Sykkivä avaruus. Olli.S, Mitäs se on?!?

EtimespaceYoutubesta8888

Olli. S kirjoitti:

"Koska avaruus on aina samankokoinen, suunnattoman suuri ja rajaton. Tietysti aine ja tila ovat aina yhdessä, ja aine voi laajeta, ettei laajentumattomattomuus täysin absoluuttista ole, muttei evaruus koskaan ole ollut kovinkaan paljon pienempi kuin nykyään, korkeintaan voi sykkiö jonkin verran tms."

Tämäpä mielenkiintoinen väite.

Osaatko perustella väitteesi?

Miten avaruus voisi sykkiä?

Sydän sykkii avaruudessa koska sykkivän sydämen erilliset osat liikkuvat avaruudessa.

Mites sykkivä avaruus?

Mihin sen avaruuden sykkiminen perustuu ja mikä sen sykkimisen ylipäätään mahdollistaa?

Liittyykö avaruuden sykkimiseen minkään liikettä?

Jos, niin mikäs silloin liikkuu ja missä?

Jos mikään ei liiku missään, niin mitä se avaruuden sykkiminen sitten on?

🤔

5

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä uskoisin, että avaruus on aina samankokoinen, mutta aineen ja avaruuden suhde on sellainen, että ne ovat aina yhdessä, ja materia, aine ja energia voi laajeta ja supistua, silloin voi avaruuskin. Tuskin sitä tapahtuu silti sen kummemmin kuin materian lisääntymistäkään tai vähenemistä.

Mutta koko todellisuuden käsitys on ilmeisesti väärä, niin kauan kuin jäädään aikaan ja paikkaan. Kokonaisuuden kannalta koko todellisuus on erilainen. Sen takia Jumala ei ole mahdoton, silmänräpäyksessä voidaan siirtyä minne vaan avaruudessa ja ajassakin edes jollain tavoin, vaikka se ihmiselle on mahdotonta, ja aineelle maapallolla.

Sinun todellisuuden käsityksesi on absoluuttinen ja ääretön avaruus. Se on havainnoilla todistettava että niin on, ja havainnot jo nyt ilmeisesti jonkin verran puhuvat sitä vastaan, suhteellisuusteoriakin menee jo eri linjoille, kvanttiteoriasta puhumattakaan. Ja ihmeet ja uskonnot.

• EtimespaceYoutubesta8888

"Kyllä uskoisin, että avaruus on aina samankokoinen, mutta aineen ja avaruuden suhde on sellainen, että ne ovat aina yhdessä, ja materia, aine ja energia voi laajeta ja supistua, silloin voi avaruuskin."

Miten?!?

Miten se avaruus itse voisi laajentua ja supistua?

Ja minkä takia sen pitäisi voida laajentua ja supistua?

Kyllä se laajeneva pullataikina laajenee avaruudessa ulos päin jo olemassa olevaan avaruuteen ilman että sen avaruuden tarvitsee tehdä yhtään mitään.

Eikähän avsruus voi edes tehdä mitään!!!

Sehän on ei yhtään mitään.

Ei se voi sykkiä, niin kuin esim. sydän sykkii avaruudessa.

Sydänhän voi sykkiä nimenomaan sen takia että se itse liikkuu avaruudessa ja sen erilliset osat liikkuvat avaruudessa suhteessa toisiinsa.

Ei avaruus itse koostu erillisistä osista jotka liilkuisivat jossakin tausta-avaruudessa suhteessa toisiinsa.

Älä väitä sellaista mitä et pysty kuvailemaan sanoin tai visuaalisesti.

Tai jos väität, myönnä että kyse on uskonasiasta, ei tieteestä!!!

🤔

• HömelöYoutubesta8888
      • Kepukin_kusettaa_aina

Näyttää ja kuulostaa Sipilältä... eli se on takuuvarmaa paskaa!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe