Monet sanoo että keski-ikä alkaa kolmekymppisenä. Tuskinpa kukaan pitää vaikkapa 32-vuotiasta enää nuorena.....
Milloin alkaa keski-ikä?
16
367
Vastaukset
- Ihanainen44
40 v-->
- Game0ver
Silloin kun huomaa, ettei naiset välitä ja työpaikan etsiminen ei kiinnosta, koska ei saa mitään kumminkaan.
Baariin ei kannata lähteä, koska ei saa mitään.
Tulevaisuudella ei ole mitään annettavaa.
Jokainen päivä on edellistä paskempi.
Ensi kesä on naiseton paska. - Vuodet.vierii
Italialainen tuttavani sanoi, että nainen on nuori alle kaksikymppisenä, keski-ikäinen 20-40-vuotiaana ja vanha yli neljäkymppisenä.
- VanhaKöriläs
Radio Novan radio juontaja kuoli 50 vuotiaana ja monen mielestä kuoli nuorena.
50 vuotias ei ole enää nuori ja ylittänyt keski-iän aikoja sitten.
50 vuotiaan kuolema on normaali vanhuuden kuolema.
Olen 48v ja keski-ikä meni jo 13 vuotta sitten.
En ole ajatellut elää yli 70 vuotiaaksi, joten keski-ikä meni 35 vuotiaana.
Vanhana huomaat, että joka vuosi ajankulu vaan kiihtyy.
Viikko menee niin nopeasti, että maanantain jälkeen tuntuu, että tuliko jo Perjantai.
Nuorempana aika kului niin hitaasti, ettei viikonloppu tuntunut tulevan koskaan, kun aina vaan maanantai junnasi paikallaan.
- Silverback
Ikä on asenne. Mielestäni.
Jos ja kun voitan lotossa, lupaan pyhästi lähettää alla olevan kaltaisen heippa-videon juuriki Teille:
https://www.youtube.com/watch?v=jXcYEStQMEM Mitäs vittua tuota murehtii..Kyllä se kuolema sieltä ajallaan tulee..Siihen saakka painetaan menemään kuten ennenkin.
Ps. Keski-ikä voidaan määritellä vasta kuoleman jälkeen. Kukaan ei tiedä omaa kuolinpäiväänsä. Sehän voi tulla vaikka huomenna.- fhjllöö
." Keski-ikä voidaan määritellä vasta kuoleman jälkeen. Kukaan ei tiedä omaa kuolinpäiväänsä. Sehän voi tulla vaikka huomenna."
Tämä oli oikea vastaus. - kuolinpvmerkattu
"Kukaan ei tiedä kuolinpäiväänsä."
Minulle kuolinpäivä on merkattu ajokorttiini, mutta en mainitse sitä Suomi24:llä. Ajokortin voimassaolo päättyy ennen 70-vuotispäivääni.
- hoivatäti
Auringon on nyt laskettu olevan puolessa välissä ikää, eli tuottanut lämpö-ja valoenergiaa jo viisi miljardia vuotta ja enää on jäljellä toiset viisi miljardia vuotta. Notta,.kai se keski-ikä on tommonen auringon ikä - elikkäs syntymän ja kuoleman puolessa välissä. Jos auringon ikä on kymmenen miljardia ja ihmisen iäksi lasketaan sata, niin ihmisen keski-ikä on silloin 50-vuotta. Seniori ikä alkaa 55-vuotiaana ja vanhuusiäksi lasketaan about 80v. Naista ette kumminkaan enää saa, vaikka olisitte minkä ikäisiä.
- Pmpmpmpm
Tuskin hoivamummon näköistä ja luonteista kukaan halajaakaan.
- trollli
Eiköhän se ole kunkin ihmisen oma kokema, miten sen ikänsä milloinkin tuntee. Muksujen kanssa touhutessa, tunnen välillä itseni tosi vanhaksi, verratessani itseäni heihin. Taas ihan samana päivänä iltapäivällä, mummujen kanssa jutellessa saatan kokea itseni ihan kakaraksi!
Toimistossa istuessani ja neuvotellessani jostain sopimuksesta, tunnen olevani aikuinen nainen ja pärjääväni nyt tässä ikäisteni aikuisten joukossa... toisinaan paremmin ja toisinaan huonommin.
Tunteet siis vaihtelevat, riippuen siitä miten asiat sujuu tai luontuvat.
Tällä hetkellä tunnen itseni vanhaksi ja se johtuu siitä ett... olen väsynyt ja pettynyt, lähinnä itseeni. Nuorena luulin 30 mutta lukeneena vasta alkaa 40
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Keski-ikä
Elämä on vielä alussa mutta koen todella turhaksi sen sen menetetyn ajan koska sinä aikana olisin saanut itseni kehitettyä enenmän.- moniakäsityksiä
Eriksonin teoriassa keski-ikä on 25-55-vuotiaana, Steinerin teoriassa 42-63-vuotiaana. Minunkin nuoruudessani todettiin, että keski-ikä on parhaimmillaan kolmekymppisenä.
- Ffgvf
Varmaankin joskus 55 vuotiaana, kun olen tässä jo yli 50 ja en vielä käyttäydy kuin keski-ikäinen
- wanhaämmä
Miten keski-ikäiset käyttäytyvät?
Minulla keski-ikä taisi alkaa 18-vuotiaana ja päättyä tuonne 35-ikävuoden kieppeille.
Varhaiskeski-ikä oli tuossa vuosina vuosina noin 18-22. Kaikki haki vähän paikkaansa, jatkokouluttautuminen työelämään, ensimmäiset vakituiset työpaikat sekä yritykset alloittaa parisuhteita tai etsiä orastavaa halua leikkiä kotia.
Sydänkeski-ikä saattaa haarukoida tuonne ikävuosille 22-30. Paikka yhteiskunnassa alkoi hahmottua ja taloudellinen asemakin vakiintua työpaikkojen vaihduttua parempipalkkaisiin hommiin. Siinä oli jo kodin perustukset sen verran mallillaan että alkoi suunnitelmat ja toteuttaminen väestömäärän lisäämiseksi.
Myöhäiskeski-ikä oli sitten tuo loppujakso ikävuoteen noin 35. Silloin oli jo selvää että väestömäärä ei noissa olosuhteissa enää kasvaisi. Samoin ehkä muutama henkisesti heikot satovuodet aiheuttivat sen että saapui rutto joka huonossa tapauksessa olisi saattanut tehdä pahaa jälkeä. Siitä onneksi selvittiin ilman jälkitautia.
Monesti kuulee että keski-iän jälkeen aikajanalle piirtty ajanjakso jota kutsutaan uudeksi ajaksi. Positiiviset toki voivat näin ajatella ja se heille suotakoon mutta mitä itse olen mailman muutosten tahtia seurannut niin ei 35-vuotias ole neljän sadan metrin juoksussa takakaarteessa. Kyllä kolmevitosella on takakaarteesta jo loppusuora auennut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3472784Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151026Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27944En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82923Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839