Ei annettu edes ruokaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9d5690fa-4656-4320-b5e9-6d8f08b6b156
Sinkkunaista kiusattiin armeijassa
77
80
Vastaukset
Armeija on vähän niin kuin nämä "kiva koulut". Ketään ei ole koskaan kiusattu ja kaikki on aina hyvin :)
- Kaisanoasaa
No onko sinne pakko mennä kiusattavaksi.
- mikä.on.ok
Sinä olet siis sitä mieltä.
Yleensä täällä valitetaan, kun miehet joutuvat sinne, mutta naiset eivät. Näyttää olevan huono juttu sekin, jos nainen pyrkii tasa-arvoisuuteen tuossa asiassa. - 4g35w5h
mikä.on.ok kirjoitti:
Sinä olet siis sitä mieltä.
Yleensä täällä valitetaan, kun miehet joutuvat sinne, mutta naiset eivät. Näyttää olevan huono juttu sekin, jos nainen pyrkii tasa-arvoisuuteen tuossa asiassa.Vapaaehtoisuus on eri asia kuin pakko.
- mikä.on.ok
4g35w5h kirjoitti:
Vapaaehtoisuus on eri asia kuin pakko.
Tietenkin.
Mutta:
Mitä järkeä miesten on räksyttää naisille siitä, ettei näillä ole armeijapakkoa, ja myös siitä, että nämä menevät vapaaehtoisesti? Jos se on huono asia, että jotkut naiset haluavat käydä intin, niin lopettakaa sitten räksytys siitä, ettei niiden ole pakko. - 4w6h46h
mikä.on.ok kirjoitti:
Tietenkin.
Mutta:
Mitä järkeä miesten on räksyttää naisille siitä, ettei näillä ole armeijapakkoa, ja myös siitä, että nämä menevät vapaaehtoisesti? Jos se on huono asia, että jotkut naiset haluavat käydä intin, niin lopettakaa sitten räksytys siitä, ettei niiden ole pakko.Mitä järkeä naisen on valittaa kun menee vapaaehtoisesti paikkaan jossa ei olekaan kivaa eikä saa prinsessakohtelua?
Mielestäni tuollainen epäreilu kohtelu pitäisi tutkia pohjamutia myoten. "Mädät omenat" tuhoavat koko sadon. Päällysto ja esimiehet uudelleen koulutukseen. Heti!
Naiselta oli rohkea veto antaa omalla nimellään palautetta tilanteesta. Aivan selvästi tuota naista on syrjitty ja kohdelu epäoikeudenmukaisesti. Tuollaista ei pidä hyväksyä, eikä ongelmaa saa lakaista maton alle!
"Naisen palvelusaika päättyi hieman ennen joulua. Kun Rissalasta kotiutuvilta oli kysytty palautetta kuluneesta palvelusajasta, nainen oli kertonut kokemuksistaan avoimesti omalla nimellään. Tämän jälkeen hänet oli kutsuttu puhutteluun.
Koko joukkueen loppukuvaukseen hän ei saanut kutsua ollenkaan."
(IL).. "Simputuksella" jne. On Khyl Tarkoituksensa.. Mut.. Tuossa Ei ollut Kyse siitä.. Vuan Puhtaasta Kiusaamisesta&Mulkkuudesta.. Hämmästyttävän Paljon Mulkkuja&Mulkkuutta onkin Osunut Yhteen Paikkaan.. Ihan Oikeasti Ihmetyttää Se.. ;P
misspönttöuuni kirjoitti:
Kuuluiko tämä sakki samaan piiriin kuin Lemmenjoen joukkue?
.. Samalle SylttyTehtaalle näyttäis Jäljet Johtavan.. ;D
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Samalle SylttyTehtaalle näyttäis Jäljet Johtavan.. ;D
Erikoisjoukko-osastojen erikoisryhmää...
Idän ihmeet eivät petä koskaan kuten ei hovioikeuskaan.
Täällä päin on tietotaitoa
(kyynistä naurua)misspönttöuuni kirjoitti:
Erikoisjoukko-osastojen erikoisryhmää...
Idän ihmeet eivät petä koskaan kuten ei hovioikeuskaan.
Täällä päin on tietotaitoa
(kyynistä naurua).. Tuolla Mulle(kin) ois Voinut Suurella TodNäköisyydellä Käyrä toisin, kuin Kävi.. Intis.. En ollut Helpoimmas Paikas itekään (vaihtoehtoihin nähden), mutta Kuri, Simputus jne. Oli AikaLailla OikeudenMukaista.. Elikkäs Kaikille Kuraa&Peiskaa Samalla Kaavalla, YhtäLailla, SamoinPerustein jne.. Jne.. Sen Jakamisessa ei siis Sorsittu Kettään.. Ainakaan YliPal.. ;P
.. Mulla Ois Käynyt Varpisti Tuolla niin, kuin Kaverit hieman Povas ennen Inttii.. ;D.. Olivat kyl Kovin Vieräs.. Tykkäsin.. Toisin Olis Ollut, jos Olis Ampunut Kovin Pahasti Mun OikeudenMukaisuudenTajun Yli.. ;D
.. Tuon OppiLaitoksen nuo tietyt "PakollisetKurssit" Pitää (Tai ainakin pitäisi) Osata Ottaa Oikealla Asenteella.. Ja Hjuumorilla (Se Auttaa Pal.. Joskus se voi tosin enemmän tai pahentaa tilannetta, jos/kun Simpauttaja sen huomaa.. Mut.. Mikäs Sen Hauskempaa.. YliVäsynä monesti Oikkee TriplaHauskaa.. ;D).. ;P
.. NoNiin.. Alkoi taas Hylsyt Lentelee.. ;D.. SellastSe.. OppiKoulu MonestMonil Teettää.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Tuolla Mulle(kin) ois Voinut Suurella TodNäköisyydellä Käyrä toisin, kuin Kävi.. Intis.. En ollut Helpoimmas Paikas itekään (vaihtoehtoihin nähden), mutta Kuri, Simputus jne. Oli AikaLailla OikeudenMukaista.. Elikkäs Kaikille Kuraa&Peiskaa Samalla Kaavalla, YhtäLailla, SamoinPerustein jne.. Jne.. Sen Jakamisessa ei siis Sorsittu Kettään.. Ainakaan YliPal.. ;P
.. Mulla Ois Käynyt Varpisti Tuolla niin, kuin Kaverit hieman Povas ennen Inttii.. ;D.. Olivat kyl Kovin Vieräs.. Tykkäsin.. Toisin Olis Ollut, jos Olis Ampunut Kovin Pahasti Mun OikeudenMukaisuudenTajun Yli.. ;D
.. Tuon OppiLaitoksen nuo tietyt "PakollisetKurssit" Pitää (Tai ainakin pitäisi) Osata Ottaa Oikealla Asenteella.. Ja Hjuumorilla (Se Auttaa Pal.. Joskus se voi tosin enemmän tai pahentaa tilannetta, jos/kun Simpauttaja sen huomaa.. Mut.. Mikäs Sen Hauskempaa.. YliVäsynä monesti Oikkee TriplaHauskaa.. ;D).. ;P
.. NoNiin.. Alkoi taas Hylsyt Lentelee.. ;D.. SellastSe.. OppiKoulu MonestMonil Teettää.. ;DMitä minä muistelen, sinähän vedit sen tosi ansioituneena. Joskus oli puhetta.
Niih. Turhaa kukaan vähättelee ketään ennakkoon. Olit koko porukan paras sotilas.
Joukkoja johdetaan edestä!misspönttöuuni kirjoitti:
Mitä minä muistelen, sinähän vedit sen tosi ansioituneena. Joskus oli puhetta.
Niih. Turhaa kukaan vähättelee ketään ennakkoon. Olit koko porukan paras sotilas.
Joukkoja johdetaan edestä!.. Noh.. En nyt Tierä, että Mitenkään sen Erikoisemmin Ansioituneena.. Sen verran Vain "Ansioiduin", mitä oli VarusMiesPalveluksen Puitteissa Mahrollist.. Sanoisin mieluummin, että Sen Verran Sain.. Kokemusta&Koettelemusta&Muistoja jne.. ;P
.. Vai, että Paras.. ;D.. Nah.. Vain Mä.. En Enempää , enkä Vähempää.. Ei Sovi oikein Toi AjatusKuva Mulle, eikä ole Mielestäni Kovinkaan Hyvän Johtajan(kaan) Merkki (Eikä minkään Ryhmässä Toimivan Jäsenen) , jos/kun Joku noin Aattelis Itsestään.. ;P
.. Ei ne Kamut oikeastaan Vähätellyt.. Aattelivat vain, että Paikka johon menin Palvelemaan olisi ollut mulle sellainen, että Olisin Ollut TuotaPikaa Napit Vastakkain.. HärkäPäänä.. Simpauttajien jne. Kanssa.. Syystä.. Tai Toisesta.. ;D
.. Viimeinen Lause Meni Täysin Oikein.. Ja Mitään sellaista ei alaisilta (eikä keltään muultakaan) odoteta, eikä pyydetä tekemään, mitä ei ole itse valmis tekemään.. Ja He ensin.. Sitten Itse (oli kyseessä Ruoka, Lepo tai mikä tahansa asia), jos/kun Se vain on Suinkin mahdollista, niin ettei Annetut tehtävät tjmv. jutut Vaarannu Enemmän (Sillä Tavalla ja Sillä Hetkellä) niin Toimittaessa.. Jne.. Jne.. ;P
- miestentasa-arvo
DarkFearia olisi kiusattu paljon pahemmin, jos olisi mennyt armeijaan.
Mä olisin kyllä antanut sellaista lantaperseaivojen kuulla kunnolla kunniansa ja jos ei olisi auttanut, niin olisi voinut antaa kuulla sen kunniansa vielä uudelleen ja aina uudelleen.
- 101prosHetero
Armeija (varsinkin tykistö). Se on homoille.
- Kaisanoasaa
Armeijassa on pelkästään jännämiehiä ja naiset väkisin haluaa jännämisten kiusattavaksi. Varmaan oikeesti naiset myös antavat pillua niille jännämiehille.
- pihallatipunen
Sinäkin kai olet käynyt armeijan? Eli olet siis jännämies itsekin.
- Kaisanoasaa
Sanoin että armeijassa on jännämiehiä. En sanonut että olen itse siellä. Olin kyllä siellä jotain 20 vuotta sitten, silloinkin siellä oli jännämiehiä ja jotain ne yritti mullekkin vittuilla mutta sanoin tuollainen paskahousu ei minua komentele ja jännämies olikin aika hiljaa sen jälkeen. Minä osaan sanoa vastaan tosin kuin naiset jotka eivät uskalla vastustella jännämiehiä heti ja sen takia naisten kiusaaminen jatkuukin. Jännämiehiin tehoaa vain ainostaan samanlainen kiusaaminen mitä ne itse harrastaa.
- pihallatipunen
Kaisanoasaa kirjoitti:
Sanoin että armeijassa on jännämiehiä. En sanonut että olen itse siellä. Olin kyllä siellä jotain 20 vuotta sitten, silloinkin siellä oli jännämiehiä ja jotain ne yritti mullekkin vittuilla mutta sanoin tuollainen paskahousu ei minua komentele ja jännämies olikin aika hiljaa sen jälkeen. Minä osaan sanoa vastaan tosin kuin naiset jotka eivät uskalla vastustella jännämiehiä heti ja sen takia naisten kiusaaminen jatkuukin. Jännämiehiin tehoaa vain ainostaan samanlainen kiusaaminen mitä ne itse harrastaa.
Minä kirjoitin, että "sinäkin olet kai käynyt armeijan" eli en tarkoittanut että olisit siellä nyt. Et sinäkään mikä kovin fiksu ole vaikka kuvittelet olevasi.
Etkä taatusti sanonut kapiaisille vastaan armeijassa. Mutta sinähän oletkin tämän palstan suurin satusetä, atm32 (nyt ehkä atm38)
Sinä olet samanlainen naisten vähättelijä ja alistaja kuin haukkumasi/ihailemasi "jännämiehetkin". Miehet pohjimmiltaan pelkäävät naisia ja ainoa keino naisten hallitsemiseen on alistaa. Tosin kaikki miehet ei siinäkään onnistu. Minua ei ole ikinä pystynyt kukaan mies nujertamaan. - äläyritävalehdella
Kaisanoasaa kirjoitti:
Sinä sanoit : "Armeijassa on pelkästään jännämiehiä"
Tuo on suora lainaus sinun tekstistäsi. Siispä sinäkin olet jännämies, kun kerran olet armeijassa ollut ja siellä on pelkästään jännämiehiä. - samaa.mieltä
pihallatipunen kirjoitti:
Minä kirjoitin, että "sinäkin olet kai käynyt armeijan" eli en tarkoittanut että olisit siellä nyt. Et sinäkään mikä kovin fiksu ole vaikka kuvittelet olevasi.
Etkä taatusti sanonut kapiaisille vastaan armeijassa. Mutta sinähän oletkin tämän palstan suurin satusetä, atm32 (nyt ehkä atm38)
Sinä olet samanlainen naisten vähättelijä ja alistaja kuin haukkumasi/ihailemasi "jännämiehetkin". Miehet pohjimmiltaan pelkäävät naisia ja ainoa keino naisten hallitsemiseen on alistaa. Tosin kaikki miehet ei siinäkään onnistu. Minua ei ole ikinä pystynyt kukaan mies nujertamaan.”Sinä olet samanlainen naisten vähättelijä ja alistaja kuin haukkumasi/ihailemasi "jännämiehetkin".”
Tämän huomaa hyvin siitä,kun katsoo minkälaisia linkkejä hän laittaa. Hänen tarkoitus on yrittää saada nainen mahdollisimman huonoon valoon.
Kuvottava tyyppi kaiken kaikkiaan.
Aivan törkeää!
(murinaa)- pohjanpojat
Miksei vain annettaisi miesten hoitaa nämä sotahommat? Naisille voitaisiin järjestää jotakin kotipalvelusta tms. vanhustenpalvelutyötä. Olisi kaikilla hyvä mieli.
Miesten palvelusaikaa voisi sen sijaan pidentää: kaikille tasa-arvon nimissä 12 kk palvelusta.- KarttaMaukonen
Vielä parempi jos miehistä tehtäisiin naisten orjia. Sitten feminismi toteutuisi ja paha patriarkaatti olisi nujerrettu täysin. Miehisyys on kriisissä.
"Miksei vain annettaisi miesten hoitaa nämä sotahommat? "
Siinähän se koko hel*etin ongelma onkin.Wwuwuw kirjoitti:
"Miksei vain annettaisi miesten hoitaa nämä sotahommat? "
Siinähän se koko hel*etin ongelma onkin.P.s. Irene muuten tippui. Harmi.
P.s. Irene muuten tippui. Harmi.
Jaa..en oo jaksanut seuraa sitä. No, ei sitten ollut ainakaan se myyrä.
- ggggggggggg
Tossakin jutussa kirjoitetaan yksipuolisesti vain naisen kertomisen perusteella, että voi olla että on joutunut silmätikuksi aiheettomasti tai sitten aiheesta. Mutta tottakai intissä, niinkuin missä vaan minne laitetaan monia samaan kasaan, välillä sattuu kaikenlaista ja jotkut kokevat epämukavuutta. Tietenkään todellista kiusaamista, simputusta yms. ei pidä hyväksyä, mutta kyllä pitää myöskin oppia ettei kaikki ole kivaa.
- rfggbuuno
Armeijasta löytyy edelleen vanhoja jääriä joille ajatus naisesta armeijassa on ylivoimainen paikka sulattaa. Ja se näkyy jokapäiväisessä toiminnassa. Myös jotkut palvelustoverit ovat vielä niin nulikoita että aloittavat kiusaamisen jos nainen on pärjännyt heitä paremmin jossain tehtävässä.
- pöperöälöytyy
Ei annettu ruokaa...
Ei nainen selviä, jos ei mieskään, ilman ruokaa... : (Kyllä intissä ruokaa saa, mutta tossa ollut kyse siitä että vemppana tuvassa odotellut että sitä tuodaan, ois sitten kinkkaillut vaikka ruokalaan tai sotkuun.
pöperöälöytyy kirjoitti:
Kyllä intissä ruokaa saa, mutta tossa ollut kyse siitä että vemppana tuvassa odotellut että sitä tuodaan, ois sitten kinkkaillut vaikka ruokalaan tai sotkuun.
Joo, mutta jos ruokaa on pimitetty.
- pöperöälöytyy
Joo, mutta jos ruokaa on pimitetty.
Tuossa on vain likan oma näkemys. Käytännössä pöperö joskus metsässä loppuu keskenkin, sitä ei ehditä ajella pitkin poikin saati sitten erikseen kassulle jonkun takia tai sitten yksinkertaisesti ei tieto kulkenut tarpeeksi. Mutta kyllä sen verran pitää itsestään osata huolehtia.
pöperöälöytyy kirjoitti:
Tuossa on vain likan oma näkemys. Käytännössä pöperö joskus metsässä loppuu keskenkin, sitä ei ehditä ajella pitkin poikin saati sitten erikseen kassulle jonkun takia tai sitten yksinkertaisesti ei tieto kulkenut tarpeeksi. Mutta kyllä sen verran pitää itsestään osata huolehtia.
Joskus joo. Naisen kohdalla loppui aina.
- pöperöälöytyy
Joskus joo. Naisen kohdalla loppui aina.
Miten niin aina, yhden päivän aikana.
Eihän tuo nyt pv:lta ole millään mittareilla katsottuna asiaallista eikä hyväksyttävää. Jotenkin jo se että kouluttaja luulee olevansa pätevämpi tekemään diagnoosin marssimurtumasta kuin lääkäri on jotakin mitä en enää tänä päivänä haluaisi nähdä.
Ei silti kyllä mekin välillä oltiin sotaharjoituksissa ilman ruokaa kun oltiin edetty tai peräännytty eikä huolto ehtinyt mukaan. Eihän sitä aina odotettukaan kun oltiin tiedustelulla mutta silloin oli sissimuonat mukana. Mutta se että kassuille oleville ei ole tarjolla ruokaa on jo häpeällistä.
Kyllähän tuossa varusmiesjohtajilla on se ensisijainen rooli olla ryhmänsä tukena ja tuoda ongelmakohdat kouluttajien tietoon. Ymmärrän toki myös varusmiesjohtajia sillä on aika tasapainoilua saada nainen tuossa porukassa tuntemaan olevansa yksi jätkistä ilman että hänelle tulee olo että hän on sen porukan oma tyttö jota pitää suojata ja auttaa.
Lisäksi kannattaa muistaa että naisten ja miesten varusmiespalvelus ei ole sama jos statusta pohditaan. Miehet menee armeijaan ja naiset voivat käyttää sen ajan vaikka pääsykokeisiiin tenttaamiseen. Jos taas nainen on käynyt varusmiespalveluksen se voi nostaa hänen arvostustaan esimerkiksi työnantajan silmissä. Miehen kohdalla se on vain rasti ruudussa; käyty.Armeijassa naista ei pidä kohdella tyttönä eikä suojella sen kummemmin, mutta kyykytystä ei sallita.
Joillakin miehillä naisen pärjääminen on kova pala ja sitten sahataan oksaa alta.
Kunnioitus ja tasaveroisuus. Käytöstavat.misspönttöuuni kirjoitti:
Armeijassa naista ei pidä kohdella tyttönä eikä suojella sen kummemmin, mutta kyykytystä ei sallita.
Joillakin miehillä naisen pärjääminen on kova pala ja sitten sahataan oksaa alta.
Kunnioitus ja tasaveroisuus. Käytöstavat.Kyllähän armeijassa naista kohdellaan myös naisena. Omat tuvat ja korkeammat päivärahat; ja ihan perustellusti. Mielestäni tässä oli aika hyvä ajatus siitä että eri tuvat estävät naisilta ryhmäytymisen.
Itse olin ryhmänjohtajana ja täytyy sanoa että henkisesti oli aika kasvattava kokemus. Erilaiset kaverit tuli samaan tupaan ja sinulla oli valta ja vastuu heidän hyvinvoinnistaan. Varsinkin leireillä ja maastoharjoituksissa oli kyllä mukava nähdä miten porukka hitsautui yhteen ja ymmärrys yhteistyön merkityksestä kasvoi. Se että tuolla oisi ollut mukana nainen ei olisi ollut mikään ongelma.
Jos joukkueenjohtajan käsky tulisi että m184; ota ryhmäsi ja lähde pisteeseen x kolmeksi päiväksi tiedusteluun. Siinä kun selaisi ryhmän varusteita omien kantamuksien lisäksi niin kyllä minä joutuisin miettimään kenet mihinkin partioon laittaisin. Jos raskaimmat kantamukset menisi miehille niin saattaisi nainen suuttua että en ota häntä tosissaan sukupuolensa takia. Täytyy vain saada nainen sitten ymmärtämään että kyse ei ollut sukupuolesta vaan että 55 kiloisena hänen roolinsa olisi tarpeen vaatiessa olla taistelulähettinä.M184 kirjoitti:
Kyllähän armeijassa naista kohdellaan myös naisena. Omat tuvat ja korkeammat päivärahat; ja ihan perustellusti. Mielestäni tässä oli aika hyvä ajatus siitä että eri tuvat estävät naisilta ryhmäytymisen.
Itse olin ryhmänjohtajana ja täytyy sanoa että henkisesti oli aika kasvattava kokemus. Erilaiset kaverit tuli samaan tupaan ja sinulla oli valta ja vastuu heidän hyvinvoinnistaan. Varsinkin leireillä ja maastoharjoituksissa oli kyllä mukava nähdä miten porukka hitsautui yhteen ja ymmärrys yhteistyön merkityksestä kasvoi. Se että tuolla oisi ollut mukana nainen ei olisi ollut mikään ongelma.
Jos joukkueenjohtajan käsky tulisi että m184; ota ryhmäsi ja lähde pisteeseen x kolmeksi päiväksi tiedusteluun. Siinä kun selaisi ryhmän varusteita omien kantamuksien lisäksi niin kyllä minä joutuisin miettimään kenet mihinkin partioon laittaisin. Jos raskaimmat kantamukset menisi miehille niin saattaisi nainen suuttua että en ota häntä tosissaan sukupuolensa takia. Täytyy vain saada nainen sitten ymmärtämään että kyse ei ollut sukupuolesta vaan että 55 kiloisena hänen roolinsa olisi tarpeen vaatiessa olla taistelulähettinä.Päiväraha on tamponien takia. Miehet eivät tarvitse minkäälaisia suppiloita. Luonnollinen syy.
Olet varmasti hyvä ryhmänjohtaja, meidän kaltaisemme ovat sellaisia jo syntyessään.
On viisautta osata jakaa ja delegoida. Tehdä se niin ettei kukaan menetä kasvojaan ja tehtävän suoritus viedään kunnialla maaliin.
Lisäksi toimintaa valvotaan päältä. Ryhmä on niin vahva kuin sen pienin heikoin lenkki, sen tietää kaikki. Tositilanteissa ei ole virheisiin varaa.
- KarttaMaukonen
Siinä taas huomataan minkälainen miestenkoulu (toksinen ja sovinistinen lastentarha) armeija on. Ei taaskaan turhat miehet ymmärrä feministisyydestä mitään.
- pihallatipunen
En ole ikinä ymmärtänyt sanontaa: "armeija tekee pojista miehiä".
Tuokin juttu taas vahvistaa, että "miehet" ovat keskenkasvuisia poikia.- KarttaMaukonen
Etenkin kantasuomalaiset "miehet" ovat poikia. Lisäksi heistä useat luulevat edustavansa jotain patriarkaattia, vaikka miehet ovat kriisissä ja feministit hallitsevat tätä maata. Miehet ovat turhia. Spermaakin saa nykyisin pankista.
- Kaisanoasaa
Ei minullekkaan aannettu ruokaa kun olin vartiossa 18 tuntia. Siellä ne sanoivat että unohtivat.
Kurjat kyykyttäjät olisin pannut suomarssille.
- AsianVierestä
Armeijassa opitaan monia eri taitoja. Miten kestää paineita väsyneenä, kahden vuorokauden aikana saatu 4 tunnin lepo ja parin marssin rasitukset, yö partio.
Kuka kilahtaa ensimmäisenä ja nimi raakataan yli tulevien johtajien listalta.
Tietysti heikkoja tulee auttaa. Kersantin tehtävä on pitää joukkonsa toimintakykyisenä. Tuohon liittyy fysiikan huoltaminen sekä henkinen tuki. Tuossa jutussa on jo muutama ylilyönti, lähiesimiehen tulee olla vastuussa mutta myös sen esimiehen esimies on syyllistynyt laittomuuksiin ja hyvien tapojen rikkomiseen.
Yksikään johtaja ei voi olla ylpeä jos oman joukon jäsen jää ilman ruokaa yms.
Onhan minullekin tapahtunut sellainen että ateriat jäivät väliin mutta ei yhden tai kahden aterian puuttuminen vielä heikennä liikaa. Onhan jokaisella sotilaalla "omia eväitä" mukana leireillä ja metsässä? Itselläni oli ylimääräinen sissipakkaus.
Marsseilla otettiin toisten kantamuksia jos eivät jaksaneet. Jos ilman kantamuksia hyytyivät oli pakko irrottaa väsynyt kuorma-auton lavalle. Jo se että yksi mies uupuu(tai nainen) on jo merkki siitä ettei johtajisto ole kontrolloinut asioita riittävän hyvällä silmällä ja asiantuntemuksella. Meillä hyytyi urheiluja, pikajuoksijat eivät kestä pitkäkestoista rasitusta, helkkarin suuret lihakset reisissä ja vie energiaa, vaatii enemmän lihashuoltoa.
No, ehkä tuo nainen olisi sitten väkevämpi oikeassa tilanteessa, ainut joka kestäisi hengissä kaksi päivää ilman ruokaa:) Jos nainen menee armeijaan, hän kantaa varusteet itse vaikka huutaisi. Siinä ei miehiltä apua pyydetä.
Jos nainen menee armeijaan, hän kantaa varusteet itse vaikka huutaisi. Siinä ei miehiltä apua pyydetä.
- AsianVierestä
Höpö höpö, olen käskenyt antamaan miehen aseensa ja reppunsa. Kouluttajaa tulee kuunnella ja totella, olkoon vaikka millainen tissi-Iita kysymyksessä niin eroavaisuutta komentoketjussa ja sen käskyjen noudattamatta jättämisessä ei tunneta. Jos tissi-Iita niskuroisi voisin pistää ne väsyneet tissit saveen ja pitää jalalla selästä lisävastusta tuottaen ja samalla huutaen punnertaa ja perkele jaksaa...oletko joku vitun luuseri!!! Tissi-Iita oppii kyllä tarvittaessa nousemaan ja juoksemaan luoteja vastaan osumaa ottaen, muuten ei ole kunnon sotilas.
AsianVierestä kirjoitti:
Höpö höpö, olen käskenyt antamaan miehen aseensa ja reppunsa. Kouluttajaa tulee kuunnella ja totella, olkoon vaikka millainen tissi-Iita kysymyksessä niin eroavaisuutta komentoketjussa ja sen käskyjen noudattamatta jättämisessä ei tunneta. Jos tissi-Iita niskuroisi voisin pistää ne väsyneet tissit saveen ja pitää jalalla selästä lisävastusta tuottaen ja samalla huutaen punnertaa ja perkele jaksaa...oletko joku vitun luuseri!!! Tissi-Iita oppii kyllä tarvittaessa nousemaan ja juoksemaan luoteja vastaan osumaa ottaen, muuten ei ole kunnon sotilas.
Ei ole tapana antaa periksi jos jotain aloittaa.
Olisi nöyryytys jos mies siihen tulee sotkeentumaan.
Armeijaan ei mennä itkemään, muttei siellä sabotaasiakaan saa olla.- AsianVierestä
Ei ole tapana antaa periksi jos jotain aloittaa.
Olisi nöyryytys jos mies siihen tulee sotkeentumaan.
Armeijaan ei mennä itkemään, muttei siellä sabotaasiakaan saa olla.Armeijassa tulee olla oikeudenmukainen mutta se ei kiellä tekemästä harjoitteita jotka hajottavat ihmisen psyykeen. Näitä harjoitteita tarvitaan. Johtajilla tulee olla vahva psyyke joka ei horju pahassakaan tilanteessa. Rauhan aikana haravoidaan ne jotka olisivat valmiita sitten jatkojalostukseen oikean kriisin aikana. Ihmisen peruspsykologia joka kestäisi sodan kauheudet tulee tiedostaa. Oikean tyyppinen ihminen tarvitsee kaksi viikkoa aikaa muuttuakseen eläimeksi, sellaiseksi eläimeksi joksi jokainen eturintamassa oleva ihminen muuttuu. Kuoleman läheisyys muuttaa ihmisen psykologiaa ja käyttäytymistä. Usein sotaa ei kestä nykypäivänäkään ilman huumeita.
Oikeassa sodassa ne vähiten huumeita tarvitsevat ovat sitten niitä johtajia:) AsianVierestä kirjoitti:
Armeijassa tulee olla oikeudenmukainen mutta se ei kiellä tekemästä harjoitteita jotka hajottavat ihmisen psyykeen. Näitä harjoitteita tarvitaan. Johtajilla tulee olla vahva psyyke joka ei horju pahassakaan tilanteessa. Rauhan aikana haravoidaan ne jotka olisivat valmiita sitten jatkojalostukseen oikean kriisin aikana. Ihmisen peruspsykologia joka kestäisi sodan kauheudet tulee tiedostaa. Oikean tyyppinen ihminen tarvitsee kaksi viikkoa aikaa muuttuakseen eläimeksi, sellaiseksi eläimeksi joksi jokainen eturintamassa oleva ihminen muuttuu. Kuoleman läheisyys muuttaa ihmisen psykologiaa ja käyttäytymistä. Usein sotaa ei kestä nykypäivänäkään ilman huumeita.
Oikeassa sodassa ne vähiten huumeita tarvitsevat ovat sitten niitä johtajia:)Jokaisessa ihmisessä on eläin ja kylmänviileä puoli. Selväpäisellä se on harkinnan vallassa vain.
- AsianVierestä
Jokaisessa ihmisessä on eläin ja kylmänviileä puoli. Selväpäisellä se on harkinnan vallassa vain.
Kyllä, näin se on. Kontrolloimme tunteita yleensä hyvin. Moraaliset säännöt ovat tiedostamatta katkaisemassa ärsykkeiden tietä toiminnalle.
Minun mielestäni vaikka olen saanut keskimääräistä korkeamman sotilaskoulutuksen niin eturintamassa ei ole yhtään selväjärkistä. Eihän selväjärkiset menisi kuoleman läheisyyteen? Mutta kysymys tulisikin siitä miksi olemme syntyneet ja minkä vuoksi olisi oikeutettua kuolla. Tuo tekeekin sen selväjärkisyyden sitten hieman epäselväksi...olisiko ollut parempi mennä pelaamaan pingistä Tukholmaan sen eturintaman sijaan? No, ainakin vaasalaiset osasivat joka väistää luoteja tosi hyvin tai sitten ne olivat yksikertaisesti fiksuja viime sodissa ja tykkäsivät pingiksestä:) AsianVierestä kirjoitti:
Kyllä, näin se on. Kontrolloimme tunteita yleensä hyvin. Moraaliset säännöt ovat tiedostamatta katkaisemassa ärsykkeiden tietä toiminnalle.
Minun mielestäni vaikka olen saanut keskimääräistä korkeamman sotilaskoulutuksen niin eturintamassa ei ole yhtään selväjärkistä. Eihän selväjärkiset menisi kuoleman läheisyyteen? Mutta kysymys tulisikin siitä miksi olemme syntyneet ja minkä vuoksi olisi oikeutettua kuolla. Tuo tekeekin sen selväjärkisyyden sitten hieman epäselväksi...olisiko ollut parempi mennä pelaamaan pingistä Tukholmaan sen eturintaman sijaan? No, ainakin vaasalaiset osasivat joka väistää luoteja tosi hyvin tai sitten ne olivat yksikertaisesti fiksuja viime sodissa ja tykkäsivät pingiksestä:)Eloonjäämisvaisto.
- qwertyxxxxx
Kyllä intissä toiset kantavat kamat jollei joku jaksa sukupuolesta tai vaikka sotilasarvosta riippumatta, pakkohan se on kun ei siihenkään voi jäädä. Eikä siinä asenteella ole mitään merkitystä jos veto loppuu.
- AsianVierestä
Eloonjäämisvaisto.
Kysymys on kai vain siitä pitääkö omaa elämäänsä tärkeämpänä mitä kanssaihmisten elämää, tulevien sukupolvien elämää...jne.
Sota ei ole leikin asia joten kyllä armeijassa tulee olla kova kuri ja käskyjen noudattamisen kulttuuri. Rauhan aikana ei vain saada syvälle menevää koulutusta aikaan, koska moraaliset syyt estävät paremman koulutuksen.
Mutta joo, saahan armeijasta paljon hyötyä elämänsä varrelle. Kunto kohoaa, esiintymiskokemusta ja opitaan elämään käyttäytymisen rajojen puitteissa. Säännöllistä ja sikäli helppoa elämää. Voi suositella myös naisille. - AsianVierestä
qwertyxxxxx kirjoitti:
Kyllä intissä toiset kantavat kamat jollei joku jaksa sukupuolesta tai vaikka sotilasarvosta riippumatta, pakkohan se on kun ei siihenkään voi jäädä. Eikä siinä asenteella ole mitään merkitystä jos veto loppuu.
Juuri näin, jos joku väsähtää niin hänet vaikka porukalla kannetaan määränpäähän varusteineen kaikkineen. Tästä tulee myös se lause "kaveria ei jätetä", ei elävänä eikä kuolleena.
qwertyxxxxx kirjoitti:
No se ei saa loppua. Sinne mitään itkemään lähdetä.
AsianVierestä kirjoitti:
Kysymys on kai vain siitä pitääkö omaa elämäänsä tärkeämpänä mitä kanssaihmisten elämää, tulevien sukupolvien elämää...jne.
Sota ei ole leikin asia joten kyllä armeijassa tulee olla kova kuri ja käskyjen noudattamisen kulttuuri. Rauhan aikana ei vain saada syvälle menevää koulutusta aikaan, koska moraaliset syyt estävät paremman koulutuksen.
Mutta joo, saahan armeijasta paljon hyötyä elämänsä varrelle. Kunto kohoaa, esiintymiskokemusta ja opitaan elämään käyttäytymisen rajojen puitteissa. Säännöllistä ja sikäli helppoa elämää. Voi suositella myös naisille.Naiset tietävät sen jo ilman suosittelua, mutta kiitos vaan.
Ryhmänjohtotaidot voi soveltaa kaikkialle elämään.AsianVierestä kirjoitti:
Juuri näin, jos joku väsähtää niin hänet vaikka porukalla kannetaan määränpäähän varusteineen kaikkineen. Tästä tulee myös se lause "kaveria ei jätetä", ei elävänä eikä kuolleena.
Mutta se on vihon viimeinen vaihtoehto. Viimeiseen asti yritetään.
- AsianVierestä
Mutta se on vihon viimeinen vaihtoehto. Viimeiseen asti yritetään.
Kyllä varmasti, mutta hyvä kouluttaja olisi pitänyt huolta että misspönttöuunin kunto kestää tulevan rasituksen. Onhan armeijan esimiesten ensimmäisiä ohjesääntöjä pitää joukkonsa taistelukykyisenä koko ajan:)
Reeniä!
https://www.youtube.com/watch?v=geNFobLDEbc - qwertyxxxxxx
No se ei saa loppua. Sinne mitään itkemään lähdetä.
Aivan sama jos vaikka maratoonarilta lähtee jalat alta niin ei siinä ole tahdolla mitään tekemistä, jos väittää että se on vain tahdosta kiinni niin sitten ei ole ikinä antanut kaikkeaan.
AsianVierestä kirjoitti:
Kyllä varmasti, mutta hyvä kouluttaja olisi pitänyt huolta että misspönttöuunin kunto kestää tulevan rasituksen. Onhan armeijan esimiesten ensimmäisiä ohjesääntöjä pitää joukkonsa taistelukykyisenä koko ajan:)
Reeniä!
https://www.youtube.com/watch?v=geNFobLDEbcNo sehän oli reipas polkka..
Armeijakamaa..qwertyxxxxxx kirjoitti:
Aivan sama jos vaikka maratoonarilta lähtee jalat alta niin ei siinä ole tahdolla mitään tekemistä, jos väittää että se on vain tahdosta kiinni niin sitten ei ole ikinä antanut kaikkeaan.
No tajuttomana saa kantaa, ennen sitä ei.
- qwertyxxxxxx
No tajuttomana saa kantaa, ennen sitä ei.
Huomaa ettei sulla ole kokemusta.
Tuollasten surkimusten/ vemppa ämmien on ihan turha mennä armeijaan nillittämään...
Heitä ei siellä kaivata....Ei mitään asiaa sinne.Noita vemppa läskejä oli miehissäki ihan tarpeeks jo meidän aikana puhumattakaan nykypäivän kuoripojista.
Sovinismia ja syrjimistä.
Ihmisiä on kahdenlaisia ja toisista ei vain ole sotimaan se on fakta...Miksi mennä sinne röhnöttämään jos ei ole kentälle ihmisiä tappamaan sota aikana..Äly hoi.
Näitä läski possuja sitten raahata metässä ja vaarantaa siinä luotisateessa terveetkin miehet.- iejfsdvmcjfgerfv
CamelBoots kirjoitti:
Ihmisiä on kahdenlaisia ja toisista ei vain ole sotimaan se on fakta...Miksi mennä sinne röhnöttämään jos ei ole kentälle ihmisiä tappamaan sota aikana..Äly hoi.
Näitä läski possuja sitten raahata metässä ja vaarantaa siinä luotisateessa terveetkin miehet.Eiköhän ne teikänkin sotimiset ole lähinnä pleikkarin hakkaamista, varmaankin olet lähinnä nostoväen miinanpolkija.
- tgyubinommk
iejfsdvmcjfgerfv kirjoitti:
Eiköhän ne teikänkin sotimiset ole lähinnä pleikkarin hakkaamista, varmaankin olet lähinnä nostoväen miinanpolkija.
Cameli oli armeijassa kirjuri eli kynäsotamies. Tositilanteessa hänelle annetaan lyijykynä kun toiset saavat aseen.
tgyubinommk kirjoitti:
Cameli oli armeijassa kirjuri eli kynäsotamies. Tositilanteessa hänelle annetaan lyijykynä kun toiset saavat aseen.
Eipä ollut, mutta sotatilanteessa ottaisinkin mieluummin tuon kynän kuin rynkyn...
Olen sanonut aiemminkin, että siinä vaiheessa kun alkaa levottomuudet Suomessa, niin minä pakkaan reppuni jo hyvissä ajoin..En jää Suomeen.
Minusta on jo lähtökohtaisesti naurettava ajatus, että joku kuvittelee, että alkaisin sotimaan vain koska joku psykopaatti niin on päättänyt.
Sanoisin, et Suomessakin päättäjät voisivat jo herätä siihen, että ajat ovat muuttuneet ja sotatilan sattuessa en usko, että tykinruoaksi olisi kovinkaan paljon tulijoita. Nykyään kun tuskin ketään enää teloitetaan kieltäytymisestä, niin jengi valitsee mieluummin linnatuomion täysihoitolaitoksessa.
Tältä pohjalta ajateltuna valitettavasti Nato ja ammattiarmeija olisikin ainoa mahdollisuus Suomelle puolustautumiseen.
- Pottujakuorimassa
Sinänsä tuuleen huutelua. Yksilö vastaan järjestelmä ja järjestelmä pesee likapyykkinsä sisällään, jos pesee. Ei eka eikä vika, joka tuo tätä julki. Ja mikäänhän ei muutu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354613- 553175
- 302863
- 612805
- 62390
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542175- 181616
- 181591
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….81518- 161504