Onko se huuhaata vai onko se olemassa?
Jos nainen on pikkuruinen, tai nainen nyt vaan ylipäätään, herättääkö se suojelutuntemuksia?
Ihmiset puhuvat tästä, mutta ei se välttämättä ole totta.
Nyt ovat taas miesvastaajat arvossa arvaamattomassa. Olkaapa hyvät.
Onko miehillä suojeluvietti
57
2482
Vastaukset
- sasad
On.
- nokialaanen
En mää tierä, kyl jos mää oisin naisen kaa mettäs ja kontio tulis vastaan, ni kyl mää lähtisin karhua karkuun ja nainen sais jäärä sen kaa painimaan. Pinkoisin minkä nokialaisista kumiteristä pääsisin ja huutasin : Pelastukoon ken voi !!
- macynhaamu
Joillain miehillä olen huomannut olevan ja joillain on yks hailee mitä toiselle tapahtuu...
- Sönkkisfani
Sinun persoonasi on ainakin sellainen joka herättää suojeluvietin;)
Tarkemmin sanottuna se lähtee naisesta itsestään. Jos huomaa että toinen on kiittämätön, itsekeskeinen narsisti luonne niin ei sellainen herätä mitään tunnetta pitää toista hyvänä.
Hyvä luonne, positiivinen olemus siis sellainen joka herättää rakkauden kipinän nostaa kyllä minussa sellaisen tunteen että teen kaikkeni silloin naisen hyvinvoinnin eteen.
Eli se on se kemia.
Kukaanhan ei ole kokoaikaa positiivinen joten aallonpohjat ei sitä tunnetta poista vaan ymmärtänette mitä tarkoitan. - macynhaamu
Sönkkisfani kirjoitti:
Sinun persoonasi on ainakin sellainen joka herättää suojeluvietin;)
Tarkemmin sanottuna se lähtee naisesta itsestään. Jos huomaa että toinen on kiittämätön, itsekeskeinen narsisti luonne niin ei sellainen herätä mitään tunnetta pitää toista hyvänä.
Hyvä luonne, positiivinen olemus siis sellainen joka herättää rakkauden kipinän nostaa kyllä minussa sellaisen tunteen että teen kaikkeni silloin naisen hyvinvoinnin eteen.
Eli se on se kemia.
Kukaanhan ei ole kokoaikaa positiivinen joten aallonpohjat ei sitä tunnetta poista vaan ymmärtänette mitä tarkoitan.Hmmm, en ole ennen kuullutkaan että minun persoonani herättäisi suojeluvietin. Kukaan ei ole tainnut koskaan sanoa siitä sanallakaan mitään. :D
Mutta toki olen nähnyt käytännössä, kuinka mies nousee mua puolustamaan ja ei anna tuumaakaan periksi, jotta mua pääsisi tuo "ahdisteleva" osapuoli lähestymään fyysisesti eikä sanoin.
Olen myös nähnyt, kuinka mulle käännetän selkä ja jätetään yksin alakynteen, pärjäile. Ehkä useammin näin...
Eli mies suojelee sitä mitä naisessa arvostaa? :)
- ddgdgdgdgdgdg
Eiköhän tuo riipu pitkälti miehestä.
Ite voin sanoa että se on perseestä, koska naiset eivät sitä arvosta ja saat paskaa niskaasi.- muttaharvoillaonsitä
Ei pidä paikkaansa, jokainen nainen arvostaa sitä. Sehän on miehekkyyttä.
- macynhaamu
Toiset naiset arvostaa ja toiset ei tääkin riippuu pitkälti naisesta. Kuka joo ja kuka ei...minä arvostan omiensa suojelua. Suojelen itsekin omiani, olipa kyse aikuisesta tai lapsesta, miehestä tai naisesta...
- dgdgdgdgdgdgdg
muttaharvoillaonsitä kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, jokainen nainen arvostaa sitä. Sehän on miehekkyyttä.
Se suojelu tarkoittaa myöskin sitä että naista estetään lähtemästä jännämiesten mukaan, siinä sitten suojelija on paska.
