Mikä on sotilasarvosi?

Kaikysyäsaa--

87

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Semmostase

Kersantti gyltön linnake vuonna 1995

• Alikersantti

• Mulle ei oo jostain syystä tullu kutsuu inttiin. Kyselin muiltaki uskomusolennoilta ja metsänväeltä, ja ei niillekään ollu niiku tullu.

• SoliterniuM1977

Tykkimies II/96 Ilmatorjuntarykmentistä, jota ei ole enää olemassa.

• Sgt

Haminan miehiä?
        KymItR 1/96

• Sissigona

Tyhmä saa olla, mutta ei tykkimies!

• SoliterniuM1977
        Sgt kirjoitti:

Haminan miehiä?
        KymItR 1/96

Kyllä.

• Wwuwuw

Testin mukaan olen..

"Olette alikersantti! reipasta asennetta. Uusiin harjoituksiin, mars!"

Oikeasti olen Diktaattori.

• rivgmefim

Alikersantit yleensä onkin niitä pahimpia diktaattoreita.

• Viinamies

Olin parolassa panssariprikaatissa, arvo luutnantti.

• N.velli

En usko

• Pirttihirmu..😡

• Minä olin testin perusteella majuri, vaikka todellinen arvo on jääkäri pelkästään.

Millä perusteella olet "Pirttihirmu"?

• Et sinä täällä kirjoittelun perusteella mitenkään "pirttihirmulta" tunnu. Mitä sellainen sisältää käytännössä?

• Faith.Hope.Love kirjoitti:

Et sinä täällä kirjoittelun perusteella mitenkään "pirttihirmulta" tunnu. Mitä sellainen sisältää käytännössä?

Vai örinää ja ärinää se pirttihirmuus sinulla sisältää. Ehkä sinusta olisi tullut armeijassa hyvä vääpeli? Sotilasarvoltasi olisi vääpeli.

Itse keskityn maanantain tenttiin niin, että suljeten kaiken muun lähes keskiviikkoon asti pois. Typerästi minulla on synttäribileet juuri sunnuntai-iltana ennen tenttipäivää. Myös tiistain pyhitän tentistä toipumiselle. Sitten keskiviikkona saan kirjoitella taas tänne. Törmätään. Miksikähän ylläpito poisti viestisi, jonka alun näin inboxissani?

Vai örinää ja ärinää se pirttihirmuus sinulla sisältää. Ehkä sinusta olisi tullut armeijassa hyvä vääpeli? Sotilasarvoltasi olisi vääpeli.

Itse keskityn maanantain tenttiin niin, että suljeten kaiken muun lähes keskiviikkoon asti pois. Typerästi minulla on synttäribileet juuri sunnuntai-iltana ennen tenttipäivää. Myös tiistain pyhitän tentistä toipumiselle. Sitten keskiviikkona saan kirjoitella taas tänne. Törmätään. Miksikähän ylläpito poisti viestisi, jonka alun näin inboxissani?

Juu, kyllä mä ärisen ja örisen kun olen kyllästynyt esim. jatkuvaan jankuttamiseen tai kiusantekoon...

Lapset sanoo, joskus ollaan nyt kiltisti muuten äiti kohta örisee meille..🤣

Välillä ne apinoi minua eli sarkastisesti ilmeilee ja matkii mua örisemässä. Ne pikku pöhköpäät..😄

• mazy kirjoitti:

Juu, kyllä mä ärisen ja örisen kun olen kyllästynyt esim. jatkuvaan jankuttamiseen tai kiusantekoon...

Lapset sanoo, joskus ollaan nyt kiltisti muuten äiti kohta örisee meille..🤣

Välillä ne apinoi minua eli sarkastisesti ilmeilee ja matkii mua örisemässä. Ne pikku pöhköpäät..😄

Kuulostaa jotenkin hauskalta. Itselläni ei nyt ole hauskaa sillä seuraavat päivät pitää keskittyä tenttiin. Syön ja luen tenttiin - siinä perjantai ja lauantai. Sunnuntai-iltana on sitten jonkinlaiset jälkisynttärit, kun noin 9 henkeä tulee mahdollisesti luokseni käymään. Katsotaan nyyttäriperiaatteella futista ja syödään herkkuja. Itse tilasin 9-hengen kakun ja ostin kolme pullo limonaadia. Jos tentti ei mene hyvin niin sen voi onneksi uusia. Sinulla opintojutut taitavat olla ihan lopuillaan?

Huomisesta tiistaihin asti olen täältä poissa, joten hyvää viikonloppua jo nyt!

Ei muuta kuin vähemmän öriseviä hetkiä lasten parissa! :)

Kuulostaa jotenkin hauskalta. Itselläni ei nyt ole hauskaa sillä seuraavat päivät pitää keskittyä tenttiin. Syön ja luen tenttiin - siinä perjantai ja lauantai. Sunnuntai-iltana on sitten jonkinlaiset jälkisynttärit, kun noin 9 henkeä tulee mahdollisesti luokseni käymään. Katsotaan nyyttäriperiaatteella futista ja syödään herkkuja. Itse tilasin 9-hengen kakun ja ostin kolme pullo limonaadia. Jos tentti ei mene hyvin niin sen voi onneksi uusia. Sinulla opintojutut taitavat olla ihan lopuillaan?

Huomisesta tiistaihin asti olen täältä poissa, joten hyvää viikonloppua jo nyt!

Ei muuta kuin vähemmän öriseviä hetkiä lasten parissa! :)

Juu mullakin on viikonloppuna töitä, pidempi putki ja muutama arkivapaa. Opiskelen vapaapäivinä, töitten jälkeen ei jaksa. Onneksi enää muutama viikko ja sit se on ohi...😃

• mazy kirjoitti:

Juu mullakin on viikonloppuna töitä, pidempi putki ja muutama arkivapaa. Opiskelen vapaapäivinä, töitten jälkeen ei jaksa. Onneksi enää muutama viikko ja sit se on ohi...😃

En minäkään maltannut olla täältä kokonaan poissa. Jotenkin väsytti jo lukeminen ja menin sänkyyn yöpuvussa. Sängyssä katson telkkua ja kirjoittelen vähän tänne. Huomenna päivällä ei kyllä ole aikaa täällä kirjoitella, kun pitää lukea. Tavoite on saada tentti läpi ja sitten 4.2.2019 parantaa seuraavassa tentissä arvosanaa, joten tässä on kaksi tenttiä ilmeisesti edessä.

Tiistaina rentoudun ja keskiviikkona palaan tänne kirjoittelemaan rennosti ilman tenttipaineita.

Koita kestää opiskelun loppu! Sitten helpottaa, kun se on ohi! Ei muuta kuin tsemppiä sinne! :)

En minäkään maltannut olla täältä kokonaan poissa. Jotenkin väsytti jo lukeminen ja menin sänkyyn yöpuvussa. Sängyssä katson telkkua ja kirjoittelen vähän tänne. Huomenna päivällä ei kyllä ole aikaa täällä kirjoitella, kun pitää lukea. Tavoite on saada tentti läpi ja sitten 4.2.2019 parantaa seuraavassa tentissä arvosanaa, joten tässä on kaksi tenttiä ilmeisesti edessä.

Tiistaina rentoudun ja keskiviikkona palaan tänne kirjoittelemaan rennosti ilman tenttipaineita.

Koita kestää opiskelun loppu! Sitten helpottaa, kun se on ohi! Ei muuta kuin tsemppiä sinne! :)

Onneksi ei ole muita tenttejä, kun se näyttö. Missä kyllä tentataan urakalla! :)

Sain juuri yhden tehtävän valmiiksi, mutta jäi kaivelemaan oliko siinä tarpeeksi asiaa...jäikö jotakin huomaamatta. Tuskin se kymmenes sivu olisi asiaan auttanut..nääh. :)

Mulla tahtoo mennä niin hiusten halkomiseksi joskus...

Kiitos!!! tsemiä sullekin tenttiin!

• Turkulainen

Mikä on dark fearin sotilasarvo?

• No itselläni ei ole mitään sotilasarvoa, kun kävin aikoinaan sivarin. Nyt tosin hankkisin mieluummin sen vapautuksen koko asevelvollisuudesta.

• Tämä-selvä

Miten sivari on voinut saada naista. Ei ole saanut on siis ätmi.

• Pueitsellesmekko
        DarkFear kirjoitti:

No itselläni ei ole mitään sotilasarvoa, kun kävin aikoinaan sivarin. Nyt tosin hankkisin mieluummin sen vapautuksen koko asevelvollisuudesta.

Häpeällistä..todella häpeällistä. Osaatko itse hävetä ollenkaan? Onko sinulle vanhemmat mitään opettanut? Inttiä käymätön luuserismies. Olisit intissä sen verran miehistynyt, ettet aikuisiällä matalapalkka paskaduunia tekis

• Jalla-aho

Sotilaana olen arvoton. Täysin arvoton.

• itpatteri

Kahden kertauksen jälkeen ylennetty alikessuksi.

• Visassa majuri; reservissä telaketjuja ei tarvitse asetella.

• eliminaattori

Testin mukaan olen majuri. Oikeasti taidan olla korp..Kenraali.

• Majuri..

:D

• 67elyskrs7yk

Puhuttiin oikeasta sotilasarvosta, mutta etköhän sinä kuulu nostoväkeen.

• 67elyskrs7yk kirjoitti:

Puhuttiin oikeasta sotilasarvosta, mutta etköhän sinä kuulu nostoväkeen.

Kyllä mie ihan A-mies olen. :D

Panssarintorjunta.

Vain isot ja rumat pääsee.. :D

• eeeeeeeeeeeeeeeeee
        KonnaKettu kirjoitti:

Kyllä mie ihan A-mies olen. :D

Panssarintorjunta.

Vain isot ja rumat pääsee.. :D

Panssarintorjunta ei ole mikään sotilasarvo.

• eeeeeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

Panssarintorjunta ei ole mikään sotilasarvo.

Se jo sinällään tarkottaa että olet parempi kuin muut.. :D

• eeeeeeeeeeeeeeeeee
        KonnaKettu kirjoitti:

Se jo sinällään tarkottaa että olet parempi kuin muut.. :D

Ai kun ei ymmärrä koulutushaaran ja sotilasarvon eroa?

Ai kun ei ymmärrä koulutushaaran ja sotilasarvon eroa?

Kerroin vaan että oon panssarintorjunta mies..

Totta se on.

• eeeeeeeeeeeeeeeeee
        KonnaKettu kirjoitti:

Kerroin vaan että oon panssarintorjunta mies..

Totta se on.

Panssarintorjuntamies on yhdyssana muttei sotilasarvo.

Panssarintorjuntamies on yhdyssana muttei sotilasarvo.

Niin en mie sotilasarvosta puhunukkaan vaan siitä että kuulunko nostoväkeen vai en..

• mustiiii
        KonnaKettu kirjoitti:

Niin en mie sotilasarvosta puhunukkaan vaan siitä että kuulunko nostoväkeen vai en..

Mikähän siinä on että juttusi aina tuntuvat valheilta, mutta jos olet pst-mies niin varmastikin tiedät mitä mustia huoltaessaan ei ainakaan pidä päästää putoamaan, etenkään skugessa.

• mustiiii kirjoitti:

Mikähän siinä on että juttusi aina tuntuvat valheilta, mutta jos olet pst-mies niin varmastikin tiedät mitä mustia huoltaessaan ei ainakaan pidä päästää putoamaan, etenkään skugessa.

Nyt kyllä pistit pahan..

Ei noita enään muista..

Oisko ollu niin että jos sen lukko pesän päästi putoamaan niin levis pitkin poikin..

Ja että se pitää olla käessä ylöspäin.

Jos tässä sais mustin käsiin niin kyllä ne sitten palautuis mieleen.

Mutta kyllä mie veikkaan että se oli se lukko jota ei saanu päästää putoamaan maahan. :D

• KonnaKettu kirjoitti:

Nyt kyllä pistit pahan..

Ei noita enään muista..

Oisko ollu niin että jos sen lukko pesän päästi putoamaan niin levis pitkin poikin..

Ja että se pitää olla käessä ylöspäin.

Jos tässä sais mustin käsiin niin kyllä ne sitten palautuis mieleen.

Mutta kyllä mie veikkaan että se oli se lukko jota ei saanu päästää putoamaan maahan. :D

Meinasin kysyä saitko koulutuksen ohjus vai sinkomieheksi mutta näköjään vastasit kysymättäkin.

• nimimörkki
        mustiiii kirjoitti:

No eiköhän tuo Konna ole Sodankylän panssarintorjuntaprikaatissa kurssitettu tapaus.

Sinne otetaan vain isoja miehiä, ja osa niistä isoista miehistä on sitten erittäin vahvoja mutta sellaisia rauhallisia ja hitaita. Nostavat isommatkin puunrungot karhunvoimillaan tieltä pois ja niin marssi jatkuu singot olalla...

Näin minulle tarinoi aikoinaan oma veljeni, joka on siis myös panssarintorjuntaprikaatin käynyt.

Itse olin testin mukaan majuri, mutta mieluiten olisin tarkk'ampuja jos sota tulisi ja pääsisin sotimaan. Olis hienoa joskus päästä edes kokeilemaan sellaista armeijan huippukivääriä. Minulla on sellainen kutina, että olisin osumatarkkuudeltani aika hyvä.

• hullu_ukko kirjoitti:

Meinasin kysyä saitko koulutuksen ohjus vai sinkomieheksi mutta näköjään vastasit kysymättäkin.

Joo mie oon musti ryhmänjohtaja..

Noita hommia ei vaan enään muista..

Tulis aivan varmasti lihasmuistista jos laitettais kertaamaan.

• KonnaKettu kirjoitti:

Joo mie oon musti ryhmänjohtaja..

Noita hommia ei vaan enään muista..

Tulis aivan varmasti lihasmuistista jos laitettais kertaamaan.

Mulla inttijutut paloi tatuoinneiksi aivoihin. Muistan pasivaunusta kaiken oleelllsen vielälkin.

• hullu_ukko kirjoitti:

Mulla inttijutut paloi tatuoinneiksi aivoihin. Muistan pasivaunusta kaiken oleelllsen vielälkin.

Muistakko nimeltä?

• KonnaKettu kirjoitti:

Muistakko nimeltä?

Muistan kyllä nimetkin, jos Pasin osia tarkoitat.

Kirkkaana on mielessä myös kaikki inttituttavien nimet naamat. Eri asia tunnistaisiko kaikkia kavereita enää ngkypäivänä kun ikä on tehnyt tehtävänsä.

• KonnaKettu

Sipa ja kurkkusalaatti..

En muista että niitä ois ikinä kutsuttu noilla nimillä. :D

• AvioATMies

"Kurkkusalaatti" -nimitys maastopuvulle tulikin vasta kuosin uudistuksen myötä (M05).

• AvioATMies kirjoitti:

"Kurkkusalaatti" -nimitys maastopuvulle tulikin vasta kuosin uudistuksen myötä (M05).

Meillä oli M05 puvut mutta en muista että sitä olis yleisesti kutsuttu kurkkusalaatiksi.

Näähän riippuu varuskunnista.

• Tämä-selvä

Sainko mä jotain arvoa armeijasta . En tiedä ei kerrottu.

• minäolenkomendantti

Silloin voit olettaa että olet Suomen Tasavallan Ylikomentaja, ajat jo Presidentin määräysvallankin yli kaikenlaisissa määräyksissä Puolustusvoimille.... pirautat vain joukko-osastojen määräyksiä suoraan yksikköjen everteille, että näin teemme, älkää uskoko vanhaa dementoitunutta Sauli Niinistöä ollenkaan, hän on jo Suomen Puolustusvoimillekin uhka Alzheimer-tautinsa kanssa.

• tekohymy.ja.jokeri
        minäolenkomendantti kirjoitti:

Silloin voit olettaa että olet Suomen Tasavallan Ylikomentaja, ajat jo Presidentin määräysvallankin yli kaikenlaisissa määräyksissä Puolustusvoimille.... pirautat vain joukko-osastojen määräyksiä suoraan yksikköjen everteille, että näin teemme, älkää uskoko vanhaa dementoitunutta Sauli Niinistöä ollenkaan, hän on jo Suomen Puolustusvoimillekin uhka Alzheimer-tautinsa kanssa.

Jenni harjoittelee nyt Aaron kanssa vaipanvaihtoa. Jenni pääsee sitten kohta puoliin tositoimiin vaihtamaan Saulille vaippoja.

Herttaisesti ja isänmaallisesti tietenkin.

• Jalla-aho

"Jalla-aho
      8.1.2019 20:52

UUSI
      Sotilaana olen arvoton. Täysin arvoton."

Mutta olen reservin sivari. Kävin SiPan.

• Totuus-

Olen alikessu, olin venekuski armeijassa gyltön linnakkeella korppoossa. Oikeasti hauskin homma mitä armeijassa oli minusta

• KilttiMies89

Tykkimies vaikka en edes tykkien kanssa pelleillyt vaan valmistelin tuliasemia ja tein senkin helvetin huonosti.

• kaliibereistapuhumatt

"tykkimies joka ei paljon ruudeista eikä dynamiiteista, varsinkaan ammuksista mitään ymmärräkään :D"

• Majuri, mutta muuten hirmuvaltias.

Tosipaikassa sitten hevosmies-nainen.

• Kaisanoasaa

Sotilaspoliisi alikessu. Ehkä tylsin homma armeijassa. Joka päivä seisoin siellä portilla kyselemässä kulkulupia ja avaamassa porttia.

• pönttö_out

Enkö minä saa sanoa hälle ”ihanaa”? :D nyt tämä sensuuri alkaa naurattaa, älä poista viestejäni! :D

• Pioneeri

• Mut poistetaan, en saa jutella sulle, c'moon.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Mut poistetaan, en saa jutella sulle, c'moon.

No ainakin räjäyttelee ja miinoittaa

Piti käydä iltalenkillä

• pujotteIija kirjoitti:

No ainakin räjäyttelee ja miinoittaa

Piti käydä iltalenkillä

Näit kuitenkin kysymyksen!

Näit kuitenkin kysymyksen!

Juu, ilmoituksissa näkyi

• pujotteIija kirjoitti:

Juu, ilmoituksissa näkyi

Vai räjäytysmies...

Vai räjäytysmies...

Tajunnan räjäyttävää toimintaa :D

Tai sitten ei

• Palstan_luuserit

Kuten Jussi Jalla-aho, myös suurin osa intin käyneistä on sotilaallisiin tarkoituksiin soveltumatonta perässä vedettävää joutosakkia. No ehkä miinanpolkijaksi, muttei oikein muuhun.

Sotilasravoltaan siis täysin arvotonta porukkaa.

• näinseon

Sotilaiden tehtävä on olla perässä vedettäviä, sodassa tarvitaan sotilaita tottelemaan eikä mitään wannaberamboja sooloilemaan. Tosin Halla-Aho on aivan täysi pelle.

• Hyyryt

Molari Markku

• kettuleipähattu

Mie kyl oon tappaja pahimmasta päästä.
      Siksi en halua sotaa enkä sotia, koska muille käy huonosti.
      Tykkään rauhasta ja rakkaudesta niissä ryhdeissä, että asiat ovat tervettä luonnollista.

• naisena

Ruoskapioneeri
      😜

• Olin pioneeri(1/96), mutta sotilaspassissa lukee nykyään: vapautettu rauhanajan palveluksesta.

Syynä 2 diapetes. Eli en ole varma mikä olen. Siis ätmiyden lisäksi.

• 2 diabetes? No siinä tapauksessa kai minäkin olen vapautettu vaikka mitään eri tietoa siitä ei minulle ole tullutkaan.

No ilmoitan tilanteeni, jos tulee kutsu kertauksiin, tuskin tulee koska olen jo kahdet kertaukset käynyt ja ikäkin jo 40 vanhemmalla puolella.

• Similä

Niin. Kertauslappu aikoinaan tuli. Soitin esikuntaan, että minulla sitten on pillereitä mukana. Ne eivät ole huumeita, vaan diapeteslääkkeitä.

Majuri sai hermoromahduksen, huusi puhelimeen, ettei minulla ole mitään asiaa kertaamaan.

Toki yritin selittää, etten minä nyt niin huonossa kunnossa ole. Hän huusi, ettei sillä ole mitään merkitystä.

Kun hän rauhoittui, pyysi lähettämään lääkärintodistuksen sekä sotilaspassin esikuntaan. Tein työtä käskettyä.

Passi palautui merkinnällä vapautettu rauhanajan palveluksesta.

• ätminelämää

Olen kai tyhmä tykkimies

• Jääkäri (Pasikuski) Kymeen jääkäripataljoona 2/1998.

• imaisen_kokkareet_pois

Makki-pakki ajoneuvo au.

Alikersantti joka ajoi makkipakkeja metsästä pois.

Nyk. imu tankkiauton kuljettaja ja apumies.

• Talenttia_piisaa

sotilasarvoni?

Viihdytys Lotta.

Erikoiskoulutus kenttä bordelleihin.

• Normimies

Yliluutnantti

• melkei_kapeeni

Ylil luutantti

• Miksiolla2nkunvoiolla1

Sissikorpraali. Saapumiserän paras sissi!

• Lipastaa...en ollut tuommoista termiä ennen kuullut käytettävän varastamisesta.

Ja sipa. 90-luvulla se vielä tarkoitti sivaria ei siivouspavelua.

Kaikki muut tiesin, ilmeisesti inttislangi ole paljon 20 vuodessa muuttunut.

• sylvestertallone

Rambo, John Rambo.

• BigBadBill

Hellraiser. No shit.

• 4gtrh56yjghgb

Reservin alokas elikä kruununraakki.

• 123d13123f

hyllytetty skitso ali-kessu.

käytetään vaan äärimmäisissä tilanteissa

• Eiköhän minulle seuraavassa sodassa vähintään desantin arvo anneta.

• Näääin

Varareservin nostoväkimies. 50v sinne pääsee armeijan käyneet.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3693
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2394
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1945
    4. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      19
      1699
    5. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1669
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1588
    7. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      97
      1489
    8. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1447
    9. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22
      1399
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      91
      1303
    Aihe