Luin uutisen tuosta Anu Koivusesta, melkoinen professori:
https://areena.yle.fi/1-4393203
"Professori Anu Koivunen: #metoo ja tapaus Louhimies nostavat pöydälle kulttuurimme seksismin ja arkaaisen naisvihan "
https://twitter.com/anukoivunen/status/1014816844400726016
""#Metoo-kampanja on avannut uuden keskustelun seksuaalisesta häirinnästä ja väkivallasta. Sen ansioista ihmiset pystyvät nyt kertomaan sellaisistakin kokemuksista, joista on vaiettu monta vuotta." "
https://twitter.com/anukoivunen/status/1068048714252591105
"Miksei yhteisö tehnyt mitään = #metoo ydinkysymys, jossa ei kyse laista vaan moraalista."
Kovasti ottanut metoo-nainen kantaa, mikä kai sinällään hyvä mutta.....sitten tuleekin case Oulu:
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kulttuuri/mita-saadaan-kun-seksuaalirikokset-turvapaikanhakijat-ja-perussuomalaisten-gallupnousu-kohtaavat-tolkuton-mediapaniikki/?shared=1059892-60bafb74-500
"Parempi kysymys olisi, millainen kansallinen turvallisuusuhka on tolkkunsa kadottava media."
Nyt onkin media kadottanut tolkkunsa kun uutisoi vielä paljon rankemmista jutuista kuin mitä keskimääräiset metoo-jutut Suomessa. Nyt onkin metoo-nainen pahoillaan kun media on aiheesta kirjoittanut, pitäisi olla "Hys Hys" kun asiaan liityy matuja, Rakkaus matuun selvästikin voittaa metoo-naisen päässä huolen ahdisteluista. Tällainen professori-ihminen sitten ylellä ja muualla jakelee lausuntojaan ja mielipiteitään "asiantuntijana".
Metoo-naisen kelkankääntö
18
75
Vastaukset
- trollli
No, joo taitaa olla jotain sukua "soinilaisuudelle" takin kääntäjä selvästikin.
Kyllähän Oulun tapaukset ovat järkyttäväisyydessään ihan eriluokkaa, kuin joku näyttelijättären kokema ahdistus; filmiä tehdessä kameroiden edessä... ehkä vähän sivussakin.
Onhan näitä ... veteen piirrettyjä viivoja nyt nähty ja aina löytyy ... jotain pientä mitä sitt yhdistetään aina MeToo juttuihin. Mä kyllä olen vahvasti eri mieltä, näyttelijällä on käsittääkseni oikeus sanoa sanansa mihin suostuu ja missä loppuu näyttelijältä ns. kantti.
Ohjaaja tehkööt sitten omat johtopäätöksensä... käyttääkö "stunttia" ja leikataanko silloin filmiä miten.
No, olihan tämä yks turkulainen laulaja kanss aika kovassa myllytyksessä netissä, kirjoittelivat ties minkälaisia mielettömiä herjoja hänestä. Kaikki ne kuitenkin oikeudessa kumottiin, eikä kyseinen mies edes nostanut kunnianloukkaus syytettä! Koska myöntää joskus yritäneensä pienellä painostuksellakin saada jonkun naisen huomion omakseen.
Mutt ihan oikeesti hän on mainio seuramies, huumorin tajuinen ja porukassa yleensä se ilopilleri.
Tosin tunnen hänet ainoastaan ystäväpiirini kautta, eli ollaan tavattu vain sattumalta samoissa piireissä kun ollaan pyöritty! Mutt ilmeisesti joku oli pettynyt häneen jotenkin... ja niin ajojahti alkoi.... ja päättyi vasta oikeudessa.
Mutt ihan oikeesti mä jatkan yhä tonkimista, ihan oikeiden MeToo juttujen esille ottamista, kuten myös noiden uussuomalaisen edes ottamusten tuomittavuuden esille tuomista ja maasta häätämistä, kun tuomio on saatu oikeudesta. Sekä haetaan tukea sille joka puolelta ett seksuaalirikoksista kovemmat tuomiot, kautta linjan Lapsiin kohdistuneet teot ois aina raiskauksia, eikä yhtäkään juttua tuomittaisi ilman vankeustuomiota! Loppuisivat nämä hyväksikäytöt!
Ja sano mun sanoneen ett terrorismista ollaan vasta Turussa saatu vähän esimakua, ja Hesassa on vielä edessä nämä samat vaikeudet, ellei Turun aktivistit taas kiilaa ohitse ja porukat räiskyttele keskenään hippasilla, asutuskeskuksissa ja ihan vahingossa tule muutama kantasuomalainen ammutuksi. Sehän ei olisi terroriteko... vaan jengisotaa, vai mitä?- JossainMuualla
Kyseessähän on vain uhrihierarkian professorissa aiheuttaman kognitiivinen dissonanssi.
Vanhoina pahoina aikoina sitä kutsuttiin kaksinaismoralismiksi. - Ätmelsson
Suomalaisia on iso joukko ketkä on helppo saada mukaan uusiin villityksiin ja hysteerioihin. Metoo on yks näistä. Kerran piti väkisin saada naisesta presidentti. Sitten oli tämä meillä on unelma. Kyllä sitä tuntee ittensä keskivertoo fiksummaksi kun ihan tyhmimmistä jutuista ei innostu.
Vielä pitää mainita nämä, jotka palkkaa personal rainerin päästäkseen kuntoon siinä uskossa, että rainerilla olis joku oikotie, jonka neuvoo ku tarpeeks maksaa - joukkopsykologiaa
Ätmelsson kirjoitti:
Suomalaisia on iso joukko ketkä on helppo saada mukaan uusiin villityksiin ja hysteerioihin. Metoo on yks näistä. Kerran piti väkisin saada naisesta presidentti. Sitten oli tämä meillä on unelma. Kyllä sitä tuntee ittensä keskivertoo fiksummaksi kun ihan tyhmimmistä jutuista ei innostu.
Vielä pitää mainita nämä, jotka palkkaa personal rainerin päästäkseen kuntoon siinä uskossa, että rainerilla olis joku oikotie, jonka neuvoo ku tarpeeks maksaaEi nämä villitykset pelkkiä suomalaisia koske. Kyse on yleensä koko läntiseen maailmaan levitettävistä aivopesuohjelmista. Aina, kun jokin ilmiö on yhtäkkiä samanaikaisesti pinnalla kaikkialla, kannattaa hälytyskelojen soida...kyseessä on joukkopsykologinen operaatio.
Nämä ovat suuren luokan ajatushautomoissa ja propagandatoimistoissa kehiteltyjä trendejä, ja ne levitetään ja myydään taidokkaasti median avustuksella. Kansa uskoo kaiken kyseenalaistamatta, kun on oikeanlainen ihminen telkussa tai somessa asiaa puffaamassa.
Hieman persiilleen on kylläkin mennyt viime aikoina sekä meetoot että muutkin valkoiseen miehuuteen kohdistuvat häpäisy-yritykset.
Meetoon nokkahahmo on itse osoittautunut lapsinäyttelijöiden ahdistelijaksi ja hyväksikäyttäjäksi, mikä ei sinänsä yllätä koska nainen on sekopää ja tunnettu satanisti (ja satanistin lapsi). Media sivuutti hyvin taitavasti uutiset siitä, että naikkonen teki erään uhrinsa kanssa diilin ja maksoi uhrin hiljaiseksi.
Sitten oli tämä Gillette-mainoksen tapaus. Oksettavaa propagandaa ja aivopesua. Mutta hauskin seikka on, että mainoksen ohjaaja on nainen, joka on TUOMITTU seksuaalinen ahdistelija itse! Uhreina 5 miestä ja 2 naista!
Gillette on mielestäni valinnut hiukkasen väärän henkilön julistamaan toksisen maskuliinisuuden kamaluutta mainoksiensa kautta.. hah hah
Pitäisikö jonkun nyt sanoa, että raiskaahan ja ahdisteleehan ne naisetkin, kun seuraavan kerran joku aivopesty idiootti alkaa vaahdota kuinka miehet sitä ja miehet tätä?
Joo, ja minä olen sukupuoleltani nainen. Näin heti, että metoo on silkkaa sontaa. - KilttiMies89
joukkopsykologiaa kirjoitti:
Ei nämä villitykset pelkkiä suomalaisia koske. Kyse on yleensä koko läntiseen maailmaan levitettävistä aivopesuohjelmista. Aina, kun jokin ilmiö on yhtäkkiä samanaikaisesti pinnalla kaikkialla, kannattaa hälytyskelojen soida...kyseessä on joukkopsykologinen operaatio.
Nämä ovat suuren luokan ajatushautomoissa ja propagandatoimistoissa kehiteltyjä trendejä, ja ne levitetään ja myydään taidokkaasti median avustuksella. Kansa uskoo kaiken kyseenalaistamatta, kun on oikeanlainen ihminen telkussa tai somessa asiaa puffaamassa.
Hieman persiilleen on kylläkin mennyt viime aikoina sekä meetoot että muutkin valkoiseen miehuuteen kohdistuvat häpäisy-yritykset.
Meetoon nokkahahmo on itse osoittautunut lapsinäyttelijöiden ahdistelijaksi ja hyväksikäyttäjäksi, mikä ei sinänsä yllätä koska nainen on sekopää ja tunnettu satanisti (ja satanistin lapsi). Media sivuutti hyvin taitavasti uutiset siitä, että naikkonen teki erään uhrinsa kanssa diilin ja maksoi uhrin hiljaiseksi.
Sitten oli tämä Gillette-mainoksen tapaus. Oksettavaa propagandaa ja aivopesua. Mutta hauskin seikka on, että mainoksen ohjaaja on nainen, joka on TUOMITTU seksuaalinen ahdistelija itse! Uhreina 5 miestä ja 2 naista!
Gillette on mielestäni valinnut hiukkasen väärän henkilön julistamaan toksisen maskuliinisuuden kamaluutta mainoksiensa kautta.. hah hah
Pitäisikö jonkun nyt sanoa, että raiskaahan ja ahdisteleehan ne naisetkin, kun seuraavan kerran joku aivopesty idiootti alkaa vaahdota kuinka miehet sitä ja miehet tätä?
Joo, ja minä olen sukupuoleltani nainen. Näin heti, että metoo on silkkaa sontaa.Onpa hyvä että vielä on olemassa fiksujakin ja jalat maassa olevia naisia jotka osaa ajatella omilla aivoillaan.
- Kaisanoasaa
Se on meetoota kun ruma mies katsoo naista päin. Naiset haluaa että komeat miehet ahdistelee naisia ja nyt meetoo onkin jo unohdettu eikä ketään komeaa miestä ole haastettu oikeuteen vaikka kesälläkin oli joka päivä juttuja että komeat miehet ahdisteli naisia mutta kukaan ei joutunut vankilaan. Naiset siis haluaakin että komeat miehet ahdistelee.
- hohhoijaaa
Ahdistelusta ei Suomessa joudu vankilaan. Jos vankilaan haluaa, pitää tehdä raaka raiskaus. Vähemmän raa-asta raiskauksestakin pääsee pelkällä ehdollisella.
- Kakkossmiess
En kyllä mitenkään ymmärrä feministien suhtautumista asiaan. Naisasialiitto Unioni hyssyttelee näitä ja ulvahtelee hirveästi, kun joku puhuu jostain synnytystä joista.
Ei niissä Aku Louhimiehen leffoissa ole pakko näytellä..
Naisethan ne tekee mitä vaan että saa vähän rahnukkaa. :D
Jos johtaja haluaa vaikkapa seksiä työpaikkaa vastaan niin silloin pitää siirtyä toiseen paikkaan..
Mutta nää naiset ekaksi harrastaa seksiä johtajan kanssa ja sitten ruikuttaa SoMessa... :DHiukan ymmärrän kyllä Koivusen näkemystä. Vaikka miten nämä teot ovat oksettavia ja vastenmielisiä niin kyllä itsellänikin kävi mielessä että onko kyse enää uutisoinnista tai informaation jaosta vai onko tässä enää takana lehtien myynti tai tarkoituksellinen peloittelu. Se että asian otti esiin juuri ko professori oli kyllä yllätys.
Sinänsä pidän hänen väitettään että yhteisöissä ei toimita vaikka kyse ei ole moraalista vaan laista vähän outona. Leena Pöysti on julkisuudessa kertonut että sopimuksiin on nykyään kirjattu näitä "metoo" lausekkeita ja ilmapiiri on parantunut.
Saa nähdä milloin päästään tasa-arvoiseen kohteluun ja vaaditaan Bryan Singerin tuomitsemista. Edelleenkään ei ole vaadittu hänen hyllytystään koska ahdistelu koski poikia.
Lisäksi Koivunen voisi myös lukea twiitteihinsä tulleita vastauksia ennenkuin väittää etteivät yhteisöt tee mitään. Tuollahan yksi miespuoleinen lastentarhan hoitaja kommentoi ettei hän enää uskalla nostaa lasta syliin.
Kyllähän tämä moraali jossa olet syyllinen kunnes toisin todistetaan on uponnut yllättävänkin hyvin.- AnuskaisetHoitoon
Eikö toikaan rofeshiiri tajua että LAAJALLA julkisuudella jo pelkästään vaikutetaan ennaltaehkäisevästi. Mitä vähemmän uhreja sen parempi, siinä ei Anusten mielipiteet paina paskan vertaa.
Suvakismi nyt vain on vitun myötätunnon puutetta.Suvakki on kuin tosifani, mikään ei käännä sen päätä uskomaan tosiasioihin:
https://www.is.fi/viihde/art-2000005979281.html
"Jacksonin fanit ovat ryhtyneet kiivaasti puolustamaan popin kuningasta dokumentin luonteen tultua julkisuuteen. He ovat huomauttaneet, ettei dokumentin yksityiskohdista ole vedenpitäviä todisteita."
Ihan samoin kuin jackson fani ei halua uskoa idolistaan faktoja samoin suvakki ei usko mitään mitä sanotaan rauhanuskontolaisista. Suvakille tuokin on vain hätää kärsivä pakolainen ja uhri.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/74c548af-bdfe-4a69-866a-d68a1f6c887b
- wanhaämmä
En perehtynyt nyt linkkeihin. Mutta mä luulen, että taustalla on pelko että koko ihmisryhmä lynkataan. Vähän yksinkertaisimmat persut ja muut öyhöttäjät eivät halua ymmärtää, että pahan teon takana on päätöksen tekevä itsenäinen ihminen, ei koko ihmisryhmä. Eihän kaikki miehetkään ole Perttejä, vaikka Pertti on mies (joissain tapauksissa munattomatkin kai lasketaan miessukupuoleen kuuluviksi..?)
Melkein ehdin jo onnitella sua aiheen vaihtamisesta, mutta ei sitten tarvinnut vielä... :)Höpö höpö, koskas viimeksi on suomessa lynkattu ihmisiä? Teissä herkkäuskoisissa muuten on se vika että ette suostu käsittelemään ongelmaa niin kuin sitä kuuluisi käsitellä. Näette aina yksilön ja yksittäistapauksen vaikka kaikki nivoutuu kaikkeen ja erityisesti siihen että missä muslimi siellä ongelma. Näytä minulle jonkun muun uskonnon edustajia jotka eivät osaa elää muiden ryhmien kanssa. Näytä minulle sitten muslimiryhmä joka osaisi elää muiden kanssa rauhaiseloa, semmoista kolkkaa et löydä maailmasta mistään. Islam on syöpä, siitä et pääse mihinkään ja siten sitä tulisi käsitellä, maahan ei tulisi laskea yhtään muslimia joka ei rajalla sanoudu irti uskonnostaan ja polta koraania todisteeksi.
- wanhaämmä
Harmaaritari kirjoitti:
Höpö höpö, koskas viimeksi on suomessa lynkattu ihmisiä? Teissä herkkäuskoisissa muuten on se vika että ette suostu käsittelemään ongelmaa niin kuin sitä kuuluisi käsitellä. Näette aina yksilön ja yksittäistapauksen vaikka kaikki nivoutuu kaikkeen ja erityisesti siihen että missä muslimi siellä ongelma. Näytä minulle jonkun muun uskonnon edustajia jotka eivät osaa elää muiden ryhmien kanssa. Näytä minulle sitten muslimiryhmä joka osaisi elää muiden kanssa rauhaiseloa, semmoista kolkkaa et löydä maailmasta mistään. Islam on syöpä, siitä et pääse mihinkään ja siten sitä tulisi käsitellä, maahan ei tulisi laskea yhtään muslimia joka ei rajalla sanoudu irti uskonnostaan ja polta koraania todisteeksi.
"Näytä minulle jonkun muun uskonnon edustajia jotka eivät osaa elää muiden ryhmien kanssa.."
Lestadiolaiset tuli ensimmäisenä mieleen. Sitten luterilaiset, katoliset ja juutalaiset... :D
Romaneilla on edelleen vaikeuksia saada töitä omilla nimillään, eräänlaista lynkkausta sekin. Tiedän muuten yhden raksanaisen, joka hulmahtaa aamulla töihin kansallispuvussaan. Kyllä se oikeat työvaatteet vaihtoi päälleen, hidastelin sen verran että näin :)
- Tämä-selvä
Metoo koskee vain komeita miehiä ja naisia. Ätmit ei ahdistele.
- Lnlmonlmo
Anu Koivunen on Ruotsissa asuva savolainen feministi, jota suomalaiset femakot ja Stiller aikoinaan pyytävät Suomeen esittämään sopivia mielipiteitä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991546Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131226- 2311220
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2671098Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81999Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179983- 141980
Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15969- 74829
Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33822