CV-netti poistuu käytöstä 30.6.2019

Joujees

TE-palveluiden sivuilla on uutinen, että WC-netti poistuu käytöstä. Tämä on hyvä, niin ei tarvitse turhaan tuhlata aikaa tämän "hyödyllisen" palvelun päivittämiseen.

21

972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtönmies-43

      cv onkin ihan turha juttu. Sitä on joku lukenut kerran viimeisen 10 vuoden aikana. Ei kai kukaan luule että joku työnantaja käy työkkärin sivuilla lukemassa työttömien cv tä ja sen perusteella palkkaa. Minullakin lukee siellä vain että olen ammatiltani raksamies kokemusta 15 vuotta ja että haluan töitä.

    • rewtrtytru

      Hyvä, mutta älkää unohtako, että sen tilalle tulee työmarkkinatori, joka on vielä pahempi. Se on ollut jo pari vuotta käytössä, salaisesti tietysti. Siellä olevia työnantajien ja työnhakijoiden ilmoituksia ei voi selailla ilman, että rekisteröityy, antaa kaikki tietonsa ja sen joutuu tekemään kuin ostaisi sian säkissä. Itse tein niin, että pyysin ystävääni, joka ei ole työttömyystoimiston listoilla, laatimaan itselleen profiilin sinne. Pikkuisen sitä pääsi katselemaan noin. Pian kuitenkin lienee jokaisen työttömän pakko laittaa sinne oma profiili. Siihen listataan työtaidot, ja sitten kone arpoo sinulle koneen ohjelmoijan mielestä sopivat työt. Et enää edes pääse näkemään kaikkia ilmoituksia, vaan kone tietää muka paremmin. Alan vaihtajille tämä siis on taas yksi uusi este. Jos sinun taidoillasi ei löydy mitään työnantajia, sinut sitten ilmeisesti pakotetaan höpökursseille, toivottomana tapauksena, tai ammatilliseen koulutukseen, vaikka eläkeikä jo häämöttäisi.

      Käykää katsomassa, jos haluatte, mutta laittakaa aluksi minimimäärä tietoja. Puhelinnumero on pakko antaa, jotta voi rekisteröityä, eli ottakaa prepaidnumero, jos haluatte säilyttää yksityisyytenne.

    • kokkiloo

      OOTTEKO HUOMANNU TÄTÄ eli ansiosidonnaista saa jatkossa vain 52 vkon työllistymisestä eikä 26 vkoa enää riitä (tää on pahempi kuin aktiivisuusmalli, koska pidempiaikaisia töitä on tosi vaikea saada) :
      3 § (22.12.2009/1188) Palkansaajan työssäoloehto
      Palkansaajan työssäoloehto täyttyy, kun henkilö on 28 lähinnä edellisen kuukauden aikana (tarkastelujakso) ollut vähintään 26 kalenteriviikkoa 4 §:ssä tarkoitetussa työssä. (20.12.2013/1049)

      Edellä 2 §:n 2 momentissa tarkoitetun vakuutetun kohdalla palkansaajan työssäoloehto täyttyy kuitenkin, kun henkilö 28 edellisen kuukauden aikana (tarkastelujakso) on ollut vähintään 52 kalenteriviikkoa 4 §:ssä tarkoitetussa työssä. (28.12.2018/1318)

      L:lla 1318/2018 lisätty 2 momentti tulee voimaan 1.7.2019.

      • Anonyymi

        Kyllä 28 viikkoa riittää. Ei tarvii vuotta siihen.


    • Kasper-Kinnunen

      Mutta kuinkahan monta parkaa on saanut karenssin siitä että ei ole muistanut 3kk määräajan jälkeen päivittää CVtä. Aika kova sakko pienestä unohtamisesta kun CVn sisältö ole välttämättä muuttunut tuon ajan sisällä.

    • 136jjjgjng

      Kyllä mä olen saanut työtarjouksia CV-netin kautta mutta yksikään ei ole johtanut työsuhteeseen sillä osaaminen ei riitä kaikkeen mahdolliseen. Ja vanhoina aikoina CV-nettiin pääsi muutkin kuin yrittäjä itse ja vielä yksityshenkilöt joten jonkin firman työn tekijä vaan soitteli ja kutsui haastattelyyn ja myöhemmin selvisi, että soittaja ei ollut yrittäjä itse.

    • Huhhuu

      Eikö tuo ole vapaaehtoista? Jos en halua laittaa jotain tulevaa uutta niin ei kai tuosta karenssi rapsahda?

      • cvbcvbvx

        Käsittääkseni työmarkkinatorin pakollisuus on ollut suunnitteilla jo jonkin aikaa. Senhän uhattiin tulevan jo viime vuonna(ko?), mutta päättivät jättää vaalien jälkeen. Eli kone kyykyttää sinua: valitsee, mitkä avoimet työpaikat ja 'koulutukset' ja 'kuntoutukset' sinulle edes näkyvät, arvioi, oletko hakenut riittävän monipuolisesti eri paikkoja, ja onko sinusta vain kyykytyskurssien osallistujamateriaaliksi - vaikka syynä on työpaikkojen puute paikkakunnallasi. Sinä sitten raportoit virkailijoille hauistasi joka viikko. Karenssit ovat kohtuuttoman pitkiä ja kone laatii ne automaattisesti. Virkailoiden ei tarvitse kohta enää tehdä mitään. Siinä vaiheessa heidätkin varmaan potkitaan työttömiksi. Eli jotain hyvää tässäkin, mutta ei niin hyvää, että siitä kannattaisi iloita.


    • Tt777

      Jee paras uutinen pitkästä aikaa. Ei olekaan kuin noin 10 vuotta täytynyt käydä tuota uusimassa. Alussa 2kk välein ja viimeiset vuodet 4 vuoden välein. Yleensä ei kukaan ole käynyt katsomassa. Joskus on 1 ja sekin on luultavasti te-virkailija ollut. Pari kertaa meinas tänä aikana karenssi tulla kun sähköpostiin ei ollut tullut vanhenemisesta muistutusta.

    • Niintaas

      Olen pätkätöissä ja enkä muuta aio rekryn kautta enään muihin töihin mennä. Vain rekryn keikkoja ja olen 61 v. Ja nytkin olen vai päivittänyt cv joka neljäs kuukausi liittyen näihin rekryn omiin keikloihin. Katsottu 1 kerta. Jos tietokone arpoo minne mennä niin aika ikvää jos joutuu niiden takia töihin mennä ja jättää rekryn keikat... Sekaisin menee mun osalta sitten.

    • Työtön---

      mun työkkärin ceevees lukee että en halua töitä.

      • Anonyymi

        Ja oletko saanut töitä? Ilmeisesti et, joka todistaa, että CV-netti todellakin toimii!


    • suutarinLapsus

      Laitoin työnhakuehtoihini, että haen TE-toimistosta avautuvia ohjaajien ja työvoimaneuvojien/suunnittelijoiden paikkoja.

      Kun hakualueeni TE-toimistossa avautui hakukriteerejäni vastannut paikka, ei kukaan käynyt katsomassa CV:täni.

      TE-toimisto vaati CV-netin käyttämistä, mutteivat sitä kuitenkaan itse käyttäneet. Aika velikultia.

    • Anonyymi

      Vaatin CV-nettiin siirtymäaikaa. Sellainen 5 vuoden siirtymäaika tarvittaisiin. Ei noin vain saa ottaa töpseliä irti. Minulla on CV-netissä erittäin arvokasta materiaalia säilössä. Miten saa ladattua tietoni ulos CV-netistä ja talletettua jonnekin. Olen etsinyt kuumeisesti download-nappia. Ei kyllä löydy mistään. Tietääkö joku ?? Vastuullisuutta nyt kehiin päättäjät sun muut ministerikanisterit. Missä korvaava järjestelmä. Mitä CV-nettiin talletetuille tiedoilleni tapahtuu 30.6.2019.
      TE-sivuilla lukee epämääräisesti vain:
      "CV-netin käyttö päättyy 30.6.2019. Ota halutessasi CV-netin tiedot talteen, sillä tietoja ei ole saatavissa käytön päättymisen jälkeen".

      Siis ei se noin vain voi toimia oikeusvaltiossa ja demokratiassa.

      Miten ihmeessä otan CV-netin tiedot talteen, kun ei ole download nappulaa missään. Print-screenejä en kyllä rupea ottamaan. Eikä se ole edes sama asia.
      Tämä on pian varma oikeusjuttu ja vahingonkorvausvaatimus lähtee Työ ja elinkeinoministeriölle heti 30.6. 2019 jälkeen.

      • Anonyymi

        Mulla on CV-netissä koko eletty elämä ja kaikki toivo tulevaisuden suhteen! Elämältä putoaa pohja, jos poistavat CV-netin! Kansa kaduille ja autonrenkaat palamaan, ellei muu auta!


      • Anonyymi

        Valitse selaimen valikoista "tulosta" ja vaihda tulostimeksi PDF tai se jonka nimessä esiintyy "PDF"


    • Anonyymi

      Työn antajat eivät välttämättä ole kovin kiinnostuneita niistä työttömistä millä on CV-netissä tiedot joilla on vain muutama palkaton työharjoittelu taustalla ja vaikka olisi mikä FM, tms tahansa. Vain niille työn antajat soittaa joilla on pitkä työkokemuus ja valitettavasti muut jää rannalle.

      Mutta silloin kun on paljon kokokemusta niin IT- ja ICT-alalla mm. mainostoimistot hakee Googlettamalla ihmisten CV:tä niiden omilta kotisivuilta ja soittelevat ja kusuvat vähintään haastattelluun.

      • Anonyymi

        Voisiko joku osaava tehdä kansalaisaloitteen, ettei CV-nettiä poisteta.

        Minut on vakuutettu sen tarpeellisuudesta ja välttämättömyydestä, joten en usko että ilman sitä selviän. Onneksi Työelämätutkaa ei olla poistamassa!


    • Anonyymi

      Kävin viimeisen kerran lisäämässä aikaa cv nettiin..jee. karkeasti 7 vuoden aikana cv nettiä oli käyty katsomassa noin 11 kertaa.

    • Anonyymi

      Hyvähyvä, johan työnomaajilla on riemunsa käytetty.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe