No niin siis tietenkään sitä ei ole käytettyjen osalta mutta silti täytyy ihmetellä että eikö ole kerrassaan minkäänlaista moraalia mitä romuja yritetään silmät kirkkaana myydä?
En nyt viitsi tarkasti kertoa mikä liike oli kysessä mutta kuitenkin Toyotan "virallinen merkkiedustus "ja auto käytetty Toyota.
Peruskuvio auto ilmoitettu nettiautossa/liikeen kotisivuilla maininnoin täydellinen Toyotan huoltokirja kuvia huoltokirjasta josta tyhmempi voisi kuvitella että auto on suurinpiirtein ehjä ?
Noh yteys myyjään ja alustava arvio vaihdokin hyvityksestä ja kun arvio oli oikean suuntainen niin ajo paikanpäälle jossa innokas nuori märkäkorvainen provikkapalkattu jolperi täyttämään koeajolappua ja saatto koeajettavan auton luokse..siinä vaiheessa ujosti sanoen " niin tuota kun aamulla käynnistin piti startti outoa ääntä...mutta ehkä me saadaan se korjattua? Olin siinä vaihessa jo että WTFCK! nyt sen sitten kerrot tässä vaiheessa...Noh otin avaimet konepelti auki ja starttaus jumalattoman rääkäisyn kera auto käynnistyy jonka jäkeen heti kuulen myös tyhjäkäynnillä terävän metallisen rahinan! Tunnen autotekniikan melko hyvin ja arvelen että joko olis jakopään ketju aivan loppu tai jokin hihnapyörän laakeri tms: oli miten oli niin moottori oli erittäin selkeästi rikki! Siinä vaiheessa minä "lämpenin" Mitä vit**Un romua yrittävät myydä? eikö nyt helvatti sentään ole alkeellisintakaan moraalia? eikö he yhtään koeaja ja tutki käytettyjä autoja ? Minä nyt sentään ymmärräsin että moottori on paskana mutta entäs joku toinen ostajakandi joka luottaa Toyotan valtuutettuun diileriin ??
Noh eipähän tarvinnut ajaa koeajoa senttiäkään mutta kyllä vit**tti täysin turha käynti paikanpäällä...olis tehnyt mieli nostaa asiasta suurempi meteli ko liikkeen johdolle tai jopa maahantuojalle mutta olkoon tyydyin siihen että haukuin jolperin perusteellisesti. Jos kyse olis ollu Harry Huithapelin kehä 3 häkkitrokarista ymmärtäisin paremmin mutta että Toyotan merkkiliike!
Merkkiliikkeen "lisäarvo" ?
25
94
Vastaukset
Pakko kysyä, että minkäikäisestä autosta oli kysymys ja paljonko auto oli maanteitä nähnyt?
- OstajaEiHuomaa
Ei tuokaan liike kerro, että mm. auton stereot on rikki.
https://www.tori.fi/uusimaa/Lexus_LS_53185784.htm?ca=18&w=1
Ei oo mitenkään halpaa korjata Lexuksen Mark Levinson stereoita.- Laadulla.on.oma.hintansa
Mistä tiedät auton radiosta? Oletko käynyt renkaita potkimassa? Mikä stereoissa on vikana? Ei välttämättä mitään kovin ihmeellistä kun ammattimies tutkii. On tuskin paljonkaan kalliimpi korjata kuin joku nykyajan rempula joita tosin harvoin kannattaa edes yrittää kunnostaa. Luuletko että jonkin muun automerkin integroitu radio on paljonkin halvempi huoltaa. Muuten, minun Rolexin pelkkä perushuolto eli puhdistus maksoi kymmenkunta vuotta sitten 400€ vaikka kello oli vielä kunnossa.
- merkkiliikepahin
Kokemuksen mukaan Toyota merkkiliikkeestä ei kannata ostaa käytettyä Toyotaa.
Itselle sattui piilovikainen corolla jonka ostin tarkistamatta tietoja kun luotin merkkiliikkeeseen.
Myyjä salasi tiedot, eikä myöntänyt mitään. kuluttajariitalautakunta myös oli liikkeen puolella koska siellä asian ratkaisseet olivat autoliikkeen edunvalvojia (AKL), vasta asianajaja ja haaste käräjäoikeuteen sai toyota-liikkeen korvaamaan virheen, meni vaan turhan kauan aikaa. - Töissä-siellä
Ei ole autot sen parempia merkki-liikkeessä , kuin missään muuallakaan , vaikka yleisesti näin kuvitellaan , ainakin alle kymppi-tonnin autot huonompia merkki-liikkeissä , kuin niissä paljon parjatuissa pikku-liikkeissä , NO NIIN , ja sitten saatte aloittaa solvaamaan niitä jobbari-liikkeitä .
- apinahäkinkauppiasmulkku
Helppo yhtälö päätellä, jos vähänkään ajattelee, mistä käytetyn auton osto on viisainta.
Lisäarvoa merkkiliike (lasipalatsi, marmorilattia, myyjän kravatti-puku-dressmann) ei tuo autoon lisäarvoa muuta kuin hintalappuun euroja.
Miksi näin?
Ison liikkeen isot kulut määrittelee hintalapun.
Ison liikkeen myyjän palkkaus- ja palkitsemisjärjestelmät versus mielenkiinto vaihdossa tulleiden autojen myyntikuntoisuuteen =0. Mielenkiinto edes myydä niitä "paskoja" on minimaalinen, kun voi vaan puku kiiltäen vihellellä kahvikupposen ääressä asiakkaita (vaimoja ja tyttäriä) hauskuuttaen ja keskittää myynti-intonsa uusiin ja/tai uudenkarheisiin hallikiilto-autoihin. Usein myyjän (erityisesti nuorimmat) koulutuksenkaan kautta (merkonomi tmsv. myyntikoulutus) ei edes tietoa autojen tekniikasta muuta, kuin mitä uuden auton esitteessä lukee. Käytettyjen tyyppiominaisuuksista ei hajuakaan, saati jos onkin, mielenkiintoa eiole nimeksikään niitä "paskoja" sen kummoisemmin kiillotella tai kuntoon laitella. Menee kaupaksi jos menee, sellaisenaan. Jos ei mene, myyntipäällikkö "kanavoi" ne sitten aikanaan muualle jalostumaan myyntikelpoisiksi.
Vastaava, jopa sama auto pienliikkeestä (pulju, häkkikauppa, jobbari, nakkikauppamähönen jne. kivat nimitykset) on halvempi ja paremmassa kunnossa. Sille on kertynyt jo lisäarvoa lähtökohtaan nähden ja hintalappukin on lisäarvosta huolimatta pienentynyt.
Pienemmän liikkeen tuoma lisäarvo =yksityiskauppiaalle jokainen halpakin auto on arvokas ja ymmärtää senkin, että jollekin asiakasryhmälle tonnikin on kaikki säästöstä kaivellut rahat eli halvankin pitää olla kunnossa. Edullisimpienkin pienemmän liikkeen autojen voi oletusarvona olettaa olevan parempia, kuin vastaavat kalliimmalla lisäarvohintalapulla merkkiliikkeessä.
Tämä on fakta, jos vähänkään käyttää järkeään; näinhän se tosiaan pitääkin olla.- oko
Juurikin näin .
- Ostamerkkiliikkeestä
Merkkiliike hoitaa pääsääntöisesti virhevastuunsa ja joppari ei. Siinä isoin syy ostaa merkkiliikkeestä ja maksaa vähän enemmän.
- apinahäkinkauppiasmulkku
Heh... väärin, niin väärin kuin väärin voi kuvitella olevaksi!
Pienliikkeellä on ihan yhtä suuret vastuut ja intressit hoitaa virhevastuuasiat kunnialla, koska taustalla ei ole muita (marionettejä) pelastamassa joiden syliin vastuita voisi sysätä.
Näin ollen autokauppias pienliikkeessä onkin itse henkilökohtaisesti vastuussa jokaisesta kaupasta ja myös virhevastuiden asianmukaisesti hoitamisesta.
Asiakas yksilönä on käytetyn kauppiaalle varmasti tärkeämpi, kuin merkkiliikkeen dressmann-kravatille koskaan.
Ja hei... faktat faktoina: autot ei maksa merkkiliikkeessä "vain vähän enemmän", sen voi jokainen tutkia ja todeta ihan itse.
- tojotaieihajonasi
Joo onhan tässä monemoista autokauppaa tullut tehtyä niin ostajana kuin myyjänä niin yksityisille ihmisille suoraan kuin eritason liikkeisiin...sanoisin että "jobbari" saattaa tutkia vaihtoon tarjottavan auton tarkemmin kun kyseessä on oma elikeino/maine isossa organisaatioissa voipi olla enenmän hällä väliä jos ja kun olen ITSE antanut vaihtoon epäkuntoisen auton niin useimiten olen ujuttanut sen juurikin isompaan liikeeseen kun eivät niitä juurikaan koeaja eikä tarkista vaan toisaalta se sitten kaatuu seuraavan omistajan niskaan likkeen kanssa riitelyn kera..lopulta kuitenkin parempi niin kuin suoraa kusta silmään yksityistä ostajaa. Tietysti parhaan hinnan omastaan saa kun myy itse ja toisaalta paras tinkimismahdollisuus on yksityiseltä myyjältä sekä huokeammat pyynnit vaan monesti ostajat tarvitsee rahoitusta ja se taas on helpompaa liikkeiden kautta..oli miten oli touhu on melko raadollista kusestusta puolin toisin ja sääliksi käy heitä jotka eivät yhtään ymmärrä autojen päälle ja ovat provikkapalkattujen palatsi tai tarhamyyhien armoilla..kirjoitin siis aloituksen tojosta sanon että hintaluokka oli semmoinen että voisi olettaa auton oleva suurinpiirtein ehjä..toki aina voi olla piilevämpiä vikoja mutta nyt kyse oli erittäin selkeästi ja helposti havaittavissa olevasta viasta...silti autoa ainakin ilmoituksessa myytiin ehjänä sekä hyvin merkkihuollettuna,
- jopparitkuriin
Jos tätäkin aihealuetta hieman vaivautuu enemmän lukemaan, niin huomaa kuinka pienliikejopparit yrittävät kirjoittaa harhaoppeja virhevastuusta ja maksattaa kaikki viat asiakkailla.
- apinahäkinkauppiasmulkku
Virhevastuista? Harhaoppeja? Maksattaa vikoja? Missään ei niistä edes mainittu, puhuttiin LISÄARVOSTA ja mistä sellaista oikeasti saa jos on saadakseen ja mistä sen saa vain hintalapun korotettuna hintana.
- PienliikeKusettaaAina
Kunnon liikkeestä saa siistityn auton sopivaan hintaan, palvelu sekä virhevastuu toimii.
Toisin on surkean jopparin pienpuljussa. Joppari lähinnä keskittyy herjaamaan ihmisiä suomi24:lla ja töhrii käymälöitä tarroilla. Kukaan täyspäinen ei asioi jopparin kanssa.- merkkiliikehuijasi
Ei pidä paikkaansa! Minulla on siitä kirjalliset todisteet! anna s-posti osoite niin lähetän ne!
- v.o.i.v.o.i
NO NIIN , tulihan tänne niitä aaseja parjaamaan ns. jobbariliikkeitä .
- rikkaatvoimaksaaVWskoda
Jokos pörhöllä on työtunti 150e
- nimi_alle_ja_sassiin
MERKKILIIKKEEN lisävastuu ainakin on autonvaihtajalla. Esimerkkinä VEHO:
"...autonsa vaihdossa liikkeeseen luovuttavilla ei useinkaan ole tietoa heille kuuluvasta vastuusta ennen lomakkeen allekirjoittamista. – Hyvin harva sen tietää. Arviointihetkellä käydään läpi, mitä tarkoittaa, kun hän siihen nimensä laittaa. Hän on todellakin silloin vastuussa autostaan. "
Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-10567829?origin=rss- faktaa
Se onkin ihan oikein , autokaupassa kuluttaja kusettaa eniten , niin se vaan on .
- paskua
turhaa sitä itket, autokauppias osaa aina hinnoitella autot siten, että varmasti pärjää,
sitähän kauppias aina sanookin, että liikkeen hinta on korkeampi kun on kuluttajansuoja mitä ei yksityisellä ole, autoliikkeen myyntihinta voi olla jopa sama ilman asiakkaan tuomaa vaihtoautoa
- pahintakuraa
Ostetaan autoja piste fi on täysskeida liike
- ArtistiAsiakasMaksaa
Miksi edes kuvitellaan, että merkkiliikkeen kyltti katolla toisi mitään lisäarvoa käytettyyn autoon???
Se on niille vaihdossa otettu edelliseltä käyttäjältä ihan niin kuin ei-merkkiliikkeessäkin.
Lisäarvoa merkkiliikkeen käytetyissä autoissa ei ole kuin hinnassa, koska merkkiliikkeellä on moninkertaiset juoksevat kulut verrattuna ei-merkkiliikkeeseen; jokuhan ne kulut maksaa ja aina se joku on asiakas.- totototo
Aivan , paitsi Toyota nillittäjät .
- Merkkiliikehoitaa
Koska merkkilike hoitaa virhevastuu asiat kunnolla ja pienliike jopparit eivät. Omakohtaista kokemusta löytyy usean autokaupan tehneenä. Tämän takia ostan aina tunnetusta merkkiliikkeestä.
- Eihoidakaan
Merkkiliikehoitaa kirjoitti:
Koska merkkilike hoitaa virhevastuu asiat kunnolla ja pienliike jopparit eivät. Omakohtaista kokemusta löytyy usean autokaupan tehneenä. Tämän takia ostan aina tunnetusta merkkiliikkeestä.
Hahhahhaaa... vai että merkkiliikkeet hoitaa virhevastuunsa paremmin, kuin muut liikkeet? Listalla jäävuorenhuiput, kun virhevastuuta ei todellakaan ole "arvostetuissa" merkkiliikkeissä noudatettu.
https://kuluttaja.fi/musta-lista/
Oy VEHO Group Ab
"Kuusi vuotta vanhan Mercedes-Benz-henkilöauton..."
Tampereen Autocenter Oy
"Asiakas osti käytetyn auton 58 889 eurolla."
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854022
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353071Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992263Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312038Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271811- 311790
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell701790Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271557Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91517- 281501