Positiivisen ajattelun päivä

AsianVierestä

Olisiko välillä hyvä pitää päivä jolloin palstalla ei olisi vain toisten haukkumista ja oman tilanteensa surkuttelua. Ollaan positiivisia siitä että elämme ja kevät on tulossa. Positiivinen ajattelu pois sieltä hanurista ja arkipäiväiseen käyttöön.

55

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älkää tuomitko sanoi jeesus.
      Sitä kun ei tee niin paistaa aurinko risukasaankin.

• Katsotaan kuinka monella trollinikillä Teknis trollaa tänään.

Saapasnaama on kait pistetty pois, mutta joku parappas taisi tulla tilalle, ja lie muitakin.

En usko että kirjoittelen tänään enempää, mutta näkyillään jossain kohtaa. Hauskaa päivää trolleille.

• Vihertäjä

Minua on syytetty multinikiksi. Hieman ironisesti nyt sitten on tuota nimimerkkihistoriaa.

Terv. Saapasnaama-Parappas-AnaTaas

• wanhaämmä

Sä et vaan ymmärrä mikä positiivinen voima tietynlaisessa negatiivisuudessa jyllää. Mölli.

• Hohohohooooo

Voisitko antaa tietynlaisesta negatiivisuudesta esimerkin , positiivisen? Nimittelykään ei ole kovin positiivinen tapa lähestyä. Mutta jos tuo on positiivisinta itseäsi jatka samaan malliin.
        Ps tuo nimimerkkini on positiivinen.

• JossainMuualla
        Hohohohooooo kirjoitti:

Voisitko antaa tietynlaisesta negatiivisuudesta esimerkin , positiivisen? Nimittelykään ei ole kovin positiivinen tapa lähestyä. Mutta jos tuo on positiivisinta itseäsi jatka samaan malliin.
        Ps tuo nimimerkkini on positiivinen.

Parhaimmat tulokset elämässäni ovat syntyneet seuraavissa mielentiloissa:

Yhdistetty vitutus-päättäväisyys.

Tämä homma hoidetaan nyt niin, että jompi kumpi loppuu ensin. Minä tai homma, kumpi nyt on ensin ns. valmis.

Iloisen hilpeä uteliaisuus.

Jos teen vaikka näin, niin mitä siitä tulee? Oho? Ei paha!

Ei pidä aliarvioida negatiivisuuden voimaa.

• Koitetaan olla, ei kyllä ollenkaan tunnu positiiviselta, että pää särkee ja oksettaa. Mutta toisaalta, onhan mulla vielä pää ja jotain mitä oksentaa. :)

• Mulle kyllä sopii. Ja vaikka toi Wämmä sanoi, että negatiivisestakin voi vääntää positiivista, niin enää en tänään suostu lähtemään enää kääntelemään mitään. Nyt aion nauttia kaikesta positiivisesta ja skippaan yli negatiivisen.... ei kiinnosta tänään, eikä varsinkaan huomenna... tai oikeestaan koko viikonloppuna. 😄

• Voit tunkea positiivisen ajattelun hanuriisi, sillä sieltähän tämäkin päivä on.

• Positiivinen hanuripäivä? 😝

• Lässynlää
        Dissi kirjoitti:

Positiivinen hanuripäivä? 😝

Eikö lähtenyt lässytysketju oikein lentoon?

• Lento.loppui
        Lässynlää kirjoitti:

Eikö lähtenyt lässytysketju oikein lentoon?

Edes pönttö ei enää jaksa tuota epämiestä kuunnella.

• Tämä-selvä

Sitte kun palstalaiset saa pillua voi palstalaiset olla positiivisia

• vaakakierre

Aina on hyvä elää sitten-kun-elämää kun siitä mutta-kun-elämästä loppuvat hyvät tekosyyt! Voi kuolinvuoteellaan sitten todeta, että ah tulipas elettyä!

• että.näin

Sukupuolitaudin testitulos oli positiivinen 👍

• No edes joku täältäkin saa... :D

• Jesh, tämähän ketju tuli kuin tilauksesta tähän päivään. :) Sen verta huonoja uutisia tuli postiluukusta. Olkaa onnellisia siitä mitä on, älkää surullisia siitä mitä ei ole. Tsemppiä kaikille!

Hyvä kappale tuo tosi.typyn laittama. Nostatti mieltä.

• Totuus-

Naiset ei ole puhuneet mitään positiivista ätmeistä koskaan.

• AsianVierestä

Olipas ihana päivä kaikkine vaikeuksineen, ne kuuluvat elämään kuin nenä päähän.
      Positiivisesti ajateltuna toivottavasti huominen olisi helpompi päivä, jos on, menee parempaan suuntaan...ja olisiko tänään pitänyt olla vielä hankalampi päivä niin huominen tuntuisi vielä paremmalta...hmm. Ulkona ei ole paljon pakkasta eikä pyrytä hulluna. Taidanpa käväistä happihyppelyllä niin jaksaa taas paremmin.

