Suunnitelmia

Katselin hetken aikaa palstaa ja eiköhän olisi ihmisten syytä vetää takaisin vähän lähemmäksi keskustelutyyppistä teemaa ja normaalia ajatuksenvaihtoa? Maa kutsuu kuuta, vastaako kukaan ja ottaako jalka kiinni maaperään...

Pitkästä aikaa kaikki täällä oli rasittavaa sotkemista ja älytöntä älämölöä.

Tämäkö on aikuisten ihmisten keskustelupalstan idea?
Osataanko puhua asia-aiheista?

Kokeillaan. Voidaan aloittaa helpolla.

Tuleva kesä mielessä; mitä haluaisit tänä kesänä tehdä? HA-LU-AI-SIT.

Kirjoitusohje: Nyt ei sitten ajatella sitä, pystyykö sen toteuttamaan. Mutta-lauseet pois.

152

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saako olla rehellisen rehellinen??

      "Tuleva kesä mielessä; mitä haluaisit tänä kesänä tehdä? HA-LU-AI-SIT."

      - Mä haluaisin pitää koko kesän lomaa, olla vaan lasten kanssa. Kolmestaan. Mihin mies jäi? No haluaisin mä senkin kanssa olla, mutta jos se on tämmöstä möllötystä omissa oloissaan, niin mielummin lasten kanssa. Jotakin kivaa tehden, uimista, viltillä popsimista, retkeilyä..mitä ne haluais tehdä. 😃

      Aionko erota? En. Mutta aion kiukutella. Nyt tuntuu siltä...

      • Pi-tää olla rehellinen.

        Ai se taas möllöttää...

        No hei, tässä voit suunnitella vapaasti. Tämä osio on sitä varten. Unohdat hetkeks sen möllöttäjän. Mietit itseäs, lapsia ja kesää : )

        Se on jo niin lähellä, tiedätkö, mulla on sellainen tunne, että se tulee aikaisin. Tänä vuonna. On vaan sellainen olo.


      • Palatakseni tähän, olisiko tuo nyt sitä nuoren miehen uhmakkuutta?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Palatakseni tähän, olisiko tuo nyt sitä nuoren miehen uhmakkuutta?

        Ei, se on sen luontoinen. Se ei ole samanmoinen rallattaja, kun mä. Elämä ei kuulemma ole mitenkään ihmeellistä, eikä mikään ole uutta, kaikki on jo nähty. Asenne elämään on minusta vähän synkkä. Iloton. Mutta jospa se siitä. :)

        En pysty luonnettaan muuttamaa, mutta puhumalla voi aina koittaa. Jos tajuisi minunkin näkökulmaa...eri asia antaako sille mitään arvoa..


      • Päläpälä kirjoitti:

        Ei, se on sen luontoinen. Se ei ole samanmoinen rallattaja, kun mä. Elämä ei kuulemma ole mitenkään ihmeellistä, eikä mikään ole uutta, kaikki on jo nähty. Asenne elämään on minusta vähän synkkä. Iloton. Mutta jospa se siitä. :)

        En pysty luonnettaan muuttamaa, mutta puhumalla voi aina koittaa. Jos tajuisi minunkin näkökulmaa...eri asia antaako sille mitään arvoa..

        Sori mulla meinas mennä tämä ohi.

        Vai semmonen tilanne. Vähän tuntuu törkeältä taas sinua kohtaan. Miehillä on joskus tuollasia ihmeellisiä Mörkö-kausia. Ei auta vaikka...

        Tiedätkö mitä, tee jotain hullua, yritä saada se nauramaan. Kokeile, tee jotain älytöntä sen ukon aikaan.

        Miten kävi?

        Niin ja toisko se piristystä jos suunnittelis sen ulos menon?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Sori mulla meinas mennä tämä ohi.

        Vai semmonen tilanne. Vähän tuntuu törkeältä taas sinua kohtaan. Miehillä on joskus tuollasia ihmeellisiä Mörkö-kausia. Ei auta vaikka...

        Tiedätkö mitä, tee jotain hullua, yritä saada se nauramaan. Kokeile, tee jotain älytöntä sen ukon aikaan.

        Miten kävi?

        Niin ja toisko se piristystä jos suunnittelis sen ulos menon?

        Eip tunnu mikään vaikuttavan mitenkään, kuten sanoin toisaalla, siitä sais oivan eteishallin patsaan. Yhtä eleetön ja paikallaan..😟

        Toivottavasti en loukannut typyä, kun tyrkytin sille tuota mörköä..en typylle pahalla. Tympii vaan tuo yksoikoinen miehen törötys..

        Ja törpösti ilmasin asian, et hänen Henkkaa vastaan. Toi vaan pari kuvaa tuon mörkön mieleen..

        Kuule, ei siihin tehoa mikään hauska. Se on kipattava jäitä niskaan, jos heräis.😡


      • Päläpälä kirjoitti:

        Eip tunnu mikään vaikuttavan mitenkään, kuten sanoin toisaalla, siitä sais oivan eteishallin patsaan. Yhtä eleetön ja paikallaan..😟

        Toivottavasti en loukannut typyä, kun tyrkytin sille tuota mörköä..en typylle pahalla. Tympii vaan tuo yksoikoinen miehen törötys..

        Ja törpösti ilmasin asian, et hänen Henkkaa vastaan. Toi vaan pari kuvaa tuon mörkön mieleen..

        Kuule, ei siihin tehoa mikään hauska. Se on kipattava jäitä niskaan, jos heräis.😡

        Joo, h.lvetti sentään niitä. Joo ja huomaan, miten se vaikuttaa sinuun eikä mikään ihme. Itekin olin vähän samanlaisessa tilantessa kun välillä piti kun haamuna nurkassa.

        Saamari. Heitä se sen pelikone sanonko minne. Nyt ois hänenkin aika luopua siitä ja vaikka keskittyä ihmisiin!

        Tiedätkö, en ite jaksais katella, saisin raivokohtauksen. Ihan oikeasti. Joku raja käytökseen. Jos ei puhu, niin pannaan puhumaan.

        Niin ja et sä Typylle pahasti sanonut, ei varmaan sillä ota, ymmärsin ainakin täällä päässä just, mihin vertasit ja miksi.

        Jos mies on hiljaa pitkään, silloin alkaa järjestymään "tyttöjen iltoja" ja kylärallia.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Eip tunnu mikään vaikuttavan mitenkään, kuten sanoin toisaalla, siitä sais oivan eteishallin patsaan. Yhtä eleetön ja paikallaan..😟

        Toivottavasti en loukannut typyä, kun tyrkytin sille tuota mörköä..en typylle pahalla. Tympii vaan tuo yksoikoinen miehen törötys..

        Ja törpösti ilmasin asian, et hänen Henkkaa vastaan. Toi vaan pari kuvaa tuon mörkön mieleen..

        Kuule, ei siihin tehoa mikään hauska. Se on kipattava jäitä niskaan, jos heräis.😡

        Mikähän ois ihan älytöntä, mitä vois tehdä.

        Pakkohan se juippi on saada nauramaan.

        Onko sillä partavaahtoa tms?


      • Päläpälä kirjoitti:

        Eip tunnu mikään vaikuttavan mitenkään, kuten sanoin toisaalla, siitä sais oivan eteishallin patsaan. Yhtä eleetön ja paikallaan..😟

        Toivottavasti en loukannut typyä, kun tyrkytin sille tuota mörköä..en typylle pahalla. Tympii vaan tuo yksoikoinen miehen törötys..

        Ja törpösti ilmasin asian, et hänen Henkkaa vastaan. Toi vaan pari kuvaa tuon mörkön mieleen..

        Kuule, ei siihin tehoa mikään hauska. Se on kipattava jäitä niskaan, jos heräis.😡

        Mä oon tylsänä hetkenä antanu miehen meikata mut.

        Oon saanu ainakin kädet iholle :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Joo, h.lvetti sentään niitä. Joo ja huomaan, miten se vaikuttaa sinuun eikä mikään ihme. Itekin olin vähän samanlaisessa tilantessa kun välillä piti kun haamuna nurkassa.

        Saamari. Heitä se sen pelikone sanonko minne. Nyt ois hänenkin aika luopua siitä ja vaikka keskittyä ihmisiin!

        Tiedätkö, en ite jaksais katella, saisin raivokohtauksen. Ihan oikeasti. Joku raja käytökseen. Jos ei puhu, niin pannaan puhumaan.

        Niin ja et sä Typylle pahasti sanonut, ei varmaan sillä ota, ymmärsin ainakin täällä päässä just, mihin vertasit ja miksi.

        Jos mies on hiljaa pitkään, silloin alkaa järjestymään "tyttöjen iltoja" ja kylärallia.

        No pilasin typyn riemun omilla tyhmillä mölinöilläni...anteeksi typy, vilpittömästi. Ei ollut tarkoitus..

        Kännykkä, pleikka, tabletti...kuulen taas tänne tytön makkariin. Sinne parkkeeras pleikan eteen. Ja mä sitten puran vähän samoin..tässä läpättämässä.

        Lasten takia pitää purra huulta, etten räisky. Nehän pelästyy, jos pärähdän niin kun voisin pärähtää, jos oltas vaan kaksin...

        Koitin tuossa sopia, että pistetään kumpikin puhelimet yms. pois ja katellaan vaik elokuva..jotakin muuta välillä...

        Ei kiinnosta, ei oo mitään katottavaa. Monotoonisesti. 😡

        Mikään hillumarei ei auta...pitänee suuttua.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mä oon tylsänä hetkenä antanu miehen meikata mut.

        Oon saanu ainakin kädet iholle :D

        Njuu mäkin saan kädet iholle ja ukon niskaankin, mutta se muu läheisyys nyt uupuu ihan tykkänään...ja siitä mun kuuppani nyt kiehuu..😤


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mikähän ois ihan älytöntä, mitä vois tehdä.

        Pakkohan se juippi on saada nauramaan.

        Onko sillä partavaahtoa tms?

        Nauraa omille jutuilleen, pitäs kertoa joku sen kertoma läppä.🙃


      • Päläpälä kirjoitti:

        No pilasin typyn riemun omilla tyhmillä mölinöilläni...anteeksi typy, vilpittömästi. Ei ollut tarkoitus..

        Kännykkä, pleikka, tabletti...kuulen taas tänne tytön makkariin. Sinne parkkeeras pleikan eteen. Ja mä sitten puran vähän samoin..tässä läpättämässä.

        Lasten takia pitää purra huulta, etten räisky. Nehän pelästyy, jos pärähdän niin kun voisin pärähtää, jos oltas vaan kaksin...

        Koitin tuossa sopia, että pistetään kumpikin puhelimet yms. pois ja katellaan vaik elokuva..jotakin muuta välillä...

        Ei kiinnosta, ei oo mitään katottavaa. Monotoonisesti. 😡

        Mikään hillumarei ei auta...pitänee suuttua.

        On tuo aika tulehtunut tilanne.

        Hitto jos olisit naapurina, niin kuttusin kylään ja lähdettäs rimpsalle. Mies jäisi hoitamaan lapsia. ja pleikkaa.

        Sitä kun on erossa vähän aikaa, niin jopa kaipaa. Onko sulla sukulaisia kauempana? Jos lasten kanssa välillä reissuun kun muusta vapaata, ja antas miehen murjottaa hetken omillaan.

        Meillä molemmilla, sulla ja mulla, on se, että me tarvitaan näihin parisuhteisiin selvät pelilinjaukset.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Nauraa omille jutuilleen, pitäs kertoa joku sen kertoma läppä.🙃

        Kokeile matkia sitä.

        Minut on ainakin saatu miehen toimesta sillä nauramaan, oli pakko sanoa jo loppuviimein, että olisi hiljaa kun yritän olla vihainen

        :D


      • Päläpälä kirjoitti:

        Njuu mäkin saan kädet iholle ja ukon niskaankin, mutta se muu läheisyys nyt uupuu ihan tykkänään...ja siitä mun kuuppani nyt kiehuu..😤

        Niin, se ei oo oikein henkisesti siinä...


