Ei luoda uusia tähtitaivaita eikä uutta planeettaa, vaan pikemminkin uutta hengellistä hallitusvaltaa, jonka alaisuudessa on uudistuneen ihmisyhteiskunnan asuttama uudistunut maa.
Tuossa uudessa maailmassa ei ole sijaa toisten ihmisten tai eläinten riistolle.
Siinä ei ole kodittomuutta, nälkää eikä sortoa.
Siellä ei ole yhtään jumalatonta!
Mitä on tulossa, PIAKKOIN?
51
<50
Vastaukset
- Milkmen
Raamattuhan kertoo, että taivas on Jumalan valtaistuin ja maa Hänen jalkojensa alusta. Ihmiset ovat siten alati Hänen valtakuntavaltansa ja valtaistuimensa edessä. JT:t osoittavat tälle Hallitukselle alamaisuuttaan ja kannatustaan. Raamattu on tämän Hallituksen perustuslaki ihmisoikeuksineen ym. oikeuksineen sekä velvollisuuksineen.
Jumalalla ei ole mitään järkeen käypää syytä tuhota hyväksi näkemäänsä (vert. 1. Mooseksen kirjassa Hänen sanoneen luomistöidensä päätteeksi, että kaikki se mitä Hän oli tehnyt, oli sangen hyvää) luomistyötään avaruudessa järjestyksellisesti toimivaa tähdistön kiertokulkuakaan, saati ihmisten kodiksi valmistamaansa maapallioa.
Sitä, että nykyiset taivaat korvataan uusilla taivailla kuvaa sitä että ihmisten ylläpitämien ja kannattamien (valtaosa maapallon ihmisistä antaa kannatuksensa poliittisten puolueiden muodostamille hallituksille) hallitusjärjestelmien aikakausi on päättymässä, loppumassa. Ne korvataan Jumalan valtakunnalla, joka pysyy ikuisesti.
Ihmishallinnolle annettiin Jumalan sallimuksella mahdollisuus osoittaa kyvykkyytensä rauhan ja turvallisuuden aikaansaamisessa. Tästä syntyi ennakkotapaus sekä -päätös, jonka mukaan ihmishallinto, joka hylkää Kaikkivaltiaan Jumalan ohjauksen sekä periaatteet, ei kykene aikaansaamaan pysyvää rauhaa ja turvallisuutta.
Miksi ihmishallitukset eivät halua toimia Jumalan viitoittaman tien suuntaisesti ja antamien periaatteiden mukaisesti? Raamattu antaa tähänkin vastauksen! Ihmishallitsijat eivät kykene siihen oman epätäydellisyytensä vuoksi, sillä heidän muodostamissa hallituksissa esiintyy hyvien pyrkimysten tujahduttajina oman edun tavoittevaisuutta, ahneutta, korruptoituneusuutta enemmän tai vähemmän. Heille ei ole myöskään annettu kykyä hallita toisia ihmisiä menestyksellusesti siten, että heidän hallintotoimensa toisivat kaikille alamaisille turvallisuuden ja onnellisuuden. Ehkä merkittävin syy heidän epäonnistumiseensa hallinnossa on se, että he eivät pysty kumoamaan ihmishallinnon taustalla olevan voimakkaan henkipersoonan tahtoa ja tavoitteita. Kuka tuo henkipersoona on? Raamattu nimeää hänet Sa atana Pa ettelijaksi. Tuo henkipersoona Raamatun kirjoituksien mukaan on ihmishallituksien hallitsija, organisoija. Tämä tulee esiin Raamatun useammasta kirjasta kyten Danielin kirjasta, jossa kerrotaan demoniruhtinaista, jotka toimivat tuolloisten Jumalaa vastustavien ihmushallitusten taustavoimina. Evankeliumit kertovat Panettelijan tarjonneen hallinnassaan olevien hallitusvaltojen loistoa koetellessaan Jeesusta. Ilmestyskirja kertoo Sa atanan antabeen voimansa petomaisesti toimiville ihmishallituksille. Tässä muutama esimerkki.
Poliittiset ihmushallitukset ovat tähän päivään mennessä epäonnistuneet ja tulevat aina epäonnisumaan rauhan ja turvallisuuden aikaansaamisessa.
Ainutta mitä ne voivat tarjota alamaisilleen on näennäistä turvallisuutta, jossa medialla on merkittäväi rooli, rauhoitellakseen rauhattomaksi ja pelokkaaksi käynyttä maailman ihmismassaa anarkian rajoittamispyrkimyksissä.- Muistatämäkuitenkin
Kansat tuomitaan sen mukaisesti miten he suhtautuvat Jeesuksen vähäisempiin veljiin. Jeesus oli juutalainen ja juutalaiset hänen veljiään.
Ne kansat jotka ovat toimineet väärin luokitellaan vuohiksi ja ne jotka ovat toimineet oikein hänen veljilleen, lampaiksi.
Oikein toimineet saavat elää maallisessa valtankunnassa ikuisesti. Vuohen kaltaiset menevät sinne mikä on valmistettu paholaiselle ja hänen enkeleilleen.
Onneksi m.m. Mannerheim sanoi Hitlerille kun Hitler pyysi Suomen juutalaiset lähetettäväksi keskitysleirille: " vain minun kuolleen ruumiini yli". Jos olisi käynyt toisin, kuinka meidän suomalaisten kävisinkään. - Valitettavasti
Muistatämäkuitenkin kirjoitti:
Kansat tuomitaan sen mukaisesti miten he suhtautuvat Jeesuksen vähäisempiin veljiin. Jeesus oli juutalainen ja juutalaiset hänen veljiään.
Ne kansat jotka ovat toimineet väärin luokitellaan vuohiksi ja ne jotka ovat toimineet oikein hänen veljilleen, lampaiksi.
Oikein toimineet saavat elää maallisessa valtankunnassa ikuisesti. Vuohen kaltaiset menevät sinne mikä on valmistettu paholaiselle ja hänen enkeleilleen.
Onneksi m.m. Mannerheim sanoi Hitlerille kun Hitler pyysi Suomen juutalaiset lähetettäväksi keskitysleirille: " vain minun kuolleen ruumiini yli". Jos olisi käynyt toisin, kuinka meidän suomalaisten kävisinkään."Jos olisi käynyt toisin, kuinka meidän suomalaisten kävisinkään."
Höpöhöpö-logiikkaa. Saksahan on nyt Euroopan johtava valtio. - P-H-A
Onneksi m.m. Mannerheim sanoi Hitlerille kun Hitler pyysi Suomen juutalaiset lähetettäväksi keskitysleirille: " vain minun kuolleen ruumiini yli". Jos olisi käynyt toisin, kuinka meidän suomalaisten kävisinkään.Jeesus oli juutalainen. Ja myös kapaloiässä pakolainen Egybtissä!
Historia toistaa itseään. Miten itse suhtaudun pakolaisiin tänä päivänä?
Huh-kauhistus! - kuinkasniin
Onneksi m.m. Mannerheim sanoi Hitlerille kun Hitler pyysi Suomen juutalaiset lähetettäväksi keskitysleirille: " vain minun kuolleen ruumiini yli". Jos olisi käynyt toisin, kuinka meidän suomalaisten kävisinkään.Kuinka Jeesus oli juutalainen jos hän oli Jumalan poika ja Neitsyt Mariasta syntynyt?.
- kuinkasniin
Onneksi m.m. Mannerheim sanoi Hitlerille kun Hitler pyysi Suomen juutalaiset lähetettäväksi keskitysleirille: " vain minun kuolleen ruumiini yli". Jos olisi käynyt toisin, kuinka meidän suomalaisten kävisinkään.Koska ja missä Mannerheim on näin Hitlerille sanonut ?.
Himmlerillä oli kyllä Suomen-matkansa aikana tiedossaan arvio Suomen juutalaisten määrästä, ja hänen tiedetään keskustelleen juutalaisista Rangellin kanssa. Jos hänellä oli myös nimilista, se koski kuitenkin todennäköisesti Suomessa olleita muutamaa sataa juutalaispakolaista, ei Suomen koko parintuhannen hengen juutalaisväestöä.
Rangellin torjuva "Wir haben keine Judenfrage" -asenne epäilemättä vaikutti siihen, ettei juutalaispakolaisten luovutuskysymys edennyt Himmlerin Suomen-matkalla. Yksin tämä ei kuitenkaan pelastanut Suomen juutalaisia. Huomattavasti tärkeämpää oli, että Saksan sotaonni kääntyi jo melko pian ensimmäisten juutalaistiedustelujen jälkeen, seuraavana talvena Stalingradin tappioon.
Stalingradin jälkeen Saksa oli valmis joustamaan juutalaisvaatimuksistaan Suomessa, jotta maiden välille ei syntyisi ylimääräistä säröä, joka voisi johtaa Suomen vetäytymiseen sen rinnalta Neuvostoliiton vastaisesta sodasta. Koska Suomen juutalaisväestö oli varsin pieni, se sai muuttuneessa tilanteessa jäädä rauhaan, jotta sodan tärkein tavoite, Neuvostoliiton kukistaminen, ei vaarantuisi. - P-H-A
kuinkasniin kirjoitti:
Kuinka Jeesus oli juutalainen jos hän oli Jumalan poika ja Neitsyt Mariasta syntynyt?.
Anteeksi erehdykseni! Jeesus oli suomalainen ja syntynyt Suomen lain alaisuuteen.
- Kuinkasniin
P-H-A kirjoitti:
Anteeksi erehdykseni! Jeesus oli suomalainen ja syntynyt Suomen lain alaisuuteen.
Höpö höpö sinulle, kunhan vetkuilet ettei tarvitsisi vastata kysymykseen.
- P-H-A
Terveiset kentältä! Kirkkomaalla kädessä kirkon kääntämä Raamattu ja traktaatteja.
Monia on lepäämässä, joten luin hetken heidän haudallaan rohkaisevia lupauksia
kuten 1Mooses 1:27, 28 ja Ilmestyskirjan 21:1-5, Johannes 11:22-27 jne.
Ihmiset olivat kaunistamassa omaistensa hautoja.
Minulle oli rohkaisevaa silmäillä siellä kulkiessani joulukuun työkirjan
Apostolien 13:48 ja 1 Korintolaisten 3:7 kannustavia ajatuksia, miten
Jehova antaa sanan kasvaa niiden sydämessä, jotka ovat oikein asennoituneita.
Mitäpä me voimme muuta kuin rukoilla omaan sydämeemme oikeaa asennetta.
Sen koettuamme uskallamme rukoilla myös Jehovaa avaamaan toisten sydämen :-)
Jumala antaa meille itse kullekin haluamansa kasvun ja tehtävän.
Sellaiseksi kuin Hän sen hyväksi näkee.- Kiinnostastietää
Jos olet Jehovan todistaja niin uskotko ja varsinkin ymmärrätkö tämän uuden limittäisen sukupolviopin.
Se ei vaan tunnu uskottavalta vai onko niin että kaikki uskotaan mitä tulee hallintoelimeltä vaikkei siinä olis mitään järkeä. - P-H-A
Kiinnostastietää kirjoitti:
Jos olet Jehovan todistaja niin uskotko ja varsinkin ymmärrätkö tämän uuden limittäisen sukupolviopin.
Se ei vaan tunnu uskottavalta vai onko niin että kaikki uskotaan mitä tulee hallintoelimeltä vaikkei siinä olis mitään järkeä.Yhtä paljon kuin uskon pankkeihin
Siinä ne kuitenkin ovt riesanani.
Eijumalattomille 30.12.2018 17:17
><Ei luoda uusia tähtitaivaita eikä uutta planeettaa, vaan pikemminkin uutta hengellistä hallitusvaltaa, jonka alaisuudessa on uudistuneen ihmisyhteiskunnan asuttama uudistunut maa. <>
Tämä varmaan se amerikkalainen hengellinen hallitusalta, jota luotiin "paikkoin"-luonnehdinnalla vuosiksi 1914, 1925 ja 1975, mutta ei tullut kuin sutta ja sekundaa. Miksi tämä uusi piakkoin olisi sen kummallisempaa?- P-H-A
Voi hyvä mies! Jos se olisi niin yksinkertaista!
En ole nähnyt avioliittoa, joka olisi tasaista etenemistä auringonpaisteessa.
Minä, ihmisparka, olen kuin naimisissa jonkun "hengen" kanssa!
Minkaä "hengen"?
Ei aavistustakaan, sillä "minun henkeni" ei kulje aina sulassa sovussa
sen vievän "hengen" kanssa! Vietävissä olen, enkä muuta voi!
Olen niinkuin Jeremia aikoinaan epätoivoisena, hiuksiaan repien:
Jeremia 20:7-11,18 "Sinä olet viekoitellut minua, oi Jehova.
Niin minä annoin viekoitella itseni!
Sinä käytit voimaasi minua vastaan!
Niin Sinä voitit!
Minusta tuli naurun aihe pitkin päivää!
Jokainen pitää minua pilkkanaan!
Sillä niin usein kuin puhun, minä huudan.
Väkivaltaa ja ryöstöä minä huudan.
Sillä Jehovan sana on tullut minulle häväistyksen ja
ilkunnan aiheeksi pitkin päivää.
Ja minä sanoin: "En aio mainita Häntä,
enkä puhu enää Hänen nimessään."
Ja se osoittautui sydämessäni kuin polttavaksi tuleksi,
joka oli suljettu luihini, ja
minä väsyin sen pidättämiseen
enkä voinut kestää sitä!
Sillä kuulin monien pahaa puhetta.
Pelästystä oli joka puolella.
"Puhukaa julki, voidaksemme puhua julki hänestä!"
Jokainen kuolevainen ihminen, joka toivottaa minulle "rauhaa"
- he vahtivat ontumistani: "Ehkä hän antaa viekoitella itsensä
voidaksemme voittaa hänet ja saadaksemme kostaa hänelle."
Mutta Jehova oli kanssani kuin hirmuinen mahtaja.
Sen tähden vainoojani kompastuvat eivätkä voita...
Minkä vuoksi olen kohdusta tullut esiin sitä varten,
että näkisin kovaa työtä ja murhetta ja että
päiväni päättyisivät pelkässä häpeässä?"
Juuri sellaista on minunkin "liittoni hengen" kanssa!
Kuin verkkoja laskemassa isäni kanssa:
"Huopaa, tyttö, huopaa ja sitten souda! Voi perrrkelettä!" P-H-A kirjoitti:
Voi hyvä mies! Jos se olisi niin yksinkertaista!
En ole nähnyt avioliittoa, joka olisi tasaista etenemistä auringonpaisteessa.
Minä, ihmisparka, olen kuin naimisissa jonkun "hengen" kanssa!
Minkaä "hengen"?
Ei aavistustakaan, sillä "minun henkeni" ei kulje aina sulassa sovussa
sen vievän "hengen" kanssa! Vietävissä olen, enkä muuta voi!
Olen niinkuin Jeremia aikoinaan epätoivoisena, hiuksiaan repien:
Jeremia 20:7-11,18 "Sinä olet viekoitellut minua, oi Jehova.
Niin minä annoin viekoitella itseni!
Sinä käytit voimaasi minua vastaan!
Niin Sinä voitit!
Minusta tuli naurun aihe pitkin päivää!
Jokainen pitää minua pilkkanaan!
Sillä niin usein kuin puhun, minä huudan.
Väkivaltaa ja ryöstöä minä huudan.
Sillä Jehovan sana on tullut minulle häväistyksen ja
ilkunnan aiheeksi pitkin päivää.
Ja minä sanoin: "En aio mainita Häntä,
enkä puhu enää Hänen nimessään."
Ja se osoittautui sydämessäni kuin polttavaksi tuleksi,
joka oli suljettu luihini, ja
minä väsyin sen pidättämiseen
enkä voinut kestää sitä!
Sillä kuulin monien pahaa puhetta.
Pelästystä oli joka puolella.
"Puhukaa julki, voidaksemme puhua julki hänestä!"
Jokainen kuolevainen ihminen, joka toivottaa minulle "rauhaa"
- he vahtivat ontumistani: "Ehkä hän antaa viekoitella itsensä
voidaksemme voittaa hänet ja saadaksemme kostaa hänelle."
Mutta Jehova oli kanssani kuin hirmuinen mahtaja.
Sen tähden vainoojani kompastuvat eivätkä voita...
Minkä vuoksi olen kohdusta tullut esiin sitä varten,
että näkisin kovaa työtä ja murhetta ja että
päiväni päättyisivät pelkässä häpeässä?"
Juuri sellaista on minunkin "liittoni hengen" kanssa!
Kuin verkkoja laskemassa isäni kanssa:
"Huopaa, tyttö, huopaa ja sitten souda! Voi perrrkelettä!"P-H-A 31.12.2018 1:28
<>En ole nähnyt avioliittoa, joka olisi tasaista etenemistä auringonpaisteessa.><
Tarttee vaan neuvoa ottamaan oppia vaikka tasalyhyistä vanhoista hispanjoleista, ikäparit kulkevat auringossa(kin) käsi kädessä ja vielä lähinnä juhlatamineissa. Iso ero pohjoisempaan kolkkaan.
<>Minä, ihmisparka, olen kuin naimisissa jonkun "hengen" kanssa!
Minkaä "hengen"?><
Jotkun isot pojat väittävät, ettei henkiä ole, on vaan hengettäriä.
<>Olen niinkuin Jeremia aikoinaan epätoivoisena, hiuksiaan repien:><
Moni muukin olisi haronut hiuksiaan tällaisen paikan edessä, kun Jer. 36:30 (UM) kertoo, että Jojakimilla ei olisi perillistä:
"Sen tähden Jehova on puhunut Juudan kuningasta Jojakimia vastaan näin: ’Hänellä ei tule olemaan ketään istumassa Daavidin valtaistuimella, ja hänen ruumiinsa tulee olemaan ulos päivän helteeseen ja yön kylmyyteen heitettynä."
Saman jumalan väitetään henkeyttäneen 2. Kun. 24:6, jossa annetaan asiasta "hieman" eri kuva:
”Lopulta Jojakim meni lepoon esi-isiensä luo, ja hänen poikansa Jojakin alkoi hallita hänen sijastaan.”
Ei ole helppoa olla Raamatun jumalan profeetta jos muistissa on miten sama Raamatun jumala suhtautuu omiin profeettoihinsa jotka mokaavat.- P-H-A
Hasta_luego kirjoitti:
P-H-A 31.12.2018 1:28
<>En ole nähnyt avioliittoa, joka olisi tasaista etenemistä auringonpaisteessa.><
Tarttee vaan neuvoa ottamaan oppia vaikka tasalyhyistä vanhoista hispanjoleista, ikäparit kulkevat auringossa(kin) käsi kädessä ja vielä lähinnä juhlatamineissa. Iso ero pohjoisempaan kolkkaan.
<>Minä, ihmisparka, olen kuin naimisissa jonkun "hengen" kanssa!
Minkaä "hengen"?><
Jotkun isot pojat väittävät, ettei henkiä ole, on vaan hengettäriä.
<>Olen niinkuin Jeremia aikoinaan epätoivoisena, hiuksiaan repien:><
Moni muukin olisi haronut hiuksiaan tällaisen paikan edessä, kun Jer. 36:30 (UM) kertoo, että Jojakimilla ei olisi perillistä:
"Sen tähden Jehova on puhunut Juudan kuningasta Jojakimia vastaan näin: ’Hänellä ei tule olemaan ketään istumassa Daavidin valtaistuimella, ja hänen ruumiinsa tulee olemaan ulos päivän helteeseen ja yön kylmyyteen heitettynä."
Saman jumalan väitetään henkeyttäneen 2. Kun. 24:6, jossa annetaan asiasta "hieman" eri kuva:
”Lopulta Jojakim meni lepoon esi-isiensä luo, ja hänen poikansa Jojakin alkoi hallita hänen sijastaan.”
Ei ole helppoa olla Raamatun jumalan profeetta jos muistissa on miten sama Raamatun jumala suhtautuu omiin profeettoihinsa jotka mokaavat.Joo, kummallista on se muidenkin kuin minun "kelkankääntöni"!
Lumi siinä pöllyää, niin että näköä hämärtää.
Jeremian 23 lukuakin olen viivannut punakynällä niin käärmeissäni!
Varsinkin 23:16, 21, 25, 40, joissa Jehova varoittaa vääristä paimenista.
Ja siitä varmasta häpeästä ja rangaistuksesta, joka heitä kohtaa.
Olen oikein herkutellut sen ajatuksen kanssa ;-D
Tuon "Stauroksenkin" olen siellä tulisessa padassa varmaan nähnyt!
Kyllä naurattaa, vaikka välillä itkee kiukusta.
Herman Lindqvist on yksi mielikirjailijni ja hän kertoo, ettei Espanjassa
ole niin köyhää väkeä, etteikö tälläydytä juhlatamineisiin iltasella ja
mennään kaupungille nauttimaan elämästä. Se on oikeaa meininkiä!
Pohjoismaissa kuljetaan virttyneissä T-paidoissa ja voidaan huonosti.
Luin jostain tiedemiehestä Afrikan viidakoissa, joka ajoi partansa ja
pukeutui huolitellusti joka aamu. Antaa ryhtiä ja itsekunnioitusta.
Tiedän eron, jos laahustaa aamupukeissa koko vuorokauden...
Minulle tuo kenttälaukun pakkaaminen ja kenttävaatteiden
esille ottaminen ja tuulettaminen saa aikaan sisäisen rauhan.
Käsittämätöntä ja aivan älytöntä! P-H-A kirjoitti:
Joo, kummallista on se muidenkin kuin minun "kelkankääntöni"!
Lumi siinä pöllyää, niin että näköä hämärtää.
Jeremian 23 lukuakin olen viivannut punakynällä niin käärmeissäni!
Varsinkin 23:16, 21, 25, 40, joissa Jehova varoittaa vääristä paimenista.
Ja siitä varmasta häpeästä ja rangaistuksesta, joka heitä kohtaa.
Olen oikein herkutellut sen ajatuksen kanssa ;-D
Tuon "Stauroksenkin" olen siellä tulisessa padassa varmaan nähnyt!
Kyllä naurattaa, vaikka välillä itkee kiukusta.
Herman Lindqvist on yksi mielikirjailijni ja hän kertoo, ettei Espanjassa
mennään kaupungille nauttimaan elämästä. Se on oikeaa meininkiä!
Pohjoismaissa kuljetaan virttyneissä T-paidoissa ja voidaan huonosti.
Luin jostain tiedemiehestä Afrikan viidakoissa, joka ajoi partansa ja
pukeutui huolitellusti joka aamu. Antaa ryhtiä ja itsekunnioitusta.
Tiedän eron, jos laahustaa aamupukeissa koko vuorokauden...
Minulle tuo kenttälaukun pakkaaminen ja kenttävaatteiden
Käsittämätöntä ja aivan älytöntä!P-H-A 31.12.2018 2:49
<>Joo, kummallista on se muidenkin kuin minun "kelkankääntöni"!><
Hetki sitten annoin itselleni kertoa yhden tuntemani entisen jehovantodistajan palanneen salille vuosien aktiivisen helluntaipohjaisen Vt-kritisoinnin jälkeen.
<>Lumi siinä pöllyää, niin että näköä hämärtää.><
Minusta tuollainen kelkkailu on omituista kun ja jos sitten ei helluntaipohjalta kyennyt osoittamaan esittämänsä oikeutusta, niin ei se onnistu sen paremmin jt-pohjaltakaan. Sinä on lähinnä vaihdettu muna munaan
<>Herman Lindqvist on yksi mielikirjailijni ja hän kertoo, ettei Espanjassa
mennään kaupungille nauttimaan elämästä. Se on oikeaa meininkiä!><
Ja sitten ikäporuukkakin kulkee käsi kädessä, siinä on tyyliä.
<>Pohjoismaissa kuljetaan virttyneissä T-paidoissa ja voidaan huonosti.><
No toisaalta täällä on vaihtarina myös niin iso lauma roskisdyykkareita, joita ei pohjoisempana ole.
<>Minulle tuo kenttälaukun pakkaaminen ja kenttävaatteiden
Käsittämätöntä ja aivan älytöntä!><
Saattaisin ajatella, että sinulla on jonkin lajin tunteiden ristiaallokko ja pyrit kanootillasi ylävirtaan ilman melaa ja kompassia. Oma irtaantumiseni oli noin kahden viikon ”nettikurssi” hyvin lyhyillä unenpätkillä. Kurssin jälkeen loppuivat tiheäään toistuneet uskonnolliset painajaiset kuin seinään.
Täällä kävi xjt-yllätysvieraita eilen ja tuntien kuluessa tuli ilmi eräs toinen xjt, jolla aivan samalla tavalla katosi (siihenastiset) elämänmittaiset painajaisen kuin seinään. Jos painajaisten ajatellaan olevan kotoisin Saatanasta, niin miksi ne loppuvat siinä vaiheessa kun Vt-Jehovan hylkää. Jos taas painajaisten ajatellaan olevan kotoisin Vt-Jehovalta, niin mihin tuollaista jumalaa tarvitsisin?
Tulee mieleen Vt-uskonnon ontuva logiikka, jossa entisen Itäblokin jt-vainoa hehkutettiin kritiikittömästi. Nimittäin kun samoilla seuduilla vainottiin monia muitakin amerikkalaislähtöisiä kilpailijoita, mutta niistä VT-seura vaikeni. Jää jäljelle ajatus, että Vt-seura katsoo Saatanan vainoavan omiaan hämäyksen vuoksi. Samoin jää jäljelle ajatus, että jt-pedofiilien paratatiisia rakentava Vt-Jehovakin vainoaa omiaan saadakseen palstatilaa.- P-H-A
Hasta_luego kirjoitti:
P-H-A 31.12.2018 2:49
<>Joo, kummallista on se muidenkin kuin minun "kelkankääntöni"!><
Hetki sitten annoin itselleni kertoa yhden tuntemani entisen jehovantodistajan palanneen salille vuosien aktiivisen helluntaipohjaisen Vt-kritisoinnin jälkeen.
<>Lumi siinä pöllyää, niin että näköä hämärtää.><
Minusta tuollainen kelkkailu on omituista kun ja jos sitten ei helluntaipohjalta kyennyt osoittamaan esittämänsä oikeutusta, niin ei se onnistu sen paremmin jt-pohjaltakaan. Sinä on lähinnä vaihdettu muna munaan
<>Herman Lindqvist on yksi mielikirjailijni ja hän kertoo, ettei Espanjassa
mennään kaupungille nauttimaan elämästä. Se on oikeaa meininkiä!><
Ja sitten ikäporuukkakin kulkee käsi kädessä, siinä on tyyliä.
<>Pohjoismaissa kuljetaan virttyneissä T-paidoissa ja voidaan huonosti.><
No toisaalta täällä on vaihtarina myös niin iso lauma roskisdyykkareita, joita ei pohjoisempana ole.
<>Minulle tuo kenttälaukun pakkaaminen ja kenttävaatteiden
Käsittämätöntä ja aivan älytöntä!><
Saattaisin ajatella, että sinulla on jonkin lajin tunteiden ristiaallokko ja pyrit kanootillasi ylävirtaan ilman melaa ja kompassia. Oma irtaantumiseni oli noin kahden viikon ”nettikurssi” hyvin lyhyillä unenpätkillä. Kurssin jälkeen loppuivat tiheäään toistuneet uskonnolliset painajaiset kuin seinään.
Täällä kävi xjt-yllätysvieraita eilen ja tuntien kuluessa tuli ilmi eräs toinen xjt, jolla aivan samalla tavalla katosi (siihenastiset) elämänmittaiset painajaisen kuin seinään. Jos painajaisten ajatellaan olevan kotoisin Saatanasta, niin miksi ne loppuvat siinä vaiheessa kun Vt-Jehovan hylkää. Jos taas painajaisten ajatellaan olevan kotoisin Vt-Jehovalta, niin mihin tuollaista jumalaa tarvitsisin?
Tulee mieleen Vt-uskonnon ontuva logiikka, jossa entisen Itäblokin jt-vainoa hehkutettiin kritiikittömästi. Nimittäin kun samoilla seuduilla vainottiin monia muitakin amerikkalaislähtöisiä kilpailijoita, mutta niistä VT-seura vaikeni. Jää jäljelle ajatus, että Vt-seura katsoo Saatanan vainoavan omiaan hämäyksen vuoksi. Samoin jää jäljelle ajatus, että jt-pedofiilien paratatiisia rakentava Vt-Jehovakin vainoaa omiaan saadakseen palstatilaa.Jossain minun isojen korvieni välissä niillä ajatusradoilla sykähtää pieni kipinä:
"Hasta" on ihan oikeassa! Mutta vaikka tiedän, että vieläpä Raamattu on
käännetty ja väännetty useamman kertaan kuin talonmiehen likainen paita saunojen välillä, niin silti saan Raamattua lukemalla sellaisen hyvän olon tuntee.
Varsinkin Psalmeja, Sananlaskuja jne. lukiessa.
En viitsi ärsyttää sinua tällaisella enempää.
Mutta en kykene sille mitään, kun olen ollut lapsesta asti tällaisessa tilassa.
Äiti ja isä eivät kyenneet suojelemaan minua, vaikka yrittivät jo ennen kouluikää.
He tiesivät todistajaperheessä kasvaessaan, mitä se oli ja tunsivat minut.
Mutta en ole koskaan sopinut Jehovan todistajaksikaan!
Murran kaikkia luonnonlakeja, mitä löytyy,
ihan elämänriemussani tai uteliaisuuttani!
Mutta nyt kivampaan asiaan. Näin esimerkin BB-mallista, joka laihdutti 30kg.
"7"-sa tietysti ja sen vieressä oli niitä Espanjaan muuttaneita suomalaisia.
Yksikin nainen oli muuttanut 25m2 ja siinä oli kaikki, mitä hän tarvitsi!
Käy rannoilla auringossa, syömässä ravintoloissa, katselee nähtävyyksiä, seurustelee...
Minä en ikinä kykenisi sellaiseen elämään kaikkine harrastuksineni.
Olihan siellä suomalaisilla valtaisia palatsejakin ja kaikkea siltä väliltä.
Mutta yksiöön joituisin, jos täältä muutan - Suomeen tai Italiaan tai...
2019 kuluu IT-opiskelussa, kielien kertailuissa, ja löysin yhden kurssin lisää.
Taloa täytyy remontoida ja tätä tavarain paljoutta järjestää.
Ulkona on käytävä kävelyillä. Aamulla ja illalla.
Täällä on raivomyrsky ja nautin siitä puutarhassa. Ei tarvinnut itse marista.
Puut tekivät sen puolestani natisten. Ihanaa katsella salamoita!
Kerran myrskyssä kaatui 6kpl hopeakuusta. Mutta olen saanut niiden poikasia.
Miten te vaimosi kanssa olette ehtineet omimaan uuden kulttuurin, kielen...
Huomaa, että olet lukenut yhtä sun toistakin alaa.
Seurustelette varmasti eri kykyjä ja taitoja omaavien kanssa. P-H-A kirjoitti:
Jossain minun isojen korvieni välissä niillä ajatusradoilla sykähtää pieni kipinä:
"Hasta" on ihan oikeassa! Mutta vaikka tiedän, että vieläpä Raamattu on
käännetty ja väännetty useamman kertaan kuin talonmiehen likainen paita saunojen välillä, niin silti saan Raamattua lukemalla sellaisen hyvän olon tuntee.
Varsinkin Psalmeja, Sananlaskuja jne. lukiessa.
En viitsi ärsyttää sinua tällaisella enempää.
Mutta en kykene sille mitään, kun olen ollut lapsesta asti tällaisessa tilassa.
Äiti ja isä eivät kyenneet suojelemaan minua, vaikka yrittivät jo ennen kouluikää.
He tiesivät todistajaperheessä kasvaessaan, mitä se oli ja tunsivat minut.
Mutta en ole koskaan sopinut Jehovan todistajaksikaan!
Murran kaikkia luonnonlakeja, mitä löytyy,
ihan elämänriemussani tai uteliaisuuttani!
Mutta nyt kivampaan asiaan. Näin esimerkin BB-mallista, joka laihdutti 30kg.
"7"-sa tietysti ja sen vieressä oli niitä Espanjaan muuttaneita suomalaisia.
Yksikin nainen oli muuttanut 25m2 ja siinä oli kaikki, mitä hän tarvitsi!
Käy rannoilla auringossa, syömässä ravintoloissa, katselee nähtävyyksiä, seurustelee...
Minä en ikinä kykenisi sellaiseen elämään kaikkine harrastuksineni.
Olihan siellä suomalaisilla valtaisia palatsejakin ja kaikkea siltä väliltä.
Mutta yksiöön joituisin, jos täältä muutan - Suomeen tai Italiaan tai...
2019 kuluu IT-opiskelussa, kielien kertailuissa, ja löysin yhden kurssin lisää.
Taloa täytyy remontoida ja tätä tavarain paljoutta järjestää.
Ulkona on käytävä kävelyillä. Aamulla ja illalla.
Täällä on raivomyrsky ja nautin siitä puutarhassa. Ei tarvinnut itse marista.
Puut tekivät sen puolestani natisten. Ihanaa katsella salamoita!
Kerran myrskyssä kaatui 6kpl hopeakuusta. Mutta olen saanut niiden poikasia.
Miten te vaimosi kanssa olette ehtineet omimaan uuden kulttuurin, kielen...
Huomaa, että olet lukenut yhtä sun toistakin alaa.
Seurustelette varmasti eri kykyjä ja taitoja omaavien kanssa.P-H-A 1.1.2019 18:43
<>Jossain minun isojen korvieni välissä niillä ajatusradoilla sykähtää pieni kipinä:
"Hasta" on ihan oikeassa!><
Kriittisessä keskustelussa kyse ei lähtökohtaisesti ole oikeassa olemisesta, vaan esitettyjen väitteiden luoitettavuuksista käsillä olevan asian suhteen.
<>Varsinkin Psalmeja, Sananlaskuja jne. lukiessa.
En viitsi ärsyttää sinua tällaisella enempää.><
Jospa minä ärsytänkin sinua mainitsemalla, että Psalmit olivat virsiä, miksi ne on korvattu ”henkeyttämättömillä” valtakunnanlauluilla? Osa Salomon sananlaskuista on egyptiläisiltä kopioitua kansanviisautta, mitä se kertoo Raamatun alkuperästä?
<>Mutta yksiöön joituisin, jos täältä muutan - Suomeen tai Italiaan tai...><
Näillä nurkilla hiekkarannasta 100...200 metriä saa nk. studion alimmillaan noin 40 000 € hintaan ja päälle sitten semmonen noin 13 % veroja.
<>Miten te vaimosi kanssa olette ehtineet omimaan uuden kulttuurin, kielen...><
Melko laiskasti, mulla on kaiken aikaa sanakirja vieressä kun katselemme telkkaria, jossa on tekstitys miltei kaikkialla. Opiskelin kolme vuotta ranskaa ja se auttaa kummasti, englannin ohella.
<>Seurustelette varmasti eri kykyjä ja taitoja omaavien kanssa.><
Toistaiseksi olemme seurustelleet lähinnä täällä vierailleiden ystävien kanssa, tämä yllättävä xjt-vierailu oli ensimmäinen lajiaan ja onneksi vaimo on Suomessa, ei oikein nauti aiheesta, mutta oli toki iloinen puolestani tapaamisen suhteen. Tottamooses juttua tulee kahviloissa istuskellessa, mutta se aloittaja en ole minä tai vaimo. Naapureiden kanssa pientä juttua on sekasikiökielillä kun kaksi naapuria on saksalaisia, niin on muisteltava saksan sanoja avuksi.
Mitäkö on tulossa piakkoin? No ainakin raamatun profeettain ja epytgin vaaraoiden ja ylipappien pyhän suolikaasukirjan mukaan ihan piakkoin on tulossa kosmista supersuhnua oikein aikojen alusta saakka. Se merkitsee mm. hyvin laajoja ja kovia tuulia. Silloin ei edes oma tukka tahdo pysyä päässä ja variksetkin jotuvat kävelemään ojan pohjia pitkin kaatopaikoille ruokailemaan. Jopa lehmät saattavat lentää. Ainoa turvallinen liikkumaväline on astraalipotkukelkka.
kookoo2
30.12.2018 22:32
<>Ainoa turvallinen liikkumaväline on astraalipotkukelkka.><
Astraalimopon käyntiongelmia olemmekin ruotineet, mutta nyt olen nimimerkki epätietoinen ja kysyn tarkoitatko sitä monenkelin potkuria, jossa on myös rillat jalaksissa, jotta meno oli sujuvaa eri vuodenaikojen astraalitasoilla?Hasta_luego kirjoitti:
kookoo2
30.12.2018 22:32
<>Ainoa turvallinen liikkumaväline on astraalipotkukelkka.><
Astraalimopon käyntiongelmia olemmekin ruotineet, mutta nyt olen nimimerkki epätietoinen ja kysyn tarkoitatko sitä monenkelin potkuria, jossa on myös rillat jalaksissa, jotta meno oli sujuvaa eri vuodenaikojen astraalitasoilla?Joo. Siis ennen vuotta 1975 valmistetuissa astraalipotkukelkoissa oli myös pyörät. Maailmanlopun takia niitä ei valmistettu 1976. Mutta kun Wernher von Braun siirtyi vuonna 1977 taivaaseen "Aggregat 4" -raketillaan -joka paremmin "V 2"-nimellä tunnetaan- antoi hän taivaan väen käyttöön muutaman keksinnön, joita oli kehitellyt autotallissaan. Yksi niistä oli magneettinen ektoplasmakellutin. mooses, joka oli nylkyttänyt takkuperseaasin seljässä ynpäri Siinaita 40 vuotta, ehdotti laitetta vakiovarusteeksi astraalipotkukelkkaan. Ja testiajo Tyrnävänjoen jäällä olikin menestys, ja laite päätettiin ottaa heti käyttöön. Wernher sai laitteen vielä mahdutettua Wehrmachtin kaasunaamarikoteloon. Se sai käyttövoimansa nerokkaasti ohjastajan pyllykaasusta. Eli ei muuta kuin enkelille pyllykaasukäyttöinen kaasunaamarikoteloon asennettu kellutin selkään, letku pyllyyn ja maailmanloppua valmistelemaan tai muuten vain potkukelkkailemaan.
- mannaa_aasista
kookoo2 kirjoitti:
Joo. Siis ennen vuotta 1975 valmistetuissa astraalipotkukelkoissa oli myös pyörät. Maailmanlopun takia niitä ei valmistettu 1976. Mutta kun Wernher von Braun siirtyi vuonna 1977 taivaaseen "Aggregat 4" -raketillaan -joka paremmin "V 2"-nimellä tunnetaan- antoi hän taivaan väen käyttöön muutaman keksinnön, joita oli kehitellyt autotallissaan. Yksi niistä oli magneettinen ektoplasmakellutin. mooses, joka oli nylkyttänyt takkuperseaasin seljässä ynpäri Siinaita 40 vuotta, ehdotti laitetta vakiovarusteeksi astraalipotkukelkkaan. Ja testiajo Tyrnävänjoen jäällä olikin menestys, ja laite päätettiin ottaa heti käyttöön. Wernher sai laitteen vielä mahdutettua Wehrmachtin kaasunaamarikoteloon. Se sai käyttövoimansa nerokkaasti ohjastajan pyllykaasusta. Eli ei muuta kuin enkelille pyllykaasukäyttöinen kaasunaamarikoteloon asennettu kellutin selkään, letku pyllyyn ja maailmanloppua valmistelemaan tai muuten vain potkukelkkailemaan.
Eräs tutkija on sanonut, että Mooses epäilemättä, varmastikin, loogisesti ja ehkä yritti saada takkuperseaasista irti maitoa tällä tavalla:
https://www.youtube.com/watch?v=iyMYx9wmIS4 kookoo2 kirjoitti:
Joo. Siis ennen vuotta 1975 valmistetuissa astraalipotkukelkoissa oli myös pyörät. Maailmanlopun takia niitä ei valmistettu 1976. Mutta kun Wernher von Braun siirtyi vuonna 1977 taivaaseen "Aggregat 4" -raketillaan -joka paremmin "V 2"-nimellä tunnetaan- antoi hän taivaan väen käyttöön muutaman keksinnön, joita oli kehitellyt autotallissaan. Yksi niistä oli magneettinen ektoplasmakellutin. mooses, joka oli nylkyttänyt takkuperseaasin seljässä ynpäri Siinaita 40 vuotta, ehdotti laitetta vakiovarusteeksi astraalipotkukelkkaan. Ja testiajo Tyrnävänjoen jäällä olikin menestys, ja laite päätettiin ottaa heti käyttöön. Wernher sai laitteen vielä mahdutettua Wehrmachtin kaasunaamarikoteloon. Se sai käyttövoimansa nerokkaasti ohjastajan pyllykaasusta. Eli ei muuta kuin enkelille pyllykaasukäyttöinen kaasunaamarikoteloon asennettu kellutin selkään, letku pyllyyn ja maailmanloppua valmistelemaan tai muuten vain potkukelkkailemaan.
kookoo2 31.12.2018 4:40
<>Joo. Siis ennen vuotta 1975 valmistetuissa astraalipotkukelkoissa oli myös pyörät. Maailmanlopun takia niitä ei valmistettu 1976. Mutta kun Wernher von Braun siirtyi vuonna 1977 taivaaseen "Aggregat 4" -raketillaan -joka paremmin "V 2"-nimellä tunnetaan...<>
Toi antaakin uutta näkökulmaa siitä miksi parranajokoneen keksijä Werneri ja 1975-maailmanlopun pääarkkitehti Fred olivat tukkanuottasilla. Jälkimmäinen kun esitti tosissaan, ettei millään arkekaatilla pääse ilmakehän ulkopuolelle:
”Tätä meidän kiertotähteämme ympäröi näkymätön ilmanpaljous eli ilmakehä, mikä muodostaa ”vahvuuden” eli ilma-avaruuden, joka ulottuu ylöspäin noin sata kuusikymmentä kilometriä ihmisten päitten yläpuolelle. Samalla tavalla on kuvaannollisella maalla henkivoimia, jotka vallitsevat sitä, nimittäin Saatanan, Perkeleen, alaiset paholaiset. Tämä pahojen henkien järjestö, joiden ruhtinas on Saatana, on sekä ihmistä korkeampi että näkymätön hänelle. Siksi tämä paholaisjärjestö muodostaakin ”taivaat” ihmisen nykyiseen maalliseen järjestöön katsoen. Maan päällä oleva ihminen voi yhtä vähän vapautua näistä paholais-”taivaista”, kuin hän lentokoneilla tai raketeilla tai muillakaan keinoilla voi päästä sen ilmakehän ulkopuolelle, mikä on maapallomme ympärillä ja missä ihminen hengittää. Yksin Jumala voi vapauttaa ja vapauttaakin ihmiskunnan näistä paholaishallitusmahdeista.” (Totuus on tekevä teidät vapaiksi, sivu 288-289)
Fred jäi alakynteen viitisen vuotta myöhemmin kun Tzilvo Tzokka lenteli insinööri Ganstzeugen kanssa kehittämällä raketilla ihan mielin määrin, kunnes raketin vessan ylähuuhtelujärjestelmän sinivalkoinen paperinaru rispaantui ja oli pakko laskeutua lähimmän ulkohuoneen lähistölle.
<>- antoi hän taivaan väen käyttöön muutaman keksinnön, joita oli kehitellyt autotallissaan.><
Toistaiseksi vahvistamattoman huhun mukaan Tzilvo testamenttasi kaikki patenttinsa Vt-seuralle ja sitä perua ovat myös Vt-seuran Rand Cam Engine Corporazuunin omistukset.
<> Yksi niistä oli magneettinen ektoplasmakellutin. mooses, joka oli nylkyttänyt takkuperseaasin seljässä ynpäri Siinaita 40 vuotta, ehdotti laitetta vakiovarusteeksi astraalipotkukelkkaan. Ja testiajo Tyrnävänjoen jäällä olikin menestys, ja laite päätettiin ottaa heti käyttöön. Wernher sai laitteen vielä mahdutettua Wehrmachtin kaasunaamarikoteloon.><
Puhuva aasi, joka on ratsastajaansa fiksumpi onkin yksi maailmanhistorian ikimuistoinen rodunjalostus. Tästä syystä taakkojen vetäminen kahdella aasilla edellyttää vähintään hyväksyttävästi suoritettua korkeampaa akateemista loppututkintoa.
- HarhaoppisetJTläiset
Tulossa on ainakin pakkaskelejä ja härkäviikot on nyt heti käsillä joten niitä odottelemme nyt.
- mainosvaltuutettu
Mitä on tulossa, PIAKKOIN?
Uusivuosi,
joka on tämän maailman jumalan propakandaa harmaagedonista, kaikkihan sen tietää, vai mitä ? - harjoitustehtävä
"Siellä ei ole yhtään jumalatonta!"
Määrittele jumalaton.- P-H-A
Varmaan sellainen, jolla ei ole juuriaan Jumalassa! Vai mitä?
- harjoitustehtävä
P-H-A kirjoitti:
Varmaan sellainen, jolla ei ole juuriaan Jumalassa! Vai mitä?
Miten nämä juuret Jumalassa käytännössä ilmenevät? Onko esimerkiksi uskottava Vartiotorni-seuran pieleen menneisiin ennustuksiin vai eikö nimenomaan saisi uskoa niihin?
- P-H-A
harjoitustehtävä kirjoitti:
Miten nämä juuret Jumalassa käytännössä ilmenevät? Onko esimerkiksi uskottava Vartiotorni-seuran pieleen menneisiin ennustuksiin vai eikö nimenomaan saisi uskoa niihin?
Ajattelin niin, että kaikella minkä Jumala on luonut, sillä on juuret Luojassa,
vaikka ne sitten voisivat olosuhteista johtuen kasvaa ei toivotavalla tavalla
tai jopa tuhoutua, kuten luonnon mullistuksissa, tsunameissa, metsäpaloissa...
Raamattu alkaa kertomuksella luomisesta.
Luojaa voi pitää myös luomansa omistajana.
Mielikohta Psalmi 24:1
"Jumalan on maa ja kaikki, mitä siinä on,
tuottoisa maa ja ne, jotka siinä asuvat." - harjoitustehtävä
P-H-A kirjoitti:
tuottoisa maa ja ne, jotka siinä asuvat."No sittenhän tämä on helppoa. Jos noin väljästi määritellään, sittenhän meillä kaikilla on juuret Luojassa, tai missä vaan.
Ehdinkin jo säikähtää, että aiot tarjota Vartiotorni-seuran uskonnollista tuotetta totuutena. :) - P-H-A
Mitä vielä tuohon uskomisiin tulee, niin eiköhän se ole aika yksilöllistä?
Ei edes Jumala vaadi meitä uskomaan kaikkea. Ihmiset ovat yksilöllisiä.
Aika muuttaa tarpeita, lakeja, tapoja...
Se, mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle.
Kukaan ei voi oikeutetusti myöskään vaatia. että joku ei uskoisi!
Sitä ei voi tietoisesti edes itse valita, mihin uskoo, mihin ei.
Se "uskominen" tapahtuu jossain sielun syövereissä,
jossa tietoisuuden lait eivät määrää.
Älä turhaa rasitu jonkun toisen uskosta tai uskomatta jättämisistä. :-) - P-H-A
No sittenhän tämä on helppoa. Jos noin väljästi määritellään, sittenhän meillä kaikilla on juuret Luojassa, tai missä vaan.
Ehdinkin jo säikähtää, että aiot tarjota Vartiotorni-seuran uskonnollista tuotetta totuutena. :)Juuri sitä tarkoitin, että kaikilla on juuret Luojassaan!
Eikä kenenkään tule uskoa, että esim. minun muistiinpanojeni mukaan
joku tuomittaisiin elämään tai olemattomuuteen ;-D
Niinkuin täällä on väitetty, että suhtautuminen Jehovan todistajien
tuomaan sanomaan ratkaisee olemassaolon jatkuvuuden!
En edes pidä itseäni Jehovan todistajana muulloin kuin "aurinkoisina päivinä".
Kaikkia sitä yritetäänkin jallittaa - hyi hävetkää! - harjoitustehtävä
P-H-A kirjoitti:
Mitä vielä tuohon uskomisiin tulee, niin eiköhän se ole aika yksilöllistä?
Ei edes Jumala vaadi meitä uskomaan kaikkea. Ihmiset ovat yksilöllisiä.
Aika muuttaa tarpeita, lakeja, tapoja...
Se, mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle.
Kukaan ei voi oikeutetusti myöskään vaatia. että joku ei uskoisi!
Sitä ei voi tietoisesti edes itse valita, mihin uskoo, mihin ei.
Se "uskominen" tapahtuu jossain sielun syövereissä,
jossa tietoisuuden lait eivät määrää.
Älä turhaa rasitu jonkun toisen uskosta tai uskomatta jättämisistä. :-)"Älä turhaa rasitu jonkun toisen uskosta tai uskomatta jättämisistä. :-) "
Nykyään osaan tämän aivan hyvin - kunpa vaan olisin tajunnut aina. Elämä on ja Siperia opettaa. - harjoitustehtävä
P-H-A kirjoitti:
Juuri sitä tarkoitin, että kaikilla on juuret Luojassaan!
Eikä kenenkään tule uskoa, että esim. minun muistiinpanojeni mukaan
joku tuomittaisiin elämään tai olemattomuuteen ;-D
Niinkuin täällä on väitetty, että suhtautuminen Jehovan todistajien
tuomaan sanomaan ratkaisee olemassaolon jatkuvuuden!
En edes pidä itseäni Jehovan todistajana muulloin kuin "aurinkoisina päivinä".
Kaikkia sitä yritetäänkin jallittaa - hyi hävetkää!"Niinkuin täällä on väitetty, että suhtautuminen Jehovan todistajien
tuomaan sanomaan ratkaisee olemassaolon jatkuvuuden!"
Ainoa tilanne, missä olemassaolon jatkuvuus riippuu Jehovan todistajien opista on tietääkseni se, kun tarvitsisi veren tiettyjä osia elimistöönsä, mutta niitä ei löydy Vartiotorni-seuran tällä hetkellä sallittujen aineiden luettelosta eikä ole aikaa odotella "uutta valoa". Tällöin Jehovan todistajien sanomaan takertuminen on suorastaan hengenvaarallista. Useimmiten se on ainoastaan haitallista. - P-H-A
"Niinkuin täällä on väitetty, että suhtautuminen Jehovan todistajien
tuomaan sanomaan ratkaisee olemassaolon jatkuvuuden!"
Ainoa tilanne, missä olemassaolon jatkuvuus riippuu Jehovan todistajien opista on tietääkseni se, kun tarvitsisi veren tiettyjä osia elimistöönsä, mutta niitä ei löydy Vartiotorni-seuran tällä hetkellä sallittujen aineiden luettelosta eikä ole aikaa odotella "uutta valoa". Tällöin Jehovan todistajien sanomaan takertuminen on suorastaan hengenvaarallista. Useimmiten se on ainoastaan haitallista.Voi, hyvänen aika sitäkin oppia! Se kääntyilee kuin tuuliviiri katolla!
Älä hyvä ihminen kuuntele muiden opetuksia, kun Luoja itse on antanut
sinulle järjen ja älyn käyttää sitä! Kuuntele vain omaatuntoasi!
Minua pelottaa ajatus joutua taas leikkauspöydälle. En tiedä, mikä on oikein!
Tallessa on pitkä lista Jehovan todistajien verenosien sallinnasta tai kielloista.
Parinkin vuoden välein sama aine, mutta "lakia" muutetaan.
Se on pahempaa kuin "venäläinen ruletti", jos tiiät, mitä se on?
Se on koulemanrulettia ihmishengillä!
Kenelle on annettu siihen oikeus? P-H-A kirjoitti:
tuottoisa maa ja ne, jotka siinä asuvat."P-H-A 31.12.2018 2:10
<>Ajattelin niin, että kaikella minkä Jumala on luonut, sillä on juuret Luojassa...><
Tässä vaiheessa mulle tulee mieleen, että aiemmin kuin noin 6000 vuotta sitten eläneet ihmiset ovat ilman noita juuria. Hyvä esimerkki on porukka, joka kymmeniä tuhansia vuosia ennen Raamatun luojajuuria muuttivat Australiaan, olivat jumalattomia.
<>vaikka ne sitten voisivat olosuhteista johtuen kasvaa ei toivotavalla tavalla
tai jopa tuhoutua, kuten luonnon mullistuksissa, tsunameissa, metsäpaloissa..><
Etenkin mannerlaattojen liikkeiden tuloksina syntyneissä hyökyaalloissa kuolleet tuovat minulle mieleen Raamatun luojajumalan tuotevastuun, tai siis sen puutteen. Jos katsoo kaiken luomansa olleen täydellisen hyvää, mutta kuitenkin tappavan silmittömästi viattomia, niin jotain omituista asiassa vaistoan.- P-H-A
Hasta_luego kirjoitti:
P-H-A 31.12.2018 2:10
<>Ajattelin niin, että kaikella minkä Jumala on luonut, sillä on juuret Luojassa...><
Tässä vaiheessa mulle tulee mieleen, että aiemmin kuin noin 6000 vuotta sitten eläneet ihmiset ovat ilman noita juuria. Hyvä esimerkki on porukka, joka kymmeniä tuhansia vuosia ennen Raamatun luojajuuria muuttivat Australiaan, olivat jumalattomia.
<>vaikka ne sitten voisivat olosuhteista johtuen kasvaa ei toivotavalla tavalla
tai jopa tuhoutua, kuten luonnon mullistuksissa, tsunameissa, metsäpaloissa..><
Etenkin mannerlaattojen liikkeiden tuloksina syntyneissä hyökyaalloissa kuolleet tuovat minulle mieleen Raamatun luojajumalan tuotevastuun, tai siis sen puutteen. Jos katsoo kaiken luomansa olleen täydellisen hyvää, mutta kuitenkin tappavan silmittömästi viattomia, niin jotain omituista asiassa vaistoan.Olen ajatellut Australian asukkaita - jostain syystä ovat olleet "tapetilla"...
Paljon sinne vietiin niitä rangaistusvankeja ja "säädyttömiä" naisia.
Sitten katselin sitä Australian luontoa ja elämää siinä kontinentissa.
Niitä "Lentäviä tohtoreita", DVD:tä turisteille, luononkuvauksia...
Niin kovaa elämää kuin siinä mantereella joutuu elämään, niin
kyllä pelkästään ilmasto, vaaralliset eläimet, eristettynä oleminen,
muovaa ihmistä, kovettaa, raaistaa...
Yksikin mies alkoi lähentelemään haastattelijaa - vieläpä kameran edessä!
Eivät kaikki aussit ole sellaisia, joitakin pidetään hyvinkin miellyttävinä!
Ne rangaistusvankien perilliset ovat tainneet hakeutua sankoin joukoin
"tiettyyn järjestöön" - eivätkä kykene itseään paremmaksi muuttaa.
Tuttuja muuttanut sinnekin lähetystyöhön.
Mahdatko, "Hasta", muistaa sen "Hyvän Paimenen" kuvan siinä proschyrissä:
"Palaa Jehovan luo"? Lempeän ja rauhaisan näköinen partaniekka, jolla
on sammaleenvihreä kaapu monine vekkeineen sellaisille pikku karitsoille,
jotka ovat eksyneet.
"Hyvällä Paimenella on kai sauva kädessään, mutta hän ei riehu
sen keppipäätä huitoen saadakseen hakattua muutaman, kuten tuo "stauros",
joka sopivasti valitsi itselleen paksun kepin nimimerkiksi.
Ei suinkaan! Tämä paimen osaa käyttää kierukka päätä kaitsemiseen.
Nostaa lammukaita kiviruokkioista ja pistää manttelin vekkeihin rauhoittumaan.
Miten ihmeessä kuulen sieltä pehmeästä vekistä kiukkuista määkimistä -
kuin "Hasta" siellä potkisi Hyvää Paimenta mustilla sorkillaan kylkeen?
Vihaisena vähän kaikille, että satutti itseään pudotessaan louhikkoon.
En voi muuttaa tätä mielikuvaa muuksi. Kuulen ja näen, mitä kuulen ja näen.
Kun karitsakin kerran on jumalista juurta... P-H-A kirjoitti:
Olen ajatellut Australian asukkaita - jostain syystä ovat olleet "tapetilla"...
Paljon sinne vietiin niitä rangaistusvankeja ja "säädyttömiä" naisia.
Sitten katselin sitä Australian luontoa ja elämää siinä kontinentissa.
Niitä "Lentäviä tohtoreita", DVD:tä turisteille, luononkuvauksia...
Niin kovaa elämää kuin siinä mantereella joutuu elämään, niin
kyllä pelkästään ilmasto, vaaralliset eläimet, eristettynä oleminen,
muovaa ihmistä, kovettaa, raaistaa...
Yksikin mies alkoi lähentelemään haastattelijaa - vieläpä kameran edessä!
Eivät kaikki aussit ole sellaisia, joitakin pidetään hyvinkin miellyttävinä!
Ne rangaistusvankien perilliset ovat tainneet hakeutua sankoin joukoin
"tiettyyn järjestöön" - eivätkä kykene itseään paremmaksi muuttaa.
Tuttuja muuttanut sinnekin lähetystyöhön.
Mahdatko, "Hasta", muistaa sen "Hyvän Paimenen" kuvan siinä proschyrissä:
"Palaa Jehovan luo"? Lempeän ja rauhaisan näköinen partaniekka, jolla
on sammaleenvihreä kaapu monine vekkeineen sellaisille pikku karitsoille,
jotka ovat eksyneet.
"Hyvällä Paimenella on kai sauva kädessään, mutta hän ei riehu
sen keppipäätä huitoen saadakseen hakattua muutaman, kuten tuo "stauros",
joka sopivasti valitsi itselleen paksun kepin nimimerkiksi.
Ei suinkaan! Tämä paimen osaa käyttää kierukka päätä kaitsemiseen.
Nostaa lammukaita kiviruokkioista ja pistää manttelin vekkeihin rauhoittumaan.
Miten ihmeessä kuulen sieltä pehmeästä vekistä kiukkuista määkimistä -
Kun karitsakin kerran on jumalista juurta...P-H-A 1.1.2019 14:13
<>Yksikin mies alkoi lähentelemään haastattelijaa - vieläpä kameran edessä!
Eivät kaikki aussit ole sellaisia, joitakin pidetään hyvinkin miellyttävinä!><
Eiköhän näitä teuvohakkaraisia löydy kaikkialta maapallolta, joillain kulmilla he ovat enemmistönäkin..
<>Mahdatko, "Hasta", muistaa sen "Hyvän Paimenen" kuvan siinä proschyrissä:
"Palaa Jehovan luo"?><
En nyt ole varma muistelenko samaa, mutta kuva-aihe on tuttu.
<>Miten ihmeessä kuulen sieltä pehmeästä vekistä kiukkuista määkimistä -
Kun karitsakin kerran on jumalista juurta...><
Jumalisen juuren jumala onkin nimenomaan omimmillaan ihmisten mielikuvissa. Ihan jo siksi, että abojenkin historia Australiassa on todennettu kertaluokkaa pidemmäksi kuin Raamatun ajoitus luomisen suhteen. Siellä ovat kuitenkin elelleet ilman minkäänlaista raamatullista paimenta. Ongelmat alkoivatkin siitä kun porukka tuli nimenomaan Raamattu kädessä heitä sortamaan.- P-H-A
Hasta_luego kirjoitti:
P-H-A 1.1.2019 14:13
<>Yksikin mies alkoi lähentelemään haastattelijaa - vieläpä kameran edessä!
Eivät kaikki aussit ole sellaisia, joitakin pidetään hyvinkin miellyttävinä!><
Eiköhän näitä teuvohakkaraisia löydy kaikkialta maapallolta, joillain kulmilla he ovat enemmistönäkin..
<>Mahdatko, "Hasta", muistaa sen "Hyvän Paimenen" kuvan siinä proschyrissä:
"Palaa Jehovan luo"?><
En nyt ole varma muistelenko samaa, mutta kuva-aihe on tuttu.
<>Miten ihmeessä kuulen sieltä pehmeästä vekistä kiukkuista määkimistä -
Kun karitsakin kerran on jumalista juurta...><
Jumalisen juuren jumala onkin nimenomaan omimmillaan ihmisten mielikuvissa. Ihan jo siksi, että abojenkin historia Australiassa on todennettu kertaluokkaa pidemmäksi kuin Raamatun ajoitus luomisen suhteen. Siellä ovat kuitenkin elelleet ilman minkäänlaista raamatullista paimenta. Ongelmat alkoivatkin siitä kun porukka tuli nimenomaan Raamattu kädessä heitä sortamaan.Kun ryhmä keskustelee Raamatusta, niin aina porukan "johtajatyyppi" ottaa
Raamatun kuin ruoskaksi, jolla alkaa lyödä toisia, usein rauhassa oleviakin.
Sitä "järjestäytynyt uskonto" alkaa toteuttaa heti suunnitellen valtaansa.
Tai sitten se manipulointi ja kiristys saadakseen oman tahtonsa läpi.
Sen tähden kammoan kaikkia ryhmiä.
Miten ihmeessä joku voi olla sellainen:"Meitä uskovia Jumala rakastaa!
Teitä uskottomia Hän ei edes tunne! Te tulette tuhoutumaan!"
Jos Jumalalla on hippusta tunnetta, Hän oksentaa omahyväiset pois.
Tai sitten tuo auktoriteettinen "Paalu", joka sanelee toisia ylempää,
miten asiat kuuluu olla, asettaen kotitekoisia lakejaan.
Pitäen itseään uskonnollisena eliittinä, jolla on oikeus muuttaa jopa
Raamatussa Jeesuksen Kristuksen asettamia periaatteita.
Kyllä ne sankarit erottaa, kun jalkansa salin kynnyken yli saa.
Olen lukenut jonkun kirjan näistä Australian alkuasukkaista.
Heidän elämäntavastaan ja yrittänyt omia niistä jotain.
Varsinkin luonnossa liikkuessa voi osoittaa arvostuksen henkeä.
Minulle on tullut aina veljeni mieleen sinun tavastasi puhua.
Hän on herkkä, tunneihminen, jota jostain käsittämättömästä syystä
hyljittiin ja kritisoitiin perheessä. Hänellä oli vahva omanarvontunto.
Se ärsytti isää, raivostutti äitiä ja pelotti minua.
Nyt minulla on hyvät välit veljeeni. Olemme molemmat muuttuneet.
Mutta fyysinen ja psyykkinen väkivalta haavoittaa sielua syvältä. P-H-A kirjoitti:
Kun ryhmä keskustelee Raamatusta, niin aina porukan "johtajatyyppi" ottaa
Sen tähden kammoan kaikkia ryhmiä.
Miten ihmeessä joku voi olla sellainen:"Meitä uskovia Jumala rakastaa!
Jos Jumalalla on hippusta tunnetta, Hän oksentaa omahyväiset pois.
Tai sitten tuo auktoriteettinen "Paalu", joka sanelee toisia ylempää,
miten asiat kuuluu olla, asettaen kotitekoisia lakejaan.
Pitäen itseään uskonnollisena eliittinä, jolla on oikeus muuttaa jopa
Raamatussa Jeesuksen Kristuksen asettamia periaatteita.
Kyllä ne sankarit erottaa, kun jalkansa salin kynnyken yli saa.
Olen lukenut jonkun kirjan näistä Australian alkuasukkaista.
Heidän elämäntavastaan ja yrittänyt omia niistä jotain.
Varsinkin luonnossa liikkuessa voi osoittaa arvostuksen henkeä.
Minulle on tullut aina veljeni mieleen sinun tavastasi puhua.
Hän on herkkä, tunneihminen, jota jostain käsittämättömästä syystä
hyljittiin ja kritisoitiin perheessä. Hänellä oli vahva omanarvontunto.
Se ärsytti isää, raivostutti äitiä ja pelotti minua.
Nyt minulla on hyvät välit veljeeni. Olemme molemmat muuttuneet.
Mutta fyysinen ja psyykkinen väkivalta haavoittaa sielua syvältä.P-H-A 2.1.2019 2:36
<>Kun ryhmä keskustelee Raamatusta, niin aina porukan "johtajatyyppi" ottaa
Sen tähden kammoan kaikkia ryhmiä.><
Noin se menee uskonnoissa, koska ne ovat hallinnan välineitä.
<>Miten ihmeessä joku voi olla sellainen:"Meitä uskovia Jumala rakastaa!
Jos Jumalalla on hippusta tunnetta, Hän oksentaa omahyväiset pois.><
Nähdäkseni tilanne olisikin aivan erilainen jos jonkin sortin jumala olisi olemassa, vaikka sitten jokaisella liikkeellä ikioma.
<>Tai sitten tuo auktoriteettinen "Paalu"...><
Odottelen uutta nimmarinvaihtoa.
<>Olen lukenut jonkun kirjan näistä Australian alkuasukkaista.
Heidän elämäntavastaan ja yrittänyt omia niistä jotain.><
Sitten on niitä harmittavia epäkohtia, jotka lienee suurelta osalta johtuvat reservaatteihin sulkemisesta. On eri säännöt reservaatin sisällä ja aidan ulkopuolella.
<>Varsinkin luonnossa liikkuessa voi osoittaa arvostuksen henkeä.><
Ihminen on jollain tavallaan saumaton osa luontoa, mutta teollistuminen on ”venyttänyt” tuota saumattomuutta. Hyvä koe tai mittari voisi olla mitä kaikkea tarvitsee minimissään mukaansa jos tarkoitus on olla muutama yö metsässä.
<>Minulle on tullut aina veljeni mieleen sinun tavastasi puhua.><
Varmaan jotain samaa, mutta havaintoni mukaan meillä fyysistä väkivaltaa koin ainoastaan minä ja sekin tuli jt-mutsin puolelta.
- Eijumalattomille
UUDEN MAAILMAN PERUSTUS
Uuden maailman perustus.........miten kaikki tämä on mahdollista.
Saatat kysyä?
Koska “Jumala, joka ei voi valehdella, lupasi ammoiset ajat sitten”, että ihmiskunta ennallistettaisiin ja että se saisi ikuisen elämän täydellisyydessä.
Apostoli Pietari ilmaisi tämän toivon perusteen ensimmäisessä kirjeessään voidelluille kristityille tovereilleen.
Tiitukselle 1:1 – 2
1. Pietarin kirje 1:3 – 4
(Ei Jumalattomille tarkoittaa sitä, jota Jumala ei halua tuntea)Eijumalattomille 31.12.2018 3:21
<>UUDEN MAAILMAN PERUSTUS
Saatat kysyä? ><
Jos tuollaista joutuu kyselemään itseltä tai muilta, niin on edelleen vedätettävissä uskonnollisten harhojen suhteen.
<>Koska “Jumala, joka ei voi valehdella, lupasi ammoiset ajat sitten”, että ihmiskunta ennallistettaisiin ja että se saisi ikuisen elämän täydellisyydessä. ><
Jos sitten ryhtyy muita neuvomaan, niin aloittaa jumalan olemassaolosta ja tässä vaiheessa kai Raamatun jumalan. Tällöin ensimmäisessä vaiheessa tulee osoittaa Raamatun monolatria vaiheen jumala ja kun sellaisen olemassaolo on osoitettu, niin seuraavana onkin vuorossa Raamatun monoteistisen jumalan olemassaolon osoittaminen.
<>Apostoli Pietari ilmaisi tämän toivon perusteen ensimmäisessä kirjeessään voidelluille kristityille tovereilleen.
Tiitukselle 1:1 – 2<>
Tarkoitit varmaan Paavalia, mutta ei hätää, Tituskirjettä ei katsota Paavalin kirjoittamaksi. Mutta jos jatkaa aiheesta Paavalin jorinoiden pohjalta, niin tulee muistaa, että Paavali piti 1. Tess. 4:15-18 mukaan jumalalta (joka ei siis valehtele) saatuna tietona, että hänet temmataan Jeesusta vastaan yläilmoihin elävänä ja suorin vartaloin kerien. Ei kovin vakuuttavaa, on päätettävä kumpi valehteli, jumala vaiko Paavali, jonka kirjottamaksi tuo 1. Tess. katsotaan. Paavalia ja kaiffareitaan ei temmottu ja sen kanssa on uskonnollista liturgiaansa suoltavan elettävä.
<>1. Pietarin kirje 1:3 – 4><
No nyt pääsemme mainitsemaasi Pietariin, jollaista nykytutkijat eivät kyllä pidä kirjeen kirjoittajana, mutta antaa sen olla. Kirjeen kirjoituisankohdaksi tutkijat asettavat sellaisia vuosilukuja, että Jeesuksen petoksen tuli jo olla loogisesti ajattelevan mielessä ilmeinen. Niinpä 1. Piet. 4:7 mukaan kaiken loppu oli tullut lukijoille lähelle. Tämä sulkee pois 2000 vuotta myöhemmin elettävät lopun ajat.
<>(Ei Jumalattomille tarkoittaa sitä, jota Jumala ei halua tuntea)><
Selkosuomella tuo tarkoittaa, että uskovainen suoltaa asioita, joista ei ole perillä, eikä myöskään kykene asiallisesti perustelemaan. Arvelisin jehovanmtodistajan olevan tuossa vauhdissa.- Eijumalattomille
Hasta_luego kirjoitti:
Eijumalattomille 31.12.2018 3:21
<>UUDEN MAAILMAN PERUSTUS
Saatat kysyä? ><
Jos tuollaista joutuu kyselemään itseltä tai muilta, niin on edelleen vedätettävissä uskonnollisten harhojen suhteen.
<>Koska “Jumala, joka ei voi valehdella, lupasi ammoiset ajat sitten”, että ihmiskunta ennallistettaisiin ja että se saisi ikuisen elämän täydellisyydessä. ><
Jos sitten ryhtyy muita neuvomaan, niin aloittaa jumalan olemassaolosta ja tässä vaiheessa kai Raamatun jumalan. Tällöin ensimmäisessä vaiheessa tulee osoittaa Raamatun monolatria vaiheen jumala ja kun sellaisen olemassaolo on osoitettu, niin seuraavana onkin vuorossa Raamatun monoteistisen jumalan olemassaolon osoittaminen.
<>Apostoli Pietari ilmaisi tämän toivon perusteen ensimmäisessä kirjeessään voidelluille kristityille tovereilleen.
Tiitukselle 1:1 – 2<>
Tarkoitit varmaan Paavalia, mutta ei hätää, Tituskirjettä ei katsota Paavalin kirjoittamaksi. Mutta jos jatkaa aiheesta Paavalin jorinoiden pohjalta, niin tulee muistaa, että Paavali piti 1. Tess. 4:15-18 mukaan jumalalta (joka ei siis valehtele) saatuna tietona, että hänet temmataan Jeesusta vastaan yläilmoihin elävänä ja suorin vartaloin kerien. Ei kovin vakuuttavaa, on päätettävä kumpi valehteli, jumala vaiko Paavali, jonka kirjottamaksi tuo 1. Tess. katsotaan. Paavalia ja kaiffareitaan ei temmottu ja sen kanssa on uskonnollista liturgiaansa suoltavan elettävä.
<>1. Pietarin kirje 1:3 – 4><
No nyt pääsemme mainitsemaasi Pietariin, jollaista nykytutkijat eivät kyllä pidä kirjeen kirjoittajana, mutta antaa sen olla. Kirjeen kirjoituisankohdaksi tutkijat asettavat sellaisia vuosilukuja, että Jeesuksen petoksen tuli jo olla loogisesti ajattelevan mielessä ilmeinen. Niinpä 1. Piet. 4:7 mukaan kaiken loppu oli tullut lukijoille lähelle. Tämä sulkee pois 2000 vuotta myöhemmin elettävät lopun ajat.
<>(Ei Jumalattomille tarkoittaa sitä, jota Jumala ei halua tuntea)><
Selkosuomella tuo tarkoittaa, että uskovainen suoltaa asioita, joista ei ole perillä, eikä myöskään kykene asiallisesti perustelemaan. Arvelisin jehovanmtodistajan olevan tuossa vauhdissa.Jumala ei halua tuntea sinua!
Olet saatanan ruokaa.
- Eijumalattomille
Vanhurskaan uuden maailman toivo perustuu Jeesuksen Kristuksen ylösnousemukseen, koska Jumala on asettanut hänet hallitsemaan puhdistettua maata taivaasta käsin. Paavalikin korosti Kristuksen ylösnousemuksen tärkeyttä kirjoittaessaan:
1. Korinttolaisille 15:20 – 22- Jätäharhaoppi
Kristus tulee pyhiensä kanssa hallitsemaan maata MAASSA.
Tuliko selväksi? - Eijumalattomille
Jätäharhaoppi kirjoitti:
Kristus tulee pyhiensä kanssa hallitsemaan maata MAASSA.
Tuliko selväksi?#Kristus tulee pyhiensä kanssa hallitsemaan maata MAASSA.#
Totta haastat1
Mutta Jumalan valtuuttamana.
Samoin Jeesuksella oli Jumalan valtuutus noin 2000 vuotta sitten
Tuliko selväksi...…..jonka Raamattu selventää selkeästi alkaen 1. Mooseksen kirjassa. - messiasehdokas
Jeesuksen piti alunperin hallita maan päällä, mutta kun tämä ei sattuneesta syystä onnistunut, toteutus siirrettiin taivaaseen.
Luuk. 22:29 Niinpä minä annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut.
30 Te saatte minun valtakunnassani syödä ja juoda minun pöydässäni, ja te istutte valtaistuimilla ja hallitsette Israelin kahtatoista heimoa. - Historiantunti
messiasehdokas kirjoitti:
Jeesuksen piti alunperin hallita maan päällä, mutta kun tämä ei sattuneesta syystä onnistunut, toteutus siirrettiin taivaaseen.
Luuk. 22:29 Niinpä minä annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut.
30 Te saatte minun valtakunnassani syödä ja juoda minun pöydässäni, ja te istutte valtaistuimilla ja hallitsette Israelin kahtatoista heimoa.Jos hän olisi ottanut hallintovallan kuolematta, ei asia olisi ollut sen kummempi kuin muillakaan kuninkailla.
Mutta kun hän kuoli kuin uhrikaritsa ja nousi kolmantena päivänä kuolleista on kaikilla mahdollisuus päästä tuhon valtakuntaan.
Hän lunasti meidät uskovat elämään, omalla kidutuskuolemallaan.
Kaikki joutuvat kerran hänen eteensä. Toiset hän jakaa ikuiseen elämään kanssaan. Toiset ikuiseen poiskarsimeen paikkaan, joka on valmistettu paholaiselle ja hänen joukoilleen. - Eijumalattomille
30 Te saatte minun valtakunnassani syödä ja juoda minun pöydässäni, ja te istutte valtaistuimilla ja hallitsette Israelin kahtatoista heimoa.Mikä mättää???
- messiasehdokas
Historiantunti kirjoitti:
Jos hän olisi ottanut hallintovallan kuolematta, ei asia olisi ollut sen kummempi kuin muillakaan kuninkailla.
Mutta kun hän kuoli kuin uhrikaritsa ja nousi kolmantena päivänä kuolleista on kaikilla mahdollisuus päästä tuhon valtakuntaan.
Hän lunasti meidät uskovat elämään, omalla kidutuskuolemallaan.
Kaikki joutuvat kerran hänen eteensä. Toiset hän jakaa ikuiseen elämään kanssaan. Toiset ikuiseen poiskarsimeen paikkaan, joka on valmistettu paholaiselle ja hänen joukoilleen.Ajatus kärsivästä ja kuolevasta messiaasta ei kuitenkaan kuulunut alkuperäisiin odotuksiin. Messias, jonka oli tarkoituskin kuolla "uhrikaritsana" ihmisten syntien puolesta, on vasta myöhemmin keksittyä. Opetuslapset pyrkivät estämään Jeesuksen vangitsemisen. Miksi, jos he olisivat uskoneet, että näin oli tarkoituskin käydä?
- jhgfdsdfgtyuiop
Ajatus kärsivästä ja kuolevasta messiaasta ei kuitenkaan kuulunut alkuperäisiin odotuksiin. Messias, jonka oli tarkoituskin kuolla "uhrikaritsana" ihmisten syntien puolesta, on vasta myöhemmin keksittyä. Opetuslapset pyrkivät estämään Jeesuksen vangitsemisen. Miksi, jos he olisivat uskoneet, että näin oli tarkoituskin käydä?
Kuulut Sakari Topeliuksen kanssa samaan sarjaan, eli matoja ruuaksi joudut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3354499Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3442712- 712350
- 831979
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4501766MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/311509Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2191346Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku261319"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341262- 661193