Hei keski-ikäiset naisjuoksijat!

Phv

Aloitin juoksuharrastuksen vuosi sitten. Sohvaperunaksi minua silloin pystyi kutsumaan. Kilometrin yhtäjaksoinen juokseminen teki tiukkaa. Nyt menee viisi kilometriä kevyesti noin 31-32 minuutissa epätasaisesta maastossa. Unen laatu parantunut, samoin stressin sieto ja mieliala. Rasitusvammoja ei ole tullut. Olen 43 -vuotias. Haluaisin kuulla muiden ikäisteni naisten viiden kilometrin juoksuvauhdista ja mikä on paras juosufoorumi?

11

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MattiBorg

      Keski-ikäisen miehen mielestä paras juoksufoorumi on www.juoksufoorumi.fi

      • Anonyymi

        Kuinkako moni allekirjoittaa väitteen.
        Paras sivu on jodlaajanblogi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkako moni allekirjoittaa väitteen.
        Paras sivu on jodlaajanblogi.

        Siis jodlaajanblogi on paras blogi tai sivusto.
        Juoksufoorumi ja jodlaajanblogi painivat hieman eri sarjassa.
        - Juoksufoorumi on keski-ikäisten mieshenkilöiden juttelufoorumi
        - Jodlaajanblogi on huippu-urheilijoillekin sopiva blogi, joka tarjoaa uusinta tietoa kestävyysjuoksusta maailman huipulta


    • 450973jjl

      Kestävyyttä Pintakaasulla ryhmä facebookissa on oikein kiva ja monipuolinen, ei pelkkää juoksua.

    • KIN47

      Keski-ikäinen nainen ja juoksija. En oikeastaan koskaan juokse lyhykäisiä vitosen kautta puolen tunnin lenkkejä, mutta vastaukseksi kysymykseesi juoksuvauhdista niin normi kympin pk menee tuntiin, eli sellaista noin 6 minsaa kilsa. Ja rasitusvammoista en ole kärsinyt. Eli keskityn juoksukilometreihin ja lenkin riittävään ajalliseen pituuteen, enkä niinkään juoksuvauhdin koventamiseen. Puolen tunnin lenkki ei oikein riitä kestävyyskunnon pitkäjänteiseen kehittämiseen.

    • sdfghjkl

      Kiitos vastauksista. Täytyy tutustua tuohon yllä mainittuun juoksufoorumiin. Puolen tunnin 5km lenkkejä olen harrastanut varmuuden vuoksi, koska kehoni ei ole tottunut liikuntaan:) Pitänee kokeilla joskus kymppiä, miltä se tuntuu ja kestääkö paikat. Varsinaisesti en voi sanoa nauttivani itse juoksusta. Palkitsevaa on kun saan sen kuitenkin tehtyä.

      • KIN47

        Olet kuitenkin jo vuoden juossut ilmeisen säännöllisesti, että usko pois, kyllä kroppasi on jo tottunut liikuntaan ja jalat juoksun iskutukseen. :)

        Tuo että sanot, ettet varsinaisesti nauti itse juoksusta särähtää kyllä korvaani pahasti. Voisiko olla niin, että juokset ne lyhykäiset viiden kilometrin lenkkisi sitten kuitenkin ehkä pikkasen liian kovaa? Aloittelijoiden perisynti yleensä on, ettei uskalleta/kehdata/malteta/osata juosta riittävän hitaasti, jotta se peruskuntopohja saataisiin rakennettua sinne pohjalle.

        Kirjoitat kuitenkin, että vitonen menee kevyesti. Minulle "kevyesti" tarkoittaa maltillisia normi pk-lenkkejä, jotka tuntuvat kevyiltä, helpoilta, rennoilta. Toisin sanoen lenkin aikana juoksu ei tunnu miltään (= pahalta, väkinäiseltä, raskaalta, hankalalta), eikä myöskään lenkin jälkeen ne juostut pk-kilometrit tunnu miltään (väsyneeltä, rasittuneelta, lihakset jumittuneelta, "no tulipahan tehtyä" tyyliseltä). Olo kevyen normi-pk:n päätteeksi pitäisi olla sellainen, että voisi vielä lähteä heittämään toisen samanmoisen lenkin heti perään. Onko sinulla tällainen tunne normi vitosesi jälkeen?

        Jos peruskuntolenkin jälkeen olo on väsynyt (vaikkakin ehkä onnellinen :)), niin silloin se ei ole peruskuntolenkki. Mitä jos kokeilisit tiputtaa vauhtia reilusti sellaiseksi 7,5 minsaan kilsa ja hölkyttelet sillä vauhdilla keväistä luontoa ihmettelen ja ihastellen 8 kilsan eli tunnin lenkin eli viikon pitkiksesi?


    • Soieonen

      Juoksufoorumi on paras juoksufoorumi

    • Kevättärinnassaonon

      Kovvoo on. Pillun perässä pittää juosta. Ei heru enään pääkaupunkideudulta. Nyt mennään Tampere Lopee akselillä. Ihan oon loppu.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe