Moi
Nyt tarviis jeesiä.
Olen aloitellut vanhoilla päivillä kitaransoittoa harjoittelemaan ja soittelin tuossa Scorpionsin Still loving you biisiä. Netistä löytyi tabulatuurit ja sen mukaan soittelin. Yritin sitten soittaa biisiä originaali version mukana niin eihän se viritys tai sävellaji ole nyt minulla oikea.
Netissä oli sitten lause että original song guitar tunig 445. Ja se mistä soitin itse oli 440.
Siis mitä tämä tarkoittaa?
Kitarassa on minulla normaali E vire.
Tarkoittaako tuo 445hz nyt jotain toista viritystä vai mitä se meinaa?
Osaako joku neuvoa?
Scorpions Still loving you
6
191
Vastaukset
- kfkgkgk
Tuota itsekin miettinyt, mitä myös tuo E- vire tarkoittaa?
Onko se esim kuten noissa kitaran viritys mittareissa voi valita mm. E tai C.... - Guitartuning445
Kitaran kielethän on nuo E A D G b e. Eli tuo E on perusvire eli kielet viritetty E A D G b e.
Jos tästä nyt mitään ymmärtää..... - hiljainen.kitara
Moi.Kyse on viritysmittarista valittavasta taajuudesta. Ihan noista perusviritysmittareista ei yleensä löydy valintamahdollisuutta,muuta kaikissa "paremmissa" kyllä on.
Ap kysymyksen mukainen (siislevylläoleva) viritys aivan tasan kuten standardinmukainenkin 440 muuten mutta sävelkorkeus hieman eri.
Kyllä tuollaisenkin biisin mukana pystyy soittamaan jos hakee oman kitaran virityksen korvakuulolta samaan ilman viritysmittariakin.
Itse törmäsin samaan asiaan muistaakseni Piirpauke biisissä Konevitsen kirkonkellot. - Guitartuning445
Ok. Kiitos vastauksesta. Olenkin uusimassa viritysmittaria niin täytyy nyt hankkia sellainen missä voi valita tuon taajuuden. Täytyy nyt perehtyä näihin viritysmittareihinkin paremmin Näin sitä oppii aina jotain uutta.
- väärinvireessä
Juu, hertsimäärä tarkoittaa värähtelyä ja mitä suuremmat värähtelyt, sen korkeampi ääni.
- vinkkinävaan
Älypuhelimeenkin voi ladata virittimen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 244772
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333553Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543444Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203350Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232950Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod282690Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint142370Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162360MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142185Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S331774