Miljoona syytä, miksi valita hirsi!
https://www.iltalehti.fi/sisustus/a/8b656b2e-c5d9-4903-89e9-95256d68ccb5
Maailman kaunein koti ja hengittävä. Kaunis ja luonnollinen. Talossa pitää olla persoonaa ja lämpöä.
Katsokaa värejä, aaah
Unelmien talo... <3
Hirsi, unelmaa!
54
136
Vastaukset 54
- roolitus
Minulla on hirsitaloja ollut kaksi kappaletta,näiden seinät ei ole sen kummaisempia kuin muiden talojen seinät.
Yleensä hirsitaloa pidetään pitkäikäisenä,vanhemmissa ne hirret on mätiä eli aivan paperia,äkkinäisen silmä ei nää sitä ja missä ne sijaitsevat kovin monesti.
Nämä talot oli meillä silloin kun olin kilttimies eli sellainen pehmonössö.Nyt siis eroamme 28 vuoden yhdessä olon jälkeen.
Älkää koskaan nojautuko materiaaliin,se suunta on täysin väärä jos meinaatte menestyä liitossanne ja olla onnelisia.
Nuo sisustus jutut on täyttä feikkiä yksinkertaisimmille ihmisille.Hirsitalo vuodelta 30-40 on täyttä laatua. Mikään ei ole lahonnut. Omistajat kyllä sitä ennen.
- roolitus
Ei jää taloa ei ,nehän minä möin aikaa sitten jo.
Kaksi noin satavuotta vanhaa taloa oli jotka kunnostin,kengittää piti ja ikkunan aluset laittaa ym.
Hirsitalo hengittää jos sitä tölätty eristeillä.Runsaasti sähkö ja puuta menee vuositasolla. roolitus kirjoitti:
Ei jää taloa ei ,nehän minä möin aikaa sitten jo.
Kaksi noin satavuotta vanhaa taloa oli jotka kunnostin,kengittää piti ja ikkunan aluset laittaa ym.
Hirsitalo hengittää jos sitä tölätty eristeillä.Runsaasti sähkö ja puuta menee vuositasolla.Ei mene paljoa puuta. Ja se riippuu aina talvesta. Nykytalvet on niin leutoja jo.
Mjaah.. Kyllä nuo hirsitalot on tuttuja, mutta en mä nyt ole kovinkaan vakuuttunut siitä erinomaisuudesta loppujen lopuks. Jokapuolella se sama hirsiseinä, niin kyllä siihenkin kyllästyy..-ja se rakentaminenkin on jo oma juttunsa ja työläs kun kaikkialla on otettava huomioon hirren painuminen aikaa myöden jne.
Ja sit tää hengittäminen... Kaikki talot hengittää kun tehdään kattoon riittävästi ilman tulo venttiilejä ja sitten riittävästi koneellista poistoilmanvaihtoa.No esimerkiksi kt:t on niin kuivia sisäilmaltaan, että mulla alkaa vuotamaan verta nokasta. Ilma kivikerrostalossa on kuivaa ku Saharassa.
Heti voin paremmin kun hirsitalossa.misspönttöuuni kirjoitti:
No esimerkiksi kt:t on niin kuivia sisäilmaltaan, että mulla alkaa vuotamaan verta nokasta. Ilma kivikerrostalossa on kuivaa ku Saharassa.
Heti voin paremmin kun hirsitalossa.Kokeileppas sisäilman kostutinta...Me miehet kun ollaan tehty monenlaisia keksintöjä teidän naikkosten iloks...Myös sisäilman kostuttutimia..
erakko78 kirjoitti:
Kokeileppas sisäilman kostutinta...Me miehet kun ollaan tehty monenlaisia keksintöjä teidän naikkosten iloks...Myös sisäilman kostuttutimia..
Olen silti kuivakka. Kokeilin. Ja kokeilin ihan höyrypesuvatiakin.
Yön jälkeen pahin. Nenä rapisee kuin näkkäri.misspönttöuuni kirjoitti:
Yön jälkeen pahin. Nenä rapisee kuin näkkäri.Jätät yöksi vadillisen vettä patterin viereen ja zupp, se on aamulla poissa. Mitä luulet, että ihmiselle käy. Eihän siellä elä kukkakaan.
misspönttöuuni kirjoitti:
Yön jälkeen pahin. Nenä rapisee kuin näkkäri.No niitä ilmankostuttumiakin lienee toimivat ja sitten se leuluosasto..
Paremmissa(kalliimmissa) lienee jo tehoja sen verran, että sen ilmankosteuden voi ihan potikasta kääntää haluttuun prosenttiin..erakko78 kirjoitti:
No niitä ilmankostuttumiakin lienee toimivat ja sitten se leuluosasto..
Paremmissa(kalliimmissa) lienee jo tehoja sen verran, että sen ilmankosteuden voi ihan potikasta kääntää haluttuun prosenttiin..Tuskin on sademetsämäistä (mitä siellä tarvittaisiin).
- Ilmiselvää
Ilmankostuttimilla se saadaan hyväkin talo homehtumaan ja mätänemään.
Ilmiselvää kirjoitti:
Ilmankostuttimilla se saadaan hyväkin talo homehtumaan ja mätänemään.
Kivitalo?
- jalkasienionvaarallinen
Ei tarvitse, koska minulle tuo lämpöä filippiini tai thaityttönen...🤗
Taitaa tuo hirsilato riittää
Mokoma :D Tuo se on kyllä puuvarasto eli liiteri. Yritin toiveikkaasti katsoa, että jos kesäaitta, mutta ei, kyllä tuo on liiteri.
Ettäs viitsit palloinesi. Taisit vähän säikähtää pms:ää? en kiellä, muutamia oireita on ollut näkyvillä. Pahimmalla hetkellä poistuin palstalta, että valtakunnan rauha säilyy.
Kaksi kaurapalloa meni kompostiin.Harmikselle vois https://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/liikkuva-puumaja-aikuiseen-makuun-puinen-asuntovaunu-100-000-eurolla-6301592
tämän. Sitä kun voi liikuttaa sitten kun pitää vaihtaa maisemaa kun alkaa kaurapallot lennellä liian korkealla.misspönttöuuni kirjoitti:
Jumlaut, älä enää niistä juuttaista kuvaa laita! Oli
Heh, oliko oikeasti just noita? ymmärrän närkästyksen kun dajm siinä antaa ymmärtää kyllä suklaisemmaksi.
Mutta mitäs ostit ruottalaista:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Marabou
Enskerralla sitten noita:
https://maxikarkki.fi/products/panda-jattisuklaa-lakupallo-2-3-kg
Mutta hauska jos arvasin noi pallotkin, niin kun kätisyyden sillon, taidan tuntee sut jo aika hyvin :Dmisspönttöuuni kirjoitti:
Harmikselle vois https://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/liikkuva-puumaja-aikuiseen-makuun-puinen-asuntovaunu-100-000-eurolla-6301592
tämän. Sitä kun voi liikuttaa sitten kun pitää vaihtaa maisemaa kun alkaa kaurapallot lennellä liian korkealla.No hitto, ois kyllä kiva ja varmaan sais rupatteluseuraa missä vaan liikkuskin, ois sopivasti erilainen :)
Harmaaritari kirjoitti:
Heh, oliko oikeasti just noita? ymmärrän närkästyksen kun dajm siinä antaa ymmärtää kyllä suklaisemmaksi.
Mutta mitäs ostit ruottalaista:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Marabou
Enskerralla sitten noita:
https://maxikarkki.fi/products/panda-jattisuklaa-lakupallo-2-3-kg
Mutta hauska jos arvasin noi pallotkin, niin kun kätisyyden sillon, taidan tuntee sut jo aika hyvin :DOli oli, Dajmin takia juuri haksahdin kun, katso tuota päällystä. Näyttää muhkealta suklaalta. Ruotsiksi teksti isolla suklaapalloista (päälikannessa)
Tiedät minusta liikaa Einstein :D
tai sitten vaan olen tosi ennalta-arvattava :D
Vasenkätisyyden arvaamista kyllä marketin pohjapiirroksen avulla hämmästelen! Ei kelleen tuosta oo tullu mieleen aiemmin. Mutta mietin sitä yksi päivä, että on siinä jotain loogista kun se vetää vasempaan parkkipäätyyn aina.
Jos tiedät vielä jotain eksaktia, älä kerro kaikkea :Dmisspönttöuuni kirjoitti:
Niinkö meinaisit. Mietihän vielä...
Niin....voihan se olla että naista ois helpompi houkutella hirsitalolla kuin hirsiladolla
Harmaaritari kirjoitti:
No hitto, ois kyllä kiva ja varmaan sais rupatteluseuraa missä vaan liikkuskin, ois sopivasti erilainen :)
Sanoit kerran, että sellainen liikkuva muuttoratkaisu toisen luo ois hyvä :)
Noh, tuollahan rullais ja melkein hirttä sekin. :)pujotteIija kirjoitti:
Niin....voihan se olla että naista ois helpompi houkutella hirsitalolla kuin hirsiladolla
Raoista tuulee ja tapetit puuttuu, juu.
Sanoit kerran, että sellainen liikkuva muuttoratkaisu toisen luo ois hyvä :)
Noh, tuollahan rullais ja melkein hirttä sekin. :)Juu, on kyllä kodikkaan oloinen noilla videoillakin:
https://www.youtube.com/watch?v=3Fj3DS9e9mk
https://www.youtube.com/watch?v=W6lKzOBQpFY
Juu, kenties vielä joskus tuollasen vois laittaa. Miksei ne tee Suomessa vastaavia?Harmaaritari kirjoitti:
Juu, on kyllä kodikkaan oloinen noilla videoillakin:
https://www.youtube.com/watch?v=3Fj3DS9e9mk
https://www.youtube.com/watch?v=W6lKzOBQpFY
Juu, kenties vielä joskus tuollasen vois laittaa. Miksei ne tee Suomessa vastaavia?Älä muuta sano, itse asiassa aika ihana noilla videoilla!
Voisin hyväksyä tuollasen siinä missä hirsitalonkin. Wau. Hyvät esittelyt...
Niin just, miks ei tällasessa "puumaassa" ole tuota alettu tuottamaan vuosia sitten? Ihana <3
Siinä ois yritysidea!misspönttöuuni kirjoitti:
Älä muuta sano, itse asiassa aika ihana noilla videoilla!
Voisin hyväksyä tuollasen siinä missä hirsitalonkin. Wau. Hyvät esittelyt...
Niin just, miks ei tällasessa "puumaassa" ole tuota alettu tuottamaan vuosia sitten? Ihana <3
Siinä ois yritysidea!Joo, johtunmee siitä kun tuolla euroopassa koulutetaan oikeasti puusepopiä ja arvostetaan niitä. Josku jostain luin että siellä on kunnollinen kisälli-järjestelmä käytössä. Puusepäksi opiskelu kestää vuosia mutta sitten kun on valis osaa oikeasti. Tuollanenkin juttu löyty:
https://www.puuinfo.fi/tiedote/keski-euroopan-perheyrityksiä-johdetaan-arvoilla-ja-perinteillä
Täällä Suomessahan taas opetetaan suunnilleen höylä käynnistämään jos sitäkään ja laitetaan sitten jonnekin kasaamaan karkeita elementtejä, ei siinä oikein taiteellinenkaan saa vahvuuksia esiin. Puu myydään sitten raakana ulos kun ei osata jalostaa.Harmaaritari kirjoitti:
Joo, johtunmee siitä kun tuolla euroopassa koulutetaan oikeasti puusepopiä ja arvostetaan niitä. Josku jostain luin että siellä on kunnollinen kisälli-järjestelmä käytössä. Puusepäksi opiskelu kestää vuosia mutta sitten kun on valis osaa oikeasti. Tuollanenkin juttu löyty:
https://www.puuinfo.fi/tiedote/keski-euroopan-perheyrityksiä-johdetaan-arvoilla-ja-perinteillä
Täällä Suomessahan taas opetetaan suunnilleen höylä käynnistämään jos sitäkään ja laitetaan sitten jonnekin kasaamaan karkeita elementtejä, ei siinä oikein taiteellinenkaan saa vahvuuksia esiin. Puu myydään sitten raakana ulos kun ei osata jalostaa.Oispa ajattelemisen aihetta.
Onko meillä oikein mitään sellaista kuin skoteilla viskit, ja sveitsiläisillä kellot, että se olis pitkäaikainen tunnettu brändi?
Koska materiaalihan meillä ois.misspönttöuuni kirjoitti:
Oispa ajattelemisen aihetta.
Onko meillä oikein mitään sellaista kuin skoteilla viskit, ja sveitsiläisillä kellot, että se olis pitkäaikainen tunnettu brändi?
Koska materiaalihan meillä ois.Juu, meillä olis materiaalia ja varmaan halukkaita oppijoita. Ainoo vika vaan kun miedän päättäjät on kumartaneet osakeyhtiöille ja niiden voitontavoittelulle niin pitkään että on unohtnut jatkuvuus, ei taida juuri olla enää sellaisia perheyhtiöitä joissa ajatellaan seutukunnan ja sen ihmisten etua, halutaan että kaikilla olisi hyvä olla siinä yhteisössä. Ihminen on enää pelkkä tuotantoeläin pipilälle ja kumppaneille, hyödyke josta revitään kaikki irti ja sitten hylätään, otetaan uusia ihmisiä muualta maailmasta knu halvalla saadaan pyörittämään businesta, saadaan halpatyömarkkinat. Ollaan varmaan samaa mieltä että aika sairasta hommaa.
Harmaaritari kirjoitti:
Juu, meillä olis materiaalia ja varmaan halukkaita oppijoita. Ainoo vika vaan kun miedän päättäjät on kumartaneet osakeyhtiöille ja niiden voitontavoittelulle niin pitkään että on unohtnut jatkuvuus, ei taida juuri olla enää sellaisia perheyhtiöitä joissa ajatellaan seutukunnan ja sen ihmisten etua, halutaan että kaikilla olisi hyvä olla siinä yhteisössä. Ihminen on enää pelkkä tuotantoeläin pipilälle ja kumppaneille, hyödyke josta revitään kaikki irti ja sitten hylätään, otetaan uusia ihmisiä muualta maailmasta knu halvalla saadaan pyörittämään businesta, saadaan halpatyömarkkinat. Ollaan varmaan samaa mieltä että aika sairasta hommaa.
Työn siirtämistä Kiinaan en kannata. Kotimainen työ kunniaan (vaikka maksaisi).
- Pymppypertti
Hirsistä tulee tikkuja pymppyyn! Ei pysty!
- Tavismies--
Tykkään kans hirsitaloista. Olen sellaisia rempannut paljon. Yhden reksin hirsitalo paloi joskus ja pääsin sitten rakentamaan sitä uudelleen. siihen meni 8 kk.
Niissä on aitoutta ja oikeasti hengittäminen paljon paremman tuntuista, iho tykkää, huokuu lämpöä talvella ja ihan kaikin puolin paras. Niitä pitää tosiaan vaan huoltaa...
: )Niissä on aitoutta ja oikeasti hengittäminen paljon paremman tuntuista, iho tykkää, huokuu lämpöä talvella ja ihan kaikin puolin paras. Niitä pitää tosiaan vaan huoltaa...
: )misspönttöuuni kirjoitti:
Niissä on aitoutta ja oikeasti hengittäminen paljon paremman tuntuista, iho tykkää, huokuu lämpöä talvella ja ihan kaikin puolin paras. Niitä pitää tosiaan vaan huoltaa...
: )Huokuu lämpöä joo hirsitalo :). Ikinä ole niin kylmässä talossa ollut kuin mitä oli yhellä seurustelukumppanilla joskus. Ympärivuotisessa käytössä, asui siinä vuokralla. Pyöröhirsitalo, isot hirret, näyttävän näköinen linna päällepäin mutta se kylmyys. Lämmityskulut siltikin järisyttävät.
Jiimen kirjoitti:
Huokuu lämpöä joo hirsitalo :). Ikinä ole niin kylmässä talossa ollut kuin mitä oli yhellä seurustelukumppanilla joskus. Ympärivuotisessa käytössä, asui siinä vuokralla. Pyöröhirsitalo, isot hirret, näyttävän näköinen linna päällepäin mutta se kylmyys. Lämmityskulut siltikin järisyttävät.
Jotain on tehty väärin (rakennusvaiheessa).
Jotain on tehty väärin (rakennusvaiheessa).
Jos rakentaja haluaa että hirret pitää näkyä myös sisäpuolella kuten ulkopuolellakin, näyttävyyden vuoksi, se ei ole väärin tehty. Se on vaan kylmä, siksi kai oli laitettukin vuokralle kun omistaja itse ei tarkene/pysty asua siinä.
Eri asia jos olisi pieni mökki jota olisi helppo lämmittää mutta tuossa oli kaksi kerrosta ja lattiapintaa ehkä noin 300 neliötä.Jiimen kirjoitti:
Jos rakentaja haluaa että hirret pitää näkyä myös sisäpuolella kuten ulkopuolellakin, näyttävyyden vuoksi, se ei ole väärin tehty. Se on vaan kylmä, siksi kai oli laitettukin vuokralle kun omistaja itse ei tarkene/pysty asua siinä.
Eri asia jos olisi pieni mökki jota olisi helppo lämmittää mutta tuossa oli kaksi kerrosta ja lattiapintaa ehkä noin 300 neliötä.No eikun polttopuuks vaan sitten, sillähän siitä...
No eikun polttopuuks vaan sitten, sillähän siitä...
Eli kaikki hirsitalot polttopuuksi sitten kuitenkin loppujenlopuksi :)
Ohut hirren liitoskohta ei korvaa tuulensuojalevyä, ei eristeitä ei mitään. Näyttävyyden ehdoilla mennään, sitten vaan lisää pökköä pesään, maksoi mitä maksoi.
T-paita päällä tai ilman paitaa pitää pystyä talossa olemaan talvella.Jiimen kirjoitti:
Eli kaikki hirsitalot polttopuuksi sitten kuitenkin loppujenlopuksi :)
Ohut hirren liitoskohta ei korvaa tuulensuojalevyä, ei eristeitä ei mitään. Näyttävyyden ehdoilla mennään, sitten vaan lisää pökköä pesään, maksoi mitä maksoi.
T-paita päällä tai ilman paitaa pitää pystyä talossa olemaan talvella.Ihan sama... en jaksa..
Jos tänään poltetaan, rakennetaan huomenna uudestaan..
Timpuri ei saisi olla ihan uuno.
- HulluHattulasta
On talo ja muita töllejä kaupunkeissaHirsimökki ilman mukavuuksia puuttuu.
Lautamökki vain paneneeleilla vain ja eristeillä rei hirsiä ja siitä mahdottoman pahoillansa. - betoni.on.kestävää
itse tykkään tiiliseinistä ja betoniseinistä ja jos laittaa vaikka hyllyn tai taulun seinään niin betoniseinään luotan että pysyy
Mihin se naula hirsiseinästä notkuisi? Helpompi laittaakin kuin betoniin. Betoniin tarviit timanttiporaa ja ties mitä sirkkeliä. Hirteen vaan nakuttelet.
- macynhaamu
Juu ja sopii vaikka etelään..
http://www.solexhomes.com/fi/huvila-myynnissa--fuengirola/278811/s02
Hirstalo...- macynhaamu
Todellakin sopii, ja myös Japaniin, kestää maanjäristystä!
Haaveilin vuosikausia hirsitalosta...mulla oli hirsirunkoinen talo. Mutta lautavuoraus päällä..kivasti pakkasilla paukkui hirret. Välillä säpsähti jännäriä katsellessa, kun samaan aikaan paukahteli nurkat. 😬
Kyllä tää tiilitöllikin ihan jees on..täällä ei pauku seinät. 😛
Aaa, olen taas haaveillut tänään kakkoskodista mistäs muualta, kuin espanjasta...huvikseni katselin tätä.
http://www.sunloma.es/kohteet/120_benalmadena-costa-benalmadena-7br
Ja lapsi näki sen, hän kuulemma ostaa sen mulle. Kysyin että milläs rahalla?
Mulla on iso kolikko, iso raha.😝
Lapset...💕 macynhaamu kirjoitti:
Haaveilin vuosikausia hirsitalosta...mulla oli hirsirunkoinen talo. Mutta lautavuoraus päällä..kivasti pakkasilla paukkui hirret. Välillä säpsähti jännäriä katsellessa, kun samaan aikaan paukahteli nurkat. 😬
Kyllä tää tiilitöllikin ihan jees on..täällä ei pauku seinät. 😛
Aaa, olen taas haaveillut tänään kakkoskodista mistäs muualta, kuin espanjasta...huvikseni katselin tätä.
http://www.sunloma.es/kohteet/120_benalmadena-costa-benalmadena-7br
Ja lapsi näki sen, hän kuulemma ostaa sen mulle. Kysyin että milläs rahalla?
Mulla on iso kolikko, iso raha.😝
Lapset...💕Mulla tuli tuosta mieleen se kauhea työmäärä mitä tuollaisen ylläpito vaatii. Mieluummin hirsivaunu ylempää.
- macynhaamu
Harmaaritari kirjoitti:
Mulla tuli tuosta mieleen se kauhea työmäärä mitä tuollaisen ylläpito vaatii. Mieluummin hirsivaunu ylempää.
Samaa mäkin kattelin, että kukahan tuonkin töllin pihoineen hoitaa. Kidinhoitaja ja puutarhu aika varmaan. Oli muutenkin ihan liian väritön mun makuun.
Mutta suht iso ja kivemmassa paikassa, kun vertaa vaikka mitä Hesasta saa samalla rahalla.
- AsianVierestä
Hirsi happanee ja palaa mutta kivitalo on perheelle se turvallisin vaihtoehto.
Säästää myös vakuutuksissa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 101706
- 39675
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s32609Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.16598Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38557Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?50519Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?63516- 34515
- 63491
- 68489