Pyöräilijöiden asenneviat

IdiotCykel

Tässäkin pyöräilijällä väistämisvelvollisuus ilman kärkikolmiota, mutta nekään ei riittänyt tuolle kertomaan että kuka väistää ketäkin ja kuka saa mennä ensin. Autoilija ajoi 100% oikein.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006044168.html
Kohtahan näitä niin "fiksuja" fillaristeja saa varoa koko ajan.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jakkaraongelma

      Juu, asennehan se on, ei ajopeli. Tuo alkaa rähjäämään täällä toisille pyöräilijöillekin jos sattuu ajamaan kaverista ohi. Joku avohoitopotilas. Eli ei pidä yleistää. Onneksi ei liiku autolla.

    • suojatiellä

      Suojatien ylittämisessä autolla on noudatettava erityistä varovaisuutta, ja katsottava kolme kertaa oikealle ja vasemmalle. Tarvittaessa kannattaa väistää myös vaarallisia pyöräilijöitä. On mukavampi olla väärässä, kuin korjata autoaan tai nenäänsä.

      • Uusipyörävakuutuksesta

        Kuten videosta näki, niin autonkuljettaja oli erityisen varovainen ja pysähtyi, ajoneuvonkuljettaja fillaristi sen sijaan yritti ajaa vielä auton perään, mutta epäonnistui?
        Minun kohdalle sattuessa saattaa olla vinossa sen toisen nenä.


      • ei-heti-kaasua-pohjaan

        Myös ennen uudestaan liikkeelle lähtöä tulee varmistaa ettei keulan edessä tai välittömässä läheisyydessä ole ihmisraasuja.


      • luovutusvoitto
        Uusipyörävakuutuksesta kirjoitti:

        Kuten videosta näki, niin autonkuljettaja oli erityisen varovainen ja pysähtyi, ajoneuvonkuljettaja fillaristi sen sijaan yritti ajaa vielä auton perään, mutta epäonnistui?
        Minun kohdalle sattuessa saattaa olla vinossa sen toisen nenä.

        " fillaristi sen sijaan yritti ajaa vielä auton perään, mutta epäonnistui?"

        No epäonnistui kun autokuski-vässykästä ei ollut tositoimiin. Pahimpia ovat juuri tuollaiset peltikuoren suojassa isottelevat vässykät, joista ei sitten tosipaikan tullen ole ottamaan matsia.
        Ei tuossa nyt mistään pyöräilystä ja säännöistä ole kysymys vaan katutappelusta. Rivienvälistä pystyi lukemaan että autoilijakin oli provosoinut, sehän ei kameroissa näy, kunhan oli olevinaan viaton.
        Pitäisi sitten pystyä vastaamaan heittämäänsä haasteeseen kun kohtaa kaltaisensa. Mutta kuten fillaristikin teki diagnoosin, neiti mikä neiti.


      • Jäisialle
        ei-heti-kaasua-pohjaan kirjoitti:

        Myös ennen uudestaan liikkeelle lähtöä tulee varmistaa ettei keulan edessä tai välittömässä läheisyydessä ole ihmisraasuja.

        Tässähän tuo fillaristi yritti takaapäin perästä alle..., ajoneuvon kuljettajana hänen tulee todella varmistaa ettei ajaisi fillarillansa kenenkään tai minkään päälle.


      • Rela_x
        luovutusvoitto kirjoitti:

        " fillaristi sen sijaan yritti ajaa vielä auton perään, mutta epäonnistui?"

        No epäonnistui kun autokuski-vässykästä ei ollut tositoimiin. Pahimpia ovat juuri tuollaiset peltikuoren suojassa isottelevat vässykät, joista ei sitten tosipaikan tullen ole ottamaan matsia.
        Ei tuossa nyt mistään pyöräilystä ja säännöistä ole kysymys vaan katutappelusta. Rivienvälistä pystyi lukemaan että autoilijakin oli provosoinut, sehän ei kameroissa näy, kunhan oli olevinaan viaton.
        Pitäisi sitten pystyä vastaamaan heittämäänsä haasteeseen kun kohtaa kaltaisensa. Mutta kuten fillaristikin teki diagnoosin, neiti mikä neiti.

        Missä maailmassa sä oikein elät?

        Suomessa laki suojaa ihmisen koskemattomuutta. Älä viitsi edes huviksesi ehdottaa, että liikenteessä lähdetään ottamaan matsia. Siellä mennään liikennesääntöjen, ei viidakon lakien mukaan.


    • laksdjcfnhbv6

      Lainaus: "No epäonnistui kun autokuski-vässykästä ei ollut tositoimiin. Pahimpia ovat juuri tuollaiset peltikuoren suojassa isottelevat vässykät, joista ei sitten tosipaikan tullen ole ottamaan matsia."

      Olipa typerä kommentti.

      Videon pyöräilijällä oli ilmiselvästi mielenterveysongelma.

      • Irti_poju

        Netti rohkaisee tällaiseen uhoamiseen. Nimettömänä ja ilman arkitodellisuuskytkentää se ilmeisesti helpottaa joidenkin elämää. Arjessa tällainen kohkaaminen onneksi jää näiden ääritapausten tasolle. Ikävä kyllä kaikki eivät ole näin vaarattomia.

        Liikenteessä ei pidä provosoitua, vaikka provosoitaisiin. Jos joku väkisin pysäyttää sinut, ota kuva ja soita _heti_ poliisi. Yksityisellä ihmisellä on varsin vähän lain sallimia tilanteita, joissa hän saa puuttua toisten kulkemiseen.


    • lukihärö

      Virheiden ehdokasko?
      Sei tykkää metsästäjien maastureista?

    • AutoilijaJaLenkkeilijä

      Itse näen tietynlaisissa hiihtäjissä ja polkupyöräilijöissä paljon samaa. Ensiksi asusteet hyvin samanlaisia. Asenne on vain minä ja muut pyöräilijät jotka liikkuu täällä saa pyöräillä siellä missä hän pyöräilijä. Se tuli taas todistetuksi tänä talvena, että tietyt hiihtäjät kaupungissa missä kaikki keskeiset kevyen liikenteen reitit on ajettu laduiksi...muuttuu sukset jalkoihinsa laitettua henkilöiksi jotka päättää kuka missäkin saa liikkua. Ongelman ainoa ratkaisu toki on että, kaikenlaisilla liikkujilla on mahdollisuus liikkua myös talvella eikä kaikki pyöri yhden asian ympärillä. Mutta niin hiihtäjät kuin pyöräilijät eivät ota mahdollisuutta huomioon että, hän itse voi olla väärässä ja on tietty selkeä syy miksi muut tekevät mitä tekevät. Laturaivohan on sitä, että lähtökohtaisesti aina hiihtäjä aloittaa (riehumisen) naamapunaisena kunnianloukkausten, väkivaltauhkausten huutamisen jne. Usein toinen osapuoli vaan kuuntelee joko lopetit.

      Niin pyöräilijöissä kuin hiihtäjissä paljon sellaisia kenellä ei ole ajokorttia vaan ne keksii itse päästä säännöt miten missäkin tilaneessa kuuluisi kenenkin liikkua. Muut on luonnollisesti väärässä. Ehkä ne on sieltä täältä liikenne asioista lueskelleet mutta sitten muodostaneet omia käsityksiä miten tuolla käytännössä sitten kuljetaan.

      • olen-pärjäillyt

        "Itse näen tietynlaisissa hiihtäjissä ja polkupyöräilijöissä paljon samaa."

        Molempien ryhmien liikkuminen on hyvin kausittaista ja ehkä siksi pistävät helpommin silmään kun ilmestyvät katukuvaan.

        Mielestäni yleistäminen on hyvin yksisilmäistä. Pyöräilijät eivät ole sitä tai tätä sen kummemmin kuin hiihtäjät tai muutkaan liikkujat. Bemari kuskit eivät ole sitä tai tätä tai prätkäkuskit. Kaikilla on oikeus liikkua siellä, myös eri tavalla mitä SINÄ liikut tai eri välineellä tai eri merkkisellä autolla. Emme ole samanlaisia.
        Pyöräilijät eivät ole sellaisia kuin aloituksesa mainittu yksityistapaus.
        Ei se ajopeli itsekseen liiku tietyllä tavalla vaan kuski ohjastaa ja kuskin asenne ratkaisee, huomioiko muita tai ei.

        Uskon että monilla pyöräilijöillä on ajokortti. Monille se on vaan harrastus, ei kulkuneuvo. Suosittelen myös autoilijoita kokeilemaan pyörällä liikkumista, se voi olla silmiä avaava kokemus. En itse osaa asettua ajokortittoman pyöräilijän saappaisiin, siinä voi olla omat lisähaasteensa, ehkäpä.
        En lähde väkisin myöskään latuja tallomaan kun kävellä voi muuallakin, paikkoja riittää, hiitämistä taas vain laduilla. En ymmärrä miksi sinne pitäisi mennä jalan.


      • Menikötunteisiin

        Kyllä ne Bemari ja Audi autoilijat useimiten on niitä joilla on aina kiire vaikka ei olisikaan kiire, tuossa olit väärässä. Hyvin pitkälliseltä ajan jaksolta olen itse tehnyt havaintoja pyöräilijöiden ja tietynlaisten hiihtäjien yhtäläisyyksistä. Kaikki alueen ulkoilureitit eivät talvisinkaan tule olemaan vain hiihtäjille tai kadun pätkät eivät ole vain tietynlaisille pyöräilijöille. Ei me muut liikkujat tulla niille periksi antamaan tulet sen vielä kalloosi takomaan olen-pärjäilyt nimimerkki. Erilaiset sattumukset hiihtäjät ja pyöräilijät taholta antaa vain uutta virtaa tehdä niille selviksi ettette te ole mitään sinhisganeja vaan kyllä teillekin rajat löytyy. Kyllä nyt epäilys kohdistuu että, kyseinen nimimerkki on aggressiivinen pyöräilijä ja mahdollisesti hiihtäjä joka puolustaa toista vastaavaa, yllätyitkö minä en. Hiihto onnistuu vaikka umpihangella. Vastauksestasi näkee ettei aivokapasiteetti riitä käsittelemään isompia kokonaisuuksia vaan kaikki ajatellaan vain pyöräilijän tai hiihtäjän näkökulmasta. Eikä se ajokortti mitään takaa, kyllä monellakin kenellä pitäisi olla ajokortti tötöilee tuolla liikenteessä, ettei tiedä mistä arpajaisista kortti on saatu.


      • olen-pärjäillyt

        "Kyllä ne Bemari ja Audi autoilijat useimiten on niitä joilla on aina kiire vaikka ei olisikaan kiire, tuossa olit väärässä."

        Haukut väärää puuta. Muistan suoralta kädeltä tilanteet jossa sekä bemari ja Audi-kuski ovat huomioineet minut pyöräilijänä aivan erinomaisesti. Yleistäminen on siis turhaa.

        "Erilaiset sattumukset hiihtäjät ja pyöräilijät taholta antaa vain uutta virtaa tehdä niille selviksi ettette te ole mitään sinhisganeja vaan kyllä teillekin rajat löytyy."

        Tuohon yleistämiseen sopii oikein hyvin vanha sanonta: Ei näe metsää puilta.

        "Kyllä nyt epäilys kohdistuu että, kyseinen nimimerkki on aggressiivinen pyöräilijä ja mahdollisesti hiihtäjä joka puolustaa toista vastaavaa, yllätyitkö minä en. "

        Haukut taas väärää puuta. Pyöräily on oikein mukavaa, nimimerkkini viittaa siihen että ongelmia en ole isommin kokenut. Ei se pyöräily niin hankalaa ole kuin lehtikirjoittelun perusteella voisi tietämätön ajatella. Tuskin moni viitsisi pyöräillä jos olisi. Taitaa olla Helsinkikeskeistä uutisointi ja ongelmat.
        Erehdyit mutta sellaista sattuu, myös liikenteessä ihmiset tekevät virheitä. Itsekin teen niitä, ajopelistä riipumatta, enkä odota muiltakaan virheettömyyttä. Ei kannata mennä tilanteisiin olettaen että ne menee kuin oppikirjassa. Joustoa tarvitaan.
        Hiihtänyt olen viimeksi 80 luvulla.

        "Hiihto onnistuu vaikka umpihangella. Vastauksestasi näkee ettei aivokapasiteetti riitä käsittelemään isompia kokonaisuuksia vaan kaikki ajatellaan vain pyöräilijän tai hiihtäjän näkökulmasta."

        Ajattelinkin isompaa kokonaisuutta. Joku ne ladut tekee ja vastaa niiden hoidosta, sääli jos työ menee hukkaan.


      • DaleRiver

        "Joku ne ladut tekee ja vastaa niiden hoidosta, sääli jos työ menee hukkaan."

        En ole kenelle vastasit mutta ... Itse olen tuohon todennut seuraavaa:

        Eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Nehän saa palkkaa siitä hommasta. Ei niitä töitä kaikille riitä olisi tyytyväinen vain kun on töitä. Toiset joutuu tahtomattaan olemaan työttöminä ja kärsimään aktiivimalleista sun muista, ei paljon sympatiaa töissä olevia kohtaan heru. Keikka töissä huomannut miten toiset vakituisissa töissä itkee kun joutuu tekemään töitä kyllä tollaset tekijät sais siirtää työttömyyskortistoon vuorostaan ja ottaa joku työtön tilalle joka tekisi töitään eikä valittaisi kun joutuu tekemään töitä. Tänäpäivänä työttömänä oleminen on sellaista että, jos töitä saa ne kyllä haluaa tehdä mahdollisimman hyvin. Tuollaiset jotka on ennen nykytilannetta päässeet vakituisiin töihin ei ymmärrä työttömien tilannetta. Heille tekis hyvää joutua työttömän paikalle eiköhän alkais turhat kitinät loppumaan.


      • SKEhoitaahomman

        Pakko laittaa pieni vaalimainos tähän väliin.
        SKE ymmärtää ja hoitaa tämänkin homman kuntoon.

        SKE on ainoa, ainoa joka aikoo laittaa kuntoon myös liikenne-ja ulkoilu asiat. Kuten jotkut faking hiihtäjät,polkupyöräilijät,Audistit, Bemaristit jne. Kannattaa katsoa sivusto www.suomenkansaensin.fi SKE vaikuttaa sielläkin missä muut ei tee mitään. SKE vaikuttaa monella sektorilla.


      • TotuusSattuuQC
        SKEhoitaahomman kirjoitti:

        Pakko laittaa pieni vaalimainos tähän väliin.
        SKE ymmärtää ja hoitaa tämänkin homman kuntoon.

        SKE on ainoa, ainoa joka aikoo laittaa kuntoon myös liikenne-ja ulkoilu asiat. Kuten jotkut faking hiihtäjät,polkupyöräilijät,Audistit, Bemaristit jne. Kannattaa katsoa sivusto www.suomenkansaensin.fi SKE vaikuttaa sielläkin missä muut ei tee mitään. SKE vaikuttaa monella sektorilla.

        Jospa kuitenkin ensin kertoisit että miten SKE nämä hommat aikoo hoitaa kuntoon?


    • Laduntallaaja

      Kun laitetaan sukset jalkaan tai istutaan pyöränsatulaan niin muiden huomioiminen loppuu siihen. Minä-minä-minä asenne iskee päälle hyvin vahvasti. Siinä ei kävelijät, autoilijat, hitaammat, nopeammat enään ole kuin esteitä maisemassa.
      Ovat niin maailmanomistajaa että mitkään säännöt koske ja kaikkien muiden pitäisi muka kokoajan väistää.

    • Samase

      Sama se, kulkee sitä autolla, pyörällä, kävellen tai ladulla, niin aina on ja löytyy yksilöitä joiden mielestä he kulkevat miten haluavat ja kaikkien muiden velvollisuus on heitä väistää tavalla tai toisella ja myös lukea ajatuksia kääntymisestä, siirtymisestä tms , myös mistään säännöistä tai yleisistä ohjeista välittämättä

    • Tyllerä

      Pieni tytön tylleröinen
      tietä pitkin kulki.
      Saapui sinne Nukku-Matti,
      silmät pienet sulki.

      Kasvoi kuusi kukkalatva,
      käki siinä kukkui.
      Mutta tytön tylleröinen
      nurmikolla nukkui.

      Pieni tytön tylleröinen
      sievää unta näki
      että hänen ympärilleen
      tuli metsän väki.

      Tapio ja Tellervo
      ja Sinipiika pieni,
      Mustikka ja Mansikka
      ja suuri metsän sieni.

      Sipsutteli Sinipiika
      pienen tytön luokse;
      otti kiinni kädestä,
      hyppeli ja juoksi.

      Eipä tytön tylleröinen
      ollut mitään vailla.
      Hauska oli oleskella
      Nukku-Matin mailla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3421
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      176
      1468
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1122
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe