Todellavaikeeta: mitä palstalaisille kuuluu?

Täällä taas ollaan. Mitenkä on mennyt alkava vuosi?

34

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AnaTaas ymmärtää. Tule pimeyteen kanssamme.

      • AvoksU777

        SuseeJ on jo murskannut anaTaas. Ei kannata luuseria seurata.


    • Morjens. Siinähän tää kulkee painollaan.

      Mitäs ukolle kuuluu? Joko on kaikenmaailmsn pokausoppaat testattu?

      • Pokausoppaita täytyy aina lukea kriittisesti ja osata soveltaa tilanteisiin. Niistä on toki hyötyä, jos osaa käyttää vähän järkeä ja niitä lukee tarpeeks paljon. Lisäksi on myös hyvä lukea tieteellistä tutkimusta vaikkapa psykologian saralta. Käytännön kokemuskin opettaa, jossa toki luettu tieto on tukena ja selkiyttää tiettyjen lainalaisuuksien hahmottamisessa.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Pokausoppaita täytyy aina lukea kriittisesti ja osata soveltaa tilanteisiin. Niistä on toki hyötyä, jos osaa käyttää vähän järkeä ja niitä lukee tarpeeks paljon. Lisäksi on myös hyvä lukea tieteellistä tutkimusta vaikkapa psykologian saralta. Käytännön kokemuskin opettaa, jossa toki luettu tieto on tukena ja selkiyttää tiettyjen lainalaisuuksien hahmottamisessa.

        Joo. Siis voihan sitä rakentaa ymmärrystä kirjallisen tietoudenkin avulla. Pariutuminen on vaan monesti ei niin tekninen asia, että sitä on vaikea määritellä yleisesti.

        Milläs fiilingillä muuten olet? Oletko päässyt tutustumaan naisiin? Onko edistystä tapahtunut?


      • Dissi kirjoitti:

        Joo. Siis voihan sitä rakentaa ymmärrystä kirjallisen tietoudenkin avulla. Pariutuminen on vaan monesti ei niin tekninen asia, että sitä on vaikea määritellä yleisesti.

        Milläs fiilingillä muuten olet? Oletko päässyt tutustumaan naisiin? Onko edistystä tapahtunut?

        Tuo on aika mielenkiintoinen kysymys tuo pariutuminen, koska kyllähän eri tieteet kuitenkin ovat tutkineet ja löytäneetkin erilaisia lainalaisuuksia. Näitä on kyllä mielenkiintoista lukea ja tietysti täydentävänä lukemisena jotain pokausoppaita, jotka ovat enemmän käytännön elämästä. Luetko aktiivisesti erilaisia tutkimuksia vaikkapa psykologiasta, sosiologiasta, sosiaalipsykologiasta, psykiatriasta, biologiasta, jne? Oletko vielä lukenut tuota sosiologi Henry Laasasen kirjaa Naisten seksuaalinen valta? Jos luet sen, ymmärrät vieläkin paremmin ätmien ongelmia.

        Mulla se kiinnostus tutkia analyyttisesti pariutumisen lainalaisuuksia lähti yksinkertaisesti siitä, kun aivan liikaa joutui nuorempana pettymään, kun ei kenellekään kelvannut, vaikka itsellä oli kiinnostusta vaikka kuinka monta kertaa. Halusin lopultakin tietää syyt, miksi toiset onnistuvat pariutumaan ja toiset eivät.

        Olenko päässyt tutustumaan naisiin? Vastaus: voisin sanoa, että kaiken aikaa asiat edistyvät ja olen kehittynyt pariutumisen taidoissa.


      • Laasasen sijaan ehkä kannattaa lukea kirjan IDIOOTIT YMPÄRILLÄNI. Sen saa myös äänikirjana. Hyvä teos ja avaa silmät ihmisten erilaisuudelle.

        Ätmiksi itsensä luokittelevat ovat luultavammin vihreää tai sinistä persoonaa. Heidän ehkä fiksuinta olisi opetella sosiaalisia taitoja ja lukea naisen seksuaalisuudesta ja sen tyydyttämisestä. Koska kuultu on, että ns ätmeillä tuo sosiaalinen kömpelyys kulkee käsi kädessä aloitekyvyttömyyden ja surkeiden seksitaitojen kanssa.


      • Singleone kirjoitti:

        Laasasen sijaan ehkä kannattaa lukea kirjan IDIOOTIT YMPÄRILLÄNI. Sen saa myös äänikirjana. Hyvä teos ja avaa silmät ihmisten erilaisuudelle.

