Milloin tunnet itsesi älykkääksi

Illan ratoksi ihan pieni, hypoteettinen kysymys.

Saa alkaa vastailemaan : )

41

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhgpgp

Kun en haaveile muuta kuin mitä minulla on, ja mitä voin oikeasti saavuttaa.

• AsianVierestä

Ei kai sitä nyt itseään älykkääksi ajattele vaikka opettaisi muita. Joskus vaan tiedämme joistakin asioista enemmän mitä moni muu ja joku toinen tietää jostain asiasta enemmän mitä me itse.

Älykkäitä ihmisiä on maailmassa oikeasti todella vähän. Jos alkaisi verrata itseään niihin oikeisiin älyköihin niin masentuisihan sitä. Itse tunnen joskus mielihyvää ratkaistuani jonkin ongelman josta hyötyisi perhe tai muu suurempi yhteisö. Olisiko tuolloin älykäs...no ei varmaan mutta jotain hyvää olisi kuitenkin saanut aikaiseksi ja muut iloiseksi. Jos voi aivoituksillaan helpottaa toisten ihmisten ja omaakin elämää, silloin ollaan kai lähellä älykkäitä ratkaisuja.

• Harva tunsi itseään älykkääksi.

Mistä tämä nyt kertoo.

• Siitä että tyhmä ihminen ei tiedä olevansa tyhmä, vaan kuvittelee olevansa älykäs. Viisas ja älykäs ihminen ei tee siitä niin isoa numeroa ja ajatteleekin olevansa tyhmempi kuin oikeasti on.

Jos älykkyyttä aletaan määrittelemään niin millä sitä mitattaisiin? Olisiko kielellisesti, matemaattisesti vai empaattisesti älykäs tai jotain näiden kaikkien osa-alueiden väliltä.

• jotakinenemmän
        possu kirjoitti:

Siitä että tyhmä ihminen ei tiedä olevansa tyhmä, vaan kuvittelee olevansa älykäs. Viisas ja älykäs ihminen ei tee siitä niin isoa numeroa ja ajatteleekin olevansa tyhmempi kuin oikeasti on.

Jos älykkyyttä aletaan määrittelemään niin millä sitä mitattaisiin? Olisiko kielellisesti, matemaattisesti vai empaattisesti älykäs tai jotain näiden kaikkien osa-alueiden väliltä.

Mä oon vähän samaa mieltä mutta viisaasta ihmisestä olen ehdoton siinä, että hän ei pidä itseään viisaana.
        Viisaus on jotain sellaista, että sen omiminen olisi kohtalokas virhe koska siinä on se viisauden viimeinen pysäkki. Sen ylemmäksi ei pääse.
        Eli viisas ihminen tunnustaa aina, että ei ole viisas, koska hänellä on käsitys siitä, kuinka paljon viisaus on.

• jotakinenemmän kirjoitti:

Mä oon vähän samaa mieltä mutta viisaasta ihmisestä olen ehdoton siinä, että hän ei pidä itseään viisaana.
        Viisaus on jotain sellaista, että sen omiminen olisi kohtalokas virhe koska siinä on se viisauden viimeinen pysäkki. Sen ylemmäksi ei pääse.
        Eli viisas ihminen tunnustaa aina, että ei ole viisas, koska hänellä on käsitys siitä, kuinka paljon viisaus on.

Viisas ihminen ei rehentele. Hyvin kiteytetty. :)

• wanhaämmä
        jotakinenemmän kirjoitti:

Just noin.

• Tunnen olevani keskivertoa suomalaista älykkäämpi, mutta en todellisuudessa tiedä ketä viedään ja kuka vie.

• tehyontehty

Noin keskimäärin ihminen tuntee itsensä älykkääksi, kun heille suodaan valta heikompilahjaisiin tai ongelmaisiin ihmisiin. Näihin kuuluu esimerkiksi psykiatri Tarja Pitkonen.

• helmiä_sioille

Aina. Kanssaeläjät tekee sen helpoksi. :D

• Ehh... sinua oikeastaan tänne odottelin ; )

• helmiä_sioille

• helmiä_sioille
        misspönttöuuni kirjoitti:

Sulle tein oman aloituksen (tämän)... : )

Hmmm... Ensimmäinen täällä joka tunnistaa ja tunnustaa mun ylivertaisen älykkyyden?

Mut pakko häipätä. Sori... :)

https://www.youtube.com/watch?v=dXlAgg3zXmk

• helmiä_sioille

• Likinäkörillitäti

Tunnen itseni älykkääksi noin 24 tuntia vuorokaudessa ja noin 365 vuorokautta vuodessa. Kun me voimakkaasti likinäköiset voimakaslinssiset rillipäät olemme älykkäitä. Kadehditteko minua ?

• Annas tänne ne lasit.

• YlpeäHuippu

Ehkä ei oo hauskaa olla hurjan likinäkönen rillipää. Meijjän suvusa ei oo likinäköniä rillipäätä kun, meil on suvusa hyvät keenit.

