...tosi tyhmät lentää tuohon lankaan:
https://demokraatti.fi/kaikki-ulkomaalaiset-leimataan-lapsenraiskaajiksi-ja-sosiaalipummeiksi-juha-sipilalta-tyrmaavaa-tekstia-arvostelulla-selva-kohde/
Kukaan ei kai missään koskaan ole leimannut kaikkia ulkomaalaisia, pöljä on niin tyhmä että silti yrittää leimata sillä nousussa olevia puolueita. Aika halpamaista ja kai kaikki sen näkeekin. Niin ja muuten, isishän on nyt kukistettu ja eikös se perusajatus turvapaikassa ole että ihmiset sitten palautuvat sinne kotikonnuilleen kun siellä on turvallista?
Pipilä yrittää kärijistämistemppua, vain...
79
<50
Vastaukset 79
Heh, ei ihme että on pakko sortua alatyylisyyksiin, niin pal hirvittää nuo puheenjohtajatentin(kin) tulokset:
https://www.hs.fi/nyt/art-2000006056581.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=2&utm_source=tf-other&share=551cd08969c026fe96e69c26090abc5a
Siellä kysytään "Kuka mielestäsi pärjäsi parhaiten Ylen puheenjohtajatenteissä?":
Tuloksissa:
Halla-Aho 50%
Sipilä 4%
Orpo 4%
Rinne toiseksi parhaana 20%Älä ole noin fanaattinen, alan taas hermostumaan.
Harmaaritari kirjoitti:
En ole fanaattinen, lähinnä huvittaa nuo jutut :)
Sovitaanko ettet haukkuisi Sipilää niin julmetusti.
Minua on alkanut huimata.misspönttöuuni kirjoitti:
Sovitaanko ettet haukkuisi Sipilää niin julmetusti.
Minua on alkanut huimata.Niin mutta kun se on tyhmä, ahne, itsekäs desppootti ja lisäksi vielä mulkku niin miksei sitä saisi haukkua? Olisi ihmisiksi eikä ihmisiä vastaan niin ei tarviis haukkua. Se löperöpuheillaan truhosi meidän vanhusten ihmisarvoisen vanhuuden ja lasten tulevaisuuden, oikeastaan on velvollisuus haukkua.
Harmaaritari kirjoitti:
Niin mutta kun se on tyhmä, ahne, itsekäs desppootti ja lisäksi vielä mulkku niin miksei sitä saisi haukkua? Olisi ihmisiksi eikä ihmisiä vastaan niin ei tarviis haukkua. Se löperöpuheillaan truhosi meidän vanhusten ihmisarvoisen vanhuuden ja lasten tulevaisuuden, oikeastaan on velvollisuus haukkua.
En sano muuta kuin, että Suomi tarvitsee kovaa kättä jos meinaa velkasuostaan nousta. On tehtävä koviakin liikkeitä, että asiat paranevat. Aina se, joka joutuu tekemään radikaalimmat siirrot parhaimman lopputuloksen saavuttamiseksi, saa kautta historian paskan niskaan.
Niin se vaan on, ja niin on aina joku oleva oppositiossa.
Voi hani.Harmaaritari kirjoitti:
Niin mutta kun se on tyhmä, ahne, itsekäs desppootti ja lisäksi vielä mulkku niin miksei sitä saisi haukkua? Olisi ihmisiksi eikä ihmisiä vastaan niin ei tarviis haukkua. Se löperöpuheillaan truhosi meidän vanhusten ihmisarvoisen vanhuuden ja lasten tulevaisuuden, oikeastaan on velvollisuus haukkua.
Mulla on kaukolasit, sulla lähi :)
misspönttöuuni kirjoitti:
En sano muuta kuin, että Suomi tarvitsee kovaa kättä jos meinaa velkasuostaan nousta. On tehtävä koviakin liikkeitä, että asiat paranevat. Aina se, joka joutuu tekemään radikaalimmat siirrot parhaimman lopputuloksen saavuttamiseksi, saa kautta historian paskan niskaan.
Voi hani.Ota nyt huomioon että tuo "Annan kotini pakolaisille" - puheillaan huolehti että meillä on muutaman miljardin lisäkulut joka vuosi ja ne kertautuu vuosittain niin että kymmenen miljardia/v ei kohta riitä, eikä ne kovat liikkeetkään, Älä ylistä tyhmää mulkkua joka itse ongelmat aiheutti.
Niin ja nyt öitä :)misspönttöuuni kirjoitti:
Mulla on kaukolasit, sulla lähi :)
Mulla on ollut ne kaukolasit pidempään kuin sulla :) eikä edelleenkään lähilaseja. öitä :D
Harmaaritari kirjoitti:
On tullut hyvääkin: "hallitus antoi kautensa alussa kaksi numeraalista työllisyystavoitetta: nostaa työllisyysaste 72 prosenttiin ja vahvistaa työllisten määrää 110 000 henkilöä. Se toteutti molemmat. Hallitus sai pitkäaikaistyöttömyyden laskuun."
Lähde: DuunitoriHarmaaritari kirjoitti:
Mulla on ollut ne kaukolasit pidempään kuin sulla :) eikä edelleenkään lähilaseja. öitä :D
No voit olla mua vanhempi, mutta mulla on niissä teräväpiirto. : )
Harmaaritari kirjoitti:
Ota nyt huomioon että tuo "Annan kotini pakolaisille" - puheillaan huolehti että meillä on muutaman miljardin lisäkulut joka vuosi ja ne kertautuu vuosittain niin että kymmenen miljardia/v ei kohta riitä, eikä ne kovat liikkeetkään, Älä ylistä tyhmää mulkkua joka itse ongelmat aiheutti.
Niin ja nyt öitä :)Minulla on paljon vasta-argumentteja. Harmis, kokonaisuus pitää nähdä.
Puhut vain asiatonta paskaa.
Jos subjekti on puhdasta paskaa, niin miten sitä pitäisi kuvailla? Pipilä on patologinen valehtelija, joka on pyörtänyt kaikki puheensa.
Harmaaritari kirjoitti:
Lisäksi on tämä:"Ennätyksiä on tehtailtu myös julkisessa työnvälityksessä uusien avoimien työpaikkojen määrässä kahtena viime vuonna. Viime vuonna uusia työpaikkoja pantiin auki jopa 693 000."
Ja sitäkään ihmettä ei ole ennen tätä niin hetkeen tapahtunut. On tarjontaa. Olen oikein tyytyväinen.Vihertäjä kirjoitti:
Jos subjekti on puhdasta paskaa, niin miten sitä pitäisi kuvailla? Pipilä on patologinen valehtelija, joka on pyörtänyt kaikki puheensa.
Sinä heittelet vaan tuota kevyttä huttua, mutta et näe tuloksellisuutta ja numerofaktaa.
Vihertäjä kirjoitti:
Näytäpäs mulle miten rehellistä se muu väki siellä on? Hoh hoh, oikein koijarien firma SDP, Kokoomus sun muut Salli mun nauraa. Ihan pieni p.rse tässä halkeaa hahahaaaaaaaa :D
Sinä heittelet vaan tuota kevyttä huttua, mutta et näe tuloksellisuutta ja numerofaktaa.
Pipilä ajaa omia numeroitaan, eli edistää ainoastaan Suomen 20 000 rikkaimman asioita. Valtiovierailullakin keskittyi markkinoimaan uskonveljien yrityksiä, kun olisi pitänyt töitä tehdä. Lesta mikä lesta. Phyi helvetti.
- tyhjäähakevat
Lisäksi on tämä:"Ennätyksiä on tehtailtu myös julkisessa työnvälityksessä uusien avoimien työpaikkojen määrässä kahtena viime vuonna. Viime vuonna uusia työpaikkoja pantiin auki jopa 693 000."
