Kauan salaattijuustokuutiot säilyy avatussa purkissa?
Salaattijuustokuutiot säilyvyys
5
6227
Vastaukset
- hyperhygienisti
Pitäisi lukea pakkauksessa, mutta avaamattona 2-6 asteen lämpötilassa pakkaukseen merkittyy päivään asti.
Mutta jos et syö kaikkea heti niin voit myös pakastaa ylijääneet (Jamien niksi), valuta vesi pois ja laita pakastuspussissa pakkaseen. Käyttääksesi pakasteen niin ota se muutamaa tuntia aiemmin jääkaappiin sulamaan - sulaa melko nopeaan. Itse teen näin fetan kanssa, sillä puolikas paketti riittää kahdelle aivan hyvin salaatin sekaan. Syö silti pakastettu juusto muutaman viikon sisällä.
Ruokien säilyvyys riippuu paljolti käsittelystä eli mitä vähemmän aikaa tuote on esim. huoneenlämmössä, sen parempi ja toki käytät myös puhtaita välineitä sen annosteluun, mutta uskoisin tuotteen säilyvän avattuna noin 2-3 päivää jääkaapissa.
Yksi asia ruoan säilytyksessä on se, että koskettele sitä mahdollisimman vähän käsilläsi ja muista hyvä käsihygienia, sillä kädet ovat likaisimmat osat ihmisessä suun ohella - jopa perseesi on puhtaampi. Jos epäilet tätä niin mieti mihin kaikkieen kosketkaan päivän aikana. - outoolio
Nykyään esim. oliivipurkkien kyljessä lukee, että säilyy avattuna noin kaksi viikkoa jääkaapissa. Todennäköisesti säilyvät kauemminkin puhtaasti käsiteltyinä.
- Sallaad
No taidanpa heittää noi pois, en oo hammasoperaation takii paljo mitää normaalia voinu syödä.
Mä teen jatkossa kuten joskus oon tehny et laitan jihki muistilehtiöön mis on aina et millon oon mitäki avannu. Mul on lähinnä ongelma etten muista millon oon ostanu kaiken maailman tuotteita. - Oliivit kyll säilyy, nehän on niin suolasia.- outoolio
Kirjoita tussilla kanteen avauksen päiväys niin olet selvillä tuotteen säilyvyydestä.
Noin yleensä tuotteet säilyvät pitempään kuin valmistaja mainitsee varsinkin kun käyttää puhtaita välineitä niiden esilleottamiseksi ja laittaa tavaran jääkaappiin huolellisesti sulkien oton jälkeen.
Jos esim. oliivit ovat avaamisen jälkeen menossa vanhoiksi niin niitä voi käyttää kuumennetuissa ruoissa kuten pasta-kastikkeessa tai pitsassa kuitenkaan käyttämättä yli-ikäisiä, jolloin ruokamyrkytyksen vaara on ilmeinen.
- turhaa.ruokaa
Salaattikuutioita ei kannata kauaa säilyttää tai ei varsinkaan pakastaa.
Voi tulla LISTERIAA joka lisääntyy pakkasessa nopeammin ja on jopa hengenvaarallinen lapsille ja vanhemmille henkilöille.
kaikki nuoret ei edes huomaa tautia. Työkaverini kuoli noin vuoden sairastelun päätteeksi, oli 52v. Ensin oli kaikenlaista vaivaa ja välillä parani, sitten ei tiennyt onko laiska vai sairas. 5 kk kuluttua löydettiin listeroosi ja ei hoito enää auttanut. En nähnyt häntä viimeiseen 6 kk "kun oli jo kuolemaan tuomittu". Ajattelin että en osaa käyttäytyä oikein, olin siis vain työkaveri, yksi 170 muusta, en paremmin tuttu.
tuorejuusto ja savulohi on niitä kun en tahdo olla niiden lähelläkään.
koska olen nähnyt 1 kuoleman 4 vakavaa sairastumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13865- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822