        Ätmiksi itsensä luokittelevat ovat luultavammin vihreää tai sinistä persoonaa. Heidän ehkä fiksuinta olisi opetella sosiaalisia taitoja ja lukea naisen seksuaalisuudesta ja sen tyydyttämisestä. Koska kuultu on, että ns ätmeillä tuo sosiaalinen kömpelyys kulkee käsi kädessä aloitekyvyttömyyden ja surkeiden seksitaitojen kanssa.

        Oletko lukenut paljon Laasasta, kirjoja, artikkeleita? Uudessa Suomessa niitä löytyy.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Oletko lukenut paljon Laasasta, kirjoja, artikkeleita? Uudessa Suomessa niitä löytyy.

        No en ole, enkä lue. Lannistavaa, aggressioita herättävää ja masentavaa luokittelua. Ei asiat oikeesti mene niin. Sosiaaliset ja petitaidot sekä kyky asettua toisen asemaan ovat ratkaisevia lopulta. Ei markkina-arvo. Tai no, riippuu mitä sitä haetaan. Panoa vaiko kumppania.


      • Singleone kirjoitti:

        No en ole, enkä lue. Lannistavaa, aggressioita herättävää ja masentavaa luokittelua. Ei asiat oikeesti mene niin. Sosiaaliset ja petitaidot sekä kyky asettua toisen asemaan ovat ratkaisevia lopulta. Ei markkina-arvo. Tai no, riippuu mitä sitä haetaan. Panoa vaiko kumppania.

        Kyllä Laasanen on kuitenkin monessa asiassa melko realistikin.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Kyllä Laasanen on kuitenkin monessa asiassa melko realistikin.

        No realismiakin on monenlaista. Puolueeton realismi on realismia. Laasasen realismi ei ole puolueeton eikä ota kaikkia muuttujia ja vaikutuksia huomioon. Yleistää liikaa mututuntumalla. Mut näkökulmana ihan jees, muttei enempää kuin näkökulmana :)


    • Hyvin tressaavaa

      • wanhaämmä

        No höh, mikä sua stressaa?

        Mulla on ihme ja kumma just nyt aika rauhallinen pikkupätkä menossa, ei liikaa kiireitä töissä ja oon ehtinyt hyvin treenailemaankin. Ihanaa kun ei aina ole niin saamarinmoista tikitystä :)


      • wanhaämmä kirjoitti:

        No höh, mikä sua stressaa?

        Mulla on ihme ja kumma just nyt aika rauhallinen pikkupätkä menossa, ei liikaa kiireitä töissä ja oon ehtinyt hyvin treenailemaankin. Ihanaa kun ei aina ole niin saamarinmoista tikitystä :)

        Kiitos kun kysyit.


    • JossainMuualla

      No paskaakos tässä.

      Parisuhteeni halusi elämältään enemmän joka tarkoittaa vähemmän minua.

      Saavutin töissäni jonkinlaisen virtsanpylvään, pitäisi kai olla tyytyväinen.

      Tutustuin kahteen naiseen, joista toinen keräsi pisteet kotiin tuomalla nenäliinoja ja lohipiirakkaa.

      Ex on soittanut tällä viikolla vasta kolme kertaa.

      Sellaisia.

      • Ollanko me aikaisemmin keskusteltu?


      • JossainMuualla
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Ollanko me aikaisemmin keskusteltu?

        Muistaakseni olemme.

        Ja nyt on ex soittanut neljä kertaa tällä viikolla, ollaan keskiviikossa.

        Yleensä lopetan siinä puolen tunnin kohdalla, vaikka ex vain jatkaisi.

        Ex ei taida muistaa olevansa ex, mitäs läksi.


      • flowersreally

        ”nenäliinoja ja lohipiirakkaa”

        Oliko sulla flunssa?


      • JossainMuualla
        flowersreally kirjoitti:

        ”nenäliinoja ja lohipiirakkaa”

        Oliko sulla flunssa?

        Kyllä, en kai minä muuten olisi ehtinyt spämmätä palstaa pullolleen?


      • JossainMuualla kirjoitti:

        Muistaakseni olemme.

        Ja nyt on ex soittanut neljä kertaa tällä viikolla, ollaan keskiviikossa.

        Yleensä lopetan siinä puolen tunnin kohdalla, vaikka ex vain jatkaisi.

        Ex ei taida muistaa olevansa ex, mitäs läksi.

        Tunsiko exä että olit jotenkin hänen elämäänsä rajoittava tekijä?

        Noin teoreettisesti kai riittävä ehto erolle on, että jompi kumpi uskoo siitä elämän parantuvan.


      • JossainMuualla
        scrg kirjoitti:

        Tunsiko exä että olit jotenkin hänen elämäänsä rajoittava tekijä?

        Noin teoreettisesti kai riittävä ehto erolle on, että jompi kumpi uskoo siitä elämän parantuvan.

        Hän ei tuntenut olevansa suhteessa, hmm, samalla tasolla, yhdenvertainen tai jotain sellaista.

        Niin luulen, selviä viitteitä edellisestä on.

        Kyseessä ei ole se, että olisin jyrännyt hänet tai en olisi kuunnellut.

        Ennemminkin yhdistelmä naisen itsetuntoa ja sitä että setä hoitaa homman kotiin melko suvereenisti.


      • JossainMuualla kirjoitti:

        Hän ei tuntenut olevansa suhteessa, hmm, samalla tasolla, yhdenvertainen tai jotain sellaista.

        Niin luulen, selviä viitteitä edellisestä on.

        Kyseessä ei ole se, että olisin jyrännyt hänet tai en olisi kuunnellut.

        Ennemminkin yhdistelmä naisen itsetuntoa ja sitä että setä hoitaa homman kotiin melko suvereenisti.

        "Hän ei tuntenut olevansa suhteessa, hmm, samalla tasolla, yhdenvertainen tai jotain sellaista. "

        Luulen, että tuo on naisille varsin yleinen dilemma. Pitääkö miehen olla yhdenvertainen vai ylöspäin katsottava. Toinen on helpompi, toinen houkuttelevampi.

        "Kyseessä ei ole se, että olisin jyrännyt hänet tai en olisi kuunnellut. "

        Tuo on kyllä jonkinlainen riski. Vaikka ei olisikaan kuin puskutraktri, niin jos lopputulema kuitenkin on samanlainen kuin puskutraktorin jäljiltä, niin onko sillä sitten lopulta eroa.


    • Vähän vaihtelevaa on kuuluminen...koulu käyty, sen suhteen stressi ja urakointi helpotti. Mutta työt sitten alkaa pian...eikä fyysinen terveys ole paras mahdollinen. Kipuja kipuja ja kipuja...mutta ei auta kun kestää.

      Välillä on hyviä päiviä ja välillä en pääse kunnolla edes kävelemään...jalkojen päälle astuminen, liikkuminen aiheuttaa kamalaa tuskaa jalkapohjissa, jalkaterissä...polvissa. Alaselkä särkee ja polttaa, kuin hiilihangolla tai kekäleillä poltettas..repii kuin susi riuhtos elävältä lihaa luitten päältä..Tulee ja menee...toisina päivinä taas pystyn loikkimaan kuin aropupu, eikä ole tietoakaan kivusta.

      Muutenhan arki rullaa ennallaan. :)

      • flowersreally

        Oletkos koskaan kokeillut kipuihisi kundaliinijoogaa, faskiajumppaa tai avantouintia?


      • flowersreally kirjoitti:

        Oletkos koskaan kokeillut kipuihisi kundaliinijoogaa, faskiajumppaa tai avantouintia?

        Faskiahierontaa ja avantouintia joo. Oikeestaan avanto allasta ja kylmähoitoa ( kuin valtava kaappipakastin ) reumalla.. kylmää suihkua ja kylmää vettä pesuvatiin jalat sinne. Vaan ei tunnu auttavan. Ehkä ihan hetkeksi, mutta pian taas palaa...keväät ja syksyt, talvet on pahimpia. Kun tulee taas kesä helpottaa. Jotenkin ilmanalat vaikuttaa.

        Jooga en ole koskaan kokeillut.


    • Kuulumiset... Ihan jees. Kk sitten muutto toiselle paikkakunnalle, uusi työ. Nyt odotyaa, että kevätaurinko sulattaa pariutumisen halut.

      Miten itselläsi?

      • Oleko suhteellisen uusi tällä palstalla, vai oletko kirjoitellut eri nikillä aikaisemmin? Mä olen ollut täällä jo jonkin aikaa, mutta pitänyt aika ajoin taukojakin, kun on vähän ollut kiireitä.


        "Miten itselläsi?"

        Kyllähän sitä kaiken aikaa odottaa, että hyvät asiat elämässä etenisi vähän nopeampaa tahtia. Yrittämistä ei tietenkään kannata lopettaa. Kuten sanoin, on ollut vähän kiireitäkin, joten en ole kokoajan jaksanut tällä palstalla kirjoitella, mutta nyt sitten jostain syystä taas löytyi sitä aikaa ja intoakin. Täytyy joskus tutkia tuota kirjaa, josta puhut. Aloitekyvyttömyys on ilman muuta varmaankin yleinen ongelma ätmeillä. Sitäkin voi kyllä harjoitella.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Oleko suhteellisen uusi tällä palstalla, vai oletko kirjoitellut eri nikillä aikaisemmin? Mä olen ollut täällä jo jonkin aikaa, mutta pitänyt aika ajoin taukojakin, kun on vähän ollut kiireitä.


        "Miten itselläsi?"

        Kyllähän sitä kaiken aikaa odottaa, että hyvät asiat elämässä etenisi vähän nopeampaa tahtia. Yrittämistä ei tietenkään kannata lopettaa. Kuten sanoin, on ollut vähän kiireitäkin, joten en ole kokoajan jaksanut tällä palstalla kirjoitella, mutta nyt sitten jostain syystä taas löytyi sitä aikaa ja intoakin. Täytyy joskus tutkia tuota kirjaa, josta puhut. Aloitekyvyttömyys on ilman muuta varmaankin yleinen ongelma ätmeillä. Sitäkin voi kyllä harjoitella.

        En ole uusi. Olin tauolla, nyt vaihteeksi taas täällä.


      • Singleone kirjoitti:

        En ole uusi. Olin tauolla, nyt vaihteeksi taas täällä.

        Tauko tekee ilman muuta hyvää. Monet ideat kypsyy, kun välillä miettii asioita. Ja tietysti elää muutakin elämää.


    • NainenRuudunTakaa

      Hyvää kuuluu. Semmoista rentoa ja leppoisaa arkea. Oon ollut viimeiset puoli vuotta menossa introvertimpaan suuntaan, niin että tykkään viettää enemmän koti-iltoja ja viipottaa vähemmän.

      Mitäs itsellesi? Onkos sosiaalisen elämän lainalaisuuksia avautunut?

      • Älä jää kotiin. Mä tein jossain vaiheessa sen virheen ja ainakin itsellä kävi niin, että sulkeuduin entisestään ja seurauksena oli entistä vaikeampaa mennä ihmisten ilmoille ja ylipäätään kommunikoida ihmisten kanssa varsinkin jos olivat tuntemattomia. Tämä aiheutti entistä suurempaa riippuvuutta jo valmiiksi tutuista ihmisistä, kuten esimerkiksi kavereista.

        Sosiaalisia lainalaisuuksia avautuu kaiken aikaa. Tämä sosiaalisten lainalaisuuksien tutkiminen on itseasiassa erittäin mielenkiintoista hommaa, kun siihen pääsee sisälle. Tutkimuksia kyläl löytyy vaikka millä mitalla niin tieteen kuin pokausoppaiden saralla. Ehdinkin jo mainita Dissille jotain, jos ehdit lukea.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Älä jää kotiin. Mä tein jossain vaiheessa sen virheen ja ainakin itsellä kävi niin, että sulkeuduin entisestään ja seurauksena oli entistä vaikeampaa mennä ihmisten ilmoille ja ylipäätään kommunikoida ihmisten kanssa varsinkin jos olivat tuntemattomia. Tämä aiheutti entistä suurempaa riippuvuutta jo valmiiksi tutuista ihmisistä, kuten esimerkiksi kavereista.

        Sosiaalisia lainalaisuuksia avautuu kaiken aikaa. Tämä sosiaalisten lainalaisuuksien tutkiminen on itseasiassa erittäin mielenkiintoista hommaa, kun siihen pääsee sisälle. Tutkimuksia kyläl löytyy vaikka millä mitalla niin tieteen kuin pokausoppaiden saralla. Ehdinkin jo mainita Dissille jotain, jos ehdit lukea.

        Totta turiset. Ei ole hyvä liian paljon kotiin jäädä, sen verran vain mikä tuntuu tarpeelliselta. Ja joskus on tarpeen potkaista itseään perseelle, että menee jonnekin tapahtumaan tai tapaamiseen, vaikka olisi vähän sillä fiiliksellä, että jaksaako sitä, jos kuitenkin tietää, että se tekee hyvää.

        Millaisissa tilanteissa puhut tuntemattomille? Itse kun tapaan ihmisiä, joita en ole ennen tavannut, niin ovat kuitenkin jotain kautta kontekstituttuja, esim. työn kautta tiedän mitä tekevät tai muuten meillä on yhteistä se työ. Tai joku harrastus tai kiinnostus muuten. Tai sitten joku yhteinen tuttu esittelee. Niin eivät oikeastaan tunnu tuntemattomilta, vaikka olisivatkin.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Totta turiset. Ei ole hyvä liian paljon kotiin jäädä, sen verran vain mikä tuntuu tarpeelliselta. Ja joskus on tarpeen potkaista itseään perseelle, että menee jonnekin tapahtumaan tai tapaamiseen, vaikka olisi vähän sillä fiiliksellä, että jaksaako sitä, jos kuitenkin tietää, että se tekee hyvää.

        Millaisissa tilanteissa puhut tuntemattomille? Itse kun tapaan ihmisiä, joita en ole ennen tavannut, niin ovat kuitenkin jotain kautta kontekstituttuja, esim. työn kautta tiedän mitä tekevät tai muuten meillä on yhteistä se työ. Tai joku harrastus tai kiinnostus muuten. Tai sitten joku yhteinen tuttu esittelee. Niin eivät oikeastaan tunnu tuntemattomilta, vaikka olisivatkin.

        Joo, näin ilman muuta kannattaa tehdä - lähteä ihmisten ilmoille, vaikka ei aina huvittaisi. Kun näkee vähän vaivaa ja ehkä jonkin verran kärsiikin, saattaa kuitenkin jossain vaiheessa huomata, että hyvinhän kaikki meni ja avautu taas mahdollisuudet luoda tuttavuuksia, ehkä jopa pääsit alkuunkin joidenkin uusien ihmisten kanssa. Tätä ei olisi tapahtunut, jos olisit jäänyt kotiin.

        Asia on vaan näin, että miehen on yleensä vähän joka paikassa oltava aloitteellinen, oli kyse työstä, harrastuksista, opiskeluista, baareista jne. Naiset harvemmin on aloitteellisia. Nämä ongelmat tutustumisessa on jokseenkin samoja melkein missä tahansa. Toinen ongelma on se, että esim harrastuksissa ei aina sellainen nainen halua jutella, josta itse olis kiinnostunut, jolloin vaatii vähän "työtä" jutella sellaisten naisten kanssa, jotka eivät satu kiinnostamaan seksuaalisesti, jotta saisi myöhemmin mahdollisuuden tutustua uusiin naisiin, jos saa esim kutsun bileisiin tai sitten joku itseä kiinnostava nainen kiinnostuukin, kun huomaa, että mies tulee toimeen useammankin naisen kanssa. Se, että jäät odottamaan, että itseä kiinnostava nainen vaikkapa harrastusten parissa lopultakin kiinnostuisi, on aika turhauttavaa ja suoraan sanoen ajan hukkaa - pitää olla muitakin mahdollisuuksia tutustua kuin esim työpaikka tai harrastukset, opiskelut tms. Tämän takia pitäisi myös hallita nämäkin jutut, miten tehdään hyvä vaikutus tuntemattomaan. Tähänhän nämä monet pokausoppaat tähtäävät. Onhan baarit ja yökerhot nyt perinteisesti olleet tällaisia paikkoja, joissa tutustutaan tuntemattomiin. Miksei myös jossain muuallakin, kun osaa käyttää vähän luovuutta. Ei ole täysin kiellettyä esim jutella sopivassa tilanteessa vaikkapa kaupan kassan kanssa.


    • On tullut oltua paljon ihmisten seurassa.

      Alkuvuosi on mennyt sellaisissa olosuhteissa joihin en aiemmin ole törmännyt. Tunne on kutakuinkin sellainen, että tuntuu kuin olisi ahdettu sillitynnyriin ilman tilaa liikkua tai sanoa, kuinka asiat pitäisi olla. Kuljettajasta on tullut äänioikeudeton matkustaja.

      Hyviäkin hetkiä on ollut. Olen nauttinut jokaisesta. Ja arvostan ne korkealle.

      Työsarkaa riittänyt. Niistä en jaksa enää ottaa stressiä. On tärkeämpiäkin asioita.

      Palstailu on ollut vähenemässä. Ehkä se lisääntyy seuraavien viikkojen aikana, erinäisistä syistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      2035
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      187
      1788
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      129
      1665
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      127
      1582
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      134
      1475
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      316
      1168
    7. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      174
      1145
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1123
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1034
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1015
    Aihe