Laitetaanpa uusi avaus kun Dissin ketju jo niin pitkä.
Mitäs olette sitten mieltä siitä että itse mielellään varmaan itsensä huomioiviksi ihmisiksi ajattelevat usein saattavat olla myös aika rasittavia huomionkipeydessään. Ei se ole välttämättä vastaanottajalle aina mukavaa jos jatkuvasti tulee sellaista turhanpäiväistä huomiota mitä ei välttämättä siinä hetkessä tarvitsisi.
Laitan esimerkiksi vaikka semmoisen että kun huomioiva ihminen laittaa sen huomioivan tekstarinsa se usein saattaa laittaa siihen mukaan jonkin kysymyksen tai muuten antaa olettaa että siihen pitäisi vastata. Minua ainakin vähän ärsyttää semmoinen että sitten sitä toista miellyttääkseen pitää alkaa naputtamaan vastausta niin niitlä huomioivilta toivoisi usein semmoista että huomioivat niin ettei edellytä mitään vastatoimia, se on huomaavaista.
Ylenpalttinen huomionkipeys
27
<50
Vastaukset 27
Mjaaa, en saa koskaan sellaisia viestejä paitsi vanhemmiltani. Mutta hekin varmaan hyvää hyvyyttään hössöttää ja huomioi, vaikka minusta se onkin useinmiten rasittavaa. Enkä aina jaksaisi vastata yhtään mitään...
Millaista huomionkipeyttä sä nyt tarkoitat? Ylipäänsä viestiä mihin oletetaan jotakin vastausta vai?Jus vähän tuolleen että huomioidaan "terve! mitäpä kuuluu?". Tai sitten jos tarkoitetaan jotain sen tyyppistä lällyä mitä siinä dissin avauksessa niin mulle ainakin tulis siitä vähän kaksijakoinen fiilis kun selvästikin se lällyilijä siellä odottaa jotain vastahuomiota mutta se on vähän sitten loputon suo jos aina alkaa sitten vastailemaan "Joo, niin säkin oot ihana!" jne. viisain ois laittaa samantien !Älä häiritse!" mutta sitten se vastapuoi tulee murheelliseksi ja koska semmoista ei halua tehdä niin sitten pitää koettaa muotoilla jotain kohteliasta mutta niin ettei se kannusta lisälällyilyyn.
Harmaaritari kirjoitti:
Jus vähän tuolleen että huomioidaan "terve! mitäpä kuuluu?". Tai sitten jos tarkoitetaan jotain sen tyyppistä lällyä mitä siinä dissin avauksessa niin mulle ainakin tulis siitä vähän kaksijakoinen fiilis kun selvästikin se lällyilijä siellä odottaa jotain vastahuomiota mutta se on vähän sitten loputon suo jos aina alkaa sitten vastailemaan "Joo, niin säkin oot ihana!" jne. viisain ois laittaa samantien !Älä häiritse!" mutta sitten se vastapuoi tulee murheelliseksi ja koska semmoista ei halua tehdä niin sitten pitää koettaa muotoilla jotain kohteliasta mutta niin ettei se kannusta lisälällyilyyn.
Heh, no mitäs tuosta nyt ajattelisi. Kyllä mä varmaan pääasiassa sen hyvällä ottaisin vastaan semmosenkin vistin. Vaikka en nyt mitenkään erityisesti kaipaa semmoisia keltään. Moi mitä kuuluu ja sitten kertoo omat kuulumisensa riittää. :)
Ehkäpä kavereille vastaisin aika neutraalisti ja en muutenkaan vastaile pikana, vaan sitten kun vastaan. Yleensä riippuen asian kiirellisyydestä. Ehkäpä mitään semmoista ei kannata kirjotella, mikä tuntuu jotenkin teennäiselle...
Tokihan omalle kumppanille tulee vuodatettua tunteitaan ja imelää lällyäkin välillä, mutta se on sitä että toinen on mielessä silloin hyvin voimakkasti ja mullistaa tunteita. ja sitten tulee tarve sanoa jotakin vaikka viestinä...tai joku semmonen eväskassi lappu mistä joskus oon kertonutkin. Tai appelsiinin kylkee piirtelee sydämiä :DPäläpälä kirjoitti:
Heh, no mitäs tuosta nyt ajattelisi. Kyllä mä varmaan pääasiassa sen hyvällä ottaisin vastaan semmosenkin vistin. Vaikka en nyt mitenkään erityisesti kaipaa semmoisia keltään. Moi mitä kuuluu ja sitten kertoo omat kuulumisensa riittää. :)
Ehkäpä kavereille vastaisin aika neutraalisti ja en muutenkaan vastaile pikana, vaan sitten kun vastaan. Yleensä riippuen asian kiirellisyydestä. Ehkäpä mitään semmoista ei kannata kirjotella, mikä tuntuu jotenkin teennäiselle...
Tokihan omalle kumppanille tulee vuodatettua tunteitaan ja imelää lällyäkin välillä, mutta se on sitä että toinen on mielessä silloin hyvin voimakkasti ja mullistaa tunteita. ja sitten tulee tarve sanoa jotakin vaikka viestinä...tai joku semmonen eväskassi lappu mistä joskus oon kertonutkin. Tai appelsiinin kylkee piirtelee sydämiä :DNo nuo eväskassilaput ja appelsiini sydämellä ovatkin kivoja, ne kun ei edellytä vastatoimia ja tuntuu jotenkin henkilökohtaisemmilta kuin joku typerä tekstari. ei kyllä pitäis yllyttää, nyt dissi tietysti piilottaa jokaiseen naisystävänsä purkkiin ja purnukkaan, sokerin ja jauhojen sekaan imeliä lemmenviestejä :D
Harmaaritari kirjoitti:
Jus vähän tuolleen että huomioidaan "terve! mitäpä kuuluu?". Tai sitten jos tarkoitetaan jotain sen tyyppistä lällyä mitä siinä dissin avauksessa niin mulle ainakin tulis siitä vähän kaksijakoinen fiilis kun selvästikin se lällyilijä siellä odottaa jotain vastahuomiota mutta se on vähän sitten loputon suo jos aina alkaa sitten vastailemaan "Joo, niin säkin oot ihana!" jne. viisain ois laittaa samantien !Älä häiritse!" mutta sitten se vastapuoi tulee murheelliseksi ja koska semmoista ei halua tehdä niin sitten pitää koettaa muotoilla jotain kohteliasta mutta niin ettei se kannusta lisälällyilyyn.
No eiks se ole vähän sama homma täällä palstallakin. Joku kehuu sua ylitsevuotavaisesti niin, että tulee ihan vaivaantnut olo. Tuleeko silloin olo, että sulta ootetaan kehuja takaisin? :)
Eiks se vieraalta ihmiseltä kauheesti kehuminen tunnukin omituisemmalle, kun että joku tuttava kehuu tai lällyilee?Harmaaritari kirjoitti:
No nuo eväskassilaput ja appelsiini sydämellä ovatkin kivoja, ne kun ei edellytä vastatoimia ja tuntuu jotenkin henkilökohtaisemmilta kuin joku typerä tekstari. ei kyllä pitäis yllyttää, nyt dissi tietysti piilottaa jokaiseen naisystävänsä purkkiin ja purnukkaan, sokerin ja jauhojen sekaan imeliä lemmenviestejä :D
Nooh eipä munkaan mies aina vastaa mitään mun lurituksiin. :D
Joskus kyllä saattaa vastata, että olipas piristävä viesti, joku rakkauden tunnustus viesti. Tai minäkin sinua.. Mutta ei suinkaan kaikkiin aina vastaa mitään, korkeintaan laittaa jonkun hymiön...
Emmä kyllä ole siitä koskaan loukkaantunut, kun eihän ne tunteiden osoituksen tarpeetkaan tule samaan aikaan. Ja minusta semmosta ei pidä mennä sanomaan vaan siksi, ettei toiselle tuu paha mieli. :D
Sehän oiskin ylläri emännälle, kun aamulla herää Dissin luota ja kahvipurkissa on lappu.."mä rakastan sinua maailman ihanin nainen". :DPäläpälä kirjoitti:
Joskus kyllä saattaa vastata, että olipas piristävä viesti, joku rakkauden tunnustus viesti. Tai minäkin sinua.. Mutta ei suinkaan kaikkiin aina vastaa mitään, korkeintaan laittaa jonkun hymiön...
Emmä kyllä ole siitä koskaan loukkaantunut, kun eihän ne tunteiden osoituksen tarpeetkaan tule samaan aikaan. Ja minusta semmosta ei pidä mennä sanomaan vaan siksi, ettei toiselle tuu paha mieli. :D
Sehän oiskin ylläri emännälle, kun aamulla herää Dissin luota ja kahvipurkissa on lappu.."mä rakastan sinua maailman ihanin nainen". :DSemmonen lappu olis kyllä itsekin joskus kiva löytää kahvipurkista. :''D
Mutta ei tuu tapahtuun...ei oo romantikko silleen tää mun kaksilahkeinen.Päläpälä kirjoitti:
No eiks se ole vähän sama homma täällä palstallakin. Joku kehuu sua ylitsevuotavaisesti niin, että tulee ihan vaivaantnut olo. Tuleeko silloin olo, että sulta ootetaan kehuja takaisin? :)
Eiks se vieraalta ihmiseltä kauheesti kehuminen tunnukin omituisemmalle, kun että joku tuttava kehuu tai lällyilee?No joo vähän silloinkin mutta palsta on kuitenkin eri kuin irl niin ei sillä tavalla vaivaannuta kuitenkaan ja toivottavasti ei odoteta vastaavaa takaisin, minä kun olen vähän huono hehkuttamaan ketään tai mitään.
"Sehän oiskin ylläri emännälle, kun aamulla herää Dissin luota ja kahvipurkissa on lappu.."mä rakastan sinua maailman ihanin nainen". :D"
Tai sitten jos on mustasukkaista sorttia saattaa kipakasti kysyä että kenelle se tuo oli tarkoitettu? Mutta joo, oihan toi aika hauska varmaan ja mukava emännyksestä.- NainenRuudunTakaa
Harmaaritari kirjoitti:
Jos ei oo oikeesti joku hengenhätäkysymys siinä viestissä, niin mä vaan jättäisin vastaamatta kunnes on sellainen hetki että ehtii ja jaksaa. Itse en vastaa tekstareihin useinkaan heti ja mesessä jne ei oo äänet päällä. Luen viestit sitten kun erikseen oon niitä lukemassa enkä sittenkään välttämättä heti vastaa.
Mut sit aikanaan vastaan kyllä. Ja esim. jos joku on viestinyt paljon mesessä, niin itse en välttämättä jaksa vastata, mut sit pyydän vaikka kävelylle, niin päästään juttelemaan.
Jengi oppii ja ne jotka ei opi/hyväksy, niin sit on molemmille hyvät et ovat vähän kauempana. Päläpälä kirjoitti:
Semmonen lappu olis kyllä itsekin joskus kiva löytää kahvipurkista. :''D
Mutta ei tuu tapahtuun...ei oo romantikko silleen tää mun kaksilahkeinen.Kosta laittamalla vähemmän romanttinen lappu kahvipurkkiin "Muista käydä kaupassa! Osta kahvia, juustoa, leipää ja niitä hyviä suklaapalleroisia ihanalle vaimollesi!"
Harmaaritari kirjoitti:
No joo vähän silloinkin mutta palsta on kuitenkin eri kuin irl niin ei sillä tavalla vaivaannuta kuitenkaan ja toivottavasti ei odoteta vastaavaa takaisin, minä kun olen vähän huono hehkuttamaan ketään tai mitään.
"Sehän oiskin ylläri emännälle, kun aamulla herää Dissin luota ja kahvipurkissa on lappu.."mä rakastan sinua maailman ihanin nainen". :D"
Tai sitten jos on mustasukkaista sorttia saattaa kipakasti kysyä että kenelle se tuo oli tarkoitettu? Mutta joo, oihan toi aika hauska varmaan ja mukava emännyksestä.Nii tässä ei kuitenkaan ole samalla tavalla henkilökohtaisesti suhteessa tai kiinni, kun siinä tittavassa, kaverissa tai irl ihmisessä. Mutta kyllä mua joskus vaivaannuttaa täälläkin, jos joku kovasti rupee kehumaan.
Ei siitä suuttuakaan voi, mutta tulee aina olo että lopeta nyt. Emmä kestä tämmöstä, emmä tarvi tämmöstä. :D
Mutta voihan joku kokea niinkin, että onpa mukavaa sanoa tuolle noin, koska se herättää häenssä jonkun hyvän fiiliksen...siksi siitä ei oikeen voi pahastuakaan.
Voin luvata, jos mä joskus kehun sua tai ketä vaan, en kehu siksi että haluan takaisin kehuja. Tai puolustan jotakin jossain, en odota saavani puolustusta vastaavassa tilanteessa...että iha relax. :)
Kyllä ne tulee vilpittömästi siitä miltä minusta sillä hetkellä siinä se asia näyttää ja miltä minusta tuntuu sen tulkinnan pohjalta minkä oon kulloinkin tehnyt. Ei mitään imartelua tms.
Heheh, no Dissi voi laitaa siihin kullan nimen. Ei tuu epäselvyyksiä. :DHarmaaritari kirjoitti:
Kosta laittamalla vähemmän romanttinen lappu kahvipurkkiin "Muista käydä kaupassa! Osta kahvia, juustoa, leipää ja niitä hyviä suklaapalleroisia ihanalle vaimollesi!"
Hah, on semmosiakin lappuja ollut hänen lompakon välissä. Lopussa lukee aina muista ostaa mulle suklaata tai namia... :D
Joskus lähtee tekstiviestikin missä on kauppalappu ja lopussa ja mulle jotain hyvää...vastaus tulee parissa minuutissa.
- Jaa jaaha. Tai niin tietysti...- wanhaämmä
Päläpälä kirjoitti:
Sehän oiskin ylläri emännälle, kun aamulla herää Dissin luota ja kahvipurkissa on lappu.."mä rakastan sinua maailman ihanin nainen". :D"Emmä kyllä ole siitä koskaan loukkaantunut, kun eihän ne tunteiden osoituksen tarpeetkaan tule samaan aikaan."
Oli pakko tarttua tähän enempää lukematta. Mä en ole koskaan jaksanut (kellekään) esittää mitään yber-fiiliksiä silloin kun sellaisia ei just siinä hetkessä ole. Ihan kaameeta sitten kun toinen on loukkaantunut, kun ei ole saanut JUST silloin sitä vastahuomioita sillä tavalla kuin olisi halunnut. Joskus muinoin yhden kanssa ollut tuosta iso vääntö :D Harmaaritari kirjoitti:
No joo vähän silloinkin mutta palsta on kuitenkin eri kuin irl niin ei sillä tavalla vaivaannuta kuitenkaan ja toivottavasti ei odoteta vastaavaa takaisin, minä kun olen vähän huono hehkuttamaan ketään tai mitään.
Tai sitten jos on mustasukkaista sorttia saattaa kipakasti kysyä että kenelle se tuo oli tarkoitettu? Mutta joo, oihan toi aika hauska varmaan ja mukava emännyksestä.Minä aina kysyn” siis kuka nainen? ”Vastaavasti.
Kyl kyl minä haluan tarkennusta, se on minulle kiva saada ylimääräistä huomiot ukolta. Tai kun kysyy mitä kaupasta niin sanon aina” sut!”
Ei se ole koskaan kaupan.😁Harmaaritari kirjoitti:
Kosta laittamalla vähemmän romanttinen lappu kahvipurkkiin "Muista käydä kaupassa! Osta kahvia, juustoa, leipää ja niitä hyviä suklaapalleroisia ihanalle vaimollesi!"
Mutta sit saan joka päivä viestin” rakastan sinua”
Yms.
On se ihana kyl, kyl, sekä söpö aina.wanhaämmä kirjoitti:
"Emmä kyllä ole siitä koskaan loukkaantunut, kun eihän ne tunteiden osoituksen tarpeetkaan tule samaan aikaan."
Oli pakko tarttua tähän enempää lukematta. Mä en ole koskaan jaksanut (kellekään) esittää mitään yber-fiiliksiä silloin kun sellaisia ei just siinä hetkessä ole. Ihan kaameeta sitten kun toinen on loukkaantunut, kun ei ole saanut JUST silloin sitä vastahuomioita sillä tavalla kuin olisi halunnut. Joskus muinoin yhden kanssa ollut tuosta iso vääntö :DMä olisin nuorempana ollut just semmonen, jonka kanssa olis tullut se vääntö. Loukkaantuja, joka olis loukkaantunut vereslihalle, jos ei saa vastakaikua tunteenosoituksiin. Mä osasin loukkaantua todella pahasti aikoinaan. Maailmanloppu!! oon varmaan ollut aika hankala ihminen nuorempana monella tapaa tajuamattanikin. Suppea maailmankuva ja käsitys muista ihmisistä...oman navan kaivelija. :)
Nykyään jo tajuan, että ihmiset on erilaisia ja fiilikset kulkee kullakin omaan tahtiinsa, eikä ne tule aina justiinsa samaan aikaan tärkeiksi ilmaista. Ja kaikki ei ilmaise lainkaan kuten itse vaikka... :)
Mukavempi, kun toinen sanoo ja tekee niitä tunteidenosotuksia sillon kun ne tulee sieltä sisimmästä ja tuntee tarpeen osoittaa ja sanoa niistä. Silloin ne on todennäköisemmin aitoja ja tarkoitettuja, eikä vaan mielipahan välttelyä toisen mieliksi...
Ja eipähän aina tarvita mitään sanoja, sen tuntee kun on rakas. Ihan jo halista ja katseestakin, monista pienistä asioista sen voi havaita ilman suuria vuodatuksiakin. :)
Hämmentävää , edemmikseen kysyn kun olen epävarma päätöksestä ja haluan mielipiteen joskus yritän sitä pysyvympää keskustelua jolloin kysymyksiä tulee vain kun haluan vastavuoroisia mielipiteitä. Vaikka se ei ole kysymys.😁
- NainenRuudunTakaa
Kenelläkään ei ole velvollisuutta vastata toisen (aikuisen) viesteihin ja jokaisella on oikeus olla kommunikoimatta sen mukaan mikä tuntuu hyvältä. Eli ei tarvitse vastata, jos ei siltä tunnu, mutta samalla ei pidä olettaa, että toinen osaa lukea sen samalla tavalla kuin itse tarkoittaa. Eli kyllä, viestittömyyskin on viesti ja usein vahva viesti onkin.
Avoin kommunikaatio on tässä se ratkaisu. Eli kertoo sille toiselle kaipaako arjen kuulumisten viestittelyä vai sitä ettei tarvitse koko ajan viestiä. Nää tarpeethan myös vaihtelee samoilla ihmisillä eri aikaan.
Käytännössä usein menee niin, että jos joku laittaa viestin mesessä, niin kun ei vaan vastaa sihen, niin sitten jossain vaiheessa tulee toinen viesti ja sitten ei enää tulekaan. Eli ihmiset oppii, miten kenekin kanssa keskustellaan. Ne jotka tykkää jakaa niitä arjen pikku juttuja löytää kokeilemalla toisensa ja keitä ei jutustelu kiinnosta, niin saavat parin viestin jälkeen olla rauhassa.
Itsetuntemustakin tarvitaan, ja itsen ja toisen erilaisuuden hyväksymistä. Se ei tarkoita että kummankaan pitäis tanssia toisen pillin mukaan, vaan että kannattaa etsiä se samaa biisiä joraava partneri. Niin ystävyydessä kuin muussakin.
Pätee myös sukulaisiin, ihan jo omiin vanhempiin. Kyllä ne rajat voi niitäkin kohtaan pitää. Ei ole pakko esim. jutella puhelimessa, voi tehdä muuta yhdessä mistä molemmat tykkää.
Eli kyllä, pitää itse ottaa vastuu siitä sosiaalisesta elämästään. Myös siitä, että elää niiden omien ratkaisujen kanssa. Ja sen ,että muilla on oikeus niihin omiin ratkaisuihinsa.
Oliko nyt liian teoreettista?Ei ollut. Ihan ok vastaus eikä juuri lisättävää. Tuo tosiaan ihan hyvä että kertoo, ite kerron aina kaikille että tekstarit on p..tä, jos ei voi soittaa niin ei kannata mulle laittaa jos ei oo tärkeä asia.
- NainenRuudunTakaa
Harmaaritari kirjoitti:
Ei ollut. Ihan ok vastaus eikä juuri lisättävää. Tuo tosiaan ihan hyvä että kertoo, ite kerron aina kaikille että tekstarit on p..tä, jos ei voi soittaa niin ei kannata mulle laittaa jos ei oo tärkeä asia.
Mulla taas toisin päin, että en tykkää että mulle soitetaan ellei oo jotain ehdottoman tärkeää kätevästi siinä hetkessä hoituvaa asiaa. Muuten sit ne textarit tai meilit tai meseviestit, joihin sit reagoin kun huomaan ja on sopiva hetki.
NainenRuudunTakaa kirjoitti:
Mulla taas toisin päin, että en tykkää että mulle soitetaan ellei oo jotain ehdottoman tärkeää kätevästi siinä hetkessä hoituvaa asiaa. Muuten sit ne textarit tai meilit tai meseviestit, joihin sit reagoin kun huomaan ja on sopiva hetki.
Mullakin vähän näin päin...laitan helposti itsekin viestin, koska en tiedä onko juuri sopiva aika soitella. Vastaanottaja reagoi sitten kun itselleen parhaiten sopii, jos on kauhee kiire jollain asialla, niin sitten soitan asap... :)
Päläpälä kirjoitti:
Mullakin vähän näin päin...laitan helposti itsekin viestin, koska en tiedä onko juuri sopiva aika soitella. Vastaanottaja reagoi sitten kun itselleen parhaiten sopii, jos on kauhee kiire jollain asialla, niin sitten soitan asap... :)
Eli viestiä lähtee aina, kun ei oo kiire reagoida ja palaa asiaan kun ehtii ja muistaa. Mutta puhelu jos on kiireellistä asiaa. :)
En koskaan soittelekaan huvikseni, ellei ole jotain enemmän juteltavaa...tai oikeeta asiaa.NainenRuudunTakaa kirjoitti:
Minä taas tykkään puheluista kun niissä ei tule tulkintavirheitä, niin kuin helposti viestien kanssa käy, ja asiat tulee kerralla selväksi. Myös puhelu on semmoinen ettei siihen ole pakko vastata jos ei ehdi tai on muuta mutta siitä jää muistijälki ja voi sitten soitella takaisinpäin kun itse ehtii.
Ei nyt ainakaan tuollaiset tekstarit ärsytä, mutta eipä niitä paljon tulekaan
- flowersreally
Mulle tuli mieleen ns narsistinen haava, ”Haava, joka syntyi siitä, ettemme tulleet tarvitsemassamme määrin nähdyksi, arvostetuksi, kohdatuksi ja tuetuksi.”
https://hidastaelamaa.fi/2018/06/oletko-kuullut-narsistisesta-haavasta-iso-osa-meista-kantaa-sellaista-sisallaan/- wanhaämmä
Meillä on varmasti kaikilla noita. Ja vaikka minkälaisia traumoja joka lähtöön. Niiden kanssa on vaan opittu elämään. Tai ainakin jotkut on oppineet niin, ettei isommin haittaa muita. Eikä itseä. Puhtaan siloista ihmistä ei olekaan, kaikki me ollaan kolhittuja.
- flowersreally
wanhaämmä kirjoitti:
Meillä on varmasti kaikilla noita. Ja vaikka minkälaisia traumoja joka lähtöön. Niiden kanssa on vaan opittu elämään. Tai ainakin jotkut on oppineet niin, ettei isommin haittaa muita. Eikä itseä. Puhtaan siloista ihmistä ei olekaan, kaikki me ollaan kolhittuja.
Niinhän tuossa sanotaan.
Suurin osa kyllä taitaa käyttää elinpäivänsä sen haavan peittelyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061271
Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku94888Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella31794- 66693
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.93632- 32625
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist16584- 18568
Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa
Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta43523- 10476