By Pia's vaatteet

Exasiakas

Mihin on hävinnyt pitkä keskustelu By Pia's vaatefirman kyseenalaisista toimintatavoista? Ketjussa oli esimerkkejä vaikka kuinka paljon. Kuluttajavirastoonkin asiasta on kanneltu. Ensin ketjusta oli poistettu viestejä sieltä täältä, nyt on koko ketju hävinnyt.

19

11175

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mamamiaa

      Lakaisukone käyny täällä.......jännää touhua, ei taida toiminta lestää päivänvaloa

      • Mamamiaa

        Siis kestää..


    • Anonyymi

      Tuolla Vauva sivustolla on asiaa. Tämä ylimielinen yrittäjä avaa lisäksi lisää liikkeitä.
      Kuka näitä limppuja ostaa?

    • Anonyymi

      Voisiko joku kertoa ihan faktaa olevia kokemuksia? Olen haaveillut neuleesta ja jousuista tuolta, joita en löydä muualta. Olen googlannut jos jollain kielellä. Kannattaako ostaa?

      • Anonyymi

        En ole leggingssejä lukuunottamatta ostanut housuja, mutta olen ostanut neuletakin ja pari -puseroa. Tykkään siitä Slowly Morning -neuletakista ihan hirveästi… No, se on se oma lempiväri ja toisaalta mohairin pehmeys ja lämmittävyys. Mutta kyllä mallikin on ihan ok - sellainen tosi helposti päälle kietaistava, jos ei välttämättä muiden silmissä näytäkään parhaalta mahdolliselta ihmisen päällä. Sopivan väljä helppoon pukeutumiseen ja helppo ”kantaa”, pysyy paikoillaan, ilman että täytyisi korjailla jostain suunnasta vetämällä.
        Neulepuserot ovat vähän sellaisia ”vemppoja”: etenkin lyhyissä malleissa korostuu se, että ne eivät oikein istu, vaan jäävät takaa ”ilmaan seisomaan”. Se onkin taas ne värit, miksi ne halusin. Ja mohair on suloinen materiaali. Malleissa sinänsä ei ole mitään ihmeellistä, hihoissa joskus vähän jotain jujua. Ihan ok peruspuseroita, hyvin ohuita ja harvoja. Siksi ehkä turhan kalliisti hinnoiteltuja. Hintakin saisi olla sellainen huokean peruspuseron hinta.
        Vielä en osaa sanoa, miten käyttäytyvät pesuissa tai miten kestävät käytössä. Voin palata tänne joskus, kun kokemusta karttuu, mutta tähän hätään en osaa auttaa enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole leggingssejä lukuunottamatta ostanut housuja, mutta olen ostanut neuletakin ja pari -puseroa. Tykkään siitä Slowly Morning -neuletakista ihan hirveästi… No, se on se oma lempiväri ja toisaalta mohairin pehmeys ja lämmittävyys. Mutta kyllä mallikin on ihan ok - sellainen tosi helposti päälle kietaistava, jos ei välttämättä muiden silmissä näytäkään parhaalta mahdolliselta ihmisen päällä. Sopivan väljä helppoon pukeutumiseen ja helppo ”kantaa”, pysyy paikoillaan, ilman että täytyisi korjailla jostain suunnasta vetämällä.
        Neulepuserot ovat vähän sellaisia ”vemppoja”: etenkin lyhyissä malleissa korostuu se, että ne eivät oikein istu, vaan jäävät takaa ”ilmaan seisomaan”. Se onkin taas ne värit, miksi ne halusin. Ja mohair on suloinen materiaali. Malleissa sinänsä ei ole mitään ihmeellistä, hihoissa joskus vähän jotain jujua. Ihan ok peruspuseroita, hyvin ohuita ja harvoja. Siksi ehkä turhan kalliisti hinnoiteltuja. Hintakin saisi olla sellainen huokean peruspuseron hinta.
        Vielä en osaa sanoa, miten käyttäytyvät pesuissa tai miten kestävät käytössä. Voin palata tänne joskus, kun kokemusta karttuu, mutta tähän hätään en osaa auttaa enempää.

        Mulla on Puble neule
        On kiva mutta jo vähän nyppänty


    • Anonyymi

      Vielä mainitsisin ByPias’in Bohemian mekoista ja tunikoista: Niissä kyllä on parantamisen varaa ompelutyössä: ompeleet ratkeavat - voivat irvistää jo ostaessa - eikä niitä ole huoliteltu. Ja ne napit! Ne ovat aivan roskaa.

      • Anonyymi

        Lisään vielä, että nyt huomasin, että ne ovat nimenomaan ne Bohemiana pellavavaatteet, jotka ovat huolittelemattomia ja saattavat ratketa. ByPias-pellavat näyttäisivät olevan parempaa ompelutyötä.
        Satu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että nyt huomasin, että ne ovat nimenomaan ne Bohemiana pellavavaatteet, jotka ovat huolittelemattomia ja saattavat ratketa. ByPias-pellavat näyttäisivät olevan parempaa ompelutyötä.
        Satu

        Olen Virosta kotoisiin.Bypias käyttä kuulemma Italialaista pellava
        Virossa on kyllä hyvin laatukaat pellavavaateet Tervetuloa Tallinna ö


    • Anonyymi

      Nyt olen sitten vihdoin käyttöönottopessyt ne pellavavaatteet. (Koneessa väljästi, 30C˚, ei huuhteluainetta.)
      Joku jossain toisessa ketjussa väitti, että ”värit kulahtavat heti ensimmäisessä käsinpesussa”. Ei ainakaan minun vaatteilleni käynyt kuinkaan, ei Bohemiana-, ei byPias-pellavaisille.: värit säilyivät, en huomannut mitään kutistumistakaan, eivät edes rypistyneet. Olen lopultakin oikein tyytyväinen. (Paitsi niihin nappeihin. Olisi upeaa, jos käyttäisivät puisia tai metallisia nappeja!)
      Satu

      • Anonyymi

        Kommentoin itseäni.

        PIA ERLUND on pellavaa yleisesti kommentoidessaan todennut, että se ”EI JUURIKAAN RYPISTY”.
        Kuten kerroin, byPias-pellavamekkoni tulikin pesukoneesta hämmästyttävän sileänä.

        Mutta olen nyt vihdoin ensi kertaa KÄYTTÄNYT mekkoani. Eli istuin se ( päällystakki) ylläni autossa muutaman kymmenen kilometrin pituisen matkan. Perille päästyäni mekko oli niin hirveän ryppyinen, ettei uskoa voisi! Kotelomekossani on edessä sellainen lieve, joka tekee asusta yksinkertaisen kauniin. Sileänä. Automatkan jälkeen tuo lieve oli kuin silitysraudalla silitelty monille, eri suuntiin taivutetuille vekeille. Itse mekko kokonaisuudessaan oli niin rypyssä edestä ja takaa, etten ole eläissäni mitään niin ryppyisiä vaatetta nähnyt! Helma oli ryppyjen vetämänä suorastaan noussut ylös! Puolipitkät hihat olivat nekin kurtturenkailla kuin olisivat pitkään olleet ylös käärittyinä. Olin aivan järkyttynyt!
        Siitä kuinka hirveältä ”kaunis” mekkoni näytti, kertoo se, että tapasin se ylläni ihmisiä, joita en ollut tavannut parinkymmenen vuoteen. KUKAAN ei sekunnin murto-osankaan verran reagoinut muuttuneeseen ulkonäkööni, vaan JOKAINEN vilkaisi heti tyrmistyneenä mekkoani huudahtaen, että oliko se pellavaa!
        Sanomattakin on selvää, että olen pahoin pettynyt.

        Satu


    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista, olen toi tämän vuoden alussa laatua kysellyt. Edelleen pyörittelen näitä ostoksia. Bypias bamboo joggersin on ne mitä olen katsonut. Neuleen ostin muualta, mutta noi bypias neuleiden värit on niin ihania. Ehkä ostan housut ja mietin sitten. Bohemiana merkkiä en arvostelujen vuoksi ole ostanut, juurikin laadun vuoksi.

      • Anonyymi

        Ne ostamani legginssit ovat juurikin bamboo-leggarit. Ja ovat kyllä laadukkaat, mukavat ja istuvat.

        Satu


      • Anonyymi

        Tämä pahasti rypistyneet mekko ei siis ole Bohemiana vaan nimenomaan ByPias. Oli huomattavasti kalliimpiakin kuin Bohemiana-mekot. Mutta siis rypistyi ihan hurjaksi.


    • Anonyymi

      Pellava on materiaali joka rypistyy käytössä. Pikkasen suihkuta vettä, niin suoristuu.

    • Anonyymi

      Heippa!

      Itse en tule enää ikinä astumaan By pia's:in vaateliikkeeseen sen jälkeen kun kuulin kuinka omistaja on saanut monet työntekijät itkemään ilkeydellään.

      Bypiasin omat vaatteet ovat laadukkaita, mutta bohemian vaatteet pitäisi kyllä poistaa mielestäni mallistosta, koska niistä saumat repsottavat ja neuleet menevät pilalle viikossa.

      Itse vältän liikkeen kaukaa.

      • Anonyymi

        Myöskään somessa ei ole yhtään negatiivista palautetta nähtävillä, aika outoa


    • Anonyymi

      Totuus on todellakin tarua ihmeellisempää. Tämä kyseinen firma viilaa asiakkaita linssiin oikein urakalla. Pia muka designaa ja suunnittelee ja kaavoittaa Jokaisen tuotteen, tuotanto on Italiassa. Haluatteko kuulla ja tietää karua faktaa? Olen ikäni työskennellyt alalla ja ostanut juurikin Italiasta. Nämä täysin samat mallit on valmiina bulkkitehtaissa ja jokainen vaatealan ihminen voi käydä ostamassa samat mallit, niinkuin täällä on jo useasti kirjoitettukin. Ne todella ovat niitä halpoja kiinalaisten ompelimelimia rättejä, joissa saumat juuri ja juuri pysyvät kasassa kolmella langalla viiden langan sijaan. Ainoa mitä rouva designaa, on se, että hän maksaa hieman tehtaalle, joka vaihtaa heidän tuotteisiin Bypias laput. Siinä se tuotanto = omat laput. Maksamme sitten kymmenkertaisen hinnan täällä kauniisti brändätyssä liikkeestä kiinatavarasta, made i italy - lapuin. Se onnistuu kun yksikin nappi on kiinnitetty kiinalaisten toimesta Italiassa. Ei jää tulliin. Rouva sitten nauttii isosta menestyksestä luksusmatkoillaan.

    • Anonyymi

      Uskon, että byPias tuotteet tehdään Italiassa (ainakin osin, voihan olla että nekin tulee kiinasta ja vain jotain ommellaan Italiassa), mutta se Bohemian sarja, samaa pellavaa ja aivan samoja malleja muissa firmoissa myynnissä -50% halvemmalla. Tää Pia itse kieltää tehtaita myymästä muille suomalaisille putiikeille, uhkailee muita yrittäjiä. Kohtelee hlökuntaansa kuin roskaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe