Moniko palstalla täysraitis?

NainenRuudunTakaa

Jos, niin miksi? Oletko joskus juonut? Miksi lopetit?

Itse olen ollut myöhäisestä teini-iästä lähtien. Tuli alkoholin kanssa nuorena teinidiskoissa läträttyä, mutta aika nopeasti totesin, että ei se humala oo niin ihmeellinen juttu ja turhaan tulee vaan huono olo jälkeen päin.

Mitään tyhmää en humalassa tehnyt, olin silloin kiltti tyttö kuitenkin.

Omien kokemusteni perusteella ihan täyttä paskaa, että pitäis juoda jotta olis kavereita tai ihmissuhteita tai esim. opiskeluaikana sosiaalista elämää. Pitää vaan valita sellaiset piirit, joissa muutkaan ei juo. Yleensä nörttejä. Toki voi jossain pikkupaikkakunnalla olla eri juttu, että ei oikeesti ole niitä tyyppejä. Mutta siten netti laulamaan ja piirit sieltä missä on.

32

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä ainakin
      Oikeastaan en ole koskaan edes kunnolla aloittanut, niin ei ole tarvinnut lopettaakaan

• konjleipuri

Samoin täällä. Vain ehtoollisviini on kokemani alkoholi, muita en ole koskaan maistanut nesteenä. Nimittäin leivonnassa käytän konjakkia, joka hajoaa uunissa.

• En ihan täysraitis. Välillä saatan yhden tai kaksi juoda, aika harvassa kuitenkin. Ennen tuli juotua aika reilustikkin, mutta siihen kyllästyi. Viikonloput meni baareissa ja/tai koneella juoden. Jälkeenpäin ajatellen, niin eipä siinä mitään järkeä ollut. Eikä sitä baaritouhua enää kaipaakkaan. Meni sitten kaksi päivää aina hukkaan sinänsä siinä hommassa, toinen kännissä ja toinen krapulassa. Ulkoilu ja puuhailu korvaavat hyvin alkoholin ja baareilun. Saa aikaiseksi asioitakin paremmin.

• pakko.mennä

olen ollut raitis ja autoa olen tarvinnut joka päivä ja eikä ole maistunut mutta nykyään on tullut otettua kun pakko mennä baareihin jos siellä olis se neiti oikea ja tuleva vaimoni niin nytkin ei tekis mieli ottaa mutta miettii ei se oikea kotoa tuu hakemaan eli lähtiskö tänään baareihin ja huomenna olis ilman autoa mutta huomenna ei pääse mihinkään jos ottaa tänään kurjaa sekin

• vaikeeta.on

tai jos kävis hyvä tuuri ja tapaiskin kivan naisen niin huomenna ei pääsis ainakaan autolla hänen luokseen tai hakemaan häntä ja viemään takaisin kurjaa sekin mutta jos ei mene baareihin niin ei kyllä voi häntä tavatakkaan

• selvänä.kivempaa
        vaikeeta.on kirjoitti:

tai jos kävis hyvä tuuri ja tapaiskin kivan naisen niin huomenna ei pääsis ainakaan autolla hänen luokseen tai hakemaan häntä ja viemään takaisin kurjaa sekin mutta jos ei mene baareihin niin ei kyllä voi häntä tavatakkaan

ja itse olen sellainen joko otan tai en ota lainkaan eli kun otan niin juon kunnolla

• pihallatipunen
        selvänä.kivempaa kirjoitti:

ja itse olen sellainen joko otan tai en ota lainkaan eli kun otan niin juon kunnolla

Kannattaisko ottaa vähän vähemmän kuin "kunnolla" jos baarista on tarkoitus nainen löytää? Jotkut ihmiset kyllä pystyy juomaan paljonkin, eikä se näy käytöksessä mutta jos on känniääliö, niin se vain karkottaa naiset.

• viinamies

Nainen voi olla raitis. Mies ei voi.

Vain viinaa juomalla mies voi kohdata naisen. Raittiit miehet jäävät yksin.

• Viinamies

Olet silti sinkku vieläkin eli ollut 20 vuotta ja muut palstalaiset on sinkkuja ollut koko ikänsä. Viinaa juomalla saa parisuhteita ja kaverissuhteita luotua.

• Voisi sanoa, että raitis. Olen minä 2,5 olutta tänä vuonna jo juonut. Viime vuonna taisin juoda kaksi. Jos tuota juomisena voidaan pitää.

Useimpina vuosina en juo maistiaistakaan alkoholia. Kylmä olut on ruokajuomana tai kesähelteellä joskus ihan maukas. Mutta muita alkoholijuomia ei tee edes koskaan mieli.

Humalaan en halua. Inhoan sitä sekaista oloa ja sen jälkeistä krapulaa ja suolien ulos oksentamista. Yöh...menee rahat hukkaan, eikä ole yhtään hauskempaa edes kun selvinpäin. Pikemminkin päinvastoin, mistään ei tuu humalassa yhtään mitään.

Muutaman kerran on oltu tukevasti humalassa, joten tiiän kyllä mitä se on. :)

Ei mun juttu.

• Ainoa semmonen mun herkku, jota tykkään joskus syödä ja jossa on hiukan alkoholia mukana, tiramisu. :P

• Ei alkoholi ole minunkaan juttu. Tänä vuonna en ole juonut kuin ehtoollisviiniä, yhden salmiakkishotin ravintolassa ja viime viikolla siskon seurassa ruualla valkoviiniä. Vuoden 2017 olin juomatta muuta alkoholia kuin ehtoollisviiniä.

Kesällä 2018 join jokseenkin itse kala-aterian yhteydessä valkoviinipullon, joten jotain alkoholia tulee käytettyä. Itse sain joskus nuorena tarpeeksi huonosta olosta liiallisesta alkoholin käytöstä.

• Faith.Hope.Love kirjoitti:

Ei alkoholi ole minunkaan juttu. Tänä vuonna en ole juonut kuin ehtoollisviiniä, yhden salmiakkishotin ravintolassa ja viime viikolla siskon seurassa ruualla valkoviiniä. Vuoden 2017 olin juomatta muuta alkoholia kuin ehtoollisviiniä.

Kesällä 2018 join jokseenkin itse kala-aterian yhteydessä valkoviinipullon, joten jotain alkoholia tulee käytettyä. Itse sain joskus nuorena tarpeeksi huonosta olosta liiallisesta alkoholin käytöstä.

Salmiakkishotista on vain huono muisto...paha olo. Salmiakki on hyvää, mutta ihan vaan karkkina. 😛

Alkoholin voi jättää pois tykkänään..

Kyllä se taitaa kaikki vähän kipeeks tehdä, tietysti kroppa tottuukin jos paljon kyllästää alkolla..

Mulla tahtoo tulla huono olo jo alkumetreillä, aivan alusta ja se on niin huono olo jo ettei puhettakaan, että jois vaan lisää...ei kuolema tulee, jos sillon vielä jois vaan lisää.

En kans välitä olla tillintallin. Tykkään pysyä ns. toimntakuntoisena ja silleen skarppina, ettei mee tolkku. Niin viisaampaa olla ilman tai juoda vain minkä tietää, että kestää ilman ikäviä tunnelmia ja oloja.

Mielummin ilman, ei mee itkuksi vaikkei koskaan saisi alkoa pisaraakaan. Mutta salaatista en luovu!😝

• Päläpälä kirjoitti:

Salmiakkishotista on vain huono muisto...paha olo. Salmiakki on hyvää, mutta ihan vaan karkkina. 😛

Alkoholin voi jättää pois tykkänään..

Kyllä se taitaa kaikki vähän kipeeks tehdä, tietysti kroppa tottuukin jos paljon kyllästää alkolla..

Mulla tahtoo tulla huono olo jo alkumetreillä, aivan alusta ja se on niin huono olo jo ettei puhettakaan, että jois vaan lisää...ei kuolema tulee, jos sillon vielä jois vaan lisää.

En kans välitä olla tillintallin. Tykkään pysyä ns. toimntakuntoisena ja silleen skarppina, ettei mee tolkku. Niin viisaampaa olla ilman tai juoda vain minkä tietää, että kestää ilman ikäviä tunnelmia ja oloja.

Mielummin ilman, ei mee itkuksi vaikkei koskaan saisi alkoa pisaraakaan. Mutta salaatista en luovu!😝

Päläpälä: "Alkoholin voi jättää pois tykkänään.."

Viikko sitten isä täytti ympärivuosia eli vuosikymmeniä. Juhlíssa tarjottiin kuohuviiniä. Itse en kyllä ottanut, mutta moni otti. Minusta valkoviini tai kuohuviini (shampanja) voivat kuulua hyvin juhliin. Itse join pommackia, mutta kyllä jossain toisessa juhlassa voisin shampanjaa ottaa. Esimerkiksi yritän usuttaa pikkusiskoa menemään naimisiin. He ovat olleet hotelli Kämpissä jossain häissä. Toivon mukaan järjestävät miehensä kanssa häät Kämpiin. Sellaisessa ympäristössä minäkin siemailisin shampanjaa, kun hionosti tarjotaan hääjuhlissa.

Nyt ei ole ajankohtaista, mutta entäs jos jompikumppi tytöistäsi valmistuu jostain koulusta. Tarjotaanko tuoreelle ylioppilaalle kuohuviiniä tai jostain ammatillisesta koulusta valmistuneelle? Eikö valmistujaisjuhlassa myös ole alkoholi paikallaan?

Päläpälä: "Alkoholin voi jättää pois tykkänään.."

Viikko sitten isä täytti ympärivuosia eli vuosikymmeniä. Juhlíssa tarjottiin kuohuviiniä. Itse en kyllä ottanut, mutta moni otti. Minusta valkoviini tai kuohuviini (shampanja) voivat kuulua hyvin juhliin. Itse join pommackia, mutta kyllä jossain toisessa juhlassa voisin shampanjaa ottaa. Esimerkiksi yritän usuttaa pikkusiskoa menemään naimisiin. He ovat olleet hotelli Kämpissä jossain häissä. Toivon mukaan järjestävät miehensä kanssa häät Kämpiin. Sellaisessa ympäristössä minäkin siemailisin shampanjaa, kun hionosti tarjotaan hääjuhlissa.

Nyt ei ole ajankohtaista, mutta entäs jos jompikumppi tytöistäsi valmistuu jostain koulusta. Tarjotaanko tuoreelle ylioppilaalle kuohuviiniä tai jostain ammatillisesta koulusta valmistuneelle? Eikö valmistujaisjuhlassa myös ole alkoholi paikallaan?

Jos jotakin alkoholitonta sitten tarjoillaan. Täytyy miettiä sitten, kun ajankohtaista ja jutella tyttöjen kanssa....Ei tosiaan ole kovinkaan lähellä valmistumisjuhlat, paitsi omat. En tosin vietä kotona mitään juhlia, mutta koulussa järjestetään.

Niin kaitpa niihin osallistun sitten muuden valmistuneiden kanssa. 😃

Vanhemmat oli niin mielissään, kun vielä näinkin tiukassa paikassa suoriuduin koulusta...juhlan paikka, he meinasvat. Mutta en aio juhlia.

Stipendiä aattelin hakea..😃

• Päläpälä kirjoitti:

Jos jotakin alkoholitonta sitten tarjoillaan. Täytyy miettiä sitten, kun ajankohtaista ja jutella tyttöjen kanssa....Ei tosiaan ole kovinkaan lähellä valmistumisjuhlat, paitsi omat. En tosin vietä kotona mitään juhlia, mutta koulussa järjestetään.

Niin kaitpa niihin osallistun sitten muuden valmistuneiden kanssa. 😃

Vanhemmat oli niin mielissään, kun vielä näinkin tiukassa paikassa suoriuduin koulusta...juhlan paikka, he meinasvat. Mutta en aio juhlia.

Stipendiä aattelin hakea..😃

Päläpälä: "Stipendiä aattelin hakea..😃 "

Menestystä stipendin hakemiseen. Itse olisin aikaan saanut realista ylioppilaskirjoituksissa stipendin, mutta en täyttänyt toista ehtoa eli en ollut laudaturin ylioppilas. Ensimmäisessä ehdossa olin lukioni paras, mutta valitettavasti sen stipendin sai toiseksi paras, joka rohmusi reaalin lisäksi stipendin myös kahdesta muusta aineesta, esimerkiksi suomenkielestä.

Onneksi olkoon, jos saat jotain kautta stipendin. Yksi tuttu sai stipendin rakennusalalta firmasta, jossa oli harjoittelijana opiskeluaikana.

Lauantaina oli ystäviä vierailulla, joten en ehtinyt oikein iltapuolella tänne nettiin vastailemaan aikaisemmin. Vielä kerran onneksi olkoon siitä, että koulu on kunnialla ohi! :)

Ehkä sitä alkoholia ei kannata nauttia kuin ruokaviininä ja jossain häissä skoolauslasissa? Itse kyllä joskus toistan kauniina kevätpäivänä sen, että juo olutta auringonpaisteisella terassilla. Vuonna 2016 tein niin huhtikuun viimeinen päivä ja toukokuun ensimmäinen päivä. Silloin aurinkopaistoi ja Joensuussa oli noin 20 astetta lämmintä. Kivasti terminen kesä alkoi Joensuussa jo huhtikuun lopussa eli päivänkeskilämpötila nousi pysyvästi yli 10 asteen. Toivon, että runsaan kuukauden päästä voisi istua jälleen auringonpaisteessa terassilla! En siis ole täysin raitis! Sinkku olen, mutta en raivoraitis.

Päläpälä: "Stipendiä aattelin hakea..😃 "

Menestystä stipendin hakemiseen. Itse olisin aikaan saanut realista ylioppilaskirjoituksissa stipendin, mutta en täyttänyt toista ehtoa eli en ollut laudaturin ylioppilas. Ensimmäisessä ehdossa olin lukioni paras, mutta valitettavasti sen stipendin sai toiseksi paras, joka rohmusi reaalin lisäksi stipendin myös kahdesta muusta aineesta, esimerkiksi suomenkielestä.

Onneksi olkoon, jos saat jotain kautta stipendin. Yksi tuttu sai stipendin rakennusalalta firmasta, jossa oli harjoittelijana opiskeluaikana.

Lauantaina oli ystäviä vierailulla, joten en ehtinyt oikein iltapuolella tänne nettiin vastailemaan aikaisemmin. Vielä kerran onneksi olkoon siitä, että koulu on kunnialla ohi! :)

Ehkä sitä alkoholia ei kannata nauttia kuin ruokaviininä ja jossain häissä skoolauslasissa? Itse kyllä joskus toistan kauniina kevätpäivänä sen, että juo olutta auringonpaisteisella terassilla. Vuonna 2016 tein niin huhtikuun viimeinen päivä ja toukokuun ensimmäinen päivä. Silloin aurinkopaistoi ja Joensuussa oli noin 20 astetta lämmintä. Kivasti terminen kesä alkoi Joensuussa jo huhtikuun lopussa eli päivänkeskilämpötila nousi pysyvästi yli 10 asteen. Toivon, että runsaan kuukauden päästä voisi istua jälleen auringonpaisteessa terassilla! En siis ole täysin raitis! Sinkku olen, mutta en raivoraitis.

Se on ammattitutkintostipendi...jokusen sata euroa. Opettaja sitä ehdotti, että hae. Koulumenestys ei tässä käsittääkseni vaikuta, työvuosilla oli jotain väliä...

Mulla oli kyllä yhtä vaille kaikki arvosanat kiitettäviä. Kuten edellisessäkin tutkinnossa...hyväksytty, 1,2 tai 3. Kolmosia ja yksi kakkonen. Mutta arvosanoja tärkeempää on, että nyt se on käyty!!

Työhän se vasta opettaa, teoria on pohjana.

Kiitos onnitteluista!😊

Mä jätän viinitkin väliin, ihan vaan kun en tykkää mausta ja tuun kipeeks. Mutta minun puolesta muut saa nautiskella..

Mahtavaa kun auringonvalo ja lämmin lisääntyy. Huomaa jo mielialassa virkistymistä...joillain voi iskeä kevätmasennus. Mulla on kaamosmasennusta, mutta keväällä herää henkiin..😃

Kylmä olut helteellä on joskus oikein maukas. Jopa kotikalja!

Nyt tarttee mennä maate, hyvää yötä.

• Päläpälä kirjoitti:

Se on ammattitutkintostipendi...jokusen sata euroa. Opettaja sitä ehdotti, että hae. Koulumenestys ei tässä käsittääkseni vaikuta, työvuosilla oli jotain väliä...

Mulla oli kyllä yhtä vaille kaikki arvosanat kiitettäviä. Kuten edellisessäkin tutkinnossa...hyväksytty, 1,2 tai 3. Kolmosia ja yksi kakkonen. Mutta arvosanoja tärkeempää on, että nyt se on käyty!!

Työhän se vasta opettaa, teoria on pohjana.

Kiitos onnitteluista!😊

Mä jätän viinitkin väliin, ihan vaan kun en tykkää mausta ja tuun kipeeks. Mutta minun puolesta muut saa nautiskella..

Mahtavaa kun auringonvalo ja lämmin lisääntyy. Huomaa jo mielialassa virkistymistä...joillain voi iskeä kevätmasennus. Mulla on kaamosmasennusta, mutta keväällä herää henkiin..😃

Kylmä olut helteellä on joskus oikein maukas. Jopa kotikalja!

Nyt tarttee mennä maate, hyvää yötä.

Päläpälä: "Mahtavaa kun auringonvalo ja lämmin lisääntyy. Huomaa jo mielialassa virkistymistä...joillain voi iskeä kevätmasennus. Mulla on kaamosmasennusta, mutta keväällä herää henkiin..😃"

Minäkin riemuitsen kevään tulosta ja valoisuudesta. Kohta onkin kevätpäivänseusaus ja päivästä tulee pitempi kuin yöstä. Valitettavasti kohta siirrytään kesäaikaan. Toivottavasti siitä luovutaan ja ollaan tulevaisuudessa pysyvästi normaaliajassa eli talviajassa. Mitä sinä kannatat - kesäaikaa vai talviaikaa pysyvästi?

Tänään aamulla oli iloitsemisen aihe, että suomalainen Bottas voitti ensimmäisen formula 1 -kilpailun Australiassa. Siellä on vielä täysi kesä. Sinua ei taida formulat kiinnostaa? Seuraatko mitään urheilua?

Päläpälä: "Mahtavaa kun auringonvalo ja lämmin lisääntyy. Huomaa jo mielialassa virkistymistä...joillain voi iskeä kevätmasennus. Mulla on kaamosmasennusta, mutta keväällä herää henkiin..😃"

Minäkin riemuitsen kevään tulosta ja valoisuudesta. Kohta onkin kevätpäivänseusaus ja päivästä tulee pitempi kuin yöstä. Valitettavasti kohta siirrytään kesäaikaan. Toivottavasti siitä luovutaan ja ollaan tulevaisuudessa pysyvästi normaaliajassa eli talviajassa. Mitä sinä kannatat - kesäaikaa vai talviaikaa pysyvästi?

Tänään aamulla oli iloitsemisen aihe, että suomalainen Bottas voitti ensimmäisen formula 1 -kilpailun Australiassa. Siellä on vielä täysi kesä. Sinua ei taida formulat kiinnostaa? Seuraatko mitään urheilua?

Kellojen kääntelyn voisi minusta lopettaa. Talviaika on normi aika.

Mainiota Bottas!! 🤘

Olen mä joskus formuloita seurannut, mutta perheen myötä kaikki semmonen on jäänyt pois. Muut määrää meillä mitä telkasta katsellaan. Mä olen luoounut tv:n katselusta osapuilleen kokonaan. Yöllä tai päuvällä yksin saatan etsiä katseltavaa..usein dokumentteja, jotakin historiaa tai ulkomaiden kulttuuria.

Nyt on isäntä taas pelaamassa, jotakin seikkailupeliä..kuulokkeet korvilla ja naama tiukassa viirussa. Se on ihan mahdoton välillä...

Tänään koko mies meinaa ärsyttää mua. Koitin haastella juttua sen kanssa, mut ei se oikeen virinnyt puhelemaan..tuijotti vaan tablettia. Ja poispäin..sittenkin kun tabletin väliin änkesin. Lapsen karkkipussin heitti ovesta ulos, kun isompi töni pienempää..

Kävin vaivihkaa noukkimassa talteen eilen ostetut namit. Että kevät on kiva, kumppani ei tällä hetkellä.😠

• Päläpälä kirjoitti:

Kellojen kääntelyn voisi minusta lopettaa. Talviaika on normi aika.

Mainiota Bottas!! 🤘

Olen mä joskus formuloita seurannut, mutta perheen myötä kaikki semmonen on jäänyt pois. Muut määrää meillä mitä telkasta katsellaan. Mä olen luoounut tv:n katselusta osapuilleen kokonaan. Yöllä tai päuvällä yksin saatan etsiä katseltavaa..usein dokumentteja, jotakin historiaa tai ulkomaiden kulttuuria.

Nyt on isäntä taas pelaamassa, jotakin seikkailupeliä..kuulokkeet korvilla ja naama tiukassa viirussa. Se on ihan mahdoton välillä...

Tänään koko mies meinaa ärsyttää mua. Koitin haastella juttua sen kanssa, mut ei se oikeen virinnyt puhelemaan..tuijotti vaan tablettia. Ja poispäin..sittenkin kun tabletin väliin änkesin. Lapsen karkkipussin heitti ovesta ulos, kun isompi töni pienempää..

Kävin vaivihkaa noukkimassa talteen eilen ostetut namit. Että kevät on kiva, kumppani ei tällä hetkellä.😠

Päläpälä: "Kellojen kääntelyn voisi minusta lopettaa. Talviaika on normi aika."

Minä äänestin kolme kertaa talvi-normaaliajan puolesta erilaitteilla ja nettiliittymillä. Halusin omalta osaltani vaikuttaa siihen, että palattaisiin pysyvästi normaaliaikaan.

"Mainiota Bottas!! 🤘"

Kaveri oli katsomassa luonani aamulla kisaa. Tuli sitä itsekin katsottua vähän. Kaverin mukaan harvemmin suomalainen voittaa. Räikkönen voitti viime kaudella kerran ja Bottas ei yhtää kertaa. Sitä edellisellä kaudella Bottas sai kolme voittoa.

"Olen mä joskus formuloita seurannut, mutta perheen myötä kaikki semmonen on jäänyt pois. Muut määrää meillä mitä telkasta katsellaan. Mä olen luoounut tv:n katselusta osapuilleen kokonaan. Yöllä tai päuvällä yksin saatan etsiä katseltavaa..usein dokumentteja, jotakin historiaa tai ulkomaiden kulttuuria."

Minä katselen C-moren nettisovellutuksesta Muumeja. Juuri äsken Muumipeikko näki piirretyssä kultakalan. Sinun lapsesi taisivat tykätä muumeista. Mitä olet mieltä siitä uudesta muumista, joka tulee Ylen TV2:ssa. Oletko nähnyt? Ilmeisesti et, kun katselet dokumentteja, historiaa ja ulkomaitten kulttuuria?

"Nyt on isäntä taas pelaamassa, jotakin seikkailupeliä..kuulokkeet korvilla ja naama tiukassa viirussa. Se on ihan mahdoton välillä..."

Minä pelailen jalkapallomanageripeliä ja samalla katson telkkua.

"Tänään koko mies meinaa ärsyttää mua. Koitin haastella juttua sen kanssa, mut ei se oikeen virinnyt puhelemaan..tuijotti vaan tablettia. Ja poispäin..sittenkin kun tabletin väliin änkesin. Lapsen karkkipussin heitti ovesta ulos, kun isompi töni pienempää.. Kävin vaivihkaa noukkimassa talteen eilen ostetut namit. Että kevät on kiva, kumppani ei tällä hetkellä.😠 "

Ehkä se on sitä vanhemman omaa aikaa. Jos on viikot töissä niin ehkä hän haluaa viikonloppuna omaa aikaa. Mitä nameja teidän lapset saivat? Lauantaipussin vai mikä karkkipussi se oli?

Itse en ole näin viikonloppuna oikein parhaimmassa kirjoitusvireessä. Tuli katsottu Kaisa Mäkäräisen hiihtoa ampumahiihdon MM-kisoissa. Ampui viimeiseltä paikalta yhtä lukuunottamatta kaikki ohi. Bottas voitti, mutta ei Mäkäräinen. :/

• NaistenMies

Minä olen "täysraitis", ollut jo 68 vuotta. Kyseessä ei ole uskonnollinen vakaumus, vaan puhtaasti lääketieteellinen. Alkoholi on ihmiselle maailman vaarallisin myrkky.

• RaitisMies

Olen raitis, mitä nyt joskus alkoholitonta olutta janoon on tullut juotua.
      Maistoin kerran Finlandia vodkaa, voi tavaton, että oli pahan makuista.
      Miten joku voi sellaista juoda, jonka juominen on kituliasta.
      Kaadoin mokoman myrkyn viemäriin, jonne se kuuluukin.

• Omillatoimeentuleva

Täysraitis vuodesta 2010

• Olen käytännössä melkein raitis, mutta en periaatteesta. Ei vain maistu.

• Viinamies

Raitis mies on sinkku ikuisesti.

• Eirobotti

En ole koskaan ollut päihtynyt. Enkä käytä päihteitä. Päihtyminen ei kiinnosta, eikä ole hyvä käyttää niitä lääkittynä.

• BecauseReasons

Olen nykyään raitis, käyn salilla ja keskityn kuntooni ja hyvinvointiini näinä päivinä. Alkoholi ei ollut koskaan mun juttuni, mutta muita tuli nautittua vähän liikaakin ja se menee aina yli, siksi oli parempi lopettaa ja ottaa terveet elämäntavat tilalle.

• Mie... :D

Mie en oo juonu mitään puoleen toista vuoteen.

• päiväpörri1

Vanhat kaverini kuolivat viinaan ja vitutukseen. Minä valitsin toisin.

Sellaista vielä, että elämän iloni ja yleinen hunajaisuuteni ei ole lähtöisin pilleripurkista, vaan henkisesti rikkaasta ja eroottisesti värisevästä elämästäni,. 🌼 🐝

• Sinkkuneiti36

Raitis mies on vähän kun ei olis koskaan naista saanut. Usein se niin on, miehet valehtelee koska häpeevät etteivät ole naista saanut raittiina.

• Raitis. Oon juonut. Alkoholi vie estot.

• Tavismies--

Olin 4 vuotta raitis ja sinä aikana yritin naisia iskeä kymmeniä kertoja. En onnistunut kertaakaan. Yhteen naiseen olin ihastunut ja rakastunut ja yritin 2vuotta sitä iskeä turhaan. Aloin sitten juomaan alkoholia ja 2 viikkoa meni niin sain seksiä harrastaa sen naisen kanssa johon olin ihastunut. Se nainen joi kyllä mutta minä urheilin ja tein töitä ja kuvittelin että olen kunnollinen mies joka ei juo niin naiset ihastuu. Vittu olin todella pahasti väärässä. Aloin juomaan sitten ja sain sen naisen jota halusin mutta lopulta ei tullut suhdetta ja sain myös muita naisia helposti koska menin muitten mukana ja join alkoholia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2408
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1848
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      70
      1664
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1275
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1184
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1158
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1038
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1030
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      884
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      862
    Aihe