole minusta hyvää. Sanotaan, että kerran sain idean China-partysta. Yksi perhe oli menossa Kiinan lähetystyöhön, miksi minä kutsuin heidän luoksensa kuusi kiinalaista tohtori-opiskeijaa. Pääajatuksia oli kolme: tarjota Kiinaan menevälle parille keskustelukontaktia, tarjota kiinalaisille seurustelupaikan keskenään ja kolmanneksi toimiva vähän lähetystyössä puhuen Jeesuksesta.

        Lähetyssaarnapari oli ollut Aasiassa mualla lähetystyössä, miksi hän tyrkyttänyt uskoa ollenkaan. Aikaa Jeesukselle oli 20-30 sekunnin kysymys, että "oletteko kuuleet Jeesuksesta", johon kiinanlaiset sanoivat "olemme kuulleet". Enempää evankelioitu, vaikka parin elämän päätarkoitus lasten lisäksi oli lähetystyö. Samalla tavalla minä haluan tarjota Partyn "jossa kaikilla mukavaa" (joulupartyn) ja jossain sivusuin kysyn jotain uskonnollista lähetystyön merkeissä tältä ateisti-siskolta ja siskon mieheltä - mutta en missään nimessä tyrkyttäisi kristillisiä joulukortteja. Evankeliumia ei minusta tarvitse julistaa kovinkaan aggressiivisesti vaan lähimmäisen huomioiden.

        "Evankeliumia ei minusta tarvitse julistaa kovinkaan aggressiivisesti vaan lähimmäisen huomioiden. "

        Juuri näin. Näin joulun menen rauhan merkeisssä, mitä nyt mielessäni ajattelen Jeesusta - ellei sitten muuten tule puheeksi. Pääsiäinen on sitten minulle se tärkein juhla. Silloin saavat muut suvaita minua.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Evankeliumia ei minusta tarvitse julistaa kovinkaan aggressiivisesti vaan lähimmäisen huomioiden. "

        Juuri näin. Näin joulun menen rauhan merkeisssä, mitä nyt mielessäni ajattelen Jeesusta - ellei sitten muuten tule puheeksi. Pääsiäinen on sitten minulle se tärkein juhla. Silloin saavat muut suvaita minua.

        Paras tapa kuten Äiti Teresalla. Auttaa Intian köyhiä kristillisesti, eikä kukaan tule kristinuskoon.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Evankeliumia ei minusta tarvitse julistaa kovinkaan aggressiivisesti vaan lähimmäisen huomioiden. "

        Juuri näin. Näin joulun menen rauhan merkeisssä, mitä nyt mielessäni ajattelen Jeesusta - ellei sitten muuten tule puheeksi. Pääsiäinen on sitten minulle se tärkein juhla. Silloin saavat muut suvaita minua.

        Joulu on rauhan juhla. Itse parhaimmillaan kuuntele Jussi Björlingin "O helga natt". Rauhaa ja rakkautta se joulu pitäisi olla eikä uskonnon tyrkyttämistä. Mutta joskus minä taidan pyytä siskon porukoilta kyydin joulukirkkoon Uudenmaan maaseudulla.

        Pääsiäinen eroaa siinä, että silloin ei ole kerääntymistä yhteen niin kuin Jouluna. Pääsiäisenä voi niille sukulaisille julistaakin jotakin, sillä läpensä kristillinen juhla! :) Joulu on kaupallinen ja osin ei-krisititty.

        Minä muuten tuolla Sinkut-palstalla sanoin eräälle, että "mummomuori" on hänen jälkeensä toinen suosikkikirjoittajani suomi24.fi:ssä. Hyvää joulua toiselle suosikkikirjoittajastani.


    • Crusifixailua

      Jeesus on siivottu pois jo joulukorteistakin.

      Tuota edelsi se episodi, kun Jeesuksen hauta "siivottiin" fanaattisen ristiinnaulitsemis spektaakkelin yleisönä olleen juutalaisen Jahwe fanilauman toimesta. Olikohan se enne tälle joulukortti puhdistukselle?

      • Kerro tarkemmin 😂


      • hautarauhaa_rikkoivat

        "Jeesuksen hauta "siivottiin" fanaattisen ristiinnaulitsemis spektaakkelin yleisönä olleen juutalaisen Jahwe fanilauman toimesta."

        Kaikki Jeesuksen syntymälahjksi muslimi tietäjiltä saamat mirhat, kulta, jalokivet; Jeesuksen hashispiippu ja kaikki arvokas oli viety. Ainut minkä nämä juutalaiset roistot olivat jättäneet Jeesuksen hautaan, oli Jeesuksen paskarantuiset käärinliinat. Sellaiset "stringi" tyyppiset persvakoliinat.
        Ne ovat nyt Torinossa kaikkien nähtävillä.


    • Eipä niitä kannata pitää tarjolla jos asiakkaat eivät niitä osta.

      Sitä myydään mikä myy, se on markkinataloutta.

      • kirjakauppias

        Kaikilla korteilla on palautusoikeus eikö niitä ole jouduttu aikaisemmin palauttamaan. Niitä ei enää vaan tarjota eikä paineta.


      • kirjakauppias kirjoitti:

        Kaikilla korteilla on palautusoikeus eikö niitä ole jouduttu aikaisemmin palauttamaan. Niitä ei enää vaan tarjota eikä paineta.

        Kyllä niitä painettaisiin jos olisi kysyntää. Tietenkään. Kauppa haluaa myydä.

        Mistä muuten on peräisin tieto että niitä ei ole palautettu? Lähde tälle?

        Ja mistä muuten on peräisin tieto että niitä ei enää paineta? Lähde tälle?


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kyllä niitä painettaisiin jos olisi kysyntää. Tietenkään. Kauppa haluaa myydä.

        Mistä muuten on peräisin tieto että niitä ei ole palautettu? Lähde tälle?

        Ja mistä muuten on peräisin tieto että niitä ei enää paineta? Lähde tälle?

        "Tietenkään" = tietenkin.


    • Torinossa_nähtävyys

      Niin sitä piti sanomani että hautarauhaa rikkoivat.

      "Jeesuksen hauta "siivottiin" fanaattisen ristiinnaulitsemis spektaakkelin yleisönä olleen juutalaisen Jahwe fanilauman toimesta."

      "Kaikki Jeesuksen syntymälahjksi muslimi tietäjiltä saamat mirhat, kulta, jalokivet; Jeesuksen hashispiippu ja kaikki arvokas oli viety. Ainut minkä nämä juutalaiset roistot olivat jättäneet Jeesuksen hautaan, oli Jeesuksen paskarantuiset käärinliinat. Sellaiset "stringi" tyyppiset persvakoliinat.
      Ne ovat nyt Torinossa kaikkien nähtävillä. "

    • Kai te hyvät ihmiset ymmärätte että Jumalaa ei ole olemassa.

      • tonttujen-tonttu

        Mutta Joulupukki on näkeehän sen joulukorteistakin


      • Vilosohvi

        Ei savua ilman tulta. Jumalan kieltäminen todistaa Jumalan olemassaolon. Olematonta et voi kieltää.


      • Vilosohvi kirjoitti:

        Ei savua ilman tulta. Jumalan kieltäminen todistaa Jumalan olemassaolon. Olematonta et voi kieltää.

        Tollo. Kai sitä nyt voi todeta, että tiedämme sen, että Jumalaa ei ole.

        Siitä ei saa loogisesti Jumalaa olemassa olevaksi.


      • Vilosohvi kirjoitti:

        Ei savua ilman tulta. Jumalan kieltäminen todistaa Jumalan olemassaolon. Olematonta et voi kieltää.

        Tämä oli kai vitsailua?


      • "Tämä oli kai vitsailua?"

        Mistä näistä tietäisi ovatko tosissaan vai eivät? Sen arvaamista voi verrata lantin heittoon, kruuna vaiko klaava, sama se mutta jos syrjälleen jää niin vitsailihan se pahus sentään...


      • Vilosohvi kirjoitti:

        Ei savua ilman tulta. Jumalan kieltäminen todistaa Jumalan olemassaolon. Olematonta et voi kieltää.

        Joo, tuskin nuo atet jaksaisvat oman varjonsakaan kanssa nyrkkeillä,😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Joo, tuskin nuo atet jaksaisvat oman varjonsakaan kanssa nyrkkeillä,😉

        Tosissaan nämä ovat. Antavat uskovista huomaamatta tollon kuvan.


    • kui2

      Enkelikortteja löytyi kyllä, olikohan unohtuneet korttitelineeseen?

      • Jos ne oli naispuolisia enkeleitä, kuten yleensä kristillisissä piireissä, niin ovat raamatunvastasia.


      • Oliko ne pieniä pulskia lapsia vai Raamatussa kuvattuja enkeleitä❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Oliko ne pieniä pulskia lapsia vai Raamatussa kuvattuja enkeleitä❓

        Minkälaisia lienevät enkelit Raamatussa kuvattuina?


    • Onhan se harmi, kun juhlasta, josta Raamattu ei puhu sanaakaan, ei löydy marketeista joulukortteja.

      • Täällä Äkväjoella lukee marketin ovessa "Tee itse joulukorttisi!..Se on oikeasti arvokasta"


      • sähkötupakkaa

        On se harmi kun koko kristikunta juhlii samana päivänä Jeesusta ja koko maailma sen tietää.


      • sähkötupakkaa kirjoitti:

        On se harmi kun koko kristikunta juhlii samana päivänä Jeesusta ja koko maailma sen tietää.

        Ja kukaan koko kristikunnassa ei ole pysähtynyt miettimään, missä kohtaa Raamattua tämä juhla pyhitetään?


      • sähkötupakkaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ja kukaan koko kristikunnassa ei ole pysähtynyt miettimään, missä kohtaa Raamattua tämä juhla pyhitetään?

        Sinulle tulee varmaan ihan yllätyksenä nyt, että kristityt osaavat myös käyttää omia aivojaan tuodessaan Vapahtajaansa esille.


      • sähkötupakkaa kirjoitti:

        Sinulle tulee varmaan ihan yllätyksenä nyt, että kristityt osaavat myös käyttää omia aivojaan tuodessaan Vapahtajaansa esille.

        Oi, varmasti ovat käyttäneet omia aivojaan keksiessään omasta päästään aivan omia juhlapyhiään, sehän nyt on aivan selvää.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Ja kukaan koko kristikunnassa ei ole pysähtynyt miettimään, missä kohtaa Raamattua tämä juhla pyhitetään?

        Juu, Raamatussa ei ole mitään mainintaa, Joulusta, joulupukista, eikä Jeesuksen syntymäpäivästäkään.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Juu, Raamatussa ei ole mitään mainintaa, Joulusta, joulupukista, eikä Jeesuksen syntymäpäivästäkään.

        Etkö Pe.ku ole lukenut Luukaksen toista lukua🤔❓ Ja puhutaanhan Jeesuksen syntymästä muuallakin.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Etkö Pe.ku ole lukenut Luukaksen toista lukua🤔❓ Ja puhutaanhan Jeesuksen syntymästä muuallakin.

        Kerro missä kohtaa Raamattua kerrotaan milloin Jeesus syntyi ja missä kohtaa Raamattua käsketään viettää Jeesuksen synttäreitä joulukuun 25. päivä.


      • Ryttylän.hipille
        Kristitty.net kirjoitti:

        Oi, varmasti ovat käyttäneet omia aivojaan keksiessään omasta päästään aivan omia juhlapyhiään, sehän nyt on aivan selvää.

        Ihan itsekö keksit polttaa sähkötupakkaa vai käsketiinkö raamatussa?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro missä kohtaa Raamattua kerrotaan milloin Jeesus syntyi ja missä kohtaa Raamattua käsketään viettää Jeesuksen synttäreitä joulukuun 25. päivä.

        Ei missään. Kristikunta on päättänyt juhlia Jeesuken lihaksi tulemista 25.12. ei se sen kummempaa ole 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei missään. Kristikunta on päättänyt juhlia Jeesuken lihaksi tulemista 25.12. ei se sen kummempaa ole 😉

        Niin kristikunta on väin päättänyt täysin vastoin Raamattua.


      • Kerro missä kohtaa Raamattua kielletään höyryttelemästä sähkötupakkaa? Sinulle tiedoksi, sitä ei polteta.


      • sähkötupakkaa kirjoitti:

        On se harmi kun koko kristikunta juhlii samana päivänä Jeesusta ja koko maailma sen tietää.

        Kristikunta on aika pieni maailmassa: 70% ei taida juuri asiasta tietää tai välittää.


      • kerro.hippi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro missä kohtaa Raamattua kielletään höyryttelemästä sähkötupakkaa? Sinulle tiedoksi, sitä ei polteta.

        "Myös muut nikotiinituotteet kuten sähkösavuke ja e-shisha aiheuttavat riippuvuutta ja ovat haitaksi terveydelle."

        Kerro missä kohtaan Raamattua käsketään saastutaa Pyhän Hengen temppeli?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Etkö Pe.ku ole lukenut Luukaksen toista lukua🤔❓ Ja puhutaanhan Jeesuksen syntymästä muuallakin.

        Raamattu tehtiin 390-luvulla ilman kehoitusta joulun viettoon. Eikä edes Jeesuksen syntymäpäivää pidä juhlia.


      • kerro.hippi kirjoitti:

        "Myös muut nikotiinituotteet kuten sähkösavuke ja e-shisha aiheuttavat riippuvuutta ja ovat haitaksi terveydelle."

        Kerro missä kohtaan Raamattua käsketään saastutaa Pyhän Hengen temppeli?

        Kun Paavali puhuu Pyhän Hengen saastuttamisesta, hän puhuu haureudesta, joka käy asiayhteydestä selvästi ilmi, eikä mistään sähkötupakoinnista.


      • torre12 kirjoitti:

        Raamattu tehtiin 390-luvulla ilman kehoitusta joulun viettoon. Eikä edes Jeesuksen syntymäpäivää pidä juhlia.

        Raamattu oli olemassa jo paljon aiemmin. Ja olet aivan oikeassa, Raamatussa ei ole ainuttakaan kehoitusta joulun viettämiseen.


      • naurattaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kun Paavali puhuu Pyhän Hengen saastuttamisesta, hän puhuu haureudesta, joka käy asiayhteydestä selvästi ilmi, eikä mistään sähkötupakoinnista.

        Olet kova valehteleen ja selitteleen omia syntejäsi.


      • naurattaa kirjoitti:

        Olet kova valehteleen ja selitteleen omia syntejäsi.

        Ai jahas. Kerro sinä minulle, missä kohtaa Raamattua käsketään keksiä omasta päästä juhlia kuten joulua?


      • Puhuin siitä mitä Raamattu sanoo Jeesuksen juhlimisesta ja joulusta. Ei mitään.


      • torre12 kirjoitti:

        Puhuin siitä mitä Raamattu sanoo Jeesuksen juhlimisesta ja joulusta. Ei mitään.

        Aamen. Raamattu ei puhu sanaakaan joulusta ja Jeesuksen syntymän juhlimisesta.


      • Ryttylän.hipille
        Kristitty.net kirjoitti:

        Aamen. Raamattu ei puhu sanaakaan joulusta ja Jeesuksen syntymän juhlimisesta.

        Mitä se sinulle kuuluu mitä krsitityt juhlii ja koska?


    • Ei joulukortteja pidä mennä ostamaan.

      Itse pitää joulukortit tehdä ja saajakin tuntee sen ainakin sata kertaa arvokkaampana ja säilyttää sen loppuelämänsä ajan.

    • Uskovainen.Kurre

      Onneksi on orava joulu korttia. Jeesus ja orava on aika saman näkösiä.

    • Enkelien_tuki
    • evlut101

      Kirjakaupoista löytyy myös niukasti Raamattuja, vaikka kyseessä on maailman yleisin kirja. Kerran löysin pitkän rivin hindulaisuutta ja useita koraaneja, mutta yhtään Raamattua ei ollut hyllyssä eikä edes uutta testamenttia.

      • saa.ilmaiseksikin

        Raamatuilla ei ole ehkä kaupallista menestystä kun sellaisen on hyvin moni saanut ilmaiseksi.


      • saa.ilmaiseksikin kirjoitti:

        Raamatuilla ei ole ehkä kaupallista menestystä kun sellaisen on hyvin moni saanut ilmaiseksi.

        Raamattu on myös ylivoimaisesti väkivaltaisin kirja maailmassa ja siinä oikein kehotetaan väkivaltaan.


      • Kristillisissä korjakaupoissa on hyvät valikoimat Raamattuja 🤓


      • lueppasjouluna
        Pe.ku kirjoitti:

        Raamattu on myös ylivoimaisesti väkivaltaisin kirja maailmassa ja siinä oikein kehotetaan väkivaltaan.

        Oletko peku lukenut koskaan sitä kohtaa Raamatusta jossa kerrotaan niistä jotka tulevat seitsemön kertaa pahemmiksi?


      • lueppasjouluna kirjoitti:

        Oletko peku lukenut koskaan sitä kohtaa Raamatusta jossa kerrotaan niistä jotka tulevat seitsemön kertaa pahemmiksi?

        Missä sellaisia on?


    • 2000-luku

      Onkohan jo semmoisia kortteja, missä joulupukin muori on mies?

    • kauanhellari

      Joku oli tehnyt havainnon että joulukorttien kirkot olivat ilman ristejä. Haluaako taiteilija kertoa että kirkkojen sanomasta puuttuu sanoma ja vain kulissit ja seinät on pystyssä.

    • Pudis55

      Joulukorteissa ei myöskään näy kaikkia niitä silvottuja alle kaksivuotiaita jotka Jessen ensimmäisen tulemisen veriorgioissa tapettiin ja virtaan heitettiin. Heitä ei myöskään kukaan muistele, miksiköhän?

      • Kyllähän heitä muistetaan. 28.12. on viattomien lasten päivä.


      • Pudis55
        Tipale kirjoitti:

        Kyllähän heitä muistetaan. 28.12. on viattomien lasten päivä.

        Nämä miekalla halkaistut olivat varmaan tyytyväisiä saadessaan roolin, vaikkakin sivuroolin tässä Jesse tulee näytelmässä. Ja siitä että saivat oikein oman muistopäivän, ihanaa.


    • john.d.high

      Kaikelle on kyllä syy. Olisihan vallan sopimatonta,jos meidän uudet kansalaisemme sattuisivat näkemään jossakin sellaista joka ei ole heidän uskontonsa mukaista.Islam ei hyväksy muita kuvia!

    • joulun_alas_ampuja

      Satuolennot lähtevät pois joulukorteista joulupukkia myöten ja tilalle tulee se ainoa oikea totuus eli koka-kola pullo. Ai niin, miksi joulua vietettiinkään.

    • Meillä arabikristityillä on pelkästään Jeesuskortteja.

    • john.d.high

      pitä'isiköhän mummomuori "natzikortista" vai alkaisiko oitis pelottamaan joka nurkan takana piileskelevät natzit..onkohan sittenkään suomalaisille vaarallisempi tuollainen maahamme "rikkautta ja sivistystä" tuomaan tullut muslimi,,vai se natzi,,joita löytynee melkein monta kymmentä,,ja nekään eivät tapa tai raiskaa..

      • t5r4e3

        Ovat tappaneet ja raiskanneet sori vaan puusilmä.


      • woodeneye
        t5r4e3 kirjoitti:

        Ovat tappaneet ja raiskanneet sori vaan puusilmä.

        Kenet?


      • Lslsls
        woodeneye kirjoitti:

        Kenet?

        Vaaditko raiskattujen vai raiskaajien nimet julkisuuteen!


      • woodeneye
        Lslsls kirjoitti:

        Vaaditko raiskattujen vai raiskaajien nimet julkisuuteen!

        Viime aikaisten esiin tulleiden tapahtumien mukaan nämä nk."natsit" ovat kyllä rauhallisia poikia,,sensijaan niin ei voi sanoa muslujen toiminnoista! Jos hiemankaan olet maallisia tapahtumia seurannut tiedät kyllä mitä tarkoitan.
        (toisaalta,,jotkuthan käsittävät "natsiksi" myös jokaisen perus-suomalaisen)


      • 7y6t5r
        woodeneye kirjoitti:

        Viime aikaisten esiin tulleiden tapahtumien mukaan nämä nk."natsit" ovat kyllä rauhallisia poikia,,sensijaan niin ei voi sanoa muslujen toiminnoista! Jos hiemankaan olet maallisia tapahtumia seurannut tiedät kyllä mitä tarkoitan.
        (toisaalta,,jotkuthan käsittävät "natsiksi" myös jokaisen perus-suomalaisen)

        Joo "rauhallisia" on varsinkin se hyppypotkumies.
        😂 🤣


      • woodeneye

      • 7y6t5r
        woodeneye kirjoitti:

        Noniin,löysit sitten tasan yhden tapaukse,,sekin erittäin kiistanalainen,koska "runopoika" seilaili viikon huumehommissaan ennenkuin kuoli,,

        Vastineeksi voisin laittaa alkajaisiksi vaikkapa :https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005943144.html?ref=rss

        https://yle.fi/uutiset/3-10554534?origin=rss

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6dec5f9b-472f-41af-bd47-88c700ee6927

        Ja kymmenittäin lisää jos tarvitsee?

        Hyvä. Voinkin potkaista sinua ensi kerralla koska se on sun maailmankuvassas sallittua.


    • Meillä arabikristityillä on ainoastaan jeesuskortteja.

    • Kristityt ovat päättäneet juhlia Jeesuksen syntymäpäivää 25.12 joka sopii hyvin, koska Johanneksen syntymäjuhla osuu sopivasti toiseen helposti muistettavaan ajankohtaan eli kesäpäivän seisaukseen ja juhliminen ei ole kenellekään enää pakollista joten paskalahkolaiset voivat ihan vapaati kirota joulua ja Jeesusta kotonaan ne päivät kun me kristityt muistelemme Jeesusta.

    • rakkauson

      Joulukortit kannattaa kierrättää (uudelleenlähettää). Monella varmaan löytyy uskontoaiheisiakin kaapin perukoilta lojumasta?

      • dtfrcygtuhjiko

        Varmaan kätevintä olisi, että kortin saanut palauttaa kortin aina ennen uutta joulua lähettäjälle. Sitten se lähetetään uudestaan. Tulee hyvä mieli niin lähettäjälle, että vastaanottajalle.


    • jotain_parempaa

      Kuka vielä lähettää kortteja? Kännykällä voi ottaa kuvan vaikkapa kirkon alttaritaulusta tai jostain muusta kristillisestä joulun sanomasta kertovasta taulusta, kuvasta, taidekäsityöstä tai itse tehdystä asetelmasta ja liittää sen tekstiviestiin joulutoivotuksineen. Tulee lisäksi paljon halvemmaksikin. Näin voi lisäksi kertoa paljon henkilökohtaisemmasta omasta suhteestaan joulun sanomaan.

      • edrtfyguhjik

        Kyllä fyysinen on aina fyysinen. Sinäkin varmaan haluaisit mieluummin syödä ruokaa, kuin nähdä kuvan siitä ruoasta?


      • Samaa mietin minäkin. En ole vuosiin lähetellyt joulukortteja. No niille uuden vuoden kortin, jotka ovat minulle lähettäneet.

        Kuvallisia viestejä käytän enemmän.

        Nyt kun voi teettää itse valokuvien pohjalta kortteja, niin silloin saa aina mieleisensä.


    • Jeesuksen_hanurikortti

      Meillä on kortti jossa on luultavasti kuva Jeesuksen kalusta. Niin sanottu kikkelikortti.

      Ja varmaan kaikkia Jeesus faneja kiinnostava tuote tulee olemaan valikoimiin vasta ensi jouluksi tulossa oleva kortti, joka on tehty siitä kopiosta kun Jeesus istui kopiokoneen päälle.

      • intimiteetti_läks

        Voi Jeesuksen perse. :D


    Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      31
      2986
    2. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      217
      1900
    3. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      193
      1680
    4. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      174
      1638
    5. Tuli yhtäkkiä kova ikävä sinua, J

      Olisitpa täällä, niin voisin halata ja suukottaa sinua juuri nyt... Vaikka tilanne on mikä se on, enkä voi tätä oikeass
      Ikävä
      87
      1304
    6. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      190
      1163
    7. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      107
      1132
    8. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      188
      902
    9. Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joiden alkuperää ei tiedetä

      Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joita käytetään koko itää vastaan tietämättä niiden alkuperää. Aina kun o
      Hindulaisuus
      317
      892
    10. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      74
      785
    Aihe