soijanakit

mira

Mulla on vegaanituttu joka tuo aina omat soijanakit (säilykepurkissa) tms. mukanaan kun tulee käymään. Tosi huomaavaista, mun ei tarvitse huolehtia hänen syömisistään erikseen kun muussakin on hommaa. Että pienenä vinkkinä muillekin vegaaneille!

16

1123

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vegan

      kysyppäs kamultas, mitkä soijanakit on vegaanisia..oon ite löytäny vaan näitä, joissa on maitoa.

      • kia

        Puhuttaessa vegaanista, tulee eroittaa laktovegaani, joka taasen on ihan eri asia, kuin vegaani.
        Vegaani ei syö edes maitotuotteita tai muita eläinkunnantuotteita. Laktovegaani taas syö myös maitotuotteita, jotka ovat peräisin eläinkunnasta.


      • Tarkkuutta termeihin
        kia kirjoitti:

        Puhuttaessa vegaanista, tulee eroittaa laktovegaani, joka taasen on ihan eri asia, kuin vegaani.
        Vegaani ei syö edes maitotuotteita tai muita eläinkunnantuotteita. Laktovegaani taas syö myös maitotuotteita, jotka ovat peräisin eläinkunnasta.

        Paitsi että laktovegaani-termi on puppua, koska kuten sanoit :
        "Vegaani ei syö edes maitotuotteita tai muita eläinkunnantuotteita". Oikea termi on laktovegetaristi.


    • TYTTÅ97

      Ja lakto-ovovegaani ei syö muita eläinperäisiä tuotteita, paitsi esim. maitoa ja kananmunaa. Itse olen lakto-ovo (=

      • Termit tutuiksi

        Korjaus: Lakto-ovovegetaristi.
        Lakto-ovovegetaristi ei syö lihaa, mutta mutustaa kyllä sen sivutuotteita, joita myös kananmuniksi ja maitotuotteiksi kutsutaan.
        Laktovegetaristi ei syö myöskään munia.
        Vegetaristi ei syö mitään eläinperäistä.
        Vegaani ei syö, eikä käytä myöskään esimerkiksi vaatetuksessaan eläinperäisiä ainesosia.
        En usko, että sellaista on, kuin "lakto-ovovegaani". Se tarkoittaisi kaiketi sitä, että välttelisi kaikissa ei-syötävissä tuotteissa kaikkea eläinperäistä (nahka, turkis, eläinperäiset liimat, kosmetiikan eläinkokeet, lanoliini, mehiläisvaha jne.) mutta söisi kyllä hyvillä mielin lihantuotannon sivutuotteita. Kuulostaa hivenen kummalliselta minusta.


    • että oikein nakit!

      miksi kasvissyöjät suosii ns. lihajäljitelmäruokia?

      valuuko teillä kuola suusta kun näette oikeita nakkeja, ja siksi pitää olla jotain onnettomia soijasta tehtyjä nakeiksi nimettyjä kökkäreitä?

      ei sen puoleen, minä en syö edes niitä oikeita nakkeja, niissä on aivan liikaa kasvimateriaalia, eli jauhoja.

      • kapris.

        aivvvan samaa mieltä. sitä koitetaan vääntää vaikka mitä lihan korviketta. surkeinta mitä ikinä oon suuhuni pistänyt on jostain ihme
        soijakuutioista tehty pahvin makuinen "karjalanpaisti"
        hyi helvetten
        suutari pysyköön lestissään,eihän me normaalisyöjätkään koiteta
        jäljitellä jotain soijanakkoa, joka on pääsääntöisesti vitsi


      • VT
        kapris. kirjoitti:

        aivvvan samaa mieltä. sitä koitetaan vääntää vaikka mitä lihan korviketta. surkeinta mitä ikinä oon suuhuni pistänyt on jostain ihme
        soijakuutioista tehty pahvin makuinen "karjalanpaisti"
        hyi helvetten
        suutari pysyköön lestissään,eihän me normaalisyöjätkään koiteta
        jäljitellä jotain soijanakkoa, joka on pääsääntöisesti vitsi

        Sekasyöjän makkaroissa on enemmän soijaa kuin vegaanien vekkaroissa, ainakin vehnägluteenista tehdyissä. Miksi pitäisi syödä jo kertaalleen pureskeltua soijaa, kun soijan voi syödä itse suoraankin, varsinkin kun rehusoija on huonompilaatuista ja kasvaa paikoilla, missä pitäisi kasvaa happea tuottavaa sademetsää.


      • Tikusta asiaa

        Ei valu.
        Minä en katso minkään tuotteen kohdalla eduksi sitä, että se muistuttaa lihatuotetta. Seitannakkeja syön, koska ne ovat hyviä, minulle on aivan yks hailee, muistuttavatko ne ulkonäöltään tai rakenteeltaan jotain perus-Pouttua. Oletko muuten huomannut, että myös esimerkiksi kesäkurpitsa ja kurkku muistuttavat muodoltaan makkaraa? Onko makkara siis kurkun jäljitelmä?
        Monet vegaanit muuten eivät ole vegaaneja siksi, että vihaisivat jotenkin erityisesti lihan makua, vaan yleensä syyt ovat hieman syvällisempiä (eettisyys, ekologisuus, terveellisyys). Tällaisille vegaaneille on siis suuri ilo, että heille tuttuja, maistuvia tuotteita on saatavilla myös vegaanisina versioina.
        Vai sekö sinua eniten pännii, että vegaanit julkeavat kutsua ruokiaan nakeiksi? Voi herramunjee, mikä vääryys. Valita toki. Kai sitä voisi sanoa myös vaikka "pötkyläksi", jos nakki-sanan käyttö loukkaa sinua henkilökohtaisesti.


    • jk

      vai tuo

    • Ruokarajoittunut

      Jos tutullasi olisi esimerkiksi laktoosi-intoleranssi tai kananmuna-allergia, vaatisitko häntä tuomaan omat eväät, ettei sinun tarvitsisi "huolehtia hänen syömisistään"?
      Itsekin otan usein omat eväät mukaan sekasyöjävisiiteille (ja useimmiten käy niin, että kaikki muutkin haluavat mieluummin syödä niitä) koska harva sekasyöjä viitsii tehdä kovin hyvää vegaaniruokaa. Keitetyt sekavihannekset eivät ole minun käsitykseni hyvästä ruuasta. Muistuttaisin myös, että muutkin kuin vegaanit voivat vallan hyvin vegeruokaa syödä, se kun käy myös laktoosi-intolerantikoille sekä maito- ja muna-allergikoille. Kaikille erityisruokavaliota noudattaville ei siis suinkaan tarvitse tehdä erikseen omaa ruokaa, vaan useimmille käy se sama. Vegaanitutuilta kannattaa myös kysellä leivontavinkkejä ja seurailla vaikka vegaaniruokablogeja, ei se niin vaikeaa ole. :)

      • Ruokarajoittunut

        Lisäisin tähän vielä, että koen sen hieman loukkaavaksi, jos minun ruokavaliotani ei ole millään tavalla otettu huomioon esimerkiksi juhlissa, joihin minut kuitenkin on kutsuttu. Jopa vähähiilihydraattisella dieetillä (joka ei siis tosiaan mikään allergiaruokavalio ole) olevat saavat mieleistään ruokaa, mutta minulle ei viitsitä tehdä mitään, kun "se on niin vaikeeta". Useimmille ruokablogit ja muut nettikeittokirjat eivät kuitenkaan mitenkään vieras käsite ole, joten ei luulisi olevan liian vaativaa vilkaista myös vegaanista tarjontaa, jos on vegaanin ruokakekkereilleen kutsunut.


    • lilli-aprilli

      Minä kysyn aina allergiat ja erityisruokavaliot jos pidän pippalot. Kuka on allerginen, kuka noudattaa ja mitä, ja kuka ei vaan tykkää jostakin. Mulle on erityisen tärkeää, että kaikki saavat masut täyteen ja tarpeeksi viihdettä palanpainikeeksi. Taasen en odota, että joku ottaa huomioon mun vegaaniuden. Voidaan ehkä puhelimitse käydä läpi mitä voisi tarjota, mutta jos se ei ole mahdollista otan eväät mukaan tai osallistun rahallisesti vaihtoehtoisen ruokalajin valmistukseen. Just noista nakeista en itsekään perusta, koska viime kesänä söin vegenakkeja "juustolla". Rakenne oli turhan lihamainen. En ole nauttinut lihamasesta rakenteesta noin 14 vuoteen. Ehkä näitä tuotteita tehdään osin siksi, että ei vegen olisi helpompi siirtyä kasvispohjaiseen ruokavalioon ja kuten muistan yhden artikkelin, ei vegaanillekaan tarvitsisi nauraa grillin ääressä. Mutta kuten nyt on kesä, tykkäsin kovasti mussuttaa vegaaninakkejani lihanakki-ihmisten kanssa.

    • lololololo1

      loLOLOLOLOLOL

    • "kysyppäs kamultas, mitkä soijanakit on vegaanisia..oon ite löytäny vaan näitä, joissa on maitoa. "

      Kampin vieressä on Ruohonjuurikauppa. Sieltä saa monenlaista vegaanista nakkia ja makkaraa.

    • surkeaa

      Miksi lihansyöjät sitten matkii papupyöryköitä lihapullillaan, meinaako tulla itku kun pitää syödä kamalaa lihaa? Pitää yrittää lihapullilla jäljitellä falafelejä että saa raadon kurkusta alas?

      Falafel-pyöryköitä tekivät jo koptilaiset.

      Surkeita inisijöitä lihansyöjät.

      Minkähän muotoisia soijanakkojen pitäisi olla että ne eivät loukkaisi herkkien lihaanien tuntoja? Päivänkakkaran?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe