Aloitin juoksuharrastuksen vuosi sitten. Sohvaperunaksi minua silloin pystyi kutsumaan. Kilometrin yhtäjaksoinen juokseminen teki tiukkaa. Nyt menee viisi kilometriä kevyesti noin 31-32 minuutissa epätasaisesta maastossa. Unen laatu parantunut, samoin stressin sieto ja mieliala. Rasitusvammoja ei ole tullut. Olen 43 -vuotias. Haluaisin kuulla muiden ikäisteni naisten viiden kilometrin juoksuvauhdista ja mikä on paras juosufoorumi?
Vastaukset 14
- MattiBorg
Keski-ikäisen miehen mielestä paras juoksufoorumi on www.juoksufoorumi.fi
- Anonyymi
Kuinkako moni allekirjoittaa väitteen.
Paras sivu on jodlaajanblogi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkako moni allekirjoittaa väitteen.
Paras sivu on jodlaajanblogi.Siis jodlaajanblogi on paras blogi tai sivusto.
Juoksufoorumi ja jodlaajanblogi painivat hieman eri sarjassa.
- Juoksufoorumi on keski-ikäisten mieshenkilöiden juttelufoorumi
- Jodlaajanblogi on huippu-urheilijoillekin sopiva blogi, joka tarjoaa uusinta tietoa kestävyysjuoksusta maailman huipulta
- 450973jjl
Kestävyyttä Pintakaasulla ryhmä facebookissa on oikein kiva ja monipuolinen, ei pelkkää juoksua.
- KIN47
Keski-ikäinen nainen ja juoksija. En oikeastaan koskaan juokse lyhykäisiä vitosen kautta puolen tunnin lenkkejä, mutta vastaukseksi kysymykseesi juoksuvauhdista niin normi kympin pk menee tuntiin, eli sellaista noin 6 minsaa kilsa. Ja rasitusvammoista en ole kärsinyt. Eli keskityn juoksukilometreihin ja lenkin riittävään ajalliseen pituuteen, enkä niinkään juoksuvauhdin koventamiseen. Puolen tunnin lenkki ei oikein riitä kestävyyskunnon pitkäjänteiseen kehittämiseen.
- sdfghjkl
Kiitos vastauksista. Täytyy tutustua tuohon yllä mainittuun juoksufoorumiin. Puolen tunnin 5km lenkkejä olen harrastanut varmuuden vuoksi, koska kehoni ei ole tottunut liikuntaan:) Pitänee kokeilla joskus kymppiä, miltä se tuntuu ja kestääkö paikat. Varsinaisesti en voi sanoa nauttivani itse juoksusta. Palkitsevaa on kun saan sen kuitenkin tehtyä.
- KIN47
Olet kuitenkin jo vuoden juossut ilmeisen säännöllisesti, että usko pois, kyllä kroppasi on jo tottunut liikuntaan ja jalat juoksun iskutukseen. :)
Tuo että sanot, ettet varsinaisesti nauti itse juoksusta särähtää kyllä korvaani pahasti. Voisiko olla niin, että juokset ne lyhykäiset viiden kilometrin lenkkisi sitten kuitenkin ehkä pikkasen liian kovaa? Aloittelijoiden perisynti yleensä on, ettei uskalleta/kehdata/malteta/osata juosta riittävän hitaasti, jotta se peruskuntopohja saataisiin rakennettua sinne pohjalle.
Kirjoitat kuitenkin, että vitonen menee kevyesti. Minulle "kevyesti" tarkoittaa maltillisia normi pk-lenkkejä, jotka tuntuvat kevyiltä, helpoilta, rennoilta. Toisin sanoen lenkin aikana juoksu ei tunnu miltään (= pahalta, väkinäiseltä, raskaalta, hankalalta), eikä myöskään lenkin jälkeen ne juostut pk-kilometrit tunnu miltään (väsyneeltä, rasittuneelta, lihakset jumittuneelta, "no tulipahan tehtyä" tyyliseltä). Olo kevyen normi-pk:n päätteeksi pitäisi olla sellainen, että voisi vielä lähteä heittämään toisen samanmoisen lenkin heti perään. Onko sinulla tällainen tunne normi vitosesi jälkeen?
Jos peruskuntolenkin jälkeen olo on väsynyt (vaikkakin ehkä onnellinen :)), niin silloin se ei ole peruskuntolenkki. Mitä jos kokeilisit tiputtaa vauhtia reilusti sellaiseksi 7,5 minsaan kilsa ja hölkyttelet sillä vauhdilla keväistä luontoa ihmettelen ja ihastellen 8 kilsan eli tunnin lenkin eli viikon pitkiksesi?
- Soieonen
Juoksufoorumi on paras juoksufoorumi
- Kevättärinnassaonon
Kovvoo on. Pillun perässä pittää juosta. Ei heru enään pääkaupunkideudulta. Nyt mennään Tampere Lopee akselillä. Ihan oon loppu.
- Anonyymi00017
Onko vapaita keski-ikäisiä naisjuoksijoita pääkaupunkiseudulta? Voisin lähteä lenkille.
- Anonyymi00018
Täällä yksi nelikymppinen sinkku juoksija vailla naista. Nainen saisi olla mieluiten Max 30v.
- Anonyymi00019
Täällä on rento asenne.
Tulkaa Park Runiin.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa791877Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341202Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134954Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.200879- 85723
- 65710
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo210674- 67637
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 64574
- 35571
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32548- 55517
- 36514
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28442- 33423
- 40417
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin12408- 82408