... vai saman tien vaihtoon?
Puhdistatteko, ja miten, käytössä rasvoittuneet ja hikeentyneet kielet, vai vaihdatteko kylmästi uusiin?
Kielten puhdistus...
8
278
Vastaukset
- Anonyymi
Vaihtoon vain! Kuinka usein, riippuu soittoharrastuneisuudesta eli jos soitat joka päivä tai kerran kuukaudessa...
Itse pesen käteni huolellisesti aina ennen soittamistä. Kieliä voi myös "räpsäyttää" irtolian irroittamiseksi. Kannattaa myös pyyhkiä kieliä pehmeällä nukattomalla kankaalla soittokerran jälkeen. - Anonyymi
Itse pyyhin kielet välillä ja oikeastaan koko kitaran miedolla Fairy vedellä, kostean nihkeällä pyyhkeellä mutta huolehdittava että kielet kuivuu.
- Anonyymi
Kai ne voi tevullakin puhdistaa. Kitaran kieliä en jaksas puhdistaa kun ne nyt ei paljoa maksa, mut basson kielet on vähän eri asia. Etenkin jos käyttää hiomattomia kieliä ja haluaa metallista bassosoundia.
- Anonyymi
Tottakai hinkkaan niitä ja otelautaa aina vähintään kuivalla pyyhkeellä soiton jälkeen, kun vaan jaksan. Kädet nyt luonnollisesti pestään aina.
Kieliähän voi myös keittää vedessä.
Pappa betalar -tyyppien hommia vaihtamiset. Soittaja opettelee ensin soittamaan, sitten vasta hifistelemään (jos ollenkaan). - Anonyymi
Punotut kielet menevät aikaa myöten tukkoon ja menettävät sointinsa vaikka tekisi mitä. Samoin tosi vanhoja kieliä ei saa enää kunnolla vireeseen. Kannattaa vaihtaa kun alkaa tuntua siltä. Kielet ovat kumminkin aika halpoja.
- Anonyymi
Astiastudion Anssin mukaan Isopropyylillä kannattaa puhdistaa ja Ensiferumin ja Staminan mukaan ainakin toimiva konsti.
https://www.astiastudio.fi/fi/paras-viritysvinkki-ikuna-osa-1/
Siellä juttua - Anonyymi
Minä valelin kielet bensalla ja pienellä butaanilämmittimellä poltin bensan pois, tuli kauniin siniset kielet.
- Anonyymi
Basson kieliä kuulemma keitetään. En tiedä toimiiko miten kitaran kielillä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun511945Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."
Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s341588Sedun opettaja?
Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma431175- 821173
Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"
Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.151060- 561049
- 481015
Mitä mun pitää tehdä?
Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid40968Keskusta on kovassa nousussa
Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.129945Näytät paremmalta kuin koskaan ennen
Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.38916