Se teillä vähintään pitäisi olla.
https://www.is.fi/terveys/art-2000005982796.html
Traktoria te ette kumminkaan, mutta olkaa varovaisia rehkiessänne.
Toivon etelään paljon lunta niin saadaan iloa ihan meille kaikille! :D
Oletko ostanut lapion?
79
<50
Vastaukset
- Perskutarallaa
Mulla on linko! 😀💪
Saapasnaama kirjoitti:
Ja linkoan tavaraa.
Ai sä meinasit pesukonetta. Olipa mulla hidas sytytys.
misspönttöuuni kirjoitti:
Ai sä meinasit pesukonetta. Olipa mulla hidas sytytys.
Mikset vastaa tuohon toiseen ketjuun?
Ilmeisesti en ole tarpeeksi HC.
Eikä! Olisin veikannut sinuakin vanhemmaksi. Noin 50-60-vuotiaaksi. Tässähän pukkaa kriisiä.Saapasnaama kirjoitti:
Ilmeisesti en ole tarpeeksi HC.
Eikä! Olisin veikannut sinuakin vanhemmaksi. Noin 50-60-vuotiaaksi. Tässähän pukkaa kriisiä.Älä vedätä minua pulkassa.
Älä vedätä minua pulkassa.
Miksi kaikki luulee, että tiedän heidän asiansa?
Edelleen. Tässä oli useamman vuoden tauko välissä. Monta uutta täällä ja osa vanhoista jäänyt pois. En tunne puoliakaan porukasta.
Saapasnaama kirjoitti:
Edelleen. Tässä oli useamman vuoden tauko välissä. Monta uutta täällä ja osa vanhoista jäänyt pois. En tunne puoliakaan porukasta.
Mitäs minusta sitten?
Saapasnaama kirjoitti:
Minä kun en ole mikään tavallinen lakupötkön syöjä. Pidä mielessä.
Mitäs minusta sitten?
Sinusta en ole ollenkaan perillä. Uudempaa polvea?
Minä kun en ole mikään tavallinen lakupötkön syöjä. Pidä mielessä.
Eli olenko minä joku Periksen sivupersoona vai?
Saapasnaama kirjoitti:
Sinusta en ole ollenkaan perillä. Uudempaa polvea?
Ei ei, sitä ei ole vielä vaihdettu. Omalla mennään.
Miksi aina oletat että kusetan porukkaa täällä? Ole ollut liikkeellä täysin rehellisesti omalla persoonallani.
Saapasnaama kirjoitti:
Miksi aina oletat että kusetan porukkaa täällä? Ole ollut liikkeellä täysin rehellisesti omalla persoonallani.
Herra Saapikas. Ole hyvä ja kerro tarina itsestäsi.
Herra Saapikas. Ole hyvä ja kerro tarina itsestäsi.
Olin palstalla puskissa joskus vuonna kivi ja käpy mm. Teemu Milton aikoihin. Puskissa siksi, että lähinnä seurasin palstalegendoja vähän nykyblogien tapaan. Ilmapiiri kävi aika myrkylliseksi ja menetin mielenkiinnon kaivaa itseäni kiinnostavat viestit kaiken sen sonnan joukosta. Tämän jälkeen kävin kuitenkin n. 6kk-1v välein katsomassa mitä tutuille palstalaisille kuuluu. Joku aika sitten huomasin palstalle eksyneen naisväkeä. Arvelin sen vähän tasoittavan vihamielistä ilmapiiriä, joten uskaltauduin ensimmäistä kertaa rekisteröitymään ja kirjoittelemaan aktiivisemmin.
Tässä siis selitys sille miksi olen perillä vanhoista tapahtumista, mutten tuoreemmista.Saapasnaama kirjoitti:
Olin palstalla puskissa joskus vuonna kivi ja käpy mm. Teemu Milton aikoihin. Puskissa siksi, että lähinnä seurasin palstalegendoja vähän nykyblogien tapaan. Ilmapiiri kävi aika myrkylliseksi ja menetin mielenkiinnon kaivaa itseäni kiinnostavat viestit kaiken sen sonnan joukosta. Tämän jälkeen kävin kuitenkin n. 6kk-1v välein katsomassa mitä tutuille palstalaisille kuuluu. Joku aika sitten huomasin palstalle eksyneen naisväkeä. Arvelin sen vähän tasoittavan vihamielistä ilmapiiriä, joten uskaltauduin ensimmäistä kertaa rekisteröitymään ja kirjoittelemaan aktiivisemmin.
