CV-netti poistuu käytöstä 30.6.2019

Joujees

TE-palveluiden sivuilla on uutinen, että WC-netti poistuu käytöstä. Tämä on hyvä, niin ei tarvitse turhaan tuhlata aikaa tämän "hyödyllisen" palvelun päivittämiseen.

21

972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtönmies-43

      cv onkin ihan turha juttu. Sitä on joku lukenut kerran viimeisen 10 vuoden aikana. Ei kai kukaan luule että joku työnantaja käy työkkärin sivuilla lukemassa työttömien cv tä ja sen perusteella palkkaa. Minullakin lukee siellä vain että olen ammatiltani raksamies kokemusta 15 vuotta ja että haluan töitä.

    • rewtrtytru

      Hyvä, mutta älkää unohtako, että sen tilalle tulee työmarkkinatori, joka on vielä pahempi. Se on ollut jo pari vuotta käytössä, salaisesti tietysti. Siellä olevia työnantajien ja työnhakijoiden ilmoituksia ei voi selailla ilman, että rekisteröityy, antaa kaikki tietonsa ja sen joutuu tekemään kuin ostaisi sian säkissä. Itse tein niin, että pyysin ystävääni, joka ei ole työttömyystoimiston listoilla, laatimaan itselleen profiilin sinne. Pikkuisen sitä pääsi katselemaan noin. Pian kuitenkin lienee jokaisen työttömän pakko laittaa sinne oma profiili. Siihen listataan työtaidot, ja sitten kone arpoo sinulle koneen ohjelmoijan mielestä sopivat työt. Et enää edes pääse näkemään kaikkia ilmoituksia, vaan kone tietää muka paremmin. Alan vaihtajille tämä siis on taas yksi uusi este. Jos sinun taidoillasi ei löydy mitään työnantajia, sinut sitten ilmeisesti pakotetaan höpökursseille, toivottomana tapauksena, tai ammatilliseen koulutukseen, vaikka eläkeikä jo häämöttäisi.

      Käykää katsomassa, jos haluatte, mutta laittakaa aluksi minimimäärä tietoja. Puhelinnumero on pakko antaa, jotta voi rekisteröityä, eli ottakaa prepaidnumero, jos haluatte säilyttää yksityisyytenne.

    • kokkiloo