Palstan riidankylväjät?

ollaan.kavereita

Mikä on motiivi tässä sukupuolten sodan lietsonnassa?

31

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • He eivät pidä Lolasta :D

    • 3.l4

      Kaikki on trollaattorinaisten syytä.

    • Aikuisiako

      Tuollaiset on jääneet henkisessä kehityksessä lasten asteelle. Tyyliin, hyi tyttö ja poikabakteereita, yök!

    • .. Juuri Tuollaisia TodMonet Naiset Aina On.. ;D

    • ew6w467w47

      Motiivi on sama kuin kaikessa vastakkainasettelussa: minun ryhmääni kuuluvat (me) ollaan hyviä, muut/he huonoja. Esim miehet hyviä, naiset huonoja, kantasuomalaiset hyviä ja maahanmuuttajat huonoja. "He" ovat "meidän" vastakohta ja paradoksaalisesti oma identiteetti määritetään tuon vastakohdan kautta

      • Khhhhg

        Kas kun otitkin nuo esimerkit juuri noin päin.


      • etedesitsetasaarvoinen

        Kun käännät nuo esimerkkisi toisinpäin saat monen naisen ajatusmaailman.
        Mikä siitä asetelmasta sitten tekee sinun esimerkkisi paremman tavan ajatella?
        Vai onko se juurikin niin että asetat itsekin ne arvot ihmisille ja ajattelet itsesi ja jotkut muut paremmiksi ihmisiksi kuin jotkut toiset?


    • AsianVierestä
    • katkeruutta

      Palstalla on toinen toistaan näyttävämpiä kaunottaria ja komistuksia, mutta silti edelleen sinkkuna.

      Kaikki ei täsmää.

      • johtunee.siitä

        Minulla on kuulemma karsea luonne. :D


    • miestensyytä

      Miesten syytä. Ovat niin yksinkertaisia, luulevat naisvihan ratkaisevan ongelmat. Vaikka se itsessään juuri on se ongelma.

      • peili.eteen

        Miesvihasi ei liennytäkään välilöitä.


      • 2389
        peili.eteen kirjoitti:

        Miesvihasi ei liennytäkään välilöitä.

        Sitä esiintyy niin vähän, tuohon naisvihaan verrattuna, ettei sillä ole yhtä suurta merkitystä.


    • 1) Peruskäyttäytymisen tasolla geneettinen taipumus etnosentrisyyteen eli usko oman ryhmän paremmuuteen.

      2) Katkeruus, kun ei mene niin hyvin, kuin toivoo tai on odottanut.

      3) Tieteellisen tiedon puute.

      4) Älyllinen heikkous.

      5) Alemmuuden tunne yhdistettynä pöhöttyneeseen itsetuntoon.

      • hienoahienoa

        Kulttuurimarxisti/Frankfurtin koulukuntalainen spotattu!


      • hienoahienoa kirjoitti:

        Kulttuurimarxisti/Frankfurtin koulukuntalainen spotattu!

        Oletan, että kommentti oli tarkoitettu minulle, koska se ei ollut vastaus nimimerkille JossainMuualla.

        En ole kulttuuri- enkä muukaan marxisti. Marxismi on humpuukia kuten muutkin ideologiat. Noudatan luonnontieteellistä ajattelua. Filosofiat eivät lisää lisää tietoamme.


      • itseäsihän.sä.tarkoitit

        Ei tässä ketjussa pitänyt kuvailla itseään.


      • orkgflvrsdv
        r.M kirjoitti:

        Oletan, että kommentti oli tarkoitettu minulle, koska se ei ollut vastaus nimimerkille JossainMuualla.

        En ole kulttuuri- enkä muukaan marxisti. Marxismi on humpuukia kuten muutkin ideologiat. Noudatan luonnontieteellistä ajattelua. Filosofiat eivät lisää lisää tietoamme.

        Esimerkiksi teoreettinen fysiikka on pitkälti filosofiaa ennenkuin, tai jos edes, kyseistä teoriaa pystytään kokeellisesti todentamaan joten on aivan typerää väittää etteikö filosofia lisäisi tietoamme.