Tässä siis selitys sille miksi olen perillä vanhoista tapahtumista, mutten tuoreemmista."uskaltauduin ensimmäistä kertaa rekisteröitymään"
Sori, mutta tässä kohtaa mulla kello kilkattaa.
Saathan sinä mulle jutella, mutta älä pidä hönttinä.
Ja noin ylipäätään, onhan täällä muitakin, tunnut kiehnäävän perässä, miksi?misspönttöuuni kirjoitti:
"uskaltauduin ensimmäistä kertaa rekisteröitymään"
Sori, mutta tässä kohtaa mulla kello kilkattaa.
Saathan sinä mulle jutella, mutta älä pidä hönttinä.
Ja noin ylipäätään, onhan täällä muitakin, tunnut kiehnäävän perässä, miksi?Ymmärrän kyllä että palstalla on sekoja, mikä saa täysin oikeutetusti vainoharhaiseksi. Toistan kuitenkin edelleen, että olen vain oma itseni.
Ja tuohon kiehnäämiseen on se yksinkertainen selitys, että tunnen platonista palstaihastumista sinua kohtaan. Mutta elä huoli, en ole kosiomatkalla. Ja muutenkin jos häiritsee, voimme kyllä duunata täällä omia juttujamme. Ei ollut tarkoitus häiritä. Kyllä minä puhetta uskon, joten senkun vaan hätistelet minut matkoihini. Eikä tarvitse pelätä mitään viestien poistelu kostoa tms. Aikuisiahan tässä ollaan.Saapasnaama kirjoitti:
Ymmärrän kyllä että palstalla on sekoja, mikä saa täysin oikeutetusti vainoharhaiseksi. Toistan kuitenkin edelleen, että olen vain oma itseni.
Ja tuohon kiehnäämiseen on se yksinkertainen selitys, että tunnen platonista palstaihastumista sinua kohtaan. Mutta elä huoli, en ole kosiomatkalla. Ja muutenkin jos häiritsee, voimme kyllä duunata täällä omia juttujamme. Ei ollut tarkoitus häiritä. Kyllä minä puhetta uskon, joten senkun vaan hätistelet minut matkoihini. Eikä tarvitse pelätä mitään viestien poistelu kostoa tms. Aikuisiahan tässä ollaan.Platoniset ei palstalaisille tahdo riittää.
- Ihanamielikuva
Sellasta komeaa mustahiuksista ruskeat silmät omaavaa voisin vierestä ihailla, kun hän lapioi pihaani. Tuijottaisin vain niskaa ja niitä huulia 🤣
- Kiinteätkatseet
Epäilen ettei Eric lähde.
Eihän me lumisissa maisemissa koskaan nähdäkään. Kesä tulee ja pyöräkelit 🤣
Kiinteätkatseet kirjoitti:
Eihän me lumisissa maisemissa koskaan nähdäkään. Kesä tulee ja pyöräkelit 🤣
..ja miehet lycrissaan. Oivoi. :(
- Kesääoottelen
..ja miehet lycrissaan. Oivoi. :(
Ei kukaan niin ole sanonut.
Kesääoottelen kirjoitti:
Ei kukaan niin ole sanonut.
Kesä se ei ihan heti kohta sullekaan tule. Katso ikkunasta.
Osta nyt vaan se lapio äläkä joutavia haaveile. (Lumi)työt ihmisen tiellä pittää itäsuomalainen mäntymetsän sanonta.- Minkästeetniih
Kesä se ei ihan heti kohta sullekaan tule. Katso ikkunasta.
Osta nyt vaan se lapio äläkä joutavia haaveile. (Lumi)työt ihmisen tiellä pittää itäsuomalainen mäntymetsän sanonta.Ei tarvitse haaveilla tämän naisen. Näin on aina ollut. Nyt ei keskustelijat kohtaa. Ei hän täällä kirjoittele. Kunhan fiilistelen.
Minkästeetniih kirjoitti:
Ei tarvitse haaveilla tämän naisen. Näin on aina ollut. Nyt ei keskustelijat kohtaa. Ei hän täällä kirjoittele. Kunhan fiilistelen.
Älä mulle lirkuttele nainen.
- Hämmästynyt
Älä mulle lirkuttele nainen.
Ei tarvitse lirkutella. Kyllä ne muut tekee sen, mun ei tartte.
.. Juuri TuollaKin Tavalla Miehiä Aina Tapetaan.. ;D
.. Ja Sitten LälläTellään KaikenLaista ja "unohrettaan", että mitkä ne Oikeat Syyt Monesti on, miksi Miesten ElinAjanOdote on Naisia MataLempi.. ;PJuu mutta ei...huoli on kyllä aiheellinen eipä sillä. Ei pidä hillua vaikka kuinka töihin intoutuisi.
Juu mutta ei...huoli on kyllä aiheellinen eipä sillä. Ei pidä hillua vaikka kuinka töihin intoutuisi.
.. KieltäMisenTie&Tila vie Täysin EriSuuntaan, kuin Tottuuden, Oppimisen, Parantumisen/Parantamisen jne. Tie.. ;P
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. KieltäMisenTie&Tila vie Täysin EriSuuntaan, kuin Tottuuden, Oppimisen, Parantumisen/Parantamisen jne. Tie.. ;P
Miestä ei saa rääkätä.
Miestä ei saa rääkätä.
.. Eikä Naista.. Eikä Mitään muutakaan Elollista.. Ja niihin kuuluu Myös.. ÄitiMaa.. =)
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Eikä Naista.. Eikä Mitään muutakaan Elollista.. Ja niihin kuuluu Myös.. ÄitiMaa.. =)
Näin on... : )
Maapallo(kin) lakkaa hengittämästä jos me mesomme täällä.
- Persussuomalainen
Hottentotit pantava lumi töihin.
Voi sinne mennä perussuomalainenkin, niillä on hyvät kaulaliinatkin, talvivarustus kohdillaan.
Nyt alan kyllä huolestua. Aika hemmetin vähän jengiä, jolla lapio.
Eilen kuuntelin radiosta, että sitä sitten kattilalla, paistinpannulla ja kiekkomailalla...
Sen haluaisin nähdä.- trollli
En nyt, varastossa on yks ja autossa sellainen lyhympi malli lapiosta, kaiken varalta . Vajassa on nyt myös lumilinko ja aivan liian pieni, tukehtuja! Pitää kuulemma vaihtaa se isompaan ja parempaan. Lumikola on ulko-oven lähellä, seinää vasten lumikinoksessa pystyssä näin päivä aikaan, yöksi sekin pannaan aina vajaan. Ne kun pakkaavat öiseen aikaan karkaamaan kotoaan, jos ne ulos jättää!
Juntusen hommia, mä en niihin yleensäkään puutu, se mies kyllä järjestää omat työnsä, kun on
kaikki tehtävät hänelle ensin kertonut.Jep, eli lumikola pannaan yöksi vajaan ei Juntunen. Menin hetkellisesti ulalle. Mutta että sulla on homma hanskassa, jes.
Ostan sitten toukokuussa alennusmyynnistä, jos tuntuu tarpeelliselta.
https://www.youtube.com/watch?v=UtAmNq5p0XYTuo miekkonen oli lapioinut elämässään ihan liikaa. Jätä kuule ostamatta. Ei näyttänyt hyvältä :)
Tuo miekkonen oli lapioinut elämässään ihan liikaa. Jätä kuule ostamatta. Ei näyttänyt hyvältä :)
Kalahtaa muuten eräänkin kerran otsalohkoon harjoitellessa, ennen kun saa tuon onnistumaan kameran edessä. Eihän se voi olla näkymättä.
scrg kirjoitti:
Kalahtaa muuten eräänkin kerran otsalohkoon harjoitellessa, ennen kun saa tuon onnistumaan kameran edessä. Eihän se voi olla näkymättä.
Minulla on kalahtanut maassa maannut harava. Heinäharava.
Siihen en sano mitään, että näkyykö se :'D
- 43-mies
Minulla on avant 700 sarjan kuormaaja. Ei tarvii hikoilla vaan sillä auraa lumet hetkessä. Lumitöitä on ollutkin joka päivä parin viikon aikana. Olen myös tehnyt naapureille ja vanhuksille lumihommaa maksusta. Hommaa on riittänyt viime päivinä ja tiliä tulee.
- trollli
Mailla mökillä, jos Nikke ei ole aurannut tietä meille perille asti, käyn lainaamassa heiltä traktoria. Sitä pientä harmaata Fergusonia, siinä on sellainen puskulevy jolla saa lumet ajettua syrjään.
Ensin ajan mökille ja sitt viel takaisin naapuriin, katuharjalla suurimmat lumet traktorista pois ja se takaisin katokseen.
Kovilla pakkasilla mä en kyllä saa sitä itse käynnistymään, eikä kyllä tee paljon mieli edes ajella sillä, se kun on hieman kylmää kyytiä... pienellä hytittömällä ajella! Useimmiten Nikke kyllä ajaa meidän mökkitien, sitt kun hän ehtii, hänellä on ihan tarpeeks muutenkin yleensä aurattavaa talvisin lumisateen jälkeen. Kaikenlaisia virallisia kyläteitä, joita töissä käyvät ihmiset tarvitsevat kulkiessaan paikasta toiseen.
Niin et yksityinen mökkitien pätkä on niitä hyvän tahdon ja ajan sopivuuden rajoissa aurattavia, kun rahallista korvausta hän ei huoli... vetoaa aina sukulaisuuteen.
No, mä kudon sukkia aina joululahjaks siihen taloon, nyt kun Emo ei enää pysty kutomaan niitä saapassukkia äijille kiitokseksi... kuten joskus ennen.- trollli
Älä mene siihen traktorin rattiin. Ohjaus ei yleensä ferguissa toimi.
Kyllä se traktori kunnossa on ja siinä on parivuotta vanhat renkaat. Ainoa huonopuoli on sen pienuus ja keveys auratessa paksumpaa vanhaa lumipeitettä metsätieltä. Se traktori pidetään kunnossa koska emäntä ajelee sillä yksin liikkuessaan kylillä; kaupassa ja tuttavissa naapuristossa... siis siinä 10km säteellä marjastaessaan ja sienestäessään kulkee sillä metsään.
Emäntä ei suostu talouden autoa ajamaan, parin peltivaurion takia hän ei auton rattiin enää suostu menemään koska; Isäntä ilmoitti ett taksilla ajaminen olisi paljon halvempaa.
Sydän talvella paukkupakkasilla ja kesällä kaatosateella; miehistä jompi kumpi toimii kuskina tarvittaessa... autolla ajettaessa.
Niin siihen traktoriin on olemassa jääketjutkin... lumiketjujen lisäksi. Kahdestaan ne saa helposti paikoilleen, kun toinen ajaa suoraan ja toinen avittaa niitä ketjuja paikoilleen. trollli kirjoitti:
Kyllä se traktori kunnossa on ja siinä on parivuotta vanhat renkaat. Ainoa huonopuoli on sen pienuus ja keveys auratessa paksumpaa vanhaa lumipeitettä metsätieltä. Se traktori pidetään kunnossa koska emäntä ajelee sillä yksin liikkuessaan kylillä; kaupassa ja tuttavissa naapuristossa... siis siinä 10km säteellä marjastaessaan ja sienestäessään kulkee sillä metsään.
Emäntä ei suostu talouden autoa ajamaan, parin peltivaurion takia hän ei auton rattiin enää suostu menemään koska; Isäntä ilmoitti ett taksilla ajaminen olisi paljon halvempaa.
Sydän talvella paukkupakkasilla ja kesällä kaatosateella; miehistä jompi kumpi toimii kuskina tarvittaessa... autolla ajettaessa.
Niin siihen traktoriin on olemassa jääketjutkin... lumiketjujen lisäksi. Kahdestaan ne saa helposti paikoilleen, kun toinen ajaa suoraan ja toinen avittaa niitä ketjuja paikoilleen.Täälläkin päin emännät pui ja kyntää pellot. Maaseudun naisissa on voima! :)
- trollli
Täälläkin päin emännät pui ja kyntää pellot. Maaseudun naisissa on voima! :)
Niin emäntä voi pellolta hakea jotain joskus sillä Fergusonilla, kuten korin perunoita ja viedä naapuriin. Se Ferguson on yleensä tavallaan hänen moponsa, kun on turvallisempi kuin mopo.
Tähän aikaan vuodesta ei emäntä traktorilla oikein ajele, mutt huhtikuusta alkaen, (riippuen keleistä) käyttää taas vamaan kauppareisulle "Fretua" kuten koko kevään kesän ja syksynkin.
Kyllä emäntä pellollakin työtä tekee, perunan istutuksessa on niitä mukulia mättämässä toisena parina maahan. Pottujen nostohommissa; oikea haukka noukkimaan ja erottelemaan... jne.
Kyllä sen talon peltotyöt miehet tekee isomman nelivetoisen Fordin kanssa yleensä. Nikke aurailee myös kylätiet sillä isommalla hytillisellä traktorilla, missä penkkikin on ns.ergometrinen.
Pelkkä penkki Fordissa maksaa saman luultavasti kuin koko Fergusoni.
Hyvää yötä, kaikille!
En nyt viimevuosina, vanha teräväkärkinen lapio on vielä voimissaan. Lumityöhön hommasin sellaisen lumentyöntimen että pääsee lykkimään muutakin kuin suksilla perinteistä. Ihan näppärä peli jolla tällainen kevyt pakkaslumi lähtee helposti. Raskaammalla kelillä en sitäkään ota ihan täyteen vaan kävelen sitten pari kertaa enemmän. Poikkeuksena tietysti jos kauneutta menee ohi niin sitten täysi annos lunta ja yhdellä kädellä koska toinen käsi hamuaa lakkia päästä tervehdyksen merkiksi.
Lumityöt jätin nyt suosiolla illemmalle. Illalla käyn ne tekemässä ennenkuin lähden salille niin saa siinä pienet alkulämmöt.Jos sie tarviit kovan lapiomiehen, nii täs on siulle semmone, olen lapiohommissa miltei väsymätön
Montako lapiota on katkennut? Täällä yksi luuta (en tarkoittanut henkilönä. : )
2 ainakin, ja muutama harjanvarsi
pujotteIija kirjoitti:
2 ainakin, ja muutama harjanvarsi
Arvasin. Joskus tulee käytettyä liikaa voimaa.
Arvasin. Joskus tulee käytettyä liikaa voimaa.
Niinpä, etenkin harjan kanssa
Kardiologihan siellä neuvoi että tarvitsee vain naisen ja lapsia niin lumityöt on helppo hoitaa:
"Sanon omille potilaille, joilla on todettu jo sydänvika, että jättää lumityöt joko vaimolle tai lapsille. Se (lumityö) on aikamoisen kova rasitus. Sydänvikaisten miesten pitäisi hyvien varoen tehdä niitä lumitöitä varsinkin kovalla pakkasella"Tajusin sekunnin liian myöhään kun painasin Lähetä-nappia. Pelkäsin juuri tuota, että tulet tekemään tuon.
Sivuutamme kommenttisi vaivihkaa. Niin kuin et olisi sanonut mitään.misspönttöuuni kirjoitti:
Tajusin sekunnin liian myöhään kun painasin Lähetä-nappia. Pelkäsin juuri tuota, että tulet tekemään tuon.
Sivuutamme kommenttisi vaivihkaa. Niin kuin et olisi sanonut mitään.Ei vaan tulette tekemään lumityöt :D Palstan naiset voisi perustaa lumipartion joka auttaisi sinkkuna eläviä miespalstalaisia selviytymään lumikaaoksesta. ei itse oikein uskalla kun tuntuu että vähän pumpusta ottaa jo pelkkä ajatuskin riehua kolan kanssa :D
Harmaaritari kirjoitti:
Ei vaan tulette tekemään lumityöt :D Palstan naiset voisi perustaa lumipartion joka auttaisi sinkkuna eläviä miespalstalaisia selviytymään lumikaaoksesta. ei itse oikein uskalla kun tuntuu että vähän pumpusta ottaa jo pelkkä ajatuskin riehua kolan kanssa :D
No niin. Sait hetkesi. Ja sitten voileivän tekoon tsup tsup.
Vielä siihen bernhardilainen rescue-koira, jolla kaulassa rommitynnyri.misspönttöuuni kirjoitti:
No niin. Sait hetkesi. Ja sitten voileivän tekoon tsup tsup.
Vielä siihen bernhardilainen rescue-koira, jolla kaulassa rommitynnyri.Joo, voisit käyttää sitä sakemannia kinoksesta pelastajana :D Olispia mukavaa kun ensin kuuluisi nuuskutusta ja sitten pelastavan romnmitönikän kanssa karvaturri rientäisi pelastamaan poloista lumenauraajaa.
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, voisit käyttää sitä sakemannia kinoksesta pelastajana :D Olispia mukavaa kun ensin kuuluisi nuuskutusta ja sitten pelastavan romnmitönikän kanssa karvaturri rientäisi pelastamaan poloista lumenauraajaa.
Höh. Saatte jokaikinen tutin suuhun. Ei tissiä vaan tutti!
Ihme artikkeli muuten. Tuommonen naisten vastaisuus lipsahtanut mukaan (kaksi miestä sen oli kirjoittanut ja koostanutkin, onko sun kavereita?).
Sijoitettu ovelasti loppuun, silleen ettei nainen ehdi huomata.misspönttöuuni kirjoitti:
Höh. Saatte jokaikinen tutin suuhun. Ei tissiä vaan tutti!
Ihme artikkeli muuten. Tuommonen naisten vastaisuus lipsahtanut mukaan (kaksi miestä sen oli kirjoittanut ja koostanutkin, onko sun kavereita?).
Sijoitettu ovelasti loppuun, silleen ettei nainen ehdi huomata.Kyllä tuo huikuri näyttää olevan arvostettu kardiologi ja viisas mies, hän muissakin jutuissa on muistanut mainita tuon miesten tarpeen välttää lumitöitä:
https://yle.fi/uutiset/3-8642535
Jopa nuorten miesten pitää välttää lumitöitä:
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/589576-akkikuolema-vaanii-suomen-nuoria-miehia-unohda-lumikola-ja-tartu-pienempaan
"Suurimmassa riskiryhmässä ovat nuoret aikuiset miehet, jotka ovat näennäisesti terveen oloisia, kertoo uusi väitöstutkimus."
Kyllä se nyt näyttää niin olevan että naisten pitää lopettaa laiskottelu ja tarttua lumikoliin.Harmaaritari kirjoitti:
Kyllä tuo huikuri näyttää olevan arvostettu kardiologi ja viisas mies, hän muissakin jutuissa on muistanut mainita tuon miesten tarpeen välttää lumitöitä:
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/589576-akkikuolema-vaanii-suomen-nuoria-miehia-unohda-lumikola-ja-tartu-pienempaan
"Suurimmassa riskiryhmässä ovat nuoret aikuiset miehet, jotka ovat näennäisesti terveen oloisia, kertoo uusi väitöstutkimus."
Kyllä se nyt näyttää niin olevan että naisten pitää lopettaa laiskottelu ja tarttua lumikoliin.Voi hele.etti.
Harmaaritari kirjoitti:
Kyllä tuo huikuri näyttää olevan arvostettu kardiologi ja viisas mies, hän muissakin jutuissa on muistanut mainita tuon miesten tarpeen välttää lumitöitä:
Kyllä se nyt näyttää niin olevan että naisten pitää lopettaa laiskottelu ja tarttua lumikoliin.Huikurit voi puhua luikuria..
Huikurit voi puhua luikuria..
Huikuri puhuu asiaa. en kyllä tajua mikseivät perheelliset okt-miehet käytä tuota korttia? ehkä se vaatisi yhden dramaattisen tuupertumisen hankeen alkutalvesta mutta sitten saisikin lopputalven kellotella lämpimässä kun vaimoke tuuppaa lumia räntässateessa, kyllä siitä ilosta voisi yhden turhan 112-keikan yhteikunnalla ajattaa :D
- Oldbudyoball
Onks sua ottanut jo pumpusta tää matujen hyysääminen! 😳
- mummot_rautaa
Harmaaritari kirjoitti:
Kyllä se nyt näyttää niin olevan että naisten pitää lopettaa laiskottelu ja tarttua lumikoliin.No niin Harmis, tässä on https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/82-vuotias-putsaa-itse-oman-pihatiensa-lumesta-jaatavassa-saassa-pitavat-minua-hulluna/7263464#gs.vduoc9Tp tartuttu, oikea teräsmummo. : )
Mihin etelään?
Täällä ainakin on lunta, kato vaikka..
Tammikuun alkua..
https://aijaa.com/WmXlC2
Tänään..tuo on semmonen lintuallas, siis kesäsin..Mihin sitä lapioo tarvii, kun luonto hoitaa homman.
https://aijaa.com/f4J1DB- duunarimies-
Aamulla rehkin lapion kanssa yhden naisen auton pois lumikasasta pillu palkalla.
- valkoinen_kurittaja
Etelä-Suomessa tarvii ostaa toinenkin https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005984219.html
Uusin tieto lumentulosta. Taloyhtiön oma kola riittää puhdistaa oman ja naapurin(vanhuksen) paikan teen sen vain sen vuoksi että vanhusten hoitaja pääsee paikalle tai sukulaisensa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433474Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4032757Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182718Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821827- 871457
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541350- 881077
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs711066- 80943
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.30868