Montako suhdetta on liikaa?

Elokuvassa sanottiin, että keskiverto amerikkalaisella naisella on 10,5 seksisuhdetta ennen avioliittoa.
20 on jo liikaa, koska siinä vaiheessa nainen (elokuva kertoi naisporukasta) menettää itsetuntonsa ja kunnioituksensa, eikä hän enää kelpaa kenellekään ja huomaa pian olevansa neljäkymmentä ohittanut katkera ikisinkku.

Miten siis on, kävisikö pieni galluppi, montako sinulla on ollut ja mitä ylipäätään ajattelet tällaisesta laskemisesta?

Itselläni on ollut viitisenkymmentä naista ja pikkuisen hävettää, koska en varsinaisesti halua vuolla uusia lovia sängynpäätyyn, vaan haluan pysyvän parisuhteen. Siksi valehtelin uusimmalle rakkaudelleni, että minulla on ollut noin 20 naissuhdetta. Vähempää en uskaltanut sanoa, kun kymmenkunta on niin lyhyen ajan sisältä ja läheltä, että hän saisi ne kuitenkin selville.
Tämä määrä meni pienellä nurinalla läpi ja hyvältä näyttää.

Toinen kysymykseni onkin, että kelpaako kiva mies jolla on ollut paljon suhteita? Siis mies josta oikeasti tykkäät ja jonka ainoa vika on monet menneet suhteet.

71

2297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kukaan ainakaan minun seksikumppaneitani laske. Oletko nössö tai jotain?

    • AattelenNäin

      Hankala kysymys, johon tuskin on yleispätevää vastausta. Henkilökohtaisesti ajattelen, että suhteiden lukumäärä ei ole olennainen asia, vaan mikä ne on saanut aikaan. Jos kyseessä on ollut halu valloittaa ja saada vaihtelua, voisin olla huolissani. Mistä tietäisin, etten ole yksi tapaus muiden valloitushaasteiden joukossa? Toisaalta kirjoitat, että olet kuitenkin etsinyt pysyvää parisuhdetta. Uskoisin sen ja olettaisin että yhdessäolo vahvistaa sanotun.
      Olennaisinta mielestäni on rehellisyys. Toivottavasti tiellesi sattuu hyvä nainen, joka arvostaa sinua sellaisena kuin miksi elämä on sinut tehnyt, ja menneet suhteet ovat osa sitä. Arvosta sinä vastavuoroisesti tällaista sallivaa elämänasennetta.

      • Ymmärsit hyvin mitä ajoin kysymykselläni takaa. Todellakin olen etsinyt pysyvää suhdetta ja jos joku ei ole sellaiselta näyttänyt, niin kiitos mutta ei tarpeeksi ollut kipinää.
        En haaskaa aikaa pitämällä "suruaikaa". Pisin aika minkä olen muutaman vuoden aikana ollut sinnkuna on kahdeksan päivää, mitä en myöskään ole varsinaisesti mainostanut. Olen kyllä kertonut rehellisesti jos on kysytty kauanko edellisestä suhteestani on.
        Monella naisella edellisestä on vuosia, ainakin omien puheidensa mukaan.

        Nyt minulla on suhde johon oikeasti uskon ja siksi pohdin näitä asioita. Tämän suhteen eteen todella kaikkeni ja nyt muutaman kuukauden jälkeen näyttää oikein hyvältä. Meillä menee erittäinkin lujaa kaikin tavoin. En edes uskonut, että tässä iässä vielä tuntea jotain näin vahvaa. Olen viimeinkin tainnut löytää jumalattereni.


      • EntistäElämää

        > Hankala kysymys, johon tuskin on yleispätevää vastausta.
        >
        Itselläni ei ole ollut montakaan suhdetta, mutta vaimon kuoleman jälkeen sattui olemaan kolme naissuhdetta samaan aikaan. Yksi tiesi kahdesta muusta, toinen tiesi yhdestä muusta ja kolmas ei tienyt kahdesta muusta. Paras (tai pahin) tilanne oli se, kun kävin lähikapakassa, jossa ne kaikki kolme olivat samaan aikaan. Menin salin puolelle istumaan ja yritin näyttää siltä kuin olisin joku muu ja hain lisää olutta kyyryssä lattiaa katsellen.

        Nyt ne kaikki ovat historiaa, yksi sairastui ja kaksi muutti pois.


      • Häntäheikki kirjoitti:

        Ymmärsit hyvin mitä ajoin kysymykselläni takaa. Todellakin olen etsinyt pysyvää suhdetta ja jos joku ei ole sellaiselta näyttänyt, niin kiitos mutta ei tarpeeksi ollut kipinää.
        En haaskaa aikaa pitämällä "suruaikaa". Pisin aika minkä olen muutaman vuoden aikana ollut sinnkuna on kahdeksan päivää, mitä en myöskään ole varsinaisesti mainostanut. Olen kyllä kertonut rehellisesti jos on kysytty kauanko edellisestä suhteestani on.
        Monella naisella edellisestä on vuosia, ainakin omien puheidensa mukaan.

        Nyt minulla on suhde johon oikeasti uskon ja siksi pohdin näitä asioita. Tämän suhteen eteen todella kaikkeni ja nyt muutaman kuukauden jälkeen näyttää oikein hyvältä. Meillä menee erittäinkin lujaa kaikin tavoin. En edes uskonut, että tässä iässä vielä tuntea jotain näin vahvaa. Olen viimeinkin tainnut löytää jumalattereni.

        "Pisin aika minkä olen muutaman vuoden aikana ollut sinnkuna on kahdeksan päivää,"

        Tämä kertoo aika voimakkaasti siitä että sinulle toisaalta kelpaa aika lailla kuka tahansa ja siitä että et oikein uskalla olla yksin. Nämä asiat näen pysyvän parisuhteen kannalta paljon ongelmallisempina kuin seksisuhteiden lukumäärän.


      • Anonyymi
        TotuusSattuuSQ kirjoitti:

        "Pisin aika minkä olen muutaman vuoden aikana ollut sinnkuna on kahdeksan päivää,"

        Tämä kertoo aika voimakkaasti siitä että sinulle toisaalta kelpaa aika lailla kuka tahansa ja siitä että et oikein uskalla olla yksin. Nämä asiat näen pysyvän parisuhteen kannalta paljon ongelmallisempina kuin seksisuhteiden lukumäärän.

        Meinasin tulla juuri kommentoimaan samaa. Itse laskisin noiden perusteella 1 1 ja sanoisin kiitti ei kiitti. En halua olla ”vaan joku”, kun ei yksin pystytä olemaan.

        Itse kysymykseen: aviomies mukaan luettuna seksisuhteita ennen avioliittoa on ollut 4.

        Erosin ja nyt on ollut 12 lukien nyt tuleva puoliso.


      • Häntäheikki kirjoitti:

        Ymmärsit hyvin mitä ajoin kysymykselläni takaa. Todellakin olen etsinyt pysyvää suhdetta ja jos joku ei ole sellaiselta näyttänyt, niin kiitos mutta ei tarpeeksi ollut kipinää.
        En haaskaa aikaa pitämällä "suruaikaa". Pisin aika minkä olen muutaman vuoden aikana ollut sinnkuna on kahdeksan päivää, mitä en myöskään ole varsinaisesti mainostanut. Olen kyllä kertonut rehellisesti jos on kysytty kauanko edellisestä suhteestani on.
        Monella naisella edellisestä on vuosia, ainakin omien puheidensa mukaan.

        Nyt minulla on suhde johon oikeasti uskon ja siksi pohdin näitä asioita. Tämän suhteen eteen todella kaikkeni ja nyt muutaman kuukauden jälkeen näyttää oikein hyvältä. Meillä menee erittäinkin lujaa kaikin tavoin. En edes uskonut, että tässä iässä vielä tuntea jotain näin vahvaa. Olen viimeinkin tainnut löytää jumalattereni.

        Joopa joo, tämäkään ei sitten kestänyt. Olin kai liian tylsä, kun kumppani ei rakastanutkaan yhtä tulisesti kuin minä.
        Valitteli ettei osaa enää rakastua ja sama tunne on ollut kaikissa viimeisimmissä suhteissa. Tämä selvä, minä turhauduin tähän vastavuoroisuuden puutteeseen.

        Nyt on samanlainen suhde, paitsi että tällä kertaa minä olen se joka "ei osaa rakastua".

        Voi tätä elämää.


      • TotuusSattuuSQ kirjoitti:

        "Pisin aika minkä olen muutaman vuoden aikana ollut sinnkuna on kahdeksan päivää,"

        Tämä kertoo aika voimakkaasti siitä että sinulle toisaalta kelpaa aika lailla kuka tahansa ja siitä että et oikein uskalla olla yksin. Nämä asiat näen pysyvän parisuhteen kannalta paljon ongelmallisempina kuin seksisuhteiden lukumäärän.

        Seksisuhteiden määrällä ei sinällään ole juurikaan merkitystä, mutta lähtökohtana on, että tämä olisi se viimeinen, on se realistista tai ei. Yhden yön suhteeseen en lähde.
        Muitakin toiveita on vaikka millä mitalla. Saisi olla sellainen etteivät ainakaan eläimet pelkää, eikä mielellään lapsetkaan. Saisi olla kohtuullisen terve, ei kuolemansairas, dementoitunut ja mielenterveys ainakin lääkkeillä kunnossa jne.

        Tupakoimaton, suht. raitis, akateeminen, taloudellisesti riippumaton, tatuoimaton, rehellinen, huumorintajuinen, mukava ja jonkinlainen kipinä täytyy syntyä jo ensi tapaamisella.

        Vastavuoroisesti naisen täytyisi hakea samanlaiset ehdot täyttävää miestä. Jos esimerkiksi nainen tykkää juoda shampanjaa harva se ilta ja miehen kuuluisi osallistua, niin se oli sitten siinä.
        Jotkin rajoitteet selviävät vasta ajan kanssa. Sellainen voi olla jotain mitä ei ikinä osaisi edes aavistaa. Kuten vaikkapa salainen elämä natsisivustolla. Ei sillä että minulla välttämättä olisi mitään natseja vastaan, mutta se salainen vähän tökkii.

        Näitä arvaamattomia ja uskomattomia kummallisuuksia on tullut vastaan turhankin paljon. Parisuhteen ongelmakohtia löytyy siis loputtomasti.

        Äkkiseltään kuitenkin toiveet täyttäviä naisia on paljon, kun taas naisten mielestä kelvollisia miehiä ei ole ollenkaan, joten tuo kahdeksan päivää on miehelle normaalia. Naisilla voi mennä kahdeksan vuotta. Hirvitys sentään! Yksin eläminen on yksinkertaisesti tylsää. Paljon mieluummin tutkin naisen sielunelämää ja anatomiaa. 😋


    • Lljgjn

      Itselläni on parikymmentä, olen nainen. Miehiä ja naisia.
      Seurustelu/parisuhde/avioliitto kumppaneillani on yleensä satoja ellei enemmänkin ollu irtosuhteita ja useita avioliittoja/avoliittoja ym naisten kanssa, miesten kanssa irtosuhteita. Eipä ne liikuta mitenkään.

    • KotKotMunaKuntaan

      No jaa, nykyisyyshän sen pitäisi olla se mikä merkkaa.
      Viimeisimmän kanssa ei juuri vanhoista ollut puhetta, mutta sitä edellisen kanssa oli hieman.
      Hän oli kyllä sairaalloisen mustasukkainen, minun kissakin oli kuulemma uhka ja rasite meidän suhteellemme, eikä olisi myöskään halunnut minun olevan sukulaisteni kanssa tekemisissä, lähinnä mutsini ja edesmenneen faijapuoleni kanssa. Mikä oli mielestäni sairasta, koska ensinnäkään ei tuntenut heitä edes ulkonäöltä(ja silti oli haukkumassa heitä) ja oli myös haukkunut edellisen aviomiehensä juurikin samaisesta sairaalloisesta mustasukkaisuudesta.
      Mutta no, itse asiaan..
      Juuri tuo sairaalloisen mustasukkainen exä sai välillä hieman outoja "kohtauksia" ja erään kerran hän alkoi juuri samalla tavoin tuijottamaan, kun aina tuollainen tilanne alkoi, ja sitten hän totesi että "Sinun tarvitsisi hankkia kokemuksia naisista..". Tarkoitti vissiin, etten osaa hänen mielestään sitoutua tai en vain osaa olla suhteessa. Lähinnä juuri tuon takia kun hermostuin välillä hänen mustasukkaisuuteen ym tyhmään käytökseen.
      Aina haukkumassa ja arvostelemassa kaikesta ja vielä sillä periaatteella, että mitä pienempi/mitättömämpi aihe, niin sitä isompi mekkala. Enkä tietenkään osannut ikinä tehdä mitään oikein enkä fiksusti.
      Sanoin sitten ihan suoraan, että "Kyllä mulla on naisista ihan riittävästi kokemusta eikä sillä nyt sinänsä ole edes paskankaan merkitystä nykyhetken kanssa, onko sitä kokemusta sitten yhdestä vai 50 naisesta. Kyllä sitä toiseen voi sitoutua silti yhtälailla jos vaan oikeasti toisesta välittää, kuten välitän sinusta".
      Niin hermostui tuosta ja sen jälkeen haukkui minut netissäkin kuluneeksi huoramieheksi niin ulkonäöltään kuin seksitaidoiltaankin.
      Mutta kysymykseen vastaus, muutama kymmenen on ollut, siinä 30-50 naisen välillä jos lasketaan yhden yön suhteet ja muutaman viikon kestäneet "jututkin" mukaan.
      En oikein ole jaksanut laskea enää aikoihin eikä sillä nyt niin väliäkään ole.
      Eikä sen tosiaan pitäisi nykyisyyteen vaikuttaa. Siis että jokaisella on kuitenkin menneisyytensä ja osalla on lapsiakin siitä menneisyydestä "muistonaan". Eli nuo asiat pitää pystyä hyväksymään.
      Ei muakaan haitannut se, että tällä mustis-exällä on kolme lasta kolmen eri miehen kanssa ja sitten ainakin yksi lapseton pika-avioliitto alla, mikä oli päättynyt vajaa vuotta ennen kuin me päädyttiin yhteen.
      En edes tiedä, kuinka monta kertaa hän oli ollut kaikkinensa naimisissa ja onko mennyt jälkeeni vielä naimisiin. Erostamme kuitenkin on jo reilu vuosi.
      Mutta voi olla, että hän on ollut jokaisen lapsensa isänkin kanssa naimisissa, eli siitä laskien hänellä saattoi olla jo vähintäänkin 4 avioliittoa saldona ennen suhdettamme. Mutta ei haitannut, ajattelin vaan että kunhan nyt sitten sitoutuu tosissaan meidän suhteeseemme.

    • suhteitaon

      Nojaa. Itse menin kuudessakymmenessä sekaisin montako naista on ollut. Lasken suhteeksi kaikki jossa on seksiä ja tapailuakin vähintään kuukausi joten nuo suhteeksi sitten lasken.
      Moni nainen sanoo että ei laske suhteeksi kuin vähintään puolivuotta kestäneet jutut joten tällä kaavalla jos naisella on ollut "vain" viisi suhdetta niin totuus voi olla että hänellä onkin sitten kymmenkertainen määrä näitä ei suhteeksi laskettavia irtopanoja.

      Sanotaan että näinkin monien naisten kanssa ryvettynyt mies ei kelpaisi suhteeseen. Mistä sen kukaan tietää montako naista minulla on ollut? Ei otsaanikaan lyödä leimaa että "maannut kuudenkymmenen naisen kanssa"
      Oikeastaan yhtäkään naista ei ole kiinnostanut menneisyyteni niin paljoa että olisivat alkaneet tenttaamaan naisteni määrää. Yleensä se on riittänyt kun kysyvät koska olin viimeksi suhteessa. Poikkeuksetta ne harvat joita se on kiinnostanut ovat olleet sairaanloisen mustasukkaisia ja ovat suuttuneet menneisyydestäni.
      Ei minuakaan kiinnosta naiseni menneisyys. Tiedän että heillä miehiä on ollut niin souvvat.

      • KotKotMunaKuntaan

        Sama se minullakin on, en ole laskenut enkä sitä myötä ole sen tarkemmin kartalla asian suhteen kuin että heitä on joitain kymmeniä, 50 varmasti on maksimi.
        Suhdekriteerini on kanssa samalla periaatteella, muutama viikko eli kuukausikin tapailua ja seksi on ollut siinä mukana, niin se on suhde jo. Suhteita on 10-15 kpl, kestoltaan 1kk-4v. Lpout yhden yön juttuja. Enkä ole ikinä pettänyt yhtäkään kumppaniani, mistä voin olla itse ainakin rehellisesti sanoen hyvillä mielin. Ja ne jotka tosiaan ovat stressaantuneet noista kumppaneistani millään tavoin, ovat olleet kanssa todella mustiksia jotka tosiaan ovat jo sukulaisia ja lemmikkiä myöden pitänyt kaikkea uhkana suhteellemme.
        Ja kyllä niitä naisissakin löytyy, joilla on useita pätkäsuhteita ihan avioliittoja myöden, joten on omalla tavallaan hieman kaksinaamaistakin suuttua siitä, jos miehelläkin on useampi kumppanikokemus takanaan.
        Toinen aika huvittava juttu on tämä, että moni nainen pitää sitä normaalina, että suhteen alkuvaiheessa ainakin käyvät monen miehen kanssa samaan aikaan treffeillä, mutta miehen taas pitäisi samassa tilanteessa keskittyä pelkästään heihin.
        Itse en tosiaan treffaile edes kuin yhtä kerrallaan niin kauan, kun selviää että tuleeko siitä mitään vai ei.
        Ja jos huomaan että nainen harrastaa multitreffailua, niin häivyn kuvioista samantien. Pääsee helpommalla noin.


    • aikuiseksikasvaminen

      Lovia sängynpäätyyn, just joo, keskenkasvuisen touhuja.
      Aikuiseksi kasvaminen, järkiintyminen, tarkoittaa vastuullisuutta myös seksiasioissa, mutta faktahan on ettei joistakin pojista kasva koskaan miehiä.

    • Naisetkinnauttii

      Nainen, 40 v. ja on kyllä ehkä jotain 50 ja 80 välissä, veikkaan. En ole laskenut. Eikä kumppaninkaan luvut kiinnosta, kokemus on vaan hyvä asia.
      Mulla muutama pitkä suhde ja sinkkuaikoina sit vähän irtiottoja ja kokeiluja.
      Elämä on elämistä varten, eikä se pihtaamalla pitene :D

    • Riippuu.iästä

      Itselläni on vain 2 kpl:ää. Eikä uusia ole näköpiirissä.
      Mielestäni liikaa on yli 20. Ymmärrän että nuorena sitä on tullut kokeiltua yhtä jos toista. Jos aikuistuttua on noita suhteita paljon, niin mielestäni se ei anna kovin hyvää kuvaa ihmisestä.

      • eiriipumistään

        Niin poikkeuksetta liikaa on sellainen lukumäärä mitä itsellä ei ole tai jos ei ole edes mahdollisuutta sellaiseen olettaen että olet ruma.
        Nuoruus ja vanhempi ikä eivät ole poissulkevia aioita siihen että sattuu vaikkapa nauttimaan seksistä.
        Minä en määrittele ihmisarvoa sillä kuinka monta suhdetta hänellä on ollut tai ei ole ollut.


      • Riippuu.iästä

        Niinpä niin, mutta en ole koskaan ostanut nauttia seksistä. Ei ole mun juttu. Saan paremmat kiksit musiikista ja lukemisesta.


      • eiriipumistään
        Riippuu.iästä kirjoitti:

        Niinpä niin, mutta en ole koskaan ostanut nauttia seksistä. Ei ole mun juttu. Saan paremmat kiksit musiikista ja lukemisesta.

        Sitten et ole mikään määrittelemään kenenkään seksikumppaneiden määrää. Osta seksiä tai et.
        Sama kun arvostelisin sinun musiikki genreä tai kirjallisuutta että ne mistä juuri sinä olet kiinnostunut on väärin enkä hyväksy.


    • W-55

      Tartun tuohon " mies josta oikeasti tykkäät ja jonka ainoa vika on monet menneet suhteet."

      En nimittäin ihan tosissani sanoisi "AINUT vika on monet menneet suhteet". Sillä jotain perustavanlaatuista vikaahan miehessä on, jos menneitä seksisuhteita on paljon. Toisaalta ajattelen miehessä myös olevan vikaa, jos seksisuhteita ei ole kertynut yhtään ja ikääkin alkaa jo olemaan jonkun verran. Yleisesti ottaen ajattelen tässäkin asiassa, että liikaa on parempi kuin liian vähän.

      Montako seksisuhdetta sitten on liikaa... sitä kannattaa ajatella vain omasta näkökulmasta. Itse olen sen verran keski-ikäinen, että siveellisyysnäkökulman vuoksi ja periaatteesta :) en kerro kenellekään seksikumppanieni lukumäärää. Minulla on pitkä avioliitto (26v) takana, samoin nykyinen pidempi suhde on jatkunut 10v. Ennen ex-miestäni olin muutaman vuoden seurustelusuhteessa. Ts. lähes koko aikuiselämäni olen ollut parisuhteessa. Siitä voi päätellä jotain, mutta ei kaikkea ;).

      Mutta mutta. Koska seksiasiat herättävät usein liikaa ajatuksia sun muuta pohdintaa, syyllistämistä, lokerointia jne. niin olet tehnyt tismalleen oikein valehdellessasi seksikumppaniesi määrän, jos sitä kysytään. Ellei kysytä, kannattaa vaieta koko asiasta. Se mitä on ollut on historiaa eikä siitä ole kenellekään tilivelvollinen.

    • Heimo.huima

      Laskin mielessäni, että vähintään 220 naista on ollut......ja tämä on totta !

    • Juhanhoidot-

      Joskus 15v sitten laskin että noin 300 naista. Sitten oli 10v suhde josta mut lemoatgiin koska en ”suostunut muuttumaan”, ja nykyään seurustelu omanikäisten omistushaluisten mummojen kanssa ei kiinnosta vittuakaan. Ja joo, en todellakaan puhu kenellekään seksisuhteitteni määrästä. Naisten paheksunta kiinnostaa aivan erityisen vähän ottaen huomioon että ulkona käydessäni joudun jatkuvasti varattujen naisten iskuyritysten kohteeksi.

      • Hoitaja1000

        Älä hätäile, kyllä sinäkin vielä löydät naisen, jolle kelpaat.


      • Rigolos

        Millä perusteella omanikäisesi ovat mummoja, ellet itsekin ole pappa? Iästä kai nimityksesi enimmäkseen on kiinni, ja jos ikä kerran on sama, ja he mummoja, niin sinä kyllä olet itsekin papparainen.


      • Hoitaja1000 kirjoitti:

        Älä hätäile, kyllä sinäkin vielä löydät naisen, jolle kelpaat.

        🤣 Tämä! Oikeasti ei käynyt mielessä tällainen, mutta joo, voihan se olla näinkin.


    • Revitästä

      Jos miehellä on ollut paljon (oikeita) parisuhteita, niin ei kelpaa. Miehessä on joku vika, jos ei ole (liian) monelle naiselle kelvannut. Yksittäiset panot ovat taas yksittäisiä panoja, ja se on eri asia - tavallaan. Jos niitä on paljon, kertoo se siitä, että miehelle seksi on ollut useimmiten vain sitä panemista. Joten, ei kiitos.

      Ennen avioliittoani minulla oli yksi pitkä suhde ja pari typerää panoa. Miehelläni on ollut useampi seurustelusuhde kuin minulla, ja seksikin on ollut hänelle tärkeämpää, varsinaisia panoja ei hänelläkään ole ollut; on taitava rakastaja ja arvostaa naisia; on ollut haluttu poikakaveri.

    • Onnentiina

      Kaksi mitätöntä panokaveria ja kolmas olikin sitten "kestotilaus". En anna arvoa panojen lukumäärälle, sehän kertoo aika paljon tyypistä. Hyi hitto, mikä määrä riskejä saada tartuntoja. Monen elämänlaatu on parantunut kun on lempannut pettävän puolisonsa, joka toi "omaan pesään" vaikka mitä kutinoita ja vuotoja.

    • Pannaan

      Kaikkihan nussitaan lapset, vammaiset, vanhukset. Naiset lapset ja heidän lapsensa.
      Kirkot, uskovaiset , nunnat,munkit ja kaikki naidaan.

      Oulussa alaikäiset lapset ja kaikki mikäliikkuu, joku kävi naimtattamassa itseään sialla Oulussa.

      Ouluss vissiin asuun niin paljon lestoja, körttiläsiis ja hulluja uskovaisia, jota ilmeismemin naivat omat lapsensakin ja harrastava tsukurutsaa.

      Kaikki liikkuva naidaan isät, ukm ja rouvatkin käyttävät lapsi hyväksi.

      Tässä on oikeat uroteo kyseessä. Naidaa, naidaan ja taas naidaan......

      Kun historiaa lukee niin eikö suomalaiset naisetkin ole olleet kautta aikojen ns. maskullisia horoja, sota-ajat ja etenkin Helsingissä jne... Kyllä on pillu kestävää lajiketta. Repeäsi edes kerran kunnolla.

    • Enkiinnostuisisusta

      Kyllä se ihmisestä ja hänen persoonallisuudestaan jotain kertoo seksikumppanien määrä. Itse en ehkä hyvällä katsoisi.

    • ginar

      Kaikki yli kolmen on liikaa jos puhutaan suhteesta. Jos kaikki panotkin lasketaan suhteeksi niin olet aika jäljillä lukemien suhteen. Itse en haluaisi siippaa joka on pelannut ihan eri liigassa.

    • Enolebotti

      Itselläni eri seksikumppaneita on vain muutama, kaikki enemmän tai vähemmän pidemmistä suhteista. Yhdellä näistä oli omien sanojensa mukaan satoja kumppaneita, ja parhaillaan jopa samaan aikaan, irtoseksiä ja fwb/fb -järjestelyitäkin useampi. Ei se mua millään tavalla häirinnyt, ja se että tästä ei tullut kunnon parisuhdetta johtui ihan muista syistä.

      Itse voisin siis hyvinkin huolia aloittajan kumppanina. Pahempana näkisin valehtelun seksikumppanien määrästä kuin siitä että totuus on paljon. Enemmän mua häiritsisi se että sinkkupäiviä ei ole, lennosta vaihdettaessa kun pettäminen on käytännössä jo tapahtunut. Lisäksi kyseenalaistaisin syyn miksi et osaa olla ilman suhdetta?

      • Valehtelu mistä tahansa on minusta paha ja seksikumppaneiden määrästä, no en osaa sanoa pitäisikö vain olla hiljaa? 🤔


    • jjenni

      Mulla ikää 24v ja suhde/seksiä ollu 4 miehen kanssa joka mun mielestä on liikaa. 18v asti ollu saman miehen kanssa. Mieheltä en oo kysyny lukumäärää mutta en usko että silläkään kovin montaa on ollu vaikka mua vanhempi onkin, seksielämänkin aloittanu myöhemmin kuin mä.

    • Kakkossmiess

      Mulla ollut useampia kymmeniä panoja, mutta vain 2 parisuhdetta (avo tai avioliittoa)

      Voin sanoa, että naisia ei niin mihen kokeneisuus haittaa. Kun taas monia miehiä naisen lukuisat suhteet haittaavat.

      Sanoisin, että jos 4-kymppisellä naisella on ollut 3 tai enemmän avo/avioliittoa, alkaisi minua vähän arveluttamaan, mikä on vikana, kun liitot ei kestä. Toisaalta 0 parisuhdettakin tuohon ikään mennessä vaatisi selityksiä.

      Panojen määräon vaikeampi. Jos panoja on kymmenittäin, niin kyllä minua haittaisi vaikka nelikymppiselle sinkulle se ei järjellä ajateellen ole paljon.

      • 6566

        "Voin sanoa, että naisia ei niin mihen kokeneisuus haittaa."

        Riippuu naisesta.


      • 34343

        Anteeksi nyt mutta tuo iänikuinen käsitys että naisia ei haittaa miehen lukuisat suhteet, ei pidä paikkaansa. Naisille vain on syötetty iät ajat sitä käsitystä että miehet saavat paneskella siellä ja täällä, ja näin naiset eivät kyseenalaista miehen käytöstä vaan sanovat että sehän on vain hyvä kun mies on "kokenut".
        Pitäisi erottaa toisistaan vanhoihin asenteisiin perustuvat käsitykset, ja se, ettei havahduta kyseenalaistamaan niitä.

        Itse en hyväksy kymmeniä seksisuhteita miehellä. Ryhtyisin epäilemään että mikä miehessä on vikana, onko hänellä jokin addiktio / jokin psyykkinen ongelma joka aiheuttaa myöhemmin ongelmia jos suhteeseen hänen kanssaan menee...
        Itse päätin lopettaa suhteen miesystävän kanssa sen jälkeen kun hän kerskui seksisuhteillaan joihin sisältyi myös prostituoituja. Kunnioitus on tärkeää ja kunnioitus tuota miestä kohtaan meni.


      • 15plus13
        34343 kirjoitti:

        Anteeksi nyt mutta tuo iänikuinen käsitys että naisia ei haittaa miehen lukuisat suhteet, ei pidä paikkaansa. Naisille vain on syötetty iät ajat sitä käsitystä että miehet saavat paneskella siellä ja täällä, ja näin naiset eivät kyseenalaista miehen käytöstä vaan sanovat että sehän on vain hyvä kun mies on "kokenut".
        Pitäisi erottaa toisistaan vanhoihin asenteisiin perustuvat käsitykset, ja se, ettei havahduta kyseenalaistamaan niitä.

        Itse en hyväksy kymmeniä seksisuhteita miehellä. Ryhtyisin epäilemään että mikä miehessä on vikana, onko hänellä jokin addiktio / jokin psyykkinen ongelma joka aiheuttaa myöhemmin ongelmia jos suhteeseen hänen kanssaan menee...
        Itse päätin lopettaa suhteen miesystävän kanssa sen jälkeen kun hän kerskui seksisuhteillaan joihin sisältyi myös prostituoituja. Kunnioitus on tärkeää ja kunnioitus tuota miestä kohtaan meni.

        Mitä sen väliä hyväksytkö vai et? Itselläni on ollut kymmeniä seksisuhteita ja suhteita enkä niistä huutele ympäriinsä eikä yksikään nainen ole niistä edes kysellyt. Otsaani ei lyödä leimaa että "pannut x määrän naisia kanssa"
        Yhdelle naiselle kerroin kumppanieni määrän lähinnä siksi kun tiesin että hän on sairaanloisen mustasukkainen ja mielenvikainen muutenkin sekä halusin hänestä eroon.
        Hän oli katkera menneisyydestäni joten sain hyvän syyn lopettaa koko suhteen.


    • mekkkk

      Nykyinen taita olla 16 tai 17 nainen jonka kanssa sekstaillut ja yhteistä taivalta kohta 30v mutta tavattiin vasta kolmekymppisinä. Nuoruudessa 2-4 pidempää suhdetta ja muut yhden tai useamman illan hoitoja ja kivaa on ollut. Ikää 58v. Kunnon sinkkuajan ainakin nuoruudessani vietin niin ei ole parisuhteessani tehnyt mieli vieraisiin kun kokemuksia riittävästi niin ei tarvetaa.

    • Mies30oulu

      Itselläni on seksikumppaneita yhteensä 7, joista yhden kanssa vain käsipeliä. Näistä kahden kanssa parisuhde. Jälkikäteen ajateltuna toivon, että olisin jättänyt noista pois 3.

      Yli kymmenen kumppania on itselle liikaa, mutta tämä on mielipidekysymys.

    • 6566

      Sen voi päättää vain omalta kohdaltaan mikä on liikaa tai liian vähän. Onko jollain toisella ollut paljon vai suhteita - sen kyllä huomaa suhteen edetessä, ellei heti. Itse haistan heti miehet, joiden pääharrastus on seksi. Heidät kierrän kaukaa yleensä. Tosin näissäkin miehissä on valtavia eroja. Jotkut mukavia, toiset omahyväisiä, jotka ajattelevat munallaan.

    • N38

      Kuusi joiden kans ollut seksiä ja kahden kanssa näistä suhde.

    • Mä ottaisin mieluiten neitseen kenelle olisin ensimmäinen seurustelukumppani.
      Ilmoittautua voi suoraan meiliini..;)

      Mitä enemmän partnereita sen enemmän seksitauteja..Hpv:stä löytyy kymmeniä versioita sekä useimmilla laajan partneri kirjon omaavilla on myöskin huuliherpes ja surkeimmilla tapauksilla jopa hsv2. Valtava bakteerikanta, joka siirtyy heti kerralla siihen reppanaan, joka sellaista erehtyy paljaalla panemaan. Esim. Suusyöpä/ penissyövät/ alzheimerin tauti/ aivohalvaukset ovat sitten seurauksia näistä tulevaisuudessa. Tieto lisää tuskaa.

      Mieluummin terveysedellä.. Näin täällä.

    • Kärtty

      Ensinnäkin siitä elokuvasta... Kukaan nainen ei menetä kunnioitusta tai itsetuntoaan seksikumppaneidensa määrän takia. Joku traumatisoitunut saattaa mennä paniikkiin jo siitä että mies katsoo vähän pidempään ja nainen tuntee saastuvansa katseesta, ja toisaalta joku hyvän itsetunnon omaava saattaa sekstailla iloisesti sadan miehen kanssa eikä tunne saastuneensa.

      Se on itsestä kiinni nämä jutut, psyykkisestä statuksesta, terveestä itsetunnosta jne. Kukaan ulkopuolinen ei määrittele naisen arvoa missään suhteessa!
      Sen takia tuollaista naisia halventavaa paskaa ei pidä levittää eteenpäin.

      Ja miksi ihmeessä pitäisi kertoa uudelle seurustelukumppanille seksuaalisesta menneisyydestä?!
      Mennyt on mennyttä.
      Kaikkein typerintä on miehen luulla että kymmenet ja taas kymmenet seksikumppanit olisivat miehelle eduksi - eivät ole. Ne eivät ole miehekkyyden merkki.
      Ja seksitaitoja voi kartuttaa yhdessä sen uuden rakkaan kanssa.

      Uuden rakkaan kanssa ei tarvitse suorittaa ripittäytymisiä menneistä. Eikä varsinkaan miehen pidä vaatia naiselta rippiä "menneistä synninteoista" jotta voisi sen kautta määritellä kelpaako tuo nainen minulle vai onko likaantunut. Kukaan mies ei ole niin pyhä ja puhdas että sitä voisi vaatia.

      • Mitä Kärtty ajattelee tilanteesta, että toinen neitsyt ja toisella 200 panokaveria, onko suuretkin onnistumisen mahdollisuudet?
        Jotenkin tuntuu, että ollaan vähän epärehellisellä asialla, koska toinen luultavasti odottaa pysyvää suhdetta ja toisella saattaa olla mielessä jo se 202.


    • miksiseonnäin

      Normaali terve nainen kokee 1 ( yksi ) seksuaalisen kokemuksen.
      Se on normaalia.
      Kun määrä lisääntyy, myös henkinen sairaudenmäärä lisääntyy.

      • Seonjuurinäin

        Jos naisen henkisen sairauden määrä lisääntyy seksiin liittyen, kyse on raiskauksista jotka taas jäävät miehen tai miesten omalletunnolle.
        Mies tekee syntiä raiskatessaan.


    • Höyläämätön

      Jokaisella on oma mielipide montako “sudetta” on sopivin luku.
      Jatkuvat höylääjät ovat henkisesti hiukan tukossa. Kuka suunnittelisikaan lopunelämää höylääjien kanssa. Antaa heidän vain jatkaa valitsemaansa elintapaa. Ja olla onnettomia, tavallisesti.

    • Joukossa on paljon loistavia pohdintoja. En viitsinyt erikseen peukuttaa, koska jokainen saa itse päättää mikä niistä on erinomainen kommentti.
      Kiitos kaikille vastanneille! Lisääkin tänne toki mahtuu.

    • Anonyymi

      Mahtaneeko olla etua uskollisuudessa, jos on kokemusta useasta miehestä ennen avipuolisoa niin ei enää tee mielikään kuin omaa ukkoa.

    • Anonyymi

      Ei väliä kunhan joka kadunkulmassa ei tule exiä vastaan. Koko kaupungin käyttämä-> ei kiitos.

    • Anonyymi

      Minä sitten sain puolison joka oli ns. vähän käytetty, itse kertoi että ei ennen meidän suhdetta montaakaan seksikokemusta, pari miesystävää ja muutamia yhden yön juttuja ei seksisuhteita. En olis halunnutkaan naista jota jyytetty usein.

      • Anonyymi

        Minäkin sain miehen (yli 50-vuotias), jolla on ollut elämänsä aikana vain alle viis naista... ja sen kyllä huomaa.

        Hänen seksuaalisuutensa on hakusessa ja jatkuva kysysely aktin aikana, vie seksihaluja aika lailla!

        Tässä teille elävä esimerkki, kuinka parisuhteessa joutuu joustamaan. Edelliset "pelimiehet" olivat upeita seksikumppaneita.

        Muilla elämän alueilla olemme todellinen match!


    • Sehän riippuu myös kumppanin iästä

      Nelikymppiselle esim 30 panoa ei ole järjellä ajatellen kovin paljon . Hiukan yli yksi vuodessa. 20-vuotiaalle se taas on aika paljon. En voi kuitenkaan kieltää, että 30 miestä jyystämässä kumppaniani ennen minua ei tunnu kovin mukavalta ajatukselta.

      Realistinen ihanne keski-ikäisen naisen kohdalla olisi ehkä piiiitkä parisuhde, jossa yksi kumppani ja sitten jokunen irtonumero.

      Minä uskon, että suuri panojen määrä kertoo jotain ihmisen perusluonteesta, eikä perusluonne muutu esim parisuhteeseen mentyä, vaikka voi vaipua hetkeksi taka-alalle.

      • Anonyymi

        "Minä uskon, että suuri panojen määrä kertoo jotain ihmisen perusluonteesta"

        Mitä se kertoo?

        Minä uskon, että elämäntyyli riippuu paljon myös sattumista. Jos on sattumalta ollut raveissa, siitä on voinut kehkeytyä elämän täyttävä harrastus. Samoin onnistunut yhden yön suhde, johon on ajautunut vahingossa, voi viedä mennessään.

        Minä olen saanut "myöhäisellä iällä" elämän täyttävän kipinän jääkiekosta. Koska olen edelleen kimpassa ensimmäisen heilani kanssa, mitään vastaavaa ei ole tapahtunut naisrintamalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Minä uskon, että suuri panojen määrä kertoo jotain ihmisen perusluonteesta"

        Mitä se kertoo?

        Minä uskon, että elämäntyyli riippuu paljon myös sattumista. Jos on sattumalta ollut raveissa, siitä on voinut kehkeytyä elämän täyttävä harrastus. Samoin onnistunut yhden yön suhde, johon on ajautunut vahingossa, voi viedä mennessään.

        Minä olen saanut "myöhäisellä iällä" elämän täyttävän kipinän jääkiekosta. Koska olen edelleen kimpassa ensimmäisen heilani kanssa, mitään vastaavaa ei ole tapahtunut naisrintamalla.

        Jos ihmisellä on paljon yhden yön juttuja, kertoo se tietystä huomioakuisuudesta, josta hän ei luultavasti pääse eroon vain parisuhteeseen menemällä. Olen itse samanlainen . Jostain syystä sitä huomiota naisilta on mukava saada vaikka olisikin parisuhteessa. Kaveripiirissäni myös huomaan, ettei yksikään kavereista, jotka ovat olleet ns häntäheikkejä nuorempana, ole vieläkään siitä asiasta parantuneet.

        Itse törmään yöelämässä myös jatkuvasti varattuihinnaisiin, jotka yökerhossa haluavat päästä kanssani suutelemiseen saakka, mutta todistettuaan itselleen olevansa vielä haluttuja, menevät nukkumaan kotiin.


    • Anonyymi

      Näin on Amerikassa. Suomessa keskivertonaisella suhde eteläisessä Suomessa on 24,027 ennen avioliittoa, mutta ylöspäin noustessa maantieteellisesti laskettuna se nousee jo Oulun korkeudella 87,254 suhteeseen ennen avioliittoa.

      • laitatko noiden numeroiden lähteen tähän?


    • Anonyymi

      Mul on alle 10 kumppania ollut, niin, enkä ota mitään mallia elokuvista niinkuin aloittaja....saatikka usko elokuvia mitä niissä nyt sanotaankaan.

    • Anonyymi

      Kaksi avioliittoa ennen tätä, toinen hyvin nuorena lyhyeksi jäänyt, toinen liki 40v, sen jälkeenlyhyt kokemus, eli kolme miestä ennen tätä nykyistä aviomiestäni. Ja se yksi tässä välissä oli liikaa, kaduttaa älyttömästi.

    • Anonyymi

      Seksikumppanien laskeminen kuulostaa keskenkasvusten touhulta, mitä harrastettiin joskus teininä. Mitä vanhemmaksi tulee niin sitä vähemmän merkitystä. Elämä ei mene käsikirjoituksen mukaan, joillakin kumppaneita koko elämän aikana muutama, joku ei löydä sopivaa koskaan tai omaan elämään ei sellaista tarvitse. Toiset eivät edes pidä seksistä toiset taas pitää. En tiedä tarviiko itsellä tietää tarkkaa kumppanien määrää, avoin keskustelu omista ja toisen tarpeista ja haluista riittää. T. N35, n. 20 kumppania

    • Anonyymi

      Parisuhteessa olevat ihmiset harrastavat seksiä keskimäärin jotain kerran kaksi viikossa. Jos olet suhteessa vaikka viisi vuotta, panoja kertynyt n. 260-520, joista viimeinen vuosi ollut pahimmassa tapauksessa pakkopullaa. Jos olet sinkku, tapaat keskimäärin yhden uuden kumppanin puolessa vuodessa. Panoja ja seksikumppaneita kertyy viiden vuoden aikana n. 10. Osan kanssa toki näkee useammin, joskus on pitempi tauko, joskus lyhyempi. Itsellä pisin tauko ollut 1v 2kk. Se on aika vähän seksiä, vaikka kumppanimäärä kuulostaa paljolta.

      • Anonyymi

        Toi on sun mielipide, ei mitään faktaa.


    • Anonyymi

      Ei olis kivaa jos häntäheikin seksikumppaneita tulis joka paikassa vastaan,jos niinku sellaisen kanssa seurustelisi.

      • Puhut juuri niin kuin nykyinen kumppanini. Turhan usein tulee vastaan. Itseäkin hävettää.


    • Minäkin haluan kokea suhteita! Jos sul on jano -suu auki?!?!, Aaah!?!?...Ei mitään hammaslääkäri mainontaa hymyssä suin tai lääkäri vitsin leikkejä eikä muuta tosi valhetta, niinkuin karkit kaupassa! vaan jotain oikeaa todellista tekemistä ja kosketusta ja lihaa!?... Onko liikaa pyydetty.?!...
      Jotain jo naitettujen välisistä sukukokonaisuussuhteista?!?!... Mistä tänne on synnytty? Valokuvista? Vai harhaan ohjaavista synnytyssaleista? Jah bless! Jehovah cares sexuals also!... not just children who are wicked...vai pyytääkö elää valheessa? Kyllä minäkin välitän että maailma korjaantuu ja pannaan kuntoon. Jostain pitää aloittaa... Vaikka huono seura turmelee hyödylliset tavat on tehtävä jotakin...pyytääkseen seurustelua ja seksiä?! tai vaikka olisi yksi miljoonasta jota ei voi laskea, hänellä on silti oma arvonsa?!...Onneksi yritin tutustua netin kautta pariin tyttöön siis nuoreen naiseen täysi-ikäisyyden kynnyksellä!?!? Auttaa osoittaa sisaruksellista ja romanttista rakkautta että harjoittelee todellakin jo16-18v, muttei tuhoudu harjoitteluun...kuten pitkän matkan juoksu?! Matka ei tapa vaan vauhti?! Nyt 34 ja mielellään ottaisin ja pyydän todellisuuden eikä tinderiä. Mutta ihan selvä asia-ovelta ovelle työtä pitäisi tehdä että saa jonkun, eikä se ole vaan "joku"?!?! Suuri joukko ihmisistä ei esim. pidä autoista-voiko lähimmäisen rakkauden näin kuvailla. onko se totta(?) vai valhetta(?) että ihmiset MELKEIN liikkuvat liikkuvilla kodeilla?!

    • Anonyymi

      Vanha alotus, mutta jäin oikein miettimään, että montakohan noita nyt on ollut. Täytyi oikein moneen kertaan miettiä, että unohdanko jonkun, kun valtaosasta on jo niin kauan aikaa. 19 pääsin ja kyllä siinä pitäisi kaikki olla. Jos joku on unohtunut niin ei ole ollut kovin mieleenpainuva kokemus. Minusta ihan ok määrä, ottaen huomioon että on tässä nyt jo ehtinyt elämää elää ja pari pitkää parisuhdettakin takana.

      Mitä miehen seksikumppaneiden määrään tulee, niin ei voisi vähempää kiinnostaa niistä kysellä. En näe mitään syytä miksi noista olisi tarvetta puhua. Ei ole ensimmäinen, eikä sadaskaan asia listalla asioista, jotka haluan tietää.

    • Anonyymi

      Minä en ymmärrä, miksi tuo edes olisi asia, josta pitäisi uuden kumppaniehdokkaan kanssa puhua? Että miksi jollakin lukumäärällä olisi mitään väliä?

      Ainoastaan sellaisilla asioilla on väliä, jotka voivat vaikuttaa uuteen suhteeseen. Siinä mielessä tuolla määrälläkin kyllä voisi olla vaikutusta, jos näitä entisiä esimerkiksi tulee paljon vastaan nykyäänki, ja jos se vaivaa uutta kumppania.

      • Piti vaihteeksi kirjautua tänne ja tämä osui heti silmään. Tämä aihe aina ajankohtainen, joten vanha aloitus ei haittaa. Varmaan tänne osuu uusiakin lukijoita?
        Viime kirjautumisen jälkeen on kertynyt pari suhdetta lisää. Edelliseen kyllästyin itse, tai oikeammin pakenin, kun näytti siltä että häneltä on menossa mielenterveys, enkä ainakaan halunnut olla aiheuttamassa sitä.
        Nykyinen kertoo minusta vähän turhan paljon entisestä seksielämästään, mitä en välttämättä haluaisi kuulla. Lienenkö sitten mustasukkainen vai pidänkö sitä vain moukkamaisena, en oikein osaa sanoa. Ehkä molempia?
        Ei siinä mitään, siihenkin tottuu ja ymmärränkin häntä, koska hän on sanoisinko erittäin intohimoinen, että ihan kaikkensa joutuu antamaan sillä saralla. On meno tässä jo tasaantunutkin, kun kohta kaksi vuotta on seurusteltu, neljä kertaa päivässä on vähentynyt neljään kertaan viikossa ja hyvin menee. Toivottavasti myös teillä rakkaat palstan seuraajat.😊


    • Anonyymi

      Mul on ollu 2 ja puoli. Joistain syistä, joita en ymmärrä, on seksin saaminen ollut minulle vaikeaa. Johtuisiko henkisistä ongelmistani? Olen nainen ja jo miltei vanha.

      • Ikä ei vaikuta mitään jos haluja piisaa. Henkisiä ongelmia on yllättävän monilla. Seuraa löytyy vaikka tinderistä. Pitää vain osata erottaa kusettajat vakavissaan olijoista. Kannattaa kysyä suoraan, että mitä meinaat.


      • Anonyymi
        Häntäheikki kirjoitti:

        Ikä ei vaikuta mitään jos haluja piisaa. Henkisiä ongelmia on yllättävän monilla. Seuraa löytyy vaikka tinderistä. Pitää vain osata erottaa kusettajat vakavissaan olijoista. Kannattaa kysyä suoraan, että mitä meinaat.

        Tärkeintä, että tietää mitä itse haluaa. Esimerkiksi sänkyseuraa on helppo löytää jos vähän näkee vaivaa, ja on avoin siitä, että kyseessä tulee olemaan seksisuhde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä, että tietää mitä itse haluaa. Esimerkiksi sänkyseuraa on helppo löytää jos vähän näkee vaivaa, ja on avoin siitä, että kyseessä tulee olemaan seksisuhde.

        Pelkkää panemista juu, mutta olettaisin hänen hakevan ihan pikkuisen enemmän, nautinnollista toisen huomioon ottavaa seuraa, ettei tule jälkeenpäin paska maku suuhun, mutta tiedä häntä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe