Haluan toivottaa Maunolle voimia ja tsemppiä!
Tsemppiä Maunolle!
26
70
Vastaukset
- CommandoHauis49cm
Shalom Maunolle, perheelleen sekä kaikille Jumalan lapsille kautta maanpiirin.
Minäkin Oikein Siunattu Uusi Vuosi sinulle ja perheellesi ! Hienoa että jaxat taistella vääryyttä vastaan ! Siis syntiä !!
- Todellisetsankarit
Tsemppiä jokaiselle omaishoitajalle,niille jotka käyvät katsomassa yksinäisiä vanhuksia,rakkaansa menettäneille,jotka arjen enkeleinä tekevät lähimmäiselle hyvää,eivätkä tuo itseään esille.
- sankareita
Kiitos,tämä oli minun tämänpäiväinen voimalataus!!!!Juuri nämä sankarit tarvitsevat kiitoksen ja voimatoivotuksen.He ovat todellisia sankareita.Heistä ei puhuta,heitä ei täällä koroiteta Jumalaksi.He eivät näiden täydellisten silmissä mitään ole.
- Shalom112
Samoin haluan toivottaa siunausta ja voimia..Maunolle..
Jos kuka hän tarvitsee nyt myös meidän sanallisen tukemme ja rukoukset.
Miestähän lyödään kuin rikollista.
Tällä palstalla se kyllä nimettömänä onnistuu.
Onneksi onnistuu hyvätkin sanomiset ja kommentit.
Antakoon Herra Maunolle mitä hän tarvitsee. - maunolle
Joo, jatka Mauno vaan samalla tiellä, ei kannata tutkia itseä ja omia toimiaan eikä omaksumiaan oppeja, siis kun itse jo tietää kaiken oikein !
Siitä sinulla on jo kokemusta, että miten siinä käy, turhaa se on edellisistä virheistä mitään oppia ?
Pyhitys on varmaankin ihan turhaa touhua, kuka uskova sellaista tarvitsee ?
Joten laita vaan silmät ja korvat kiinni, hyvin siinä varmaan käy ?- TomaattiaLeivälle
Minä tarvitsen pyhitystä. Pyhittyminen on jokaiselle kristitylle " ainoa Tie" , jota kulkea.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pyhitys
Miksi ivallisesti Maunoa puhuttelet?
- rtyyuyui
Kiitosta ei tosiaan tule antaneeksi yhtä helposti kuin kritiikkiä. Olen nyt kuunnellut Mattilan Maunoa pari vuotta ja edelleen klikkailen melkein päivittäin, olisiko hänellä jotain uutta. Vanhojakin puheitaan kuuntelen uudestaan. Jeesus tulee pian.
- suurempia
Kiitän jokaista hiljaista arjen sankaria,jotka tekevät rakkauden työtä.Niitä ,joita ei pidetä minään,eivät ole saaneet kiitosta.He ovat suuria Jumalan edessä!!!!!!Ja en tarkoita Maunoa.
- maunolle
Niinpä !
Sana sanookin:
46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
Kuinka lähellä onkaan tämä kirjoitettu sitä, mikä on todellisuutta näiden kohdalla ?
Rauhan tervehdys.
Kiitos Herralle rohkaisusta veljet ja sisaret Kristuksessa. Erityisesti haluan kiittää niitä, jotka muistavat rukouksin, joka on kultaakin kalliimpaa.
"Ei ole soveliasta, että me laiminlyömme JUMALAN SANAN toimittaaksemme pöytäpalvelusta." - Apostolien teot 6:2
"Vanhimpia, jotka seurakuntaa hyvin hoitavat, pidettäköön kahdenkertaisen kunnian ansainneina, varsinkin niitä, jotka SANASSA JA OPETUKSESSA TYÖTÄ TEKEVÄT." - 1. Timoteus 5:17
"Mutta me pyydämme teitä, veljet, antamaan tunnustuksenne niille, jotka tekevät työtä teidän keskuudessanne ja ovat teidän johtajanne Herrassa ja NEUVOVAT TEITÄ, sekä pitämään heitä erinomaisen rakkaina heidän työnsä tähden. Eläkää rauhassa keskenänne." - 1. Tessalonikalaiskirje 5:12-13
"Muistakaa johtajianne, jotka ovat PUHUNEET TEILLE JUMALAN SANAA; katsokaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa." - Heprealaiskirje 13:7
Kuten nämä ja muut apostolisen opin paikat niin ne muistuttavat Jumalan sanan viljelemään tärkeydestä ja saarnaviran tärkeydestä. Ihminen ei elä pelkästä leivästä.
Helluntaiherätyksessä oli Sisä-lähetys yhdistyksen kirjoilla aikanaan 200 evankelistaa (ainakin nimeltä), mutta nyt vain yksi. Sen sijaan ajallista apua tarjotaan yhä enemmän, jaetaan EU:n ruokapaketteja ja tehdään pöytäpalvelusta monin tavoin. Tämä kaikki on tietenkin hyvää, mutta niitä voi maailmakin tehdä, mutta vain seurakunta voi julistaa evankeliumia. Evankelistat ovat lähes tyysten kuolleet sukupuuttoon.
Menestysteologian nousu, joka lupaa ajallista siunauksia terveydestä rikkauksiin, kertoo paljolti Laodikean hengestä, jossa katse on ulkonaisessa hyvässä, mutta samalla hengellisesti ollaan rappiolla. Katolisessa kirkossakin on ties kuinka monta nunnaa ja munkkia, jotka seuraavat Äiti Teresan esimerkkiä, mutta se on paljolti itsevalittua jumalanpalvelusta lihan tyydyttämiseksi.
Raamattutunnit, raamattupiirit ja Raamattu seminaarit eivät vedä kuin aniharvoja, ja tämä on hyvin huolestuttavaa. Elämän leipä ei maistu.
"Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa. Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa." - Matteus 6:1-2
Pöytäpalvelus, lähimmäisten auttaminen ja vieraanvaraisuus on kristillisiä hyveitä. Ne ovat hedelmää siitä, kun Sanaa saa meissä sijaa. Kuitenkin ihmettelen niitä lähestysjärjestöjä, jotka esittelevät kuvia johtajistaan ruokkimassa köyhiä tai vaatettamassa alastomia, koska usein sitä käytetään keinona rahankeräykseen ja tilinumero tulee lopussa. Kuitenkin harvoin nämä samaiset henkilöt laittavat kuvia, kun auttavat naapuriaan tai suomalaista veljeään omilla rahoillaan ja ilman proviikkaa.
"Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus." - Matteus 24:12
Lähimmäisten auttaminen ja rakkaus on välttämätöntä hedelmää vanhurskasten uskon elämästä ja olisihan minullakin kertomus jos toinen kuinka siivosin alkoholiin langenneen veljen asunnon tai annan rahaa nolatilanteessa olevalle veljelle, mutta sellaiset korotta ja tuo esiin vain ihmistä. Lähestyskäskyssä puhutaan Jumalan sanan viljelystä, jota seuraa hyvät teot ja ihmeetkin.
Edellä ei sanota, että kun rakkaus kylmenee, laittomuus pääsee valtaan, vaan toisin päin. Ensin tulee laittomuus eli synti, jota ehkäisee Jumalan sanan pesun. Niinpä kaikki on alettava Sanasta - alussa oli Sana. On ensin löydettävä Jeesus, ja sitten löytää lähimmäiset. On ensin tultava uskoon ja sitten tulee pyhitys. On ensin pelastuttava itse ja sitten voi olla avuksi toisille. Hyvä ei saa korvata parasta.
Teette oikein, kun rohkaisette veljeä, sillä tämä taival on usein raskas. En vähättele enkä häpeää virkaani Kristuksessa, mutta luulen olevani monien rukouspyynnön vastaus ja ansioton palvelija. Kunnia Jumalalle. Nii päivänä teettekin paremmin, jos otatte tästä Herramme Jeesuksen pyynnöstä vaarin. Tätä me tarvitsemme.
"Silloin hän sanoi opetuslapsillensa: 'Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa'." - Matteus 9:37-38
Siunauksin, MM.- Vaudevaude
Täytyi sitten tulla kehumaan itseään,taitava olet.
- s-seutulainen
"Olisihan minullakin kertomus, jos toinen, kun siivosin ... ja annoin rahaa ..."!
Näin kirjoittaa ingenjööri ja jatkaa, että semmoinen koroittaa vain íhmistä.
Niinpä hän ei halua tuoda esille sitä, että hänelläkin olisi kertomus, jos toinen, kun hän on siivonnut ... ja antanut rahaa ...
Hmm ...
No, pöytäpalveluksen ja evankeliointityön toisistaan erottamisestahan hän kirjoittaa ja toteaa - mikäli yhtään ymmärsin - että ensin mainiitulla saralla on kiitettävästi harrastusta jälkimmäisen jäädessä huomattavasti vähemmälle uurastamiselle. - Teofilus
Ehkä Maunon arvostelijoidenkin olisi hyvä lukea tämä kohta: "Tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on" (Gal. 6:4).
Onko siis omat teot niin runsaita ja suuria, että on varaa arvostella jatkuvasti toista? Kannattaisiko itsekunkin keskittyä enemmän omaan vaellukseensa, eikä vain lihalliseen kiivailuun? Silloin voisimme kerskata itsestämme. - iuy
>>>>Ensin tulee laittomuus eli synti, jota ehkäisee Jumalan sanan pesun. <<<<<
Mauno, miten tekopyhä saarnaaja sinä olet. Katso omaan peiliisi. Sinun saarnasi ovat täyttä laittomuutta. Sinä seuraat laittomuuden ihmistä ja yrität peittää sen opettamalla senkin asian väärin, mitä Raamattu tarkoittaa laittomuudella.
"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista." (1 Joh 3:4)
"Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." (Matt 5:19)
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)
Mauno, koska sinä elät laittomuudessa, niin sinulla ei ole rauhaa Kristuksessa. Sinä olet Kristuksen vihollinen ja laittomuuden henki pitää sinut levottomana, joten et pysty yöllä edes kunnolla nukkumaan, koska kirjoittelet kommentteja someen keskellä yön pimeyttä.
"Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun lakiasi, eikä heille kompastusta tule." (Ps 119:165)
"Me tiedämme, että laki on hengellinen." (Room 7:14)
"Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room 8:6-9)
"Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:23) - p-seutulainen
s-seutulainen kirjoitti:
"Olisihan minullakin kertomus, jos toinen, kun siivosin ... ja annoin rahaa ..."!
Näin kirjoittaa ingenjööri ja jatkaa, että semmoinen koroittaa vain íhmistä.
Niinpä hän ei halua tuoda esille sitä, että hänelläkin olisi kertomus, jos toinen, kun hän on siivonnut ... ja antanut rahaa ...
Hmm ...
No, pöytäpalveluksen ja evankeliointityön toisistaan erottamisestahan hän kirjoittaa ja toteaa - mikäli yhtään ymmärsin - että ensin mainiitulla saralla on kiitettävästi harrastusta jälkimmäisen jäädessä huomattavasti vähemmälle uurastamiselle.Älä yritä,mainitsi kuitenkin.Tämän miehen taitava pelaaminen ja manipulointi,itsensä korottaminen on jo nähty.
- ketäpalvotte
Teofilus kirjoitti:
Ehkä Maunon arvostelijoidenkin olisi hyvä lukea tämä kohta: "Tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on" (Gal. 6:4).
Onko siis omat teot niin runsaita ja suuria, että on varaa arvostella jatkuvasti toista? Kannattaisiko itsekunkin keskittyä enemmän omaan vaellukseensa, eikä vain lihalliseen kiivailuun? Silloin voisimme kerskata itsestämme.Olisikohan teidän,jotka häntä palvotte aika koroittaa ja palvoa Jeesusta.Täällä jatkuvasti aloitatte uuden palvonta keskustelun.
- s-seutulainen
p-seutulainen kirjoitti:
Älä yritä,mainitsi kuitenkin.Tämän miehen taitava pelaaminen ja manipulointi,itsensä korottaminen on jo nähty.
Taisi jäädä sinulta huomaamatta, että sitähän minäkin ...
:) - Ingenjör_81_
Oma kehu haisee...
- p-seutulainen
s-seutulainen kirjoitti:
Taisi jäädä sinulta huomaamatta, että sitähän minäkin ...
:)Niinpä olikin,sorry😀
- Mikä.Oli.Todistettava
Mauno Mattila on tunnustanut olevansa okkultistisissa siteissä näillä sanoilla: - Koska jos ihmisellä on okkultistinen side, niin se vaikuttaa häneen sillä lailla, että hän alkaa väärentää Jumalan sanaa. Hän ei ymmärrä. Niikö minä olen kertonut omasta eksymyksen tiestään. Mut sitten tämä Jumalan sana lähtee pois kans. Ja vaelletaan, niinkö tässä sanotaan, kavaluudessa.
https://www.youtube.com/watch?v=2UIDzxWVDx4&feature=youtu.be&t=1389
Tässä on kaksi selkeää tapausta, jossa Mattila on väärentänyt Jumalan sanaa, mikä vahvistaa sen, että Mauno Mattila on okkultisissa siteissä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta#comment-93870433
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15515007/nokia-missio#comment-96136561
Mauno Mattila on väärä profeetta, josta on myös pitävät todisteet. Tämän takia jokaisen vanhurskaan uskovan tulee hylätä Mauno Mattila eksyttäjänä ja vääränä profeettana.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15508520/mauno-mattila-jakaa-profetiaa-etta-donald-trump-olisi-jumalan-pasuuna
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14255285/mauno-mattila-on-vaara-profeetta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14322267/mauno-mattila-tunnusti-olevansa-vaara-profeetta - Mauno.Maatila
Stemppiä Manulle!
- maunolle
Ehkäpä kuitenkin on Munolle hyväksi se, että häntä kehutaan vuolaasti ?
Siis hän kun paisuu paisumistaan yhä, ja on kuin ilmapallo eli tyhjää oikeasti täynnä, niin se ilmapallokin puhkeaa aikanansa kun sitä liikaa täytetään !
Ehkäpä Mauno tarvitsee juuri sen ?
Siiten kun on enää ne kumin riekaleet jäljellä, niin ehkäpä sitten Maunokin tajuaa sen, kuinka kurja ja köyhä ja alaston ja viheliäinen hän itse itsessään oikeasti on.
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
Ei kai hän muuten opi ?Rauhan tervehdys.
Kerran yksi veli kertoi, kuinka ukkosilmalla oikein uhosi, kun uskoi salaman lyöneen hänen naapurinsa taloon, ja sanoi: "Aivan oikein!". Mutta vielä kun hän käveli pihalla ja kääntyi takaisin kohti omaa taloa, salama löi sillä hetkellä hänen taloonsa ja häneltä meni useita elektroniikka laitteita pesukoneesta tietokoneeseen rikki. Tuomion toivominen toiselle on vaarallista.
"Kuin liitävä lintu, kuin lentävä pääskynen on aiheeton kirous: ei se toteen käy." - Sananlaskut 26:2
Siunauksin, MM.- voitko.vastata
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Kerran yksi veli kertoi, kuinka ukkosilmalla oikein uhosi, kun uskoi salaman lyöneen hänen naapurinsa taloon, ja sanoi: "Aivan oikein!". Mutta vielä kun hän käveli pihalla ja kääntyi takaisin kohti omaa taloa, salama löi sillä hetkellä hänen taloonsa ja häneltä meni useita elektroniikka laitteita pesukoneesta tietokoneeseen rikki. Tuomion toivominen toiselle on vaarallista.
"Kuin liitävä lintu, kuin lentävä pääskynen on aiheeton kirous: ei se toteen käy." - Sananlaskut 26:2
Siunauksin, MM.Äläpä liioittele asioita. Tutkitaan asioita rauhassa.
Muutama päivä sitten kerroit, että olet saanut tuomioprofetioita, mutta et kertonut millaisia. Minua kiinnostaisi kovasti tietää, mitä tuomioita sinulle on profetoitu. Jos voisit siteerata niitä, niin voimme yhdessä tutkia niitä. - maunolle
Ingenjör_81 kirjoitti:
Rauhan tervehdys.
Siunauksin, MM.Eli nyt haluat sanoa viestilläsi sen siis, että:
Sinulla ITSELLÄSI on Jumalalta lupa arvioida ja kehottaa ja jopa tuomita omilla sanoilasi muita ihmisiä ! !!
Mutta muilla siis ei olekkaan lupaa arvostella eikä kehoittaa sinua. jos ja kun näkevät sinun toimivan ja opettavan väärin ???
Sinä siis olet kaiken arvostelun yläpuolella ???
Tuota se paisuneisuus ja ylpeys juuri aiheuttaa, eli nyt pelottelet sitten tällä tavalla niitä uskovia veljiäsi ja sisarisiakin, jotka yrittävät auttaa sinua !!!
Sana kehoittaa selvästi ja kertoo sen, kuinka arvokasta voi kehoituksen sana olla:
19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.
Siis: " se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden "
Olen varoittanut sinua nyt vakavasti ylpeydestä ja paisuneisuudestasi, jonka siis näen hyvin selvästi, lisäksi olet kadottanut Totuuden tietyissää asioissa, ikävä kyllä, ja silti sinä väität tietäväsi Totuuden !
Luuk. 17:3 Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.
1. Tim. 5:20 Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät.
Tässä siis ei ole mitään väärää, vaan se on täysin Raamatullista !!!
Mutta Mauno !!!
HUOM !
Menestysteologiassa nämä kehoittamiset ja nuhtelemiset siis KIELLETÄÄN ja väitetään, että vääryys on kehoittajassa, eikä siinä uskovassa, joka toimii väärin !
Eli menestysteologian yksi perus juttu on kaiken "valittuihin" kohdistuvan arvostelun kieltäminen !!!
Oletko Mauno vielä kunnolla vapautunut siitä eksytyksestä, jossa olit aiemmin osallisena ???????????
Tämä ei ole väärää ronkkimista vanhoilla asioilla, vaan tämä on puuttumista tämän hetkiseen todellisuuteen, eli TUTKI nyt hyvä veli kunnolla ja ajan kanssa näitä kirjoittamiani asioita Herrasi edessä !!!
Sinä et siis vastaa minulle !!!!!!!!!!!!!
Sinä vastaat VAIN Herralle omista toimistasi:
Room. 14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
Siis minä en ole Tuomari vaan Herra tässä on se tärkein asia ja oma suhteesi Hänen kanssaan !
Minä en toivo sinun kaatuvan, vaikka sinä ehkä niin luulet, minä toivon sinun pysyvän pystyssä ja siksi vain yritän sinua auttaa, enkä siis kampittaa, sillä Totuus vain tekee meidät vapaiksi !!!
Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau394697Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html473280Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343246Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4912866Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2142093Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1511967- 481719
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301577Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61311- 781262