- vastatutustuttua
Mä en tarkottanut tässä, että naisen pitäis olla avuttomampi, mutta ite kyllä jatkossa aion entistä enempi kiinnittää huomiota ritarillisuuteen miehessä, sillä kyllä siitä turvallisempi olo tulee ja itseasiassa ei kenenkään tartte aina olla vahva, ei miehenkään. Aitous on myös tärkeää. Ite karsin aina kaikki ammatti ym.asiat tutustumisvaiheessa pois, enkä itestäkään kerro, jotain ympäripyöreetä ehkä. En ite ainakaan olis ihmisen kanssa hänen ammattinsa vuoksi vaan sen mitä ihminen oikeesti on. Mä oon huomannut, että jos tuntemattomille miehille kertoo mitä tekee työkseen niin ne jotenkin pelästyy ym.
- dgdgdgdgdgdgdg
vastatutustuttua kirjoitti:
Mä en tarkottanut tässä, että naisen pitäis olla avuttomampi, mutta ite kyllä jatkossa aion entistä enempi kiinnittää huomiota ritarillisuuteen miehessä, sillä kyllä siitä turvallisempi olo tulee ja itseasiassa ei kenenkään tartte aina olla vahva, ei miehenkään. Aitous on myös tärkeää. Ite karsin aina kaikki ammatti ym.asiat tutustumisvaiheessa pois, enkä itestäkään kerro, jotain ympäripyöreetä ehkä. En ite ainakaan olis ihmisen kanssa hänen ammattinsa vuoksi vaan sen mitä ihminen oikeesti on. Mä oon huomannut, että jos tuntemattomille miehille kertoo mitä tekee työkseen niin ne jotenkin pelästyy ym.
Ei ovien availu, ritarillisuus, mitään suojelua ole. Vaan se on jos esimerkiksi kännistä naista estää lähtemästä jonkun tuntemattoman ukon tai ukkolauman mukaan, tai sitten itse on mukana kyttäämässä. Aikoinaan tuota jouduin tekemään ja voin sanoa että ei se kannata, ainakaan niin että mitään kiitosta saisi vaan päinvastoin voit saada haukut yms..
- macynhaamu
dgdgdgdgdgdgdg kirjoitti:
Se suojelu tarkoittaa myöskin sitä että naista estetään lähtemästä jännämiesten mukaan, siinä sitten suojelija on paska.
Hmmm, joku voi ottaa tuon holhoamisena. Mutta jos nyt joku tulee varoittamaan, ettei tuossa seurassa ole hyvä lähteä...tyypillä on huonoa historiaa tiedossa, niin ehkä sitä kannattaa tarkkailla ja malttaa mielensä..
Voihan olla, että varovaisuus osoittautuu fiksuksi vedoksi...ja varoittelua kannattaa aina kuunnella ja tilannetta arvioida..etenkin jos varoitteliat tuntee ko. tapauksen. - kylläitearvostan
Ehei, mua on ainakin tietyissä piireissä miehet suojelleet ja vaikka en oo ehkä sanonut niin olen arvostanut! Mutta nuo on ehkä sellasia juttuja, että ei niitä kehtaa puheeksi ottaa ja toiselle suoraan puhua. Jos jostakusta välittää niin mun mielestä on luonnollista tehdä niin ja oikein tehdä niin, kyllä lähimmäisiä pitää pahalta suojella. Nää on näin aikuisiällä ollut ritarillisia juttuja. Oon nuoruudesta miettinyt yhtä juttua, jossa mun yks kaverimies yritti estää yhessä paikassa typeryydeltä, mutta itepäisenä täyty pitää päänsä, selvisin tilanteesta kyllä, mutta helpommin olisin selvinnyt ilman koko tilannetta, jonka toinen oli tuon ihmisen tienneenä tulevan.
- dgdgdgdgdgdgdgdg
macynhaamu kirjoitti:
Hmmm, joku voi ottaa tuon holhoamisena. Mutta jos nyt joku tulee varoittamaan, ettei tuossa seurassa ole hyvä lähteä...tyypillä on huonoa historiaa tiedossa, niin ehkä sitä kannattaa tarkkailla ja malttaa mielensä..
Voihan olla, että varovaisuus osoittautuu fiksuksi vedoksi...ja varoittelua kannattaa aina kuunnella ja tilannetta arvioida..etenkin jos varoitteliat tuntee ko. tapauksen.Niin ja mitä sitten vaikka se onkin "holhoamista"? Kerrankin yhden kaverinaisen kanssa oltiin laivalla ja tietty tuhannen päissään hän lyöttäytyi jonkun klaniporukan mukaan menossa heidän hyttiinsä jatkoille 5-6 ukon kanssa, siinä sitten menin mukana miettien miten siitäkin tilanteesta pääsisi pois vai joutuuko tappelemaan. Alkoivat sitten ohikulkijaa pieksemään joten koukkasin kaverin käsille ja kannoin pois puoliväkisin, eihän se tosin tajunnut koko tilannetta tai muistanut mitään parin minuutin päästä. Mutta kyllä siinä ois aika suuri riski ollut että jotain ois siellä hytissä tapahtunut. Ei varoittelut useinkaan mitään auta kun saa vain uhmaa päälle.
- macynhaamu
dgdgdgdgdgdgdgdg kirjoitti:
Niin ja mitä sitten vaikka se onkin "holhoamista"? Kerrankin yhden kaverinaisen kanssa oltiin laivalla ja tietty tuhannen päissään hän lyöttäytyi jonkun klaniporukan mukaan menossa heidän hyttiinsä jatkoille 5-6 ukon kanssa, siinä sitten menin mukana miettien miten siitäkin tilanteesta pääsisi pois vai joutuuko tappelemaan. Alkoivat sitten ohikulkijaa pieksemään joten koukkasin kaverin käsille ja kannoin pois puoliväkisin, eihän se tosin tajunnut koko tilannetta tai muistanut mitään parin minuutin päästä. Mutta kyllä siinä ois aika suuri riski ollut että jotain ois siellä hytissä tapahtunut. Ei varoittelut useinkaan mitään auta kun saa vain uhmaa päälle.
No just tuo, holhoamisen tunne nostaa sen uhman päälle. Sitä vain sitä. Siksi silläkin miten vaikkapa asian esittää voi olla väliä.
Noin muuten hyvää tarkoittavat varoitukset kannattaa kuulla... - dgdgdgdgdgdgdggdg
macynhaamu kirjoitti:
No just tuo, holhoamisen tunne nostaa sen uhman päälle. Sitä vain sitä. Siksi silläkin miten vaikkapa asian esittää voi olla väliä.
Noin muuten hyvää tarkoittavat varoitukset kannattaa kuulla...No monesti jos toinen on tuhannen päissään ei järkipuhe, tai toisen järki muutenkaan, toimi.
Helppohan sellaista on auttaa kuka ei apua tarvitsisi mutta vaikeampaa sellaista kuka ei sitä tajua tai halua.
Joo, tokikin on ja jos nainen on yhtään ovela se pikkuisen esittääkin avuttomampaa kuin on , höpsöttelee ja sölpöstelee niin että hampaita särkee mutta jos sillä on missio kyllä kai se sen kestää kun se tuottaa parhaan tuloksen. Pitkässä juoksussa sitten varmaan mieskin näkee tyytyväisenä jos nainen alkaa pärjäämään itsenäisestikin eikä jokaisesta pikku vastoinkäymisestä seuraa draamaa, mutta alkuvaiheessa varmaankin on viisainta naisen olla avuttomampi kuin onkaan monessa asiassa.
Tuota edellämainittua ei 2000-luvun alfanaiset oikein taida tajuta, ne kuvittelee että niiden itsevarmuus ja räväkät otteet on jotenkin ihailtavia. Ehkä ne onkin jossain feministien saunailloissa mutta miesten silmissä ne tappaa kaiken suojelunhalun ja kiinnostuksen yleensäkin.
Tässä on asiavinkkiä:
https://www.youtube.com/watch?v=LS37SNYjg8w- PäivänPertti
Ehkä sellainen suojeluvietti on luontaista miehille, mutta ainakaan itselläni se ei muutu romanttiseksi kiinnostukseksi. Autan naista aina "mäessä" kun näen naisen olevan apua vailla, mutta se on enemmänkin empatiaa.
En pidä heikoista naisista, ne polkeentuvat liian helposti jalkoihini.- hyvä.hyvä
Tuohan on mitä parhain taipumus!
Minä ainakin kokisin epämiellyttävänä, jos miehen auttamishalu tarkoittaisi aina iskuyritystä.
Hyvinkin mahdollista että on
Hyviä vastauksia ja eri näkökulmista.
- juuuuuuuuuuuuuu
juuuuuuuuuuu... Suojeluvietti, vielojusietti... Juuuuuuuuuuu... Täytyy suojella, täytyy suojella... Juuuuuuuuuuu... kutsukaa SUPO, sutsukaa KUPO... Juuuuuuuuuu... Maksakaa suojelurahaa... Juuuuuuuuuuu...
- toisillaontoisillaei
Eipä voi vastata muiden puolesta. Itselläni on suojeluvietti, mutta ei se ole kaikilla, mitä käytännössä nähnyt.
- PäivänPertti
Mielestäni kiinnostavampaa kuin pelkkä suojeluvietti, olisi se, liittyykö suojeluviettiin romanttisia tuntemuksia.
Kyllä mullakin on suojeluvietti, mutta se ei pidä sisällään romanttisia ulottuvuuksia vaan on oikeastaan epäromanttista laatuaan. PäivänPertti kirjoitti:
Mielestäni kiinnostavampaa kuin pelkkä suojeluvietti, olisi se, liittyykö suojeluviettiin romanttisia tuntemuksia.
Kyllä mullakin on suojeluvietti, mutta se ei pidä sisällään romanttisia ulottuvuuksia vaan on oikeastaan epäromanttista laatuaan.Aihetta saa ja voi jalostaa.
PäivänPertti kirjoitti:
Kyllä mullakin on suojeluvietti, mutta se ei pidä sisällään romanttisia ulottuvuuksia vaan on oikeastaan epäromanttista laatuaan.Tässä halutaan nähdä näitä miesihmisten eroavaisuuksia.
- PäivänPertti
misspönttöuuni kirjoitti:
Aihetta saa ja voi jalostaa.
Mietin kyllä sitäkin, että oliko tarkoitus selvittää juuri tuota romanttista ulottuvuutta kun pohdit vetoaako miehiin "avuttomat" naiset?
PäivänPertti kirjoitti:
Mietin kyllä sitäkin, että oliko tarkoitus selvittää juuri tuota romanttista ulottuvuutta kun pohdit vetoaako miehiin "avuttomat" naiset?
Kaikkia ulottuvuuksia.
Mitä mieleen tulee.
Toksisesti maskuliinisena olen se miltä naisia on suojeltava. Looginen ratkaisu on pysyä loitolla fyysisesti ja henkisesti.
Eikä mene läpi tuo "pikkuruinen"-argumentti. Me olemme isossa mittakaavassa yhtä keskikokoisia ja alttiina ihan samoille uhkille: radon-säteilylle, suolalle, kolesterolille, verisuonisairauksille ja liiallisille tilannenopeuksille.En osaa sanoa onko se suojeluvietti, mutta toista autetaan parhaan mukaan jos toisella hätä on. Ja jos ei osaa auttaa, niin hommataan paikalle joku joka osaa.
- Kaisanoasaa
Naiset seurustelee jännämiesten kanssa. Siinäpä sitä suojelua naisille.
- 86u7etyket7yk
Enemmän se jännämies muilta jänniltä suojelee kuin ätmi.
- aivan.aivan
86u7etyket7yk kirjoitti:
Enemmän se jännämies muilta jänniltä suojelee kuin ätmi.
Niimpä. Nainen joutuisi, fyysisesti heikompana, suojelemaan sitä ätmiä.
Riippuu naisesta..
Mutta yleisesti ottaen on kauhea suojeluvietti..
Hirvittää jos mun eukko kolhiintuu. :D- älä.höpsi
höpön löpö. ensiksi sulla pitäisi olla se oikea nainen, nettipullistelut ei riitä :)
älä.höpsi kirjoitti:
höpön löpö. ensiksi sulla pitäisi olla se oikea nainen, nettipullistelut ei riitä :)
Ei tää ole mitään pullistelua..
Periaatekysymys..
Niistä ei tingitä vaikka henki menis. :DMun mielestä näyttää tosi pahalta jos eukko ja lapset kuolee mutta ukko selviää hengissä.
:D- eioomuuta
älä.höpsi kirjoitti:
Netissä on helppo esittää kovaa jätkää, eihän tolla muutakaan ole.
eioomuuta kirjoitti:
Sehän on ihan perspektiivistä kiinni..