      • Päläpälä kirjoitti:

        Njuu mäkin saan kädet iholle ja ukon niskaankin, mutta se muu läheisyys nyt uupuu ihan tykkänään...ja siitä mun kuuppani nyt kiehuu..😤

        Tiedän, pelkkä fyysinen läsnäolo ei riitä :(


      • Päläpälä kirjoitti:

        Njuu mäkin saan kädet iholle ja ukon niskaankin, mutta se muu läheisyys nyt uupuu ihan tykkänään...ja siitä mun kuuppani nyt kiehuu..😤

        Sun miehen jonkun kaverin pitäs sanoa, että oo enemmän sen emännän kanssa..

        Kavereitaan ne otukset kuuntelevat, kumma kyllä...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        On tuo aika tulehtunut tilanne.

        Hitto jos olisit naapurina, niin kuttusin kylään ja lähdettäs rimpsalle. Mies jäisi hoitamaan lapsia. ja pleikkaa.

        Sitä kun on erossa vähän aikaa, niin jopa kaipaa. Onko sulla sukulaisia kauempana? Jos lasten kanssa välillä reissuun kun muusta vapaata, ja antas miehen murjottaa hetken omillaan.

        Meillä molemmilla, sulla ja mulla, on se, että me tarvitaan näihin parisuhteisiin selvät pelilinjaukset.

        Voi kun asuisitkin, tulisin kuule liukkaasti sun kuistille nyt. Ei tarttis kahta kertaa kutsua...

        Ei mulla oikeen oo kauempana, kun ne hänen sukulaiset..mutta kyllä mä taidan keksiä itselleni menoa illaksi jos toiseksikin. Luultavasti ilahtuu vaan kun katoan näkyvistä...mutta tunne on molemminpuolinen sitten.😝

        Onko päässy pahaksi?

        Se on nyt näköjään miullakin mitta täynnä...on se.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kokeile matkia sitä.

        Minut on ainakin saatu miehen toimesta sillä nauramaan, oli pakko sanoa jo loppuviimein, että olisi hiljaa kun yritän olla vihainen

        :D

        Hmm, mä meen kohta tuonne olkkariin ja nakotan sitä päin karvanaamaa. Nyt pitäs vähän jutella...haha..😝

        Kai sitä pitäs itsekin heittäytyä yhtä sokeeksi toiselle...paska olohan siitä tulee, mutta niin tulee näinkin päin..


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Sun miehen jonkun kaverin pitäs sanoa, että oo enemmän sen emännän kanssa..

        Kavereitaan ne otukset kuuntelevat, kumma kyllä...

        Ei sillä ole kavereita täälläpäin ja ne on kaikki melkeen eronneita tai poikamiehiä...

        Pari ukkomiestä, lapsetonta tosin.

        Kyllä mä jotakin kehittelen...saan sitten suuttumaan varmaan kans..🤔😇


      • Päläpälä kirjoitti:

        Voi kun asuisitkin, tulisin kuule liukkaasti sun kuistille nyt. Ei tarttis kahta kertaa kutsua...

        Ei mulla oikeen oo kauempana, kun ne hänen sukulaiset..mutta kyllä mä taidan keksiä itselleni menoa illaksi jos toiseksikin. Luultavasti ilahtuu vaan kun katoan näkyvistä...mutta tunne on molemminpuolinen sitten.😝

        Onko päässy pahaksi?

        Se on nyt näköjään miullakin mitta täynnä...on se.

        Noh välillä täälläkin on vähän toisarvoinen olo. Niinku olis olemassa vaan yhtä tarvetta varten. Ja sitten ei taas hetkeen kuulu mitään. Ja kun tykkäis, että kysyttäisiin, miten meni päivä tai viikkoa ja että haluaisinko kertoa jotain. Mutta työ työ työ työ,...mä ärähdin jo, että sitä työtähän riittää vaikka maailmaan tappiin jos ei paina jarrua! Parisuhde ei kestä jos ei panosta siihen. Joskus ois kiva, että minua varten ois järjestetty jotain enkä minä olis aina se, joka järjestää. Sais mennä valmiiks suunniteltuun juttuun... Järjestän aina kaiken. Semmostan narinaa vaan täällä...

        Oon kyllä ilonen, että sinäkin annat tunteen näkyä sillon ku ei oikeesti tunnu hyvältä. Ihme, että se sun mies sais just tehdä kaikkea, mistä se tykkää ja olla möllöttää tuolleen, mun mielestä hänelle kuuluu vastuu myös sinun olemisesta ja viihtymisestä. Miksi se unohtuu ihmisiltä! Varsinkin jos toinen menee ja osoittaa vielä merkkejä, että aikaa halutaan ja olla hänen kanssaan. Kavereihin sitä sitten turvautuu itse kukin...


      • Päläpälä kirjoitti:

        Ei sillä ole kavereita täälläpäin ja ne on kaikki melkeen eronneita tai poikamiehiä...

        Pari ukkomiestä, lapsetonta tosin.

        Kyllä mä jotakin kehittelen...saan sitten suuttumaan varmaan kans..🤔😇

        Jep. Lähtiskö se yhdessä vaiks iltakävelylle vai onnistuuko se kun lapset? Osaako he olla 30 min. kaksistaan? Liikunta piristäis..

        Toivottavasti saatte nyt kivemman fiiliksen sinne


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Noh välillä täälläkin on vähän toisarvoinen olo. Niinku olis olemassa vaan yhtä tarvetta varten. Ja sitten ei taas hetkeen kuulu mitään. Ja kun tykkäis, että kysyttäisiin, miten meni päivä tai viikkoa ja että haluaisinko kertoa jotain. Mutta työ työ työ työ,...mä ärähdin jo, että sitä työtähän riittää vaikka maailmaan tappiin jos ei paina jarrua! Parisuhde ei kestä jos ei panosta siihen. Joskus ois kiva, että minua varten ois järjestetty jotain enkä minä olis aina se, joka järjestää. Sais mennä valmiiks suunniteltuun juttuun... Järjestän aina kaiken. Semmostan narinaa vaan täällä...

        Oon kyllä ilonen, että sinäkin annat tunteen näkyä sillon ku ei oikeesti tunnu hyvältä. Ihme, että se sun mies sais just tehdä kaikkea, mistä se tykkää ja olla möllöttää tuolleen, mun mielestä hänelle kuuluu vastuu myös sinun olemisesta ja viihtymisestä. Miksi se unohtuu ihmisiltä! Varsinkin jos toinen menee ja osoittaa vielä merkkejä, että aikaa halutaan ja olla hänen kanssaan. Kavereihin sitä sitten turvautuu itse kukin...

        Miten tää näin meni...mulla loppuu konstit kun normaali puhuminen, kysely, hyviepäin lähestyminen, eikä tiukkasukaan tunnu vaikuttavan mitenkään...

        sullakin se on samanmoisia tuntemuksia, kun ite pitäs häärää toisen ympärillä ja toinen tuijottaa muualle...

        Ei oo kivaa, ei.

        Yhdes kohtaa mietin, että onks tää titta vai jos mä vaan suurentelen asiaa, mutta en kyllä pääse yhtään pidemmälle...etenemäänkään. Edistymään.

        Ei kuulemma halua ulos, eikä ulkoilemaan. Oyysin tänää meidän kans pihalle tai et oltas menty tohon puistoon...muksujen kans. Emmä halua ulos, oli se vastaus. En lähe..ei ole ulkoilma ihminen.

        Luola pitäs olla ja ikkunat teipattu umpeen...😝


      • Päläpälä kirjoitti:

        Miten tää näin meni...mulla loppuu konstit kun normaali puhuminen, kysely, hyviepäin lähestyminen, eikä tiukkasukaan tunnu vaikuttavan mitenkään...

        sullakin se on samanmoisia tuntemuksia, kun ite pitäs häärää toisen ympärillä ja toinen tuijottaa muualle...

        Ei oo kivaa, ei.

        Yhdes kohtaa mietin, että onks tää titta vai jos mä vaan suurentelen asiaa, mutta en kyllä pääse yhtään pidemmälle...etenemäänkään. Edistymään.

        Ei kuulemma halua ulos, eikä ulkoilemaan. Oyysin tänää meidän kans pihalle tai et oltas menty tohon puistoon...muksujen kans. Emmä halua ulos, oli se vastaus. En lähe..ei ole ulkoilma ihminen.

        Luola pitäs olla ja ikkunat teipattu umpeen...😝

        Mä olen saanut oikeen jääräpäistä jääräpäisimmän äijän. Minä itte, ei liiku ei inaha vaik pommilla uhkais...

        Mä meen nyt kattoo saanko ees lihavan riidan aikaan, voi olla siihenkin liika passiivinen..

        Onko masennus tommosta? Voiko aiheuttaa tuollasta lukittumista ja totaali sulkeutumista omaan maailmaansa?


      • Päläpälä kirjoitti:

        Miten tää näin meni...mulla loppuu konstit kun normaali puhuminen, kysely, hyviepäin lähestyminen, eikä tiukkasukaan tunnu vaikuttavan mitenkään...

        sullakin se on samanmoisia tuntemuksia, kun ite pitäs häärää toisen ympärillä ja toinen tuijottaa muualle...

        Ei oo kivaa, ei.

        Yhdes kohtaa mietin, että onks tää titta vai jos mä vaan suurentelen asiaa, mutta en kyllä pääse yhtään pidemmälle...etenemäänkään. Edistymään.

        Ei kuulemma halua ulos, eikä ulkoilemaan. Oyysin tänää meidän kans pihalle tai et oltas menty tohon puistoon...muksujen kans. Emmä halua ulos, oli se vastaus. En lähe..ei ole ulkoilma ihminen.

        Luola pitäs olla ja ikkunat teipattu umpeen...😝

        Meinaat olla kohtalotoveri.

        Onhan se kuitenkin hyvä, että voimme tässä yhdessä vähän marmattaa (kyllä syystäkin) :D

        Ärsyttäähän se kun toinen on vastahankaan tai aikataulut ei käy, tai aina on jotain. Miten kauan jaksaa yksin pitää fiilistä yllä? Niin paha sanoa.

        Ei oo ihme muuten suhteissa jos miehet ei oo tajunnu eron uhkaa, kun eihän ne tajua edes, että nainen on siinä talossa.. Ollutkaan!


      • Päläpälä kirjoitti:

        Mä olen saanut oikeen jääräpäistä jääräpäisimmän äijän. Minä itte, ei liiku ei inaha vaik pommilla uhkais...

        Mä meen nyt kattoo saanko ees lihavan riidan aikaan, voi olla siihenkin liika passiivinen..

        Onko masennus tommosta? Voiko aiheuttaa tuollasta lukittumista ja totaali sulkeutumista omaan maailmaansa?

        Voi masennuskin tehdä sitä. Ja kevät lisää ihmisten väsymystä normaalissakin tilassa kun valoa tulee niin paljon lisää koko ajan...

        Voi se olla normaalia kausivaihtelua ukkelilla...

        Käy kiehnäämässä vähän huudeilla siinä, katso mikä meno...

        Harmillista.

        Ens viikolla pidätte parin tunnin parisuhde-illan ja ravintolasta pöytä. Kännykät pois ja kynttilään tulet & puhetta.

        Jatkellaanhan tästä iltaa, nähdään taas (taidan kokeilla itsekin tuota linjan avausta : )


      • Päläpälä kirjoitti:

        Mä olen saanut oikeen jääräpäistä jääräpäisimmän äijän. Minä itte, ei liiku ei inaha vaik pommilla uhkais...

        Mä meen nyt kattoo saanko ees lihavan riidan aikaan, voi olla siihenkin liika passiivinen..

        Onko masennus tommosta? Voiko aiheuttaa tuollasta lukittumista ja totaali sulkeutumista omaan maailmaansa?

        "Onko masennus tommosta? Voiko aiheuttaa tuollasta lukittumista ja totaali sulkeutumista omaan maailmaansa?"

        Tilannetta pahemmin tuntematta. Se on hyvinkin pitkälti semmoista. Mikään ei kiinnosta. Joku kysyy miten menee, vastaus on yleensä lyhyehkö "Ihan hyvin." Henkilön mielipiteet ovat hyvinkin pitkälti asiaan kuin asiaan "Ihan miten vain" tapaisia. Kaikkeen on niin sanotusti kyllästynyt, eikä mikään tunnu miltään. Saattaa innostua jostain asiasta, mutta menee nopeasti ohi. Tosin kaikilla se saattaa ilmetä eri tavoin, eikä välttämättä tässä tapauksessa ole edes masennuksesta kyse, jos on muuten vain introvertti.

        Suosittelen melkein suoraan kysymistä. Ihminen harvoin sitä kenellekkään kertoo, jos on masentunut. Sitä teeskentelee että kaikki on ihan fine. Koittaa olla normaalisti vaikka ei välttämättä ole kunnossa.

        Se on vaikea aihe. Itselläni meni kauan ennen kuin pyysin lääkäriltä apua. Melkein liian kauan. Eräänä päivänä tuli onneksi hetki ja tajusi ottaa itseä niskasta kiinni ja varata aika. Siitä se totaalinen elämänmuutos sitten alkoi.


      • Irvokas kirjoitti:

        "Onko masennus tommosta? Voiko aiheuttaa tuollasta lukittumista ja totaali sulkeutumista omaan maailmaansa?"

        Tilannetta pahemmin tuntematta. Se on hyvinkin pitkälti semmoista. Mikään ei kiinnosta. Joku kysyy miten menee, vastaus on yleensä lyhyehkö "Ihan hyvin." Henkilön mielipiteet ovat hyvinkin pitkälti asiaan kuin asiaan "Ihan miten vain" tapaisia. Kaikkeen on niin sanotusti kyllästynyt, eikä mikään tunnu miltään. Saattaa innostua jostain asiasta, mutta menee nopeasti ohi. Tosin kaikilla se saattaa ilmetä eri tavoin, eikä välttämättä tässä tapauksessa ole edes masennuksesta kyse, jos on muuten vain introvertti.

        Suosittelen melkein suoraan kysymistä. Ihminen harvoin sitä kenellekkään kertoo, jos on masentunut. Sitä teeskentelee että kaikki on ihan fine. Koittaa olla normaalisti vaikka ei välttämättä ole kunnossa.

        Se on vaikea aihe. Itselläni meni kauan ennen kuin pyysin lääkäriltä apua. Melkein liian kauan. Eräänä päivänä tuli onneksi hetki ja tajusi ottaa itseä niskasta kiinni ja varata aika. Siitä se totaalinen elämänmuutos sitten alkoi.

        Tuota kysynytkin kyllä, masennuksesta. Mitään suoraa myöntävää vastausta en ole saanut, mutta hänestä itsestä johtuvaa hän ajattelee sen olevan...

        Eikä nyt torjunutkaan etteikö oisi. Mutta puhuminen ei tunnu nyt kiinnostavan mitenkään päin, ei vähäisinkään puhuminen. Tai tilanteen perkaaminen...joku kunnon jumitus minun mielestä on. Suututtaa, kuten varmaan teksteistäni pystyy päättelemään..mutta samalla turhauttaa katsella vierestä.

        Jotenkin pitäisi saada se hänen olotila lukosta pois..no yks sairaus toivottavasti nyt pian pois tutkitaan...tai otetaan selkoa onko. Se jos on, sillä on yhteys masennukseen..mielialaan. Ja sen saa lääkityksellä kuntoon ( ei mielialalääke kumminkaan kyseessä)..moni asia viittaa siihin mahdolliseen vaivaan...kun ynnäilen terveydentilaa ja kokonaiskuvaa.

        Välillä ottaa päähän, mutta ei se auta...on vaan nieltävä kiukkunsa ja koittaa jotenkin löytää tie miehen päähän. Ja rohkaista puhumaan jollekin edes, jos ei mulle..jos tuntuu vaikeelle.
        Painostaminen ei taida auttaa, jos masentaa. Pikemminkin ehkä lisää sitä kierrettä ja alemmuuden tms.tuntoa.

        On nää keljuja juttuja, kun ei pysty välillä kun ihmettelemään...

        Mutta työtä kohti!☺️

        Kiitos kommentistasi omakohtaisesta kokemuksesta. 🙏

        Se hillitsee omaa kiehuntaa, kun käy mielessä että on kyse ehkä kumminkin jostakin mikä voi selvitä puhumalla ja jotakin apua hakemalla...


      • ei-rekattuna-kommentoin
        Päläpälä kirjoitti:

        Tuota kysynytkin kyllä, masennuksesta. Mitään suoraa myöntävää vastausta en ole saanut, mutta hänestä itsestä johtuvaa hän ajattelee sen olevan...

        Eikä nyt torjunutkaan etteikö oisi. Mutta puhuminen ei tunnu nyt kiinnostavan mitenkään päin, ei vähäisinkään puhuminen. Tai tilanteen perkaaminen...joku kunnon jumitus minun mielestä on. Suututtaa, kuten varmaan teksteistäni pystyy päättelemään..mutta samalla turhauttaa katsella vierestä.

        Jotenkin pitäisi saada se hänen olotila lukosta pois..no yks sairaus toivottavasti nyt pian pois tutkitaan...tai otetaan selkoa onko. Se jos on, sillä on yhteys masennukseen..mielialaan. Ja sen saa lääkityksellä kuntoon ( ei mielialalääke kumminkaan kyseessä)..moni asia viittaa siihin mahdolliseen vaivaan...kun ynnäilen terveydentilaa ja kokonaiskuvaa.

        Välillä ottaa päähän, mutta ei se auta...on vaan nieltävä kiukkunsa ja koittaa jotenkin löytää tie miehen päähän. Ja rohkaista puhumaan jollekin edes, jos ei mulle..jos tuntuu vaikeelle.
        Painostaminen ei taida auttaa, jos masentaa. Pikemminkin ehkä lisää sitä kierrettä ja alemmuuden tms.tuntoa.

        On nää keljuja juttuja, kun ei pysty välillä kun ihmettelemään...

        Mutta työtä kohti!☺️

        Kiitos kommentistasi omakohtaisesta kokemuksesta. 🙏

        Se hillitsee omaa kiehuntaa, kun käy mielessä että on kyse ehkä kumminkin jostakin mikä voi selvitä puhumalla ja jotakin apua hakemalla...

        Mielialalääkkeetkään ei ole mikään huono juttu. Oman kumppanin kohdalla toimineet. Miehille tulee helposti siinä vaiheessa kun "paketti" on kasassa, eli perhe perustettu ja lapset pieniä, sellaista määrittelemätöntä alakuloa. Ei ole mitään tavoiteltavaa, on vain yksi "koneiston" osa.Serotoniiniarvot on keväisin muutenkin matalalla, eli ihan fyysistäkin se on, eikä pelkkää mielenliikkeisiin perustuvaa. Jo se, että mieli kohenee, saattaa helpottaa erilaisissa addiktoissa. Koska peliriippuvuus on addiktio siinä missä juominenkin. Ja usein addiktiota vahvistaa masennus. Kaikki mielialalääkkeet eivät vaikuta potenssiin tai libidoon millään lailla. Monesti miehet pelkäävät niitä lääkkeitä siksikin. Ja toki täytyy löytää se oikea lääke. Kaikki ei sovi kaikille.
        Se, että sanoo, että ero tulee, jos tilanteeseen ei tule muutosta, on auttanut omalla kohdalla. Toinen on vasta sitten herännyt ja todennut, että jotain pitäisi tehdä. Eron konkreettinen suunnittelu voi auttaa myös itseä. Tulee olo, että kyllä mä pärjään, ilman toistakin.Asiat järjestyy. Muuten se masennus voi ottaa vallan itsestäkin. Ei ero ole mikään peikko. Se vaihtoehto on ajateltava myös läpi. Uskon kuitenkin, että pääsette tuosta yli, eikä ero tule eteen.Vaihtoehdot kuitenkin kannattaa katsoa läpi. Jo lastenkin takia.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Tuota kysynytkin kyllä, masennuksesta. Mitään suoraa myöntävää vastausta en ole saanut, mutta hänestä itsestä johtuvaa hän ajattelee sen olevan...

        Eikä nyt torjunutkaan etteikö oisi. Mutta puhuminen ei tunnu nyt kiinnostavan mitenkään päin, ei vähäisinkään puhuminen. Tai tilanteen perkaaminen...joku kunnon jumitus minun mielestä on. Suututtaa, kuten varmaan teksteistäni pystyy päättelemään..mutta samalla turhauttaa katsella vierestä.

        Jotenkin pitäisi saada se hänen olotila lukosta pois..no yks sairaus toivottavasti nyt pian pois tutkitaan...tai otetaan selkoa onko. Se jos on, sillä on yhteys masennukseen..mielialaan. Ja sen saa lääkityksellä kuntoon ( ei mielialalääke kumminkaan kyseessä)..moni asia viittaa siihin mahdolliseen vaivaan...kun ynnäilen terveydentilaa ja kokonaiskuvaa.

        Välillä ottaa päähän, mutta ei se auta...on vaan nieltävä kiukkunsa ja koittaa jotenkin löytää tie miehen päähän. Ja rohkaista puhumaan jollekin edes, jos ei mulle..jos tuntuu vaikeelle.
        Painostaminen ei taida auttaa, jos masentaa. Pikemminkin ehkä lisää sitä kierrettä ja alemmuuden tms.tuntoa.

        On nää keljuja juttuja, kun ei pysty välillä kun ihmettelemään...

        Mutta työtä kohti!☺️

        Kiitos kommentistasi omakohtaisesta kokemuksesta. 🙏

        Se hillitsee omaa kiehuntaa, kun käy mielessä että on kyse ehkä kumminkin jostakin mikä voi selvitä puhumalla ja jotakin apua hakemalla...

        Ei mittään, hyvä jos siitä kommentista jotain apua on. :)

        Painostaminen ei auttanut ainakaan itseäni kohtaan, tuli vain huonompi / riittämättömämpi olo. Kannattaa ennemmin kannustaa. Kehaista välillä vaikka ihan arkijuttujen teostakin.

        Muutenkin ihmisiä kannattaa kehua aina välillä. Sillä on kumma vaikutus ihmisiin. Positiivisuus ja negatiivisuus tuppaa olemaan asioita mitkä tarttuu helposti toiseen. Sivuaa vähän aiheesta: Huomannut, kun kaupassakin käy ja toivottaa hyvää päivää, katsoo silmiin samalla kun kiittää asioinnista ja heiskauttaa näkemiin vielä lopuksi. Vaikka ne tulee melkein automaattisesti tehtyä, niin aika monella ihmisellä tuppaa nousemaan aito hymy kasvoille. Pienet toisen huomioimiset piristää kummasti ihan random ihmisiä.

        Jaksamisia teille, toivottavasti syy löytyy ja saatte miehen kuntoon. Pääsette sitten keväästä ja kesästä nauttimaan yhdessä paremmin.


      • Irvokas kirjoitti:

        Ei mittään, hyvä jos siitä kommentista jotain apua on. :)

        Painostaminen ei auttanut ainakaan itseäni kohtaan, tuli vain huonompi / riittämättömämpi olo. Kannattaa ennemmin kannustaa. Kehaista välillä vaikka ihan arkijuttujen teostakin.

        Muutenkin ihmisiä kannattaa kehua aina välillä. Sillä on kumma vaikutus ihmisiin. Positiivisuus ja negatiivisuus tuppaa olemaan asioita mitkä tarttuu helposti toiseen. Sivuaa vähän aiheesta: Huomannut, kun kaupassakin käy ja toivottaa hyvää päivää, katsoo silmiin samalla kun kiittää asioinnista ja heiskauttaa näkemiin vielä lopuksi. Vaikka ne tulee melkein automaattisesti tehtyä, niin aika monella ihmisellä tuppaa nousemaan aito hymy kasvoille. Pienet toisen huomioimiset piristää kummasti ihan random ihmisiä.

        Jaksamisia teille, toivottavasti syy löytyy ja saatte miehen kuntoon. Pääsette sitten keväästä ja kesästä nauttimaan yhdessä paremmin.

        Juu, oli siitä ainakin mulle apua. Kun ärtyy, niin on jollain tapaa hyvä huokaista ja miettiä, että ehkei se kaikki ole vasiten jurotusta. Siinä voi olla kyse jostakin mikä tapahtuu elimellisellä tasolla ja näkyy sitten noin käytöksessä.

        Se justiinsa, että on eria asia olla piruuttaan hankala, kun " sairauksien" myötä epävireinen ja voimaton. Se täytyy aina ottaa huomioon.

        Joo, samaa mieltä kanssasi. Kehua ja kannustaa kannattaa, mielummin kun lytätä ja rätkyttää. Ihan siis aina, ilman tämmöstäkin tilannetta...

        Ihmiset jotenkin ujostelee sanoa myönteisiä asioita ja " vuodattaa" niitä positiivisia sanoja. Useinmiten napistaan vaan, kun joku ei miellytä.

        Olen tuosta tietoinen ja yritän itsekin muistaa noudattaa tuota positiivisempaa kaavaa. Tulee itsellekin kivempi olo, kun pyrkii hyvie päin eikä huosti päin vaikuttamaan toisen mielialaan. Mutta eihän sitä aina meinaa näin parisuhteessa varsinkaan osata vain kehaista...välillä pääsee purnauksiakin pihalle suusta.

        Siitä tietysti on fiksua pyrkiä pois, vaikka hyvä on joskus saada purkaa myös negaatiot..kelleppä muulle, kun sille lähimmälle luottohenkilölle. Ja joskus jopa hänestä itsestäänkin!😋

        Sulla on mukava asenne elämään ja ihmisiin, pidän tuosta sun myönteisestä ajattelusta. Piristävää.😊

        Kiitos, lupaan parhaani yrittää omasta puolestani sen suhteen, että tilanne ratkeaa ja rakentavalla tavalla mielummin. Eli en lähde riehumis tms. linjalle. Kyse on kuitenkin hyvin läheisestä ja tärkeästä ihmisestä, jolle haluaa hyvää..ei pahaa.☺️


      • ei-rekattuna-kommentoin kirjoitti:

        Mielialalääkkeetkään ei ole mikään huono juttu. Oman kumppanin kohdalla toimineet. Miehille tulee helposti siinä vaiheessa kun "paketti" on kasassa, eli perhe perustettu ja lapset pieniä, sellaista määrittelemätöntä alakuloa. Ei ole mitään tavoiteltavaa, on vain yksi "koneiston" osa.Serotoniiniarvot on keväisin muutenkin matalalla, eli ihan fyysistäkin se on, eikä pelkkää mielenliikkeisiin perustuvaa. Jo se, että mieli kohenee, saattaa helpottaa erilaisissa addiktoissa. Koska peliriippuvuus on addiktio siinä missä juominenkin. Ja usein addiktiota vahvistaa masennus. Kaikki mielialalääkkeet eivät vaikuta potenssiin tai libidoon millään lailla. Monesti miehet pelkäävät niitä lääkkeitä siksikin. Ja toki täytyy löytää se oikea lääke. Kaikki ei sovi kaikille.
        Se, että sanoo, että ero tulee, jos tilanteeseen ei tule muutosta, on auttanut omalla kohdalla. Toinen on vasta sitten herännyt ja todennut, että jotain pitäisi tehdä. Eron konkreettinen suunnittelu voi auttaa myös itseä. Tulee olo, että kyllä mä pärjään, ilman toistakin.Asiat järjestyy. Muuten se masennus voi ottaa vallan itsestäkin. Ei ero ole mikään peikko. Se vaihtoehto on ajateltava myös läpi. Uskon kuitenkin, että pääsette tuosta yli, eikä ero tule eteen.Vaihtoehdot kuitenkin kannattaa katsoa läpi. Jo lastenkin takia.

        Tuota on jatkunut aika pitkään, ympäri vuoden. Mutta nyt olen alkanut siihin itse ärsyyntymään. Kyllä mä kaikkia kuttuja olen mietiskellyt...puhunutkin jo ääneen hänelle. Mutta en nyt täällä ihan kaikkea purkaa. Nytkin jo liikaa avautunut.

        Kiitos myös sinulle, kun tuot oman elämän kautta koettua tueksi ediin. Hyviä näkökulmia, ilmanmuuta yrittämättä en jätä. Eroa en todellakaan halua...se on aivan äärimmäinen vaihtoehto.

        Enkä vilpittömästi usko, että sitä tarvitaan läpi käydäkään. Helppoa ei välttämättä ole edistyä, eikä äkkiä...mutta haluan olla läsnä ja tukena, jos mua tarvitsee ja jotakin tahtoo purkaa...

        Olkoot sitten ihan mitä tahansa. 🙏


    • On jo ikävä sitä tuoksua mikä lähtee aamukasteesta ja leikatusta nurmikosta ja kun aurinko on jo korkealla heinäpellon takana. Sorsaemolla seitsemän poikaa ja pitkäsäärinen vesimittari hyppii tyynellä järvellä. Kalastusretket yön kautta aamuun ja hiekanrapina, uneliaat laiduntavat hevoset ja hännänhuiske.

      Sydän läkähtyy jo pelkästä ajatuksesta. Oon niin kaivannut kesää.

      • Laitanpa tähän omiakin suunnitelmia.

        Haluaisin taas lähteä Hankoon, tai käymään ainakin jossain merenrannan lähettyvillä. Toisekseen olisi kiva vaikka vuokrata ihan matkailuauto pitkästä aikaa ja mennä pohjoisen suuntaan, vapaasti ilman majoitusaikatauluja.

        Ja sitten haluaa elää ne kaikki kesän tunnit, joskus valvoa vaan läpi valoisat yöt ja tarkkailla luontoa ja siellä olevaa. Lämmitellä saunaa kun siltä tuntuu ja makailla pyyhkeen päällä taivasta katsellen apilan tuoksu nokassa.

        Kyllä sitä odottaa ettei kukaan odota missään eikä ole huolia. Saisi olla niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa haluaa olla ja vaan tuntea, että on lämmin ja onnellinen olo.

        Kaiken tunnepuolen lisäksi, ite tykkään kesän kaikista höpsöistä kissanristijäisistä, on työhevosnäytöstä, kesäjuhlaa, musiikkitapahtumia, kesäteattereita, jäätelökioskeja niemissä notkoissa. JA Ihmiset on iloisia ja puheliaita...!

        Huh huh...on tainnut tulla kesäkuume :) Aamulla kesä oli kirkkaana mielessä ja taivas se heittää räntää!


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Laitanpa tähän omiakin suunnitelmia.

        Haluaisin taas lähteä Hankoon, tai käymään ainakin jossain merenrannan lähettyvillä. Toisekseen olisi kiva vaikka vuokrata ihan matkailuauto pitkästä aikaa ja mennä pohjoisen suuntaan, vapaasti ilman majoitusaikatauluja.

        Ja sitten haluaa elää ne kaikki kesän tunnit, joskus valvoa vaan läpi valoisat yöt ja tarkkailla luontoa ja siellä olevaa. Lämmitellä saunaa kun siltä tuntuu ja makailla pyyhkeen päällä taivasta katsellen apilan tuoksu nokassa.

        Kyllä sitä odottaa ettei kukaan odota missään eikä ole huolia. Saisi olla niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa haluaa olla ja vaan tuntea, että on lämmin ja onnellinen olo.

        Kaiken tunnepuolen lisäksi, ite tykkään kesän kaikista höpsöistä kissanristijäisistä, on työhevosnäytöstä, kesäjuhlaa, musiikkitapahtumia, kesäteattereita, jäätelökioskeja niemissä notkoissa. JA Ihmiset on iloisia ja puheliaita...!

        Huh huh...on tainnut tulla kesäkuume :) Aamulla kesä oli kirkkaana mielessä ja taivas se heittää räntää!

        Räntäsade yllätti pyörälenkillä, tänään aamupäivällä. Onnex olin arimmat paikat suojannut vedenpitävillä pyöräilyhousuilla, Siperia opettaa


      • pujotteIija kirjoitti:

        Räntäsade yllätti pyörälenkillä, tänään aamupäivällä. Onnex olin arimmat paikat suojannut vedenpitävillä pyöräilyhousuilla, Siperia opettaa

        Juu, keli on inha. Ajattelin pitää sisäpäivän. Kurkkuun koski aamusella. Pyöräilehän siekin sitten kun on kuivempi sää. Kun päivällä kastuu, se vilu jää illaksi.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Laitanpa tähän omiakin suunnitelmia.

        Haluaisin taas lähteä Hankoon, tai käymään ainakin jossain merenrannan lähettyvillä. Toisekseen olisi kiva vaikka vuokrata ihan matkailuauto pitkästä aikaa ja mennä pohjoisen suuntaan, vapaasti ilman majoitusaikatauluja.

        Ja sitten haluaa elää ne kaikki kesän tunnit, joskus valvoa vaan läpi valoisat yöt ja tarkkailla luontoa ja siellä olevaa. Lämmitellä saunaa kun siltä tuntuu ja makailla pyyhkeen päällä taivasta katsellen apilan tuoksu nokassa.

        Kyllä sitä odottaa ettei kukaan odota missään eikä ole huolia. Saisi olla niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa haluaa olla ja vaan tuntea, että on lämmin ja onnellinen olo.

        Kaiken tunnepuolen lisäksi, ite tykkään kesän kaikista höpsöistä kissanristijäisistä, on työhevosnäytöstä, kesäjuhlaa, musiikkitapahtumia, kesäteattereita, jäätelökioskeja niemissä notkoissa. JA Ihmiset on iloisia ja puheliaita...!

        Huh huh...on tainnut tulla kesäkuume :) Aamulla kesä oli kirkkaana mielessä ja taivas se heittää räntää!

        Eikun matkailuautoa varaamaan, sulla kai on kesälomaa ja varaa unelmaasi?

        Tuohan kuulostaa hyvältä, oikeastaan tosi hyvältä.


      • ikiroutamunat
        pujotteIija kirjoitti:

        Räntäsade yllätti pyörälenkillä, tänään aamupäivällä. Onnex olin arimmat paikat suojannut vedenpitävillä pyöräilyhousuilla, Siperia opettaa

        Ootsä pyöräillyt Siperiassa? Vai muuten joskus palelluttanut vempeleesi?:DDDDDDDDD


    • hapsukka

      Haluaisin luonnonläheisen kesän, jonka äärellä tehdä vapaamuotoisesti aikatauluihin tuijottamatta valmiiksi eräs pitkään keskeneräisenä ollut taiteellinen työ. Toivon kesäiltoja joiden tunnelmassa ajaa pyörällä helmat hulmuten, nähdä suolla hirvi ja laskea käenkukuntoja. Ja unohtua teltan ja rinkan kanssa jonnekin keskelle villiä metsää.

      • Aivan ihana vastaus! Menin kananlihalle kun puhut suosta ja luonnosta...ja ylipäätään näistä ajatuksista tulee mieleen vapaus ja kesätuulen humina!

        Pitkä talvi menee suomalaisella joskus pahasti tunteisiin ja nahan alle...


    • No, tartutaan aloitukseen. Palstalla on j.malaton määrä uusia nikkejä ja monien noiden nikkien kohdalla velloo puheita siitä että ne olisi minun nikkejäni. Jokaisen minun palstahistoriani tuntevan luulisi käsittävän että minulla ei ole mitään intressejä sotkea palstaa multinikkailulla, sillä minä olen itse ollut yksi äänekkäimmistä asiakeskustelun puolestapuhujista.

      Minä olen vaihdellut nikkejä, mutta kirjoittelen kuitenkin aina yhdellä nikillä siksi kunnes vaihdan uuteen. Olen myös pitänyt tärkeänä että minut tunnistetaan.

      Mitä haluaisin tehdä kesällä? Haluaisin mennä kuukaudeksi Lappiin kalastamaan, mutta se ei ole tänä kesänä realismia. Tuskin seuraavanakaan vielä, mutta sitä seuraavana kyllä. Ystävien kanssa kalastelua, kupittelua ja elämästä ja sen ilmiöistä keskustelua.

      • "Haluaisin mennä kuukaudeksi Lappiin kalastamaan, mutta se ei..."

        Ohjeessa oli, mutat jätetään pois. Muuten tosi hyvä vastaus. Se on toive ja unelma. Sinä haluat sitä.

        Lappi on vähän kuin Rooma; jokaisen on nähtävä se kerran eläessään. Lappia ei tajua ennen kuin seisoo tunturissa yksin ja hyvin hyvin pienenä.

        Erittäin hyvä unelma..


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        "Haluaisin mennä kuukaudeksi Lappiin kalastamaan, mutta se ei..."

        Ohjeessa oli, mutat jätetään pois. Muuten tosi hyvä vastaus. Se on toive ja unelma. Sinä haluat sitä.

        Lappi on vähän kuin Rooma; jokaisen on nähtävä se kerran eläessään. Lappia ei tajua ennen kuin seisoo tunturissa yksin ja hyvin hyvin pienenä.

        Erittäin hyvä unelma..

        Lappi on mulle kuin Luxemburg, olen asunut siellä.

        Vaikka ohjeessa oli mutan jättäminen pois, niin koululaisena minun on syytä elää tässä ja nyt. On selkeä "tiekartta" jota kulkea, en voi edes ajatuksen tasolla harhautua jotten hukkaisi fokusta.

        Unelma on jo nyt, mutta se on realismia vasta kahden vuoden päästä.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Lappi on mulle kuin Luxemburg, olen asunut siellä.

        Vaikka ohjeessa oli mutan jättäminen pois, niin koululaisena minun on syytä elää tässä ja nyt. On selkeä "tiekartta" jota kulkea, en voi edes ajatuksen tasolla harhautua jotten hukkaisi fokusta.

        Unelma on jo nyt, mutta se on realismia vasta kahden vuoden päästä.

        Miksi olet asunut LXB:ssä?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Miksi olet asunut LXB:ssä?

        Minä suunnittelin aikoinaan ulkomaille muuttoa, ja perustin firman Espanjaan. Luxemburg liittyi noihin kuvioihin, mulla oli yksi päämies siellä ja työt myös.

        Piti saada kuviot valmiiksi ennenkuin silloinen vaimoni ja lähtiessäni vuoden ikäinen tyttäreni tulevat perässä, mutta sen vajaan vuoden aikana laskin että en pääse riittävän nopeasti haluamaani tulotasoon ja toisaalta kaikilla meillä kolmella oli koko ajan valtava ikävä.

        Poikamiehenä kuvio olisi toiminut, mutta ei perheellisenä, joten palasin Suomeen ja aloitin täällä sitten muutaman kuukauden päästä yritystoiminnan uudella firmalla.


    • Haluaisin ostaa kanootin, tai kajakin, ja harrastaa melomista

      • Jäätävän hyvä juttu. Tuon vois toteuttaa. Tee se oikeasti! : )

        Oon vähän samanlaisesta haaveillut, mutta tuli pari kesää sitten hankittua pikku vene niin jos se alkuun riittäis se. Mutta kanootilla pääsis pienempiin soilukoihin ehkä vapaammin ja helpommin. Ja saariin sitten yöksi!


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Jäätävän hyvä juttu. Tuon vois toteuttaa. Tee se oikeasti! : )

        Oon vähän samanlaisesta haaveillut, mutta tuli pari kesää sitten hankittua pikku vene niin jos se alkuun riittäis se. Mutta kanootilla pääsis pienempiin soilukoihin ehkä vapaammin ja helpommin. Ja saariin sitten yöksi!

        Olen jo mietiskellyt paikkoja mihin meloisin, saas nähä onko äijästä toteuttajaksi


      • pujotteIija kirjoitti:

        Olen jo mietiskellyt paikkoja mihin meloisin, saas nähä onko äijästä toteuttajaksi

        Sinä maalaisihmisenä tajuat, mitä kaikkea ihanaa kesä maalla merkitsee!

        Musta on hyvä, että sanot unelmasi ääneen.
        Se on silloin jo katsos puoliksi toteutettu.

        Lähivesistöjen kartat vaan käsiin, niin olen tehnyt minäkin, tutkin niitä liian innoissaan ja sitten tuli tuo vene : )

        Jos minä saisin päättää, en sinuna kanoottia edes enempää empisi :) Katselepa tavan ihmisten videoita tuubista (melojat), se helpottaa kanoottikuumetta hetkeksi. Allekirjoittanut jumitti kerran sinne :)


    • Lisää vaan tänne unelmia, toiveita ja haaveita : )

      kiitos.

      Ihmisellä on aina mukavia odotuksia mielessä, ja sitten ne vaan joskus jalostuvat ihan toteutukseksi asti.

      Nyt on maaliskuu ja hyvä aika alkaa miettimään. Ajoissa.
      Tiedä sitten vaikka tuleekin tilaisuus.

    • wanhaämmä

      Haluaisin selvitä kesästä kunnialla, aikamoinen tsunami tulossa.

      MUTTA jos jätetään kaikki mutat pois, lentelisin ympäriinsä Suomen kesässä kuin lintu ja sukeltelisin kuin kala.

      • Haave vapaudesta! : )

        Miten sinulla tsunamia... Johan.


    • stressaantunut

      Oikeastaan tärkein haave on vakituinen työpaikka, sen puuttuminen stressaa. Jos sellaista en saa niin täytyy laittaa kämppä myyntiin. Pienituloinen työ ei riitä ja keikkatyötä en jaksa enää.

      • wanhaämmä

        Olen leikitellyt monella erilaisella vaihtoehdolla... yksi on tosiaan ollut tuo asunnon myynti. Jos heittäytyisi yhteiskunnan elätiksi, tai siis työttömäksi, kannattaisi asua vuokralla pienemmässä asunnossa. Tuet juoksis ja välillä voisi tehdä pätkän töitä.. :) Ja kun ei olisi paikalleen sidottu omistusasunnon vuoksi, voisi helpommin lähteä - minne vaan ja miten nopeasti vaan!


      • Hei, kokeilepa laittaa vaikka lehteen oma ilmoitus, että tämmöinen ihminen tarjolla työntekoon. Markkinoit itseäsi. Kyllä se onnistuu.

        Ja kesä tulee. On erilailla energiaa ja ideoita. Kaikkia hyvää, hätä keinot keksii.

        (ite yritän päästä entisestä vakituisesta eroon -koko ajan- ja jos lomalla saisi boostia ratkaisevaan siirtoon).


    • kumppani.kun.löytyis

      itse haluaisin löytää kumppanin josta saisi matkakaverin ja samaan aikaan olis loma ja rahaa eli vois matkustella lähikaupunkeihin kiertelemään ja kuluttaa aikaa ja yöpyä leirintä alueella tai hotellissa ja päivisin kierrellä pitkin ja poikin kaupunkia tai mennä seuraavaan kaupunkiin joko lähikaupunkeihin tai helsinkiin turkuun tampereelle yms mihin jompi kumpi haluaa mennä

      • Yhdessä hommat on kyllä mukavampi tehdä, se on totta. :)

        Pidä haaveesta kiinni!

        Kesällä on mukava vaellella määränpäättömänä, ja sanoa aamulla vaan toiselle, että hei mennäänkö tänään tuonne, katsotaanko tuo, ajettasko tuota reittiä, pysähtyä ihan kummissa paikoissa vaan ihmettelemään jne.

        Luontokohteissa, kaupungeissa,...


      • auto.retket.kivoja
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Yhdessä hommat on kyllä mukavampi tehdä, se on totta. :)

        Pidä haaveesta kiinni!

        Kesällä on mukava vaellella määränpäättömänä, ja sanoa aamulla vaan toiselle, että hei mennäänkö tänään tuonne, katsotaanko tuo, ajettasko tuota reittiä, pysähtyä ihan kummissa paikoissa vaan ihmettelemään jne.

        Luontokohteissa, kaupungeissa,...

        totta ja vaikka kummissa paikoissa sekstailemaan


      • auto.retket.kivoja kirjoitti:

        totta ja vaikka kummissa paikoissa sekstailemaan

        Muurahaisia...


      • kumpi.sopisi.sinulle
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Yhdessä hommat on kyllä mukavampi tehdä, se on totta. :)

        Pidä haaveesta kiinni!

        Kesällä on mukava vaellella määränpäättömänä, ja sanoa aamulla vaan toiselle, että hei mennäänkö tänään tuonne, katsotaanko tuo, ajettasko tuota reittiä, pysähtyä ihan kummissa paikoissa vaan ihmettelemään jne.

        Luontokohteissa, kaupungeissa,...

        kumpaa sinä haluaisit että nukkuu vaikka leirintä aluiella vai päivä reissu eli tulee yöpymään aina kotiin ja aamulla lähteä taas johonkin toiseen kaupunkiin


      • paukamia.täynnä
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Muurahaisia...

        totta ja hyttysiä paarmoja


      • kumpi.sopisi.sinulle kirjoitti:

        kumpaa sinä haluaisit että nukkuu vaikka leirintä aluiella vai päivä reissu eli tulee yöpymään aina kotiin ja aamulla lähteä taas johonkin toiseen kaupunkiin

        Hmmm (miettii)...

        Jos on tosi kaukana pohjoisessa, niin pakko jossain muualla yöpyä. Siksi matkailuautovuokraus voisi olla hyvä ja vapaampi muoto.

        Mutta joo päiväreissutkin mukavia ja niitä tuleekin tehtyä usein. Illaksi pääsee omaan petiin ja silleen helppoa, ei matkatavaroita yms. Pitää vaan sovittaa sopivat matkakilometrit ettei väsy -> ja ala kiukku.


      • paukamia.täynnä kirjoitti:

        totta ja hyttysiä paarmoja

        Kiviä, käpyjä ja kantoja...


      • heinälato.seksiä
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Muurahaisia...

        vois se olla kivaa löytää heinaladon tai suulin ja mennä sinne muhinoimaan mutta joo jos itikoita paljon niin täytyy keksiä muu paikka


      • iloinen.mieli
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Hmmm (miettii)...

        Jos on tosi kaukana pohjoisessa, niin pakko jossain muualla yöpyä. Siksi matkailuautovuokraus voisi olla hyvä ja vapaampi muoto.

        Mutta joo päiväreissutkin mukavia ja niitä tuleekin tehtyä usein. Illaksi pääsee omaan petiin ja silleen helppoa, ei matkatavaroita yms. Pitää vaan sovittaa sopivat matkakilometrit ettei väsy -> ja ala kiukku.

        jos kiukku niin auttaako siihen kielihoito ja orgasmi ja taas kumpikin jaksaa iloisin mielin ja vaikka ei kiukuttaisikaan saisi sen muutenkin


      • heinälato.seksiä kirjoitti:

        vois se olla kivaa löytää heinaladon tai suulin ja mennä sinne muhinoimaan mutta joo jos itikoita paljon niin täytyy keksiä muu paikka

        Onhan kesässä toki s.ksi, mutta paljon muutakin.

        Muistan kun erään kerran sain yhden miehen houkuteltua huvipuiston tukkijokeen. Hän ei ollut siis mikä huvittelulaitemies.

        Keikasta tuli legendaarinen.


      • iloinen.mieli kirjoitti:

        jos kiukku niin auttaako siihen kielihoito ja orgasmi ja taas kumpikin jaksaa iloisin mielin ja vaikka ei kiukuttaisikaan saisi sen muutenkin

        Sopivasti sijoitellut jäätelökioskit siihen auttavat (ja autotyyny). Lisäksi toisen on suostuttava jarruttamaan niillä kohdin.


      • varmasti.hienoa.sinulla
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Onhan kesässä toki s.ksi, mutta paljon muutakin.

        Muistan kun erään kerran sain yhden miehen houkuteltua huvipuiston tukkijokeen. Hän ei ollut siis mikä huvittelulaitemies.

        Keikasta tuli legendaarinen.

        ja sait tukkia jykevää sen jälkeen


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Onhan kesässä toki s.ksi, mutta paljon muutakin.

        Muistan kun erään kerran sain yhden miehen houkuteltua huvipuiston tukkijokeen. Hän ei ollut siis mikä huvittelulaitemies.

        Keikasta tuli legendaarinen.

        Se kesä oli ilmanalaltaan hemmetin kuuma. Kuin Kalymnoksessa.


      • varmasti.hienoa.sinulla kirjoitti:

        ja sait tukkia jykevää sen jälkeen

        Noh, molemmat saatiin porttikielto laitteeseen ja mies koko naisen märäksi. Koko. Virhe tuli siinä, että istumapaikat valittiin väärin.


      • kesä.orgasmi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Sopivasti sijoitellut jäätelökioskit siihen auttavat (ja autotyyny). Lisäksi toisen on suostuttava jarruttamaan niillä kohdin.

        niin kesä on hienoa auto retki jäätelöä kielihoitoja monia ja auto tyyny eli jäätelöistä ja kielihoidoista loppuun asti ja seksistä niin niistä kesä on tehty


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Noh, molemmat saatiin porttikielto laitteeseen ja mies koko naisen märäksi. Koko. Virhe tuli siinä, että istumapaikat valittiin väärin.

        Siitä on valokuvakin. Sitä ei olisi saanut ottaa, mutta se oli otettu. Maksoin mokomasti vielä kympin.


      • kesä.orgasmi kirjoitti:

        niin kesä on hienoa auto retki jäätelöä kielihoitoja monia ja auto tyyny eli jäätelöistä ja kielihoidoista loppuun asti ja seksistä niin niistä kesä on tehty

        Tuota nyt tuntuu, että tämä "unelma" on mennyt jotenkin yksipuoliseksi..


      • lapset.järkyttyi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Noh, molemmat saatiin porttikielto laitteeseen ja mies koko naisen märäksi. Koko. Virhe tuli siinä, että istumapaikat valittiin väärin.

        ettekö huomanneet että siellä oli muitakin ihmisiä ja lapsia ei ihme että saitte porttikiellon


      • noin.se.menis
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Tuota nyt tuntuu, että tämä "unelma" on mennyt jotenkin yksipuoliseksi..

        voi olla mutta kanssani retkeilevä saisi usein kielihoitoja loppuun asti muuten vain koska on kiva kaveri ja retkeily kaveri ja saisi lisää kun jos rakastaisin häntä ja sanon sen hänelle siten että rakastan sinua


      • lapset.järkyttyi kirjoitti:

        ettekö huomanneet että siellä oli muitakin ihmisiä ja lapsia ei ihme että saitte porttikiellon

        Mies ei lähtenyt sinä päivänä enää mihinkään laitteeseen, ja minä jouduin henkilöauton sijasta junaan (En siis huvittelualueen junaan vaan veeärrän.).


      • noin.se.menis kirjoitti:

        voi olla mutta kanssani retkeilevä saisi usein kielihoitoja loppuun asti muuten vain koska on kiva kaveri ja retkeily kaveri ja saisi lisää kun jos rakastaisin häntä ja sanon sen hänelle siten että rakastan sinua

        Voi sinua, ok, ok...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mies ei lähtenyt sinä päivänä enää mihinkään laitteeseen, ja minä jouduin henkilöauton sijasta junaan (En siis huvittelualueen junaan vaan veeärrän.).

        Bridet Jones-elokuvat ovat kevyttä settiä Tukkijoen rinnalla :D

        Mutta kesällä on kiva hurvitella eikä silloin saisi kukaan nipottaa.


      • rattoisa.matka.junassa
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Mies ei lähtenyt sinä päivänä enää mihinkään laitteeseen, ja minä jouduin henkilöauton sijasta junaan (En siis huvittelualueen junaan vaan veeärrän.).

        teittekö junan vessassa mitään tyhmyyksiä


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Bridet Jones-elokuvat ovat kevyttä settiä Tukkijoen rinnalla :D

        Mutta kesällä on kiva hurvitella eikä silloin saisi kukaan nipottaa.

        Edes laitevalvoja...


      • paljon.pusuja
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Bridet Jones-elokuvat ovat kevyttä settiä Tukkijoen rinnalla :D

        Mutta kesällä on kiva hurvitella eikä silloin saisi kukaan nipottaa.

        joo kesä jäätelöt ja suukot niistä kesä on tehty


      • rattoisa.matka.junassa kirjoitti:

        teittekö junan vessassa mitään tyhmyyksiä

        Siis mies oli henkilöautossa, minä junassa (matkan piti olla yhteinen).

        Taisin olla ennemmin perillä, hän kuivaili varmaan jossain essolla vaatteitaan. So what. Sen minkä kesä kastelee, sen se kuivaakin. :D

        (tuota lausetta ei vaan siinä kohtaa olisi pitänyt mennä sanomaan niin ei olisi joutunut VR:n asiakkaaksi).

        Huumorintaju tai tajuttomuus on kumma juttu.


      • olet.kiva
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Edes laitevalvoja...

        mutta nyt on lopeteltava täytyy mennä vessaan kauhea hätä ja sen jälkeen suihkuun ja sitten lähden vanhempien luokse kylään moikka


      • rattoisa.matka.junassa kirjoitti:

        teittekö junan vessassa mitään tyhmyyksiä

        Saattoi olla, että jätin vetämättä. Pelottaa jotenkin se pytty.


      • Montariippusiltaak
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Hmmm (miettii)...

        Jos on tosi kaukana pohjoisessa, niin pakko jossain muualla yöpyä. Siksi matkailuautovuokraus voisi olla hyvä ja vapaampi muoto.

        Mutta joo päiväreissutkin mukavia ja niitä tuleekin tehtyä usein. Illaksi pääsee omaan petiin ja silleen helppoa, ei matkatavaroita yms. Pitää vaan sovittaa sopivat matkakilometrit ettei väsy -> ja ala kiukku.

        Kesällä pyöröhirsi mökit halpoja vuokrata.
        Karhun kierroksen lenkkeihin kuluu mukavasti aikaa ja reppueväät on mukavat.Ainoa huono puoli on että rupeaa poluilla olemaan retkeilijöitä tosi
        paljon.


      • Montariippusiltaak kirjoitti:

        Kesällä pyöröhirsi mökit halpoja vuokrata.
        Karhun kierroksen lenkkeihin kuluu mukavasti aikaa ja reppueväät on mukavat.Ainoa huono puoli on että rupeaa poluilla olemaan retkeilijöitä tosi
        paljon.

        Joo, kyllä sitä varsinkin lomalla nauttisi omasta ja oman seurueensa rauhasta. En tykkää tunkea tungokseen.


      • Montariippusiltaak
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Joo, kyllä sitä varsinkin lomalla nauttisi omasta ja oman seurueensa rauhasta. En tykkää tunkea tungokseen.

        Menemällä vähän kauemmas kansallispuistoon niin saa omaa rauhaa.
        Onhan se parasta kun pääsee saunomaan
        Mökkiin reissun päätteeksi.Illalla on mukava tehdä jotain kelvempää ,vaikka
        Lueskella.


    • dissi.on.nainen

      Tämäkö on aikuisten ihmisten keskustelupalstan idea?
      Osataanko puhua asia-aiheista?

      Kunhan dissi saapuu palstalle keskustelemaan kanssasi aikuisten idea unohtuu teillä heti turhaan lässytykseen.

      • Älä kylvä ja haasta riitaa.


      • Jatkossa aioin skipata toisten taholta tulevat nimimerkkisekoilut. En tule noteeraamaan mitenkään. Mulle riitti kun luin taas mitä kaikkea p.skaa minustakin on pari päivää palstalla lapettu.

        Juu, kiitos ei sitä. Tiedän täältä sen harvan ja muutaman kuka on sitä mitä sanoo olevansa ja se riittäköön mulle.


    • Haluaisin ja aion tehdä vaikuttavat tällä hetkellä samalta asialta. Voihan se muuttua vielä tosin. Vaellusta, kalastelua ja telttailua koiran ja kissan kanssa. Mummin talon ja liiterin remppaa sekä kasvimaan raivaus. Jonkun marjapuskan voisi ainakin istuttaa sinne parin vanhan puskan kaveriksi. Puusavottaa siihen samaan syssyyn, tehdä isot kasat klapeja, niin ei tarvi mummin muuta kuin hakea vaan ja laittaa takkaan.

      Mitä sitten tulee ajan saatossa mieleen vielä. Niin sitä sitten tekemään vain.

      • marja.törn

        Tarkoititko parilla vanhalla puskalla palstapuskia?


      • marja.törn kirjoitti:

        Tarkoititko parilla vanhalla puskalla palstapuskia?

        Mustaviinimarjapuska tai vastaavaa ajattelin laittaa.


    • Ai mitä haluaisin ensi kesänä oikeasti?

      Haluisin että sä oisit onnesi kukkuloilla, Harmis löytäis 50-luvun naisen paistamaan pullaa, Pertsan saavan onnen. Pihallatipusen heräävän maalla Mokoman ränkyttäessä poppia pihalla. Pujikselle onan lällynkuuntelijan. Ätmeille jostain sitä p.llua. Flowerille jonkun muun asenan kuin kuvitella olevansa piikki mun ja Wämmän lihassa ja Wämmälle uus keppijummpakeppi ja tuplapatukoita vuodeks( rekka siis) ja wuppikselle ikkunalautaan ruuvvatut kukkamaljakot kissanperkelettä varten.


      Onks paljon pyydetty? 😃

      • Haluaisin, että se mies on "onnensa kukkuloilla"

        (krääh)

        Kohta joku huutaa, että sä lässytät, vaikka et :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Haluaisin, että se mies on "onnensa kukkuloilla"

        (krääh)

        Kohta joku huutaa, että sä lässytät, vaikka et :D

        No sehän on silloin myös. 😁

        No ainahan mä lässytän. Tää on savolaissuharin unelmamesta! Vastuu jää lukijalle! 😂😂😂


      • wanhaämmä

        Oiiih.. :D Voiks vähän hienosäätää, Tuplat Fazeriinoiksi?? Oon suklaalakossa ja vähän meinaa vanne kiristää päätä, vieroitusoireita.. Mut kesällä sitten syön ainakin rekkalastillisen.. 🤤


      • Dissi kirjoitti:

        No sehän on silloin myös. 😁

        No ainahan mä lässytän. Tää on savolaissuharin unelmamesta! Vastuu jää lukijalle! 😂😂😂

        Hähähhä :D Näät ei aina jummarra, saletisti palstan on suunnitellutkin suuri savolaiswelho :D


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Oiiih.. :D Voiks vähän hienosäätää, Tuplat Fazeriinoiksi?? Oon suklaalakossa ja vähän meinaa vanne kiristää päätä, vieroitusoireita.. Mut kesällä sitten syön ainakin rekkalastillisen.. 🤤

        No tuskin mun toiveen täyttäjän spekseissä ois niin pikkuausiaan muutosvaraan vaikeutta vaikuttaa... sama vaikka kaks rekallista. 😬👍 Ja tietty fazeriinaa. 😝


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Hähähhä :D Näät ei aina jummarra, saletisti palstan on suunnitellutkin suuri savolaiswelho :D

        Joku vähintään yhtäkierohan se on ollut. 😝


      • Dissi kirjoitti:

        Joku vähintään yhtäkierohan se on ollut. 😝

        Idässähän muuten noi onnen kukkulatkin on happy hills ;D

        Taitaa tuokin sanonta tulla welhojen suusta. Niin kauan kuin on itäedustusta, näitten on paree olla varpaillaan.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Idässähän muuten noi onnen kukkulatkin on happy hills ;D

        Taitaa tuokin sanonta tulla welhojen suusta. Niin kauan kuin on itäedustusta, näitten on paree olla varpaillaan.

        Joo. Ilman Pälistä ja Wuppista oisivat aikas kevyellä reservillä liikkeessä. 😂


      • Dissi kirjoitti:

        Joo. Ilman Pälistä ja Wuppista oisivat aikas kevyellä reservillä liikkeessä. 😂

        Ymmärsin, että Wuun mies olisi idästä, että ihmekös tuo :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ymmärsin, että Wuun mies olisi idästä, että ihmekös tuo :D

        Si on vai? Ilmankos on lupsakka ukko. Kahtoo vaan vormuloita kun kissa ja eukko kilpaa riehuu ja koira räksyttää mustiksena seassa. 😝


      • Dissi kirjoitti:

        Si on vai? Ilmankos on lupsakka ukko. Kahtoo vaan vormuloita kun kissa ja eukko kilpaa riehuu ja koira räksyttää mustiksena seassa. 😝

        Wuussa on jotain sellaista, että sen täytyy johtua siitä ukkelista ; )


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Wuussa on jotain sellaista, että sen täytyy johtua siitä ukkelista ; )

        Jaa? No minusta se nainen täysin luonnonlahja niinkuin säkin. Hepsankeikka, minkä rinnalla on kyllä just sopiva rutjake. 😃👍

        Leppoisa pari, mihin värin tekee wuppis. Ei se miehestään juuri puhele, mutta onhan se sille tärkeä, kun sen kanssa viipottelee ties missä. 😊👌


      • Dissi kirjoitti:

        Jaa? No minusta se nainen täysin luonnonlahja niinkuin säkin. Hepsankeikka, minkä rinnalla on kyllä just sopiva rutjake. 😃👍

        Leppoisa pari, mihin värin tekee wuppis. Ei se miehestään juuri puhele, mutta onhan se sille tärkeä, kun sen kanssa viipottelee ties missä. 😊👌

        Kumppani vaikuttaa luonteeseen vaikka itsekin olisi hassu :D


      • Dissi kirjoitti:

        Jaa? No minusta se nainen täysin luonnonlahja niinkuin säkin. Hepsankeikka, minkä rinnalla on kyllä just sopiva rutjake. 😃👍

        Leppoisa pari, mihin värin tekee wuppis. Ei se miehestään juuri puhele, mutta onhan se sille tärkeä, kun sen kanssa viipottelee ties missä. 😊👌

        Mies muuten vieläkin täällä päässä sanoo, että lyllerräpäs siitä siili...

        Tähän on vissiin pakko kai tottua?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kumppani vaikuttaa luonteeseen vaikka itsekin olisi hassu :D

        No antaahan se mahdollisuuden olla ja elää.... parhaimmillaan. Ja minusta Wuppis on hyvässä vedossa.

        https://aijaa.com/H8m5rH

        Näkyyks tossa muuten mitään? 🤔


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mies muuten vieläkin täällä päässä sanoo, että lyllerräpäs siitä siili...

        Tähän on vissiin pakko kai tottua?

        No sehän on vaan hienoa, että joku tärkeä juttu sussa on hänen mielessä. 😊

        Tää palsta on okoo suhteessakin, mutta kyllä kumppsnin pitää sit ymmärtää tää kaikki shaiche täällä myös. 🙄


      • Dissi kirjoitti:

        No sehän on vaan hienoa, että joku tärkeä juttu sussa on hänen mielessä. 😊

        Tää palsta on okoo suhteessakin, mutta kyllä kumppsnin pitää sit ymmärtää tää kaikki shaiche täällä myös. 🙄

        Holy cow! Nyt lähtee lapasesta, savua ja pärinää! Daa dirlandirlan daa, on sillä muodot Venuksen, daa dirlan dirlan daa. Hanaa! Heheh :D

        Sun uusi kyyti näkyy ja kuuluu. Miltä tuntuu? : )


      • Dissi kirjoitti:

        No sehän on vaan hienoa, että joku tärkeä juttu sussa on hänen mielessä. 😊

        Tää palsta on okoo suhteessakin, mutta kyllä kumppsnin pitää sit ymmärtää tää kaikki shaiche täällä myös. 🙄

        P.rse sillä on mielessä ; )

        (hyväntahtoista naurua)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Holy cow! Nyt lähtee lapasesta, savua ja pärinää! Daa dirlandirlan daa, on sillä muodot Venuksen, daa dirlan dirlan daa. Hanaa! Heheh :D

        Sun uusi kyyti näkyy ja kuuluu. Miltä tuntuu? : )

        No kävin sen kamulta eilen. Siinä on seissyt mökin pihalla vuoden ja lähti nykimällä käyntiin. Vaihdan bensat ja putsaan kaasarit, tulpat ja ilmansuodattimen. Sit kyytiin ja menoks. 😬


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        P.rse sillä on mielessä ; )

        (hyväntahtoista naurua)

        Enkös m niin sanonutkin? 😂
        (Vannoutunut pyllymies)


      • Dissi kirjoitti:

        No kävin sen kamulta eilen. Siinä on seissyt mökin pihalla vuoden ja lähti nykimällä käyntiin. Vaihdan bensat ja putsaan kaasarit, tulpat ja ilmansuodattimen. Sit kyytiin ja menoks. 😬

        Onnenpekka. Teet vuosihuollot kuntoon niin pitkäikäinen peli sulla siinä. Hauskaa! Susta tuli kelkkacowboy. : )

        Tuo moottorin pärinä aiheuttaa jo punatukassa vauhdista villiintymistä.

        Mutta maltti.


      • Dissi kirjoitti:

        Enkös m niin sanonutkin? 😂
        (Vannoutunut pyllymies)

        tSÄHHäää! :D

        Kevät siilittelijää kutittaa.

        Luulee, että olen helppo hiillosnakki.


      • Dissi kirjoitti:

        No kävin sen kamulta eilen. Siinä on seissyt mökin pihalla vuoden ja lähti nykimällä käyntiin. Vaihdan bensat ja putsaan kaasarit, tulpat ja ilmansuodattimen. Sit kyytiin ja menoks. 😬

        Tää on sulle https://www.youtube.com/watch?v=3G87CfUXs_k

        niinku tunnelmabiisiksi. Hurinaa. :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Onnenpekka. Teet vuosihuollot kuntoon niin pitkäikäinen peli sulla siinä. Hauskaa! Susta tuli kelkkacowboy. : )

        Tuo moottorin pärinä aiheuttaa jo punatukassa vauhdista villiintymistä.

        Mutta maltti.

        No taitaa tulla mielenkiintoinen projekti. Siinä on kaasarit kummallekin pytylle. Synkrooni voi olla korvakuulolta aika haastavaa, mutta pittää kokkeilla. Ikupeli toi sinäänsä on. 😬👌


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        tSÄHHäää! :D

        Kevät siilittelijää kutittaa.

        Luulee, että olen helppo hiillosnakki.

        No laatuun pitää vastata. 😝👍


      • Dissi kirjoitti:

        No kävin sen kamulta eilen. Siinä on seissyt mökin pihalla vuoden ja lähti nykimällä käyntiin. Vaihdan bensat ja putsaan kaasarit, tulpat ja ilmansuodattimen. Sit kyytiin ja menoks. 😬

        Ja sitten https://www.youtube.com/watch?v=40iTJeEzU5U eikun

        savottaan. Hiijop, tukki, muks, kyytiin, nuin ikkään!


    • Lisää unelmia! Oletteko kohmeessa?

      • nyteijaksa

        Ehkä joskus vuosien päästä.


      • nyteijaksa kirjoitti:

        Ehkä joskus vuosien päästä.

        Luuhotus.


      • nyteijaksa kirjoitti:

        Ehkä joskus vuosien päästä.

        Elä elämääsi tänään.

        Kukaan ei tiedä, milloin horsma kasvaa pyllystä. Itäsuomalainen miete.


      • yksinhyväolla
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Elä elämääsi tänään.

        Kukaan ei tiedä, milloin horsma kasvaa pyllystä. Itäsuomalainen miete.

        Eiköhän jokainen elä elämäänsä joka päivä, jos ei ole kuollut.


      • yksinhyväolla kirjoitti:

        Eiköhän jokainen elä elämäänsä joka päivä, jos ei ole kuollut.

        Ei näytä lausahduksien mukaan siltä. Sitkun mutkun elämää se on.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei näytä lausahduksien mukaan siltä. Sitkun mutkun elämää se on.

        Piikitteletkö kenties?

        Minun "sitkun mutkun" on ihan kalenteriin piirretty, se on toimintasuunnitelma joka määrittää lähitulevaisuuteni. En pääsisi koskaan takaisin kiinni työelämään jos ryhtyisin elämään päivän kerrallaan.

        Sitten kun olen valmistunut ammattiin ja saanut vakituisen työsuhteen, niin sitten elän päivän kerrallaan.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Piikitteletkö kenties?

        Minun "sitkun mutkun" on ihan kalenteriin piirretty, se on toimintasuunnitelma joka määrittää lähitulevaisuuteni. En pääsisi koskaan takaisin kiinni työelämään jos ryhtyisin elämään päivän kerrallaan.

        Sitten kun olen valmistunut ammattiin ja saanut vakituisen työsuhteen, niin sitten elän päivän kerrallaan.

        Ilmaisin oman mielipiteeni!

        Että ole hyvä vaan.


      • yksinolemineneiongelma
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Elä elämääsi tänään.

        Kukaan ei tiedä, milloin horsma kasvaa pyllystä. Itäsuomalainen miete.

        Ainoa unelma liittyy työpaikkaan ja minusta ei ole kiinni sinne pääseminen. Aika näyttää kohtaanko koskaan sellaista miestä johon rakastun. Koska rakastun hyvin harvoin, siksi ei ole kuin muutaman prosentin mahdollisuus että niin tulisi käymään.


    • Joo, eiköhän tähän älämölöön olla kyllästytty jo puolin ja toisin. Aika palata "normaaliin" palsta-arkeen.

      Jos saa ihan mitä tahansa, haluaisin toteuttaa lapsuuden unelmani. Tulevana kesänä haluaisin siis kävellä pilvien päällä ihailemassa aurinkoa.

    • Mä haluaisin lomalle. Alpeille. Maastopyöräily luonnossa. Teltta ja nuotio. Lämmin keli, kalastaminen. Luonto ylipäänsä. Yksin, lasten kanssa tai jos on kesäkumppani niin sen kanssa.

      • Alpeilla voi olla lumivyöryjä ja liikaa aperolia.


      • mahdottomat.haaveet

        "Mä haluaisin lomalle. Maastopyöräily luonnossa. Teltta ja nuotio. Lämmin keli, kalastaminen. Luonto ylipäänsä. Yksin. lasten kanssa"

        Kaikki nämä vain haaveita? Oletko kokovartalohalvaantunut vampyyri joka ei kestä päivänvaloa?


      • mahdottomat.haaveet kirjoitti:

        "Mä haluaisin lomalle. Maastopyöräily luonnossa. Teltta ja nuotio. Lämmin keli, kalastaminen. Luonto ylipäänsä. Yksin. lasten kanssa"

        Kaikki nämä vain haaveita? Oletko kokovartalohalvaantunut vampyyri joka ei kestä päivänvaloa?

        Ööö. Tottakai haaveita nyt talven seassa.... Kun tulee kesä niin tapahtuu... Vai pitääkö haaveiden olla isoja ja mahdottomia? Mä elän itselleni mielekästä elämää ja haaveeni ovat vaatimattomat kai joidenkin mielestä....

        Eli en, en ole halvaantunut vampyyri...


    • Haluan viettää viimeisen kesän alle 50-vuotiaana mahdollisimman rennosti ja mukavasti, festareilla, autoreissulla muille maille, uiden, veneillen, retkeillen ja meloen. Uskon tämän onnistuvan. Uskon ja toivon :) Sinänsä ei kovin erilainen kesä kuin lähivuosina siis.

      Toivon myös, että läheisteni terveydentila pysyisi suht vakaana ja yhdet kesä(suku)juhlat menisivät stressittömästi ja liikaa hössöttämättä (ja tämähän on pitkälti itsestäni kiinni).

      Suurin toiveeni on, että ennen kuin syksy on lopuillaan, olisi eräs 40v. kestänyt haaveeni toteutunut tai sen totetuminen olisi vain ajan kysymys. Mutta tämä ei sinänsä liity välttämättä kesään. Elämään yleensä, ja tähän vuoteen mielellään. Ja tämäkin pitkälti itsestä kiinni, ajattelisin.

      • No sie olet jo selvästi ajatellut asioita tuleville kuukausille. Aikajanaa ja kaikkea. Nyt on hyvä hetki miettiä ettei ne sitten ryysää päälle. Tai mene niin sanotusti ohikaan. : )

        Terveys on lähtökohtaisesti tärkein. Vasta sen jälkeen tulee kaikki muu, koska ilman sitä ei ole muutakaan.

        P.s. Omien hommien lisäksi on hyvä selata Suomen kesätapahtumakalenteri läpi.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No sie olet jo selvästi ajatellut asioita tuleville kuukausille. Aikajanaa ja kaikkea. Nyt on hyvä hetki miettiä ettei ne sitten ryysää päälle. Tai mene niin sanotusti ohikaan. : )

        Terveys on lähtökohtaisesti tärkein. Vasta sen jälkeen tulee kaikki muu, koska ilman sitä ei ole muutakaan.

        P.s. Omien hommien lisäksi on hyvä selata Suomen kesätapahtumakalenteri läpi.

        Juu, terveys tärkein. Elämä joskus (aina) yllättää näissä asioissa. Silti ei onneksi yleensä kaikkia suunnitelmia tarvitse uusiksi laittaa. Itsestä on tullut viimeisen kymmenen vuoden aikana taitava plan B:n keksijä ja käyttöön ottaja, joskus tarvitaan plan C:täkin. Joka päivälle on plan B, niin myös kesälle:)

        Ennen lapsia mulla meni pasmat ihan sekaisin, jos asiat ei mennyt kuin suunniteltiin. Nyt se on vaan: aha, sitten tehdään näin-toteamus ja homma jatkuu.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Juu, terveys tärkein. Elämä joskus (aina) yllättää näissä asioissa. Silti ei onneksi yleensä kaikkia suunnitelmia tarvitse uusiksi laittaa. Itsestä on tullut viimeisen kymmenen vuoden aikana taitava plan B:n keksijä ja käyttöön ottaja, joskus tarvitaan plan C:täkin. Joka päivälle on plan B, niin myös kesälle:)

        Ennen lapsia mulla meni pasmat ihan sekaisin, jos asiat ei mennyt kuin suunniteltiin. Nyt se on vaan: aha, sitten tehdään näin-toteamus ja homma jatkuu.

        No niin. Sinäkin sanot, että lapset ovat sotkeneet elämän. : )

        Hyvä. Ei pääse tätäkään kautta vauvakuume yllättämään, ja kalenteri pysyy jämptinä..


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No niin. Sinäkin sanot, että lapset ovat sotkeneet elämän. : )

        Hyvä. Ei pääse tätäkään kautta vauvakuume yllättämään, ja kalenteri pysyy jämptinä..

        En mä tarkoittanut, että se plan B-ajattelun opetteleminen olisi ollut mulle mikään huono asia;) ja jämpti kalenteri välttämättä hyvä...

        Lapset on sotkeneet elämän hyvällä tavalla, mutta vauvakuumetta en tyrkytä, eikä sitä kai pystyiskään toiselle tyrkkäämään. Itse kävin kolmannen lapsen mahdollisuuden läpi viitisen vuotta sitten ja tiesin, että sitten ei ole enää paluuta periaatteessa (hormonikierukka on monivuotinen). Päätös oli että kaksi on hyvä. Muut saa lisääntyä tahoillaan, jos tarvetta on.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        En mä tarkoittanut, että se plan B-ajattelun opetteleminen olisi ollut mulle mikään huono asia;) ja jämpti kalenteri välttämättä hyvä...

        Lapset on sotkeneet elämän hyvällä tavalla, mutta vauvakuumetta en tyrkytä, eikä sitä kai pystyiskään toiselle tyrkkäämään. Itse kävin kolmannen lapsen mahdollisuuden läpi viitisen vuotta sitten ja tiesin, että sitten ei ole enää paluuta periaatteessa (hormonikierukka on monivuotinen). Päätös oli että kaksi on hyvä. Muut saa lisääntyä tahoillaan, jos tarvetta on.

        Joo, lapsi-asia on vaan niin hankala.

        Sillä tätä kesälomaakin on helpompi suunnitella : )

        Totta kai sun lapset on sulle hyvä juttu, ja vaikutat lempeän äidilliseltä persoonalta, heille lapset kuuluvat :)


      • sivusta-sanon
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Joo, lapsi-asia on vaan niin hankala.

        Sillä tätä kesälomaakin on helpompi suunnitella : )

        Totta kai sun lapset on sulle hyvä juttu, ja vaikutat lempeän äidilliseltä persoonalta, heille lapset kuuluvat :)

        Sinun ikäisesi ei välttämättä raskaaksi enää edes tule. Jos lapsia haluaisit, pitäisi niitä todennäköisesti yrittää vuosia, sittenkään tärppäämättä. Jos lapsia on ennestään, silloin raskaaksi tuleminen olisi todennäköisempää.


      • sivusta-sanon kirjoitti:

        Sinun ikäisesi ei välttämättä raskaaksi enää edes tule. Jos lapsia haluaisit, pitäisi niitä todennäköisesti yrittää vuosia, sittenkään tärppäämättä. Jos lapsia on ennestään, silloin raskaaksi tuleminen olisi todennäköisempää.

        Saatan tulla jo ajatuksesta.


      • sivusta-sanon
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Saatan tulla jo ajatuksesta.

        Niinhän sitä moni nainen luulee, ja tajuaa liian myöhään, että ehkäisy olisi pitänyt jättää vuosia sitten eikä sekään enää olisi auttanut. Jos lapsia joskus aikoo saada, niin ehkäisy sinun iässäsi on järjetön toimenpide.


      • ei-kiusata
        sivusta-sanon kirjoitti:

        Niinhän sitä moni nainen luulee, ja tajuaa liian myöhään, että ehkäisy olisi pitänyt jättää vuosia sitten eikä sekään enää olisi auttanut. Jos lapsia joskus aikoo saada, niin ehkäisy sinun iässäsi on järjetön toimenpide.

        Jätä Pönttis rauhaan. Ehkä hänellä on taipumusta keskenmenoihin, eikä halua enää satuttaa itseään. Sellaisia naisia on paljon.


      • sivusta-sanon kirjoitti:

        Niinhän sitä moni nainen luulee, ja tajuaa liian myöhään, että ehkäisy olisi pitänyt jättää vuosia sitten eikä sekään enää olisi auttanut. Jos lapsia joskus aikoo saada, niin ehkäisy sinun iässäsi on järjetön toimenpide.

        Aha. No sinähän se minut tiedät : )

        Kirjataanpa ylös: "ehkäisy pois"--


      • kyllänäinon
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Aha. No sinähän se minut tiedät : )

        Kirjataanpa ylös: "ehkäisy pois"--

        Jos olet vähän alle 40 ja haluat vielä lapsen niin todellakin ehkäisy on järjetöntä.


      • tositoimiin
        kyllänäinon kirjoitti:

        Jos olet vähän alle 40 ja haluat vielä lapsen niin todellakin ehkäisy on järjetöntä.

        No se lähti nyt lapsentekoon.


      • aivan.varmasti
        tositoimiin kirjoitti:

        No se lähti nyt lapsentekoon.

        Aamulla toukka on jo syntynyt.


    • No jos nyt pohdiskellaan kesän odotuksista sellaisista lähtökohdista että ne olisi realistista odottaa toteutuvan niin muutama suunnitelma alkaa hahmottua.

      Viikon vaellus ja kohde taitaa olla karhunkierros mutta nyt varataan aikaa tuplasti eli hyvin rauhalliseen tahtiin siten että välttämättä joka päivä ei edes vaelleta.

      Isä täyttää pyöreitä ja hän ei halua juhlia koska oikeampi tapa olisi kuulemma seppeleenlasku. No ehdotin isälle että mennään kesällä viikon reissulle kahdestaan. Silloin kun äiti vielä eli niin isän kanssa vaunuilivat pitkin Suomea ja kyllä muutamat leirialueet ovat jääneet heillä vahvemmin mieleen. Ajattelin että kierrellään nämä leiripaikat; vuokrataan mökki niiltä paikoilta ja vietetään isä-poika aikaa.

      Lyhyt viikonlopun reissu festareille ja ajatus olisi että ottaisin tytöt kaveriksi jos kehtaavat kanssani lähteä. Ei mitään kyllä sellaista telttailu meininkiä vaan hotelliin nukkumaan. Nuoruudessa ei tullut paljoa käytyä mutta jos nyt sitten.

      Kotona sitten haluaisin maalata räystäät ja aidan sekä tehdä terassin valmiiksi. Hiukan mielessä ollut myös läskirengaspyörän hankinta.

    • Tuli tuossa mieleen yksi haave minkä haluaisin tehdä. Todennäköisesti voi jopa toteutuakkin Japaniin asti.

      Matkustaisi transsiperia junalla Venäjän halki aina Mongoliaan asti. Viikko menisi siinä. Ihmettelisi Mongoliassa paikkoja. Sitten sieltä taivaltaisi Kiinan halki vaikka Pekingiin ja Shanghaihin ja sieltä Etelä-Koreaan vaikka Busaihin. Hyppäisi laivaan jos kulkee Japaniin. Kävisi kattelemassa Japanin nähtävyyksiä ja viimeiseksi Tokioon.

      Sieltä sitten joko lentämällä takaisin tai jatkaisi matkaa samaan syssyyn vaikka Alaskaan, Kanadaan ja sitten Jenkkilän kautta Eurooppaan. Portugaliin, Espanjaan, Ranskaan, Belgia ja Alankomaat siinä välissä, Saksaan ja Tanskaan. Ruotsin kautta sitten takaisin Suomeen.

      Näkisi siinä paljon maisemia ja kulttuuria. Ei nuo suurkaupungit niinkään sillä tavalla kiinnosta kuin syrjämaisemat ja historialliskulttuuriset jutut. Mutta tulisi kuitenkin käytyä katsomassa nuo metropolitkin samalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      2035
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      187
      1788
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      129
      1665
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      127
      1582
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      134
      1475
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      316
      1168
    7. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      174
      1145
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1123
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1034
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1015
    Aihe