Tyhmentääkö toinen toista

Jos sinkku ihminen -joutuu- parisuhteeseen,

tyhmentääkö toinen osapuoli toista?

Miten se on?

87

120

Äänestä

Vastaukset 87

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enemmikseen oon huomannut taantumista palstalla mutta itselle tullut väkisin kuin olisin vakava.
      Jotenkin tuntuu olevan yhteydessä toisiinsa.

”Tuntee hyvin paljon itsensä ulkopuoliseksi”

Parisuhteessa ei ole tämmöistä.

• tjhklllllssssuu

Sama suomeksi, kiitos.

• tjhklllllssssuu kirjoitti:

Sama suomeksi, kiitos.

Älä solvaa toista, minä ainakin ymmärsin.

• Mietin sitä lähinnä, että jos suhteessa rupeaa taipumaan siihen toisen ajattelumalliin, ja ainoaan totuuteen?

Että pystyykö pitämään oman päänsä, oman ajattelunsa, näkökannat ja järkevyyden vai kuinka paljon toinen toista muuttaa?

• hjjhknkkvhsduuuu
        misspönttöuuni kirjoitti:

Älä solvaa toista, minä ainakin ymmärsin.

Mitä se sanoi?

• hjjhknkkvhsduuuu kirjoitti:

Mitä se sanoi?

Miksi sinä leikit nyt tuollaista.

Ajattelen, että siinä puhutaan palstalla(kin) tapahtuvasta tyhmästä syrjinnästä, joka voi kyynistää. Hänellä ei sitä kuitenkaan parisuhteessa ole.

• hhhkkkllssuuuu

Miksi sinä leikit nyt tuollaista.

Ajattelen, että siinä puhutaan palstalla(kin) tapahtuvasta tyhmästä syrjinnästä, joka voi kyynistää. Hänellä ei sitä kuitenkaan parisuhteessa ole.

Minä en ymmärrä sen jutuista koskaan mitään.

• hhhkkkllssuuuu kirjoitti:

Minä en ymmärrä sen jutuista koskaan mitään.

Miksi. Lukisit joskus asian, mitä toinen sanoo. Ei kai mitään ymmärrä jos ei lue.

• hhjkjdllhhs

Miksi. Lukisit joskus asian, mitä toinen sanoo. Ei kai mitään ymmärrä jos ei lue.

Luenkin, en ymmärrä noin epäselvää suomea.

• hhjkjdllhhs kirjoitti:

No ei tee tiukkaakaan, mulle.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Mietin sitä lähinnä, että jos suhteessa rupeaa taipumaan siihen toisen ajattelumalliin, ja ainoaan totuuteen?

Että pystyykö pitämään oman päänsä, oman ajattelunsa, näkökannat ja järkevyyden vai kuinka paljon toinen toista muuttaa?

aina parisuhteessa on erimielipiteitä kuin haluan miehen opiskelevan syksyllä ammattikorkeeseen taas sit se menee opettajien ohjeiden mukaan opettelee työhön syksyllä.
        Minusta kuluttaa turhaa aikaa työhön kun taas ei tiedä jos tapahtuu jotain syksyllä ja joutuu olla pois koulusta ja taas töistä ollessa saa nopeasti potkut kun poissa olo on nopeasti syy siihen.
        Siltikin hän miettii töitä koska hän taas ei halua opiskeluvelkaa kun sitä joutuu sit ottamaan.
        Sit se valmistuminen venyy jos ei siis mene opiskeluun mutta taas työkokemuksen kartuttaminen taas varmistaa töitä.

En tiedä kumpi on sitten järkevintä mutta molemmat on ikäviä toiminta malleja.

Erimielisyyttä on kaikilla mutta voi sit jäljestä sanoa mitä minä sanoin😁
        Ettei taas turhia sotia kannata🤔

• valtakunta kirjoitti:

aina parisuhteessa on erimielipiteitä kuin haluan miehen opiskelevan syksyllä ammattikorkeeseen taas sit se menee opettajien ohjeiden mukaan opettelee työhön syksyllä.
        Minusta kuluttaa turhaa aikaa työhön kun taas ei tiedä jos tapahtuu jotain syksyllä ja joutuu olla pois koulusta ja taas töistä ollessa saa nopeasti potkut kun poissa olo on nopeasti syy siihen.
        Siltikin hän miettii töitä koska hän taas ei halua opiskeluvelkaa kun sitä joutuu sit ottamaan.
        Sit se valmistuminen venyy jos ei siis mene opiskeluun mutta taas työkokemuksen kartuttaminen taas varmistaa töitä.

En tiedä kumpi on sitten järkevintä mutta molemmat on ikäviä toiminta malleja.

Erimielisyyttä on kaikilla mutta voi sit jäljestä sanoa mitä minä sanoin😁
        Ettei taas turhia sotia kannata🤔

Niin, siinä pitäs vaan olla selvät sävelet niistä omista mielipiteistä. Ja parisuhteessa varmaan pitäs oikeasti uskaltaa sillon sanoa, kun tuntuu, että nyt minä kyllä ajattelen tästä toimintamallista fiksummin eikä vaan luottaa toisen arviointikykyyn ja paatokseen...

• hhjkjdllhhs kirjoitti:

Niin se että ajatukset ei loksahda, niin ei loksahda yhteen.

• valtakunta kirjoitti:

Niin, ja sitten joskus tuntuu, että se toinen just alkaa tyhmentää toista, ja jos joutuu pahemmassa tapauksessa vielä jutusta jankkaamaan.

• valtakunta kirjoitti:

Niin, ja sitten joskus tuntuu, että se toinen just alkaa tyhmentää toista, ja jos joutuu pahemmassa tapauksessa vielä jutusta jankkaamaan.

• hkgkhjfvbkk
        valtakunta kirjoitti:

Puhutko yhtä epäselvästi mitä kirjoitat?

Mietin sitä lähinnä, että jos suhteessa rupeaa taipumaan siihen toisen ajattelumalliin, ja ainoaan totuuteen?

"Mietin sitä lähinnä, että jos suhteessa rupeaa taipumaan siihen toisen ajattelumalliin, ja ainoaan totuuteen?

Että pystyykö pitämään oman päänsä, oman ajattelunsa, näkökannat ja järkevyyden vai kuinka paljon toinen toista muuttaa?"

Ei tarvitse taipua toisen ajattelumalliin, sitä on MINÄ ja oma ajattelu.

Tottakai pystyy pitämään, jos ei pysty sitten joko kumppani on väärä tai sitten itsessä on jotain vikaa.

• Harmaaritari kirjoitti:

"Mietin sitä lähinnä, että jos suhteessa rupeaa taipumaan siihen toisen ajattelumalliin, ja ainoaan totuuteen?

Että pystyykö pitämään oman päänsä, oman ajattelunsa, näkökannat ja järkevyyden vai kuinka paljon toinen toista muuttaa?"

Ei tarvitse taipua toisen ajattelumalliin, sitä on MINÄ ja oma ajattelu.

Tottakai pystyy pitämään, jos ei pysty sitten joko kumppani on väärä tai sitten itsessä on jotain vikaa.

No kun minusta tuntuu, että lopulta mulla on vaan ne toisen mietteet enkä enää muista olla sitä mieltä, mitä itse olin.

Että missä vika.

No kun minusta tuntuu, että lopulta mulla on vaan ne toisen mietteet enkä enää muista olla sitä mieltä, mitä itse olin.

Että missä vika.

Eihän sulla ole. eikös tämä tuore erokin todista että sinä varmaan oman pääsi pidät jopa keskimääräistä nohevammin etkä lähde myötäilemään.

Eihän sulla ole. eikös tämä tuore erokin todista että sinä varmaan oman pääsi pidät jopa keskimääräistä nohevammin etkä lähde myötäilemään.

No kun jos toinen ärisee, niin lopulta se on sitten niin, että oon kuitenkin sen kanssa samaa mieltä vaikken silleen haluaiskaan. Kun yritän olla kiltti.

Ja kun yrittää olla miellyttävä ja kiltti,
        tulee ero kun väsähtää.

Eli pässinpäänä saa olla yksin ja asiaan ei löydy ratkaisua vaan aina löytyy väärät ihmiset.

Noidankehä.

Sullekaan ei voi vastaansanoa.

Sinäkään et tykkää,
        niin kuin ei tykkää muutkaan miehet.

Eli minä en sovellu miehille.

Sinäkään et tykkää,

Voihan mulle. On ihan totta että viime viikolla osasit valita kyllä minulle valtakunnan vastenmielisimmän ihmisen ylistyksesi kohteeksi mutta aloinko vihaamaan sinua? en todellakaan, tässähän sitä rupatellaan mutta toki heitän sitten vasta-.argumenttia ja sekin pitää sitten sietää mutta myötäillä ei todellakaan tarvitse. Se toki mitä pitää on sietää sitten se minunkin mielipide vaikkei sitä osaisikaan arvostaa.

Voihan mulle. On ihan totta että viime viikolla osasit valita kyllä minulle valtakunnan vastenmielisimmän ihmisen ylistyksesi kohteeksi mutta aloinko vihaamaan sinua? en todellakaan, tässähän sitä rupatellaan mutta toki heitän sitten vasta-.argumenttia ja sekin pitää sitten sietää mutta myötäillä ei todellakaan tarvitse. Se toki mitä pitää on sietää sitten se minunkin mielipide vaikkei sitä osaisikaan arvostaa.

No sinä se osaat vastauksen pyöritellä.

En minä tiedä, mitä tuohonkaan pitäisi nyt sanoa.

No sinä se osaat vastauksen pyöritellä.

En minä tiedä, mitä tuohonkaan pitäisi nyt sanoa.

Ei tarvitse sanoa mitään välttämättä, pitää vaan hyvöksyä minut. Niin minäkin hyväksyn sinut vaikken sinun mielipidettä siitä yhdestä tyypistä. Ajatellaan esim. vaikka wuppis palstalta, mielipiteet usein täyttä kuraa mutta minä silti hyväksyn wuppiksen täysivaltaisena palstalaisena ihan täysin eikä mulla ole henkilönä mitään häntä vastaan.

Niin, siinä pitäs vaan olla selvät sävelet niistä omista mielipiteistä. Ja parisuhteessa varmaan pitäs oikeasti uskaltaa sillon sanoa, kun tuntuu, että nyt minä kyllä ajattelen tästä toimintamallista fiksummin eikä vaan luottaa toisen arviointikykyyn ja paatokseen...

Kyllä on hyvä tuoda asiat julki ja sopia jos on sopimista mutta ainakin tuon miehen kanssa oon huomannut, että lopulta jonkin asian myöntää kun monesti pikku asioissa tekee monesti pieleen.

Oon itse tuosta syksystä huolissani, jos ongelmat jatkuu esikoisella koulussa.

Ihmiset ottaa eri tavoin vaikutteita kun sanonta ”seura tekee kaltaisekseen” onhan esim hyvä huomioida myös se että lapsellekin väärä seura pistää väärälle polulle.

Mutta kuitenkin sitten on vähemmän aikaa miettimiselle kun seuraa tahtoa kumppania miellyttää mutta ei se kuitenkaan älykkyyttä vie mutta kykyä varmasti ajatella selkeästi kuin normaalisti oli koko aika pohtimiseen, niin kauan kuin tahtoi.

Että missä vika.

Se että tunne pyörityksessä ei edes pysty ajattelee asioita selkeästi sen vuoksi pitäisi ottaa kun huomaa tunteiden kuumentuvan vähän muuta ajateltavaa ja ottaa etäisyyttä asiaan.

Ei tarvitse sanoa mitään välttämättä, pitää vaan hyvöksyä minut. Niin minäkin hyväksyn sinut vaikken sinun mielipidettä siitä yhdestä tyypistä. Ajatellaan esim. vaikka wuppis palstalta, mielipiteet usein täyttä kuraa mutta minä silti hyväksyn wuppiksen täysivaltaisena palstalaisena ihan täysin eikä mulla ole henkilönä mitään häntä vastaan.

Minähän hyväksyn jo kaikki! Ja sinäkin teet oikein jos hyväksyt. Muistakaa se, että ette kuumene.

(wuhwelin mielipiteitä ei voi kyllä kuraksi sanoa).

Minähän hyväksyn jo kaikki! Ja sinäkin teet oikein jos hyväksyt. Muistakaa se, että ette kuumene.

(wuhwelin mielipiteitä ei voi kyllä kuraksi sanoa).

Siinä se onkin, että miten pitkälle pitää hyväksyä ettei väsy.

• valtakunta kirjoitti:

Ihmiset ottaa eri tavoin vaikutteita kun sanonta ”seura tekee kaltaisekseen” onhan esim hyvä huomioida myös se että lapsellekin väärä seura pistää väärälle polulle.

Mutta kuitenkin sitten on vähemmän aikaa miettimiselle kun seuraa tahtoa kumppania miellyttää mutta ei se kuitenkaan älykkyyttä vie mutta kykyä varmasti ajatella selkeästi kuin normaalisti oli koko aika pohtimiseen, niin kauan kuin tahtoi.

Siinä kun tiiviisti ollaan, toinen saattaa (jos on vahvempi persoona) alkaa määrittämään yleiskuvaa ja suuntaa.

Huomasin tuossa lyhyellä aikaa, että mm. minä saatan olla penteleen moinen myötäilijä loppupeleissä, ja sekös jos mikä passaa toiselle.

Minua pelottaa, että oma minä katoaa jos toinen hyvin hallinnoi (jos mies unohtaa kuunnella naista).

• valtakunta kirjoitti:

Se että tunne pyörityksessä ei edes pysty ajattelee asioita selkeästi sen vuoksi pitäisi ottaa kun huomaa tunteiden kuumentuvan vähän muuta ajateltavaa ja ottaa etäisyyttä asiaan.

Niin, pitäs olla mietintäaikaa. Vähän välimatkaa.

Muuten se on painostavaa.

• valtakunta kirjoitti:

Kyllä on hyvä tuoda asiat julki ja sopia jos on sopimista mutta ainakin tuon miehen kanssa oon huomannut, että lopulta jonkin asian myöntää kun monesti pikku asioissa tekee monesti pieleen.

Oon itse tuosta syksystä huolissani, jos ongelmat jatkuu esikoisella koulussa.

Joillakin miehillä on asenne, että he haluavat koko ajan ja kaikesta sanoa viimeisen sanan.

Ja jos ovat suunnitelleet jotain, eivät kerro toteutuksesta ja minusta se on vähän toisen alistamista ja mitätöimistä.

Niin kuin pariskunnan toisella puoliskolla ei olisi arvoa päätöksen teossa tai vaikuttamisessa.

Joillakin miehillä on asenne, että he haluavat koko ajan ja kaikesta sanoa viimeisen sanan.

Ja jos ovat suunnitelleet jotain, eivät kerro toteutuksesta ja minusta se on vähän toisen alistamista ja mitätöimistä.

Niin kuin pariskunnan toisella puoliskolla ei olisi arvoa päätöksen teossa tai vaikuttamisessa.

On se ikävää jos ei edes kerrota suunnitelmia .😕
        Ei siinä muu auta kuin kysellä ja tahtoa selvitellä , sopia myös sääntöjä kun riitelyn aikaan” miten menetellä?”. Ihan mikä helpottaa molempien oloa, jos tahtoa olla yhdessä.

• valtakunta kirjoitti:

On se ikävää jos ei edes kerrota suunnitelmia .😕
        Ei siinä muu auta kuin kysellä ja tahtoa selvitellä , sopia myös sääntöjä kun riitelyn aikaan” miten menetellä?”. Ihan mikä helpottaa molempien oloa, jos tahtoa olla yhdessä.

Ei toinen halunnut.

Jos kysyi jotain, ohitti sen omavaltaisesti.

Minua ärsyttää jos toinen määrää sen mun puolesta, mikä on tärkeää ja mikä ei. Eihän sitä kyllä kestä kukaan, voi kokeilla, mies tai nainen.

Ei toinen halunnut.

Jos kysyi jotain, ohitti sen omavaltaisesti.

Minua ärsyttää jos toinen määrää sen mun puolesta, mikä on tärkeää ja mikä ei. Eihän sitä kyllä kestä kukaan, voi kokeilla, mies tai nainen.

Niih sitä joutuu mukautuu kun toinen päättää. Säännöt olisi hyvä laatia ennen riitoja tai nostaa asia esille, miksi tämän on hyvin tärkeää.
        Toistojen kautta se ikävä käyttäytyminen huomaa.

En minä pystyisi olemaan suhteessa jos asioita pysty sopimaan tai jotain kieltämään.
        Minulle on aina hyvin tärkeitä säännöt.

• NainenRuudunTakaa

Jos näin käy, niin kyllähän se sitten tyhmentää. Mutta hyvässä tasapainoisessa suhteessa molempien ajatusmaailmat rikastuu ja laajenee. Nimenomaan opitaan pois yhdestä totuudesta kun on toinen oman erilaisen totuutensa kanssa siinä vierellä. Vaikka miten olis sama arvomaailma jne, niin aina on monia asioita eri tavalla opittu ja niitä pidetään itsestäänselvyyksinä kunnes tulee toinen rinnalle ja tekee eri lailla.

Eli hyvä suhde viisastuttaa. Jos on sellaiselle avoin, ainakin.

• wanhaämmä

Sinäkään et tykkää,

Höpsis! Harmishan on ihan huippu just tuosta, että sen kanssa voi olla aivan eri mieltä. Ja pitää ollakin, ihan periaatteesta, se vastaa aina huutoonsa! :)

• wanhaämmä kirjoitti:

Höpsis! Harmishan on ihan huippu just tuosta, että sen kanssa voi olla aivan eri mieltä. Ja pitää ollakin, ihan periaatteesta, se vastaa aina huutoonsa! :)

Oletko sinäkin vihainen minulle? :(

Kai sen kanssa jotenkin voi olla eri mieltä, mutta ihan selvästi se yrittää pienempäänsä puhua ympäri, ja kohta huomaakin sanovansa 'joo'....

Harmis sanoi jossain, että puoluekin kyllä vaihtuu portsariotteella ja kunnon p.nolla, niin minä olin jostain lukevinani.

Ja nyt pelottaa.. Se menee vähän siihen tyyliin, että saahan sitä sanoa oman asiansa, mutta hän sanoo viimeisen sanan? Burrr..

Että tiijäpä nyt miten päin tässä olla?

• NainenRuudunTakaa kirjoitti:

Jos näin käy, niin kyllähän se sitten tyhmentää. Mutta hyvässä tasapainoisessa suhteessa molempien ajatusmaailmat rikastuu ja laajenee. Nimenomaan opitaan pois yhdestä totuudesta kun on toinen oman erilaisen totuutensa kanssa siinä vierellä. Vaikka miten olis sama arvomaailma jne, niin aina on monia asioita eri tavalla opittu ja niitä pidetään itsestäänselvyyksinä kunnes tulee toinen rinnalle ja tekee eri lailla.

Eli hyvä suhde viisastuttaa. Jos on sellaiselle avoin, ainakin.

Tosi vaikeaa..

• wanhaämmä

Kai sen kanssa jotenkin voi olla eri mieltä, mutta ihan selvästi se yrittää pienempäänsä puhua ympäri, ja kohta huomaakin sanovansa 'joo'....

Harmis sanoi jossain, että puoluekin kyllä vaihtuu portsariotteella ja kunnon p.nolla, niin minä olin jostain lukevinani.

Ja nyt pelottaa.. Se menee vähän siihen tyyliin, että saahan sitä sanoa oman asiansa, mutta hän sanoo viimeisen sanan? Burrr..

Heh, no enkä oo vihainen :)

Jos Harmiksen jutut alkaa tuntumaan joolta, niissä on silloin jotain perääkin. Asiat kun harvoin on mustia tai valkoisia. Jollekin palaselle kokonaisuudessa voi sanoa joo, vaikka ei sen ympärille kyhätylle huuhaalle voisi kun pyörittää silmiään. Ja hyville jutuille väärin ymmärretyistäkin asioista saa nauraa ilman että tunnustaa väriä :)

Mielipiteen vaihtaminen on ihan ok, jos huomaakin että asiassa oli muitakin puolia kuin mitä siihen asti on itse hoksannut. Niin burgeri-kivaa kuin olisikin, ei ole olemassa yhtä oikeaa samaan muottiin sopivaa ratkaisua joka toimisi kaikille. Aina pitää olla varaa joustaa ja katsoa asioita yksilön ja tilanteen kannalta...

"Harmis sanoi jossain, että puoluekin kyllä vaihtuu portsariotteella ja kunnon p.nolla, niin minä olin jostain lukevinani."

Tuo on törkeä VALHE, ei varmasti ole harmis sanonut missään noin eikä sano mutta kun tällaista p..kapuhetta saa lukea niin kieltämättä olisi kyllä kaikki perusteet suuttua. Silti en nytkään suutu misspönttikselle koska pidän hänestä mutta minua surettaa että misspönttis kuvittelee tuollaista harmiksen sanomaksi, olisin luullut että tuntee paremmin näiden palstajuttujen osalta.