Jos en juokse karkuun omaa naista nopeammin niin olen kova jätkä. :D- jepulis.jee
eioomuuta kirjoitti:
se ei ymmärrä koko pointtia, ei tajua että pystyäkseen tekemään kaiken tuon ensiksi pitäisi olla oikean elämän aito parisuhde, ei netti haahuilua. vaikka moni näistä vakkareista onkin ihan piipaa, värikäs elämä..palstalla:)
Kyllä mä ainakin naistani (jos sellainen nyt joskus vielä tulee) ja lastani suojelen. Muutama vuosi sitten jouduin yhden äijän heittämään ketoon, oltiin silloin vielä exän kans yhdes.
- TotuusKirpaisee
Varsinkin viina herättää miehessä naisensa suojeluvietin.
Jos vieras mies tulee lähellekään miehen naista, niin mies siitä suuttuu ja pauhaa vihoissaan, että yritätsä VOKOTELLA ja VIEDÄ MUN NAISEN.
Sen jälkeen viinaa nauttinut mies alkaa suutuksissaan uhkailemaan: vittu nyt mä vedän sua turpaan, kun sä yrität mun naista.
Tää on mun nainen, eikä vittu kukaan toinen mies saa mun naista ja mä vedän turpaan jokaista, joka koskeekaan mun naiseen. - suojelkaa.itse
Suomalaiset naiset väittävät olevansa vahvoja ja itsenäisiä. He väittävät kantasuomalaisten heteromiesten olevan turhia ja lisäksi syynä kaikkiin maailman ongelmiin.
Joten, minkä ihmeen takia suojelisin suomalaisia naisia kun päivittäin mediassa naiset väittävät minun olevan paha ihminen, ilman syytä, ja naiset syrjivät muutenkin minua?
Kiitosta tai asenteiden muuttumista on turha suomalaiselta naiselta minkään suojelemisen myötä odottaa.- eiksniin
No eikai sun nyt kaikkia suomalaisia naisia tarvikaan suojella. Kai tässä nyt oli kyse mielitietystä.
Taitaa jo tässä iässä tilanne olla se että kaikenlainen viettitoiminta on jo liuennut munuaisten kautta viemäristöön.
Jos nainen mätkii miestä kadulla käkättimeen niin ei minulla nyt mitään suojeluviettiä nouse naista kohtaan vaan, ovat viranomaiset tilanteesta mitä mieltä tahansa, niin kyllä minä miestä autan.
Tai baarista jos kaveri on lähdössä naisen mökille niin kyllä minä saatan muistuttaa että naisen kolme edellistä miestä on nostettu yleensä keväisin merestä kalaverkkoon käärittynä.
Enemmän kuin sukupuoli niin siihen kyllä vaikuttaa toisen merkitys ja läheisyys. Jos olisin miehiin päin niin samalla lailla varmaan tarjoisin kainalopaikkaa hänelle huonosti menneen päivän jälkeen kuin naisellekin.
En tiedä onko tuo suojeluvietti ihmisillä hiipumassa vai halutaanko se ulosliputtaa yhteiskunnan vastuulle mutta jotenkin mutuna veikkaisin että ihmiset yhä enemmän aristelevat puuttua arjen tilanteisiin.- protectorrr
Riippuu naisesta.
Jos suojeluvietti on maskuliininen piirre, on kysyttävä mitkä feminiiniset piirteet herättävät sen ja onko naisella sellaisia?
Useimmat suomalaiset naiset ovat liian jätkämäisiä olemukseltaan ja käytökseltään että suojeluvietti heräisi. - asdfasdfasdf
Kyllä nyt pientä todennäköisemmin haluaa suojella kuin jotain sotanorsua kuka jyrää kaikki alleen.
- JossainMuualla
Suomalaiset naiset sekä kollektiivina että yksilöinä ovat niin vahvoja ja itsenäisiä, että mitään ällöttävän seksistis-sovinistä miehistä suojeluviettiä ei todellakaan tarvita.
Riittää, että miehet antavat naisten olla rauhassa.
Haluan siis mitä nöyrimmin pyytää anteeksi niitä kertoja, kun olen erehtynyt "suojelemaan" naisia.
En enää puutu sattumukseen yöisessä puistossa, vaan annan naisten olla rauhassa.
En enää puutu wanna-be gangstojen bisneksiin, vaan annan naisten olla rauhassa
En enää puutu kuristamiseen kadulla, vaan annan naisten olla rauhassa
En enää puutu itsensäpaljastajan hommiin, vaan annan naisten olla rauhassa
En enää puutu itsemurhayritykseen, vaan annan naisten olla rauhassa
En enää puutu villipetoihin pihalla, vaan annan naisten olla rauhassa
En enää puutu inhottavien tyyppien lähestymisiin, vaan annan naisten olla rauhassa
En enää puutu huumeaddiktioon, vaan annan naisten olla rauhassa
Sillä tilanne on naisilla täysin hallinnassa ja sitäpaitsi miesten vika.
Pärjäilkää.- vaikuinka
Jättäisitkö puuttumatta jos kysesesä olisi rakkaasi? En usko että kukaan voi suojeluvaistoa tuntea tuntemattomaan naiseen muutenkaan.
- JossainMuualla
vaikuinka kirjoitti:
Jättäisitkö puuttumatta jos kysesesä olisi rakkaasi? En usko että kukaan voi suojeluvaistoa tuntea tuntemattomaan naiseen muutenkaan.
Mikä rakas?
Edellinen halusi elämältään enemmän ja se tarkoitti vähemmän minua.
Vaan matonpesuepisodista voinee päätellä enemmän.
Minulla on hyvin voimakas suojeluvietti. Jos joku loukkaa rakastani, siinä voi käydä huonosti. Joskus olen vähän jopa hävennyt tempperamenttiani, mutta parempi näin päin.
- AsianVierestä
Aloittaja, haluatko turpaasi vai mitä vittua kyselet:)
Ai niin, anteeksi. Sinulla oli joku uros joka on valmistautunut puolustamaan sinua. Pelkään häntä ja pyydän nöyrästi anteeksi. Noh, monenlaista viestiä on tullut. Tottakai miehellä on itsekeskeinen suojeluvietti. Vrt. Leijonauros.
Niin kauan, kun kyseiselle kollille on hyötyä, esim. astumisen muodossa, niin suojelu pelaa.
Poikkeuksen tekevät omat lapset. Heitä suojellaan epäitsekkäästi. Jopa kiilahaaraiset tekevät niin.- Kuopataanihmisyys
En näe, että pitäisi edes kysyä miehestä tai naisesta, vaan ihmisestä yleensä.
Jos ihminen kokee, että hänellä on jotain hänelle tärkeää siinä vierellä, hän kyllä suojelee ja puolustaa sitä.
Ei pelkkä koko tai se että on nainen auta siinä yhtään.
Samanhan voisi kuvitella niin, että sulla on traktori, jolla sulle ei ole mitään merkitystä, voit viedä sen jäälle auraamaan jäätietä, mutta jos se on sinun silmäterä, et välttämättä vie sitä valmiillekaan jäätielle, kun ei ole tarvis.
Romantiikka on kivaa, mutta romantisointi on persiistä. Uhrautuvuus ja ritarillisuus on mennyttä aikaa. Nyt eletään 2019 vuotta ja asiat mitataan rahassa.
Työturvallisuus on tärkeää, ei siksi, että säästettäis ihmishenkiä, vaan tapaturmat on niin v.tun kalliita. - mummowainaa
Mä luulen, että suojeluvietti on ihan kaikilla ihmisillä toisia kohtaan, aina jollain vahvuudella. Mulle tulee tuosta _miesten_ suojeluvietistä ennemminkin mieleen omistaminen, pidetään omaisuudesta huolta. Siitä on lyhyt matka kontrollointiin ja sairaalloiseen mustasukkaisuuteen. Terve huolenpito toisesta on ihan eri asia.
.. Jokaisella Lajinsa&Verensä (Persoonan/Luonteen jne.) Mukainen.. Pätee myös Tähän asiaan, niin kuin LukeMattomiin muihinkin Asioihin.. ;P
#Yksinkertaisuuksia&ItsestäänSelvyyksiä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433434Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182668Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3872620Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821787- 861425
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541090SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs701015- 74985
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.28819- 68801