Minäpä äänestän... Ihan miten haluatte

Uuninpankolla

Nyt oli sosiaalisessa mediassa kirjoitus joka osui ja upposti. Kannattaa lukea. Tässäpä se:

Uuninpankkopoika Saku Timonen (APU /4.4.2019):

Ihan miten haluatte

-Minä ainakin äänestän persuja, jotta saadaan maahanmuuttajilta tuet pois ja turvapaikkaturistit ulos.
-Minä ainakin äänestän kokoomusta/keskustaa, jotta saadaan valtion velanotto kuriin, talous tasapainoon ja työllisyyskasvu jatkumaan.
-Minä en ikinä äänestä ainakaan demareita, koska ne ovat ryöstöverottajia.

Tällaisia kommenteja saan blogiini jatkuvasti. Miksi ihmeessä te kerrotte minulle äänestysaikeistanne? Mitä minä sillä tiedolla teen? Mitä sillä kukaan muukaan tekee? Luuletteko kenties minun muodostavan oman mielipiteeni teidän käsitystenne mukaan?
Jos luulette, niin olette väärässä. Minäpä kerron teille yllättävän asian: minulle on ihan yhdentekevää, miten te äänestätte. Se on teidän oma asianne. Kerron kuitenkin oman perustellun mielipiteeni noihin alun kommentteihin.

Olette väärässä, jos luulette rajojen sulkeutuvan yhdellä päätöksellä tuosta vain. Se ei onnistu, sillä Suomea sitovat monet kansainväliset sopimukset vaikkapa turvapaikanhakijoiden ottamisesta. Olette väärässä, jos luulette maahanmuttajien saamien tukien leikkaamisen tai poistamisen onnistuvan. Perustuslain mukaan ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä, joten yhden väestöryhmän eriarvoinen kohtelu ei onnistu ilman perustuslain muuttamista. Sen sai huomata jo tämän vaalikauden alussa ministeri Hanna Mäntylä, joka sitä turhaan yritti. Ihan turhaan sitä yritetään jatkossakin.

Ainoa keino on leikata kaikkien tukia, ja sehän onnistuu ihan perustuslain puitteissa yhdenvertaisesti.

Valtion velanottoa on laitettu kuriin neljä viimeistä vuotta, ja velkaa otetaan yhä koko ajan. Sitä olisi otettu vielä enemmän, mutta taloutta paikattiin myymällä valtion omistamia osakkeita. Näin tuottava omaisuus väheni ja talous näytti kohenevan tilapäisesti. Tähän sopii se vanha vertaus housuun kusemisesta pakkasel-la.

Jos luulette hallituksen luoneen työpaikkoja, niin miettikääpä, miten julkisen sektorin pienipalkkaisten ihmisten lomarahojen leikkaus lisäsi Suomen vientiä ja kotimaista kysyntää. Miettikää samalla, miten hallitus loi työpaikkoja aktiivimallin kaltaisella täsmätoimella, jossa yksi tunti työtä viikossa tilastoidaan työpaikaksi.

Ryöstöverotuksesta puhuvat valittavat yllättävän usein samaan hengenvetoon myös julkisen sektorin huo-noudesta. Ei pääse sairas lääkäriin, ei hoideta vanhuksia, kouluopetus ja erityisesti ammattiopetus on kelvotonta. Miettikääpä, mikä on verojen keventämisen ja julkisen sektorin toiminnan puutteiden välinen syy-yhteys. Miten toimintojen yksityistäminen parantaisi asiaa, kun maksajana olisi kuitenkin julkinen sektori? Miten kävi yksityistetyssä vanhustenhoidossa?

Otetaan lopuksi ilmastonmuutos, joka joidenkin mielestä voidaan unohtaa ja vielä useampien mielestä siitä voi olla huolestunut, mutta mitään ei tarvitse tehdä. Älkää ainakaan siitä tulko minulle puhumaan. Minä olen jo 61-vuotias, eikä minulla ole lapsia. Hyvässä lykyssä elän ehkä parikymmentä vuotta, ja sen jälkeen minulle on ihan sama millaisessa maailmassa te elätte tai ette elä.

Miksi minä sitten kuitenkin kirjoitan näistä asioista? En siksi, että olisin missään näistä omalla asiallani. En siksi, että olisin hyvä ihminen, koska en todellakaan ole. Kirjoitan ihan vain siksi, että me kaikki joudumme sietämään toisiamme tässä yhteiskunnassa, ja on järjetöntä lietsoa vihaa ja vastakkainasettelua. Yksikään puolue ei saa diktaattorin valtuuksia, ja se on meidän onnemme.
Meistä äänestäjistä riippuu, millaisia näkemyksiä hallitusohjelmaan sovitellaan. Voidaan mennä kovempaan ja eriarvoisempaan suuntaan, tai sitten voidaan pitää kaikki mukana. Ihan miten haluatte.

2

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MelkoinenOnMies

Kun edellä olevan olette lukeneet niin ymmärrätte miten siellä hänen kotikentällään pelkän nimenkin mainitseminen saa osan ihmisistä niin silmittömän raivon valtaan, että suuri osa solvauksista pitää keksiä itse kun riittävän törkeitä ei ole valmiina varastossa.

• että.näin

Kirjoottaja on pikkudemari tahi vassu ? Tällaaset kirjoottajat luulevat et valtion kassaan kertyvät rahat tulee ihan kuin ittestään . Ja niitä voi jaella sit vähän joka paikkaan kun nostetaan veroja vaan joka kantilta. Tällaaset kaverit eivät koskaan kerro minkä ansiosta ne sinne valtion kirstuun ne jakovarat kerttyvät
      Oliskohan menestyvillä yrityksillä mitään tekemistä rahojen keruussa ? Eiks vaan menestyvät yritykset pysty työllistämään ja verorahoja kerryttämään ?
      Jos nää vasenlaitaiset pääsevöt vallankahvaan niin he rankalla verotuksella saavat aikaan laman ja sen seuraukset kaikki tiedämme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2408
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1629
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      131
      1598
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      65
      1304
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      1299
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      13
      1160
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      252
      1083
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      156
      956
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      58
      869
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      21
      866
    Aihe