Muutoksen tuulet puhaltavat!

Hallitus vaihtuu, kepussa vaihtuu puheenjohtaja ja vuodenaika vaihtuu. Nämä muutokset ovat varmoja, mutta emme vielä tiedä, millainen hallitus tulee, millainen on kepun tuleva puheenjohtaja emmekä tiedä edes sitä, millainen on tuleva kesä. Mutta kaikki nuo ensimmäisessä lauseessa toteamani muutokset tulevat varmasti. Vai tulevatko varmasti?

Onko kepun puheenjohtajan vaihtuminen sittenkään varmaa? Miksi Sipilä halusi lykätä vaihdoksen syyskuulle, kun olisi voinut tehdä sen heti? Aikooko hän ja uskooko hän kepun puheenjohtajana päästä vielä vaikuttamaan uuden hallituksen kokoonpanoon. Olisiko se mahdollista?

Kyllä se voisi olla mahdollista. Jos Rinne ei saa hallitusta muodostettua, sitten ilmeisesti toisena yrittämään pääsevä Halla-ahokaan ei siinä onnistuisi, niin Orpo pääsisi yrittämään. Sipilä kai uskoo, että Orpo saisi hallituksen kokoon nykyiseltä porvaripohjalta, sitä sinisten sijasta vain ruotsalaisilla ja kristillisillä täydentäen. Mutta olisiko kepu halukas lähtemään sellaiseen hallitukseen? Epäilen sitä. Kokemassaan rökäletappiossa kepu luultavasti sai opetuksen, joka ei ihan pian poistu rivikepulaisten mielestä?

Saa nähdä, mitä tuleman pitää. Edellisessä avauksessani jo spekuloin erilaisilla hallitusvaihtoehdoilla, joten nyt en sellaista enempää tee. Varmaan palaan asiaan sitten, kun alkaa siitä jotain konkreettista näyttöä tulla.

Mutta vielä yhdestä muutoksesta, joka on jo tullut: Näille palstoille ei enää hyväksytä rekisteröimättömiä nimimerkkejä. Kaikki ne, jotka eivät halua rekisteröityä, joutuvat tyytymään nimimerkkiin Anonyymi. Muutos on oikein hyvä ja tarpeellinen. Voi kauheaa kohtaloa tulla eräällä, joka ei voi enää käyttää noita nikkejään, joissa hän on varmaan jo tuhantena eri muunnoksena pysynyt aina vain minussa! No, kyllä hän varmaan edelleen tunnistettavana pysyy, sillä mistäpä muusta hän kirjoittaisi kuin ainoasta kiinnostuksen kohteestaan!

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On poliittisesti tervehdyttävää, että raiskaajia ja jihadisteja maahan ottanut
      ja vielä niitä kutsunut Sipilä joutuu poistumaan pysyvästi politiikasta
      Tällaista hölmöä hölöttäjää ja suomalaisten koskemattomuuden vaarantajaa
      ei todellakaan tarvita politiikassa

      • Anonyymi

        Oletko sitä mieltä ? Teillä edelleen puna viha päällä. Kuin ette ymmärtäisi politiikan ja demokratian sääntöjä ja malleja.
        Pahempi kuin 1918 SDP sisällissota, punakapina. Siinä kuoli 60000 Suomalaista, jossa mukana 27000 Stalinin 30-luvulla mestaamat punaiset jotka pakeni ihanne maahansa.

        Teillä muuutamilla kova katkeruus kunnon yrittäviin ihmisiin, jotka keskustaa äänestäneet, kun niin aina tehneet jo edellissuvuissakin.

        Ei Juha jatka, tulee toiset jatkajat puoleen johdossa. Kapia neuvoisin että kepun puolue elimet nämä asiat päättää, ja se nyt aikaistettu kesälomien loppuun nyt syksyyn vuodesta 2020 puoluekokous. Ei nämä ole kuin Ay-liikkeen asiat, siellä punaväki vain asioista päättää, valehdellen mm ansiosidonnaisesta että he sen maksaa.

        Miksi edelleen olette vihaisin, vaikka hävisitte aseellisen kapinanne. Ei hävinneet sanele ehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sitä mieltä ? Teillä edelleen puna viha päällä. Kuin ette ymmärtäisi politiikan ja demokratian sääntöjä ja malleja.
        Pahempi kuin 1918 SDP sisällissota, punakapina. Siinä kuoli 60000 Suomalaista, jossa mukana 27000 Stalinin 30-luvulla mestaamat punaiset jotka pakeni ihanne maahansa.

        Teillä muuutamilla kova katkeruus kunnon yrittäviin ihmisiin, jotka keskustaa äänestäneet, kun niin aina tehneet jo edellissuvuissakin.

        Ei Juha jatka, tulee toiset jatkajat puoleen johdossa. Kapia neuvoisin että kepun puolue elimet nämä asiat päättää, ja se nyt aikaistettu kesälomien loppuun nyt syksyyn vuodesta 2020 puoluekokous. Ei nämä ole kuin Ay-liikkeen asiat, siellä punaväki vain asioista päättää, valehdellen mm ansiosidonnaisesta että he sen maksaa.

        Miksi edelleen olette vihaisin, vaikka hävisitte aseellisen kapinanne. Ei hävinneet sanele ehtoja.

        Pankkomajuri alkaa näemmä toipua vaalien jälkeisestä kiljurännistä. Normaalisti taas sekaisin kuin seinäkello.


    • Anonyymi

      Stalinin ja suomalaisten 1918 -leninistien tekemät murhat oli pakko hyväksyä
      kun ne tulivat ULKOPUOLELTA eli

      ei Ruotsissa tai Tanskassa tai Norjassa ollut kansalaissotaa

      Suomessakaan ei ollut paitsi leninistien ulkomailta Venäjältä tuomat murhat täällä

      Mutta Sipilä on SUOMALAINEN joka kutsui ja päästi jihadisteja ja raiskaajia Suomeen
      ja joutuu nyt menemään historian roskakoppaan

      Ehkä tässä samassa yhteydessä päästään nyt kertaheitolta maalaisliitosta ja työnnetään se marginaalipuolue RKP:n kanssa sivuun

      RKP oli etelän kaupungeissa suurimpia puolueita 1920-luvulla ja keskustapuolue oli 1960- kekkoslovakiassa Kremlin renki jolla oli PITKITTYNYT VALTAKAUSI Kremlin kommunistien takia samoin kuin Kekkosen ylipitkä kausi presidenttinä

      Päästäisiinkö nyt pysyvästi maalaisliitosta kuten on päästy RKP:stä eli molemmat pikkupuolueiden joukkoon

    • Olisiko sinun kapi viisainta keskittyä ylösnousemukseen??
      Sehän on sinulle hyvinkin ajankohtainen asia.

      Politiikasta ja erityisesti Keskustan ratkaisuista sinä et ymmärrä paskanvertaa, joten viisainta olisi sinunkin jättää ne ratkaisut niille joita se koskee.

      Nythän sinulla on ainutlaatuinen mahdollisuus ylistää Rinnettä demarisaitilla, onhan sieltä vappusatanen tulossa. Ai niin, sinulta taitaa tulla kylmäpieru ennen sitä.

    • Otin tuossa esille kepun puheenjohtajavaihdoksen, niin siitä vielä vähän: Eilen jo aprikoin, kuka mahdollinen Sipilän seuraaja voisi olla. Pidin todennäköisimpinä joko Antti Kaikkosta tai Katri Kulmunia. Kuinka unohdinkaan tämän:

      https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/277854-nakokulma-raskaana-oleva-annika-saarikko-olisi-nappivalinta-keskustalle

      Hän varmaan on vahvoilla siihen tehtävään, jos vain haluaa siihen päästä. Luulenpa, että haluaa. Sipilän lähdön aikoihin syntyvä vauvansa ei varmaan ole sille este. Vauvaa tietysti tarvitsee myös rintaruokkia - ja Annikalla on rinnat, joista ruokkia - joten Annikan täytyisi kai tuoda vauva mukanaan myös eduskuntaan, mutta saahan sille hoitajan. Ja kotona vauvalla on hyvä hoiitaja, ”iskä”, jonka kanssa Annikalla on jo yksi lapsi ennestään.

      Hellyttävä tarina muuten tuo Annikan ja Erkki-miehensä story. Rakkautta yli rajojen, sillä Erkkihän on demari, eikä ihan vähäinenkään sellainen, vaikka ei kai ole koskaan kansanedustajana ollut. Tässä tuosta tarinasta lisää kuvien kera:

      https://www.google.com/search?q=Erkki Papunen&rls=com.microsoft:fi:IE-Address&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=SeZjG50inCwq8M:,OK6ZfPaHAUBXFM,_&vet=1&usg=AI4_-kQHtcu1HwTQfAfaNERHjRLq7rrC9g&sa=X&ved=2ahUKEwiZ34PTttfhAhVxpIsKHUoODWsQ9QEwAXoECAcQBg#imgrc=SeZjG50inCwq8M:

      Samanlainen tarina ”rakkautta yli rajojen” oli myös Antti Kaikkosella ja Satu Taiveaholla, Antti kepulainen ja Satu demari, molemmat kansanedustajia. Melko pitkään he olivat naimisissa, hankkivat adoptio-lapsenkin, kun omaa eivät saaneet, mutta hiljattain se avioliitto taisi kariutua. Julkisuudessa olleiden niukkojen tietojen mukaan syy sille ei ollut politiikassa vaan muussa, mutta enhän minä ala yksityisasioita täällä repostella.

      Joo, tuossa eräs - tietysti anonyymi - kehottaa minua keskittymään ylösnousemukseen. Kiitos kehotuksesta, aion kyllä käydä pääsiäiskirkossa, jossa tuo asia on tärkeänä aiheena. Jaa, mutta hän taitaa tarkoittaa tuolla kehotuksellaan jotakin muuta, kun ennustelee, että minulle tulisi ”kylmä pieru” jo ennen vappua. Onhan se mahdollista, kun on jo tätä ikää, mutta miten hän on siitä minua itseäni varmempi? Aikooko hän kenties tulla sellaisen minulle järjestämään? Täytyypä koettaa varmistaa, että pysyisin lämpimänä vielä vapun yli.

      • Anonyymi

        Sinussa evp aliupseeri ei kukaan menetä mitään, vaikka kylmän pierun päästätkin. Turvatonta matkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinussa evp aliupseeri ei kukaan menetä mitään, vaikka kylmän pierun päästätkin. Turvatonta matkaa!

        Noista puh joht spekuloinneista - koskaan ennen ei olisi puh joht ollut näin paksuna!


    • Luin tuosta aito-arskan avauksesta (Keskusta koki historiallisen rökäletappion) hänen tänään jättämänsä viestin. Siinä hän kertoo, että näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa poliittiset palstat muuttuvat sellaisiksi, että niille pystyy kirjoittamaan vain rekisteröidyt nimimerkit. Arska tiennee niin tapahtuvan, sillä tuolla entisellä luotsillamme lienee edelleen yhteydet palstanpitäjään.

      Oikein hyvä, jos niin tapahtuu. Jos silloin törkyillään pahasti ja varsinkin muita keskustelijoita solvaten, rekisteröity nikki voidaan sulkea tai ainakin laittaa määräaikaiseen banniin. Niinhän tapahtui aikoina, jolloin minä ensimmäisiä kertoja täällä kävin. Ei tosin tapahtunut minulle, siihen ei ollut tarvetta, mutta silloin täällä törkeästi ja loukkaavasti hillunut kepun silloinen kuntavaaliehdokas sai sen useampaankin kertaan kokea. Sai käyttäytymisestään sitten kepun puoluetoimistoltaankin huomautuksen, millaista käytöstä puolue edellyttää ehdokkaaltaan. Valitsematta hän jäikin ja loikkasi sitten persuihin ja on jo kauan ollut siellä, mistä ei tällaisille palstoille päästä. Rauha hänelle!

      Joo, muutoksen tuulet puhaltavat, niin kepussa kuin politiikassa laajemminkin, ja myös tässä palstamaailmassa. Oikein hyvä niin, vilvoittavat tuulet jatkukoot!

      • Anonyymi

        Taas valehtelet. Olit itsekin yhden kerran bannattuna. Ja ihmettelit myöhemmin kovasti, mistä syystä.
        Turha sinua on kehottaa muistelemaan tarkemmin, koska muistisi on todettu monilta osin vajavaiseksi, ainakin valikoivaksi.


      • Anonyymi

        https://www.youtube.com/watch?v=VzhF_fkrm7s

        "Julkisuudessa olleiden niukkojen tietojen mukaan syy sille ei ollut politiikassa vaan muussa, mutta enhän minä ala yksityisasioita täällä repostella."
        hehe
        "Sipilän lähdön aikoihin syntyvä vauvansa ei varmaan ole sille este. Vauvaa tietysti tarvitsee myös rintaruokkia - ja Annikalla on rinnat, joista ruokkia - joten Annikan täytyisi kai tuoda vauva mukanaan myös eduskuntaan, mutta saahan sille hoitajan. Ja kotona vauvalla on hyvä hoiitaja, ”iskä”, jonka kanssa Annikalla on jo yksi lapsi ennestään."
        Ja Kapi jatkaa, tietenkin yksityisasioista repostellematta.
        "Samanlainen tarina ”rakkautta yli rajojen” oli myös Antti Kaikkosella ja Satu Taiveaholla, Antti kepulainen ja Satu demari, molemmat kansanedustajia. Melko pitkään he olivat naimisissa, hankkivat adoptio-lapsenkin, kun omaa eivät saaneet, mutta hiljattain se avioliitto taisi kariutua."

        Arskalla natsasi, ennusti 8 % tuli 17,5 %. Sitä nyt Kapin kanssa kehua retostelevat kuin heillä tuo ennustamislahjat on kohdillaan.


      • kapi_
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=VzhF_fkrm7s

        "Julkisuudessa olleiden niukkojen tietojen mukaan syy sille ei ollut politiikassa vaan muussa, mutta enhän minä ala yksityisasioita täällä repostella."
        hehe
        "Sipilän lähdön aikoihin syntyvä vauvansa ei varmaan ole sille este. Vauvaa tietysti tarvitsee myös rintaruokkia - ja Annikalla on rinnat, joista ruokkia - joten Annikan täytyisi kai tuoda vauva mukanaan myös eduskuntaan, mutta saahan sille hoitajan. Ja kotona vauvalla on hyvä hoiitaja, ”iskä”, jonka kanssa Annikalla on jo yksi lapsi ennestään."
        Ja Kapi jatkaa, tietenkin yksityisasioista repostellematta.
        "Samanlainen tarina ”rakkautta yli rajojen” oli myös Antti Kaikkosella ja Satu Taiveaholla, Antti kepulainen ja Satu demari, molemmat kansanedustajia. Melko pitkään he olivat naimisissa, hankkivat adoptio-lapsenkin, kun omaa eivät saaneet, mutta hiljattain se avioliitto taisi kariutua."

        Arskalla natsasi, ennusti 8 % tuli 17,5 %. Sitä nyt Kapin kanssa kehua retostelevat kuin heillä tuo ennustamislahjat on kohdillaan.

        Nuo esille ottamasi eivät ole sopimattomia, paheksuttavia puheita noista henkilöistä, vaan ihan päinvastaista. Niillä on myös tälle palstalle sopiva poliittinen yhteys. Siinä, johon en puuttunut, voisi olla hieman toisenlaista. Mutta se siitä.

        Arskan ennusteesta: Kukapa olisi voinut marraskuussa ennustaa paremmin tuon persujen mahtavan saaliin? Ei kai persujen kannattajissakaan ollut yhtä optimistista kuin oli kepulainen pankkomajuri, joka ennusti kepulle 26 % kannatustuloksen. Jos olisi ollut, nyt häntä pidettäisiin viisaana. Millaisen nyt onkaan pankkomajuria pidettävä? No, onhan hän sentään kepulainen;))

        Kai minä sitten olen huonomuistinen, kun en muista olleeni bannissa. Huonomuistisuuttani on kai sekin, kun en muista koskaan näyttäneeni täällä p-settäni, en maissin kanssa tai ilman sitä. Luulenpa kuitenkin, että niin on nähnyt vain tuo eräs, jonka silmät katsovat pään sisään päin ja siellähän olen vain minä. (Jos hän oikeasti näkisi p-seeni, varmaan pettyisi, se ei vastaisi hänen mielikuvaansa, olisi vain ihan tavallinen;))


      • Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

        Nuo esille ottamasi eivät ole sopimattomia, paheksuttavia puheita noista henkilöistä, vaan ihan päinvastaista. Niillä on myös tälle palstalle sopiva poliittinen yhteys. Siinä, johon en puuttunut, voisi olla hieman toisenlaista. Mutta se siitä.

        Arskan ennusteesta: Kukapa olisi voinut marraskuussa ennustaa paremmin tuon persujen mahtavan saaliin? Ei kai persujen kannattajissakaan ollut yhtä optimistista kuin oli kepulainen pankkomajuri, joka ennusti kepulle 26 % kannatustuloksen. Jos olisi ollut, nyt häntä pidettäisiin viisaana. Millaisen nyt onkaan pankkomajuria pidettävä? No, onhan hän sentään kepulainen;))

        Kai minä sitten olen huonomuistinen, kun en muista olleeni bannissa. Huonomuistisuuttani on kai sekin, kun en muista koskaan näyttäneeni täällä p-settäni, en maissin kanssa tai ilman sitä. Luulenpa kuitenkin, että niin on nähnyt vain tuo eräs, jonka silmät katsovat pään sisään päin ja siellähän olen vain minä. (Jos hän oikeasti näkisi p-seeni, varmaan pettyisi, se ei vastaisi hänen mielikuvaansa, olisi vain ihan tavallinen;))

        Maksit selälään ja maissi oli jalkojen välissä.
        Unohtunut ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksit selälään ja maissi oli jalkojen välissä.
        Unohtunut ?

        Ei kapi sitä kuvaa kiistä. Sen pyllistyskuvan kyllä. Minä muistan ne kummankin. Sen kapin kannalta nolommankin.


      • kapi_ kirjoitti:

        Nuo esille ottamasi eivät ole sopimattomia, paheksuttavia puheita noista henkilöistä, vaan ihan päinvastaista. Niillä on myös tälle palstalle sopiva poliittinen yhteys. Siinä, johon en puuttunut, voisi olla hieman toisenlaista. Mutta se siitä.

        Arskan ennusteesta: Kukapa olisi voinut marraskuussa ennustaa paremmin tuon persujen mahtavan saaliin? Ei kai persujen kannattajissakaan ollut yhtä optimistista kuin oli kepulainen pankkomajuri, joka ennusti kepulle 26 % kannatustuloksen. Jos olisi ollut, nyt häntä pidettäisiin viisaana. Millaisen nyt onkaan pankkomajuria pidettävä? No, onhan hän sentään kepulainen;))

        Kai minä sitten olen huonomuistinen, kun en muista olleeni bannissa. Huonomuistisuuttani on kai sekin, kun en muista koskaan näyttäneeni täällä p-settäni, en maissin kanssa tai ilman sitä. Luulenpa kuitenkin, että niin on nähnyt vain tuo eräs, jonka silmät katsovat pään sisään päin ja siellähän olen vain minä. (Jos hän oikeasti näkisi p-seeni, varmaan pettyisi, se ei vastaisi hänen mielikuvaansa, olisi vain ihan tavallinen;))

        >>Arskan ennusteesta: Kukapa olisi voinut marraskuussa ennustaa paremmin tuon persujen mahtavan saaliin? Ei kai persujen kannattajissakaan ollut yhtä optimistista kuin oli kepulainen pankkomajuri, joka ennusti kepulle 26 % kannatustuloksen. <<

        Samasta asiastahan molemmissa oli kysymys eli ennenaikaisesta ja omiin mielikuviin perustuvasta ennusteesta. Ei eduskuntavaaleista kannata tehdä minkäänlaisia ennusteita ennen niitä edeltävää aprillipäivää, sillä silloin vaalikampanjat vasta aloitetaan. Sitä paitsi Arska kävi marraskuun jälkeenkin moneen kertaan toteamassa, ettei hänellä ole syytä nähdyn perusteella tehdä korjausta ennusteensa.

        Itse jätin oman ennusteeni vaaliviikon suuren vaalikeskustelun jälkeiseksi päiväksi ja aika lailla nappiinhan se meni, vaikka itse sanonkin. Tietysti ennustaminen oli silloin helpompaa, mutta juuri sitä tarkoitankin, ettei ole mitä mieltä ennustaa viikkoja tai kuukausia ennen vaaleja.

        Vielä typerämpää on, että Yleisradio ja Helsingin Sanomat julkaisevat koko vaalikauden KUUKAUSITTAIN puoluegallupeja ja että niitä myös kommentoidaan syvällä rintaäänellä. Gallupien arvon viihteenäkin vielä ymmärtäisi, jos niitä olisi vain kolme tai neljä kertaa vuodessa.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        >>Arskan ennusteesta: Kukapa olisi voinut marraskuussa ennustaa paremmin tuon persujen mahtavan saaliin? Ei kai persujen kannattajissakaan ollut yhtä optimistista kuin oli kepulainen pankkomajuri, joka ennusti kepulle 26 % kannatustuloksen. <<

        Samasta asiastahan molemmissa oli kysymys eli ennenaikaisesta ja omiin mielikuviin perustuvasta ennusteesta. Ei eduskuntavaaleista kannata tehdä minkäänlaisia ennusteita ennen niitä edeltävää aprillipäivää, sillä silloin vaalikampanjat vasta aloitetaan. Sitä paitsi Arska kävi marraskuun jälkeenkin moneen kertaan toteamassa, ettei hänellä ole syytä nähdyn perusteella tehdä korjausta ennusteensa.

        Itse jätin oman ennusteeni vaaliviikon suuren vaalikeskustelun jälkeiseksi päiväksi ja aika lailla nappiinhan se meni, vaikka itse sanonkin. Tietysti ennustaminen oli silloin helpompaa, mutta juuri sitä tarkoitankin, ettei ole mitä mieltä ennustaa viikkoja tai kuukausia ennen vaaleja.

        Vielä typerämpää on, että Yleisradio ja Helsingin Sanomat julkaisevat koko vaalikauden KUUKAUSITTAIN puoluegallupeja ja että niitä myös kommentoidaan syvällä rintaäänellä. Gallupien arvon viihteenäkin vielä ymmärtäisi, jos niitä olisi vain kolme tai neljä kertaa vuodessa.

        Myönnettävä on, että varsin hyvän, lähes ”nappiin” menneen ennusteen teit vaalipäivän aaton aattona. Kaivoin sen profiilisi kautta vielä esille, tässä se on:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15622089/tassa-se-tulee

        Kepulle olet tosin hieman liian suurta kannatusta ennustanut, mutta et sentään ole ollut ”pankkomajurin” kaltainen optimisti;))

        Mielestäni on kyllä hyvä, että niitä gallupeja tulee koko vaalikauden aikana. Kiva niiden avulla on seurata puolueiden kannatusmuutoksia. Ei niitä tosin tarvitsisi niin usein tulla. Neljä kertaa vuodessa riittäisi minunkin mielestäni hyvin muulloin, paitsi hallituskauden viimeisenä vuonna niitä voisi tulla tiuhempaan, n. kahden kuukauden välein.

        Erityistä arvoa ja merkitystä gallupeilla näyttäisi olevan tällaisten puolueiden keskustelupalstojen ja niiden pitäjän kannalta. Olet kai huomannut, miten keskustelu tälläkin palstalla gallupin tullen aina vilkastuu - ja kun mainokset vilahtavat, palstanpitäjän kassa kilahtaa!

        Hyvää pääsiäistä!


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        >>Arskan ennusteesta: Kukapa olisi voinut marraskuussa ennustaa paremmin tuon persujen mahtavan saaliin? Ei kai persujen kannattajissakaan ollut yhtä optimistista kuin oli kepulainen pankkomajuri, joka ennusti kepulle 26 % kannatustuloksen. <<

        Samasta asiastahan molemmissa oli kysymys eli ennenaikaisesta ja omiin mielikuviin perustuvasta ennusteesta. Ei eduskuntavaaleista kannata tehdä minkäänlaisia ennusteita ennen niitä edeltävää aprillipäivää, sillä silloin vaalikampanjat vasta aloitetaan. Sitä paitsi Arska kävi marraskuun jälkeenkin moneen kertaan toteamassa, ettei hänellä ole syytä nähdyn perusteella tehdä korjausta ennusteensa.

        Itse jätin oman ennusteeni vaaliviikon suuren vaalikeskustelun jälkeiseksi päiväksi ja aika lailla nappiinhan se meni, vaikka itse sanonkin. Tietysti ennustaminen oli silloin helpompaa, mutta juuri sitä tarkoitankin, ettei ole mitä mieltä ennustaa viikkoja tai kuukausia ennen vaaleja.

        Vielä typerämpää on, että Yleisradio ja Helsingin Sanomat julkaisevat koko vaalikauden KUUKAUSITTAIN puoluegallupeja ja että niitä myös kommentoidaan syvällä rintaäänellä. Gallupien arvon viihteenäkin vielä ymmärtäisi, jos niitä olisi vain kolme tai neljä kertaa vuodessa.

        Hienon ennusteen teit kaksi päivää ennen vaaleja jolloin käytössäsi ole kaikki aiemmat gallupit jotka osoittivat melko tarkasti lopputulemaa.

        Minä tein ennusteeni vajaa puoli vuotta ennen vaaleja ja kun tekee ennusteen niin mielestäni mitäs järkeä sitä on muuttaa koko ajan. Onnistuin kyllä ihan mukavasti siihen nähden, että aika monta asiaa ei ollut silloin vielä tiedossa.


    • Yritin tässä avauksessani ja jatkoviesteissänikin puhua asioista, jotka mielestäni ovat varsin mielenkiintoisia ja tärkeitäkin. Vastineissa on kuitenkin osoitettu, että mitättömiä pikkuasioitahan nuo ovat mielenkiintoisemman ja tärkeämmänkin rinnalla. Se mielenkiintoisempi ja tärkeämpi heille olen tietenkin minä. Valitettavasti on näköjään poistettu muutamia viestejä, joissa varmaan olisi ollut vahvistusta tuolle näkemykselleni.

      Pitäisikö minun olla ylpeä tuollaiseen asemaan pääsemisestäni? En osaa olla, kun pitkän elämäni eri vaiheissa olen huomattavasti merkittävämmilläkin tahoilla herättänyt mielenkiintoa, joka on johtanut minuun kohdistuneeseen luottamukseen ja tehtäviin, joista olen sitten saanut melkoista tunnustustakin. Siitä muistan esittäneeni todisteitakin täälläkin, vaikka en muista näyttäneeni sitä, mitä on kerrottu minun näyttäneen. Mutta mitäpä tuosta, ne saavutukseni ovat jo kaukaiselta ajalta, jolloin olin vielä voimissani, jos sellaista on osaksikin tapahtunut kuin nuo sanovat, pantakoon se vanhuuden höperyyteni piikkiin.

      Joo, kyllähän minä näyn noille eräille olevan mielenkiintoisinta ja tärkeintä. Mistä se johtuu, kun en mitenkään ole mukana heidän elämässään, en sitä jaa? Haluaisivatko he minun sen jotenkin koettavan jakaa? Siihen en pysty, joten en voi tehdä enempää kuin vain osoittaa pahoitteluni heille sen johdosta, että heidän elämänsä täytyy olla kovin tyhjää, kun tällainen vanhus näin ”etänäkin” on tullut sen merkittävimmäksi - muutamalle samalla ainoaksi - sisällöksi.

      Rohkaisun sana noille lopuksi: Vaikka minä en varmaan ole täällä enää kovin pitkäaikainen, kun on jo tätä ikää ja kun olette ennustellet, että vappuakaan en enää näkisi, kyllä te tuollaisella asenteella löydätte toisen minua korvaavan täällä, joka ilmeisesti on teille ainoa areena, jossa koette elävänne! Näissä ajatuksissa Hyvää Yötä!

    • >>Onko kepun puheenjohtajan vaihtuminen sittenkään varmaa? Miksi Sipilä halusi lykätä vaihdoksen syyskuulle, kun olisi voinut tehdä sen heti?<<

      Välitön ero tarkoittaisi, että kepu joutuisi joka tapauksessa valitsemaan väliaikaisen puheenjohtajan hallitusneuvottelujen ajaksi. Siitä puolestaan seuraisi käytännössä, että väliaikainen puheenjohtaja saisi etulyöntiaseman puoluekokoukseen, eikä puolueen sisällä syntyisi todellista, jopa tulistakin keskustelua ja tuuletusta puolueen linjasta. Muistanet demareiden leikkimielisen puheenjohtajakisan parin vuoden takaa, jolloin Rinnettä oltiin muka haastamassa? Ketä siinä olikaan mukana? Timo Harakka ja Tytti Tuppurainen ainakin.

    • Pystyyn_kuolleelle tuossa vastatessani hänelle jo toivottelin hyvät pääsiäiset. Nyt teen samoin teille kaikille muillekin. Näin hyvissä ajoin, kun en aio täällä tällä kertaa tätä kauemmin viipyä ja tulen seuraavaksi vasta joskus pääsiäisen jälkeen.

      Vielä tänä iltana saan tänne luokseni mieluisen seuralaisen, ja hänen kanssansa pääsiäisen vietämme, vain täällä kotonani, hänen laittamiaan pääsiäisruokia ja kohtuudella hyviä juomiakin nauttien. Käynemme kuitenkin myös kirkossa, toisena pääsiäispäivänä jolloin jo Kristuksen ylösnousemuksesta iloitaan.

      Kun se edellinen profiilikuvani ei ollut eräille mieluinen, olin siinä heidän mielestään liian huonosti pukeutunut flanellipaidassani, ja siksi vaihdoin kuvan sellaiseen, jossa olen paremmassa asussa. Mutta ei näy sekään olevan heille mieluinen, häiritseväksi koetaan rintapielessäni olevat prenikat. Niinpä vielä kerran vaihdan kuvan. Pari tuntia sitten viikkojumpastani tultuani sen nappasin. Arkiasussa tietysti olen tässäkin kuvassa, mutta en enää flanellipaidassa, kun on jo kesäinen sää. Toivottavasti tuota käsissäni olevaa kirjaa ei koeta häiritseväksi, sillä kertoohan minusta hyvää se, että tuollaisiakin kirjoja luen (toivottavasti kirjan nimi näkyy näin pienestäkin kuvasta).

      Oikein hyvää pääsiäistä siis kaikille!

      • ps.

        Eipä se käsissäni olevan kirjan nimi taida selventyä tuosta miniatyyriksi supistuvasta kuvasta. Omar Khaijamin "Viisaan viini" se on. Olenhan sen runsasta antia tännekin joskus tuonut. Vielä tähänkin lopuksi siitä pari pätkää, jotka toivon mukaan kokevat lohdutukseksi myös ne, jotka pettyivät syvästi noiden vaalien tulokseen:

        Juo viinillä pois huoles synkeät!
        On mykkyä Maan murheet typerät
        ja viini niiden vastalääke, jolla
        surusi varmimmasti lievität.

        Nyt ruusut kukkivat, nyt - katso, oi!
        Ilosta koko niitty karkeloi!
        Nyt nauti, poika, tästä päivästä!
        Tomua olla ensi viikko voi!


      • Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

        ps.

        Eipä se käsissäni olevan kirjan nimi taida selventyä tuosta miniatyyriksi supistuvasta kuvasta. Omar Khaijamin "Viisaan viini" se on. Olenhan sen runsasta antia tännekin joskus tuonut. Vielä tähänkin lopuksi siitä pari pätkää, jotka toivon mukaan kokevat lohdutukseksi myös ne, jotka pettyivät syvästi noiden vaalien tulokseen:

        Juo viinillä pois huoles synkeät!
        On mykkyä Maan murheet typerät
        ja viini niiden vastalääke, jolla
        surusi varmimmasti lievität.

        Nyt ruusut kukkivat, nyt - katso, oi!
        Ilosta koko niitty karkeloi!
        Nyt nauti, poika, tästä päivästä!
        Tomua olla ensi viikko voi!

        Hyviä runoja. Ensimmäinen runo kepulaisille, toinen demareille, punaruusu on kai demarien tunnus. Ensimäisessä runossa kai kirjoitusvirhe, mykkyä on kai myrkkyä.


      • Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

        ps.

        Eipä se käsissäni olevan kirjan nimi taida selventyä tuosta miniatyyriksi supistuvasta kuvasta. Omar Khaijamin "Viisaan viini" se on. Olenhan sen runsasta antia tännekin joskus tuonut. Vielä tähänkin lopuksi siitä pari pätkää, jotka toivon mukaan kokevat lohdutukseksi myös ne, jotka pettyivät syvästi noiden vaalien tulokseen:

        Juo viinillä pois huoles synkeät!
        On mykkyä Maan murheet typerät
        ja viini niiden vastalääke, jolla
        surusi varmimmasti lievität.

        Nyt ruusut kukkivat, nyt - katso, oi!
        Ilosta koko niitty karkeloi!
        Nyt nauti, poika, tästä päivästä!
        Tomua olla ensi viikko voi!

        Älä juo liikaa sitä vastalääkettä, ettet ala taas persettäsi näyttelemään etkä myöhemmin sitä muista laisinkaan. Vaikka giniähän sinä lotraat. Ja kerroithan kerrattain kaapissasi olevan Chivas Regaliakin, tosin olit kirjoittanut sen nimen väärin.


    • Anonyymi

      Vanhaa aliupseeria alkoi vissiin itseäänkin inhottamaan pönötyskuvansa. Vaihtaa kuvia päivittäin nyt leikkii viisasta pitämällä kirjaa sylissään. Kirjakin taitaa kuitenkin olevan "up side down."

    • Anonyymi

      Vinkki kapille, kun luet kirjaa lue sitä. Nyt katsoa toljotat sumein silmin kameraa. Kirja kädessä ei tee viisasta sinusta, sen todistaa jo huono koulutuksesi.

      • Anonyymi

        Lukuasento on muutenkin kovin teennäinen.


    • Anonyymi

      Kapi mikä saa sinut luulemaan, että maalaisliitto ikäänkuin jää Suomen pollitiikkaan

      Sehän on jo nyt jatkoajalla (1800-luvulla oma SÄÄTY ja 1900-luvulla erikoisasema Kremlin diktatuurissa Kekkosen takia)

      Kapi itse et ole liberaali
      vaan maalaiskapiainen
      et aivan sivistymätön mutta et radikaaliliberaali vaan kirkossa pääsiäisenä käyvä tyyppikonservatiivi

      tällaisten normaalipaikka on kokoomuksessa eli siis

      millä tulevaisuusidealla uskot että maalaisliitto jää Suomeen merkittäväksi puolueeksi
      muistaen että Paavokin kaatui jo (tietysti hänellä on ikääkin kunnioitettava ura kuitenkin)

    • Anonyymi

      Johtajat vaihtuu,mutta mikään ei muutu(haaro ja nousiainen,kaikkonen...nuorisosäätiö) sipilä kodin luovuttaja,,,,lautakasa matti,,,,,summa summarum...kepu pettää aina.

      • Sinulta raukalta on elämä mennyt tyystin paskaksi Keskustan takia??

        Eikö olisi jo aika kääntää katseesi jumalasi Rinteen puoleen??
        Sieltähän sitä alkaa mannaa aivan pian satamaan...

        Halla-ahon puoleen on aivan turha kääntyä, sieltä ei sada mitään.


    • Kepulle voisi olla kysyntää hallituksessa. Sipilä on tässä mielessä Kepulle rasite jos hallitukseen kyselijänä ovat punavihreät. Eli jos Kepu pääsisi heti eroon Sipilästä, puolueen hallituskelpoisuus kasvaisi selvästi. Jos nimittäin hallitus muodostetaan punavihreiden johdolla, pitää tehdä valinta Kokoomuksen ja Kepun välillä. Sipilävapaa Kepu kävisi. Tällöin Kepu voisi myös ajaa edelleen maakuntavetoista sotea, jonka se saattaisi asettaa hallituksen menon ehdoksi muille. Kepu haluaisi profiloitua puolueena, joka sittenkin on soten tekijä. Eikä Kepu kaipaa siihen mitään markkinamallia, kun Sipilä ja Berner ovat poissa kuvioista.

      Vaikuttaa aika selvältä, että Halla-ahon johtamana persut eivät kelpaa ainakaan vihervasemmistolle. Arvokuilu on niin syvä ja se syveni nyt vain entisestään, kun Hesari otti asian näyttävästi esille ja Halla-aho sekä Putkonen kimpaantuivat asian vuoksi tulisesti persujen tiedotustilasiuudessa. En aluksi ymmärtänyt, miksi Rinne heti vaalien jälkeen piti persuja hallituskelvottomina arvokuilun vuoksi, koska se antaa muille puolueille paremmat neuvotteluasemat hallitusneuvotteluissa. Nyt kuitenkin asiasta luettuani ymmärrän, että Rinne pelkää tässä omiaan. Rinne on puolueessaan heikko puheenjohtaja, joka antaisi puolueen sisällä aseita hänen haastajilleen, jos alkaisi pitää Halla-ahoa sopivana kumppanina. Sanna Marin ja monet muut eivät siedä Halla-ahoa lainkaan eikä Rinne halua tässä kohdin asettua enemmän ääniä saaneita puoluetovereita vastaan.

      Punamultahallitus olisi monessa kohdin sisäisesti eheä, jos Kepulle annettaisiin periksi maakuntauudistuksessa ja joissain aluepoliittisissa kysymyksissä. Ongelma on taas siinä, että se saisi vastaansa erittäin rankan opposition. Toisaalta oppositio voi keskinäisesti epäehyt, koska Kokoomus tuskin haluaa profiloitua samanmieliseksi persujen kanssa. Viime vaalikauden oppositiohan oli varsin yhteneväinen monissa asioissa. Myös RKP ja KD puolsivat usein vihervasemmiston kantoja.

      • Eiköhän ne Keskustalaiset päätä aivan itse??

        Siinä ei sinun länkytyksesi paljon paina, vai mitä.


      • kuhanhäntäkysyn kirjoitti:

        Eiköhän ne Keskustalaiset päätä aivan itse??

        Siinä ei sinun länkytyksesi paljon paina, vai mitä.

        Eivät ne päätä itse. Mihinkään hallitukseen ei kävellä noin vain. Ensinnäkään ei ole edes varmaa, kysytäänkö Kepua mukaan. Keput voivat päättää olla menemättä hallitukseen, mutta eivät siitä, että menevät hallitukseen.

        En oikein jaksa uskoa, että näiden keskustelupalstojen tarkoitus olisi vaikuttaa puolueiden hallitukseen menopäätöksiin. Tuskin ne neuvoja täältä hakevat. Jos olet siinä uskossa, niin taidat olla nyt ihan väärissä seurapiireissä.


    • Päivällä vanha keskustelukaverini täältä soitti ja kertoi, että tuo minun mkarvoihini kiinnittynyt on pitänyt täällä joka päivä moneen kertaan minua esillä, oli kuulemma niin hänen soittaessaankin. Enpä viitsinyt tulla katsomaan, kun minulla oli pääsiäisvieras, joka silloin juuri laittoi ruokaa pöytään. Soittaja kertoi, että tuo kyseinen henkilö on ennustellut minulle pikaista loppua ja ottanut monen kertaan esille myös poikani arvuutellen, että ”mitähän tehtailija tuumailisi, jos näkisi minut täällä”. Vieraani nyt lähdettyä kotimatkalleen täytyi nyt tulla käymään ja kommentoimaan kuulemaani:

      Ensin tuosta pikaisen loppuni ennustelusta: Sellainen kertoo varmaan vain hänen pelkäävän sitä, kun minulla on jo tätä ikää. Eli kyse on samasta kuin täällä vaalien alla eräällä, joka kepun rökäletappiota pelätessään ennusteli kepulle 26 % kannatusta. Tuolla pikaista loppuani mahdollisena pitävällä on siitä kauhea pelko siksi, että jos niin kävisi, häneltä putoaisi pois elämän sisältö ja loppuisi elämän tarkoitus ja hänen täytyisi tehdä se ”Perhon Ekin” ratkaisu.

      Sitten pojastani: Hänellä on varmaan mietittävänään tärkeämpiä asioita kuin kepupalstalla tapahtuva. Perjantaina palasi viikon liikematkalta Kiinasta, jossa firmallaan on kymmenien miljoonien projekti hoidettavanaan. Kun City-K täällä aikoinaan vauhkosi, silloin näytin sitä pojalleni, joka totesi: ”Tuohan on ilmiselvä psykopaatti. Pidä aina ase kätesi ulottuvilla, sillä koskaan ei tiedä, mitä tuollaisen päähän pälkähtää”. Jos hän näkisi tuon nykyisen ressukan täällä esiintymisen, hän luultavasti vain hymähtäisi, että ”tuohan on mielisairas, hänelle käy vielä huonosti, jos kukaan ei häntä hoitoon vie”.

      Joo, pääsiäinen on mennyt oikein mukavasti, hyvässä seurassa, hyviä ruokia ja hieman pääsiäisjuomiakin nauttien ja vähän ulkoillenkin. Kirkossakin tuli käytyä. Vaikka olen huono kristitty, pääsiäinen tuo aina minulle elävänä mieleen tapahtumia 2000 vuotta sitten. Niillä rauhanturvaajareissuillani kävin tietenkin Jeesuksen syntymäpaikalla olevassa kirkossa Betlehemissä ja myös hänen hautapaikallaan olevassa kirkossa Jerusalemissa; olen noissa toki käynyt myöhemminkin turistina.

      Golanin reissuni aikana elimme siellä Jeesuksen maisemissa Galileassa, olen käynyt Jordan-virralla paikalla, jossa Johannes-kastaja kastoi Jeesuksen, tietenkin myös Vuorisaarnan mäellä ja paikassa, jossa Jeesus muutti veden viiniksi, myös missä Jeesus ruokki suuren joukon vaikka antimina oli vain viisi leipää ja kaksi kalaa. Genesaretin järven rannoillahan nuo kaikki ovat. Genesaretin järven rannalla Tiberiaksessa oli myös Seniorvillamme, jonka puheenjohtajana toimin toista vuotta. Monta kertaa olen uinut Genesaretin järvessä, mutta en yrittänytkään kävellä vetten päällä.

      Kun keskustan politiikka ei nyt tietenkään anna aihetta puhua siitä, puhuinpa sitten noista vastineena täällä puhutulle. Palaan puhumaan keskustapolitiikasta heti, kun se sille aihetta antaa. Nyt ei aihetta enempään.

      • Anonyymi

        Pankkomajurin käkikello meni totaalisen sekaisin Kepun vaalitappion myötä. Ja se on näkynyt palstalla kyseisen henkilön aivan järjettömänä spämmäämisenä. Hoitoon tuo pitäisi ohjata ja pian.


      • Anonyymi

        Millä pätevyydellä luokittelet toisia sairaaksi?
        Minä tiedän, ettei entisen konttorirotan eväät siihen riitä.
        Minä muuten MkvaAUvain kerron tekosistasi täällä, vain äärimmäisen kliinisesti vailla mitään sen kummempaa kiintymystä, kiihtymättä pätkääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä pätevyydellä luokittelet toisia sairaaksi?
        Minä tiedän, ettei entisen konttorirotan eväät siihen riitä.
        Minä muuten MkvaAUvain kerron tekosistasi täällä, vain äärimmäisen kliinisesti vailla mitään sen kummempaa kiintymystä, kiihtymättä pätkääkään.

        Juu juu, niistähän sinä ossi olet kertonut jo kuusi vuotta joka päivä useita kertoja. Lääketieteessä tuon kaltaista sanotaan pakkomielteiseksi käyttäytymiseksi. Ihan suotta länkytät muuta, kliinisyydellä ei ole mitään tekemistä kirjoitusyritelmiesi kanssa. Vain pakkomielteelläsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu juu, niistähän sinä ossi olet kertonut jo kuusi vuotta joka päivä useita kertoja. Lääketieteessä tuon kaltaista sanotaan pakkomielteiseksi käyttäytymiseksi. Ihan suotta länkytät muuta, kliinisyydellä ei ole mitään tekemistä kirjoitusyritelmiesi kanssa. Vain pakkomielteelläsi.

        Pakkomielteitä on monenlaisia. Tässä yksi erikoinen:

        Edgar Allan Poen novellissa Berenice päähenkilö Egaeus ei voi ajatella muuta kuin rakastettunsa hampaita.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Monomania

        Yhtä erikoinen on Ossin pakkomielle. Ei voi ajatella muuta kuin erään vanhuksen munakarvoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pakkomielteitä on monenlaisia. Tässä yksi erikoinen:

        Edgar Allan Poen novellissa Berenice päähenkilö Egaeus ei voi ajatella muuta kuin rakastettunsa hampaita.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Monomania

        Yhtä erikoinen on Ossin pakkomielle. Ei voi ajatella muuta kuin erään vanhuksen munakarvoja.

        Yleensä en tuollaisiin puutu, mutta tuo hauskutti minua niin, että teen nyt poikkeuksen:

        Minua kai tuolla vanhuksella tarkoitat. Ne m-karvani ovat hänelle vain johdantoa paljon laajempaan minua koskevaan pakkomielteeseensä. Se pakkomielle on laajentunut jo läheisiänikin koskevaksi. Se pakkomielle ei kuitenkaan koskaan johda hänelle mitään tuottavaan tulokseen.

        Mutta hänellä on toinenkin pakkomielle. Se on tuottanut tulostakin. Se pakkomielle on johtajuus, siitä hän aina puhuu. Johtajuudessa hän on myös päässyt huipputulokseen. Kukaan ei ole päässyt lähellekään häntä käyttämiensä nikkien määrässä! Voi, voi - kun tuli tämä uudistus, eikä hän enää pysty vahvistamaan johtajuuttaan tuolla alueella!

        Mutta ei se mitään, on hänellä kiistaton johtajuus toisellakin alueella: poistetuiksi tulleiden viestiensä määrässä. Sillä alueella hän saa edelleen vahvistaa johtajuuttaan - ja niin hän tulee tekemään!


    • Sorry, että tuossa edellä sorruin minäkin hieman ”huvittelemaan”, kun nuo muutamat edeltävät viestit sellaiseen houkuttelivat. Palaanpa lopuksi - ainakin tältä illalta avaukseni aihepiiriin. Seuraavan hallituksen kokoonpanon eri mahdollisuuksiahan siinä pohdiskelin.

      Olen täältä huomannut, että asiantuntemuksessaan ja muutenkin arvostamani aito-arska ja Pystyyn_kuollut näkyvät pitävän todennäköisimpänä hallitusvaihtoehtona ns. punamultaa, jossa pääpuolueina olisivat sdp ja kepu, tietenkin vihreillä, ruotsalaisilla ja ehkä kristillisilläkin täydennettynä. Sille kannalle jossain vastineessani aloin kallistua jo minäkin, tosin hieman valitellen.

      Mutta lähteeköhän historiallisen rökäletappion kokenut kepu sittenkään hallitukseen? Luulenpa, että ei lähde ainakaan, jos puolueessa vielä Sipilän sana painaa. Hän on ainakin sanonut, että ministerin paikka ei kiinnosta häntä hiukkaakaan. Mutta onko Sipilän sanalla enää painavuutta puolueessa? Mustan ministeriauton takapenkki voi hyvinkin kiinnostaa Kaikkosta ja niitä muutamia muita, jotka kai kärkkyvät pääsemistä ”kalifiksi kalifin paikalle”, eli kepun johtoon.

      Olen ollut hieman pettynyt kokoomuksenkin pomon Orpon ulostuloihin, joissa hän ei ole selvää kantaa asiasta esittänyt. Ilahtunut olen, että nyt 11:lle edustajakaudelleen valittu Ben Zyskowicz esittää selvän kantansa puolueen ehdolle hallitukseen menosta:

      ”Minun mielestäni on selvää, että kokoomus ei lähde sellaiseen hallitukseen, joka rupeaa tekemään vastuutonta talouspolitiikkaa eli suomeksi sanottuna jakamaan enemmän kuin tienaa. Mielestäni on myös selvää, että me emme lähde kiristämään tavallisten palkansaajien ja eläkkeensaajien verotusta”.

      ”Minusta on myös selvää, että kokoomus ei lähde hallitukseen, joka rakentaisi uuden maakuntahallinnon”, hän lisää viitaten Juha Sipilän (kesk) hallituksen ajamaan sote-ratkaisuun, jossa olisi perustettu uusi maakunnallinen hallintotaso sote-palveluita järjestämään.

      https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/278230-ben-zyskowicz-avaa-kokoomuksen-hallituspohdintaa-vussa-ei-maakunnille-ja-hirmuisille

      Täysin samaa mieltä olen Benin kanssa. Erityisen mielissäni olen hänen maakuntahallintoa koskevasta näkemyksestään. Hän on siinä täysin samalla kannalla kuin pormestarimme Jan Vapaavuori. Uskonpa, olen varsin varmakin siitä, että tuon kaksikon näkemyksillä kokoomuksessa on vähintään sama painoarvo kuin puolueen turkulaisella puheenjohtajalla. Ja luulenpa, että samoin ajattelee myös hallituksen muodostamista yrittävä Mäntsälässä asuva mutta käytännössä pitkän linjan stadilainen Rinnekin. Eli kyllä se siitä!

      • Anonyymi

        Yritätkö sinä esittää jotain wituntaata sillanpäätä vai mistä ihmeestä tuossa lätinässä on kyse?

        Ei päätä eikäpersettä.


    • Anonyymi

      Tiedoksi 2011-2015 todettiin, että kuntin perustuva Soten on perustuslain vastainen. Vaaditaan enemmän kuin 5 aluetta, joilla on vaaleilla valitut päättäjät.

      Ts. Kokoomus sumuttaa nyt tyhmempiä ja kaikkein typerimmät uskovat.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe