Laitetaanpa tämmöinen kysely tosiaan kun nyt ollut taas tapetilla rehtiysasiat palstalla. joidenkin mielestä näyttää olevan ihan ok päästellä pieniä valkoisia valheita, joidenkin mielestä taas suuremmatkin on hyväksyttäviä varsinkin jos siellä on joku ajatus taustalla miksi niin tekee.
Itse uskon että palstalaiset ovat loppupelissä jopa yllättävänkin rehellisiä mielipiteissään ja ajatuksissaan, monet myös omaan elämäänsä liittyvistä asioista kertoillessaan. Senkin olen kyllä huomannut että ne jotka suurimmassa määrin toisten rehellisyyttä epäilevtä vaikuttaisivat itse olevan myös matalimmalla kynnyksellä valmiita vilpilllisyyteen palstajutuissaan.
Uskotko palstalaisten rehellisyyteen?
72
<50
Vastaukset
- helmiä_sioille
Ei tämä ole uskon asia. Jos jokin juttu kiinnostaa, se selviää helposti keskustelemalla toisen kanssa.
Eikä mulle ole oikeastaan väliä siitä, että onko täällä joku rehellinen tai ei. Itseään siinä se epärehellinen kusettaa, ei minua... :)- helmiä_sioille
Heh, minä ja mun pitkät piuhat...
Olisit tehnyt aloituksen siitä, että uskooko kukaan enää pertsan rehellisyyteen...? :D
Ei ole tarvetta olla uskomatta. Jokainen on mitä on ja tuo itsestään esille minkä haluaa. Keskustelukumppanina sinänsä jotkut yksityiskohdat eivät ole edes tärkeitä. Mikä kysymyksiä herättää on lähinnä se miksi henkilö on muokkautunut vaikka mielipiteissään tai maailmankatsomuksessaan sellaiseksi kuin on.
Vastenmielisyyteni herättää taas sellainen vääristely ja valehtelu, jonka tarkoitus on vahingoittaa tai johdattaa harhaan tavalla tai toisella muita.- wanhaämmä
"Vastenmielisyyteni herättää taas sellainen vääristely ja valehtelu, jonka tarkoitus on vahingoittaa tai johdattaa harhaan tavalla tai toisella muita."
Juu, tuo on oma lajinsa, lisäisin siihen ruman manipuloinnin jollei jo sisältynyt. Mun palstailuaikana tuota ei ole tehnyt kuin Pertti. - Exdissukka
wanhaämmä kirjoitti:
"Vastenmielisyyteni herättää taas sellainen vääristely ja valehtelu, jonka tarkoitus on vahingoittaa tai johdattaa harhaan tavalla tai toisella muita."
Juu, tuo on oma lajinsa, lisäisin siihen ruman manipuloinnin jollei jo sisältynyt. Mun palstailuaikana tuota ei ole tehnyt kuin Pertti.Ellu ja Wämmähän sen jo sanoi. Komppaan siis näitä kommenttteja.
Ei lisättävää. Varsinkin viimeinen kappale.
Anonyymeinäkin keskustelupalstoilla voi ansaita kunnioituksen tai sitten ei. On paljon mukavampaa olla todesta otettava kuin pussihousupelle.wanhaämmä kirjoitti:
Juu, tuo on oma lajinsa, lisäisin siihen ruman manipuloinnin jollei jo sisältynyt. Mun palstailuaikana tuota ei ole tehnyt kuin Pertti.Manipuloinnista tuli mieleen että palstoilla harrastetaan jonkin verran tietoista aivopesua.
Uskoisin että tavallaan tämä on tehty vasta-argumenttien haussa, mutta kääntöpuolena sillä on kehitykseltään sellaiseen vaikutus, joka oikeasti uskoo kaiken mitä nyt kirjoitettu on.elisakettu kirjoitti:
Manipuloinnista tuli mieleen että palstoilla harrastetaan jonkin verran tietoista aivopesua.
Uskoisin että tavallaan tämä on tehty vasta-argumenttien haussa, mutta kääntöpuolena sillä on kehitykseltään sellaiseen vaikutus, joka oikeasti uskoo kaiken mitä nyt kirjoitettu on.Joo, toki harrastetaan, minä ainakin pyrin usein kirjoituksissani korostamaan perinteisten arvojen hyvyyttä kun kuitenkin uskon että ne on vuosituhanisen aikana muodostuneet sellaisiksi kuin ovat ihan syystäkin. Nyt kun näyttää että kaikki halutaan heittää kerralla romukoppaan uuden jännän edessä ei siinä minusta oikein ole mitään järkeä, seurauksena tulee olemaan paljon onnettomuutta, hyävksikäyttöä ja yhteikunnan moraalin murenemista. Tottakai siis yritän manipuloida ihmisiä heräämään hulluudesta.
Outo kysymys.
Miksi pohdit tuollaisia?En pohdi mutta ajattelin että tämä olisi hyvä avauksen aihe kun sitä epäluottamusta niin paljon tuntuu keskustelijoiden välillä olevan. Niin multa jäåi muuten tuossa avauksessa mainitsematta että puskini en juurikaan luota, ne on enemmän kertakäyttöön luotuja hahmoja kuin mitään todellista, rekkautuneita kohtaan luotto on lähtökjohtaisestri paljon korkeammalla.
Harmaaritari kirjoitti:
En pohdi mutta ajattelin että tämä olisi hyvä avauksen aihe kun sitä epäluottamusta niin paljon tuntuu keskustelijoiden välillä olevan. Niin multa jäåi muuten tuossa avauksessa mainitsematta että puskini en juurikaan luota, ne on enemmän kertakäyttöön luotuja hahmoja kuin mitään todellista, rekkautuneita kohtaan luotto on lähtökjohtaisestri paljon korkeammalla.
Uutismediathan voisivat käyttää rekkautuneita Suomi24-keskustelijoita tietolähteinä uutisissaan.
- puutaheinääh
Harmaaritari kirjoitti:
En pohdi mutta ajattelin että tämä olisi hyvä avauksen aihe kun sitä epäluottamusta niin paljon tuntuu keskustelijoiden välillä olevan. Niin multa jäåi muuten tuossa avauksessa mainitsematta että puskini en juurikaan luota, ne on enemmän kertakäyttöön luotuja hahmoja kuin mitään todellista, rekkautuneita kohtaan luotto on lähtökjohtaisestri paljon korkeammalla.
Toisaalta itse olet rekattu ja puhunut paljon sellaista mikä ei pidä paikkaansa. Olet haukkunut jännämiestaustaisia naisia ja aisureita, mutta kuitenkin myönsit piiloaisuruutesi ja sanoit ettei naisen menneisyydellä ole loppupeleissä merkitystä.
- Palstateioleuutissivuja
En. En itsekään kerro aina tosiasioita itsestäni.
En kirjota kovinkaan usein tänne, en itse asiassa juuri koskaan.
Jos haluaa uskoa kaiken mitä netissä kirjotetaan, sitä saa mitä tilaa - eli välillä täyttä puppua.
Jokin asia voi myöskin olla sen hetken asia kun sen kirjottaa ja seuraavassa hetkessä se ei enää olekaan olemassa.
Mun kirjotuksista ei siis tiedä milloin on totta ja milloin ei, milloin kirjotan itsestäni ja omista ajatuksista, milloin taas jonkun toisen, tai vain yleisesti. Pidätän itselläni myös oikeuden mielen muutoksiin ja kehittymiseen.
keskustelupalstojen säännöissä ei lue: puhu aina totta, älä hassuttele, älä tuo esiin muoden näkökulmia=puhu aina itsestäsi ja omista näkökannoistasi, älä keksi tarinoita, älä ole luova, kirjota niin että olet tunnistettavissa kuka olet palstan ulkopuolella
vääristelyä ja valehtelua pahassa tarkotuksessa en harrasta
Jos ultimaattista rehellisyyttä haluatte, kirjautukaa omilla oikeilla nimillänne ja muilla tunniste-tiedoilla, jotka kaikki näkevät, jos sattuu kaimoja olemaan. - Kynäniska
En, mutta ei se myöskään haittaa mua.
Itse kirjoitan proosaa, jota julkaistaan muualla kuin netinpalstoilla, mutta tällaiset keskustelufoorumit ovat välillä hyvä tapa laittaa jonkin oman kehitteillä olevan kaunokirjallisen tekstin hahmo ”testiin” eli laittaa fiktiivinen tyyppi keskustelemaan sopivassa kontekstissa oikeaksi oletettujen ihmisten kanssa. Teen sitä välillä täällä, joskus S24:n muilla palstoilla, mm. seksi, politiikka, uskonnot (riippuu hahmosta) ja välillä muissa foorumeissa. Kuulin idiksen eräältä kirjailijalta joka tekee samaa, ja voin sanoa, että siitä on ollut hyötyä.- väärässä.paikassa
Sitten voit poistua täältä. Keskustelupalsta ei ole koelaboratorio tai treenipaikka.
- Kynäniska
väärässä.paikassa kirjoitti:
Sitten voit poistua täältä. Keskustelupalsta ei ole koelaboratorio tai treenipaikka.
Luovalle ihmiselle koko maailma on koelaboratorio ja treenipaikka. Minä poistunkin, mutta ehkä joku hahmoni joskus taas tekee visiitin tänne. Tai ehkä minä olenkin se fiktiivinen prosaisti, joka herää eloon kansien välissä, mene ja tiedä.
- nyt-hymyilyttää
Hahaa, katsos joku muukin on keksinyt saman. Samoilla poluilla täälläkin. Ollaankohan tuttuja..?
- Kynäniska
nyt-hymyilyttää kirjoitti:
Hahaa, katsos joku muukin on keksinyt saman. Samoilla poluilla täälläkin. Ollaankohan tuttuja..?
Todennäköisesti ainakin nimeltä. Piirit on alalla pienet.
- wanhaämmä
Joidenkin rehellisyyteen uskon samalla tavalla kuin oikeassa elämässäkin joidenkin tuttujen rehellisyyteen. Ehkeivät ole ainakaan tahallaan epärehellisiä. Ja toisaalta, kaikki asiat eivät kuulu muille. Mua kiinnostaa enemmänkin mielipiteet ja tapa kirjoittaa kuin se minkälainen joku on oikeasti, ulkonäöltään, koulutukseltaan, sosiaaliselta asemaltaan tai vaikkapa sukupuoleltaan.
- NainenRuudunTakaa
Sama juttu. En usko että palstalaiset on sen rehellisempiä/epärehellisempiä kuin oikeassakaan elämässä ihmiset on. Osa vetää roolia kun helposti voi, mutta se roolikin on jonkun tarpeen perusteella valittu ja siinä on jotain sille ihmiselle totta. Ja jankkauskin on sitä, että halutaan vahvistaa itselleen, että joku ennakkoluulo (että esim. ei voi olla haluttu/rakastettu koska asia x) on totta.
Eniten saan keskusteluista, joista tulee se mielikuva, että joku kirjoittaa suoraan sydämestään ja samalla on vastaavasti auki muiden näkemyksille. Näitä keskusteluja on palstalla harmillisen harvoin, mutta onpa joskus kuitenkin.
En usko palstalaisten rehellisyyteen
Haluaisin uskoa, mutta näethän, miten aina käy..
Lähtökohtaisesti ajattelen kaikista ihmisistä hyvää.Ja hyvä aloitus, tarpeellinen ja ajankohtainen.
Siitä lähden, että keskustellaan mistä keskustellaan..jos joku kokee tarvetta epärehellisyyteen, niin eipä voi mitään...
En mä siinä mitään häviäkään, jos joku puhuu höpöjä mulle, kun eihän nää tyypit mun irl elämään täältä tule tai suoraan vaikuta. Eri asia olis, jos hakisin ystävää täältä, häneen mun pitäisi kyetä luottamaan...täysin. Jolloin epärehellisyys olisi kohtalokasta meidän väleille.
Ne loppus epärehellisyyden julki tultua. Keskustelupalstana ja alustana taas arvioin itse mitä uskon ja mitä en, pyrin kumminkin suhtautumaan niin että keskustella voi totta tai tarua.Ja taas oma rehellisyyteni, niin olen ehkä liiankin aito minä täällä. Joskus oon miettinyt, että se saattaa olla jopa haitallista jossain määrin.
Joku joka tuntee tai tunnistaa mut irl, tietää musta aika hitosti enemmän lukiessaan mun kirjoituksia täältä. Enemmän kun ehkä irl ehtii koskaan perehtymäänkään...- AsianVierestä
Minusta on ihan ok olla välillä "valkoisia valheita" laitteleva jos se auttaa saamaan jonkun paremmalle mielelle. Jos esimerkiksi mazy kysyisi uskonko hänen olevan 20 vuotiaan näköinen seksikäs naisihminen niin miksi en voisi vastata siihen että kyllä niin paljon sellaista muistuttaa mitä 40 vuotias voi suinkin sellaiselta näyttää jne...eikä tuo ole edes valetta:)
Elämä ei ole vakavaa, tai jos on se muuttuu vielä entistä vakavammaksi. mazy kirjoitti:
Ja taas oma rehellisyyteni, niin olen ehkä liiankin aito minä täällä. Joskus oon miettinyt, että se saattaa olla jopa haitallista jossain määrin.
Joku joka tuntee tai tunnistaa mut irl, tietää musta aika hitosti enemmän lukiessaan mun kirjoituksia täältä. Enemmän kun ehkä irl ehtii koskaan perehtymäänkään...Mutta parempi olla, mitä on. Keskustelu on luontevampaa ja kun puhuu totta, saa olla huono muistikin. Asia ei siis koskaan vaihdu ja on oma aito itsensä. Siihen ne mm. reaalielämässä ystävyyssuhteetkin perustuvat. Rehtiys on normaali tila, normaalille ihmiselle.
misspönttöuuni kirjoitti:
Mutta parempi olla, mitä on. Keskustelu on luontevampaa ja kun puhuu totta, saa olla huono muistikin. Asia ei siis koskaan vaihdu ja on oma aito itsensä. Siihen ne mm. reaalielämässä ystävyyssuhteetkin perustuvat. Rehtiys on normaali tila, normaalille ihmiselle.
Niinpä ja jos näkökulmatkin muuttuu, sekin on kasvua. Joka on kiva huomata ihmisestä sekin...pitkän palstauran aikana näkee joissain muutosta. Jotkut sulaa hitaasti, jotkut asettuu ja löytää ittensä ja joillekin tää on ainainen leikkikenttä...joillain ajatukset muuttuu matkalla, kaikki vaikuttaa miten elämää näkee ja kokee.
AsianVierestä kirjoitti:
Minusta on ihan ok olla välillä "valkoisia valheita" laitteleva jos se auttaa saamaan jonkun paremmalle mielelle. Jos esimerkiksi mazy kysyisi uskonko hänen olevan 20 vuotiaan näköinen seksikäs naisihminen niin miksi en voisi vastata siihen että kyllä niin paljon sellaista muistuttaa mitä 40 vuotias voi suinkin sellaiselta näyttää jne...eikä tuo ole edes valetta:)
Elämä ei ole vakavaa, tai jos on se muuttuu vielä entistä vakavammaksi.Haha, kehuihin suhtaudun ja varsinkin liioitteleviin huumorilla. Tokihan olen mielissäni, jos joku mun kanssa höpistessä kokee olonsa jotenkin mukavaksi...ja pitää seurastani.
Mutta ulkonäkö on ehkä hiukan semmoinen, että voin näyttää mille mä näytän...mutten oikeen osaa ottaa kehuja vastaan. Ihan oot ikäises näkönen kuulostaa hyvälle.👍mazy kirjoitti:
Niinpä ja jos näkökulmatkin muuttuu, sekin on kasvua. Joka on kiva huomata ihmisestä sekin...pitkän palstauran aikana näkee joissain muutosta. Jotkut sulaa hitaasti, jotkut asettuu ja löytää ittensä ja joillekin tää on ainainen leikkikenttä...joillain ajatukset muuttuu matkalla, kaikki vaikuttaa miten elämää näkee ja kokee.
Kyllä ihminen muuttuu ja kun sen oppii vuosissa tajuamaan, se on huikeaa. Joskus miettii taaksepäin omaa ”jalostamista”, niin eipä niitä oppivuosista takaisinkaan halua, mutta kasvusta on kiitollinen. Ja se on ihan oikein jokaisen kohdalla ja sallittua.
Palstalla niin kuin muuallakin elämässä kanssaihminen on toiselle opettaja. Jos sen antaa olla niin. Näen kaikki kohtaamiset rikkautena. Saisi lähteä yleensä rehellisyydestä, mutta ne toisetkin tilanteet antavat itsestään.
Aika ennustettavaa.
Palstan kantatrollit yrittävät luoda vaikutelmaa siitä että he olisivat luotettavia henkilöitä. Luottoa löytyy enää omista joukoistanne, jos sieltäkään.Keltä sekään on pois, jos sinä et luota? Tuskin kukaan on sustakaan kovin vakuuttunut eli eiköhän mee aika win win. 😝
mazy kirjoitti:
Keltä sekään on pois, jos sinä et luota? Tuskin kukaan on sustakaan kovin vakuuttunut eli eiköhän mee aika win win. 😝
Sulle tuntuu olevan erityisen kova paikka se, että joku uskaltaa sanoa ääneen sen että teidän juttunne ovat täyttä kakkaa.
3.14 kirjoitti:
Sulle tuntuu olevan erityisen kova paikka se, että joku uskaltaa sanoa ääneen sen että teidän juttunne ovat täyttä kakkaa.
Ei ole, pikemminkin tuo saa nauramaan. Ääni ei vaan palstalle kuulu...😝
Sä et oo ainakaan ihmistuntija parhaasta päästä tässä kohtaa. Mutta voit treenata.
Sinusta tulee mieleen pikkuinen kyrpiintynyt koira, joka hyökkää millon kenenkin lahkeeseen kiinni ja koittaa hhavoittaa pikkuruisilla hampaillaan säärtä lahkeen sijaan...kumminkaan onnistumatta.mazy kirjoitti:
Sä et oo ainakaan ihmistuntija parhaasta päästä tässä kohtaa. Mutta voit treenata.
Sinusta tulee mieleen pikkuinen kyrpiintynyt koira, joka hyökkää millon kenenkin lahkeeseen kiinni ja koittaa hhavoittaa pikkuruisilla hampaillaan säärtä lahkeen sijaan...kumminkaan onnistumatta.Tutustumismatka 3.14 eli Anselmiin, on keskivertoa pidempi.
Hänessä on kerroksia enemmän kuin kaksi.- tepsifani
"Palstan kantatrollit yrittävät luoda vaikutelmaa siitä että he olisivat luotettavia henkilöitä. Luottoa löytyy enää omista joukoistanne, jos sieltäkään."
Tämä trollijuttu on lähinnä sinun ongelmasi. Ketään muuta asia ei kiinnosta hevon p.skan vertaa. - helmiä_sioille
tepsifani kirjoitti:
"Palstan kantatrollit yrittävät luoda vaikutelmaa siitä että he olisivat luotettavia henkilöitä. Luottoa löytyy enää omista joukoistanne, jos sieltäkään."
Tämä trollijuttu on lähinnä sinun ongelmasi. Ketään muuta asia ei kiinnosta hevon p.skan vertaa.Minusta koko tässä touhussa hauskinta on se, että epärehellisyys ja trollaus on elämää suurempi ongelma ainoastaan palstan epärehellisimmälle tyypille ja pahimmalle trollille. Tulee just se klassinen esimerkki, että joka eniten ääntä pitää, se pahiten itse syyllistyy... :D
mazy kirjoitti:
Sinusta tulee mieleen pikkuinen kyrpiintynyt koira, joka hyökkää millon kenenkin lahkeeseen kiinni ja koittaa hhavoittaa pikkuruisilla hampaillaan säärtä lahkeen sijaan...kumminkaan onnistumatta.Kun minä tutkin näitä keskusteluketjujen "oksia", niin näyttäisi siltä että minun kommenttini saavat muut aktivoitumaan keskusteluun.
En siis kulje näykkimässä, vaan vastailen muiden hyökkäyksiin.- Kerroselämää
Tutustumismatka 3.14 eli Anselmiin, on keskivertoa pidempi.
Hänessä on kerroksia enemmän kuin kaksi.Ja joka kerros on yllätyksiä täynnä, vaan millaisia.
Kerroselämää kirjoitti:
Ja joka kerros on yllätyksiä täynnä, vaan millaisia.
Ken tietää, Barbi ei ainakaan : )
Tutustumismatka 3.14 eli Anselmiin, on keskivertoa pidempi.
Hänessä on kerroksia enemmän kuin kaksi.Noo, onhan sinussakin oma viehätyksesi.
helmiä_sioille kirjoitti:
Minusta koko tässä touhussa hauskinta on se, että epärehellisyys ja trollaus on elämää suurempi ongelma ainoastaan palstan epärehellisimmälle tyypille ja pahimmalle trollille. Tulee just se klassinen esimerkki, että joka eniten ääntä pitää, se pahiten itse syyllistyy... :D
Sinä tiedät varsin hyvin että minä annan tahtia ja muut tanssivat. Mikset itse jättäydy tanssista pois?
3.14 kirjoitti:
Sinä tiedät varsin hyvin että minä annan tahtia ja muut tanssivat. Mikset itse jättäydy tanssista pois?
Ei se noin mene.
- helmiä_sioille
3.14 kirjoitti:
Minä vaan muistatan säännöllisen epäsäännöllisesti muille palstalaisille heidän tomppeliudesta. Silleen vaan huvittavaa, että he kaikki alistuvat tomppeliuteen ihan vapaaehtoisesti. Ja sitten joku ihmettelee, et minä pidän lähes kaikkia tyhminä... :D
Ei se noin mene.
Miksi sinun pitää heittäytyä silloin tällöin blondiksi?
3.14 kirjoitti:
Miksi sinun pitää heittäytyä silloin tällöin blondiksi?
Sä et pidä muista.
Brunet ja punat ei käy
(naurua)helmiä_sioille kirjoitti:
Minä vaan muistatan säännöllisen epäsäännöllisesti muille palstalaisille heidän tomppeliudesta. Silleen vaan huvittavaa, että he kaikki alistuvat tomppeliuteen ihan vapaaehtoisesti. Ja sitten joku ihmettelee, et minä pidän lähes kaikkia tyhminä... :D
Minun on pakko myöntää, että meissä voi olla jotakin yhteistä. On silti ehkä enemmän eroja.
Kun nyt olen juoksuttanut noita aaseja, niin nostan sulle hattua kun olet sanonut heille suoraan mitä he ovat.- trollli
3.14 kirjoitti:
Minun on pakko myöntää, että meissä voi olla jotakin yhteistä. On silti ehkä enemmän eroja.
Kun nyt olen juoksuttanut noita aaseja, niin nostan sulle hattua kun olet sanonut heille suoraan mitä he ovat.Siinä mulla on kaks sankaria; kuin yks ~ yhteen!
Ja itsekehu haisee........
"Kun nyt olen juoksuttanut noita aaseja, niin nostan sulle hattua kun olet sanonut heille suoraan mitä he ovat." trollli kirjoitti:
Siinä mulla on kaks sankaria; kuin yks ~ yhteen!
Ja itsekehu haisee........
"Kun nyt olen juoksuttanut noita aaseja, niin nostan sulle hattua kun olet sanonut heille suoraan mitä he ovat."Suksi trollikka v.ttuun.
- muistajaa
3.14 kirjoitti:
Suksi trollikka v.ttuun.
Sunhan piti vähentää palstailua, painu perseeseen, miehen perseeseen.
muistajaa kirjoitti:
Sunhan piti vähentää palstailua, painu perseeseen, miehen perseeseen.
Yleisön pyynnöstä täällä.
- wxz
Täyttä skeidaahan täällä kaiken aikaa kirjoitellaan. Toisaalta taas, moni voi jopa itse uskoa niihin huuhaajuttuihinsa mitä täällä suoltaa esim. "2000-luvun naisista", ikääntyvien miesten markkina-arvon kasvusta jne. jne. Voidaanko heitä siis pitää epärehellisinä?
Jotkut tosin ovat liiankin avoimia ja rehellisiä omasta elämästään. Heille soisin hieman itsesuojeluvaistoa. - Kaikysyäsaa--
Uskotteko että palstalla on ätmejä jotka eivät ole koskaan seksiä saaneet?
- Muutamia.ehkä.on
Ehkä yksi tai kaksi. Loput trollaa. Sama koskee laasaslaisia tasoteoreetikkoja. Ei niitä oikeasti montaa ole. Esim. Nalli on puhdas trolli, joka hauskuuttaa itseään ja jotkut ottaa todesta.
- Hienoa
Muutamia.ehkä.on kirjoitti:
Ehkä yksi tai kaksi. Loput trollaa. Sama koskee laasaslaisia tasoteoreetikkoja. Ei niitä oikeasti montaa ole. Esim. Nalli on puhdas trolli, joka hauskuuttaa itseään ja jotkut ottaa todesta.
Ja sekin on valhe että rumia miehiä on olemassa. On olemassa vain totuus joka tulee s24 keskustelupalstalta.
Onneksi on olemassa s24 käräjät jossa tulee tuomituksi Kymmenen s24 lain laatijoiden nojalla.
On olemassa tuomari, juomari ja sitten sihteerit. Alioikeutta pitävät altavastaajat.
Se on todellisuus mistä lähdetään.
Jotta ketään ei tulisi tuomituksi väärin perustein ja että syyttömillä olisi edes jonkinlainen oikeus olla jotain mieltä, on syytetyt jätettävä oikeussaliin hakattavaksi jotta heidän sielunsa lopulta vapautuisi yhteiskunnan käytettäväksi ja oikeusistuimen jäsenet voisivar nukkua yönsä oman mielipiteen kanssa
Epärehellisyyttä on ollut havaittavissa
En tiedä muiden rehellisyydestä mutta kunhan itse on rehellinen kuin minäkin olen.
En koe kivaksi toisia kohtaa valehdella koska joutuvat pettymään ja tykkään että minusta pidetään itsenäni. En kuvitteellisena.
Epärehellisyydestä ei ole hyötyä.- eriasioita
On eri asia sulle valtakunta koska haluat olla täällä omalla kuvalla ja kerrot elämästäsi vapaasti, mikäli kuva on omasi ja tarinat totta.
Mulle palsta on ihan eri asia kuin ulkomaailma, ulkomaailmassa olen ihan erilainen, eli puhun totta vaikka palstoilla saatan höpötellä kaikenlaista. Tosin sielläkin voi väärinkäsityksiä syntyä jos puhun jonkun toisen ihmisen näkökulmasta ja kuuntelija olettaa minun tarkoittavan itseäni.
Ihmiset yleisesti luulee että kaikki puhuvat aina vain itsestään ja omista näkökulmistaan.
Ihmisillä on muutenkin monenlaisia eri käsityksiä sanoista, erilaisia ilmaisutapoja, joten asioita ymmärretään eri tavoin, vaikka puhuttaisiin samoista asioista, monet väärinymmärrykset voisi välttää, jos ihmiset tarkentaisivat keskustelujaan.
Mulla on hyvä syy ja syyni palstoilla höpöttelyyn, eli siihen ettei kaikki ole totta jne., mutta en selittele sitä tänne. eriasioita kirjoitti:
On eri asia sulle valtakunta koska haluat olla täällä omalla kuvalla ja kerrot elämästäsi vapaasti, mikäli kuva on omasi ja tarinat totta.
Mulle palsta on ihan eri asia kuin ulkomaailma, ulkomaailmassa olen ihan erilainen, eli puhun totta vaikka palstoilla saatan höpötellä kaikenlaista. Tosin sielläkin voi väärinkäsityksiä syntyä jos puhun jonkun toisen ihmisen näkökulmasta ja kuuntelija olettaa minun tarkoittavan itseäni.
Ihmiset yleisesti luulee että kaikki puhuvat aina vain itsestään ja omista näkökulmistaan.
Ihmisillä on muutenkin monenlaisia eri käsityksiä sanoista, erilaisia ilmaisutapoja, joten asioita ymmärretään eri tavoin, vaikka puhuttaisiin samoista asioista, monet väärinymmärrykset voisi välttää, jos ihmiset tarkentaisivat keskustelujaan.
Mulla on hyvä syy ja syyni palstoilla höpöttelyyn, eli siihen ettei kaikki ole totta jne., mutta en selittele sitä tänne.Minullakin on syyni olla rehellinen haluan ihmiset ymmärtävät ympäristöä enemmän, erilaisuutta sekä ymmärtämään laajemmin koska sellaiseen pystymme.
haluan että on jokin paikka mihin hätää purkaa kun ne ystävät on niin vähäisiä.
Haluan ihmisten tajuamaan pitämään huolta läheisistään ja itsestään,
kuvani laitoin vain turvakseni kun alujaan mietin olevan kuvatta ja turvata perheeni , nyt mietin kuvan täällä netissä turvaavan perheeni ja itseni , ettei kiusata.- eriasioita
Tuli mieleen sekin ero, sinä haet ystäviä täältä, minä en.
Tottakai jos lähtökohdat on ne mitä sulla, silloin koko palstan ajatus on ihan eri ja se mitä kirjoittaa.
Meitä on niin monista eri lähtökohdista täällä. Eri taustoilla jne. eriasioita kirjoitti:
Tuli mieleen sekin ero, sinä haet ystäviä täältä, minä en.
Tottakai jos lähtökohdat on ne mitä sulla, silloin koko palstan ajatus on ihan eri ja se mitä kirjoittaa.
Meitä on niin monista eri lähtökohdista täällä. Eri taustoilla jne.On eri eroja mutta en tiedä vieläkää syytäsi,
miten voin ymmärtää jos en tiedä, miksi koet näin päin tärkeäksi?
Miten voidaan hetkeäsi ymmärtää, jos et asioista avaudu?
- testaustestaus
Toivottavasti jokainen ymmärtää, että netissä kuka tahansa voi esittää mitä tahansa. Olisi myös ajattelematonta kertoa itsestään sellaisia asioita, joista voi tunnistaa.
Pitkään kirjoitelleille rekatuille tunnistamisen riski kasvaa ajan mittaan väistämättä, koska ajattelu ja käyttäytyminen ovat todenmukaisempia kuin yksittäiset faktat, joita tietysti niitäkin voi kerätä helpommin yhteen, jos rekattu kirjoittaa vain yhden nikin puitteissa. Riskiä lisää myös huppelissa kirjoittelu ja tuttavien asioiden ruotiminen, vaikka totta sekin on, että loppujen lopuksi samalla tavalla ajattelevia ja samanlaisessa elämäntilanteessa olevia löytyy Suomesta tuhansittain. Pienet yksityiskohdat voivat kuitenkin johtaa vakkarin tunnistamiseen, eivätkä kaikki taida siitä edes välittää.
Em. perustein sanoisin, että todenmukaisimman kuvan täällä antavat itsestään paljon kirjoittavat rekatut, koska ajattelutapaa ja etenkin käyttäytymistä ei voi teeskennellä. Ihminen syntyy suhteessa toiseen, ei itse itsensä määritellen, jolloin muiden kuva itsestä poikkeaa aina omakuvasta enemmän tai vähemmän. Mitä enemmän omakuva poikkeaa muiden näkemyksistä, sitä enemmän on hankaluuksia ihmissuhteissa. Ja joskushan valehtelussa on kyse myös siitä, että henkilö näkee itsensä aivan toisin kuin muut näkevät hänet. Lihava näkee itsensä muodokkaana, keski-ikäinen nuorekkaana, lyhyt pitkänä jne.
Suoranaisen valehtelun taas monesti huomaa keskustelun edetessä eikä sillä hirveästi ole keskustelupalstalla merkitystä. Edellä jotkut kirjoittivatkin kokeilevansa erilaisia rooleja täällä ja muuallakin netissä. On ikään kuin lähtökohtana, että keskustellaan asioista, mielipiteistä ja ajatuksista eikä siitä kuka kukin on.
Ei tänne näköjään vielä tarvinnut rekkautua kirjoittaakseen. Uudistus on myöhässä.- testaustestaus
Nyt kirjoitusruudun alle rastitusruutu, jossa luki anonyymi FYE. Sellaista ei ole koskaan ennen ollut, jotain uudistusta siis on meneillään.
- Cxz
testaustestaus kirjoitti:
Nyt kirjoitusruudun alle rastitusruutu, jossa luki anonyymi FYE. Sellaista ei ole koskaan ennen ollut, jotain uudistusta siis on meneillään.
Ehkä tuolla sitten rekkautumispakon jälkeen voidaan anonyymisti kommentoida, kun sellainen mahdollisuus kuulemma on tulossa.
- testaustestaus
Cxz kirjoitti:
Ehkä tuolla sitten rekkautumispakon jälkeen voidaan anonyymisti kommentoida, kun sellainen mahdollisuus kuulemma on tulossa.
Siihen varmaankin liittyy joo. Rekkaamattomien päivät ovat luetut.
- Trollipeikko
Narratiivinen kehyksesi puristaa pahasti.
Kukaan ei ole koskaan rehellinen edes itselleen. Eikä tarvitsekaan.
Rehelliset ihmiset ovat masentuneita. Poimi vaikka kukkia ja nuuhki niitä sen sijaan, että miettisit, mikä on totta ja mikä ei. 🌸
Maailma on vain yksi suuri tarina. Kyllä minä uskon; kuulun meinaan siihen katoavaan dinosaurusten heimoon jonka mielestä "pojat on poikia" on positiivinen sanonta vaikka sileäposket muuta väittää ja lausuma "syytön kunnes on tuomittu" on itsestään selvyys.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898166
- 896248
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556188Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344761- 423256
- 503245
- 442799
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per462740- 472705
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo562642