Ja sitäkään ihmettä ei ole ennen tätä niin hetkeen tapahtunut. On tarjontaa. Olen oikein tyytyväinen.Kyllähän niitä "uusia" paikkoja on auki kun vuokrafirmat pätkittävät työaikoja ja ilmoittelevat päällekkäin jatkuvasti vaikka kyseisessä hommassa olisikin sillä hetkellä joku. Jos puhuttaisiin uusista täyspäiväisistä jatkuvista työpaikoista, niinkuin pitäisi, niin tarina olisi aivan erilainen.
Vihertäjä kirjoitti:
Pipilä ajaa omia numeroitaan, eli edistää ainoastaan Suomen 20 000 rikkaimman asioita. Valtiovierailullakin keskittyi markkinoimaan uskonveljien yrityksiä, kun olisi pitänyt töitä tehdä. Lesta mikä lesta. Phyi helvetti.
Edelleenkään sulla ei ole mitään painavaa argumenttia. Jatkan asiakeskustelua, jos sitä ei ole, tämä oli tältä osin tässä.
Vihertäjä kirjoitti:
Edelleenkään sulla ei ole mitään painavaa argumenttia. Jatkan asiakeskustelua, jos sitä ei ole, tämä oli tältä osin tässä.
Aikun lyödään faktaa pöytään, niin sitten isketään luukut kiinni. No kyllä se minulle käy. Vaaleissa nähdään onko kansa typerää. Pipilä on ja kaivanut oman hautansa ja vieläpä ripotellut mullat päälleen.
Harmaaritari kirjoitti:
Oon kyllä itse ihan samaa mieltä siinä, että noissa hyvissä huippupalkkaisissa viroissa olevia poliitikkoja, joiden ei tarvitse ikinä ottaa minkäänlaista vastuuta omista virheistään ja tekemisistään, niin saa kyllä tavan kansa haukkua ihan vapaasti just niin paljon, kun he itse vaan haluavat.
Vielä kun tollaiset Sipilän ja Orpon kaltaiset kusipäät kehtaavat kurjistaa tavan kansan oloja, leikata koulutuksesta, sekä suoda sen koulujen käymisen vain niille kokoomuslaisten porvariperheiden pennuille ja puhuvat jopa avoimesti siitä, että kuinka niitä työläisten palkkoja pitäisi leikataja pyhäkorvaukset poistaa, että saataisiin sitten nostettua lisää noiden yritysjohtajien ja muiden mulkkujen virkamiesten jo ennestään suuria palkkoja.tyhjäähakevat kirjoitti:
Kyllähän niitä "uusia" paikkoja on auki kun vuokrafirmat pätkittävät työaikoja ja ilmoittelevat päällekkäin jatkuvasti vaikka kyseisessä hommassa olisikin sillä hetkellä joku. Jos puhuttaisiin uusista täyspäiväisistä jatkuvista työpaikoista, niinkuin pitäisi, niin tarina olisi aivan erilainen.
Sulle selviää se siitä kun pyydät oikeat toteutuneet luvut. Kyllä niistä on paperifakta ja tulos niin kuin yrityksilläkin.
Vihertäjä kirjoitti:
Aikun lyödään faktaa pöytään, niin sitten isketään luukut kiinni. No kyllä se minulle käy. Vaaleissa nähdään onko kansa typerää. Pipilä on ja kaivanut oman hautansa ja vieläpä ripotellut mullat päälleen.
Et näe sitä, mikä on toteutunut.
DarkFear kirjoitti:
Oon kyllä itse ihan samaa mieltä siinä, että noissa hyvissä huippupalkkaisissa viroissa olevia poliitikkoja, joiden ei tarvitse ikinä ottaa minkäänlaista vastuuta omista virheistään ja tekemisistään, niin saa kyllä tavan kansa haukkua ihan vapaasti just niin paljon, kun he itse vaan haluavat.
Vielä kun tollaiset Sipilän ja Orpon kaltaiset kusipäät kehtaavat kurjistaa tavan kansan oloja, leikata koulutuksesta, sekä suoda sen koulujen käymisen vain niille kokoomuslaisten porvariperheiden pennuille ja puhuvat jopa avoimesti siitä, että kuinka niitä työläisten palkkoja pitäisi leikataja pyhäkorvaukset poistaa, että saataisiin sitten nostettua lisää noiden yritysjohtajien ja muiden mulkkujen virkamiesten jo ennestään suuria palkkoja.Suomen valtionvelkaa ei hoideta pään silittelyllä. Sori vaan pojat.
Suomen valtionvelkaa ei hoideta pään silittelyllä. Sori vaan pojat.
Myös minä teen KiKyjä eikä mulla ole naama siitä huolimatta petolinnun p.rseenä.
Jokainen tekee osansa. Siitä lähdetään. Aina ei voi olla minä minä minä vaan joskus on annettavakin, että asiat korjaantuisivat.misspönttöuuni kirjoitti:
Myös minä teen KiKyjä eikä mulla ole naama siitä huolimatta petolinnun p.rseenä.
Jokainen tekee osansa. Siitä lähdetään. Aina ei voi olla minä minä minä vaan joskus on annettavakin, että asiat korjaantuisivat.Tekemisen meininki aiheuttaa aina pahennusta. On ollut yritystä, mutta on ollut pirusti myös vastaanpanijoita, ja heitä jotka kateuksissaan ovat halunneet kaiken vesittää. Kun ei puhalleta yhteen hiileen, ei saada hyviä asioita aikaiseksi. Kuka jarruttaa? Nämä jarruttajat, ajattelisivat kerrankin kansaa eikä itseään, musta Sipilä on yrittänyt saada paljon hyvää aikaan tiukissa raameissa.
Taloudellista ja henkistä "lamaa" on korjattu vaikka oppositio on kuinka koijaroinut. Muutoksia on tehty ja ihmettelen kyllä ainaista negatiivista paatosta Sipilästä.
Ihmiset kulkevat laput silmillään.
Ja joo, arvostellessaankin on hyvä muistaa kuka täällä on täydellinen?misspönttöuuni kirjoitti:
Tekemisen meininki aiheuttaa aina pahennusta. On ollut yritystä, mutta on ollut pirusti myös vastaanpanijoita, ja heitä jotka kateuksissaan ovat halunneet kaiken vesittää. Kun ei puhalleta yhteen hiileen, ei saada hyviä asioita aikaiseksi. Kuka jarruttaa? Nämä jarruttajat, ajattelisivat kerrankin kansaa eikä itseään, musta Sipilä on yrittänyt saada paljon hyvää aikaan tiukissa raameissa.
Taloudellista ja henkistä "lamaa" on korjattu vaikka oppositio on kuinka koijaroinut. Muutoksia on tehty ja ihmettelen kyllä ainaista negatiivista paatosta Sipilästä.
Ja joo, arvostellessaankin on hyvä muistaa kuka täällä on täydellinen?Verratkaapa 2000-luvun muihin hallituksiin ja aikaansaannoksiin?
Sanon vaan, että niinpä niin...
Tavoitteet ja toteutuma.misspönttöuuni kirjoitti:
Tekemisen meininki aiheuttaa aina pahennusta. On ollut yritystä, mutta on ollut pirusti myös vastaanpanijoita, ja heitä jotka kateuksissaan ovat halunneet kaiken vesittää. Kun ei puhalleta yhteen hiileen, ei saada hyviä asioita aikaiseksi. Kuka jarruttaa? Nämä jarruttajat, ajattelisivat kerrankin kansaa eikä itseään, musta Sipilä on yrittänyt saada paljon hyvää aikaan tiukissa raameissa.
Ja joo, arvostellessaankin on hyvä muistaa kuka täällä on täydellinen?Verratkaapa 2000-luvun muihin hallituksiin ja aikaansaannoksiin?
Tavoitteet ja toteutuma.misspönttöuuni kirjoitti:
Ja joo, arvostellessaankin on hyvä muistaa kuka täällä on täydellinen?Huomasitko että puhuit itseksesi? Ei taida lestoja eikä Aku-Ankkoja täältä löytyä.
Verratkaapa 2000-luvun muihin hallituksiin ja aikaansaannoksiin?
Tavoitteet ja toteutuma."Kokonaan tai ainakin osittain toteutunevat 10 miljardin euron säästö- ja rakenneohjelma; velkaantumisen hillitseminen; veroasteen pitäminen aloillaan; työllisyystoimet ja kilpailukyvyn parantaminen; työllisyysasteen nostaminen 72 prosenttiin ja työllisten määrän kasvattaminen; oppimisympäristöjen modernisointi; koulutuksen ja työelämän ulkopuolella olevien nuorten määrän vähentäminen; koulutuksen ja työelämän vuorovaikutuksen lisääminen; koulutuksen viennin ja kansainvälisyyden lisääminen; terveys- ja hyvinvointierojen kaventaminen; ilmasto- ja energiatavoitteet sekä norminpurku. Vain osittain toteutuu ikääntyneiden kotihoidon lisääminen"
Siinäpä listausta.Vihertäjä kirjoitti:
Huomasitko että puhuit itseksesi? Ei taida lestoja eikä Aku-Ankkoja täältä löytyä.
Sä vaan haukut joitakin ryhmiä. Tällä ei ole uskontokuntien kanssa nyt tekoja, ja politiikasta voi puhua vaikka yöaikana ja yksinkin.
Ja mullahan on tänään aikaa :)
Korjaan kieroutunutta palstalinjaanne. Näen, kuinka sinua taas ärsyttää.Vihertäjä kirjoitti:
Huomasitko että puhuit itseksesi? Ei taida lestoja eikä Aku-Ankkoja täältä löytyä.
Jää vain kuuntelemaan.
Vihertäjä kirjoitti:
Totta kai toiset puolueet ovat Sipilän joukkoja vastaan olleetkin ja sahanneet oksaa alta, sillä eihän ole suotavaa, että joku onnistuu. Se on toisilta pois, sitten myös kansalta. Katsokaapa todellisia roistoja, ketä sieltä löytyykään? Ja onhan mediakin niin vasemmistopainoitteista että.
Se on vastapuolelle katastrofi jos suuret paketit menevät läpi, ja joku perhana soikoon vielä niistä hyvällä muistettaisiin.
Ai että minä näen kaus...misspönttöuuni kirjoitti:
Totta kai toiset puolueet ovat Sipilän joukkoja vastaan olleetkin ja sahanneet oksaa alta, sillä eihän ole suotavaa, että joku onnistuu. Se on toisilta pois, sitten myös kansalta. Katsokaapa todellisia roistoja, ketä sieltä löytyykään? Ja onhan mediakin niin vasemmistopainoitteista että.
Se on vastapuolelle katastrofi jos suuret paketit menevät läpi, ja joku perhana soikoon vielä niistä hyvällä muistettaisiin.
Ai että minä näen kaus...Verkkouutisten sivulta otettuna (julkaistu 12.1.19): "Tutkijoiden mukaan Juha Sipilän hallitus jää historiaan sosiaali- ja terveydenhuoltoalan uudistuksista, työllisyysasteen noususta ja julkisen talouden alijäämän tasoittamisesta, uutisoi Yle.
Lisäksi muistamaan tullaan tutkijoiden mukaan myös esimerkiksi vallan siirtäminen maakunnille, kilpailukykysopimus, aktiivimallin toteuttaminen ja hakkuiden lisääminen.
taloustieteen professori Roope Uusitalo katsoo, että kilpailukykysopimus voi nousta näistä jopa kärkeen, mikäli alueuudistus jää toteuttamatta. Hän katsoo uudistuksen vaikuttaneen merkittävästi työllisyyteen ja kustannustasoon.
Aiemmista hallituksista Paavo Lipposen (sd.) hallitus saa nuhteita kannustinloukkujen purkamisen epäonnistumisesta, Matti Vanhasen (kesk.) hallitus uudistusten tekemättä jättämisestä."misspönttöuuni kirjoitti:
Verkkouutisten sivulta otettuna (julkaistu 12.1.19): "Tutkijoiden mukaan Juha Sipilän hallitus jää historiaan sosiaali- ja terveydenhuoltoalan uudistuksista, työllisyysasteen noususta ja julkisen talouden alijäämän tasoittamisesta, uutisoi Yle.
Lisäksi muistamaan tullaan tutkijoiden mukaan myös esimerkiksi vallan siirtäminen maakunnille, kilpailukykysopimus, aktiivimallin toteuttaminen ja hakkuiden lisääminen.
taloustieteen professori Roope Uusitalo katsoo, että kilpailukykysopimus voi nousta näistä jopa kärkeen, mikäli alueuudistus jää toteuttamatta. Hän katsoo uudistuksen vaikuttaneen merkittävästi työllisyyteen ja kustannustasoon.
Aiemmista hallituksista Paavo Lipposen (sd.) hallitus saa nuhteita kannustinloukkujen purkamisen epäonnistumisesta, Matti Vanhasen (kesk.) hallitus uudistusten tekemättä jättämisestä."Ja Suomenmaa tietää sanoa asiaa:
"Pääkirjoitus. Pääministeri Juha Sipilä (kesk.) mukaan hallitus on saavuttanut tai saavuttamassa hallitusohjelman viisi suurinta talouspoliittista tavoitetta.
Velkaantuminen suhteessa bruttokansantuotteeseen taittuu vaalikauden loppuun mennessä, velaksi eläminen päättyy viimeistään vuonna 2021, kokonaisveroaste on kääntynyt laskuun ja työllisyysaste on nousemassa 72 prosenttiin. Hyvä työllisyyskehitys näkyy ja tuntuu kaikkialla Suomessa.
HALLITUKSEN tavoite nostaa työllisten määrää 110 000 hengellä on myös toteutumassa. Pelkästään kahden viimeisen vuoden aikana työllisten määrä on lisääntynyt 74 000.
Hyvä taloudellinen vire näkyy kaikkialla. Yritysten ja kuluttajien luottamus omaan talouteen on vahvempi kuin vuosiin. Luottamus tulevaisuuteen on aivan toisella tasolla kuin Sipilän hallituksen aloittaessa.
TALOUDEN kuntoon saattaminen oli Sipilän hallituksen keskeisimpiä tavoitteita. Hallituksen itselleen asettamia virstanpylväitä pidettiin yleisesti liian vaativina.
Usko hallituksen kykyihin kääntää talouden suunta oli vaatimatonta niin median kuin taloustieteilijöidenkin keskuudessa. Kaikkein vähiten hallituksen toiminta herätti luottamusta opposition joukoissa.
OPPOSITION palautteen perusteella hallituksen talouspoliittisen linjaukset olivat umpisurkeita, väärin kohdennettuja ja vaikuttavuudeltaan heikkoja. Tuoreita talous- ja työllisyystilastoja tutkaillessa voi vain todeta, että onneksi hallitus piti päänsä oppositiopuolueiden ankarasta räksytyksestä huolimatta.
Talous- ja työllisyyskehitys on kääntynyt vahvaan kasvuun. Kasvuluvut ovat kuukausi toisensa jälkeen yllättäneet kaikki ennustajat. Viime vuoden lopulla kasvuvauhti oli jo lähes neljä prosenttia.
TULOKSIIN nähden keskustelu aihepiiristä on jäänyt aivan liian vähäiselle huomiolle.
Opposition kuurupiilo talousasioissa on ymmärrettävää. Jos on vuosikausia toitottanut, että hallituksen talouspolitiikka ei toimi ja huomaa olleensa väärässä, on viisaampaa olla hiljaa.
Hallituspuolueiden edustajien hiljaiseloa hallituksen roolista talouskasvuun on sen sijaan vaikeampaa ymmärtää. Hallituksen saavutukset talous- ja työllisyyskehityksessä ovat sellaisia, että niitä voi hehkuttaa hyvällä omallatunnolla omassa vaalipiirissä ja vähän laajemminkin."
Hyviä uutisia ei kannata piilotella piirongin laatikossa.
HALLITUKSEN onnistuminen kaikissa keskeisissä talouspoliittisissa tavoitteissa ei ole ihan jokapäiväistä herkkua. Keskustan ja muidenkin hallituspuolueiden kansanedustajien onkin nyt syytä kääriä hihat ja ryhtyä markkinoimaan edustamansa hallituksen saavutuksia.
Hyviä uutisia ei kannata piilotella piirongin laatikossa.misspönttöuuni kirjoitti:
Ja Suomenmaa tietää sanoa asiaa:
"Pääkirjoitus. Pääministeri Juha Sipilä (kesk.) mukaan hallitus on saavuttanut tai saavuttamassa hallitusohjelman viisi suurinta talouspoliittista tavoitetta.
Velkaantuminen suhteessa bruttokansantuotteeseen taittuu vaalikauden loppuun mennessä, velaksi eläminen päättyy viimeistään vuonna 2021, kokonaisveroaste on kääntynyt laskuun ja työllisyysaste on nousemassa 72 prosenttiin. Hyvä työllisyyskehitys näkyy ja tuntuu kaikkialla Suomessa.
HALLITUKSEN tavoite nostaa työllisten määrää 110 000 hengellä on myös toteutumassa. Pelkästään kahden viimeisen vuoden aikana työllisten määrä on lisääntynyt 74 000.
Hyvä taloudellinen vire näkyy kaikkialla. Yritysten ja kuluttajien luottamus omaan talouteen on vahvempi kuin vuosiin. Luottamus tulevaisuuteen on aivan toisella tasolla kuin Sipilän hallituksen aloittaessa.
TALOUDEN kuntoon saattaminen oli Sipilän hallituksen keskeisimpiä tavoitteita. Hallituksen itselleen asettamia virstanpylväitä pidettiin yleisesti liian vaativina.
Usko hallituksen kykyihin kääntää talouden suunta oli vaatimatonta niin median kuin taloustieteilijöidenkin keskuudessa. Kaikkein vähiten hallituksen toiminta herätti luottamusta opposition joukoissa.
OPPOSITION palautteen perusteella hallituksen talouspoliittisen linjaukset olivat umpisurkeita, väärin kohdennettuja ja vaikuttavuudeltaan heikkoja. Tuoreita talous- ja työllisyystilastoja tutkaillessa voi vain todeta, että onneksi hallitus piti päänsä oppositiopuolueiden ankarasta räksytyksestä huolimatta.
Talous- ja työllisyyskehitys on kääntynyt vahvaan kasvuun. Kasvuluvut ovat kuukausi toisensa jälkeen yllättäneet kaikki ennustajat. Viime vuoden lopulla kasvuvauhti oli jo lähes neljä prosenttia.
TULOKSIIN nähden keskustelu aihepiiristä on jäänyt aivan liian vähäiselle huomiolle.
Opposition kuurupiilo talousasioissa on ymmärrettävää. Jos on vuosikausia toitottanut, että hallituksen talouspolitiikka ei toimi ja huomaa olleensa väärässä, on viisaampaa olla hiljaa.
Hallituspuolueiden edustajien hiljaiseloa hallituksen roolista talouskasvuun on sen sijaan vaikeampaa ymmärtää. Hallituksen saavutukset talous- ja työllisyyskehityksessä ovat sellaisia, että niitä voi hehkuttaa hyvällä omallatunnolla omassa vaalipiirissä ja vähän laajemminkin."
Hyviä uutisia ei kannata piilotella piirongin laatikossa.
HALLITUKSEN onnistuminen kaikissa keskeisissä talouspoliittisissa tavoitteissa ei ole ihan jokapäiväistä herkkua. Keskustan ja muidenkin hallituspuolueiden kansanedustajien onkin nyt syytä kääriä hihat ja ryhtyä markkinoimaan edustamansa hallituksen saavutuksia.
Hyviä uutisia ei kannata piilotella piirongin laatikossa.(koko teksti lainattu siis Suomenmaan pääkirjoituksesta).
Sä vaan haukut joitakin ryhmiä. Tällä ei ole uskontokuntien kanssa nyt tekoja, ja politiikasta voi puhua vaikka yöaikana ja yksinkin.
Ja mullahan on tänään aikaa :)
Korjaan kieroutunutta palstalinjaanne. Näen, kuinka sinua taas ärsyttää.Minua on ärsyttänyt niin paljon, että olen puuhaillut tässä välillä aina kaikkea muuta ja palannut sitten taas katsomaan mitä neito täällä vaahtoaa.
Vihertäjä kirjoitti:
Sanonpahan vaan, että pitäkää tolkku ja maltti arvostellessanne.
Kärkipaikat ovat kovia ja tuulisia, silti siellä tehdään töitä. Sulle, mulle ja meille kaikille.Vihertäjä kirjoitti:
Minua on ärsyttänyt niin paljon, että olen puuhaillut tässä välillä aina kaikkea muuta ja palannut sitten taas katsomaan mitä neito täällä vaahtoaa.
Kirjoitan politiikasta. Kerrankin.
Kurjaa, että koet sen "vaahtoamisena".
Minä näen, että puhun ihan rauhassa asiaa.
Noh, Harmishan se tietysti huomenna eli tänään pyörtyy. Postissa on paljon tavaraa.misspönttöuuni kirjoitti:
Saanko kysyä sitä, että millä ammattialalla sä oikein työskentelet? Ajattelin että et taida ainakaan työväenluokkaa olla, jos kerran pidät Sipilää hyvänä ministerinä ja arvostat tollaista kokoomuslaista työläisten sortamista ja palkka-alennuksia.
Kärkipaikat ovat kovia ja tuulisia, silti siellä tehdään töitä. Sulle, mulle ja meille kaikille.Naroin ääneen, nyt menee jo huumorin puolelle. En ole koskaan tavannut Pipilän kannattajaa. Ihanko oikeasti sen lestajujutsu uppoaa johonkin. Liian hauskaa 😂.
Huh, nyt pitää rauhottua, herätän vielä naapurit.Vihertäjä kirjoitti:
Minua on ärsyttänyt niin paljon, että olen puuhaillut tässä välillä aina kaikkea muuta ja palannut sitten taas katsomaan mitä neito täällä vaahtoaa.
Tässä on Yle uutisista 3.3.19 painavaa sanomaa:
"Pääministeri Juha Sipilää (kesk.) tentattiin sunnuntaina jälleen Pääministerin haastattelutunnilla. Ohjelmaa voi kuunnella lähetyksen jälkeen tallenteena täältä.
Sipilä vastasi haastattelutunnilla ensimmäiseksi kansanedustaja Ville Niinistön (vihr.) esittämiin syytteisiin pääministerin valehtelusta.
Niinistö syytti Sipilää tahallisesta valehtelusta viitaten Sipilän Uutissuomalaiselle antamaan haastatteluun, jossa pääministeri sanoo, että ”punavihreä puoli kieltäisi käytännössä metsien käytön kokonaan”.
Sipilän mukaan 95 prosenttia vihreiden kansanedustajaehdokkaista haluaisi kyselyn perusteella vähentää metsien hakkuita heti ja vihreiden kansanedustaja oli kyselytunnilla esittänyt myös hakkuiden kokonaan lopettamista.
– Jos puun käyttöä pitää heti vähentää, on oikeutettua kysyä, että mistä vihreät ja vasemmisto sulkisivat tehtaan? Sitä se käytännössä tarkoittaa, Sipilä korosti.
Sipilä sanoo puolustavansa vahvasti suomalaista kestävää metsien hoitoa ja käyttötäpaa. Hän uskoo, että puun käytön lisääminen on myös rohkaisu ulkomaisille investoijille ja mahdollistaa koko maan tasapainoisen kehittämisen.
Sipilä penää niin vihreilltä kuin SDP:ltäkin selvää kantaa metsien käyttöön.
On hyvä, että asiasta keskustellaan, koska tässä ajetaan kaksilla rattailla esimerkiksi sen suhteen, että puurakentamista pitäisi lisätä ja toisaalta hakkuita vähentää.
– Olemme puhuneet aika yksimielisesti puurakentamisesta ja pitää miettiä, mistä sitä puuta pitää saada. Jos sitä Venäjältä tuotaisiin se ei auta asiaa mitenkään ilmaston kannalta.
Sipilä kertoo perustavansa kantansa hakkuiden lisäämisestä Luke, Syken ja VTT:n tutkimuksiin, joiden mukaan 80 miljoonaan kuutioon hakkuut ovat kestävän kehityksen mukaisia. Hän korostaa, että tutkimuksen laskelmien mukaan näillä hakkuumäärillä Suomi voisi olla hiilineutraali jo 2030-luvun aikana.
– Hakkuut tuovat myös tasaisesti työtä koko Suomeen, keskusta aikoo pysyä varmasti kannassaan, Sipilä sanoi."
Olen erittäin samaa mieltä metsätaloudesta.misspönttöuuni kirjoitti:
Kärkipaikat ovat kovia ja tuulisia, silti siellä tehdään töitä. Sulle, mulle ja meille kaikille.Mielestäni sillä poliitikkojen palkalla saa kyllä kestää niitä haukkumisia, eikä sitä pidä tavan kansaa yrittää hiljaiseksi saada, jos he haluavat syystä tai toisesta niitä poliitikkoja haukkua. Olisi voinut Sipiläkin tehdä niitä asioita toisin ja antaa erilaisia lausuntoja, niin ei tarvisi pelätä kansalaisten vihaa ja haukkumista häntä kohtaan.
Vihertäjä kirjoitti:
Naroin ääneen, nyt menee jo huumorin puolelle. En ole koskaan tavannut Pipilän kannattajaa. Ihanko oikeasti sen lestajujutsu uppoaa johonkin. Liian hauskaa 😂.
Huh, nyt pitää rauhottua, herätän vielä naapurit.Kyllä sinä tiedät, että minä olen maaseudun ja perinteikkäiden arvojen ihminen.
Naura pois jos se helpottaa. Minä pysyn silti kannassani.DarkFear kirjoitti:
Saanko kysyä sitä, että millä ammattialalla sä oikein työskentelet? Ajattelin että et taida ainakaan työväenluokkaa olla, jos kerran pidät Sipilää hyvänä ministerinä ja arvostat tollaista kokoomuslaista työläisten sortamista ja palkka-alennuksia.
Ihan normiduunari.
DarkFear kirjoitti:
Kiinnostaisi minuakin. Jotain hallinnollisia tehtäviä? Taitaa olla kova palkkainen nainen 🤔
Vihertäjä kirjoitti:
Kiinnostaisi minuakin. Jotain hallinnollisia tehtäviä? Taitaa olla kova palkkainen nainen 🤔
Minkäslainen lipsu siellä pitäis sitten pääministerinä olla jos sinä valkkaisit?
DarkFear kirjoitti:
Miten sinä hoitaisit valtionvelan ja mm. yhteiskunnan verovarojen jaon?
DarkFear kirjoitti:
Oletteko koskaan kiitollisia mistään? Mene Amerikkaan synnyttämään ja sulle lyödään 13.000 euron maksulappu käteen.
Millanen on esim. meidän terveydenhoito, koulutusfasiliteetit? Etkö koe saavasi Suomesta ja toteutuksista mitään?misspönttöuuni kirjoitti:
Minkäslainen lipsu siellä pitäis sitten pääministerinä olla jos sinä valkkaisit?
Alottaisin siitä, että henkilö on sanojensa mittainen.
Ihan normiduunari.
No miten sitten kukakin määrittelee sen "normiduunarin"? Vaikea vaan uskoa, että kukaan ns. "oikea työläinen" äänestäisi Sipilää tai Kokoomusta, kun he ovat itse aina puhuneet just siitä, että kuinka kaikista näistä TES:sistä pitäisi luopua ja antaa se päätösvalta kokonaan sinne työnantajille, että he saisivat päättää itse kokonaan siitä, että paljonko he maksavat palkkaa työntekijöilleen. Lisäksi samat mulkut poliitikot ovat myös puhuneet siitä, että kuinka kaikki pyhä- ja muut lisät voitaisiin poistaa kokonaan, kun niitä ei heidän mielestään enää tarvisi.
Samat kusipäät ovat myös siellä eduskunnassa yrittäneet saada ansiosidonnaista päivärahaa vieläkin lyhyemmäksi, että saataisiin sen avulla enemmän työläisiä menemään kaikkiin paskatöihin ns. pakon edessä. Tätäkin asiaa ovat perustelleet muka työllisyyden nostamisella.Vihertäjä kirjoitti:
Alottaisin siitä, että henkilö on sanojensa mittainen.
Kerropas mulle, miten pulmusia ne muut siellä on? Hah.
On niin naurettavaa, että aikuiset miehet näkevät yhden miehen syyllisenä kaikkeen.misspönttöuuni kirjoitti:
Kerropas mulle, miten pulmusia ne muut siellä on? Hah.
On niin naurettavaa, että aikuiset miehet näkevät yhden miehen syyllisenä kaikkeen.Onhan meillä Katainen ja Sika Soinikin. Pari muuta isänmaan petturia mainitakseni.
DarkFear kirjoitti:
No miten sitten kukakin määrittelee sen "normiduunarin"? Vaikea vaan uskoa, että kukaan ns. "oikea työläinen" äänestäisi Sipilää tai Kokoomusta, kun he ovat itse aina puhuneet just siitä, että kuinka kaikista näistä TES:sistä pitäisi luopua ja antaa se päätösvalta kokonaan sinne työnantajille, että he saisivat päättää itse kokonaan siitä, että paljonko he maksavat palkkaa työntekijöilleen. Lisäksi samat mulkut poliitikot ovat myös puhuneet siitä, että kuinka kaikki pyhä- ja muut lisät voitaisiin poistaa kokonaan, kun niitä ei heidän mielestään enää tarvisi.
Samat kusipäät ovat myös siellä eduskunnassa yrittäneet saada ansiosidonnaista päivärahaa vieläkin lyhyemmäksi, että saataisiin sen avulla enemmän työläisiä menemään kaikkiin paskatöihin ns. pakon edessä. Tätäkin asiaa ovat perustelleet muka työllisyyden nostamisella.Ihmiset on saatava töihin. Se on oikea suunta.
Iltalehti 2.4.19: "Nordean ekonomisti Olli Kärkkäinen ja THL:n tutkimuspäällikkö Jussi Tervola arvioivat valtioneuvoston kanslialle tekemässään selvityksessä, että sosiaaliturvan ja verotuksen muutokset ovat parantaneet työnteon kannustimia.
– Merkittävimpiä toimia ovat olleet veronkevennykset, työttömyysturvan leikkaukset ja varhaiskasvatusmaksujen alentaminen. Työnteon kannustimien paraneminen on lisännyt työllisyyttä arviolta 33 000–42 000 henkilötyövuodella, selvityksessä todetaan."
Oletko töitä vastaan?Vihertäjä kirjoitti:
Onhan meillä Katainen ja Sika Soinikin. Pari muuta isänmaan petturia mainitakseni.
Vastaus kiitos tähän, älä ohita.DarkFear kirjoitti:
Samat kusipäät ovat myös siellä eduskunnassa yrittäneet saada ansiosidonnaista päivärahaa vieläkin lyhyemmäksi, että saataisiin sen avulla enemmän työläisiä menemään kaikkiin paskatöihin ns. pakon edessä. Tätäkin asiaa ovat perustelleet muka työllisyyden nostamisella.Suhteellisuuden taju, poikani, suhteellisuuden taju.
Vastaus kiitos tähän, älä ohita.Vastasin jo, sanojensa mittainen henkilö.
Mutta henkilönä, kuka?
Li Andersson esim.
Mutta tämän vaalikeskustelun voittajaksi julistetaan Pönttöuuni, sillä nyt on kaikkien Saappaiden nukkumaanmenoaika.Vihertäjä kirjoitti:
Li Andersson esim.
Mutta tämän vaalikeskustelun voittajaksi julistetaan Pönttöuuni, sillä nyt on kaikkien Saappaiden nukkumaanmenoaika.Kiitos vastauksesta, ja hyvää yötä.
Kiitos vastauksesta, ja hyvää yötä.
Asioista voi olla aina eri mieltä ja se on vaan hyvä. Sitä aina jotain uutta ajateltavaa poimii toisen mietteistä.
Hyviä öitä.misspönttöuuni kirjoitti:
Oletteko koskaan kiitollisia mistään? Mene Amerikkaan synnyttämään ja sulle lyödään 13.000 euron maksulappu käteen.
Millanen on esim. meidän terveydenhoito, koulutusfasiliteetit? Etkö koe saavasi Suomesta ja toteutuksista mitään?Eipä ne suomen koulutus- ja terveydenhoitomahdollisuudet mitään hyviä ole, vaan täysin yliarvostettuja, joita vaan jotkut kokoomuslaiset paskaporvarit aina niin kovasti ylistävät, kun heillä ei ole itsellään koskaan ollut minkäänlaista tietoa, saati omakohtaista kokemusta siitä minkälaista se vähäosaisempien ihmisten elämä ja heidän mahdollisuudet oikein ovat.
Nykyinen kokoomuslainen opetusministerikin (Sanni Grahn-Laasonen) on niin ylimielinen mulkku, ettei hän edes haluaisi saada tähän maahan ilmaista toisen asteen koulutusta, kun kokee sen muka tulevan liian kalliiksi valtiolle. Eikä tajua sitä, että kuinka pitkässä juoksussa Suomi siitä hyötyisi, kun saataisiin kaikille suomalaisnuorille jonkinlainen toisen asteen koulutus, kuten lukio- tai ammatillinen koulutus. Poliittisia lakkojakin tämä paska opetusministerimme haluaisi olla kieltämässä, kun hänen mielestään työläisten pitäisi vaan alistua tekemään jotain halpahintaista työtä, että nämä rikkaat yritysjohtajat saisivat sitten nostettua niitä "liian pieniä" kahdeksan tonnin suuruisia kuukausipalkkojaan.
Eikä se Suomen terveydenhoito edes ole mitenkään erityisen hyvä, kun sitäkin se Sipilä on vaan ajanut alas parhaansa mukaan edistääkseen noiden rikkaiden yksityisten terveydenhoitopalveluiden etuja. Jos se terveydenhoito olisi suomessa oikeasti hyvä, niin silloin tätä viime aikaista keskustelua siitä hoitajien liian suuresta työtaakasta, heikosta vanhustenhoidosta ja laiminlyönnistä ei olisi edes tarvinnut koskaan käydä.
On se vaan suomessakin pienituloiselle liian kallista sairastaa, kun pelkkä julkisen puolen terveydenhoitomaksu on helposti jo monta kymmentä euroa ja siihen jos pitää vielä päälle ostaa lääkkeitä tai käydä lisätutkimuksissa, niin heti menee rahaa helposti sata euroa tai jopa enemmänkin.misspönttöuuni kirjoitti:
Ihmiset on saatava töihin. Se on oikea suunta.
Iltalehti 2.4.19: "Nordean ekonomisti Olli Kärkkäinen ja THL:n tutkimuspäällikkö Jussi Tervola arvioivat valtioneuvoston kanslialle tekemässään selvityksessä, että sosiaaliturvan ja verotuksen muutokset ovat parantaneet työnteon kannustimia.
– Merkittävimpiä toimia ovat olleet veronkevennykset, työttömyysturvan leikkaukset ja varhaiskasvatusmaksujen alentaminen. Työnteon kannustimien paraneminen on lisännyt työllisyyttä arviolta 33 000–42 000 henkilötyövuodella, selvityksessä todetaan."
Oletko töitä vastaan?Totta kai, työllistämistä mäkin tässä kannatan. Mutta mielestäni sen minimipalkan pitäisi olla esim. n.10-11euroa/tunti lisät päälle ja tämä palkka olisi niille nuorille vasta työuraansa aloitteleville työntekijöille. Sitten taas enemmän työvuosia ja työkokemusta omaavat henkilöt tienaisivat esim. 12-18euroa/tunti lisät päälle jne. Kaikki sunnuntai- ja pyhä- ym. korvaukset olisivat myös työntekijälle se ihan itsestään selvyys.
Tämä olisi just sitä oikeaa työllistämistä, jossa se työnteko olisi työläiselle oikeasti kannattavampaa, kun mikään sosiaalitukien tai edes ansiosidonnaisen varassa oleminen ja eläminen. Tässä se hallitus ei vaan ole millään tavalla onnistunut, sillä edelleenkin tässä maassa on huutava pula niistä työpaikoista, joissa oikeasti maksettaisiin työntekijälle sitä TES:n mukaista palkkaa.
Jos töitä ei ole tarjota esim. 40tuntia/viikko, niin siinä voidaan toki joustaa, sillä silloin niitä töitä voisi tarjota vähemmän, jos täysiin tuntimääriin ei olisi tarvetta.misspönttöuuni kirjoitti:
Mutta henkilönä, kuka?
Mun mielestä ainakin Antti Rinne olisi hyvä valinta uudeksi pääministeriksi. Uskoisin että hän tekisi varmasti parempia päätöksiä työläisten, vanhusten ja pienituloisten kannalta, kun mitä Sipilä on koskaan tehnytkään.
- sellastaseon
Ihmiset on saatava töihin. Se on oikea suunta.
Oletko töitä vastaan?Tuo luku on täysin simuloitu arvio.
Samassa jutussa on mm. :
"Esimerkiksi opiskelijat, työttömät ja eläkeläiset joiden tuloja talouspolitiikka on pienentänyt ja jotka eivät sen seurauksena työllisty, kuuluvat tämän vaalikauden talouspolitiikan häviäjiin",
"Kun työllisyysvaikutukset huomioidaan, pienituloisimman tulokymmenyksen tulot pienentyvät talouspolitiikan seurauksena"
"Esimerkiksi alimmassa tulodesiilissä kotitalouksien tulot vähenivät hallituksen talouspolitiikan seurauksena 2015-2018 keskimäärin 1,5 prosenttia ja ylimmässä kymmeneksessä 0,5 prosenttia" misspönttöuuni kirjoitti:
Miten sinä hoitaisit valtionvelan ja mm. yhteiskunnan verovarojen jaon?
No ainakaan niitä verorahoja ei saisi karsia esim. koulutuksesta, terveydenhoidosta ja julkisista palveluista. Sen sijaan vankeinhoidosta, maahanmuutosta ja valtion suojatyöpaikoista niitä varoja olisi kyllä varaa karsia hyvinkin reilusti.
- bjjhv
Harmaaritari kirjoitti:
Oliko mielestäsi vanhukdilla ”ihmisarvoinen vanhuus” ennen Sipilää? Oikeasti ei ollut.
Kaikki samat ongelmat ovat piinanneet vanhuksia iät ja ajat, ne vain eivät ole kiinnostaneet mediaa ennen kuin se yksi vanhus menetti henkensä ja hoitokoti pistettiin jäähylle. Vaalien läheisyyden takia ongelmasta kiinnostuivat poliitikotkin.
Vanhusten huono hoito on kyllä ollut tiedossa, mutta aihe ei ole aiemmin ollut ”mediaseksikäs”. Niitä ei ole isoissa lööpeissä riepoteltu, vaan silloin tällöin vain pieniä juttuja kirjoiteltu. DarkFear kirjoitti:
Mun mielestä ainakin Antti Rinne olisi hyvä valinta uudeksi pääministeriksi. Uskoisin että hän tekisi varmasti parempia päätöksiä työläisten, vanhusten ja pienituloisten kannalta, kun mitä Sipilä on koskaan tehnytkään.
En uskaltaisi lähteä hänen kelkkaansa. Minusta hänen realisminsa on hukassa.
Suomenmaasta lainattua: "SIPILÄ huomautti, että hallitus on korottanut kaikkein pienimpiä takuueläkkeitä sekä vähimmäispäivärahoja.
– Arvoisa edustaja Rinne, jos laskemme suurinpiirteinkään kaiken mitä olette täällä vastustaneet ja uusia esittäneet, suuruusluokassa palataan jälleen 8–9 miljardin euron velantekemiseen per vuosi. Eli tämän kyselytunninkin aikana tulee miljoona euroa julkiseen talouteen näillä puheilla lisää, Sipilä laski.
Sipilän laskema summa koostui muun muassa SDP:n eläkelupauksesta, eriarvoisuusohjelmasta ja sosiaaliturvamallista.
Pääministeri peräänkuulutti vastuullisuutta, jotta ihmisille tulee realistinen kuva siitä, mitä poliitikoilta voidaan odottaa.
– Me emme ole vieläkään valtiontaloudessa tasapainossa, ja meille on tulossa ikääntymisen huippuvuodet vasta noin 10 vuoden kuluttua. Silloinkin meidän pitää pystyä pitämään kiinni palvelulupauksesta, pääministeri totesi.
SDP:N lupauksista kertyy aivan hirvittäviä summia, Orpo päivitteli.
– Kun olemme kovalla työllä ja raskailla päätöksillä saaneet velkaantuminen taittumaan ja työllisyyden kasvuun, te rahoittaisitte työn ja yrittämisen verotusta kiristämällä. Se on soraa rattaisiin työllisyydelle, sille mistä meidän hyvinvointimme kasvaa.
Rinne täsmensi, että hän ei esitä satasen korotusta kerralla, vaan realistisella aikataululla ja julkisen talouden sallimissa rajoissa.
Kansanedustaja Matti Vanhanen (kesk.) toivoi Rinteeltä täsmällisempiä ilmaisuja.
– Vappuna sanoitte, että korotus tulisi kolmen vuoden aikana, tämän aamun Helsingin Sanomissa totesitte, että useiden vaalikausien, eli noin 11 vuoden aikana.
– Pääministeriehdokkaalta näin tärkeässä valtiontalouden kokonaisuuteen vaikuttavassa kysymyksessä toivoisi täsmällisyyttä, Vanhanen sanoi."
Minusta Rinne lupailee itselleen edukkaasti aina vähän tilanteen mukaan. Ei hyvä. Ei pääministeriksi.misspönttöuuni kirjoitti:
En uskaltaisi lähteä hänen kelkkaansa. Minusta hänen realisminsa on hukassa.
Suomenmaasta lainattua: "SIPILÄ huomautti, että hallitus on korottanut kaikkein pienimpiä takuueläkkeitä sekä vähimmäispäivärahoja.
– Arvoisa edustaja Rinne, jos laskemme suurinpiirteinkään kaiken mitä olette täällä vastustaneet ja uusia esittäneet, suuruusluokassa palataan jälleen 8–9 miljardin euron velantekemiseen per vuosi. Eli tämän kyselytunninkin aikana tulee miljoona euroa julkiseen talouteen näillä puheilla lisää, Sipilä laski.
Sipilän laskema summa koostui muun muassa SDP:n eläkelupauksesta, eriarvoisuusohjelmasta ja sosiaaliturvamallista.
Pääministeri peräänkuulutti vastuullisuutta, jotta ihmisille tulee realistinen kuva siitä, mitä poliitikoilta voidaan odottaa.
– Me emme ole vieläkään valtiontaloudessa tasapainossa, ja meille on tulossa ikääntymisen huippuvuodet vasta noin 10 vuoden kuluttua. Silloinkin meidän pitää pystyä pitämään kiinni palvelulupauksesta, pääministeri totesi.
SDP:N lupauksista kertyy aivan hirvittäviä summia, Orpo päivitteli.
– Kun olemme kovalla työllä ja raskailla päätöksillä saaneet velkaantuminen taittumaan ja työllisyyden kasvuun, te rahoittaisitte työn ja yrittämisen verotusta kiristämällä. Se on soraa rattaisiin työllisyydelle, sille mistä meidän hyvinvointimme kasvaa.
Rinne täsmensi, että hän ei esitä satasen korotusta kerralla, vaan realistisella aikataululla ja julkisen talouden sallimissa rajoissa.
Kansanedustaja Matti Vanhanen (kesk.) toivoi Rinteeltä täsmällisempiä ilmaisuja.
– Vappuna sanoitte, että korotus tulisi kolmen vuoden aikana, tämän aamun Helsingin Sanomissa totesitte, että useiden vaalikausien, eli noin 11 vuoden aikana.
– Pääministeriehdokkaalta näin tärkeässä valtiontalouden kokonaisuuteen vaikuttavassa kysymyksessä toivoisi täsmällisyyttä, Vanhanen sanoi."
Minusta Rinne lupailee itselleen edukkaasti aina vähän tilanteen mukaan. Ei hyvä. Ei pääministeriksi.Helsingin Uutiset kirjoittaa 3.3.2019: "Keskustan puoluejohtaja Juha Sipilä ei innostu lihan ja maidon veronkorotuksista.
Sipilä kommentoi asiaa lauantaina Oulussa toteamalla, että hinnankorotukset kohdistuisivat kaikkein kovimmin pienituloisiin ja lapsiperheisiin, joiden tuloista iso osa menee ruokaan.
– Tästä huolimatta puheenjohtaja Antti Rinne ja SDP ovat nostamassa ruoan hintaa arvonlisäveron korotuksilla. Rinteen mukaan lihan ohella esimerkiksi maidon arvonlisävero voisi olla korkeampi. Tätä keskusta ei hyväksy, Sipilä painotti puolueen tiedotteessa.
Samalla Sipilä korosti, ettei ilmastoa pelasteta "hankaloittamalla kohtuuttomasti lapsiperheiden ja pienituloisten arkea".
– Tärkeintä päästöjen vähentämisessä on saastuttavien fossiilisten polttoaineiden alasajo sekä kotimaisten, uusiutuvien luonnonvarojen – ennen muuta metsien – kestävä hyödyntäminen, hän toisti.
Rinne täsmensi SDP:n linja: korkeampi vero lihalle laskemalla esimerkiksi kasvisten veroa.
SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne toisti lauantaina Ylen haastattelussa, että SDP on valmis harkitsemaan arvonlisäveron nostamisesta sellaisen ruoan osalta, jonka hiilijalanjälki on suuri. Rinteen mukaan esimerkiksi kotimaisen liha vero voisi olla korkeampi kuin kasvisten.
– Tällä hetkellä suomalaisten päästöistä lihantuotanto ja maidontuotanto, mutta erityisesti lihantuotanto eli maatalouden päästöt, ovat liikenteen kanssa yhtä suuret. Jos meinaamme ilmastonmuutosta torjua, tehdä oman osuutemme maapallolla, niin kyllä myös näille asioille täytyy jotain tehdä, Rinne totesi Ylen haastattelussa."
En todellakaan kannata Rinnettä.
Sipilä sen sijaan puhuu tässäkin järkeä.misspönttöuuni kirjoitti:
Helsingin Uutiset kirjoittaa 3.3.2019: "Keskustan puoluejohtaja Juha Sipilä ei innostu lihan ja maidon veronkorotuksista.
Sipilä kommentoi asiaa lauantaina Oulussa toteamalla, että hinnankorotukset kohdistuisivat kaikkein kovimmin pienituloisiin ja lapsiperheisiin, joiden tuloista iso osa menee ruokaan.
– Tästä huolimatta puheenjohtaja Antti Rinne ja SDP ovat nostamassa ruoan hintaa arvonlisäveron korotuksilla. Rinteen mukaan lihan ohella esimerkiksi maidon arvonlisävero voisi olla korkeampi. Tätä keskusta ei hyväksy, Sipilä painotti puolueen tiedotteessa.
Samalla Sipilä korosti, ettei ilmastoa pelasteta "hankaloittamalla kohtuuttomasti lapsiperheiden ja pienituloisten arkea".
– Tärkeintä päästöjen vähentämisessä on saastuttavien fossiilisten polttoaineiden alasajo sekä kotimaisten, uusiutuvien luonnonvarojen – ennen muuta metsien – kestävä hyödyntäminen, hän toisti.
Rinne täsmensi SDP:n linja: korkeampi vero lihalle laskemalla esimerkiksi kasvisten veroa.
SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne toisti lauantaina Ylen haastattelussa, että SDP on valmis harkitsemaan arvonlisäveron nostamisesta sellaisen ruoan osalta, jonka hiilijalanjälki on suuri. Rinteen mukaan esimerkiksi kotimaisen liha vero voisi olla korkeampi kuin kasvisten.
– Tällä hetkellä suomalaisten päästöistä lihantuotanto ja maidontuotanto, mutta erityisesti lihantuotanto eli maatalouden päästöt, ovat liikenteen kanssa yhtä suuret. Jos meinaamme ilmastonmuutosta torjua, tehdä oman osuutemme maapallolla, niin kyllä myös näille asioille täytyy jotain tehdä, Rinne totesi Ylen haastattelussa."
En todellakaan kannata Rinnettä.
Sipilä sen sijaan puhuu tässäkin järkeä.Hämeen Sanomat 26.3.2019 https://www.hameensanomat.fi/uutiset/sipila-antoi-kyytia-sdpn-rinteen-verokannoille-ala-antti-hyva-kirista-yrittajien-verotusta-silloin-tyollisyysaste-tipahtaa-687206/
Tässäkin Rinne on mielestäni esittämässä täyttä utopiaa. Häneltä näyttää tulevan sellaisia heittoja ja ehdotuksia, että valitettavasti näistä kuultaa läpi ettei homma ole kovin kauaskatseista. Politiikkaa tehdään pitkällä aikajänteellä. Nyt tehty työ monen asian suhteen menisi mielestäni Rinteen käsissä kankkulan kaivoon. Hän ei tuo mitään uutta vaan toistaa vanhaa samaa, jolla on vain tarkoitus tuhota tehty hyvä pohjaratkaisu. Ihmisissä on se ero, että toiset todella katsovat kokonaiskuvaa laajasti, toiset keskittyvät, kuten Rinne, pikkunäppärästi yhteen osa-alueeseen ja vain tietystä asiasta huudetaan vastaan. Politiikassa kaikki palaset liikuttelevat toisiaan.
Sipilän joukoilla on ollut laaja-alainen näkemys ja sen myötä tähtäys.bjjhv kirjoitti:
Oliko mielestäsi vanhukdilla ”ihmisarvoinen vanhuus” ennen Sipilää? Oikeasti ei ollut.
Kaikki samat ongelmat ovat piinanneet vanhuksia iät ja ajat, ne vain eivät ole kiinnostaneet mediaa ennen kuin se yksi vanhus menetti henkensä ja hoitokoti pistettiin jäähylle. Vaalien läheisyyden takia ongelmasta kiinnostuivat poliitikotkin.
Vanhusten huono hoito on kyllä ollut tiedossa, mutta aihe ei ole aiemmin ollut ”mediaseksikäs”. Niitä ei ole isoissa lööpeissä riepoteltu, vaan silloin tällöin vain pieniä juttuja kirjoiteltu.Olen samaa mieltä, nyt vaalian alle se on nimenomaan "mediaseksikästä".
Katsotaan aikaa ennen tätä hallitusta ja vanhustenhoivaa. Aivan oikein.
Mikä tässä sitten taas on hyvää, on se, että ehkä viimein vanhusten äänetön ääni on tullut esiin.
Puhut järkeä.DarkFear kirjoitti:
Ja lyhytkantoisella katseella, miten kovasti koko yleiskuva romahtaisikaan. Hän ehdottaa, mutta toteutus on toista luokkaa. Ne jutut pitäisi taloudellisesti toimia. Siellä liikutellaan miljardeja.
DarkFear kirjoitti:
Totta kai, työllistämistä mäkin tässä kannatan. Mutta mielestäni sen minimipalkan pitäisi olla esim. n.10-11euroa/tunti lisät päälle ja tämä palkka olisi niille nuorille vasta työuraansa aloitteleville työntekijöille. Sitten taas enemmän työvuosia ja työkokemusta omaavat henkilöt tienaisivat esim. 12-18euroa/tunti lisät päälle jne. Kaikki sunnuntai- ja pyhä- ym. korvaukset olisivat myös työntekijälle se ihan itsestään selvyys.
Tämä olisi just sitä oikeaa työllistämistä, jossa se työnteko olisi työläiselle oikeasti kannattavampaa, kun mikään sosiaalitukien tai edes ansiosidonnaisen varassa oleminen ja eläminen. Tässä se hallitus ei vaan ole millään tavalla onnistunut, sillä edelleenkin tässä maassa on huutava pula niistä työpaikoista, joissa oikeasti maksettaisiin työntekijälle sitä TES:n mukaista palkkaa.
Jos töitä ei ole tarjota esim. 40tuntia/viikko, niin siinä voidaan toki joustaa, sillä silloin niitä töitä voisi tarjota vähemmän, jos täysiin tuntimääriin ei olisi tarvetta.Ota huomioon, että osalla on mahdollisuus tehdä vain osa-aikatöitä. Heitäkin on. Tänä päivänä mm. 20 h/vko työtuntitakeet ovat aivan normaaleja. Työntekijöillä on nyt paljon vaihtoehtoja.
- EiTarvitseMaksaa
Voi hani.Valtion ei tarvitse maksaa velkaansa pois.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomella-on-lahes-100-miljardia-velkaa-jota-ei-tarvitse-maksaa-pois/6022610 EiTarvitseMaksaa kirjoitti:
Valtion ei tarvitse maksaa velkaansa pois.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomella-on-lahes-100-miljardia-velkaa-jota-ei-tarvitse-maksaa-pois/6022610Mutta miljardivelkakantaa ei voi myöskään lisätä. Se ei ole kestävää tulevaisuutta eikä realismia se. Ota huomioon. Sipilä on suitsinutkin jo hommaa hienosti!
- Kaisanoasaa
Pakolaiset on kaikki rikollisia tai lastenraiskaajia. Sipilä on ne suomeen kutsunut joten sipiläkin on rikollinen.
- VaalitPS
Emme halua suomeem lisää rikollisia.
Vaalit 2019 perussuomalaiset
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031241
Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku93862Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella31784- 66693
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.93616- 32605
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist16574- 18558
Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa
Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta43523- 10466