Laitilan leipä mainostaa tätä sivuillaan "paljon täytettä. Vähintään kilon. Tästä riittää kaikille". Siinä on se ongelma, että täyte ei ole syötävää. Esimerkiksi karkkien täytteet ovat niin mietoja, että niitä voi syödä ilman kuvotusta, mutta tässä kääretortussa valkoinen täyte maistuu voille (kasvimargariini) ja sokeri rouskuu hampaissa. Rasva leviää huulille ja tuntuu kurkussa ja täyttää veren kolesterolilla syönnin jälkeen. Leipäkuori on hyvää, mutta sitä on vähän ja siitä ei voi nauttia, kun pitää niellä tätä rasvasokerimössöä. Täyte ei ole miellyttävää tai edes herkullista, kuten Fazerin Fanipaloissa tai täytelakussa. Ainoa sellainen kääretorttu Suomessa on ehkä Vaasan unelmakääretorttu. Jos tekee isoa, niin pitää vähentää ainetiiveyttä samassa suhteessa.
Laitilan Leivän unelmakääretorttu
14
3181
Vastaukset
- Anonyymi
En ole aiemmin Noin hyvää kääretorttua ostanut enkä itse leiponut Nammmmm..t Eila Ylöjärveltä🌹👋💕
- Anonyymi
Nykyään lähes kaikkien valmistajien tortuissa on ällöttävää kreemiä ja valitettavasti täytekakuissakin. Ei niitä pysty syömään, jotain palmurasvaa tai mitä liekin.
- Anonyymi
Juu, tarttuu kitalakeen tuollainen möhnä, siksi en kreemikakkuja syö.
- Anonyymi
Aivan kamalan makuista,TÄYTE syömäkelvotonta. Tämä joutaisi poistaa valikoimasta. Miten erehdyinkään ostamaan? En tee tätä virhettä toiste.
- Anonyymi
Makuasioista ei voi kiistellä.
Minä haen sitä vaikka kauempaa, jos lähikaupasta on loppu. Olen koukussa Laitilan unelmatorttuun. Nammmmm - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Makuasioista ei voi kiistellä.
Minä haen sitä vaikka kauempaa, jos lähikaupasta on loppu. Olen koukussa Laitilan unelmatorttuun. NammmmmJotkut syö vaikka pelkkää voita, mutta nuo kreemit ovat vielä pahemman makuista rasvaa, aiva hirveää. Käypä tutkituttamassa verisuonesi ja koleteroliarvot.
- Anonyymi
Eipä tuossa täytteessä voita ole vaan siinä juurikin maistuu margariini. Kannattaa oppia erottamaan margariini voista. Kyseistä torttua mainostetaan leivotuksi äidin reseptillä, joko äiti on todella nuori tai sitten aikaansa edellä ja edelläkävijä kun on palmuöljyä käyttänyt.
- Anonyymi
Palmurasvaahan se muistaakseni on kuten monissa muissakin vastaavissa, pahanmakuista, epäterveellistä ja tuhoaa luontoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palmurasvaahan se muistaakseni on kuten monissa muissakin vastaavissa, pahanmakuista, epäterveellistä ja tuhoaa luontoa.
Sitten niissä ei ole käytetty aitoa vaniljasokeria vaan sitä keinotekoista vanilliinia. Ei houkuta maistamaan näitä kääretorttuja vaikka isoilta ja komeilta näyttävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palmuöljy tai rasva niin sitä samaa pahaa on. Kyseistä mömmöä on suklaissa ja kaikkialla. Pandakin käyttänyt monta vuotta ja nyt sitten yritetään mainostaa ettei ole käytetty palmuöljyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palmuöljy tai rasva niin sitä samaa pahaa on. Kyseistä mömmöä on suklaissa ja kaikkialla. Pandakin käyttänyt monta vuotta ja nyt sitten yritetään mainostaa ettei ole käytetty palmuöljyä.
Aivan liian makeaa on se täyte, äitienpäivänä tarjosin sitä, mutta kukaan ei syönyt loppuun. Harmittaa että ostin niin ison tortun, nyt saan heittää sen roskiin.
- Anonyymi
Paras unelmakääretorttu mitä tiedän!!! Nam nam nam
- Anonyymi
Jos sitä ällöttävää palmurasvakreemiäö olisi edes vain ohut kerros niin ei välttämättä niin huomaisi, mutta kun on älyttömän paksulti niin täysin syömäkelvotonta. Ilmeisesti saavat paljon halvemmalla kuin hilloa, marjat sentään olisi terveellistä.
- Anonyymi
Ei taida massatuotteena löytyä parempaakaan unelmakääretorttua Suomen suosituimmista marketeista? Ei oikein houkuttele Coop, Pirkka eikä Lidlin unelmakääretortutkaan. Jostain paikallisesta pienleipomosta ehkä saisi kunnollista tai itse tekemällä.
Laitilan version kyllä pilaa se mauton täyte ja se että 45 % tortusta on sokeria. Ainesosissa lukee sokeria 45 grammaa per 100 g. Minun mielestä kun kerran Laitila ainakin merkittävästi kalliimman hintansa puoleen yrittää olla premium-valmistaja, niin tuommoiset palmuöljyt ja auringonkukkaöljyt voisi jättää niille halpavalmistajien tuotteisiin.
Lidlissä otin käsiini jonkun heidän unelmakääretortun ja täyte oli jo niin luotaan työntävä että jätin hyllyyn. Tietty en ole maistanut sitä olisiko hyvää. Kaikki on nykyään vain teollista halpamössöä oli hinta/brändi mitä tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1127330- 475286
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa572979Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72463Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101488Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1921359Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921083Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3111020Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?226963Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30896