Kesälomasuunnitelmia saaristoon

Suunnitemissa ensi kesänä ajella läpi Saariston rengastie. Onko jollain kokemusta? Netistä saa paljon tietoa nähtävyyksistä mutta onko jollain kokemusta kivoista majoituspaikoista, kaikki ehdotukset kelpaa. Ehtona on että teltasa en yövy, mieltuisen joku hotelli- tai mökkimajoitus.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mee-takapihalles

      Sinähän kyselit jo viime vuonna loma reittejä ja kun sinulle neuvottiin, syljit ne mäkeen ja päätit tehdä oman pääsi mukaan.
      Älä per kele kysele taas kerran hupijuttujas.
      Kato kooklella ja mene paikan päälle. Ja osta teltta.

      • Kovin kiukkuinen vastaus. Monet täällä lukevat ja olen luullut vene reiteistä. Tutustutaan esitteisiin. Suomen saaristo on upea. Helsingissä yli 50 vuotta eläneenä en ole saaristoon tutustunut - jo olisi aika.


      • arvo.e kirjoitti:

        Kovin kiukkuinen vastaus. Monet täällä lukevat ja olen luullut vene reiteistä. Tutustutaan esitteisiin. Suomen saaristo on upea. Helsingissä yli 50 vuotta eläneenä en ole saaristoon tutustunut - jo olisi aika.

        Mullakin tavoitteena tutustua joka kesä suomalaisiin kohteisiin ja todellaki on kiva lukea tousten kokemuksista vinkkejä . Ilmeisesti tuo kiukuttelija on ehdottanu jotain ja vetäny rantapallon nenuun kun kokee ettei ehdotuksensa ottanu tuulta alle.

        Itse olen pohjoisen sisämaan kasvatti joten saaristo on mulle täysin vierasta.


      • Karjalasta tulin aikoinaan työn perässä jäin Helsinkiin. Työelämän kiireissä en ole ehtinyt saaristoon tutustua, vaikka työ ystävät ovat mökeilleen pyytäneet. Nyt eläkeläisenä retki olisi varmaan upea kokemus.


      • arvo.e kirjoitti:

        Karjalasta tulin aikoinaan työn perässä jäin Helsinkiin. Työelämän kiireissä en ole ehtinyt saaristoon tutustua, vaikka työ ystävät ovat mökeilleen pyytäneet. Nyt eläkeläisenä retki olisi varmaan upea kokemus.

        Juu. Minäkin oleb havahtnut tähän elämysten hakuun kun ei sitä milloinkaan tiedä milloin ei eneää kykene. Elää j kokea pitää tässä ja nyt.


    • Rekellä.mukavaa

      Olen tehnyt kaksi kertaa reitin polkupyörällä. En vaan muista paikkojen nímiä, missä yövyttiin, mutta olivat vaatimattomia, useampi tyyppi samassa huoneessa ja jotain yläkertapaikkoja. Jossain kartanossa syötiin hyvää maalaisruokaa. Reissut olivat oikein hyviä. Otettiin paketti Turun tai Rauman matkatoimistosta, meitä oli parikymmentä henkeä. Tapaan mieheni viikonloppuna, ehkä hän muistaisi paremmin kun järjesti toisen niistä. Olemme reissanneet useita vuosia niin paljon, että menevät muistissa nukkumapaikat ja nähtävyydet sekaisin.

      • Katselin netistä kuvia ja ohjeita Saariston rengastiestä. Kyllähän siellä majoituksestakin ohjeita ja paikkoja löytyy mutta mielestäni parhaat vinkit saa jo siellä ennen käyneiltä.


      • henrjii
        siilivain kirjoitti:

        Katselin netistä kuvia ja ohjeita Saariston rengastiestä. Kyllähän siellä majoituksestakin ohjeita ja paikkoja löytyy mutta mielestäni parhaat vinkit saa jo siellä ennen käyneiltä.

        mitä haluaa, pääsäntöisesti hyvää ei saa halvalla.
        Hintoja seuraamalla saa ehkä taskosta palvelua


      • 1eero

        Merellä vähemmän liikkunut, kuitenkin jäämerellä.
        Sisämaan saaristoreitti polkupyöräilijälle löytyy Puumalan kunnasta, melkein merellinen, on lossi ja osa matkaa pikkulaivalla, suolainen merellinen tuoksu puuttuu, hyppysillinen suolaa korjaa tilanteen, majoitusta moneen makuun.


      • henrjii

        Liikkuukohan sieläpäin vielä leijona, ja miten pitäisi varautua
        leijonaa varten


      • 1eero

        Ei tietääkseni, jollei lähteny lätkimään Ruokolahdelta siis leijona, onko teilläpäin muurahaisleijonia.


      • 1eero kirjoitti:

        Merellä vähemmän liikkunut, kuitenkin jäämerellä.
        Sisämaan saaristoreitti polkupyöräilijälle löytyy Puumalan kunnasta, melkein merellinen, on lossi ja osa matkaa pikkulaivalla, suolainen merellinen tuoksu puuttuu, hyppysillinen suolaa korjaa tilanteen, majoitusta moneen makuun.

        Eero mää olin siellä Puunmalassa viime kesänä ja käytiin myös edestakaisreissu siellä kanavalla. Mukava kokemus.


      • henrjii kirjoitti:

        mitä haluaa, pääsäntöisesti hyvää ei saa halvalla.
        Hintoja seuraamalla saa ehkä taskosta palvelua

        En ole halapaa haussa. Kyllä ihan keskitasoinen pitää olla, ei kuitenkaa luxus.


      • 1eero
        siilivain kirjoitti:

        Eero mää olin siellä Puunmalassa viime kesänä ja käytiin myös edestakaisreissu siellä kanavalla. Mukava kokemus.

        Jee muistan lukeneeni Puumalassa käyntisi viime kesänä,


      • 1eero kirjoitti:

        Jee muistan lukeneeni Puumalassa käyntisi viime kesänä,

        Teidän suunta on joteki semmosta luonnonläheistä. Ei ole kaupunkimaisuus pilannu.


    • tsöli

      Älkää menkö siihen suuntaan. Kuunnelkaa ainakin ensin juutuupista Pärren varoituksen sanat!

      • Nyhämme vasta mennänhi. Uteliasisuus heräs vaikken tuota pärren youtubea katsonutkaan.


    • Heikunkeikku

      Googletin tuon "Saariston rengastien". Näytti mielenkiintoiselta.
      Turun ympäristö on aivan erilainen kuin täällä Vaasan ympäristö.
      Ajatelkaa miten moninaisin kasvoin Suomi esittäytyy, riippuen mistä kantilta mitäkin kolkkaa katselee.
      Erilaisia luontokokemuksia on pilvin pimein.
      Tuo Saariston rengastie alkoi kiinnostamaan satasella.
      Teille tullee olemaan varmaan aivan mah-ta-va reissu.

      • Kyllä varppina tulee. Nyt on jotain odottamista taas kun saamme suunnitella tuota reissua. Odotan innolla.


      • Heikunkeikku
        siilivain kirjoitti:

        Kyllä varppina tulee. Nyt on jotain odottamista taas kun saamme suunnitella tuota reissua. Odotan innolla.

        Se onkin ihana tunne, kun saa suunnitella ja odotella tulevaa reissua.
        Ja vielä jos menee sillä mielellä, että jättää kaikkinaiset kiireet veks ja kuleksii kaikessa rauhassa inspiraation mukaan. Pysähtyilee kivoihin paikkoihin aina kun vaan siltä tuntuu.


      • Heikunkeikku
        siilivain kirjoitti:

        Kyllä varppina tulee. Nyt on jotain odottamista taas kun saamme suunnitella tuota reissua. Odotan innolla.

        Piti vielä palata Sorrentoon, tähän ketjuun, kun alkoi takaraivossa kolajamaan siihen malliin, että josko minäkin lähtisin Saariston rengastielle kuljeskelemaan.
        Mulla on pitkä kesäloma ja olisi kiva keksiä joku kiva matka.
        Täs nyt on käynyt niin, että taidan alkaa houkuttelemaan yhtä hyvää ystävääni lähtemään mun kans. Hän on jäänyt eläkkeelle vähän aikaa sitten ja voisi hyvin lähteä, kun työt eivät ole esteenä.
        Alan olemaan minäkin innoissani.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Piti vielä palata Sorrentoon, tähän ketjuun, kun alkoi takaraivossa kolajamaan siihen malliin, että josko minäkin lähtisin Saariston rengastielle kuljeskelemaan.
        Mulla on pitkä kesäloma ja olisi kiva keksiä joku kiva matka.
        Täs nyt on käynyt niin, että taidan alkaa houkuttelemaan yhtä hyvää ystävääni lähtemään mun kans. Hän on jäänyt eläkkeelle vähän aikaa sitten ja voisi hyvin lähteä, kun työt eivät ole esteenä.
        Alan olemaan minäkin innoissani.

        Ihanaa. Voidaan sitten vertailla et missä käytiin ja mimmosta oli :). Meill nyt menee hetki ennen kuin vyörytään täältä pohjoisesta sinne Turun kohdalle mutta lomaahan sekin alamäki on :).


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Se onkin ihana tunne, kun saa suunnitella ja odotella tulevaa reissua.
        Ja vielä jos menee sillä mielellä, että jättää kaikkinaiset kiireet veks ja kuleksii kaikessa rauhassa inspiraation mukaan. Pysähtyilee kivoihin paikkoihin aina kun vaan siltä tuntuu.

        Juuri noin. Suunnittelusta loma alkaa.


    • 70-luvun alusta on tullut Stadia haisteltua.
      Niin vanhan-kaupungin-koskella kuin saaristossakin.
      Omankin veneen pohjasta raavittu irti kasvustoa.
      Merellä haisee mätä levä.
      Saaristo-renkaalla mätä kala.
      Siellä kun niitä kassin-kasvattajia.
      -
      Renkaan maisemat ovat yksi-toikkoisia.
      Jos ei ole vettä, on kalliota.
      Eikä missään ole iloa sähkö-polku-pyörästä.
      Siellä kun polkee lapsikin kuin tyhjää vain.
      Jolla ei ole reisissään vielä lihasta, rasvaa vain pullottaa.

      H.

      • Vesi ja Kallio kuulostaa ihanalta ja sitä paitsi onhan siellä historiallisia nähtävyyksiä. Ja ennen kaikkea lomalla olevia ihmisiä hymynaamoineen. Rengas ei ole järin pitkä vaikka osittautuisikin Yksi-Toikkoiseksi.Ite pitää nähä. Ja autolla menemmä. Muttei rallia ajeta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe