Oletteko jo ostaneet tuulettimen helteitä varten

Kaikysyäsaa--

Kesä on jo kohta ja 30 lämmintä joten tarviitte tehokkaan tuulettimen että jaksatte palstailla.

37

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Elin viime kesänkin, joten tuuletin on valmiina.

      exLiner

    • Anonyymi

      Sampleri, jos tulee yhtä tukalan kuuma kesä, kuin viime kesä.
      Nyt on jo kuuma, kun aurinko porottaa huoneeseen, vaikka verhot on ikkunan edessä.
      Tulis vaan pilvinen ja sopivasti sateinen kesä, ei muuten ruoka kasva, jos kesät on vaan kuumia ja sateettomia, vai kuvitteleeko ihmiset, että ruoka tulee kaupasta jostain mustasta aukosta loputtomasti.

    • Tuulettimet eivät ole kummoinen ratkaisu..
      Minulla on ilmalämpöpumppu, eli sen huonelämmön voin parilla napin painalluksella säätää vaikkapa 20c...

      • Anonyymi

        Asut varmaankin ok-talossa?

        Kato kun kaikki eivät asu niin alapa nyt kerrostalon seinään asentamaan omaa ilmalämpöpumppuja...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asut varmaankin ok-talossa?

        Kato kun kaikki eivät asu niin alapa nyt kerrostalon seinään asentamaan omaa ilmalämpöpumppuja...

        Joo, mä tiedän..Tuulettimet eivät siltikään ole kummoinen ratkaisu..
        Työttömillä on paljon vapaa-aikaa, mutta vähän automatiikkaa, luxusta ja mukavuuksia.
        Ehkä nää on niitä juttuja kuitenkin mitä kannattais itse kunkin tavoitella elämässä niin ei tarvitsisi voivotella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asut varmaankin ok-talossa?

        Kato kun kaikki eivät asu niin alapa nyt kerrostalon seinään asentamaan omaa ilmalämpöpumppuja...

        Atm kuuluukin käpristyä saunayksiössään.
        Motivoi tekemään kovemmin työtä yhteiskunnan hyväksi saamatta koskaan paritteluoikeutta.
        Sehän on sinkun elämän tarkoitus, työnteko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Atm kuuluukin käpristyä saunayksiössään.
        Motivoi tekemään kovemmin työtä yhteiskunnan hyväksi saamatta koskaan paritteluoikeutta.
        Sehän on sinkun elämän tarkoitus, työnteko.

        Onkooooo.. Kyl mä teen paljo muutakin ku töitä vaikka olenkin sinkku.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Joo, mä tiedän..Tuulettimet eivät siltikään ole kummoinen ratkaisu..
        Työttömillä on paljon vapaa-aikaa, mutta vähän automatiikkaa, luxusta ja mukavuuksia.
        Ehkä nää on niitä juttuja kuitenkin mitä kannattais itse kunkin tavoitella elämässä niin ei tarvitsisi voivotella...

        En mä ole työtön mutta asun silti kerrostalossa. Siis kyllähän omistan myös omakotitalon toisella paikkakunnalla, mutta en asu siellä vaan käyn säännöllisen epäsäännöllisesti.


    • Ei se joka kesä ole 30. Oikeastaan Suomessa on melkein harvinaista, että siinä lämpötilassa oltaisiin viikkoa enemmän. Ostin jo varhain tällä vuosituhannella tuulettimen. Ei tarvitse enää ostaa. Sitä paitsi asun varjopuolella niin minulla ei käytännössä paista aurinko ollenkaan sisälle koko kesänä, sillä saan aina olla varjon puolella. Toisella puolella taloa sisälämpötilat kohoavat likemmäs 40 asteseen, mutta minä saan olla noin 30 asteessa, joka ei ole liikaa!

    • Anonyymi

      Viime kesänä kun olin hallissa töissä, oli sentään vähän viileämpää kuin ulkona siinä ilmastoimattomassa hallissa... hommata hiilihappojäitä tuulettimen eteen ja taakse, sitten :D

      Jotain 37c jatkuvasti hallissa ja ulkona auringonpaisteessa vieläkin kuumempaa hallin ulkopuolella minne aurinko paistoi :D

    • Anonyymi

      Ilmastointilaite olis 600e. Sen verta kallis, että harmittaa, jos ei tuliskaan helteinen kesä. Toisaalta toukokuun aikana se olis varmaan pakko ostaa, jos meinaa ennen helteitä enää saada. Myöhästä enää helteiden alettua.

    • Anonyymi

      Tulee suht viileä ja epävakainen kesä, jos vielä vappuviikolla ollaan 15 asteessa. Pitää useinkin paikkansa. Eli katsotaan vappuna, tarvitaanko.

    • Anonyymi

      Ostin tuulettimen ettei pallit hikoa kesällä niin pahasti.
      Ätmillä on kuitenkin kuumat paikat

    • Mulla on jo siirrettävä ilmastointilaite mutta viime kesänä tuntui jo vähän tehottomalta, pitänee tilata toinen lisäksi. Trotecilla olisi edullisia mutta toimitus näyttää olevan perseilypalveluiden kautta niin voi olla etten sieltä kuitenkaan tilaa.

    • Tilasin vuoren niitä ennakkoon, ja myyn sitten kesän tukalimmalla hetkellä...ylihintaan.

      Sitten voin maleksia kolme kuukautta tekemättä mitään. Nuolla jätskiä ja nauttia.

      Kyllähän tässä jotain bisnestä on keksittävä. Varhainen mato varustautuu ajoissa vai miten se meni.

    • On kyllä rasittavaa kun te kaikki olette nyt jotain hiivatin anonyymeja.

      Ei jaksa katsoa tätä palstaa.

      Rupes häiritsemään. En saa selkoa kuka on kuka!

      • Nyt minä huomasin, että ainut vaihtoehto rekatun lisäksi on käyttää Anonyymiä. Minäkin kaipaisin vain rekisteröityjä nimimerkkejä. Anonyymeja on täällä liikaa ja muualla.


      • Anonyymi
        Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Nyt minä huomasin, että ainut vaihtoehto rekatun lisäksi on käyttää Anonyymiä. Minäkin kaipaisin vain rekisteröityjä nimimerkkejä. Anonyymeja on täällä liikaa ja muualla.

        Nuo Anonyymit alkaa tosiaan olla häiritseviä


    • Voisihan sellaisen ilmastointilaitteen ja pari tuuletinta ostaakin, taidankin huomenna mennä ostoksille kun on vapaapäivä. Hyvä idea, säilyyhän ne seuraaviin hellekesiinkin sitten,jos joku kesä kuseksii vettä koko kesän...😃

      • Teillä kun on okt niin kannattaa ilmanmuuta laittaa ilmalämpöumppu niin hoitaa viilennyksen ja lämmityksen ja tienaa hintansa muutamassa vuodessa.


      • Anonyymi

        Aika paljon riippuu talosta ja talon lämpöeristyksistä ja koosta minkälainen lämpöpumppu pitäisi olla, jos koko Saharaa vaikka yrittäisi viilentää Etelä-Napamantereen miinusasteisiin, niin teho saisi olla melkoinen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Teillä kun on okt niin kannattaa ilmanmuuta laittaa ilmalämpöumppu niin hoitaa viilennyksen ja lämmityksen ja tienaa hintansa muutamassa vuodessa.

        On siitäkin puhuttu juu. Ja aikeissa ollaan ostaakin. Pitäs vaan valjastaa tuo isäntä asialle, kun mun valinnat voi olla edullisia vaan ei hyviä..😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon riippuu talosta ja talon lämpöeristyksistä ja koosta minkälainen lämpöpumppu pitäisi olla, jos koko Saharaa vaikka yrittäisi viilentää Etelä-Napamantereen miinusasteisiin, niin teho saisi olla melkoinen.

        Meillä on isoa väljää tilaa suurimmaksi osaksi tuo oleskelu ja ruokailutila, yhtenäistä siis ilman väliseiniä...

        Makkarit on sitten erillään omia soppia, että niihin ilmanlämpöpumpusta ei iloa ole ellei joka luukkuun laita omaa..mut olkkarissa kiertäs hyvin ja pääsis keittiöön ja vierastilaankin kiertämään. Eli suurimman osan asuttavaa pinta-alaa kuitenkin. 😊



      • Harmaaritari kirjoitti:

        Laitatte mitsubishin pumpun niin on hyvä ja hiljainen. esmes toi paketti ja kyllä se sen verran ilmaa kierrättää että ne makkaritkin viilenee. Tulee muutenkin hyvä ja raitis sisäilma.

        https://www.bauhaus.fi/paketti-ilmalampopumppu-mitsubishi-electric-dm25-etaohjain-asennus.html

        Mitsubishiä on puhuttukin, taitas olla ihan meille passeli tuo paketti minkä linkkasit. 👍

        Mulla oli aikoinaan ilmanlämpöpumppu ok-talossa ja kyl se vaan hyvä ostos oli. Aika lämmintä oli jo tänään, ikkunoista hohkas auringon paisteessa kaikki kuuma huoneisiin..voi pätsi jos on kuumakin kesä..🤦


      • Päläpälä kirjoitti:

        Mitsubishiä on puhuttukin, taitas olla ihan meille passeli tuo paketti minkä linkkasit. 👍

        Mulla oli aikoinaan ilmanlämpöpumppu ok-talossa ja kyl se vaan hyvä ostos oli. Aika lämmintä oli jo tänään, ikkunoista hohkas auringon paisteessa kaikki kuuma huoneisiin..voi pätsi jos on kuumakin kesä..🤦

        Korjaus edelliseen, tsekkasin vielä vähän tuolla tyypillä niin siinä on tuota hintaa painettu alas sillä että onkin jotain maahantuojan jälkiasennusta siinä kun ei ole vissiin tehdasasenteista pohjalämopövastusta:

        https://lampopumput.info/foorumi/threads/bauhausin-mitsubishi-tarjous-dm25va.27120/

        No mitsu on merkkinä kyllä hyvä, kuulemma paras, että voisi toimiakin mutta ehkä kannattaa inbvestoida pari-kolme-neljäsataa enemmän ja laittaa valmiiksi pohjoismaamalli.

        Näköjään saa olla tarkkana noiden kirjainyhdistelmien kanssa ja gooklata kannattaa aina.

        Tuolla muuten näytti olevan vertailua ja tesitraportteja, jos olette hankkimassa niin varmaan kannattaa vilkaista:

        https://www.scanoffice.fi/vttn-testiraportit-ilmalampopumppuvertailu/


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Korjaus edelliseen, tsekkasin vielä vähän tuolla tyypillä niin siinä on tuota hintaa painettu alas sillä että onkin jotain maahantuojan jälkiasennusta siinä kun ei ole vissiin tehdasasenteista pohjalämopövastusta:

        https://lampopumput.info/foorumi/threads/bauhausin-mitsubishi-tarjous-dm25va.27120/

        No mitsu on merkkinä kyllä hyvä, kuulemma paras, että voisi toimiakin mutta ehkä kannattaa inbvestoida pari-kolme-neljäsataa enemmän ja laittaa valmiiksi pohjoismaamalli.

        Näköjään saa olla tarkkana noiden kirjainyhdistelmien kanssa ja gooklata kannattaa aina.

        Tuolla muuten näytti olevan vertailua ja tesitraportteja, jos olette hankkimassa niin varmaan kannattaa vilkaista:

        https://www.scanoffice.fi/vttn-testiraportit-ilmalampopumppuvertailu/

        Kiitos Harmis.😊👍

        Ehkäpä ON parempi, että pistän miehen asialle niin ei tuu sanomsta ja ostettua " ei olis saanut ostaa" versiota..

        Hyvää yötä! Tää meno on täällä nyt hiukka villiä..


      • Päläpälä kirjoitti:

        Kiitos Harmis.😊👍

        Ehkäpä ON parempi, että pistän miehen asialle niin ei tuu sanomsta ja ostettua " ei olis saanut ostaa" versiota..

        Hyvää yötä! Tää meno on täällä nyt hiukka villiä..

        Eipä kestä :)

        Noo, kyllä "huonollakin" pärjää, veli osti vuosia sitten panasonicin halpatarjouksen jossa kuulemma kiinalaisia osia niin ettei saa välttämättä varaosia mistään myöhemmin, no hyvin sekin on pelannut ja hintansa varmaan jo tienannut pariinkiin kertaan että eipä sillä. Mutta noissa tosiaan merkkituotteillakin saattaa olla sitä että on alihankinnasta halvempaa osaa laitettu tarjousmalliin niin sikäli jos oikein hyvän haluaa niin sitten vähän kannattaa ottaa selvää tarkemmin.

        Juu, öitä :)


    • Joo mulla on sellaine pieni tuuletin mutta ostin isomman koska pieni ei ollut tehokas.

      • Anonyymi

        Tuulettimista on hyötyä ja viime kesänä oli töissä todella kuumaa olla, tuuletinjuttuja suunnittelimme ja ajattelimme että miten saisi tehokkaan, todellakin jäätä kun laittaa tuulettimen eteen ja se jää viilentää ilmaa joka tulee tuulettimesta sen jään läpi.

        Kaikilla oli oma vesipullo hallin sisällä vieressä ja pomo toi perunalastuja ja kuplavettä joita voi napsia siinä jotta ei väsytä.

        Työnjohtaja sitten kokeili että: viilentääköhän jos avaan tuon yhden hallin oven tuosta: sieltä vasta pöllähtikin sitten kuumaa ilmaa auringon paahtamasta kuumasta ilmasta sisälle, että äkkiä kiinni se ovi.


    • Meillä on useampi tuuletin, mutta äidille ajattelin hankkia vielä yhden. Sellaisen tehokkaan pöytvmallisen. Viime kesän helteet oli vähän liikaa meidän muorille. Vaikka jokaisessa huoneessa oli tuuletin, ei meinannut riittää. Olisin silloin sen ostanut, mutta ne oli joka paikasta loppu. Vein meiltä lisätuulettimia sinne.
      Nyt olen ajoissa liikkeellä, meinaan hankkia muutaman lisää (varmuuden vuoksi). :)

    • Mun kämppä ei oikeestaan pahemmin edes kuumene. Kuitenkin läpiveto koko ajan päällä, ja toi parveke estää pahimman suoran auringonpaisteen.
      Yksiöt onkin sit pahempia.

      • Anonyymi

        Itse kun asun nyt lähes keskellä isohkoa monirappuista kerrostaloa, on ilmastointi, niin kun tulee ulkoa sisälle ja jos ulkona on todella kuuma, tuntuu viileälle kun menee sisälle, jos olisi läpivetoa eli ikkunoita auki, niin kuumaa olisi sisällä.

        Tuuletinjuttu on hyvä jos pystyy jotenkin viilentämään esim. jäiden avulla, tulisi mieleen vaikka joku auton sellainen lämmityslaitteen pieni kenno, mikä lämmittää ilman kiertävän veden avulla.

        Voisi laittaa toimimaan toisinpäin tuollaisen kennon jolloin siinä kennossa mikä on tarkoitettu kuitenkin puhallettavan ilman lämmitykseen, niin toimisikin ilman viilentimenä silloin.

        Ja ei ehkä kaikkialle kannata asennella niitä tuulettimia, vain sellaisiin paikkoihin missä on itse sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse kun asun nyt lähes keskellä isohkoa monirappuista kerrostaloa, on ilmastointi, niin kun tulee ulkoa sisälle ja jos ulkona on todella kuuma, tuntuu viileälle kun menee sisälle, jos olisi läpivetoa eli ikkunoita auki, niin kuumaa olisi sisällä.

        Tuuletinjuttu on hyvä jos pystyy jotenkin viilentämään esim. jäiden avulla, tulisi mieleen vaikka joku auton sellainen lämmityslaitteen pieni kenno, mikä lämmittää ilman kiertävän veden avulla.

        Voisi laittaa toimimaan toisinpäin tuollaisen kennon jolloin siinä kennossa mikä on tarkoitettu kuitenkin puhallettavan ilman lämmitykseen, niin toimisikin ilman viilentimenä silloin.

        Ja ei ehkä kaikkialle kannata asennella niitä tuulettimia, vain sellaisiin paikkoihin missä on itse sitten.

        Ilmastointi varmaankin lämmittää huonetta sen minkä tuuletuksella saa viilennettyä. Ilmastoiduissa asunnoissa ei pitäisikään pitää luukkuja auki.


    • Anonyymi

      Kattotuuletin, voin suorittelella lämpimästi. Empiiristä evidenssiä löytyy tietenkin.

    • Anonyymi

      Pakko olla 2 tuuletinta koska arska paistaa suoraan olkkariin ja sisällä helposti 30 kesällä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pohjanmaan käräjäoikeus on tuominnut Evita Enni Bettiina Kolmosen 3 vuoden ja 2 kuukauden mittaiseen

      23-vuotias Kolmonen suunnitteli aseellista iskua Isonkyrön yläkouluun. Hän muutti mielensä viime hetkellä. Koulusurmaa K
      Maailman menoa
      147
      3050
    2. Suojatiellä ei tarvitse kiittää!!

      Suomen liikennesääntöihin kuuluu että jalankulkija suojatiellä on ykkönen ja auto ym.ajoneuvo kakkonen.Ärsyttävää kun ny
      Maailman menoa
      159
      2317
    3. Rasistinen ääripersu iski Oululssa taas

      Jo toinen veitsihyökkäys Oulun Valkeassa: viitteitä, että teko olisi kopio edellisestä viikosta, sanoo poliisi. Kauppak
      Maailman menoa
      479
      2143
    4. Nainen, tilanne on sellainen

      kovin erikoinen, ja sellainen, etten sitä tänne voi kirjoittaa. Mutta voin sanoa olevani kiperässä tilanteessa, tilantee
      Ikävä
      127
      2054
    5. En usko että nainen meidän suhteesta

      Olisi tullut mitään. Kumpikin olisi ollut koko ajan mustasukkainen, kateellinen ja katkera jostain. Volatile combination
      Ikävä
      63
      1059
    6. Paula Koivuniemi täyttää tänään 77 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

      Paula Koivuniemi on yksi Suomen iskelmätaivaan legendaarisimmista tähdistä. Laulajatar on ollut suomalaisten kestosuosik
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1049
    7. Tollanen supernainen oot...

      Kunnon pakkaus, ja sitten asut jonkun idiootin kanssa jossain korvessa. Oliko sulla siinä joku ajatuskin kun siihen ru
      Ikävä
      88
      995
    8. Miten pitkään olet kirjoittanut

      omalle kaivatulle ?
      Ikävä
      79
      961
    9. Vielä näistä Oulun puukotuksista.

      Nyt on kovasti julkisuudessa esillä nämä kaksi Oulussa tapahtunutta rasistisin motiivein tehtyä puukotusta, jotka minist
      Maailman menoa
      181
      916
    10. Rita Niemi-Manninen kuittailee Aki-rakkaalleen Selviytyjät-osallistumisesta: "Akihan ei..."

      Pärjääköhän Rita paremmin viidakossa kuin Aki-rakas pohjolassa…?!? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/rita-niemi
      Suomalaiset julkkikset
      12
      875
    Aihe