Paljonko jaksatte nostaa maasta?

nihhhhhhhhhhhhh

Itse nostin tänään 170 kg ja oma paino on 70 kg.

53

816

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pihallatipunen

      Mitä sieltä maasta nostit ja minne?

    • KeppiUkko

      Tyhmää hommaa, selkä paskana jossain vaiheessa. Kävelet kepin kanssa.

      • Anonyymi

        Mave monipuolinen vatsatreeni on parasta ehkäisyä selän kipuilua vastaan.
        75v terveselkäinen mavettaja


    • Nostit rautoja maasta?

      Oliko nyt kyse tempauksesta, työnnöstä, maastavedosta vai mistä ihmeestä?

      • Anonyymi

        Hyvä kysymys! Aloituksen muotoilu saattaa epäilemään myös "maastanoston" asetelmaa. Miten, mitä, mistä?

        Opiskeluaikana kävimme paikkakunnan vaneritehtaalla ja sen varastossa jokainen heppu veti "maasta" yli 200kg.
        Se tapahtui vaakassa jonka tason kahden puolen olevat kaiteet sijaitsivat sopivalla leveydellä ja korkeudella, että niistä sai sopivan otteen.
        Lyhyemmillä hepuilla jäi "maasta vedettäväksi" ehkä 10cm jonka pystyi vetämään kaiteista kiskoen oman, vaakassa seisotun painon lisäksi.

        Kyllä oli kovia "maasta vetäjiä"!


    • mies171ja71

      Olen pahoillani mutta kykenen olemaan reuhtomati. Vasemmasa värttinäluusa on osatekonivel niin en halua saada sitä särkymään tahi löystymään

      • KilttiMies89

        Ei uskalla enää reuhtoa kun en ole käynyt salilla vuosiin ja voi revetä vaikka kiertäjäkalvosin olkapäästä. Parempi jättää punttihommat jännämiehille.


    • Ätmelsson

      Enpä oo kokeillu ikinä maksimia. Enkä halua kokeilla. Lyhyiden miesten hommaa leventää lantioo

    • sdfvasdvdf

      Niin yhellä ja samalla kerrallako?
      Riippuu myös onko se nostamisen väärti asia. Mikäli se e on joku punttitanko tai lehmänraato niin saavat olla sielä, en minä niitä tarvi. Jos se on kahvipaketti tahi pastilli niin nostan ne mielelläni maasta. Nastan noukin myös, ettei tarvi etsiä sitä myöhemmin kantapäästään

    • fghbdfghdgh

      jos sielä maassa lojuaa 60-kiloinen epäseksikäs rautatanko niin en jaksa nostaa, jos taas nilkkansa nyrjäyttänyt sorja pimu joka täytyy viedä reppuskassa lähimmälle töhtorille metsän läpi kymmenen kilsan päähän niin jaksan nostaa ja viedä

    • Normimies

      Nostin 150 kg mutta vain pari kertaa kun en halua selkään mitään vikoja. Trreenailen 60-70 kg painolla.

    • Kovaatreeniävain

      Saman verran nousee penkistä, omapaino 110kg.

    • nosteleen

      Joskus on tullut nosteltua lähes 10 tonnia päivässä, mutta jossain vaiheessa selkä alkoi kertomaan että nyt ei olla tekemässä valkoihoisten hommia.

    • jaksajaJaska

      Jaksoin nostaa traktorilla 700 kiloan heinäpaalin maasta 3,5 metrin korkeuteen

    • Varovasti

      Älkää liikaa nostako voi levähtää ja tulla tyrä.
      Sitten kutsuukin leikkauspöytä.

    • JossainMuualla

      Kysymyksesi on väärä.

      Oikea kysymys on: "Paljonko pystyt nostamaan tililtäsi?".

      • Anonyymi

        Reilut satatuhatta euroa heti käteisenä. Parin päivän viiveellä ainakin kymmenkertaisen määrän.
        Mitä sitten?
        Menisit töihin siitä itsekin niin ehkä sinäkin joskus.


    • hienoahienoa

      Ehkä parempi olisi kysyä kuinka tasapainossa ovat lihaksesi (ovatko jokaiset lihasryhmät suht yhtä paljon treenattuja?), onko lihaskuntosi hyvä ja vieläkö nivelet ovat kunnossa? Entäpä 10 tai 20v kuluttua? Minä en mitään maksimeita harrastele. Sopii ehkä teinipullistelijoille.

    • veettiin

      Mulla sama. Nostin tänään 70 kg ja oma paino on 170 kg.

    • wanhaämmä

      Oliko levytanko ja kiekot, vai jokin hilavitkutin tai ehkäpä trukki?

      Millä tyylillä? Entäs apuvälineet, vyöt, remmit, muut tuet? Tasaltako nostit? Nostajan ikä? Jos kyseessä oli puhdas mave, komea nosto naiseksi! 👍

      • wanhaämmä

        Näissä aina unohdetaan lähtökohdat ja tavoitteet. Eli jos sais nekin listaukseen. Jollekin pelkän tangon nostaminen maasta hyvällä tekniikalla on ihan huippu juttu. Toista taas vituttaa, kun feilasi 220 kg:n kolmosen, vaikka piti olla kevyt paino. Oli vain huono päivä...

        Nyt hommiin... :-/


      • nihhhhhhhhhhhhh

        Ihan levytanko ja kiekot lukot. Tasalta nostin. Ei muita apuvälineitä kuin magnesium. Ikää 26v. Mavea olen treenannut viime marraskuusta alkaen.


    • 0998ereww

      Nostin 180 Kg ja painan 60 kg !

    • Helposti nostaisin ja enemmänkin..

      En ehkä yhdellä kertaa, mutta eipä siitä ollutkaan puhe,

    • Sähkövoimatekniikan opettajani joskus sanoi, kun pudotti liidun lattialle eikä nostanut sitä. 50 pennin liidun takia ei kannata repiä 20 mk housuja.

    • Antakaa minulle tarpeeksi pitkä vipuvarsi ja tukipiste, niin nostan vaikka koko maailman!

    • GoneIn60Hours

      Viimeeksi kun oli sormet koneenvälissä murtuneena, niin kyllä se vitutuskäyrä vaan 10 minuutissa sen verran nousi että puolitonnia lähti lentoon...

      Mielentilastahan kaikki voima välittyy.

    • Anselmin jaksan nostaa.

    • Hyödytön

      Muuta ette muuten halua edes tietää.

    • Anonyymi

      Tule kehumaan sitten kun olet 50 rampa eläkeläinen.

      • Anonyymi

        Minä kehun polvi-invalidi 75:na!


    • Yritin nostaa pölynimurin siivouskaapista, mutta ei noussut.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Siellä häiriköivät etupäässä aikaa tappavat teinit ja jokunen luonnevikainen tyyppi.


    • Paljon enemmän. En tiedä tarkalleen kuinka paljon..riippu ajasta.

    • Anonyymi

      Tänään tein tangolla hack kyykkysarjat 160kg:oon. Mave on 10 - 20kg parempi.
      Reilu vuosi sitten 75v ikäisenä vedin maasta ykkösenä 200kg mutta vuosia sitten leikattu vasen polveni ilmoitteli itsestään.

      Oma paino on nyt 84kg.

      Voimat ja lihakset vähenevät säännöllisistä treeneistä huolimatta.
      Kisakelpoinen pystypunnerrus on tippunut 100kg > 70kg joka sekin vaatii "hyvän päivän". Enää 60kg on varmaa.

      Ne paskan jauhajat jotka selittävät loputtomaan voiman lisääntymiseen iästä riippumatta, eivät tajua lähtötason merkitystä!

      • Anonyymi

        Vähän sustanonia niin 75v ukko pysyy kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän sustanonia niin 75v ukko pysyy kunnossa.

        Ei sustaa eikä decaa vaan lekurin ohjeen mukaan Testogeeliä tai Tostran geeliä 50mg/vrk. Auttaa palautumisessa ja aerobisissa treeneissä mutta ei ole mitään suoraan havaittavaa vaikutusta. Olen käyttänyt yli 10 vuotta ilman mitään sivuvaikutuksia.
        9kk:n tauon jälkeen oli oma tuotanto S-Testo 22 joka on miesten yleisen keskitason paremmalla puolella.
        Hyvät testoarvoni perustunevat osaltaan siihen, että ulkoinen lisuke tulee oman päälle eikä ole häirinnyt, saati lopettanut sitä.
        Treenikausina en ota tippaakaan alkoholia ja tupakoinnin lopetin 37 vuotta sitten.


      • Anonyymi

        Kova!

        xL

        Ai niin, liian lyhyet viestit poistuu. Läpäläpä... :)


    • Anonyymi

      Noin vuonna 1962 jaksoin nostaa Valmet 20:n (vai oliko 15?) takapyörän ilmaan. En jaksanut nostaa saman etupäätä ilmaan. Oma painoni oli silloin 53 kg.

    • Anonyymi

      Työnsin 320kg. Nuorempana, nyt en osaa sanoa, menee ainakin 250. Painoa 118. Kg

    • Anonyymi

      Kysymyksen muotoilu saattaa ajattelemaan missä puitteissa ja millä välineillä aloittaja on tehnyt tuon nostonsa.

      Oletus: Nostolava, normitanko 20kg, levyt päissä ja nosto lavasta ilman koroketta levyjen alla, suoralle selälle.
      Veditkö avokouralla, ristiotteella vai sormilukolla?

      Mitkään nostohäkkyrät tai häkit eivät kelpaa. Täsmennystä pyydän!
      75v hauras vanhus

      • Anonyymi

        100 kg on jo aika paljon suuremmallekin miehelle joka ei olisi harrastanut painonnostoa. Salilla kävijöistä ehkä 2/100 saa 100 kg pystypunnerruksessa. Ihminen säilyy paremmassa fyysisessä kunnossa säännöllisen treenauksen ansiosta. Tuskin 75 vuotiaana on muuta tavoitetta kuin omin jaloin kävely mahdollisimman pitkälle ikävuosissa.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100 kg on jo aika paljon suuremmallekin miehelle joka ei olisi harrastanut painonnostoa. Salilla kävijöistä ehkä 2/100 saa 100 kg pystypunnerruksessa. Ihminen säilyy paremmassa fyysisessä kunnossa säännöllisen treenauksen ansiosta. Tuskin 75 vuotiaana on muuta tavoitetta kuin omin jaloin kävely mahdollisimman pitkälle ikävuosissa.

        AsianVierestä

        Kaupallisilla salilla kävijöistä ei löydy niitä kahtakaan kiskaelpoisesti 100kg pystypunnertajaa. Punnerrus poistui kisalajina jo 70-luvulla.
        Tarkoittaa tangon nostamista rinnalta suorille käsille ja tangon hallinta paikallaan vähintään 3 sekunttia ILMAN POLVIPOTKUA tai ALLEMENOA!

        Räjähtävyys on kadonnut, nopeus vähentynyt ja liikkuvuus heikentynyt joten kyykyt ja maastaveto ovat hiipuneet vähiten.
        75 vuotiaan tavoitteena on hidastaa lihasvoiman heikkenemistä ja säilyttää muitakin valmiuksia kuin pelkkää kävelyä.

        Yleisempiä asioita.
        Puhtaita, sätkimättömiä, täysimittaisia leukoja 10:n sarjoja.
        Leuanvetoja kulmariipunnassa 5:n sarjoja.
        Bravuurina pari yhden käden leukaa.
        Rockia 10:n sarjoja.Pitkiä lankkuja = päinmakuulla kädet suorina edessä ja jalat takana. Paino yhdellä ponnistuksella kämmenien ja varpaiden ( myös kynsipuolien ) varaan ilman polvi tai kyynärpää avustusta.
        Moni väittää mahdottomaksi.

        Punttitangon jutuista ei tässä yhteydessä kannata puhuakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupallisilla salilla kävijöistä ei löydy niitä kahtakaan kiskaelpoisesti 100kg pystypunnertajaa. Punnerrus poistui kisalajina jo 70-luvulla.
        Tarkoittaa tangon nostamista rinnalta suorille käsille ja tangon hallinta paikallaan vähintään 3 sekunttia ILMAN POLVIPOTKUA tai ALLEMENOA!

        Räjähtävyys on kadonnut, nopeus vähentynyt ja liikkuvuus heikentynyt joten kyykyt ja maastaveto ovat hiipuneet vähiten.
        75 vuotiaan tavoitteena on hidastaa lihasvoiman heikkenemistä ja säilyttää muitakin valmiuksia kuin pelkkää kävelyä.

        Yleisempiä asioita.
        Puhtaita, sätkimättömiä, täysimittaisia leukoja 10:n sarjoja.
        Leuanvetoja kulmariipunnassa 5:n sarjoja.
        Bravuurina pari yhden käden leukaa.
        Rockia 10:n sarjoja.Pitkiä lankkuja = päinmakuulla kädet suorina edessä ja jalat takana. Paino yhdellä ponnistuksella kämmenien ja varpaiden ( myös kynsipuolien ) varaan ilman polvi tai kyynärpää avustusta.
        Moni väittää mahdottomaksi.

        Punttitangon jutuista ei tässä yhteydessä kannata puhuakaan.

        Minä nostan vielä nyt 120 vuotiaana 1200 kiloa penkistä, 10 noston sarjan.


    • Anonyymi

      "Tarkoittaa tangon nostamista rinnalta suorille käsille ja tangon hallinta paikallaan vähintään 3 sekunttia ILMAN POLVIPOTKUA tai ALLEMENOA!"

      Ok, ilman polvipotkua tuo on jo hankala saavuttaa. Helpompi istuen jolloin saa hyvän tuen penkistä ja kropan jännitteellisen alkutilaan. Seisten en ehkä pystyisi ilman jalkapotkua, tottunut tekemään liikettä pienen alkupotkun kanssa, luontevampaa tehdä noin. Alkupotkun kanssa 100 kg on mukava sarjapaino, ilman potkua ehkä nolla toistoa:)

      AsianVierestä

      • Anonyymi

        Kyse on silloin työnnöstä raakana johon sisältyy sekä alkupotku, että allemeno.
        Saksiin työntö on jo hieman vaikeampi suorittaa mutta tehokkaampi.
        Vauhtipunnerrus on peruspunnerruksen ja raakana tehdyn välimuoto. Joillekin on vaikea rytmittää alkupotku ja allemeno joten he saavat eniten rautaa ylös vauhtipunnerruksella.

        Aktiiviaikana tein vaihtelun vuoksi istumapunnerruksia ilman selkänojaa. Inhotti niin pirukseen kun se 100kg jäi 2,5kg:n päähän.
        Selkänojallista teimme vain vinolla penkillä. Selkänojan kulma oli suunnilleen punnerruksen allemenokulma.

        30 vuoden tauon jälkeen alkoi lihaskunto hiljalleen palautumaan 60v ikäisenä mutta nivelet ja nivelsiteet eivät elpyneet samassa tahdissa. Ensin meni olkapääni leikkauskuntoon raaoissa tempauksissa, enimmillään vain 80kg. Sitten 65v ikäisenä ilmoitti toinen polveni ei tykkäävänsä pohjakyyykyistä ja viimein sama polvi meni paskaksi 74v iässä 200kg mavessa.
        Nyt sietää tuettuna kolmisenkymmentä kiloa vähemmän ja suunta on alas päin.

        Ähistelystä huolimatta, InBody720 vekottimen mukaan, pitkällä tähtäyksellä katoaa lihasmassaa 860g/vuosi ja vastaavasti rasva% nousee hiljalleen ollen helmikuussa 16,8%


    • Mave 300 kg..😁

      Eiku sehän oliki miehen tulos, mun tais olla 60 kiloo. 😭

    • Anonyymi

      200 kg olen nostanut. Nyt varmaan saisin noin 95 kg jos oikein yrittäisin. Painan itse 95-100kg enkä ole treenannut kuukausiin ollenkaan.

    • Anonyymi

      Riippuu mitä sielllä maassa on. Jos siellä on painot, niin en viitsi nostaa, kun en tarvi niitä. Saatan kyllä pyörittää syrjemmäs jos epäilen niiden olevan kulkureitillä

    • Anonyymi

      75 kiloa olen ja 171 cm ja ikää 36. Vasemmassa värttinäluussa osatekonivel 9 kk ollut niin en hirveitä viiti rääkätä sitä. Jaksan sillä kyllä kaiken tarpeellisen mutta en lähe vouhottamaan

    • Anonyymi

      Kyll maar mää nosta 150 kg sohvalta ihan kevyesti.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      90
      1968
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      370
      1610
    3. Mies, ei käytetä kortsua

      Olen terve ja ehkäisy löytyy.
      Ikävä
      29
      1410
    4. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      69
      1306
    5. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1085
    6. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      38
      1021
    7. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      190
      940
    8. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      70
      897
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      82
      892
    10. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      856
    Aihe