Onko päläpälä kipeäksi tulossa? Hyvää kipeänä olossa on se ettei voi enää tulla kipeäksi ja sitten voi kysyä vastakkaiselta sukupuolelta apua mehun kantoon, ruoan laittoon jne. Ainut juttu mitä ei voi kysyä on vessassa käynti, se pitää vielä tehdä itse.

• Minulla oli tänään päinvastainen päivä mutta

Noh tänään on langan loppuun palamis päivä.
        ehkä kuitenkin se on ansaittua yrittää vain olla levätä pitää pientä taukoa. Että uusi lanka saa sytytettyä.

• AsianVierestä
        valtakunta kirjoitti:

Minulla oli tänään päinvastainen päivä mutta

Noh tänään on langan loppuun palamis päivä.
        ehkä kuitenkin se on ansaittua yrittää vain olla levätä pitää pientä taukoa. Että uusi lanka saa sytytettyä.

Hyvä uni tuo mukanaan uusia voimia ja näkee tänään niin huonon asian uudessa valossa. Ei mitään niin huonoa ettei jotain hyvääkin!

• AsianVierestä kirjoitti:

Hyvä uni tuo mukanaan uusia voimia ja näkee tänään niin huonon asian uudessa valossa. Ei mitään niin huonoa ettei jotain hyvääkin!

Näen vain vapaapäivän pakolliisen😁
        Ottaisit sinäkin sen sellaisena itseään pitää armahtaa tämän vuoksi pyydän ihmisiä kirjoittamaan,Hyvät asiat että muistaa ne paremmin huonona päivänä, minäkin kierrän samat asiat moneen kertaa ikävästä ja harmittaa kovin se etten aina onnistu itsestäni saamaan ikäviä ajatuksia pois.

Koen vain kiukkua mitä pitemmälle mennään kun pitkä kärsimys matka jatkuu.🤔

• AsianVierestä
        valtakunta kirjoitti:

Ottaisit sinäkin sen sellaisena itseään pitää armahtaa tämän vuoksi pyydän ihmisiä kirjoittamaan,Hyvät asiat että muistaa ne paremmin huonona päivänä, minäkin kierrän samat asiat moneen kertaa ikävästä ja harmittaa kovin se etten aina onnistu itsestäni saamaan ikäviä ajatuksia pois.

Hmm..itse taas ajattelen ärtymykseni johtuvan vain itsestäni mutta puran ikävästi sitä joskus myös toisille. Harvoin toiset ihmiset suututtaa jos ajattelee ettei niiden ole pakko tehdä mitään hyvää meidän eteemme. Tulisi siis olla tyytyväinen jos joku käyttäytyy ystävällisesti jne.
        Väsymyksestä vaikeudet tuntuvat joskus ylisuurilta mutta hyvin levätyn yön jälkeen sitä voi jo ajatella asioista itseään suojelevalla ja rakentavalla tavalla. Väsynyt = kiukkuinen.
        Lepää sinäkin, olet ansainnut hyvät unet kun mietit aina toisten hyvää. Pitää ajatella joskus myös itseään että on voimia antaa jotain hyvää myös toisille.

• Vihertäjä
        valtakunta kirjoitti:

Sinä nostit minut mielestä harmaasta. Voi kun voisin tehdä saman sinulle.

Hmm..itse taas ajattelen ärtymykseni johtuvan vain itsestäni mutta puran ikävästi sitä joskus myös toisille. Harvoin toiset ihmiset suututtaa jos ajattelee ettei niiden ole pakko tehdä mitään hyvää meidän eteemme. Tulisi siis olla tyytyväinen jos joku käyttäytyy ystävällisesti jne.
        Väsymyksestä vaikeudet tuntuvat joskus ylisuurilta mutta hyvin levätyn yön jälkeen sitä voi jo ajatella asioista itseään suojelevalla ja rakentavalla tavalla. Väsynyt = kiukkuinen.
        Lepää sinäkin, olet ansainnut hyvät unet kun mietit aina toisten hyvää. Pitää ajatella joskus myös itseään että on voimia antaa jotain hyvää myös toisille.

esim tänään on suurin syy opettajan huono käytös moneen kertaan joten nyt oli pakko vihoitella takaisin huonosta käytöksestä koska olen tästä suivaantunut.

Miten lapselle voi antaa negtiivisen palautteen kun käyttäytyy lapsi oikein terapeutin ohjeen mukaan? Tai jos opettaja käyttäytyy alkujaan väärin ja sanon siitä olisit soittanut kun olet tietoinen ja olisin ohjannut oikein kun toistan hänen virheen ,enkä ollut tietoinen
        Ja syyllistetään minun tehneen vasten rehtorin allekirjoitusta

Koen asiat syrjimiseksi poikaa kohtaa jäädä esim pois luokkaretkiltä (vedoten tähän rehtorin allekirjoittamaan lyhyeen päiviin) ja sekä vielä aiemmin viikolla kertoi pojan pääsevän tunnin aiemmin retken takia .

Sit uudestaan toisessa asiassa .
        Tästä ilmoitinkin että poikaa ymmärrän erittäin hyvin ja se vaan ilmoitus minulle että voin toisin ohjastaa, minkä jälkeen siis syylisti minun rikkoneeni rehtorin allekirjoitusta kun annoin
        Aloin jälkeen tuoda hänen rikkomukset esiin huonosta käytöksestä kun tahallaan kiusaa negatiivisella palautteella.

Tämä kyllä käy minun mielenpäälle kun en tykkää vihoitella mutta en tykkää noin huonosta käytöksestä.
        Se että minua jo suututtaa sen verta paljon etten halua olla tekemisessä sen kanssa.

Se stressaa kun pitäisi pojan hoitojakso aloittaa sairaalassa ja halua koko opettajaa sinne mutta pyysin hoitajan välittää kutsun ja nyt sitten hukkasin sen kutsukirjeen missä taas oli palloteltu minulle se kutsuminen paikan päälle opettajan.

Se että miksi ne paloittelee sairaalassa minulle kun sen opettajan kanssa yhteistyö on minun tai pojan syyttämistä tai minun alistamista toisen opettajan läsnä.
        olen miettinyt lakimiestäkin tänään.
        olen vaatinut kirjallisia todisteita rehtorilta mutta se koulu ei mitään kirjoita mitkä ne on evännyt niin joudun oikeasti miettimään lakimiestä pojalleni.

• valtakunta kirjoitti:

esim tänään on suurin syy opettajan huono käytös moneen kertaan joten nyt oli pakko vihoitella takaisin huonosta käytöksestä koska olen tästä suivaantunut.

Miten lapselle voi antaa negtiivisen palautteen kun käyttäytyy lapsi oikein terapeutin ohjeen mukaan? Tai jos opettaja käyttäytyy alkujaan väärin ja sanon siitä olisit soittanut kun olet tietoinen ja olisin ohjannut oikein kun toistan hänen virheen ,enkä ollut tietoinen

Koen asiat syrjimiseksi poikaa kohtaa jäädä esim pois luokkaretkiltä (vedoten tähän rehtorin allekirjoittamaan lyhyeen päiviin) ja sekä vielä aiemmin viikolla kertoi pojan pääsevän tunnin aiemmin retken takia .

Tästä ilmoitinkin että poikaa ymmärrän erittäin hyvin ja se vaan ilmoitus minulle että voin toisin ohjastaa, minkä jälkeen siis syylisti minun rikkoneeni rehtorin allekirjoitusta kun annoin
        Aloin jälkeen tuoda hänen rikkomukset esiin huonosta käytöksestä kun tahallaan kiusaa negatiivisella palautteella.

Tämä kyllä käy minun mielenpäälle kun en tykkää vihoitella mutta en tykkää noin huonosta käytöksestä.
        Se että minua jo suututtaa sen verta paljon etten halua olla tekemisessä sen kanssa.

Se stressaa kun pitäisi pojan hoitojakso aloittaa sairaalassa ja halua koko opettajaa sinne mutta pyysin hoitajan välittää kutsun ja nyt sitten hukkasin sen kutsukirjeen missä taas oli palloteltu minulle se kutsuminen paikan päälle opettajan.

Se että miksi ne paloittelee sairaalassa minulle kun sen opettajan kanssa yhteistyö on minun tai pojan syyttämistä tai minun alistamista toisen opettajan läsnä.
        olen vaatinut kirjallisia todisteita rehtorilta mutta se koulu ei mitään kirjoita mitkä ne on evännyt niin joudun oikeasti miettimään lakimiestä pojalleni.

Oho siis pallottelee kutsua, ei paloittelee ei tässä nyt syömään aleta tai opettajaa pilkota.

• Vihertäjä kirjoitti:

Sinä nostit minut mielestä harmaasta. Voi kun voisin tehdä saman sinulle.

Olet jo auttanut kun tiedän olleen sinulle avuksi.
        Siitä tulee hyvä mieli.

• AsianVierestä
        valtakunta kirjoitti:

Mielestäni syyttely alkaa silloin kun se oma osaaminen tilanteen hallintaan päättyy.
        Opettaja voi olla tuskastunut koska ei löydä hyvää ratkaisua tilanteeseen ja myös sinä hermostut samasta syystä. Molemmat siis hermoilevat, pitää löytää molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu jossa kumpaakaan ei syyllistetä vaan etsitään se yhteinen hyvä joka tuottaa parhaan lopputuloksen myös lapsen kannalta.

Mielestäni syyttely alkaa silloin kun se oma osaaminen tilanteen hallintaan päättyy.
        Opettaja voi olla tuskastunut koska ei löydä hyvää ratkaisua tilanteeseen ja myös sinä hermostut samasta syystä. Molemmat siis hermoilevat, pitää löytää molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu jossa kumpaakaan ei syyllistetä vaan etsitään se yhteinen hyvä joka tuottaa parhaan lopputuloksen myös lapsen kannalta.

minusta tuntuu ettei se osaa ja sen vuoksi minua syyttää tai poikaa kun yrittää etsiä vikaa meistä eikä toimi oikein.
        Minä sanoin etten tiennyt mutta hän ei hän syyttää minua kun itse virheen tekee.

Lyhennetty koulu päivä ei liity mitenkään siihen kuin normaalikoulupäivä kyllä on retkiä kun on koko yli kouluajan pois siihen vetominen on minusta erittäin naurettavaa, jos on retki silloin on hoidettava tuki mutta heillä ei ole siihen resusseja pitää lapsella tuki mutta eikä edes tukea hae vaikka on resussi pula tai kun eivät vastaa kun pyydän kirjallista kirjallisena vaan odottavat.

Se on ongelma siellä ja sit vielä vedotaan että pärjätään mutta kun se että tuki ei kuulu tulla opettajalle vaan pojalle.

Silloin minulle syyttäminen on erittäin huonoa käytöstä

• AsianVierestä
        valtakunta kirjoitti:

minusta tuntuu ettei se osaa ja sen vuoksi minua syyttää tai poikaa kun yrittää etsiä vikaa meistä eikä toimi oikein.
        Minä sanoin etten tiennyt mutta hän ei hän syyttää minua kun itse virheen tekee.

Lyhennetty koulu päivä ei liity mitenkään siihen kuin normaalikoulupäivä kyllä on retkiä kun on koko yli kouluajan pois siihen vetominen on minusta erittäin naurettavaa, jos on retki silloin on hoidettava tuki mutta heillä ei ole siihen resusseja pitää lapsella tuki mutta eikä edes tukea hae vaikka on resussi pula tai kun eivät vastaa kun pyydän kirjallista kirjallisena vaan odottavat.

Se on ongelma siellä ja sit vielä vedotaan että pärjätään mutta kun se että tuki ei kuulu tulla opettajalle vaan pojalle.

Silloin minulle syyttäminen on erittäin huonoa käytöstä

Hmm.me ihmiset olemme vajaita.
        Mites tänään on mennyt, tuntuuko paremmalta?

Pojalle tuli jumi ja olin toisen pojan kanssa sairaalassa.
        Vaikea nähdä tilanne mutta ne mitä neuvoin mutta auttoi poikaa kun kyselin
        Mutta unohti ohjata tällä kertaan rauhoittumisen tilaa niin se oli toisen oppilaan pulpetin alla jumissa ja oletin heti että oli pois luokasta.

Itse oletin olevan pois luokasta rauhoittumassa.

Tottakai pojalta kysyin .

Muttta tilannetta on vaikea auttaa jos en näe mitä tapahtuu.

• AsianVierestä
        valtakunta kirjoitti:

Voi sinua, on pakko halata näin virtuaalisesti.
        Helkkarin paljon energiaa sellaisen jota normaalisti ihmiset eivät tarvitse laittaa. Ole vahva, olet vahva.

• valtakunta kirjoitti:

Oletteko te olleet yhteydessä koulun terveydenhoitajaan, että voisiko sitä kautta löytyä jotain apuja?

Voi sinua, on pakko halata näin virtuaalisesti.
        Helkkarin paljon energiaa sellaisen jota normaalisti ihmiset eivät tarvitse laittaa. Ole vahva, olet vahva.

saa olla jatkuvasti paniikissa.
        Mulla itselläni oli parempi päivä mutta olin paniikissa tottakai sairaalassa kun en tiedä mitään mitä tapahtunut.

Tällä kertaan tuli pojalle jumi suuttumuksesta kun oli sattunut pahasti kun leikki oli rajua, tönimisleikkiä leikkinyt ja lähti pois tilanteessa kun sattu ja huokasin( onneksi)kun siihen pyrkinyt kotona, pois tilanteesta kun suututtaa.

En ole sietänyt edes tyynyä lyötäisiin vaikka näitäkin ohjeita on suositeltu. en mitään vahingon tekoa mikä harjoittaa ottaa nyrkit käyttöön kun suututtaa.

tottakai poika teki harjoitteena sosiaalitarinan tapahtuneesta, en tiennyt mitään tapahtuneesta muuta kun se oli jumissa ja kävimme piirtäen aina noita ratkaisuja, jotka auttaa ja rauhoittaa mutta en ole koulussa muistuttamassa niitä kun tilanne tulee. Poika ei pysty itse puhumaan jumissa.

Hahmota paremmin pojan kertomusta kun itse piirtää paperille ja käydään yhdessä ratkaisuja.
        Muuten se voi hyppiä ja saa kokonais kuvasta väärän.

Joskus hän varmaan muistaa käyttää niitä itse mutta sitä varten toivonut henkilökohtaisen avustajan kun että muistuttaa paikan päällä poikaa käyttämään niitä keinoja.
        Noh kohta pojalla alkaa sairaalajakso.

Pelkään aina että todella pahaa,aina tässä kohtaa voin todeta,
        on hyvä etten ole opettanut lyömään puolustukseksi.

Yöllä sain nukuttua n.
        6 tuntia ja tänään en ole ollut vihainen mutta pohdin olisiko sittenkin pitänyt ottaa lakimieheen yhteyttä kun en ollut vihainen enää taas kuin antaisin anteeksi olen liian kiltti mutta eilen taas olin ottamassa taas yhteyttä lakimieheen.

Mietin kyllä tarkkaan ahdistaa kovin kun tiedä ja on turvaton olo.

eilen todella koko päivän kärsin väliin helpotti ja stressasin niin pahasti kun koko päivä oli suoriutumista loppuun palamista ja tänään on helpompi päivä vaikka on paljon mietintää.

Mitä sinä tekisit?

• AsianVierestä
        valtakunta kirjoitti:

saa olla jatkuvasti paniikissa.
        Mulla itselläni oli parempi päivä mutta olin paniikissa tottakai sairaalassa kun en tiedä mitään mitä tapahtunut.

Tällä kertaan tuli pojalle jumi suuttumuksesta kun oli sattunut pahasti kun leikki oli rajua, tönimisleikkiä leikkinyt ja lähti pois tilanteessa kun sattu ja huokasin( onneksi)kun siihen pyrkinyt kotona, pois tilanteesta kun suututtaa.

En ole sietänyt edes tyynyä lyötäisiin vaikka näitäkin ohjeita on suositeltu. en mitään vahingon tekoa mikä harjoittaa ottaa nyrkit käyttöön kun suututtaa.

tottakai poika teki harjoitteena sosiaalitarinan tapahtuneesta, en tiennyt mitään tapahtuneesta muuta kun se oli jumissa ja kävimme piirtäen aina noita ratkaisuja, jotka auttaa ja rauhoittaa mutta en ole koulussa muistuttamassa niitä kun tilanne tulee. Poika ei pysty itse puhumaan jumissa.

Hahmota paremmin pojan kertomusta kun itse piirtää paperille ja käydään yhdessä ratkaisuja.
        Muuten se voi hyppiä ja saa kokonais kuvasta väärän.

Joskus hän varmaan muistaa käyttää niitä itse mutta sitä varten toivonut henkilökohtaisen avustajan kun että muistuttaa paikan päällä poikaa käyttämään niitä keinoja.
        Noh kohta pojalla alkaa sairaalajakso.

Pelkään aina että todella pahaa,aina tässä kohtaa voin todeta,
        on hyvä etten ole opettanut lyömään puolustukseksi.

Yöllä sain nukuttua n.
        6 tuntia ja tänään en ole ollut vihainen mutta pohdin olisiko sittenkin pitänyt ottaa lakimieheen yhteyttä kun en ollut vihainen enää taas kuin antaisin anteeksi olen liian kiltti mutta eilen taas olin ottamassa taas yhteyttä lakimieheen.

Mietin kyllä tarkkaan ahdistaa kovin kun tiedä ja on turvaton olo.

eilen todella koko päivän kärsin väliin helpotti ja stressasin niin pahasti kun koko päivä oli suoriutumista loppuun palamista ja tänään on helpompi päivä vaikka on paljon mietintää.

Mitä sinä tekisit?

Hmm...jos minulla olisi poika joka vaatisi minulta erityishuomiota ja kasvatusta jota en voisi löytää kotipaikkakunnaltani? Minulla on pieni tyttö joka on oma sydänkäpyseni, tärkeämpi mitä hänen äitinsä. Näin asioiden ei kuuluisi olla mutta näin vain on. Mitä tekisin tyttäreni eteen? Kaiken voitavan ja mahdottoman. Rakkauteni häntä kohtaan on täysin saumaton, tärkein ihminen elämässäni. Varmasti opettaisin itse jos en löytäisi ketään sopivaa henkilöä häntä tukemaan. Voisin harkita muuttoa paikkaan jossa on hyvät olosuhteet ko. lapsille vain hänen vuokseen.
        Oletko nyt jossain perähikiällä ja kärsit asioista vain sen vuoksi kun miehelläsi on työpaikka? Miettikää avoimesti toisia vaihtoehtoja, yhdessä toisianne kunnioittaen lapsenne parasta katsoen.

On se aika raskasta kun lapsi jota rakastaa joutuu tilanteisiin joissa ei itse voi auttaa...se on rankkaa.

• Vihertäjä kirjoitti:

Oletteko te olleet yhteydessä koulun terveydenhoitajaan, että voisiko sitä kautta löytyä jotain apuja?

Kyllä oon ollut kuin koulupsykologiaan kuin myös kuraattorin rehtoriin oon ollut välitunneilla 3lk keväällä auttamassa ja kysyin virallista lupaa olla läsnä kun silloin mies opiskeli vielä kotona ja en saanut lupaa olla vedottiin muiden vaitiolo velvollisuuteen rehtori suullisesti.

Hmm...jos minulla olisi poika joka vaatisi minulta erityishuomiota ja kasvatusta jota en voisi löytää kotipaikkakunnaltani? Minulla on pieni tyttö joka on oma sydänkäpyseni, tärkeämpi mitä hänen äitinsä. Näin asioiden ei kuuluisi olla mutta näin vain on. Mitä tekisin tyttäreni eteen? Kaiken voitavan ja mahdottoman. Rakkauteni häntä kohtaan on täysin saumaton, tärkein ihminen elämässäni. Varmasti opettaisin itse jos en löytäisi ketään sopivaa henkilöä häntä tukemaan. Voisin harkita muuttoa paikkaan jossa on hyvät olosuhteet ko. lapsille vain hänen vuokseen.
        Oletko nyt jossain perähikiällä ja kärsit asioista vain sen vuoksi kun miehelläsi on työpaikka? Miettikää avoimesti toisia vaihtoehtoja, yhdessä toisianne kunnioittaen lapsenne parasta katsoen.

On se aika raskasta kun lapsi jota rakastaa joutuu tilanteisiin joissa ei itse voi auttaa...se on rankkaa.

En ole pienellä kunnalla ettei kyse ole siitä ja kyllä muuttoa mietitty jo kaksi vuotta, muilla lapsilla hyvin menee kunta on vähentänyt erityiskouluja kyllä poika on erityisluokalla mutta se tuli ei ole riittävä ja isoyhtenäinkoulu ja kaikki peruspalvelut vajaa 1 km päässä myös koulu.

Muut lapset ei halua muuttaa koska kaverit ja ne taas voi hyvin koulussa olo kuin meidät häädettäisiin koulun pitäisi saada enemmän varoja.

Rikkaamis kunnissa ei ole vuokra-asuntoja edes köyhällistölle olen näitäkin katsonut ja vuokra hinnat on hyvin korkeat.

Tämä vuonna emme muuta kolmiosta pois täällä on enemmän kaappitilaa kuin isommissa asunnoissa tähän alueelle rakentuu paljon tällä hetkellä mutta pieniä asuntoja.

Mies opiskelee 15 minuutin automatkan päässä.
        Sekä neuvola kuin kirjasto terveyspalvelu on todellakin vajaa kilometrin päässä.
        Eikä asuta keskustassa.

• AsianVierestä
        valtakunta kirjoitti:

En ole pienellä kunnalla ettei kyse ole siitä ja kyllä muuttoa mietitty jo kaksi vuotta, muilla lapsilla hyvin menee kunta on vähentänyt erityiskouluja kyllä poika on erityisluokalla mutta se tuli ei ole riittävä ja isoyhtenäinkoulu ja kaikki peruspalvelut vajaa 1 km päässä myös koulu.

Muut lapset ei halua muuttaa koska kaverit ja ne taas voi hyvin koulussa olo kuin meidät häädettäisiin koulun pitäisi saada enemmän varoja.

Rikkaamis kunnissa ei ole vuokra-asuntoja edes köyhällistölle olen näitäkin katsonut ja vuokra hinnat on hyvin korkeat.

Tämä vuonna emme muuta kolmiosta pois täällä on enemmän kaappitilaa kuin isommissa asunnoissa tähän alueelle rakentuu paljon tällä hetkellä mutta pieniä asuntoja.

Elämän oppi numero yksi.
        Mitä olisit valmis tekemään naapurin lapsen puolesta?
        Se on sitä samaa mitä se opettaja ajattelee lapsestasi?

"Rikkaamis kunnissa ei ole vuokra-asuntoja edes köyhällistölle olen näitäkin katsonut ja vuokra hinnat on hyvin korkeat."

Tuolla ei ole mitään merkitystä, ei siis mitään. Muuta ja elämäsi muuttuu ympäristöä vastaavaksi. Usko minua.

Jos et halua sitä tehdä niin sinulle jää vain yksi vaihtoehto ja keskity siihen?!
        Joko teet itse enemmän tai yrität toisia ihmisiä kunnioittavasti järjestellä lastasi kohtaan sellaisia kasvatuksellisia tukitoimintoja joihin et itse tunne olevasi kyvykäs oman tilanteesi takia.
        Huomauttaisin ettei suomalaisen yhteiskunnan varat riitä täysin erityislasten hoitoon, halusit sitä tai et.
        Tästä on jo muutamia vuosia kun hämmästyin siitä summasta jonka yhteiskunta maksaa sijoitetun erityislapsen hoidosta, summa 11 000 euroa kuukaudessa kyllä tuntui aika kohtuuttomalta.

Elämän oppi numero yksi.

"Rikkaamis kunnissa ei ole vuokra-asuntoja edes köyhällistölle olen näitäkin katsonut ja vuokra hinnat on hyvin korkeat."

Tuolla ei ole mitään merkitystä, ei siis mitään. Muuta ja elämäsi muuttuu ympäristöä vastaavaksi. Usko minua.

Jos et halua sitä tehdä niin sinulle jää vain yksi vaihtoehto ja keskity siihen?!
        Joko teet itse enemmän tai yrität toisia ihmisiä kunnioittavasti järjestellä lastasi kohtaan sellaisia kasvatuksellisia tukitoimintoja joihin et itse tunne olevasi kyvykäs oman tilanteesi takia.
        Huomauttaisin ettei suomalaisen yhteiskunnan varat riitä täysin erityislasten hoitoon, halusit sitä tai et.
        Tästä on jo muutamia vuosia kun hämmästyin siitä summasta jonka yhteiskunta maksaa sijoitetun erityislapsen hoidosta, summa 11 000 euroa kuukaudessa kyllä tuntui aika kohtuuttomalta.

Tuli siis tuki ei ole riittävä koulussa.

Niin juu asumme tiepäässä, ei turhaa liikennettä.
        uimaranta noin 1km päässä ja puisto 300m missä on luistin kenttä.
        myös jäähalli ja uimahalli on 1.5 km päässä.
        Asuntomme on savuton ja takapihalla asuu rikkaat (jotain unelmoitavaa)
        Sekä meillä on vielä kiinteä vesimaksu.
        Meillä on sauna sekä 10 tuolinen ruokapöytä mahtuu keittiöön.
        Lapsilla on nukkumahuone ja leikkihuone ja taas meillä on kaappisänky olohuoneessa.

On siis todella vaikea muuttaa mutta päivät hyvin kiireisiä lyhyistä matkoista huolimatta.

Se on siis vain lakimies siinä saavat miettiä minun palkka vain 800 miinus verot ja taas henkilökohtainen avustaja palkan verran kouluun eivät maksa yhtä paljon kuin sijoitus ja elämme kuitenkin vain vähän päälle 3000 kk
        Se että koti monesti lastensuojelun puolelta tutkittu ja taas kotona ei ole ongelmaa sekin tutkittu vika on koulun tukitoimissa.

Elämän oppi numero yksi.

Koulu laiminlyö ei koti ei mitään syytä kotioloja syyttä. Olen varmistanut kasvuolot hyväksi. Esikoinen ei edes yksin ole ulkona.
        Ongelma on koulu.
        Koululaiminlyö lapsen hoidon.

• AsianVierestä
        valtakunta kirjoitti:

Tuli siis tuki ei ole riittävä koulussa.

Niin juu asumme tiepäässä, ei turhaa liikennettä.
        uimaranta noin 1km päässä ja puisto 300m missä on luistin kenttä.
        myös jäähalli ja uimahalli on 1.5 km päässä.
        Asuntomme on savuton ja takapihalla asuu rikkaat (jotain unelmoitavaa)
        Sekä meillä on vielä kiinteä vesimaksu.
        Meillä on sauna sekä 10 tuolinen ruokapöytä mahtuu keittiöön.
        Lapsilla on nukkumahuone ja leikkihuone ja taas meillä on kaappisänky olohuoneessa.

On siis todella vaikea muuttaa mutta päivät hyvin kiireisiä lyhyistä matkoista huolimatta.

Se on siis vain lakimies siinä saavat miettiä minun palkka vain 800 miinus verot ja taas henkilökohtainen avustaja palkan verran kouluun eivät maksa yhtä paljon kuin sijoitus ja elämme kuitenkin vain vähän päälle 3000 kk
        Se että koti monesti lastensuojelun puolelta tutkittu ja taas kotona ei ole ongelmaa sekin tutkittu vika on koulun tukitoimissa.

;)
        Huomaatko miten paljon hyvää löysit elämästäsi?
        Kaikki on siis hyvin pientä säätöä ja elämä hymyilee.

Elämän oppi numero yksi.

Niillä ei ole mitään perusteita ei mitään syyttää kotia. Eikä lapsi aiheuta tahallaan, läksyt aina tehtynä myös tukijoukkoja enemmikseen ongelma on täysin koulu tuen puutos minkä koulu laiminlyö.
        Kyllä moni kuin Saksan aloitusta jo 4luokalle tytölleni.Kyllä niiden pitäisi pistää rahat oikein kohteisiin onko se luokka järkevä peruste ja enkun tunti ekalla aloittaa.

;)

Se on ainut kuin myös tuo luokka vaikuttaa laittomalta kun ei ole samoja etuuksia muiden kanssa.

;)

Minä tiedän että kaikki muu on hyvin ainut stressi on pojan koulu. Itse haluan kaikille samat oikeudet.Tässä olisi mies edennyt opinnoissa jos olisi lapset sairaita millään lailla aiemmin meidän miehen kanssa ensin väännän elämä yhteen 7 vuotta. 4lapsen munuaisiin takaisin virtaus hoidot(joista 3korjausleikkaus) hoidot 3 lapsen puheterapia äänne virhehoidot. lapsen yhden lapsen motoriset vaikeuden hoito ja yhden lapsen neurospykologian hoidot nyt ja nyt vielä foniatrian hoidot.

Olen lukkiutunut vain hoitamaan harjoituksia/kuntoutuksia sekä kehityksen tukemista. tietoisuus näillä osa-alueilla mittavat mitä enemmmän ole vauva vaiheet käyneet läpi siihen lisäksi luovuttanut äidinmaitoa 3/4 kk äidinmaitoa.

täys imettänyt kaikki lapset suosituksiin mukaan myös on pulloruokinnasta 2ja 3lapsen välissä 5kk koska pelko oli keskeytys tulla kun imettää siihen aikaan mutta täysimetin suositusten mukaan lapsen 4kk siihen aikaan mutta todellakin pulloruokinta alkoi kun oli 7kk. Nykyinen täysimittaisen suositus on 6kk.

Mutta ollut yhtä soittoon raskaana tai imettänyt jo 12vuotta.
        Kyllä minä olen panostanut lapsiin ja olen ollut heidän tuki lapset ovat menneet edelle uran.
        Kukaan ei ymmärrä ettei tässä ole vielä koulutusta kun saanut taistella edes pysyä hengissä suhteen alun,

;)

Minä säästän yhteiskuntaa teen sen todella hyvin vaikka en ole suositun vaan haukunnan yhteiskunnan näkökulmasta ,hoitaa lapsia kotona,
        Minulla on visioni on toinen.

Mies sanoi olemme tässä vanhoina muutama vuosi sitten ja lopussa on perheemme.
        https://m.youtube.com/watch?v=cHHLHGNpCSA
        Minä en rakkautta jää paitsi vaikka ei ollut alkuunkaa kuin yhdeltä minun vanhemmalta sekin kasvaa vain monitehoiseksi.

Minussa on raukkautta ollut aina kohdella muita hyvin.

Minun elämäni on rakentunut heikon pohjan päälle ja hermoja raastettu enkä ole luovuttanut Enkä luovuta teen parhaani lapseni ovat olleet minun vahvin motivaatorini.

;)

Kukaan ei ymmärrä miten yhden ihmisen vaikeudet romuttaa jos ei hoitoa.

Lasketaanpa paljon minun henkinen terveys maksaa yhteiskunnalle jos kaikki lapseni sijoitettaisiin ja niiden henkinen terveys menee.
        Ihmiset on hyvin kapeakatseisia.
        Minun henkinen terveys on vaakalaudalla monen lapsen kohdalla.

Tehkää niitä parempia äänestyksiä kokoomuslaiset saa kyllä roikkua hetken rajan alla oppositiossa kun taas rikkaat haluavat vain omien lapsien pärjäävän mutta miksei köyhien.
        Harvemmin rikkailla on köyhyydestä mitään tietoa.

;)

Minä näen elämästä hyvää jos kaikki se mitä olen uurastanut yhteisyyden hyväksi mutta tukimuotoja lapsilla pitää olla kun vanhemmat jotka ovat keskitasoiset voisiko kerrankon olla niin neljä vuotta ettei lapsien terveysdestä säästetä hallituskauden.

Itsemurhalukematkin kertovat edes lapsia uskalleta tehdä ja teen niitä joidenkin mukaan päättömästi vaikka totuus on toinen.

Poliitikoksi en koskaan ryhdy jos voisin pakenisi saarella lapsien kanssa pois ja teettäisi saareen kaikki tarvittava pitämään meidät erossa tästä nykypäivästä.

Koska näen vain tulevaisuudessa pelkoa koska ihmiset vaan pamahtaa kun huumeet ja kaikki lisätään tähän lisäksi kun lapsien heitteelle jätetään kokeilemaan siipiä pärjätä itsenää kun pakotetaan töihin.

• Vihertäjä

Sillä mennään. Elämä on liian ihanaa, että jaksaisi vihata.

Terv. Saapasnaama-Parappas-AnaTaas

• Vihertäjä

Kuka näitä viestejä poistelee? Ei pääse syntymään keskustelua, kun postaukset katoaa.

• Sinäpässen sanoit. Ik. Iiik.iiiiik. Sori

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      238
      2282
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1828
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      67
      1547
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1245
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1115
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1098
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1018
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1004
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      864
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      852
    Aihe