Grande Grill ulkoisti tarjoilijan työtä asiakkaalle

Treenin_jälkeen

Kävin Grande Grillissä, Helsinki aikapiha. Nämä ovat minun kokemukseni ja mielipiteeni.
Löysin hyvän pöytä- ja tuolipaikan ja olin jo alkaa istumaan, kun miestarjoilija tuli paikalle.
"-tilaukset tehdään tuolta tiskiltä," hän sanoi. Ison urheilukassini kanssa siirryin tiskille tilaamaan.
Tilasin ruuan, veden ja punaviinilasillisen ja pyysin että punaviinilasillinen tuodaan pöytään samaan aikaa ruuan kanssa. Maksamisen jälkeen tarjoilija pyysi "-ota tuosta vesi mukaan (kannullinen)."
Pöydässä hetken päästä punaviinilasillinen tuodaan pöytään, huomattavasti ennen ruuan tuomista.

Vastakkaisessa pöydässä nainen kysyy tarjoilijalta "-eikö tähän annokseen kuulu leipää"?
"-Minä tuon teille leipää ", tarjoilija vastaa. Ja nainen saa leipäannoksen ja voin.

Minä myöskään en saanut leipää, enkä sitä pyytänyt. Kuuluiko aterian hintaan, en tiedä.

Minusta Grande Grillin tarjoilija "ulkoisti" tarjoilijan työtä asiakkaalle, eli minulle.
Tilaus tehtiin ja maksetaan heti tiskillä. Kun ne pitäisi voida tehdä pöydässä.
Sekä "kanna itse vesipullosi pöytään". Tarjoilijan pitäisi tuoda vesi pöytään. Ja hyvä tarjoilija myös kaataa vettä lasiin.
Leipää ei edes tarjottu. Koko ateriani maksoi 19 euroa.

Minusta tämä kokemukseni kuitenkin edustaa normi suomalaista ravintola käytäntöä.
Tarjoilijoiden tulisi olla asiakasta varten, ei päinvastoin. Asiakkaan ei tulisi tehdä tarjoilijan töitä asiakkaana. Tai sitten on tarjoilijoita jotka "kieltäytyvät" palvelemasta asiakasta, laiskuuden tai muun syyn takia.

Olen äskettäin ollut ulkomailla ja syönyt monessa ravintolassa. Kyllä minusta suomalaisen tarjoilijan ammattitaidossa on vielä kehitettävää.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
        Ikävä
        89
        7189
      2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
        Ikävä
        35
        3811
      3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
        Ikävä
        45
        3390
      4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
        Ikävä
        40
        2542
      5. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
        Ikävä
        41
        2312
      6. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
        Kotimaiset julkkisjuorut
        208
        2306
      7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
        Suhteet
        122
        2202
      8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
        Ikävä
        29
        2129
      9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
        Suhteet
        24
        1868
      10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
        Ikävä
        40
        1789
      Aihe