Mitä tulee ympäripuhumiseen tottakai yritän saada ihmiset viisastumaan ja kääntämään kellkansa oikeaan suuntaan, ei siinä pitäisi olla mitään väärää. Ei se kelkan kääntö silti ehdoton vaatimus ole.

• Niin, tyhmentääkö?

• No jos tuntee joutuneensa parisuhteeseen tai parisuhde-elämä on alkuhuuman jälkeen muuttunut joutumiseksi niin kaipa sitä ihminen on , jos ei nyt tyhmentynyt, niin ainakin aivoistaan sumentunut kun signaaleja ei ole ajoissa huomannut.

Väittäisin kuitenkin että toimivassa parisuhteessa ihmiset viisastuvat. Kyky tehdä kompromisseja paranee ja toisaalta on asioita jotka ovat toiselle toiselle tärkeämpiä kuin toiselle. Silloin ei välttämättä edes kompromissia tarvita.

• Lähtökohtaisesti pitäisi olla myönteinen toiselle. Tai siis suhtautumisen. Pitkään sinkkuna olleilla on tosi vahvat omat näkemykset. Missä on joustovara?

• M184

Lähtökohtaisesti pitäisi olla myönteinen toiselle. Tai siis suhtautumisen. Pitkään sinkkuna olleilla on tosi vahvat omat näkemykset. Missä on joustovara?

Näinpä juuri. Pitäisi kasvaa yhdessä eikä erikseen.

Kyllä itselläkin on käynyt mielessä että kun on pidempään yksin niin kynnys kompromisseihin pienenee.

• M184 kirjoitti:

Näinpä juuri. Pitäisi kasvaa yhdessä eikä erikseen.

Kyllä itselläkin on käynyt mielessä että kun on pidempään yksin niin kynnys kompromisseihin pienenee.

"Näinpä juuri. Pitäisi kasvaa yhdessä eikä erikseen."

Tuossapa se oikeastaan kiteytyy.

-Yhdessä.

Jos on parisuhteessa, ei voi enää jatkaa elämää sinkkutyylillä. Siinä kohtaa pitäisi tajuta muutos. Ja aloittaa itsestä. Tarkkailla tomiaan ja hyvin varovasti sättiä toista jos ylipäärään meinaa.

Rutiinit suurennuslasin alle ja päivitys.

"Näinpä juuri. Pitäisi kasvaa yhdessä eikä erikseen."

Tuossapa se oikeastaan kiteytyy.

-Yhdessä.

Jos on parisuhteessa, ei voi enää jatkaa elämää sinkkutyylillä. Siinä kohtaa pitäisi tajuta muutos. Ja aloittaa itsestä. Tarkkailla tomiaan ja hyvin varovasti sättiä toista jos ylipäärään meinaa.

Rutiinit suurennuslasin alle ja päivitys.

'toimiaan'

• Niin, mitä on saatu jo aikaiseksi.

Tai suhde saanut :D

• Tämä-selvä

Eikai kukaan nyt tyhmän kanssa ala olemaan. Kai te nyt teetätte älykkyystestin sille kumppani ehdokkaalle.

• naiset.on.dinge.döng

nainen tyhmentää miestä no naiset on verrattavissa lapsiin eli mies on aikuinen ja nainen mieleltään lapsi ja sinkkunaiset on mitä on puhumattakaan pitkään sinkuista olleista naisista ja korkeastikoulutetuissa no ne on mitä on

• Totuus-

Naiset on vitun tyhmiä, panevat jännämiehiä ja sitten kuolevat alle 30 vee

• Päläpälä

Ei tyhmennä mun mielestä. Pikemminkin viisastuttaa...

Mut jos et koe saavasi olla omaittesi, niin silloin voit joutua mukailemaan liikaa. Vain jos ryhdyt mukailemaan...mitäs nyt tämmäsiä tuli mielees?🤔

Onks kaikki hyvin??

• Ohi on, suhde..

Niin se vaan nyt on. Tulipahan yritettyä..

Jos toinen imee kaiken ilon energian kun astuu samaan tilaan, niin onko siinä mitään ideaa.

Ohi on, suhde..

Niin se vaan nyt on. Tulipahan yritettyä..

Jos toinen imee kaiken ilon energian kun astuu samaan tilaan, niin onko siinä mitään ideaa.

Voi...🐽

No eihän tuo kuulosta hyvälle, että ilo ja energia katoaa imussa...toisinpäin se kai olis hyvä olla. Että ilo ja energia vaan tuplaantuu, kun yhteen päädytään samaan tilaan ja eritoten suhteen noinkin alussa ja useampi vuosi vielä alustakin eteenpäin..

Tulee niitä tympii hetkiäkin,mutta ei alkuun passais tulla..jos niinko tyypit on oikeet yhdessä..🤔

Mun mielestä.

*Haliruttaus* 😊

• Päläpälä kirjoitti:

Voi...🐽

No eihän tuo kuulosta hyvälle, että ilo ja energia katoaa imussa...toisinpäin se kai olis hyvä olla. Että ilo ja energia vaan tuplaantuu, kun yhteen päädytään samaan tilaan ja eritoten suhteen noinkin alussa ja useampi vuosi vielä alustakin eteenpäin..

Tulee niitä tympii hetkiäkin,mutta ei alkuun passais tulla..jos niinko tyypit on oikeet yhdessä..🤔

Mun mielestä.

*Haliruttaus* 😊

Ajattelin vaan...

että joka päivä tyhmempi olo, ja tartuttaa nuo moukkamaiset tavat muihinkin. Kiitos halista.

Ei sais alkuun tulla tuollaisia.ihan kuin koko ajan ois puhuttu eri asiasta ja kumpikin epäkäyvällä sävyllä. Jos yhdenkin kerran ois oltu jostain samaa mieltä.

No aattelen niin ettei se rasita enää häntäkään.

Ajattelin vaan...

että joka päivä tyhmempi olo, ja tartuttaa nuo moukkamaiset tavat muihinkin. Kiitos halista.

Ei sais alkuun tulla tuollaisia.ihan kuin koko ajan ois puhuttu eri asiasta ja kumpikin epäkäyvällä sävyllä. Jos yhdenkin kerran ois oltu jostain samaa mieltä.

No aattelen niin ettei se rasita enää häntäkään.

Oispa ollut toisin, mutta niin nyt ei sitten teitä yhteen tarkoitettu..

Ootte olleet eri aalloilla alkuunsa, jokin viehätti mutta se jokin ei kanna ja liian erilaiset selvästikin.

Totta, ei se rasita häntäkään ja sä löydät takuulla vielä semmosen, joka antaa aihetta iloon. Oon siitä jostain syystä ihan varma.🤘😀

Nyt anna itelles rauha tuosta mielipahasta, se tottakai keljuttaa kukapa sitä tahtos noin käyvän..

Nyt sun tarttee tehdä kaikkea semmosta mistä tykkäät, niin piristää!😃

• Päläpälä kirjoitti:

Oispa ollut toisin, mutta niin nyt ei sitten teitä yhteen tarkoitettu..

Ootte olleet eri aalloilla alkuunsa, jokin viehätti mutta se jokin ei kanna ja liian erilaiset selvästikin.

Totta, ei se rasita häntäkään ja sä löydät takuulla vielä semmosen, joka antaa aihetta iloon. Oon siitä jostain syystä ihan varma.🤘😀

Nyt anna itelles rauha tuosta mielipahasta, se tottakai keljuttaa kukapa sitä tahtos noin käyvän..

Nyt sun tarttee tehdä kaikkea semmosta mistä tykkäät, niin piristää!😃

Kiitos kun kannustat ja sanoit kauniisti *kyynel*

Enkä oikein tiedä, mikä harmittaa, ihmisen menettäminen vai, että yritti niin kovasti vai pettymys toisen luonteeseen.

En minä tästä työstä niin tykkää, mutta teen sitä nyt enemmän. Se auttaa aina kaiken muun unohtamisessa.

Kiitos kun kannustat ja sanoit kauniisti *kyynel*

Enkä oikein tiedä, mikä harmittaa, ihmisen menettäminen vai, että yritti niin kovasti vai pettymys toisen luonteeseen.

En minä tästä työstä niin tykkää, mutta teen sitä nyt enemmän. Se auttaa aina kaiken muun unohtamisessa.

Eipä kestä kiitellä, mä tykkään susta tuommosena sen perusteella mitä täällä sua oon hahmottanut ja ihan varmasti tykkää moni muukin.

Miehetkin takuulla. Joten ihan oikeasti en epäile etteikö rakkautta ja oikeanlaista vastakaikua löytysi sulle. ☺️

Siinä voi harmittaa kumpikin,mutta jos yhtään oikein tulkitsen niin oot pettynyt turhiin odotuksiin..

Juuh, tiiän työn helpottavan vaikutuksen. Samma här, siihen on hyvä uppoutua kun suhteet särettää.

Parempaa huomista, olet ihana ja rakkauden arvoinen ihminen, muista se!!! Leukaa pystypäin ja kesää kohti. Mä kömmin nukkumaan, aamusta on aikainen herätys..yhtään ei huvittais herätä niin aikaisin, mut pakkohan se on..

Hyvää yötä ja sweet dreams. * voimahali* vielä mojova.🤗

• Päläpälä kirjoitti:

Eipä kestä kiitellä, mä tykkään susta tuommosena sen perusteella mitä täällä sua oon hahmottanut ja ihan varmasti tykkää moni muukin.

Miehetkin takuulla. Joten ihan oikeasti en epäile etteikö rakkautta ja oikeanlaista vastakaikua löytysi sulle. ☺️

Siinä voi harmittaa kumpikin,mutta jos yhtään oikein tulkitsen niin oot pettynyt turhiin odotuksiin..

Juuh, tiiän työn helpottavan vaikutuksen. Samma här, siihen on hyvä uppoutua kun suhteet särettää.

Parempaa huomista, olet ihana ja rakkauden arvoinen ihminen, muista se!!! Leukaa pystypäin ja kesää kohti. Mä kömmin nukkumaan, aamusta on aikainen herätys..yhtään ei huvittais herätä niin aikaisin, mut pakkohan se on..

Hyvää yötä ja sweet dreams. * voimahali* vielä mojova.🤗

Hyvää yötä sinulle tärkeä palstaystävä...

Lohdutat oikeasti ja paikalla kun tarvis *halii takas*

Ja olet oikeassa niistä odotuksista, se on niin kuin sanoit.

Jaksamista loppuviikkoon sinnekin päin (ystävä live-elämässä laittoi juuri viestin ja ottaa mut perjantaina jonnekin mukaan, ei sanonut vielä, kuulema yllätys...hui).

Hyvää yötä sinulle tärkeä palstaystävä...

Lohdutat oikeasti ja paikalla kun tarvis *halii takas*

Ja olet oikeassa niistä odotuksista, se on niin kuin sanoit.

Jaksamista loppuviikkoon sinnekin päin (ystävä live-elämässä laittoi juuri viestin ja ottaa mut perjantaina jonnekin mukaan, ei sanonut vielä, kuulema yllätys...hui).

Kiva homma, että pääset ystävän kanssa liikkeelle. Ei tuu ittekseen pähkittyä ja harmisteltua kotona. Muuta aateltavaa...

Muksan muikiaa perjantaita Pönttis teille!😄

• omamielipiteeni

Ei, vaan päinvastoin.

• jotenkinnoinkai

Tuon kristinuskonnollisen näkemyksen mukaan ajatteluunne, jos sopii.
      Kun 2 erilaista ihmistä menisi yhteen, he täydentävät toinen toistaan.
      Näin se ei tyhmennä eikä viisastuta vaan jos tahtoa löytyy, se täydentää.
      Mutta haluan myös huomauttaa, että nykyään se ei sovi ihmisille vaan he ovat itsenäisiä, eivätkä pelaa yhteen KUMMATKIN . Vaikka toinen eläisi yhteen täydentävästi, niin toinen saattaa elää itselleen, unohtaen täydentämisen, muuttuen itsekkääksi.
      Se tuo tuhoa ja tuskaa ja sitä en halua kenellekään.
      Siksi on parempi yksin, kun huonossa suhteessa.
      Parisuhde ei tyhmennä vaan täydentää.
      Ongelmallista on tietenkin se, että tyhmempi ei tajua älykkäämiä asioita, sillä jos tajuaisi, niin olisi viisaampi. Jos taas toinen selittää toiselle älyä, se voi tarttua. Tyhmyys ei tartu.
      Sanonta "joukossa tyhmyys tiivistyy" johtuu muista syistä, kuten esim. että ei voi tuoda niin esille älykkyyttä, koska osatekijöitä on useampia ja kaikille ei riitä aikaa.

• AsianVierestä

Kyllä tyhmentää. Vasta eilen huomasin miten meni kauppajonoon naisen perässä enkä miettinyt mikä olisi ollut nopein kanssa. Menin siis naisen perässä häneen luottaen kassalle joka oli varmasti liikkeen hitain. Miksi pitäisi seistä kassajonossa 5 minuuttia mahdollista aikaa kauemmin? Kyllä, toinen voi tyhmentää toista omilla teoillaan jos peesaat ajattelematta.

• wanhaämmä

Eli olet niin tyhmä, ettet näe kassajonossa muuta pointtia kuin läpimenovauhdin?

• No ei pitäisi. Mutta toisaalta tuossa voi vähän niinkin käydä tavallaan, että sitä viskaa tavallaan omista tunteistaan vastuun toiselle...

Se tarkoittaa sitä, että olettaa asioiden vaan tapahtuvan automaattisesti, kuten pankissa suoraveloitus. Kun on toinen vierellä, se tekee minulle hyvän olon ja saan kaikki mitä parisuhteesta voi ja pitää saada. Enkä tarkoita tällä edes sellaista vastavuoroisuutta, vaan sitä, että sen toisen pitäisi osata vastata juuri niin, että ne tunteet ovat oikeanlaisen tuntuiset. Jokainenhan on oikeasti sellainen kuin on ja siihen ihmiseen sitä tutustuukin. Mutta eihän sen pidä "tehdä" sitä hyvää tunnetta, vaan se tulee, kun se toinen on niin hyvä....

Oikeastaan olen sitä mieltä, että oikeanlainen parisuhde vaan viisaannuttaa ja niin vielä, että sitä löytää itsestään kaikenlaisia tunnetiloja ja oppii niistä aina vaan lisää. Eli toimivassa suhteessa oppii aina uutta, eli tulee vaan viisaammaksi ja kokeneemmaksi..

• AsianVierestä

Kaikenlaiset parisuhteet viisastuttavat ja antavat jotain.
        Kysymys on vain siitä miten annat päätöksenteon vallan toiselle häneen luottaen. Joskus huomaa ettei tykkää lopputuloksesta ja pitää itseään siten tyhmänä.

• AsianVierestä kirjoitti:

Kaikenlaiset parisuhteet viisastuttavat ja antavat jotain.
        Kysymys on vain siitä miten annat päätöksenteon vallan toiselle häneen luottaen. Joskus huomaa ettei tykkää lopputuloksesta ja pitää itseään siten tyhmänä.

En minä ole pitänyt tuollaisessa itseäni kyllä typeränä ikinä. Jos annan vastuun toiselle päättää vaikka mitä tilataan ruuaksi, silloin haluan myös tutustua toisen makumaailmaan.
        Missä olen jossain kohtaa suhteessa pitänyt itseäni typeränä, on se, että oletti tietävänsä toisesta jotain kysymättä, tai kokematta sitä.

• AsianVierestä
        Dissi kirjoitti:

En minä ole pitänyt tuollaisessa itseäni kyllä typeränä ikinä. Jos annan vastuun toiselle päättää vaikka mitä tilataan ruuaksi, silloin haluan myös tutustua toisen makumaailmaan.
        Missä olen jossain kohtaa suhteessa pitänyt itseäni typeränä, on se, että oletti tietävänsä toisesta jotain kysymättä, tai kokematta sitä.

No, ei kannata esimerkiksi antaa naisen ostaa vaatteita vain koska he haluavat ostaa sinulle vaatteita. Tuohon syyllistyvä on kyllä tyhmä:)

No, ei kannata esimerkiksi antaa naisen ostaa vaatteita vain koska he haluavat ostaa sinulle vaatteita. Tuohon syyllistyvä on kyllä tyhmä:)

Jaa? Minusta nainen saa ostaa ihan mitä haluaa.... Eikä sellaisia vaatteita tarvitse itse pitää päällä, mitkä ei itseä miellytä...en minä ainakaan.... mutta jos joku naisen ostama vaateparsi ei minua miellytä, sanon sen.... Ei ole vaan tämän nykyisen naisen kanssa tullut ikinä ajankohtaiseksi... ollaan osteltu vaatteet ihan itse itsellemme... :o)

• jotainrajaa
        AsianVierestä kirjoitti:

Kyllä olet oikeassa!
        Mies joutuu muuten käyttämään rintaliivejä ja näyttää ihan transsulta.

Ratkaisu tähän on!

Anna naisen ostaa, mutta tee selväksi että olet itse mukana ostoksilla ja valikoimassa mitä ostetaan. Näin saat mieleisiä vaatteita ja nainen saa ostaa. Oikeastihan ( tyypillinen) nainen ei tuosta tule iloiseksi, koska ei saa vaatettaa sinua kuin nukkea lapsena ollessaan aikoinaan.

Mutta kyllä tämäkin toimii. On kokeiltu. Mies on valkannut vaatteensa ja minä maksanut. Hyvä tuli. 😃👍

• Päläpälä kirjoitti:

Ratkaisu tähän on!

Anna naisen ostaa, mutta tee selväksi että olet itse mukana ostoksilla ja valikoimassa mitä ostetaan. Näin saat mieleisiä vaatteita ja nainen saa ostaa. Oikeastihan ( tyypillinen) nainen ei tuosta tule iloiseksi, koska ei saa vaatettaa sinua kuin nukkea lapsena ollessaan aikoinaan.

Mutta kyllä tämäkin toimii. On kokeiltu. Mies on valkannut vaatteensa ja minä maksanut. Hyvä tuli. 😃👍

Kato sen verran kallista vaatetta, ettei tee mieli ostella usein ja sanot, että näistä mä tuun onnelliseksi. Tämmöstä niiden pitää olla.😃

Ehkäpä nainen ei jatkossa ostele, vaan saat ostella itse vaatteesi. 😜

• helmiä_sioille

Ei.

Mutta jos valmiiksi tyhmä päätyy yhteen toisen valmiiksi tyhmän kanssa niin silloin siinä pienessä joukossa tyhmyys tiivistyy entisestään. :D

• Noh olihan tiivistys. Siinä sinä olet kyllä mestari :)

• helmiä_sioille

Noh olihan tiivistys. Siinä sinä olet kyllä mestari :)

Jos joku kertoo mulle, ja näyttääkin todeksi jonkin muun tavan, muutan mieleni... :D

Mut miks sää oot niin pönttö? Eikö oppi tartu?

• helmiä_sioille kirjoitti:

Jos joku kertoo mulle, ja näyttääkin todeksi jonkin muun tavan, muutan mieleni... :D

Mut miks sää oot niin pönttö? Eikö oppi tartu?

Miksi sanot minua aina pöntöksi?

*katsoo ihmetellen silmät suurina kiekkoina*

Onhan tässä opittu yhtä sun toista.

Kerro miksi miehet haluavat jyrätä naisen mielipiteen? Eivätkö he opi, että rakastamalla saa rakkautta?

• helmiä_sioille

Miksi sanot minua aina pöntöksi?

*katsoo ihmetellen silmät suurina kiekkoina*

Onhan tässä opittu yhtä sun toista.

Kerro miksi miehet haluavat jyrätä naisen mielipiteen? Eivätkö he opi, että rakastamalla saa rakkautta?

Ei halua. Mut naisen mielipide on yleensä ku lehmänpaska.

Ei halua. Mut naisen mielipide on yleensä ku lehmänpaska.

Sittenhän se rakkauskin on sitä..

• helmiä_sioille

Sittenhän se rakkauskin on sitä..

En tiedä. onko lopulta niin...?

Mut miksi sinä et kerro suoraan mitä tunnet? Dunkkuun tulee, mut mitä väliä? Kenenkään ei pitäisi padota todellisia tunteita sisällään...

• helmiä_sioille
        helmiä_sioille kirjoitti:

Mut miksi sinä et kerro suoraan mitä tunnet? Dunkkuun tulee, mut mitä väliä? Kenenkään ei pitäisi padota todellisia tunteita sisällään...

Mut tää biisi toimii nyt sulle... :)

https://www.youtube.com/watch?v=TNIc7H-tkP4

En tiedä...

• helmiä_sioille

En tiedä...

Et sä ole ensimmäinen, etkä viimeinen...

Kertonut sulle tän ennenkin...

"Kiusauksista pääsee antautumalla niille..." :)

-Oscar Wilde-

https://www.youtube.com/watch?v=NyAK7qPeHY0

• taasavaruusuutinen

Niin joo kun valtakuntakin kirjoitti avaruusjutuista niin taas ollut avaruustapahtuma, raketti törmännyt kuuhun ja tuhoutunut kun laskeutuminen oli epäonnistunut :)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      205
      2029
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      48
      1176
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      173
      1075
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      966
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      861
    6. 69
      772
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      772
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      727
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      338
      677
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      26
      661
    Aihe