Moi
Nyt tarviis jeesiä.
Olen aloitellut vanhoilla päivillä kitaransoittoa harjoittelemaan ja soittelin tuossa Scorpionsin Still loving you biisiä. Netistä löytyi tabulatuurit ja sen mukaan soittelin. Yritin sitten soittaa biisiä originaali version mukana niin eihän se viritys tai sävellaji ole nyt minulla oikea.
Netissä oli sitten lause että original song guitar tunig 445. Ja se mistä soitin itse oli 440.
Siis mitä tämä tarkoittaa?
Kitarassa on minulla normaali E vire.
Tarkoittaako tuo 445hz nyt jotain toista viritystä vai mitä se meinaa?
Osaako joku neuvoa?
Scorpions Still loving you
6
242
Vastaukset
- kfkgkgk
Tuota itsekin miettinyt, mitä myös tuo E- vire tarkoittaa?
Onko se esim kuten noissa kitaran viritys mittareissa voi valita mm. E tai C.... - Guitartuning445
Kitaran kielethän on nuo E A D G b e. Eli tuo E on perusvire eli kielet viritetty E A D G b e.
Jos tästä nyt mitään ymmärtää..... - hiljainen.kitara
Moi.Kyse on viritysmittarista valittavasta taajuudesta. Ihan noista perusviritysmittareista ei yleensä löydy valintamahdollisuutta,muuta kaikissa "paremmissa" kyllä on.
Ap kysymyksen mukainen (siislevylläoleva) viritys aivan tasan kuten standardinmukainenkin 440 muuten mutta sävelkorkeus hieman eri.
Kyllä tuollaisenkin biisin mukana pystyy soittamaan jos hakee oman kitaran virityksen korvakuulolta samaan ilman viritysmittariakin.
Itse törmäsin samaan asiaan muistaakseni Piirpauke biisissä Konevitsen kirkonkellot. - Guitartuning445
Ok. Kiitos vastauksesta. Olenkin uusimassa viritysmittaria niin täytyy nyt hankkia sellainen missä voi valita tuon taajuuden. Täytyy nyt perehtyä näihin viritysmittareihinkin paremmin Näin sitä oppii aina jotain uutta.
- väärinvireessä
Juu, hertsimäärä tarkoittaa värähtelyä ja mitä suuremmat värähtelyt, sen korkeampi ääni.
- vinkkinävaan
Älypuhelimeenkin voi ladata virittimen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve112942Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U461921Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1411703SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,1011703Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin761428- 71981
Martina Aitolehti murtui Erikoisjoukoissa Matias Petäistön käsittelyssä - Tästä oli kyse
Yksi Erikoisjoukot-kauden julkkiskisaajista on yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti. Aitolehti on pärjän11898Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?
Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä185856- 54792
- 17764