      • orkgflvrsdv kirjoitti:

        Esimerkiksi teoreettinen fysiikka on pitkälti filosofiaa ennenkuin, tai jos edes, kyseistä teoriaa pystytään kokeellisesti todentamaan joten on aivan typerää väittää etteikö filosofia lisäisi tietoamme.

        Väärin.

        Ei teoreettinen fysiikka ole filosofiaa ollenkaan, vaan fysikaallisen tutkimuksen esiaste. Fysiikka on aina empiiristä ja loogista. Loogis-empiiriseen menetelmään kuuluu, että hypoteesin kuuluu olla testattava.

        On luotava matemaattinen mahdollisimman yksinkertainen selitys, joka pitää yhtä havaintojen kanssa. Yksinkertainen on todennäköisin. Jos ei pidä yhtä, hypoteesi hylätään. Jos pitää hypoteesi korottuu teoriaksi, eturivin tutkijoiden hyväksymäksi tiedoksi, konsensukseksi.

        Filosofien kuvitelmat eivät ole testattavia, joten niitä on monenlaisia. Testattu tieto taas on vain yhdenlaista ympäri maailmaa riippumatta tutkijan henkilökohtaisista ambitioista.

        Jos toistaiseksi testaamattoman hypoteesin luomista nimitetään filosofiaksi, sana filosofia on poikkeavassa käytössä.


    • ö9rtjdfjfxxg

      Enemmän täällä tuntuu olevan suvakki-persu vääntöä kuin sukupuolten välistä kiistaa.

      • Totuussuvakismista

        Suvakki=epäisänmaallinen=huono ihminen.
        Persu=isänmaallinen=hyvä ihminen.

        Suvakki ajattelu on muutenkin hyvän talouskehityksen sallima aivovaurio. Kun maassa on kaikki hyvin lisääntyy suvakki ajattelu. Kun menee huonosti suvakkiajattelu loppuu.

        Maailman johtavat maat ovat kaikki hyvinkin isänmaallisia ja koko kansa rakastaa maataan. Siinä vaiheessa kun maa tarjoaa kansalle liikaa hyvää alkaa suvakkiajattelu ja tälläinen idiootti lopettaa rakastamasta omaa isänmaataan ja on tavallaan petturi joka joutaisi siperiaan vankileirille.

        Ainoastaan sotatila voi korjata suvakkiajattelun maassamme taas järkevälle isänmaata arvostavalle tasolle.
        Siksi myös suuret maat sotivat koska se ylläpitää isänmaan rakkautta.
        Suvakkimaisesti ajattelevat maat ovat lampaita ja elävät eräänlaista taantumaa.


      • oikeakaava
        Totuussuvakismista kirjoitti:

        Suvakki=epäisänmaallinen=huono ihminen.
        Persu=isänmaallinen=hyvä ihminen.

        Suvakki ajattelu on muutenkin hyvän talouskehityksen sallima aivovaurio. Kun maassa on kaikki hyvin lisääntyy suvakki ajattelu. Kun menee huonosti suvakkiajattelu loppuu.

        Maailman johtavat maat ovat kaikki hyvinkin isänmaallisia ja koko kansa rakastaa maataan. Siinä vaiheessa kun maa tarjoaa kansalle liikaa hyvää alkaa suvakkiajattelu ja tälläinen idiootti lopettaa rakastamasta omaa isänmaataan ja on tavallaan petturi joka joutaisi siperiaan vankileirille.

        Ainoastaan sotatila voi korjata suvakkiajattelun maassamme taas järkevälle isänmaata arvostavalle tasolle.
        Siksi myös suuret maat sotivat koska se ylläpitää isänmaan rakkautta.
        Suvakkimaisesti ajattelevat maat ovat lampaita ja elävät eräänlaista taantumaa.

        Persut=eivät edusta suurinta osaa kansasta=ovat vähemmistöä=eivät määrittele isänmaallisuutta


    • Palstapsykiatri

      Oma epävarmuus itsestä aiheuttaa sen, että toinen sukupuoli nähdään uhkana.

      Eipä siinä sen kummasempaa ihmettelyä tarvitse tehdä.

      Jos olisi itsestään varma, ei toisen sukupuolen tekemiset niin hetkauta ja tutustua voi pelotta.

      Mutta kyllä mä ainakin näen täällä niin paljon pelkoa ja epäluuloa muita ihmisiä kohtaan monella, etten ihmettele yhtään, että sinkkuelämä soveltuu paremmin. Ei kannata taistella väkisin itseään ja muita vastaan.

      • huutoajajankutusta

        Yleensä se onkin niin että epävarmat ja huonolla itsetunnolla varustetut yrittävät tuoda omaa näkemystään esiin aggressiivisesti huutamalla, jankuttamalla ja pilkkaamalla näin yrittäen "voittaa". Mutta eihän tuo tietenkään tarkoita että olisi oikeassa yhtään millään lailla.


      • Juurinäinn

        Nimenomaan. Siksi monen naisen pelko rumiin miehiin näkyy täällä niin selvänä pelkona.
        Jos itsetunto on kovilla silloin miehetkin lajitellaan paremmuusjärjestykseen.


      • AnniferJeniston
        Juurinäinn kirjoitti:

        Nimenomaan. Siksi monen naisen pelko rumiin miehiin näkyy täällä niin selvänä pelkona.
        Jos itsetunto on kovilla silloin miehetkin lajitellaan paremmuusjärjestykseen.

        No ei kyllä noinkaan. Kai ihmisellä on luontainen viehtymys kauneuteen, olipa se sitten jonkin rakennuksen esteettisessä muodossa tai ihmiskasvoissa ja -kehossa. Erilaisin painotuksin. Lisäksi jotkut ovat kovin kitsaita käyttämään sanaa "kaunis". Ehkä itsekin olen. Jennifer Aniston ei esimerkiksi ole minusta klassisen kaunis siten kuin ymmärrän nuo sanat. Todella hyvännäköinen kyllä on. Tässä voi ajatella, asetanko liian korkeat kriteerit "kauniille", itsekin olen sitä punninnut.

        Ja jotta kukaan ei nyt erehtyisi motiiveistani kirjoittaa tämä, niin ei, en ole omasta mielestäni itsekään kaunis enkä edes hyvännäköinen siten kuin Aniston.

        Mutta ei nyt kyllä ole niinkään, että ihmisten lajittelu ulkonäön perusteella perustuisi vain huonoon itsetuntoon. Eikä kai kukaan mitenkään "pelkää" mainitsemiasi "rumia miehiä"


      • Jaavainiin
        AnniferJeniston kirjoitti:

        No ei kyllä noinkaan. Kai ihmisellä on luontainen viehtymys kauneuteen, olipa se sitten jonkin rakennuksen esteettisessä muodossa tai ihmiskasvoissa ja -kehossa. Erilaisin painotuksin. Lisäksi jotkut ovat kovin kitsaita käyttämään sanaa "kaunis". Ehkä itsekin olen. Jennifer Aniston ei esimerkiksi ole minusta klassisen kaunis siten kuin ymmärrän nuo sanat. Todella hyvännäköinen kyllä on. Tässä voi ajatella, asetanko liian korkeat kriteerit "kauniille", itsekin olen sitä punninnut.

        Ja jotta kukaan ei nyt erehtyisi motiiveistani kirjoittaa tämä, niin ei, en ole omasta mielestäni itsekään kaunis enkä edes hyvännäköinen siten kuin Aniston.

        Mutta ei nyt kyllä ole niinkään, että ihmisten lajittelu ulkonäön perusteella perustuisi vain huonoon itsetuntoon. Eikä kai kukaan mitenkään "pelkää" mainitsemiasi "rumia miehiä"

        Hauska kun feminismi saa naisen selittämään valintojaan luontaisella tavalla mutta jos kyseessä olisi mies niin naisen jaottelu kauniisiin ja rumiin onkin heti sovinismia.


      • Jaavainiin kirjoitti:

        Hauska kun feminismi saa naisen selittämään valintojaan luontaisella tavalla mutta jos kyseessä olisi mies niin naisen jaottelu kauniisiin ja rumiin onkin heti sovinismia.

        Biologian ja erityisesti evoluution kannalta on aivan selvä, että sekä naiset että miehet asettavat alitajuisesti vastakkaisen sukupuolen edustajat paremmuusjärjestykseen. Parinvalinnassa ihminen valitsee mahdollisimman korkealta, mutta joutuu tyytymään alempaan tasoon, eli siihen, mitä saa.

        Ideologiat eivät toteudu. Toimimme muinaisten perintögeeniemme mukaan.


      • Palstapsykiatri
        r.M kirjoitti:

        Biologian ja erityisesti evoluution kannalta on aivan selvä, että sekä naiset että miehet asettavat alitajuisesti vastakkaisen sukupuolen edustajat paremmuusjärjestykseen. Parinvalinnassa ihminen valitsee mahdollisimman korkealta, mutta joutuu tyytymään alempaan tasoon, eli siihen, mitä saa.

        Ideologiat eivät toteudu. Toimimme muinaisten perintögeeniemme mukaan.

        No biologisilla vieteillä on varmasti osuutta asiaan ja varsinkin nuorella iällä, mutta vanhempana keskimäärin ajatukset vie monesta asiasta ohi viettien.

        Täällä huomaan epävarmuuden itsessään aiheuttavan agressiivisuutta ja vihanlietsontaa naisia kohtaan ja naisten epävarmuus taas aiheuttaa välinpitämättömyyttä ja mitätöimistä. Kuitenkin kumpikin osapuoli tavalla jos toisella täällä vaan vääntää keskenään...

        Siinä voi olla se vietin paikka...

        Mutta että se vietti saataisiin maaliin, tarvitaan peiliinkatsomista. Ja ihan kummaltakin sukupuolelta.


      • Palstapsykiatri kirjoitti:

        No biologisilla vieteillä on varmasti osuutta asiaan ja varsinkin nuorella iällä, mutta vanhempana keskimäärin ajatukset vie monesta asiasta ohi viettien.

        Täällä huomaan epävarmuuden itsessään aiheuttavan agressiivisuutta ja vihanlietsontaa naisia kohtaan ja naisten epävarmuus taas aiheuttaa välinpitämättömyyttä ja mitätöimistä. Kuitenkin kumpikin osapuoli tavalla jos toisella täällä vaan vääntää keskenään...

        Siinä voi olla se vietin paikka...

        Mutta että se vietti saataisiin maaliin, tarvitaan peiliinkatsomista. Ja ihan kummaltakin sukupuolelta.

        Ihmisen evoluutio on tapahtunut geneettisen valinnan mukaan niin kuin muukin evoluutio. Siinä on sekä ulkoisen habituksemme että käyttäytymisemme perusta. Toive saada meidät toimimaan vastoin geenien ohjaamaa viettitoimintaa, on haave ja haaveeksi jää.

        Sinulla ei ole mitään konkreettista keinoa, saada sukupuolia "katsomaan peiliin". Ideologista puppua. Kerrot, mitä "tarvitaan", mutta sinulla ei ole esittää, miten se saavutetaan.

        Viidakon laki pysyy. Siitä evoluutio pitää automaattisesti huolen. Ne, jotka eivät edes alitajuisesti aja omaa etuaan, vähenevät populaatiossa. Ne lisääntyvät, jotka ajavat omaansa, kunnes maksimi on saavutettu.

        Myös puolisot ajavat tietämättään omaa etuaan. Taistelua ei saa loppumaan, ei myöskään sillä, että perheneuvonnassa väitetään, että kyse on väärinkäsityksestä. Ei ole, vaan eturistiriidasta.


    • 3.I4

      En ymmärrä palstavakkarien trolliryhmän motiiveja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      24
      447
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe