Laitilan Leivän unelmakääretorttu

tyhmäkansa

Laitilan leipä mainostaa tätä sivuillaan "paljon täytettä. Vähintään kilon. Tästä riittää kaikille". Siinä on se ongelma, että täyte ei ole syötävää. Esimerkiksi karkkien täytteet ovat niin mietoja, että niitä voi syödä ilman kuvotusta, mutta tässä kääretortussa valkoinen täyte maistuu voille (kasvimargariini) ja sokeri rouskuu hampaissa. Rasva leviää huulille ja tuntuu kurkussa ja täyttää veren kolesterolilla syönnin jälkeen. Leipäkuori on hyvää, mutta sitä on vähän ja siitä ei voi nauttia, kun pitää niellä tätä rasvasokerimössöä. Täyte ei ole miellyttävää tai edes herkullista, kuten Fazerin Fanipaloissa tai täytelakussa. Ainoa sellainen kääretorttu Suomessa on ehkä Vaasan unelmakääretorttu. Jos tekee isoa, niin pitää vähentää ainetiiveyttä samassa suhteessa.

14

3388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En ole aiemmin Noin hyvää kääretorttua ostanut enkä itse leiponut Nammmmm..t Eila Ylöjärveltä🌹👋💕

• Anonyymi

Nykyään lähes kaikkien valmistajien tortuissa on ällöttävää kreemiä ja valitettavasti täytekakuissakin. Ei niitä pysty syömään, jotain palmurasvaa tai mitä liekin.

• Anonyymi

Juu, tarttuu kitalakeen tuollainen möhnä, siksi en kreemikakkuja syö.

• Anonyymi

Aivan kamalan makuista,TÄYTE syömäkelvotonta. Tämä joutaisi poistaa valikoimasta. Miten erehdyinkään ostamaan? En tee tätä virhettä toiste.

• Anonyymi

Makuasioista ei voi kiistellä.
        Minä haen sitä vaikka kauempaa, jos lähikaupasta on loppu. Olen koukussa Laitilan unelmatorttuun. Nammmmm

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Makuasioista ei voi kiistellä.
        Minä haen sitä vaikka kauempaa, jos lähikaupasta on loppu. Olen koukussa Laitilan unelmatorttuun. Nammmmm

Jotkut syö vaikka pelkkää voita, mutta nuo kreemit ovat vielä pahemman makuista rasvaa, aiva hirveää. Käypä tutkituttamassa verisuonesi ja koleteroliarvot.

• Anonyymi

Eipä tuossa täytteessä voita ole vaan siinä juurikin maistuu margariini. Kannattaa oppia erottamaan margariini voista. Kyseistä torttua mainostetaan leivotuksi äidin reseptillä, joko äiti on todella nuori tai sitten aikaansa edellä ja edelläkävijä kun on palmuöljyä käyttänyt.

• Anonyymi

Palmurasvaahan se muistaakseni on kuten monissa muissakin vastaavissa, pahanmakuista, epäterveellistä ja tuhoaa luontoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palmurasvaahan se muistaakseni on kuten monissa muissakin vastaavissa, pahanmakuista, epäterveellistä ja tuhoaa luontoa.

Sitten niissä ei ole käytetty aitoa vaniljasokeria vaan sitä keinotekoista vanilliinia. Ei houkuta maistamaan näitä kääretorttuja vaikka isoilta ja komeilta näyttävät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palmuöljy tai rasva niin sitä samaa pahaa on. Kyseistä mömmöä on suklaissa ja kaikkialla. Pandakin käyttänyt monta vuotta ja nyt sitten yritetään mainostaa ettei ole käytetty palmuöljyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palmuöljy tai rasva niin sitä samaa pahaa on. Kyseistä mömmöä on suklaissa ja kaikkialla. Pandakin käyttänyt monta vuotta ja nyt sitten yritetään mainostaa ettei ole käytetty palmuöljyä.

Aivan liian makeaa on se täyte, äitienpäivänä tarjosin sitä, mutta kukaan ei syönyt loppuun. Harmittaa että ostin niin ison tortun, nyt saan heittää sen roskiin.

• Anonyymi

Paras unelmakääretorttu mitä tiedän!!! Nam nam nam

• Anonyymi

Jos sitä ällöttävää palmurasvakreemiäö olisi edes vain ohut kerros niin ei välttämättä niin huomaisi, mutta kun on älyttömän paksulti niin täysin syömäkelvotonta. Ilmeisesti saavat paljon halvemmalla kuin hilloa, marjat sentään olisi terveellistä.

• Anonyymi

Ei taida massatuotteena löytyä parempaakaan unelmakääretorttua Suomen suosituimmista marketeista? Ei oikein houkuttele Coop, Pirkka eikä Lidlin unelmakääretortutkaan. Jostain paikallisesta pienleipomosta ehkä saisi kunnollista tai itse tekemällä.

Laitilan version kyllä pilaa se mauton täyte ja se että 45 % tortusta on sokeria. Ainesosissa lukee sokeria 45 grammaa per 100 g. Minun mielestä kun kerran Laitila ainakin merkittävästi kalliimman hintansa puoleen yrittää olla premium-valmistaja, niin tuommoiset palmuöljyt ja auringonkukkaöljyt voisi jättää niille halpavalmistajien tuotteisiin.

Lidlissä otin käsiini jonkun heidän unelmakääretortun ja täyte oli jo niin luotaan työntävä että jätin hyllyyn. Tietty en ole maistanut sitä olisiko hyvää. Kaikki on nykyään vain teollista halpamössöä oli hinta/brändi mitä tahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      86
      5407
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3612
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3189
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      203
      2116
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1931
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      33
      1864
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1823
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1714
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1673
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19