Rauno Helppi

Samaatietä

Olin kerran Raunon pitämässä kokouksessa, kun hän sanoi että käsi pystyyn, kuka ei ole koskaan puhunut kielillä.

Olin ainoa, joka nosti kätensä ylös. Rauno käveli luokseni penkkiin ja otti minua kädestä kiinni ja pyysi jokaista paikalla olijaa rukoilemaan hönen kanssaan, että minä saisin kielillä puhumisen lahjan.
Rauno ihmetteli, miten en ollut koskaan puhunut kielillä.

En siinä sitten alkanut puhumaan kielillä, vaikka Helppi kannusti sanomalka, että älä pidättele ja anna tulla vaan.

Jälkeenpäin mietin, että onko kielillä puhuminen kovinkin tärkeää tai miksi seurakunnan edessä rukoillaan jollekkin kieliä, vaikkei itse ole niitä pyytänyt.

Hieman hämmentävänä koin.

70

4966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • armoaonsekunpuhutkie

      Jos sinulle on tärkeää rakentaa itseäsi niin sinä tarvitset puhua kielillä.
      Sitten jos sinä pidät Jumalan tarjoamia lahjoja tarpeellisina koska Jumala
      niitä tarjoaa ja Hän pitää niitä sinulle tarpeellisina ja sinä tahdot seurata
      Jumalaa ja Hänen ohjeitaan, sinä tietenkin tahdot ottaa vastaan armolahjan,
      jota Jumala tarjoaa sinulle. Jos pidät näitä asiota tarpeettomina, sinä et
      tietenkään pyydä niitä etkä ota niitä vastaan. Silloin sinä kuintenki olet
      eri mieltä Jumalan kanssa. Kumpi on sitten oikeassa, mieti sitä.
      Kiiitätkö Jumalaa siitä, että et puhu kielillä?

      1.Korinttolaiskirje:14:4 "Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva
      rakentaa seurakuntaa."

      14:5 "Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä,"
      14:18 "Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;"
      14:12 "Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan
      rakennukseksi saamaan niitä runsaasti"

      12:31 "Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista"

      • Samaatietä

        Eihän jokainen uskovainen puhu kielillä. Lahjat ovat monet, mutta Henki on sama.

        Ei kielillä puhuminen voi olla välttämättömyys itsensä rakentamiselle, sillä Jumala vaikuttaa uskovassa Henkensä kautta ilman kielillä puhumisen lahjaakin.

        Kaikilla ei ole kielillä puhumisen lahjaa


      • kerrokerrouskovarakas
        Samaatietä kirjoitti:

        Eihän jokainen uskovainen puhu kielillä. Lahjat ovat monet, mutta Henki on sama.

        Ei kielillä puhuminen voi olla välttämättömyys itsensä rakentamiselle, sillä Jumala vaikuttaa uskovassa Henkensä kautta ilman kielillä puhumisen lahjaakin.

        Kaikilla ei ole kielillä puhumisen lahjaa

        Kerro keille Jumala ei ole tarkoittanut kielilläpuhumisen armolahjaa.
        Kuka uskova siis ei saa sitä armolahjaa vaikka kuinka pyytäisi ja rukoilisi?
        Kerro perustellen Raamatulla.

        Miksi kaikilla ei ole kielilläpuhumisen armolahjaa?
        Olisiko siksi, että kaikki eivät tahdo eiväktä kaikki sitä pyydä?
        Ja Jumala ei väkisin pukkaa päälle lahjojaan. Vai miksi?
        Jos Jumala on evännyt joltakin uskovalta tämän lahjan, pitäsi asia
        perustella Raamatulla, ei olettamuksilla. Miten perustelet?


      • kerrokerrouskovarakas kirjoitti:

        Kerro keille Jumala ei ole tarkoittanut kielilläpuhumisen armolahjaa.
        Kuka uskova siis ei saa sitä armolahjaa vaikka kuinka pyytäisi ja rukoilisi?
        Kerro perustellen Raamatulla.

        Miksi kaikilla ei ole kielilläpuhumisen armolahjaa?
        Olisiko siksi, että kaikki eivät tahdo eiväktä kaikki sitä pyydä?
        Ja Jumala ei väkisin pukkaa päälle lahjojaan. Vai miksi?
        Jos Jumala on evännyt joltakin uskovalta tämän lahjan, pitäsi asia
        perustella Raamatulla, ei olettamuksilla. Miten perustelet?

        "29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? 30Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään? 31Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien." (1. Kor. 12:29-31)


      • puhupuhuuskovavain
        Tipale kirjoitti:

        "29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? 30Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään? 31Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien." (1. Kor. 12:29-31)

        Kerro minulle, että jos olen uskossa, olen uudestisyntynyt ja pyydän Pyhän Hengen täyteyttä
        ja kielilläpuhumisen armolahjaa, saanko minä sen armolahjan? Jos en saa, miksi en saa?
        Siksikö. että Paavali ilmoittaa ikävän tosiasian, etteivät kaikki uskovat valitettavasti puhu kielillä? Käyttääkö Pyhä Henki tuota ilmoitusta perusteluna jollekin uskovalle sitä miksi hän ei saa tätä lahjaa vaikka uskova tahtoo sen saada ja pyytää sitä Jumalalta? Mistä johtuu se, että joku uskova tahtoo ja pyytää Jumalalta armolahjoja? Kenen vaikutusta ajattelet sen olevan?

        Onko se Jumalan tahto, että yksilöuskovalla on runsaasti armolahjoja? Onko Jumalan tahto, että kaikki uskovat puhuisivat kielillä? Paavali tahtoi, että kaikki uskovat puhuisivat kielillä.
        Paavalin Kirjoitukset ovat Jumalan Sanaa ja Jumalan tahdon ilmaisua. Paavalin toivomus, että kaikki uskovat puhuisivat kielillä, on Jeesuksen Kristuksen tahto ja toivomus. Tahdotko sinä, että Jumalan tahto tapahtuisi sinussa ja sinun elämässäsi?

        Kiitätkö sinä Jumalaa siitä, että et puhu kielillä, etkä näin rakenna itseäsi kielillä puhuen Jumalan armolahjan avulla? Kiittääkö Jumala ja Jeesus sinua siitä, että et puhu kielillä etkä rakenna itseäsi? Olisiko enneminkin se kiitoksen aihe, että puhuu kielillä? Paavalille se oli kiitoksen aihe.

        Sitten se viimeinen kysymys: Kun joku puhuu kielillä, onko Jumalan tahto tapahtunut sen uskovan kohdalla? Voiko joku puhua kielillä vastoin Jumalan tahtoa koska Jumala antaa armolahjat ja sanat, joita kielilläpuhuva puhuu?


      • Samaatietä
        puhupuhuuskovavain kirjoitti:

        Kerro minulle, että jos olen uskossa, olen uudestisyntynyt ja pyydän Pyhän Hengen täyteyttä
        ja kielilläpuhumisen armolahjaa, saanko minä sen armolahjan? Jos en saa, miksi en saa?
        Siksikö. että Paavali ilmoittaa ikävän tosiasian, etteivät kaikki uskovat valitettavasti puhu kielillä? Käyttääkö Pyhä Henki tuota ilmoitusta perusteluna jollekin uskovalle sitä miksi hän ei saa tätä lahjaa vaikka uskova tahtoo sen saada ja pyytää sitä Jumalalta? Mistä johtuu se, että joku uskova tahtoo ja pyytää Jumalalta armolahjoja? Kenen vaikutusta ajattelet sen olevan?

        Onko se Jumalan tahto, että yksilöuskovalla on runsaasti armolahjoja? Onko Jumalan tahto, että kaikki uskovat puhuisivat kielillä? Paavali tahtoi, että kaikki uskovat puhuisivat kielillä.
        Paavalin Kirjoitukset ovat Jumalan Sanaa ja Jumalan tahdon ilmaisua. Paavalin toivomus, että kaikki uskovat puhuisivat kielillä, on Jeesuksen Kristuksen tahto ja toivomus. Tahdotko sinä, että Jumalan tahto tapahtuisi sinussa ja sinun elämässäsi?

        Kiitätkö sinä Jumalaa siitä, että et puhu kielillä, etkä näin rakenna itseäsi kielillä puhuen Jumalan armolahjan avulla? Kiittääkö Jumala ja Jeesus sinua siitä, että et puhu kielillä etkä rakenna itseäsi? Olisiko enneminkin se kiitoksen aihe, että puhuu kielillä? Paavalille se oli kiitoksen aihe.

        Sitten se viimeinen kysymys: Kun joku puhuu kielillä, onko Jumalan tahto tapahtunut sen uskovan kohdalla? Voiko joku puhua kielillä vastoin Jumalan tahtoa koska Jumala antaa armolahjat ja sanat, joita kielilläpuhuva puhuu?

        Ei se niin mene, että nyt minä saan kun minä tahdon vaan minä saan, jos Jumala parhaakseni näkee.

        Jumala näkee kokonaisuuden ja antaa sen mukaan mikä on kaikkien kannalta rakennukseksi ja vahvistukseksi.

        Eiväthän kaikki parannukkaan vaikka kuin pyytäisivät.


      • puhupuhuuskovavain kirjoitti:

        Kerro minulle, että jos olen uskossa, olen uudestisyntynyt ja pyydän Pyhän Hengen täyteyttä
        ja kielilläpuhumisen armolahjaa, saanko minä sen armolahjan? Jos en saa, miksi en saa?
        Siksikö. että Paavali ilmoittaa ikävän tosiasian, etteivät kaikki uskovat valitettavasti puhu kielillä? Käyttääkö Pyhä Henki tuota ilmoitusta perusteluna jollekin uskovalle sitä miksi hän ei saa tätä lahjaa vaikka uskova tahtoo sen saada ja pyytää sitä Jumalalta? Mistä johtuu se, että joku uskova tahtoo ja pyytää Jumalalta armolahjoja? Kenen vaikutusta ajattelet sen olevan?

        Onko se Jumalan tahto, että yksilöuskovalla on runsaasti armolahjoja? Onko Jumalan tahto, että kaikki uskovat puhuisivat kielillä? Paavali tahtoi, että kaikki uskovat puhuisivat kielillä.
        Paavalin Kirjoitukset ovat Jumalan Sanaa ja Jumalan tahdon ilmaisua. Paavalin toivomus, että kaikki uskovat puhuisivat kielillä, on Jeesuksen Kristuksen tahto ja toivomus. Tahdotko sinä, että Jumalan tahto tapahtuisi sinussa ja sinun elämässäsi?

        Kiitätkö sinä Jumalaa siitä, että et puhu kielillä, etkä näin rakenna itseäsi kielillä puhuen Jumalan armolahjan avulla? Kiittääkö Jumala ja Jeesus sinua siitä, että et puhu kielillä etkä rakenna itseäsi? Olisiko enneminkin se kiitoksen aihe, että puhuu kielillä? Paavalille se oli kiitoksen aihe.

        Sitten se viimeinen kysymys: Kun joku puhuu kielillä, onko Jumalan tahto tapahtunut sen uskovan kohdalla? Voiko joku puhua kielillä vastoin Jumalan tahtoa koska Jumala antaa armolahjat ja sanat, joita kielilläpuhuva puhuu?

        Olen valitettavasti aika huono vastaamaan kysymyksiin, joihin vain Jumala tietää vastauksen. Jotkut uskovat kokevat tuon kielilläpuhumisen armolahjan hyvinkin tärkeäksi, mutta eivät jostain syystä silti saa sitä, Miksi, sitä on mahdoton tietää, Ainakaan sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, etteikö ihminen olisi "tarpeeksi uskossa".

        Eiköhän Jumala anna itse kullekin sellaisia lahjoja, joiden katsoo juuri hänen luonteeseensa parhaiten sopiviksi sekä häntä itseään että seurakuntaa rakentamaan. Itse en esimerkiksi ole juurikaan kaivannut kielilläpuhumisen lahjaa, mutta toki sitä joskus olen hieman rukoillut. Voisihan se tuoda uutta sisältöä rukouselämään.

        Kun joku puhuu vilpittömästi kielillä, on Jumalan tahto tuon ihmisen kohdalla tapahtunut. En sitten tiedä, miten paljon on mahdollisesti sellaisia uskovia, jotka uskovat puhuvansa Jumalan lahjoittamilla kielillä, mutta puhuvatkin todellisuudessa "sielullisesti" "omiaan".


      • jumala-kanssamme
        Samaatietä kirjoitti:

        Ei se niin mene, että nyt minä saan kun minä tahdon vaan minä saan, jos Jumala parhaakseni näkee.

        Jumala näkee kokonaisuuden ja antaa sen mukaan mikä on kaikkien kannalta rakennukseksi ja vahvistukseksi.

        Eiväthän kaikki parannukkaan vaikka kuin pyytäisivät.

        Jos sinä olet uskossa ja tahdot puhua kielillä ja saada sen pysyväksi armolahjaksi,
        sen on Jumalan Sana ja Pyhä Henki vaikuttanut sinussa. Saatana ei varmasti tahdo,
        että yskikään uskova puhuu kielillä ja rakentaa itseään Jumalan Hengen kanssa
        yhteistyössä. Saatana vastustaa tätä lahjaa, eikä tahdo, että ihmiset löytäisivät sen.
        Siksi tahto puhua kielillä on aina Pyhän Hengen ja Sanan vaikutusta uskovassa.
        Koska se on Pyhän Hengen vaikutusta, Hän antaa uskovalle sen armolahjan.

        Jotta Pyhä Henki ja Sana saisi vaikuttaa sinussa tahtoaan, sinun on välttämättä
        uskottava Jumalan Sana omalle kohdalalesi ja otettava se sydämeesi. Sana sydämesäsi
        sitten vaikuttaa tahtomista ja tekemistä, että Jumalan tahto toetutuu elämässäsi.
        Silloin sinä saat janon Pyhää Henkekä ja Sanaa kohtaan ja Pyhä Henki päsee
        antamaan sinulle armolahjoja joita pyydät.


      • jumala-kanssamme
        Tipale kirjoitti:

        Olen valitettavasti aika huono vastaamaan kysymyksiin, joihin vain Jumala tietää vastauksen. Jotkut uskovat kokevat tuon kielilläpuhumisen armolahjan hyvinkin tärkeäksi, mutta eivät jostain syystä silti saa sitä, Miksi, sitä on mahdoton tietää, Ainakaan sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, etteikö ihminen olisi "tarpeeksi uskossa".

        Eiköhän Jumala anna itse kullekin sellaisia lahjoja, joiden katsoo juuri hänen luonteeseensa parhaiten sopiviksi sekä häntä itseään että seurakuntaa rakentamaan. Itse en esimerkiksi ole juurikaan kaivannut kielilläpuhumisen lahjaa, mutta toki sitä joskus olen hieman rukoillut. Voisihan se tuoda uutta sisältöä rukouselämään.

        Kun joku puhuu vilpittömästi kielillä, on Jumalan tahto tuon ihmisen kohdalla tapahtunut. En sitten tiedä, miten paljon on mahdollisesti sellaisia uskovia, jotka uskovat puhuvansa Jumalan lahjoittamilla kielillä, mutta puhuvatkin todellisuudessa "sielullisesti" "omiaan".

        >>>Itse en esimerkiksi ole juurikaan kaivannut kielilläpuhumisen lahjaa, mutta toki sitä joskus olen hieman rukoillut. <<<

        >>>En sitten tiedä, miten paljon on mahdollisesti sellaisia uskovia, jotka uskovat puhuvansa Jumalan lahjoittamilla kielillä, mutta puhuvatkin todellisuudessa "sielullisesti" "omiaan".<<<

        Tässä ilmoitat kaksi syytä miksi ei saada armolahjoja. Ihminen ei oikeastaan koe tarvitsevan eikä arvosta Jumalan lahjoja. Siksi Jumala ei anna. Sitten monet pelkäävät, että saavat jotakin väärää eivätkä siksi uskalla ottaa vastaan. Näissä asioissa tarvitaa oikeaa Sanan opetusta. Silloin Pyhä Henki vaikuttaa yhteistyössä Jumalasta lähteneessä ja tulleessa Sanassa. sananjulistuksessa, ja jakaa armolahjoja.


      • Siittävaan
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        >>>Itse en esimerkiksi ole juurikaan kaivannut kielilläpuhumisen lahjaa, mutta toki sitä joskus olen hieman rukoillut. <<<

        >>>En sitten tiedä, miten paljon on mahdollisesti sellaisia uskovia, jotka uskovat puhuvansa Jumalan lahjoittamilla kielillä, mutta puhuvatkin todellisuudessa "sielullisesti" "omiaan".<<<

        Tässä ilmoitat kaksi syytä miksi ei saada armolahjoja. Ihminen ei oikeastaan koe tarvitsevan eikä arvosta Jumalan lahjoja. Siksi Jumala ei anna. Sitten monet pelkäävät, että saavat jotakin väärää eivätkä siksi uskalla ottaa vastaan. Näissä asioissa tarvitaa oikeaa Sanan opetusta. Silloin Pyhä Henki vaikuttaa yhteistyössä Jumalasta lähteneessä ja tulleessa Sanassa. sananjulistuksessa, ja jakaa armolahjoja.

        Sinähän sen tiedät paremmin kuin Jumala.


      • jumala-kanssamme
        Siittävaan kirjoitti:

        Sinähän sen tiedät paremmin kuin Jumala.

        Ihminen tietää sen, mitä Jumala kertoo.
        Sitten käytäntö vahvistaa, että näin se on.
        Monet eivät tahdo puhua kielillä eikä Jumala
        pakota siihe, Ja sitten toiset pelkäävät, että
        saavat väärää.


      • Anonyymi
        kerrokerrouskovarakas kirjoitti:

        Kerro keille Jumala ei ole tarkoittanut kielilläpuhumisen armolahjaa.
        Kuka uskova siis ei saa sitä armolahjaa vaikka kuinka pyytäisi ja rukoilisi?
        Kerro perustellen Raamatulla.

        Miksi kaikilla ei ole kielilläpuhumisen armolahjaa?
        Olisiko siksi, että kaikki eivät tahdo eiväktä kaikki sitä pyydä?
        Ja Jumala ei väkisin pukkaa päälle lahjojaan. Vai miksi?
        Jos Jumala on evännyt joltakin uskovalta tämän lahjan, pitäsi asia
        perustella Raamatulla, ei olettamuksilla. Miten perustelet?

        Olin nuorena uskovana Varnassa rukous kokouksessa. Siellä lukutaidoton tulisieluinen uskova puhui suomeksi minulle. "muistatko Kaken, taisit pitää hänestä, kysyit mielipidettä sisarelta si, et minulta. Sisar sano et on uskova ja liian vanha sulle 4v ikäero, kun itse valitsit Veikon, ikäero on 7v ja joka päivä riitaa, etkä kysyny minulta ja pyytänyt siunausta" ymmärrä nyt pyytää ensi rakkautta sun ja Veikon välille, Minä Jeesus annan sen oman nimeni ja sovitus vereni tähden. Olin häpeissäni, mutta onneksi muut ei ymmärtänyt ja se köyhä tulisielu ei osannu ees lukea. Ei ollu mitää juorua ainakaan. Herra puhutteli ja minä ymmärsin. Aina kun itse puhun kielillä, Pyhä Henki valaisee asioita. Tarvitsen lahjaa I joka päivä. Sitä ei kukaan varasta. Siunausta mama Raili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin nuorena uskovana Varnassa rukous kokouksessa. Siellä lukutaidoton tulisieluinen uskova puhui suomeksi minulle. "muistatko Kaken, taisit pitää hänestä, kysyit mielipidettä sisarelta si, et minulta. Sisar sano et on uskova ja liian vanha sulle 4v ikäero, kun itse valitsit Veikon, ikäero on 7v ja joka päivä riitaa, etkä kysyny minulta ja pyytänyt siunausta" ymmärrä nyt pyytää ensi rakkautta sun ja Veikon välille, Minä Jeesus annan sen oman nimeni ja sovitus vereni tähden. Olin häpeissäni, mutta onneksi muut ei ymmärtänyt ja se köyhä tulisielu ei osannu ees lukea. Ei ollu mitää juorua ainakaan. Herra puhutteli ja minä ymmärsin. Aina kun itse puhun kielillä, Pyhä Henki valaisee asioita. Tarvitsen lahjaa I joka päivä. Sitä ei kukaan varasta. Siunausta mama Raili

        Wau, olipa mielenkiintoista lukea.🙏


      • Anonyymi

        "Jos sinulle on tärkeää rakentaa itseäsi niin sinä tarvitset puhua kielillä."

        Onhan siitä ollut monenlaista hyötyä, kun on saanut oppia puhumaan, lukemaan ja kirjoittamaan esim englantia, ruotsia ja saksaa.
        Mutta minä rakennan itseäni mieluummin lukemalla Raamattua ja rukoilemalla sekä käymällä seurakunnan kokouksissa.
        Välillä luen myös noita eglannin, ruotsin ja saksan kielisiä raamattua, kun haluan perehtyä käännöksiin tarkemmin.
        Raamatun opetuksien mietiskely on myös hyvää itsensä rakentamista.


      • Anonyymi
        puhupuhuuskovavain kirjoitti:

        Kerro minulle, että jos olen uskossa, olen uudestisyntynyt ja pyydän Pyhän Hengen täyteyttä
        ja kielilläpuhumisen armolahjaa, saanko minä sen armolahjan? Jos en saa, miksi en saa?
        Siksikö. että Paavali ilmoittaa ikävän tosiasian, etteivät kaikki uskovat valitettavasti puhu kielillä? Käyttääkö Pyhä Henki tuota ilmoitusta perusteluna jollekin uskovalle sitä miksi hän ei saa tätä lahjaa vaikka uskova tahtoo sen saada ja pyytää sitä Jumalalta? Mistä johtuu se, että joku uskova tahtoo ja pyytää Jumalalta armolahjoja? Kenen vaikutusta ajattelet sen olevan?

        Onko se Jumalan tahto, että yksilöuskovalla on runsaasti armolahjoja? Onko Jumalan tahto, että kaikki uskovat puhuisivat kielillä? Paavali tahtoi, että kaikki uskovat puhuisivat kielillä.
        Paavalin Kirjoitukset ovat Jumalan Sanaa ja Jumalan tahdon ilmaisua. Paavalin toivomus, että kaikki uskovat puhuisivat kielillä, on Jeesuksen Kristuksen tahto ja toivomus. Tahdotko sinä, että Jumalan tahto tapahtuisi sinussa ja sinun elämässäsi?

        Kiitätkö sinä Jumalaa siitä, että et puhu kielillä, etkä näin rakenna itseäsi kielillä puhuen Jumalan armolahjan avulla? Kiittääkö Jumala ja Jeesus sinua siitä, että et puhu kielillä etkä rakenna itseäsi? Olisiko enneminkin se kiitoksen aihe, että puhuu kielillä? Paavalille se oli kiitoksen aihe.

        Sitten se viimeinen kysymys: Kun joku puhuu kielillä, onko Jumalan tahto tapahtunut sen uskovan kohdalla? Voiko joku puhua kielillä vastoin Jumalan tahtoa koska Jumala antaa armolahjat ja sanat, joita kielilläpuhuva puhuu?

        "Paavalin Kirjoitukset ovat Jumalan Sanaa ja Jumalan tahdon ilmaisua. Paavalin toivomus, että kaikki uskovat puhuisivat kielillä, on Jeesuksen Kristuksen tahto ja toivomus. Tahdotko sinä, että Jumalan tahto tapahtuisi sinussa ja sinun elämässäsi?"

        Kertoisitko, missä kohdassa Raamattua Jeesus tuo esiin tahtonsa, että uskovat puhuisivat kielillä?
        Itse en ole sellaista kohtaa Raamatusta löytänyt.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Olen valitettavasti aika huono vastaamaan kysymyksiin, joihin vain Jumala tietää vastauksen. Jotkut uskovat kokevat tuon kielilläpuhumisen armolahjan hyvinkin tärkeäksi, mutta eivät jostain syystä silti saa sitä, Miksi, sitä on mahdoton tietää, Ainakaan sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, etteikö ihminen olisi "tarpeeksi uskossa".

        Eiköhän Jumala anna itse kullekin sellaisia lahjoja, joiden katsoo juuri hänen luonteeseensa parhaiten sopiviksi sekä häntä itseään että seurakuntaa rakentamaan. Itse en esimerkiksi ole juurikaan kaivannut kielilläpuhumisen lahjaa, mutta toki sitä joskus olen hieman rukoillut. Voisihan se tuoda uutta sisältöä rukouselämään.

        Kun joku puhuu vilpittömästi kielillä, on Jumalan tahto tuon ihmisen kohdalla tapahtunut. En sitten tiedä, miten paljon on mahdollisesti sellaisia uskovia, jotka uskovat puhuvansa Jumalan lahjoittamilla kielillä, mutta puhuvatkin todellisuudessa "sielullisesti" "omiaan".

        Minulle tulle hyvin epämiellyttävä tunne kun joku rupeaa puhumaan vieressäni kielillä. Tuntuu ikään kuin siltä, että nyt riivaaja iski kielillä puhujaan. Äärimmäisen epämiellyttävää. Enkä ole vielä koskaan jäänyt ilman tätä inhottavaa oloa, kun olen kuullut jonkun rukoilevan kielillä.

        Ilmeisesti minulla on henkien erottamisen lahja.


      • Anonyymi
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        >>>Itse en esimerkiksi ole juurikaan kaivannut kielilläpuhumisen lahjaa, mutta toki sitä joskus olen hieman rukoillut. <<<

        >>>En sitten tiedä, miten paljon on mahdollisesti sellaisia uskovia, jotka uskovat puhuvansa Jumalan lahjoittamilla kielillä, mutta puhuvatkin todellisuudessa "sielullisesti" "omiaan".<<<

        Tässä ilmoitat kaksi syytä miksi ei saada armolahjoja. Ihminen ei oikeastaan koe tarvitsevan eikä arvosta Jumalan lahjoja. Siksi Jumala ei anna. Sitten monet pelkäävät, että saavat jotakin väärää eivätkä siksi uskalla ottaa vastaan. Näissä asioissa tarvitaa oikeaa Sanan opetusta. Silloin Pyhä Henki vaikuttaa yhteistyössä Jumalasta lähteneessä ja tulleessa Sanassa. sananjulistuksessa, ja jakaa armolahjoja.

        Jumala antaa armolahjansa vain oman työnsä edistämiseen, ei kenenkään uskovan omaksi huviksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tulle hyvin epämiellyttävä tunne kun joku rupeaa puhumaan vieressäni kielillä. Tuntuu ikään kuin siltä, että nyt riivaaja iski kielillä puhujaan. Äärimmäisen epämiellyttävää. Enkä ole vielä koskaan jäänyt ilman tätä inhottavaa oloa, kun olen kuullut jonkun rukoilevan kielillä.

        Ilmeisesti minulla on henkien erottamisen lahja.

        Ei Sinulla ole henkien erottamisen lahjaa, vaan uskonnolinen henki alkaa heti voida huonosti!


    • Protestanttista

      Taitaa olla adventististä näkemystä ? Tekstistä sai käsityksen että arvostellaan Jumalaa "iankaikkisesta " rangaistuksesta uskosta osattomalle?

      Kyllä Jeesus kertoi "iankaikisesta tulesta ( KR-38) Matt.18:8.".. Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen..."

      Joh.3:16.".. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. .." MIKÄHÄN ON " iankaikkinen elämän" vasta kohta?

      Matt.25:8. "..Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen. 41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä .."

      2.Kor.5:1."..Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty..."

      2.Tess.1: 7."... ja antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa 8. tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. 9. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta, 10. kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme..."

      http://www.raunohelppi.com/haastavia-sanomia
      "...Jumalan tuomiot ja tulijärvi...."

    • koettelua

      Rauno Helpin toiminta ei kestä Raamatulla koettelua. Raamatussa sanotaan, että kaikki eivät puhu kielillä.

      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 12

      4. Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
      10. toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
      30. Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

    • Laskuntulos

      Pyhän Hengen kasteeseen kuuluu kielillä puhuminen.

      • Samaatietä

        Perustele.


      • Ihminen saa Pyhän Hengen, kun hän tulee uskoon. Joku puhuu heti saman tien kielillä, erittäin moni uskova ei koskaan. Paavalikin kirjoittaa, että kaikki eivät puhu kielillä. (1. Kor. 12:30)

        Herkälle, vilpittömässä uskossa olevalle ihmiselle voi aiheutua syvää ahdistusta, jos jotkut alkavat esittää mielettömiä vaatimuksia, että hänen täytyisi puhua kielillä ennen kuin olisi "kunnon uskovainen". Miten kukaan voi sellaista vaatia, kun Jumala on se, joka kullekin jakaa ne armolahjat, jotka parhaaksi näkee?


      • Samaatietä
        Tipale kirjoitti:

        Ihminen saa Pyhän Hengen, kun hän tulee uskoon. Joku puhuu heti saman tien kielillä, erittäin moni uskova ei koskaan. Paavalikin kirjoittaa, että kaikki eivät puhu kielillä. (1. Kor. 12:30)

        Herkälle, vilpittömässä uskossa olevalle ihmiselle voi aiheutua syvää ahdistusta, jos jotkut alkavat esittää mielettömiä vaatimuksia, että hänen täytyisi puhua kielillä ennen kuin olisi "kunnon uskovainen". Miten kukaan voi sellaista vaatia, kun Jumala on se, joka kullekin jakaa ne armolahjat, jotka parhaaksi näkee?

        Totta! Ihmisillä on nykyään niin paljon vaatinuksia, että väkisinkin tulee miettineeksi, muistavatko he enää velvollisuuttaan.


      • jumala-kanssamme
        Tipale kirjoitti:

        Ihminen saa Pyhän Hengen, kun hän tulee uskoon. Joku puhuu heti saman tien kielillä, erittäin moni uskova ei koskaan. Paavalikin kirjoittaa, että kaikki eivät puhu kielillä. (1. Kor. 12:30)

        Herkälle, vilpittömässä uskossa olevalle ihmiselle voi aiheutua syvää ahdistusta, jos jotkut alkavat esittää mielettömiä vaatimuksia, että hänen täytyisi puhua kielillä ennen kuin olisi "kunnon uskovainen". Miten kukaan voi sellaista vaatia, kun Jumala on se, joka kullekin jakaa ne armolahjat, jotka parhaaksi näkee?

        Minä en ole koskaan kuullut missään kenestäkään ihmisestä sellaista arviota, ettei hän ole
        kunnon uskovainen ellei hän puhu kielillä. Tällaiset väittämät halvempiarvoisista uskovista ovat Saatanasta, ei Jumalan Hengen puhetta ja vaikutusta uskovien yhteydessä. Älä usko äläkä ota vastaan Saatanan valheita. Usko ja ota vastaan Jumalan puhe, Jumalan Sana, Kätke se sydämeesi ja pidä Sana sielllä.

        Jumala on antanut kaikki armolahjat jokaiseen uskovien yhteyteen, Nämä lahjat ovat Jeesuksessa Kristuksessa. Pyhä Henki jakaa niitä yksilöuskoville tahtonsa mukaan. Pyhän Hengen tahto on jakaa niitä runsaasti. Pyhän Hengen tahto on se, että jokainen uskova puhuisi kielillä ja rakentaisi itseään armolahjan kautta. Jotta Pyhä Henki voisi jakaa armoahjoja, tarvitaan oikeaa Jumalan sanan opetusta aiheesta, Pyhä Henki ja Sana on yksi Jumala ja toimii yteustyössä Jumalan Sanan kanssa. Sen tähden tarvitaa Jumalan Sana.

        Jumala ei ole antanut eikä tarjoa meille mitään tarpeetonta. Hän tarjoaa armolahjoja koska
        yksilöuskova ja seurakunta tarvitsee niitä. Meidän uskovien tavoite on se, että
        Jumalan Sana saisi sijaa meissä, ja että me eläisimme lähellä Jumalan Sanaa, lujasti
        kiinnittyneinä Jumalan Sanaan.

        Jumala tahtoo jopa siinä määrin, että Hänen Sanansa saisi elää meissä uskovissa ja
        vaikuttaa meissä. Kielilläpuhuminen on yksi tällainen Jumalan Hengen vaikutus uskovassa.

        Meidän tulee ensin löytää Jumalan Sana ja sitten elää Sanasta ja Sanassa Sanan
        yhteydessä Sanan vaikuttamaa elämää. Oletko löytänyt Jumalan Sanan? Kaipaatko
        Häntä? https://www.youtube.com/watch?v=C5Ap-lHzewk


      • Laskuntulos

        Lukekaa uutta testamenttia. Aina, kun ihmiset kastettiin Pyhällä Hengellä sen huomasivat ulkopuolisetkin.
        Kielillä puhumisen armolahja on erikseen.


      • Lammas
        Laskuntulos kirjoitti:

        Lukekaa uutta testamenttia. Aina, kun ihmiset kastettiin Pyhällä Hengellä sen huomasivat ulkopuolisetkin.
        Kielillä puhumisen armolahja on erikseen.

        Billy Graham on kertonut, ettei ole koskaan puhunut kielillä.


      • jumala-kanssamme
        Lammas kirjoitti:

        Billy Graham on kertonut, ettei ole koskaan puhunut kielillä.

        Paavali on kertonut, että hän puhuu kielillä enemmän kuin kukaan muu
        ja kiittää siitä Jumalaa. Kiittikö Billy Graham Jumalaa siitä, ettei
        puhu kielillä? Mihin sellainen mahdollinen kiitos perustuisi?


      • SanoiJeesus
        Lammas kirjoitti:

        Billy Graham on kertonut, ettei ole koskaan puhunut kielillä.

        Eli hän ei voi olla täyttynyt Pyhällä Hengellä.


      • Lammas

        Kielillä puhuminen on armolahja jonka saa kun ensimmäisen kerran täyttyy Pyhällä Hengellä jos siis saa. Kaikki eivät saa.


      • Onpahyvä
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        Minä en ole koskaan kuullut missään kenestäkään ihmisestä sellaista arviota, ettei hän ole
        kunnon uskovainen ellei hän puhu kielillä. Tällaiset väittämät halvempiarvoisista uskovista ovat Saatanasta, ei Jumalan Hengen puhetta ja vaikutusta uskovien yhteydessä. Älä usko äläkä ota vastaan Saatanan valheita. Usko ja ota vastaan Jumalan puhe, Jumalan Sana, Kätke se sydämeesi ja pidä Sana sielllä.

        Jumala on antanut kaikki armolahjat jokaiseen uskovien yhteyteen, Nämä lahjat ovat Jeesuksessa Kristuksessa. Pyhä Henki jakaa niitä yksilöuskoville tahtonsa mukaan. Pyhän Hengen tahto on jakaa niitä runsaasti. Pyhän Hengen tahto on se, että jokainen uskova puhuisi kielillä ja rakentaisi itseään armolahjan kautta. Jotta Pyhä Henki voisi jakaa armoahjoja, tarvitaan oikeaa Jumalan sanan opetusta aiheesta, Pyhä Henki ja Sana on yksi Jumala ja toimii yteustyössä Jumalan Sanan kanssa. Sen tähden tarvitaa Jumalan Sana.

        Jumala ei ole antanut eikä tarjoa meille mitään tarpeetonta. Hän tarjoaa armolahjoja koska
        yksilöuskova ja seurakunta tarvitsee niitä. Meidän uskovien tavoite on se, että
        Jumalan Sana saisi sijaa meissä, ja että me eläisimme lähellä Jumalan Sanaa, lujasti
        kiinnittyneinä Jumalan Sanaan.

        Jumala tahtoo jopa siinä määrin, että Hänen Sanansa saisi elää meissä uskovissa ja
        vaikuttaa meissä. Kielilläpuhuminen on yksi tällainen Jumalan Hengen vaikutus uskovassa.

        Meidän tulee ensin löytää Jumalan Sana ja sitten elää Sanasta ja Sanassa Sanan
        yhteydessä Sanan vaikuttamaa elämää. Oletko löytänyt Jumalan Sanan? Kaipaatko
        Häntä? https://www.youtube.com/watch?v=C5Ap-lHzewk

        Meditaatio musikkia?


      • jumala-kanssamme
        Onpahyvä kirjoitti:

        Meditaatio musikkia?

        Tällä kitaramiehellä on hengellistä musiikkia.
        Tuosta edellisestä en tiedä onko hengellistä
        mutta minä konen hengellisen sanoman sen sanoissa.
        Se voidaan tulkita ihmisen Jumalan kaipuuna
        ja etsimisenä.

        Mutta tämä on hengellistä:
        https://www.youtube.com/watch?v=lWiv4H3NfQg

        Sitten rakastetaan Isää ja Poikaa
        https://www.youtube.com/watch?v=0aBDxksCsXQ

        Musiikki alkuperältään on syntynyt Jumalasta ja on
        tarkoitettu helgelliseksi Jumalan ylistykseksi.


      • Anonyymi

        "Pyhän Hengen kasteeseen kuuluu kielillä puhuminen."

        Eivät kuulu automaattisesti yhteen.
        Ne ovat kaksi erillistä asiaa.
        Mutta Jla voi antaa kielillä puhumisen lahjan kenelle hän sen näkee hyväksi antaa.


      • Anonyymi
        Lammas kirjoitti:

        Kielillä puhuminen on armolahja jonka saa kun ensimmäisen kerran täyttyy Pyhällä Hengellä jos siis saa. Kaikki eivät saa.

        "Kielillä puhuminen on armolahja jonka saa kun ensimmäisen kerran täyttyy Pyhällä Hengellä jos siis saa. Kaikki eivät saa."

        Entäpä tämä veli, joka Varnassa puhui suomea suomalaiselle sisarelle. Tässä ketjussa siitä tapauksesta kerrotaan.
        Täyttyikö tuo veli silloin ensimmäisen kerran Pyhällä Hengellä?

        Entä ne lähetyssaarnaajat, jotka ovat menneet vieraille maille lähetystyöhön ja ovat siellä saaneet lahjan puhua paikallista kieltä?


    • Kirjakääröt

      1Kor.12:30 Biblia (1776) Onko kaikilla parantamisen lahjat? Puhuvatko kaikki moninaisilla kielillä? Taitavatko kaikki selittää?

    • Protestanttista

      Jumala ei anna Henkeä mitalla.( Eihän Jumalaa, joka on Henki voi "litramittaan" laittaa, se on jo älyllistäkin sokeutta! ) Ihmisen tullessa elävään uskoon, ts. uudesti syntyessä Jumalan Sanan , evankeliumin kuulemisen ja uskomisen kautta Jumalan Henki tulee ihmiseen asumaan. Evankeliumia julistaessa Jumala tahtonsa mukaan antaa voimavaikutuksia Sanansa ( ei ihmisten juttujen) vakuudeksi.

      Joh.3:34.".. Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla..." ( "jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja..".so. Jeesuksen Kristuksen ). Joh. 4:24.".. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa..."

      Ef.1:13.".. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,.........................(.4:30). Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka..." ..." ( evankeliumi on totuuden sana , joka synnyttää elämän Jaak.1:18. "..Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset..." )

      Pyhä Henki, lapseuden Henki, Kristuksen Henki, Pojan Henki,...." sama Jumalan Henki, eli Jumala. Joh.4: 24.".. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa..." Hän on myös Sana Joh.1:1." Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.." Siksi myös Hänen Sanansa on Totuus. (Joh.17:17.) Ps.119: 160.".. Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti..."

      Apostoli Paavali kysyi kirjeessään Galatalaisillle ,mitenkä he olivat saaneet "Hengen" Gal.3:1."..Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?.."

      Galatalaiset olivat kuulleet evankeliumia , siitähän Paavali juuri oli heitä muistuttanut ( Gal. 1:1.) "..joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?.." .Entä mikä oli ollut evankeliumin sisältö? Paavalli oli heille kertonut , että Jeesus Kristus on kuollut heidän puolesta (Gal.2:20. ) ".. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni..." Paavali oli kertonut heiile myös ,että Isä Jumala herätti Jeesuksen Kristuksen kuolleista ( Gal.1:1.) ".Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,..."

      Paavali oli kertonut heille, että Jeesus Kristus kuoli lunastaakseen, ja pelastaakseen heidät (Gal. 1.4.) "..joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!.." (Gal.4:5.) "..Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan..."

      Galatalaiset olivat saaneet Hengen kuultuaan evankeliumin, mutta he eivät yrittäneet "uskotella" omin voimin olevansa "uskossa" , vaan heille uskon synnyttäjä oli ollut Jumalan Sana, evankeliumi jossa Jumalan Henki vaikutti synnyttäen uskon .Tästä Paavali myös Roomalaisille on kirjoittanut Room.10:17. "..Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta..."
      JATKUU

      • Protestanttista

        Jatkoa

        Apostoli Paavali kertoi Efeson kristityille miten he voivat "antaa Hengen täyttää" heitä. Ensin hän oli varoittanut "lihan mukaan elämisestä" ( Ef.5:3.-18.) Sitten miten he voivat "antaa Hengen täyttää" heitä, yhteisessä kokoontumisessa. Ef.5: 18.>".. vaan täyttykää Hengellä, puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä..."

        Siis "täyttykää Hengellä puhuvina keskenänne psalmein, ja hymnein,.." ( DigiNovum:".vaan täyttykää Hengellä puhuvina keskenänne psalmein, ja hymnein, ja lauluin hengellisin, laulaen...)

        Kol.3:16. "..Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa..."

        Sana, ja Henki yhdessä

        ".. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa,.."

        MITEN? KIRJOITUSTEN KAUTTA ”..Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan..” Room. 10:9. Tunnustanko minä suullani Jeesuksen Herraksi? Kyllä ( Kirjoitukset todistavat että Jumala on Hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt) . Uskonko sydämessäni, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt? Kyllä. ( Kirjoitukset todistavat että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt ) Henki todistaa minun oman henkeni kanssa, että molemmat asiat olivat totta kohdallani."


        Ei siis mikään "toinen siunaus",ei mikään "tuli kaste" sellaista ei Raamattu tunne muuta kuin Herran toisen tulemuksen päivänä, kun alkuaineet kuumuudesta sulavat.( 2.Piet.3:1.-18 ) Uskovan ihmisen normaali elämä Kristuksen yhteydessä , siis "Hengessä" , antaen Hengen täyttää jatkuavasti kun puhutaan Jumalan Sanaa ( Uskoon tullut ihminen on jo siunattu "..Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa.." Ef.1:3.)


    • Helppi odotti että jelppaat häntä sanomalla vaikka että plöröplöp. Sen jälkeen olis alkanu jumalaton siukkailu ja retostelu, retostelu ja siukkailu.

    • enosallistuenää

      Vieläkinkö se Helppi yrittää jeesailla Jumalaa mielikuvitusmongerteluilla ja karismaattisuuksilla, vaikka ainoa todellinen tarve ihmiskunnalla on saada syntinsä anteeksi jeesuksen sovintoveren tähden nöyrtymällä parannukseen vastaanottamalla tämän sovituksen? voevoe.. mitään hyötyä ei tuosta "siansaksasta" uskovalle ole, eikä armolahjan saamiseen mitään ulkopuolisia ihmisiä tarvita hokemaan "puhupuhupuhu"-näin on minullekin nuorena uskovana tehty ja siitäkös lähti liikkeelle sellaisia tapahtumia elämässäni, että moni ei uskoisi jos kertoisin; ei ole vaaratonta touhua-, vaan oikea sydämen laatu Jumalan edessä, vain Jumala näkee sydämen- olkoonkin, että monet saarnaajat ovat varsin vilpittömiä toiminnassaan, kuten helppikin, mutta jos ei osata pysähtyä ja kyseenalaistaa oman toiminnan mahdollisesti vääriä vaikuttimia ja jopa vahingollisia seurauksia, mennään usein metsään ja heille, jotka näitä karismaatikkoja seuraavat menestys ja kullankiilto ja ihmeet ja merkit mielessään, saavat sieluilleen lopulta vahingon tai tekevät ymmärtämättömyydellään paljon enemmän pahaa kuin se vähäinen ja näennäinen, lyhytkestoinen hyvä, joka saattaa hetkellisesti toiminnastaan seurata. Jumala jakaa niin kuin itse tahtoo ja nämä lahjat saadaan yleensä armosta, eikä massahurmoskokouksissa suggeroinnin tai mikä vielä pahempaa, väärien henkien alaisuuteen menemisellä-yksinäisyys rukouksessa, omassa kammiossa, jos tahdotte todella Jeesuksen ääntä kuulla ja Häntä seurata. Mutta monet ovat kutsutut ja harvat valitut, tyhjät tynnyrit kumisevat eniten.

      • kysynpävaa

        Eikös Rauno Helppi ollut advari ?


      • MitähänTänään

      • Anonyymi
        kysynpävaa kirjoitti:

        Eikös Rauno Helppi ollut advari ?

        Ei auta sinua ja minua, mikä Rauno on ennen ollut vaan se missä riveissä me seisomme tänään. Olemmeko valvovia morsius sieluja vai nukkuvia neitsyitä. Me kunnioitamme näitä opettajia, jotka on uudestisyntyneet ja kasvaneet uskossa tällä vaikealla taivas tiellä.
        Itse koin kehoituksen pyytää anteeksi syntejäni henkilökohtaisesti ja pyytää näitä ihmisiä kastekokoukseeni. Siellä kaste kokouksessa sain todistaa, mitä tapahtui. Sain synnit anteeksi ja illalla puhuin kielillä. Se oli tosi hauskaa, viikon kahden sisällä sokeaan silmääni tuli näkö, lääkäri Mali sano, että tämä kasteen haudasta syntynyt uusi luomus ei ole jäänyt auton alle. Isä ja äiti olivat iloisia. Kun vein myöhemmin koiran ulos. Mä sain ilmestyksen. Liityin helluntaiseurakuntaan ja olin onnellinen. Tein Jeesukselle töitä Romaniassa, Bulgariassa, Intiassa, Sri Lankalla, Ruotsissa, Virossa ja Venäjällä. Rukoilen paljon aikuisten poikieni kanssa. Heillä kaikilla on kielilläpuhumisen armolahja, heidät on kastanut pastori Maasa Tanzania. Jeesuksen lahjat on ihanat. Mama Raili


    • sanoisin.näin

      Helpillä on helluntalainen vanha opetuskaava - jossa opetettiin, ettei ole Pyhällä Hengellä täyttynyt ------ellei--puhu---kielillä.

      Eli ehkä on tietämättömyyden harha Helpin opetuksessa ja sanahan kertoo, ettei me olla täydellisiä kukaan täällä opetuksesssa.
      Ei Helppikään.

      No, täällä tuli esiin armolahjoista, ettei kaikki puhu kielillä.

      Ja toisaalta helluntalaisten kokousmökä ei ole raamatullinen.
      SE on epäjärjestystä.
      Jos siellä rukouskammiossaan sitten puhuvat kielillä, se olkoon sitten se armolahjan käyttöpaikka paremminkin.

      • Steyr

        Mitäköhän Helppi ja helluntailaiset olisivat olleet siitä mieltä, että Isä Jumala kastoi minut Pyhällä Hengellä ennen uskovien upotuskastetta? Enkä minä alkanut sen seurauksena puhua pajattamaan eri kielilläpuhumisen armolahjalla, vaan ihmettelin sielun sisäisiä väristyksiä hengellisessä ja ruumiillisessa olemuksessani.


    • Protestanttista

      Puhuvatko Adventistit kielillä?

      Taitaa olla adventististä näkemystä ? Tekstistä sai käsityksen että arvostellaan Jumalaa "iankaikkisesta " rangaistuksesta uskosta osattomalle?
      http://www.raunohelppi.com/haastavia-sanomia
      "...Jumalan tuomiot ja tulijärvi...."

    • Protestanttista

      Joskus käydessäni Hämeenkyrön "Karmel kodilla" ihmettelin siellä esillä ollutta adventismi suuntauksen kirjallisuutta. En oikein päässyt tietämään mikä on em. paikan opilliset arvot? No Israel työ on selvästi esillä. Mutta mikäli "Israel työtä" tehdään Jeesuksen "lähetyskäskyn" mukaisesti , niin onhan sillä oltava opilliset perusteet ( Matt.28: 20."... ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää..." ) ?

      http://www2.adventist.fi/calendars/local-events/events/12501
      "...Yhteys..........Voit tulla myös vain sapatiksi...............Järjestää: Jämsän adv.srk./Sympatia......"

    • 12x12

      Lukekaa aloitukseni 15.2 klo 21:31 "Pyhän Hengen kaste Uudessa Testamentissa".
      Siellä on Raamatun paikat.

    • henkikasteopista

      Helluntailaisuudessa kielilläpuhuminen on henkikasteen merkki. Tunnusmerkki ja tavoiteltu hellareiden merkki.

    • EiKielillä

      Aloituksessa kerrottu juttu oli sikäli hämmentävä, ettei Rauno Helppi itse ole koskaan puhunut kielillä eikä myöskään ole opettanut, että kielillä puhuminen olisi kenellekään välttämätöntä. Sanon tämän lähemmäs 60 kokemuksella, joten jos olen väärässä, silloin ovat maailmankirjat sekaisin. Jospa aloituksen tekijä on väärinymmärtänyt tilanteen?

      • Samaatietä

        Satuin paikalle vastaamaan sinulle. En ymmärtänyt väärin. Keskustelimme naisporukassa jälkeenpäin vielä tapahtuneesta, joten meitä väärinymmärtäjiä olisi ollut monta.


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        Satuin paikalle vastaamaan sinulle. En ymmärtänyt väärin. Keskustelimme naisporukassa jälkeenpäin vielä tapahtuneesta, joten meitä väärinymmärtäjiä olisi ollut monta.

        Niin en kirjoittant aloituksessa, että Rauno olisi sanonut kielillä puhumisen olevan välttämätö. Hän vain kysyi että käsi ylös, kuka ei ole koskaan puhunut kielillä.

        Tuli sitten minun luokseni, joka ainoana nostin käteni ylös ja ihmetteli kun en koskaan ollut puhunut kielillä ja alkoi rukoilemaan minulle kieliä johon muu seurakunta yhtyi.

        Muutoin en tiedä mitä Rauno opettaa kielillä puhumisesta, mutta tapahtuma tapahtui niinkuin aloituksessa kirjoitin.

        Eilen muutes sattumalta mielenkiinnosta sitten katsoin erään Raunon puheen youtubesta ja siinä.hän kyllä puhui kielillä. En tiedä kuin yleistä se hänelle on.


    • Anonyymi

      Ymmärrän, että olit hämmentynyt asiasta..
      Kuulijalla tulee olla jano kokea Pyhän Hengen täyteys.
      Ja on hyvä, että Pyhän Hengen täyteys kerrotaan Raamattuun pohjautuen, Jeesus on se, joka lähettää uskovalle Pyhän Hengen siinä vaiheessa, kun ihminen haluaa ottaa Jeesuksen vastaan omana pelastajanaan
      Pyhän Hengen täyteys ja kielillä puhuminen on tästä erillinen asia. Kts. Esim apost.teot 2:1-4..
      Kun Herra täyttää uskovan Pyhällä Hengellään, niin uskova itse alkaa puhua sen mukaan, mitä Pyhä Henki puhuttavaksi antaa. Eli Pyhä Henki antaa puhuttavan ja uskova puhuu..
      Kielillä puhuva rakentaa itseään. Siksi se on tärkeä armolahja. Puhuttu kieli voi olla kieli, jota muut ymmärtävät tai sitten sellainen kieli, jota muut tai itsekään ei sitä ymmärrä..

    • Anonyymi

      Kuuluukohan tämä Helppi sapatin pyhittäjiin ?

      • Anonyymi

        Kysy häneltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy häneltä.

        Ainakin ennen on pitänyt sapattia.


    • Anonyymi

      Kielillä puhumista esiintyy kaikissa uskonnoissa. Useimmat ihmiset pystyvät puhumaan kielillä, kun käyttävät sopivia menetelmiä, kuten helluntailaista "kiitos"-sanan hokemista.

      Kristittyjen kielillä puhumisesta ainakin 95% on sielullista turhaa pulinaa! Ehkä noin 5% on sellaisia, jotka saavat aidon lahjan Jumalalta. Joka tapauksessa HYVIN PIENI VÄHEMMISTÖ on se, jolle kielten lahja on tarkoitettu. Älkää etsikö sielullisia korvikelahjoja.

    • Anonyymi

      Tulin uskoon kuusi vuotta sitten, enkä vielä tiedä paljoa. Käsitykseni kuitenkin on, että armolahjat jäivät alkuseurakunnan ajoille. Varmaan edelleen, esimerkiksi tilanteessa, jossa on tärkeää sanoa jotain itselleen vieraalla kielellä, jotta kuulija ymmärtäisi puhutun Jumalan sanan, Pyhä Henki voi antaa nuo sanat suuhun. Muistan lukeneeni jotain sellaisra Ristin Voitosta tai Maailman Ääristä.

      Itse en ole kuullut kenenkään puhuvan itselleen vierasta kieltä. Jo pikkutyttönä kävin joskus isäni kanssa kokouksissa, jossa hölötettiin siansaksaa, ja isäkin yritti harvapuheisena hämäläisenä höpöttää muutaman sanan. Lapsen vilpittömyydellä näin, että se ei ollut aitoa. Jos viitsin, kuuntelen joskus vaikka Mattilan puheita ja kirjoitan ylös hänen 'kielillä puhumistaan'. Antakoon Jumala minulle anteeksi, jos olen väärässä, mutta mielestäni Mattila, vaikka uskoakseni on vilpitön, puhuu omatekoista tönkkökieltä. Sellaista pakkokieltä puhutaan toisten ihmisten vakuuttamiseksi. Siinä pelätään enemmän muita ihmisiä kuin Jumalaa.

      Uskon, että kun tulee uskoon, syntyy uudesti ja täyttyy Pyhällä Hengellä. Sitä en ole täysin ymmärtänyt, onko hengen täyteteyden kokemus sitten vielä jotain siihen lisää. Charles Lawson ja Robert Breaker varsinkin puhuvat tästä asiasta, mutta en ole edelleenkään selkeää käsitystä saanut.

      • Anonyymi

        Olisin kyllä erittäin varovainen arvostelussa Hengen Lahjoihin.


    • Anonyymi

      Uskon kyllä että kielilläkin voi ilmentää,mutta onhan sanassakin kaikki eivät.Lisäksi on syytä todeta että seurakuntaan tulevilta helluntainuorilta kun ovat heidän lapsiaan vaatimusta harvemmin on.

    • Anonyymi

      Minulla on ollut siunattuja rukoushetkiä sellaisten kanssa jotka puhuvat kielillä. Tärkeintä on että on samassa rakkauden hengessä, puhuiko kielillä tai ei.

    • Anonyymi

      En usko että kielillä puhuminen on Jumalasta.
      Ihminen keksii omassa päässään tavuja.
      Toki ihminen voi puhua olemassa olevia kieliä. Sian saksa on sian saksaa.

      LS

      • Anonyymi

        Terve 🤗 kuinkas hurisee?

        ST


      • Anonyymi

        Kyllä kielillä puhuminen voi olla Jumalasta, mutta tälläinen lapsellisuus ei.
        Ei ole mitään kielillä puhumista hokea paria tavua tai sanaa. Yksinkertaisten ihmisten pakoa todellisuudesta. Yksi hokee kaude kaude kaude, toinen hokee didididididi, yksi on lahjakkaampi ja on kaksi sanan näköistä mutta ei ole silti sanoja.
        Yhdeksän kymmenestä puhuu kielillä, niinkö sanoit? Olisit kysynyt että miten ruotsin kielen laita on?
        Jos on lahjakas jollain alueella, niin se on hyvä, mutta totuudenvastaisuuksia ei pidä julistella.


    • Anonyymi

      Aaa, mun viestit poistettiin. Hyvä on vastaan toisin.
      Kielilläpuhuminen ei ole mielestäni sellainen asia jota tarvitsisi tavoitella. Kielilläpuhumattomuus ei kerro ihmisen sieluntilasta, Jumalsuhteesta mitään.



      ST

    • Anonyymi

      Ainakin meidän seurakuntalaisten mielestä Rane on varsinainen kielinero.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jes! Miljoonat diesel-autot joutumassa ajokieltoon

      Erittäin hyvä ilmastouutinen! https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a1277257-1244-4700-9bd7-399ef4d4313c "Tuo ajokiel
      Maailman menoa
      426
      5097
    2. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      20
      1966
    3. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      202
      1524
    4. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      190
      1321
    5. Odotan että eroat

      Sitten vasta meidän suhde voisi alkaa. En halua mihinkään pettämiskuvioihin mukaan. Sun pitäis siis ottaa riski, että jä
      Ikävä
      69
      1308
    6. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      130
      1181
    7. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      190
      1063
    8. Maailmankaikkeuden synty

      Universumi syntyi reilut 14 miljardia vuotta sitten ns alkuräjähdyksessä. Aluksi laajentuminen tapahtui jopa valoa nopea
      Luterilaisuus
      207
      1002
    9. Makea kysymys

      Tiedätkö onko kaivattusi perso makealle? 😋
      Ikävä
      91
      982
    10. Ei siitä pääse yli eikä

      ympäri, että tunsin sinua kohtaan niin paljon ja aidosti, ettei siitä palaudu tutuin konstein. Jos vaikka aloitan siitä
      Tunteet
      52
      928
    Aihe