• 0jn9j090k

Kun opin jotain uutta. Opiskelen tekniikan alaa ja siellä uutta tavaraa kaadetaan niskaan aika kovaa tahtia ja siitä pitäisi sitten kyetä omaksumaan olennaiset asiat ja menetelmät. Joskus tuntee itsensä tyhmäksi kun jumiutuu johonkin helpolta näyttävään asiaan, mutta uuden oppiminen ja oivaltaminen taas saa aivot tuntumaan virkeiltä ja olon älykkäältä.

• macynhaamu

Mulla sama, koulunpenkillä tuntui älykkäältä. Etenkin kun huomasi, että mähän hiffaan asiat kokolailla helposti ja nopeesti. Pinnistelemättä. Ja pärjään kiitettävästi ettei niukin naukin hilkulla läpi päästen...
        Teorioissa ja käytännössä.

Opiskelutahti on tosiaan nykyään hurja..uutta uuden perään.

• oivallinen

Tätä palstaa selaillessa tunnen itseni älykkääksi, sille ei yksinkertaisesti voi mitään!
      Sellainen varaus tosin, että epä-älykkäimmät näemmä eivät ole tähän ketjuun erityisesti pyrkineet, ainakaan toistaiseksi, ellen minä vihdoin tuota epä-älykkyysvajausta sitten jollain tapaa täytä...

• kärsäntärinää

Tuli tuosta mieleeni jokin tutkimus, että viisaus saatiin jo melko nuorena tappiinsa, siis älykkyys.
      Siis se, että miten ne aivot toimii ja miten tulostaa.
      Se pysyy melko vakiona läpi elämän.
      Mutta miettiessäni omia kokemuksiani, vaikuttaa älykyyteen merkittävässä määrin myös häiriötekijät, eli villi ja melko hullukin luonne niissä rajoissa, että kaikki on kohtuullisen turvallista elämässä, tarkoitan että vaikka tekisi vaarallisia asioita, niin järki tukee turvallisuutta ja hyvää tarkoitusta.
      Tietenkään ne pahaa hakevat älyköt eivät ole enää hengissä, eli hyvää hakevakin on älykyyden merkki :)
      Mukava väsyneenä miettiä älykkyyttä ja sen toiminnan edellytyksiä ja hahmottaa jonkinlaista kokonaisuutta. Taidan lopettaa tähän.

• alberttisanoi

"Imagination is more important than knowledge." -Albert Einstein

Yleensä viisaaksi itseään kuvittelevat ovat juurikin mielikuvituksettomia.

• Misshassuttelija

En milloinkaan en ole valmis koskaan. Naruja voi vedellä, mutta sepä ei olekaan älykkyyttä, vaan ennakointia 🤣🤣🤣

• Uteliaisuusonviisautta

Älykkääksi?

Silloin huomaan olevani järkevimmilläni, kun olen utelias näkemään/kokemaan jotain uuuta, mitä jo tiedän. Tai sitäkin toisesta kulmasta katsottuna.

Samaan asiaan samasta suunnasta katsominen on typeryyttä.

• Ätmelsson

Hetkellisesti kun netissä tehnyt jonkun ÄÖ testin. Paitsi aika nopeesti muistaa et niiden perusteella kaikki on melkein Einsteineja.

• Tämä johtuu siitä että tavallinen pulliainen tekee mensan testin netissä, saa hyvät osamäärät ja menee maksulliseen kokeeseen vain epäonnistuakseen.

• Kun minua on kehuttu monesti kun tehnyt työkkärissä tai jutellut yms. Kyllä sen sit huomaa kuinka suppeasti ihmiset ajattelee.

• En tunne itseäni älykkääksi. Aina on jotain uutta ja opittavaa. Vielä on paljon paikkoja missä käydä ja asioita mitä tehdä.

• Onnistunnn

Kun voitan itseni, kehityn parempaan suuntaan.

• kunvälilläkäy

Ehdottomasti näillä palstoilla, typerien trollien juttuja lukiessa.

• Joskus__tai_ei_ehkä

Tunnen itseni älykkääksi joskus, silloin tällöin, mutta onneksi sellainen kuvitelma ei ole tullut tavaksi...

• JossainMuualla

Joskus teininä kenties?

Olenkin ollut epäilemättä melkoinen kaikkitietävä ihmisperse teininä ja pyydän sitä mitä nöyrimmin anteeksi.

Älykkyyteni on niillä rajoilla, että ymmärrän etten ymmärrä.

• hassuäijä

Vaan miksi pitää tuntea itsensä älykkääksi? Hauskanpito on hauskempaa.

• Ätmelsson

Tuntisin itseni mieluummin iso kyrpäiseksi, ku älykkääksi

• hassuäijä

Jos tuntisin itseni älykkääksi, niin sitten vasta tyhmä olisin. On hauskempaakin tekemistä kuin älykkyyden miettiminen.

• nomercury

Toivottavasti aurinko polttaisi maan tuhkaksi.
      Paskat sakit joutaisi hiiltyä.

• Onsehienoa

Käy illalla sänkyyn, voi todeta että kappas sitä on vielä hengissä.
      Laittaa silmät kiinni ja huomata itsensä älykkääksi.

• Kuntykkäät

Ilman sinun älykkyyttäsi. Olet kuitenkin ikävissäsi omasta elämästäsi toisella palstalla. Ennen sinua sinua ihmiset oli ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2015
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1768
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      56
      1268
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1085
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1008
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      865
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      864
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe