Hiihdon MM-kisoissa Suomi taisi tehdä nyt historiaa. Eli saavutti nyt ehkä huonomman tuloksen kuin koskaan ennen, ”saaliinamme” vain yksi pronssimitali. Olen kohta jo 84-vuotias mies ja vuodesta 1948 alkaen olen noita kisoja seurannut, enkä ainakaan muista moista floppia. Mikähän tuon nyt tapahtuneen selittäisi?
Näissä kisoissa taistelu oli Norja vastaan muu maailma. Norja sen voitti kirkkaasti saalinaan 25 mitalia, joista 13 kultaista. Aikamoinen saavutus väestöltään hieman Suomeakin vähäisemmältä kansalta! Yksittäisistä maista Saksa taisi olla toinen, Suomi siellä jossain kaukana. Mikähän tuon Norjan ylivoiman selittäisi? Hiihtokuningatar Johaugillakin näkyivät olevan rohtumattomat huulet, joten hän ei nyt huulirasvaa tarvinnut;))
Hiihdon MM-kisoista
2
<50
Vastaukset
- Vastausta.kysymykseen
"Mikähän tuon Norjan ylivoiman selittäisi?" Raha sen selittää. Norja on rikas maa ja satsaa urheilun tukemiseen moninkertaisesti sen mitä Suomi. Systeemikin siellä on parempi kuin meillä. Jo varhaisjunioreita alkaen otetaan mukaan parhaat huippuvalmennukseen. Sitä kautta syntyy Klaeboja, Johaugeja ja muita. Meillä olisi paljon opittavaa Norjasta. Mahdollisuutemme tosin rajallisemmat kuin heillä.
- Parempi.hapenotto
Norja on rikas öljyvaltio, joka satsaa hiihtolajeihin ym urheiluun 100 x enemmän kuin Suomi. Ammattimaista harjoittelua ympäri vuoden lumisilla vuorilla, ja hiihtäjät asuvat korkeanpaikan leirillä jatkuvasti.
Suomessa asutaan muutaman kymmenen metrin korkeudella meren pinnasta, ja Norjassa muutaman kilometrin korkeudella. Siinä on aika iso ero.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli214618Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103274Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403127IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462529Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas851242Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2571123- 791099
- 561082
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3921067Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E200966